pckho0r

خلبانان انتحاری یا کامیکازهای ژاپن در جنگ جهانی دوم

امتیاز دادن به این موضوع:

4 ارسال ها در این موضوع

ارسال شده در · مخفی شده توسط Electro_officer، 2 اسفند 1392 - spam · گزارش پست

ما همه کامیکازه متولد شدیم بقول سردار جوان ۱۸ ساله قدرت کامیکازه بالای داره :laughing:
0

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
واقعا این خلبان ها داوطلب میشدن یا اجبارشون میکردن؟
0

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='melisa' timestamp='1404810165' post='391299']
واقعا این خلبان ها داوطلب میشدن یا اجبارشون میکردن؟
[/quote]

کامیکازه در زبان ژاپنی به معنای باد یا طوفان الهی است و ریشه آن بر می گردد به حمله ارتش مغول به سرزمین ژاپن که بر اثر یک طوفان درهم شکست و عقیم ماند . در ارتباط با پرسش شما باید گفت که در جریان جنگ جهانی دوم و براساس سنت سامورایی ها ، جان سربازان متعلق به امپراطور بود و همه نظامیان می بایست جان خود را فدای امپراتور می نمودند . واژه تسلیم در این ارتش ( البته تا سال 1944) وجود نداشت یعنی یا پیروزی یا مرگ برای امپراتور !!!!!!!!!!

در ارتباط با خلبانان کامیکازه هم باید گفت که هردو مورد شما درست است .
چند وقت پیش مقاله مفصلی در مجله صنایع هوایی منتشر شد ودر آن برای اولین بار گفته شد که هر خلبان کامیکازه اگر پس از 5 تا 10 ماموریت ، موفق نمی شد خود را به ناوهای آمریکایی بکوبد ، توسط فرماندهانش اعدام می شد . البته این ماموریت برای این افراد بسیار مقدس شمرده می شد و قبل از شروع ماموریت به هرکدام از خلبانان شرکت کننده یک خنجر سامورایی که غلاف آن رنگ شده نبود اهدا می شد که این خنجرها در آن زمان یک دارایی ارزشمند بحساب میآمد و دارنده آن به مانند مدال صلیب آهنین در آلمان ، آن را با افتخار به یونیفرم خود می بست .
تقریبا" تمامی افراد داوطلب بودند و تعداد کمی از آنها زنده از جنگ بیرون آمدند . نکته جالب اینکه درزمان اجرای ماموریت بنزین هواپیما فقط در حد پرواز بسمت نیروهای آمریکایی دراختیار آنها گذاشته می شد و هر هواپیما ( معمولا" جنگنده A-6M زیرو ) به یک بمب 500 یا 250 پاوندی مسلح میگردید . ویرایش شده در توسط MR9
5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='MR9' timestamp='1404811048' post='391305']
کامیکازه در زبان ژاپنی به معنای باد یا طوفان الهی است و ریشه آن بر می گردد به حمله ارتش مغول به سرزمین ژاپن که بر اثر یک طوفان درهم شکست و عقیم ماند . در ارتباط با پرسش شما باید گفت که در جریان جنگ جهانی دوم و براساس سنت سامورایی ها ، جان سربازان متعلق به امپراطور بود و همه نظامیان می بایست جان خود را فدای امپراتور می نمودند . واژه تسلیم در این ارتش ( البته تا سال 1944) وجود نداشت یعنی یا پیروزی یا مرگ برای امپراتور !!!!!!!!!!

در ارتباط با خلبانان کامیکازه هم باید گفت که هردو مورد شما درست است .
چند وقت پیش مقاله مفصلی در مجله صنایع هوایی منتشر شد ودر آن برای اولین بار گفته شد که هر خلبان کامیکازه اگر پس از 5 تا 10 ماموریت ، موفق نمی شد خود را به ناوهای آمریکایی بکوبد ، توسط فرماندهانش اعدام می شد . البته این ماموریت برای این افراد بسیار مقدس شمرده می شد و قبل از شروع ماموریت به هرکدام از خلبانان شرکت کننده یک خنجر سامورایی که غلاف آن رنگ شده نبود اهدا می شد که این خنجرها در آن زمان یک دارایی ارزشمند بحساب میآمد و دارنده آن به مانند مدال صلیب آهنین در آلمان ، آن را با افتخار به یونیفرم خود می بست .
تقریبا" تمامی افراد داوطلب بودند و تعداد کمی از آنها زنده از جنگ بیرون آمدند . نکته جالب اینکه درزمان اجرای ماموریت بنزین هواپیما فقط در حد پرواز بسمت نیروهای آمریکایی دراختیار آنها گذاشته می شد و هر هواپیما ( معمولا" جنگنده A-6M زیرو ) به یک بمب 500 یا 250 پاوندی مسلح میگردید .
[/quote]
پس همیچین داوطلبانه هم نبوده در واقع اجباری بوده
1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='melisa' timestamp='1404811759' post='391308']
پس همیچین داوطلبانه هم نبوده در واقع اجباری بوده
[/quote]

خیر- حداقل تا انجایی که بنده اطلاع دارم شرکت در ماموریتها داوطلبانه بوده ولی اگر خلبانی به هردلیل پس از چند ماموریت سالم به پایگاه برمی گشت ، مورد شک قرار می گرفت که نمی خواهد جان خودش را فدای امپراتور کند و بدلیل از بین بردن بنزین که در ان زمان برای ژاپن حیاتی بود و ....... معمولا" توسط فرماندهان متعصب ژاپنی اعدام می شد، البته این مساله عمومیت نداشت ویرایش شده در توسط MR9
3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

لطفا وارد سیستم شوید برای ارسال نظر

شما قادر خواهید بود بعد از ورود به سیستم این نظر را ترک نمایید



ورود به سیستم