blender

تحلیل و پیگیری تحولات اوکراین

تنش میان روسیه - اوکراین 2022   

44 votes

این نظرسنجی برای رای جدید بسته است
  1. 1. 1- به نظر شما ، وقوع درگیری میان روسیه و اوکراین محتمل است ؟

    • بله
      32
    • خیر
      12
  2. 2. 2- به نظر شما سطح درگیری میان دوطرف در چه مقیاسی خواهد بود ؟

    • گسترده
      7
    • نیمه گسترده
      24
    • محدود
      13
  3. 3. 3- به نظر شما ، حد پیشروی ارتش روسیه در داخل خاک اوکراین تا چه اندازه ای خواهد بود ؟

    • محدود به مناطق همجوار با مرزهای شمالی ، جنوبی و غربی روسیه
      33
    • پیشروی تا پایتخت اوکراین ( کیف )
      8
    • پیشروی تا غربی ترین مرزهای اوکراین
      3


Recommended Posts

هشدار روسيه درباره افزايش تحرکات نظامي ناتو در حوزه درياي بالتيک

 

یک مقام روس درباره پیامدهای تصمیم سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، برای افزایش تحرکات نظامی و رزمایشهای خود با کشورهای حوزه دریای بالتیک هشدار داد.
الکسی مشکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه،ه اعلام کرد ناتو در نظر دارد تمرینات نظامی خود را در کشورهای حوزه دریای بالتیک افزایش دهد اما این کار می تواند خیلی زود اوضاع منطقه را با بی ثباتی روبرو کند.
ژنرال فیلیپ بریدلوف، فرمانده نیروهای ناتو در اروپا، روز سه شنبه اعلام کرد این سازمان برای افزایش تمرینات نظامی خود در منطقه دریای بالتیک برنامه ریزی می کند.
معاون وزیر امور خارجه روسیه هشدار داد: quotation mark حوزه دریای بالتیک درست همانند کل مناطق شمالی اروپا تا کنون باثبات ترین و امن ترین مناطق جهان بوده است. اما با توجه به اقدامات و تحرکاتی که ناتو اکنون در این مناطق آغاز کرده است ( تقویت حضور نظامی ناتو و افزایش تمرینات نظامی این سازمان )، طولی نخواهد کشید که ثبات و امنیت این منطقه نیز مختل خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری ریانووستی از مسکو، از آغاز بحران اوکراین، ناتو پیوسته برای تقویت حضور خود در حوزه دریای بالتیک تلاش کرده است. از اول ماه مه شمار هواپیماهایی که ناتو در چارچوب ماموریت خود با هدف تقویت امنیت حریم هوایی حوزه بالتیک در برخی از کشورهای این منطقه از جمله لیتوانی مستقر کرده، دو برابر شده و به هشت فروند رسیده است. ناتو همچنین چهار فروند جنگنده اف شانزده نیروی هوایی دانمارک را به استونی اعزام کرده است.
اواخر آوریل گذشته نزدیک به ششصد نظامی آمریکایی برای شرکت در تمرینات نظامی مختلف با کشورهای حوزه دریای بالتیک وارد این منطقه شدند.
ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو نیز اعلام کرده است کشورهای حوزه دریای بالتیک به ویژه لهستان و رومانی از تمایل خود برای پذیرش شماری از نیروهای واکنش سریع ناتو خبر داده اند.

 

 

چندین بار تنها به سوئد زیردریایی فرستادند. در دهه ی 80 یا 90 میلادی یکی از زیردریایی های شوروی در نزدیکی یکی از مهمترین پایگاههای نیروی دریایی سوئد در اطراف استکهلم به گل نشست و بعد از ان چندین بار مشاهدات مشکوک مردمی گزارش شد. در اخرین نمونه ی این مشاهدات عکس و همچنین نمونه ای از شیئ ناشناخته که به وسیله ی هیدرو فون ترسیم شده بود نیز منتشر شد.

