Sami1993

News
  • تعداد محتوا

    1,609
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

  • Days Won

    9

Sami1993 آخرین امتیاز شما در روز 11 اسفند 1395

Sami1993 شما بیشتری مطالب مورد علاقه کاربران را دارید!

اعتبار در انجمن

11,148 Excellent

درباره Sami1993

  • رتبه حساب کاربری
    ???? ??? ???

Contact Methods

  • Yahoo
    samanazizi450@yahoo.com

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

4,144 نمایش های پروفایل
  1. کوثر در کلیات به AT-3 تایوان شباهت دارد ، اما در جزئیات و ابعاد متفاوت از جت تایوانی است ! پایه و مبنای توسعه هر دو جت تایگر است و می شود گفت مسولین پروژه کوثر که دنبال استفاده حداکثری از تجهیزات تایگر بودند ، جت تایوانی رو نزدیک ترین نمونه به هدف خودشون دیدند و اون رو الگو قرار دادند ! البته اگر دقت بشه در قسمت کابین و کانوپی کوثر رگه هایی از یاک 130 و پروژه M-ATF می شه تشخیص داد ! به غیر مواردی مثل احتمال فعالیت های موازی و جزیره ای ، موضوع توان فنی کشور به ویژه برای انبوه سازی صنعتی هم مطرح است ! ما شاید در بعد کارگاهی توانایی ساخت یک پرنده پیشرفته تر را داشته باشیم ، من حتی در تاپیک برهان که برای ما پایان بخش داستان شفق بود گفتم که اگر ارده باشد با همین امکانات و توان می شد یک نسخه قابل پرواز از شفق ساخت و البته با همین امکانات و توان دست گذاشتیم روی قاهر و احتمالا شاهد پروازش هم خواهیم بود ! اما آیا ما توان انبوه سازی ( صنعتی ) اینها بلافاصله بعد از تکمیل آزمایشات و تائید پرنده را در حال حاضر داریم ؟! جواب متاسفانه خیر است چرا که ما فاقد زنجیره یک پارچه صنعتی تولید و تامین مواد ، اجزا و قطعات هوایی هستیم ! ما شاید قطعاتی را در بخش هوایی ساخته باشیم ، اما اینها کارگاهی هستند و نحوه ساخت کارگاهی هم هزینه بر و زمان بر است از طرفی هم تحریم هستیم ( و خواهیم بود ! ) که بدین شکل نمی شود قطعات لازم رو به تعداد لازم وارد کرد و فقط بازار سیاه بر روی ما باز است ، آن هم با قیمت بیشتر و حتی خیلی بیشتر ! پس ما باید قبل از هر چیزی ، این زنجیره صنعتی رو در داخل شکل بدیم و عاقلانه ترین کار هم این است که در ابتدا راه انبوه سازی یک پرنده با پیچیدگی کم رو مبنا قرار بدیم و سپس با پرنده های پیچیده تر پله پله توان خود و زنجیره صنعتیمون رو توسعه بدیم ! و به نظر من پروژه تولید 330 فروند تایگری که شهید ستاری دنبالش بود و با شهادتش مثل تمام پروژه های دیگر به فنا رفت عملا در همین راستا بوده چرا که تایگر پرنده ای است که نسبت به بقیه جنگنده ها پیچیدگی کمتری دارد و از طرفی هم قطعات آن در سطح جهان آنقدری است که در ابتدای کار که زنجیره هنوز شکل نگرفته و تکمیل نشده ، با جمع آوری انها از سطح جهان کار رو جلو برد تا زنجیره شکل بگیرد ! سپس در فازهای بعدی احتمالا سراع جت های پیچیده تر در دسترس می رفتند ، اما چه کنیم که کشور ما کشوری فرد محور است !!! اما حالا شاید و بعد از بیست سال با استفاده از کوثر دنبال همان ایجاد زنجیره صنعتی باشند ! پیچیدگی کوثر را در حد همان تایگر باید در نظر گرفت ، از طرفی هم در سالیان اخیر ما شاهد مقوله ای به تحت عنوان شرکتهای دانش بنیان هستیم که بنظر میاد که در توسعه صنعت هوایی و احتمالا ایجاد زنجیره بخشی از کار رو دست گرفتند و در اینده بخشی از این زنجیره خواهد بود ( امیدوارم ) ! فقط در باره مشخصات کوثر اگر چیزی که فارس گفته رو مد نظر قرار بدیم ، کوثر تنها می تونه حدود 1300 گیلوگرم سوخت و مهمات ببره !!
  2. http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13960428001156
  3. http://www.mashreghnews.ir/news/751795/رونمایی-جهانی-از-اولین-موشک-ضدپهپاد-ایرانی-کابوس-داعشی-ها-هم
  4. قبلا به خرمشهر نگاه شده ، بروز رسانی جدید نداشته ! پ.ن : تصاویر خرمشهر هم آپدیت شده و دومین سازه باقی مانده به ایزوایکو منتث
  5. در ایزایکو یک سازه جدید رویت شده است که بدون هیچ روسازه ای ما شناور است !
  6. ویدئو کلیپ معرفی و تست تاکسی جت آموزشی - رزمی کوثر 88 نمایش داده شده در نمایشگاه ماکس 2017 دانلود منبع : کانال ارتشبان