بعد از این رسوایی چند روز پیش نیز روزنامه ای افشا کرد که بعد از این اتفاقات که در بهار اتفاق افتاد, ارتش عملیاتی مخفیانه برای پیگیری مسئله به دور از رسانه ها هم اغاز کرده بود که نفوذ شئی (شاید زیردریایی) را به ابهای نزدیک استکهلم اثبات میکند.

البته یادمان نرود که ناوگان شمالی دریای بالتیک و دریای سیاه روسیه از چه مسیرهایی میگذرد. به نقشه ی زیر توجه کنید.

 

هنوز هم در سازمان رزم سوئد مراقبتهای 24 ساعته در مرزهای شمالی هست. به طوری که به صورت امتداد یک خط از شرق به غرب دفاع میشود چه انسانی چه عوامل بازدارنده.شاید غیر باور باشد اما ترس از روسها خیلی زیاد هست.

 

http://upload7.ir/uploads//35f4f6c13878f56baa011718e2a0fcad271ccc62.jpg

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

شبه نظامیان دونتسک،سلاح آمریکایی از نیروهای اوکراینی به غنیمت گرفتند

 

آلکساندر زاخارچنکو رییس جمهوری خودخوانده دونتسک از غنیمت گرفتن مقادیری سلاح و مهمات آمریکایی از نیروهای اوکراینی در فرودگاه بین المللی دونتسک خبر داد.

زاخارچنکو روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: نیروهای مردمی در نبرد برای تصرف فرودگاه بین المللی دونتسک از نیروهای اوکراینی مقادیری سلاح ساخت آمریکا به غنیمت گرفته اند.
وی از جمله اسلحه هایی که امروز به غنیمت گرفته شده به سلاح های خودکار ام-16 آمریکایی اشاره کرد.
منابع خبری جدایی طلبان پیشتر هم از استفاده نیروهای اوکراینی از سلاح های اهدایی آمریکایی خبر داده بودند که دستگاه ویژه ردیابی و کشف محل استقرار خمپاره اندازها از آن جمله بود.
رییس جمهوری خودخوانده دونتسک مدعی شد که تا پایان امروز باقی مانده نیروهای اوکراینی فرودگاه دونتسک را ترک خواهد کرد و این مرکز بزرگ هوایی به کنترل کامل شبه نظامیان درمی آید.
به گزارش رسانه های روسی روز پنجشنبه بیشتر درگیری ها در فرودگاه دونتسک متمرکز شده بود.
در مجموع در شبانه روز اخیر 5 نفر کشته و حدود 20 نفر دیگر مجروح شدند.
'آندری لیسنکو' سخنگوی شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین امروز گفت: در شبانه روز اخیر ، در درگیری ها با شورشیان جدایی طلب، دو نظامی اوکراینی کشته و شش نفر دیگر زخمی شدند.
از طرف دیگر رسانه های روسی اعلام کردند:در شبانه روز اخیر در جریان تیراندازی نیروهای اوکراینی در مجموع سه غیرنظامی کشته و 14 نفر دیگر مجروح شدند از
جمله حوادث عمده در شبانه روز گذشته،اصابت ترکش های خمپاره به یک اتوبوس در منطقه کیفسکی شهر دونتسک بود که بر اثر آن هشت نفر مجروح شدند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 اوکراین نیروهای تازه نفس در خطوط مقدم جبهه به کار می گیرد

 

مجلس اوکراین برنامه اعزام نیروی تازه نفس به خطوط مقدم جبهه در شرق آن کشور و فراخوانی مختصر نیروی ذخیره را تصویب کرد.

اولکساندر تورچینوف' دبیرشورای ملی دفاع اوکراین گفت که تیراندازی ها (در شرق) شدت قابل توجهی پیدا کرده است.
وی اعلام کرد که نزدیک به هشت هزار و 500 نیروی عادی فدراسیون روسیه اکنون در شرق اوکراین حضور دارند.
مسئولان اوکراین و غربی ها روسیه را متهم می کنند که به جدایی طلبان کمک های نظامی می کند، اما مسکو این اتهامات را رد کرده و اعلام می کند که هیچ نیرویی در شرق اوکراین ندارد.
براساس فرمان'پترو پوروشنکو'نیروهایی که مدت هاست در شرق اوکراین قرار دارند باید جای خود را به نیروهای تازه نفس و ذخیره بدهند.
براساس این دستور ارتش مجاز خواهد بود که سرباز تازه بگیرد.
مقام شورای ملی دفاع اوکراین تصریح کرد که ضرورت تقویت نیروهای رزمی و افزایش آمادگی نیروها برای تضمین مقابله با تهدیدهای امنیت ملی را به مخاطره می اندازد،فوریت دارد.
از سوی دیگر، لیتوانی نیز جزوه هایی درمورد آموزش مردمی به هنگام وقوع جنگ چاپ کرده که قرار است بزودی منشتر شوند.
ارتش و نیروهای داوطلب لیتوانی از زمان شروع درگیری های اوکراین اقدام به سربازگیری و بکارگیری نیروهای تازه کرده اند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 پوروشنکو: 600 سرباز ارتش در شرق اوکراین به اسارت گرفته شده‌اند

 

 بخش مطبوعاتی کاخ ریاست جمهوری اوکراین اعلام کرد، رییس جمهور این کشور با یک هیات مجمع پارلمانی شورای اروپا به رهبری رییس این مجمع دیدار کرده و در این دیدار دو طرف تاکید کردند تنها راه حل بحران در شرق اوکراین اجرای بی قید و شرط و سریع توافق‌نامه مینسک است.

پترو پوروشنکو، رییس جمهوری اوکراین با یک هیات مجمع پارلمانی شورای اروپا به رهبری "آن براسور"، رییس این مجمع در دیدار کرد.
بخش مطبوعاتی ریاست جمهوری اوکراین اعلام داشت: شرکت کنندگان در این نشست توافق کردند توافق‌نامه مینسک که سپتامبر گذشته حاصل شد، باید بی قید و شرط و سریعا اجرا شود چرا که توسط همه طرفهای درگیری به رسمیت شناخته شده و تنها راه توافق صلح است.
پوروشنکو اظهار کرد: در شرق اوکراین 600 سرباز اوکراینی به اسارت گرفته شده‌اند و این اسرا باید در راستای توافق آتش‌بس مینسک آزاد شوند.
این درحالی است که از زمان آغاز عملیات نظامی ارتش اوکراین در مناطق دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین از اواسط آوریل 2014 تا کنون بالغ بر 4000 تن در درگیری های این مناطق کشته شده اند و صدها خانواده در نتیجه درگیری ها از این مناطق فرار کرده اند.در پنج سپتامبر در شهر مینسک پایتخت بلاروس، با میانجی گری سازمان امنیت وهمکاری اروپا توافق آتش بسی میان طرفین درگیری اوکراین منعقد شد.
با این حال این آتش بس که از همان روز نیز اجرایی شد تاکنون چندین بار نقض شده است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مقامات دونتسک: اوکراين درحملات خود از بمب فسفري استفاده کرده است

 

وزارت دفاع جمهوری خودخوانده دونتسک اعلام کرد ارتش اوکراین در حمله روز جمعه به فرودگاه این منطقه از بمب فسفری استفاده کرده است.