  7. البته بگم این ادعای 2 ماه صحت داره ! من terraserver رو چک کردم ، به این تصاویر رسیدم ! تصویر زیر برای 2017/5/2 است ! که اساسی ترین نکته آن ملخ می باشد ، به عبارتی سیستم انتقال قدرت نصب و تست شده احتمالا ! اما در تصاویر بعدی ( که اولینش برای 4 رو بعد از این تاریخ است ) خبری از ملخ نیست تا تصویر پایینی که برای 2017/6/2 می باشد ، یعنی دوماه !! و اینم بگم که از تصاویر قبل از حضور سازه مشخص هست ، که در آن قسمت زیر سازی خاصی انجام دادن که مهم ترین نکته آن یک مستطیل روشن تر از بیس اطراف است ؛ احتمالا این زیرسازی برای آزمایش می باشد ! به احتمال زیاد سیستم انتقال قدرت و ملخ مورد آزمایش قرار گرفته و جواب نداده که مساله تعجب بر انگیزی نیست ! این سیستم انتقال قدرت 216 عملا نخستین نمونه طراحی و ساخته شده در کشور است و من تا اونجا که می دونم پیچیدگی فنی این مجموعه سیستم انتقال قدرت بالگرد شاید کمتر خود موتور نباشد ! دو سال پیش و در نمایشگاه پنها ، مسول غرفه شاهد سپاه هم تاکید ویژه داشت روی این مساله که دغدغه آنها مجموعه انتقال قدرت است که آیا اینی که طراحی کردن جواب می دهد یا نه ! و جواب ندادنش در ابتدای کار خوب تعجب ندارد ( اگر همین اول کاری جواب می داد جای تعجب داشت ! ) ، اولین نمونه طراحی شده توسط کشوری که در این زمینه سابقه ای نداشته است و به کمک خارجی هم دسترسی نداشته مشخص است که در روند کار به مشکلات و موانع برخورد می کند ! اما اینکه با یک تست نا موفق پروژه رو کنسل بکنند ، با کدوم عقلی جور در میاد ؟! اما در رابطه با بابک تقوایی ( فراری ) که سلطنت طلب بودن و عنادش با نظام جمهوری اسلامی کاملا مشخصه ! اگر پروژه ای به مشکل برخورد کنه ، به غیر از بلد کردنش در فضای مجازی آنهم با زبان انگلیسی ، من یکی حتم دارم عیش خودش رو با جشن در دیسکو و ..... تکمیل می کنه ! و اگر پروژه ای تکمیل و رونمایی و حتی تولید بشه به شکل مسخره ای سعی در کوچک کردنش دارد ! و تازگی ها هم بخش های دیگری هم به هوایی اضافه کرده ! سر مراسم رونمایی فجر 5 هدایت شونده و میثاق 3 و مصاف و .... رسما برای اونوری ها توئیت کرده که رژیم ایران که به قولش هیچکاری بلد نیست ، راکت گراد و سام 7 و ام 16 قاچاقی از افغانستان رونمایی کرده !!!!!!!!!!!! البته تقصیر خودمون هم هست این فرد رو گندش کردیم !!
  8. من دیروز در انزلی ناوچه سپر رو رویت کردم ! ناوچه آمده و روشن بود ، من که حدود 4-5 ساعت که اون اطراف بودم ، موتورش مدام روشن بود و صداش در فضا می پیچید ! چون ناوچه رونمایی نشده ، انتشار عکسش رو فکر کنم مشکل حفاظتی داشته باشه فعلا !
  9. اونوقت پروژه به اصطلاح شکست بخوره و بعد بیارن وسط رمپ و جلو دید ملت رها کنند
  10. برج تقطیر متعلق به صنعت نفت و گاز !
  11. بعد از مدتها چشممون به جمال میلیتاری روشن شد !!   البته سایت قدیم است و حالت موقت دارد !   در این مدت هم که خبرهای مختلفی شده است و سیات هم درست در بحبوحه نمایشگاه پنها و قاهر و کوثر و..... از دسترس خارج شد !   بگذریم .....   ایزوایکو    
  12. بحث مربوط به قاهر را در تاپیک زیر دنبال کنید !   http://www.military.ir/forums/topic/24040-مدل-سازی-قاهر-313-آیا-به-آن-خوبی-که-فکر-میکنیم-است؟/page-8           مشخصه که اولین پیش نمونه کوثر هنوز تکمیل نشده ، هواپیما فاقد کاکپیت است !   البته ما 4 سال پیش کاکپیت دیجیتال کوثر رو رویت کرده ایم !   جت آموزشی کوثر در اصل ترکیبی از یک سازه و بدنه تازه طراحی شده مادون صوت و قطعات تایگر است که همین استفاده از قطعات تایگر مانند ارابه های فرود ، موتور ، احیانا سیستم هیدرولیک و اصل اویونیک و حتی چراغ ها بجای طراحی و تامین قطعات جدید ، باعث کاهش هزینه های تمام شده چه در زمان طراحی و ساخت و چه در زمان انبوه سازی ( انشالا ) می شود بنظر من !   کوثر بیشترین شباهت را به جت تایوانی AT-3 دارد که مبنای جت مذکور هم به نوعی تایگر می باشد .   کوثر علاوه ماموریت آموزشی قابلیت پشتیبانی هوایی نیز دارد و با توجه به دماغ نسبتا جادارد می توان روی ان رادار برای کشف اهداف زمینی و حتی دریایی نصب کرد!   استفاده از ماوریک ، بینا ، جی دم سپاه ، حتی بمب های سدید و حتی همین موشک نصیر که امروز رونمایی شد ، می تواند از کوثر یک جت پشتیبانی خوب بسازد !   سوالی برای من پیش آمده ... حذف مقدورات پرواز با سرعت صوت تایگر در کوثر می تواند باعث افازیش مهمات قابل حمل بشود ؟!
  13. ارابه جلوی کوثر وسط هواپیما نیست مثل A-10 !!!