وزارت دفاع جمهوری خودخوانده دونتسک اعلام کرد: « در حملات روز جمعه، چند بمب فسفری در فرودگاه دونتسک منفجر شد.» بنا بر اعلام این وزارتخانه، بر اثر استنشاق گاز ناشی از انفجار بمب فسفری، یکی از نیروهای جمهوری خودخوانده دونتسک دچار مسمومیت شد و به بیمارستان انتقال یافت.
وزارت دفاع دونتسک تصریح کرد ارتش اوکراین مواضع شبه نظامیان را در برخی از نقاط شهر دونتسک، گورلووکا و چند مکان دیگر، 15 بار گلوله باران کرد.
بر اساس بیانیه این وزارتخانه، « شبه نظامیان جمهوری خودخوانده دونتسک حمله نظامیان اوکراینی را که سعی می کردند به زور وارد فرودگاه دونتسک شوند، دفع کردند.»
الکساندر زاخارچنوف، رئیس جمهوری خودخوانده دونتسک اوایل دیروز گفت نظامیان اوکراینی از تسلیحات شیمیایی در حملات خود به فرودگاه دونتسک استفاده کرده اند. وی پس از بازدید از این فرودگاه به همراه جمعی از خبرنگاران گفت: «در پی گلوله باران فرودگاه، ابر تیره ای بر فراز پایانه قدیمی فرودگاه تشکیل شد.» به گفته وی، پس از گلوله باران بوی تندی مشابه بوی سولفور در منطقه به مشام می رسید و به سختی می شد نفس کشید.»

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 ارتش اوکراین از آزادی کامل فرودگاه دونتسک خبر داد

 

 ارتش اوکراین تایید کرده عملیاتی را به منظور عقب راندن جدایی طلبان از فرودگاه دونتسک آغاز کرده است، این در حالی است که 4 سرباز دیگر این ارتش در درگیری‌های دونتسک کشته شده و 32 تن نیز زخمی شده‌اند.

 آندری لایسنکو، سخنگوی ارتش اوکراین امروز(یکشنبه) اظهار داشت: سربازان این ارتش طی شب گذشته عملیات وسیعی را آغاز کرده و تقریبا همه مناطق فرودگاه دونتسک را که در هفته‌های اخیر به دست جدایی‌طلبان افتاده بود آزاد کرده‌اند.
وی در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: تصمیم برای اجرای یک عملیات گسترده اتخاذ شده است. ما تقریبا در پاکسازی کامل مناطق فرودگاه دونتسک موفق بودیم. این فرودگاه جزو اراضی نیروهای اوکراینی بوده و توسط خطوط جداسازی نظامی مشخص شده است.
لایسنکو گفت: این عملیات وسیع موجب بازگشت خطوط مبارزه از نزدیکی فرودگاه به وضعیت قبلی شده و ارتش اوکراین بنابراین ناقض طرح صلح 12 بندی مینسک که در ماه سپتامبر گذشته میان رهبران جدایی طلبان و دولت اوکراین تنظیم شد نبوده است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کيف از ورود 700 نظامي روس به خاک اوکراين خبرداد

 

مقامات اوکراینی اعلام کردند دو گروه از نظامیان روس که در مجموع مرکب از 700 نفر بودند دوشنبه برای کمک به جدایی طلبان وارد اوکراین شدند.
آندری لیسنکو سخنگوی نظامی اوکراین اعلام کرد :« صبح ،‌دو گروه از نیروهای مسلح فدراسیون روسیه از مرز
در بخش تحت کنترل شورشیان عبور کردند.»
وی تصریح کرد هریک از این گروه ها شامل 300 تا 350 نظامی است .
 اوکراین و کشورهای غربی از چند ماه پیش روسیه را به استقرار نیروهای نظم خود در شرق این کشور متهم می کنند.
این منطقه شاهد مناقشه مسلحانه ای با جدایی طلبان طرفدار روسیه است که به کشته شدن 4800 تن از زمان شروع در آوریل گذشته منجر شده است .
براساس آخرین برآوردهای کیف ، بیش از 8500 نظامی ارتش روسیه تا اواسط ژانویه در شرق اوکراین حضور داشتند . روسیه همواره هرگونه مداخله در مناقشه در اوکراین را ممنوع کرده است .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 ارتش اوکراین از آزادی کامل فرودگاه دونتسک خبر داد
 
 ارتش اوکراین تایید کرده عملیاتی را به منظور عقب راندن جدایی طلبان از فرودگاه دونتسک آغاز کرده است، این در حالی است که 4 سرباز دیگر این ارتش در درگیری‌های دونتسک کشته شده و 32 تن نیز زخمی شده‌اند.
 آندری لایسنکو، سخنگوی ارتش اوکراین امروز(یکشنبه) اظهار داشت: سربازان این ارتش طی شب گذشته عملیات وسیعی را آغاز کرده و تقریبا همه مناطق فرودگاه دونتسک را که در هفته‌های اخیر به دست جدایی‌طلبان افتاده بود آزاد کرده‌اند.
وی در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: تصمیم برای اجرای یک عملیات گسترده اتخاذ شده است. ما تقریبا در پاکسازی کامل مناطق فرودگاه دونتسک موفق بودیم. این فرودگاه جزو اراضی نیروهای اوکراینی بوده و توسط خطوط جداسازی نظامی مشخص شده است.
لایسنکو گفت: این عملیات وسیع موجب بازگشت خطوط مبارزه از نزدیکی فرودگاه به وضعیت قبلی شده و ارتش اوکراین بنابراین ناقض طرح صلح 12 بندی مینسک که در ماه سپتامبر گذشته میان رهبران جدایی طلبان و دولت اوکراین تنظیم شد نبوده است.

تا فعلا که فرودگاه کاملاً در دست نیروهای جدایی طلب است خبر درست نیست ولی حملات نظامی به شدت قوی است
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تا فعلا که فرودگاه کاملاً در دست نیروهای جدایی طلب است خبر درست نیست ولی حملات نظامی به شدت قوی است

کلا دیگه چیز خاصی از فرودگاه نمونده اما نیروهایی دولتی  حمله سنگینی رو به دونتسک شروع کردن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کلا دیگه چیز خاصی از فرودگاه نمونده اما نیروهایی دولتی  حمله سنگینی رو به دونتسک شروع کردن

بچها میگن حمله بسیار شدید است یاد استالین گراد را زنده کرده نیروهای دولتی هم زیادن و هم مجهز البته روسیه به طور غیر مستقیم کمکهای مختصر نظامی و تعدادی کارشناس نظامی فرستاده ولی در مقایسه ارتش اوکراین چیزی نیست. یگانه برتری جدایی طلبان یا به قول خودشان اپالچنتسی که به فارسی میشه بسیج برتری روحی دارن نترسترن و بهتر میجنگن دقیقتر اگر بگویم مردترن فکر نکون ارتش بی ارزه اوکراین کاری کرده بتونه.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
BtQLn2zIMAAVu4K~0.jpg عکس یک رزمنده جدایی طلب انچه که در این عکس جالب است نام امام حسین بر روی پیشانی بند ان است
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

عکس یک رزمنده جدایی طلب انچه که در این عکس جالب است نام امام حسین بر روی پیشانی بند ان است

متن توی عکس چی میگه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

متن توی عکس چی میگه؟

بر روی پیشانی بند به عربی نوشته حسین حسین نوه بیامبر اسلام است و مورد احترام اهل تشیع میباشد و تشیع عمومن از این نوع پیشانی بندها استفاده میکنند. البته این عکس را در یکی از انجمنهای اوکراینی یک چچن طرفدار اوکراین نوشته حالا منظورش چی بود شایید میخاست وجهه شیعیان را در نظر اوکراینی ها خراب کند
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بچها میگن حمله بسیار شدید است یاد استالین گراد را زنده کرده نیروهای دولتی هم زیادن و هم مجهز البته روسیه به طور غیر مستقیم کمکهای مختصر نظامی و تعدادی کارشناس نظامی فرستاده ولی در مقایسه ارتش اوکراین چیزی نیست. یگانه برتری جدایی طلبان یا به قول خودشان اپالچنتسی که به فارسی میشه بسیج برتری روحی دارن نترسترن و بهتر میجنگن دقیقتر اگر بگویم مردترن فکر نکون ارتش بی ارزه اوکراین کاری کرده بتونه.

اگر امریکا درست و حسابی به نیروهای اوکراینی کمک کنه بعید میدونم جدایی طلب ها بتونن کاری کنند مگر کمک های بیشتری از روس ها بگیرن

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.