haman10

انالیز نیروهای ویژه عراق + عکس و فیلم

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[quote]
نميشه با پهباد سنگرهاي پژاك را شناسايي كنند وبعد با همان پهپاد ها نشانه گذاري ليزي كنند وبا مهمات ليزي توپخانه سنگرها بزنند؟
[/quote]

دوست عزیز، پاکسازی تونل ها و سنگر هایی که تو دل کوه‌ها ساخته شده، با اجرای اتش معمولی امکان پذیر نیست و نیاز به بمب هایی داره که یا سنگر شکن باشن( باز بعیده که کاربرد داشته باشن چون سنگر ها، معمولا وسط کوه! ساخته میشدن و بمب سنگر شکن باید صدها متر کوه رو میکند تا برسه به سنگر!!! یا اینکه بسیار عمیق بودن و مرتبط که باز به هیچ عنوان نمیشد با زدن دهانه، انتظار داشت نیروهای داخل سنگر اسیب ببینن!! :)))

به قولی اجرای اتش فقط برای ترسوندن کاربرد داشته در بسیاری قسمت ها و کلا، برای پاکسازی فقط و فقط نیروی پیاده مورد استفاده قرار میگرفت....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بهترین راه استفاده از سلاح های شیمیایی هست !!
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right]البته من خودم بچه استان آذربایجان غربیم اینو بگم تا قبل از اعلام موجودیت پژاک در سال 2007 ایران رابطه گل و بلبلی با همین پ.ک.ک داشت چون سیاستشون این بود که از این نیروها بعنوان یه سپر در مقابل ارتش ترکیه استفاده بکنه در موقع اضطرار!!! ولی اشتباه این نوع سایست در جایی روشن شد که پژاک اعلام موجدیت کرد و ورق برگشت شایدم اشتباه نبود سیاستشون بخاطر کمبود منابع میخواستن از اینها استفاده کنن یا شاید هم فکر میکردن اینا هیچوقت کاری به ایران ندارن نمیدونم ؟[/right]

[right]ولی خب اصل کار اینه که اینجا بدلیل نبود امکانات ملت فکر می کنن با جدا شدن خاکشون به زندگی بهتری میرسن واسه همینه که هرگونه تحرک در منطقه با حساسیت دنبال میشه چون واقعاً با یه شلیک اشتباه ممکنه کل منطقه بر علیه شما بشن یعنی اینو بگم هیچ کس زندگی راحت و دارای رفاه نسبی رو به زندگی در کوهها و با شرایط واقعاً سخت رو ترجیح نمیده به امید روزی که نمیدونم کشور خودشون رو داشته باشن و زندگی راحتتری داشه باشن بهرحال همین عدم توجه و سرمایه گذاری در مناطقی چون سیستان و بلوچستان و خوزستان و همین کردستان و یا کلی بگم هرجای دیگه زمینه مساعد رو برا بهره برداری نیروهای اطلاعاتی بیگانه فراهم میکنه[/right]

[right]میخوام بگم مشکل اصلی از نبود امکانات شروع میشه که در وهله اول باعث میشه شما در جاهلیت غرق بشین و فردی که در جاهلیت غرق بشه و نفرت از نبود امکانات و زندگی بهتر پیدا کنه براحتی در تله گروه های چون پژاک و داعش و جیش العدل و امثالهم میفتن[/right]

[right]تنها راه نجات این مناطق تفنگ نیست بردن امکانت به این مناطق و آشنایی مردم این مناطق با دنیای مدرنه[/right]

[right]هر چند برخی دوستان میگن چنان و است و چنان ولی هر کی یکم آشنا با این مناطق باشه میدونه یه فرد مسلح بومی اینجا به دلیل تسلطش بر منطقه و آشنایی با چین و چون منطقه از دید من معادل 10 تکاوره !! یه سوال دارم بنظرتون چرا اشاره ای به نیروهای بومی که کمک سپاه کردن نمیشه و یا چرا اون مهلت یک ماهه آتش بس در ماه رمضان اون موقع داده میشه و چرا اگه قراره بجنگن چرا میگن خودتون برین عقب ؟ خیلی چراها هستش فکر نکنیم فقط با پژاک طرف بودن یادمون نره دولت های کمک پژاک ماهوره جاسوسی دارن اونم بالا سرمون ؟ خیلی ناگفته ها داره این قضایا مخصوصاً روابط گل و بلبل قبل اعلام موجودیت پژاک با پ.ک.ک[/right]

[right]بالاخره کار تمامی کسانی که جانانه جنگیدن ستودنیه ولی یادمون نره نباید بت سازی کرد و یا بجا حقایق داستان سرایی کرد[/right]

[right]یه نیگا به اوضاع ارتش ترکیه در مناطق جنوب شرق این کشور بندازین و یا اوضاع عراق یادمون نره عامل اصلی همراهی مردم منطقه در پیش رفت نیروهای نظامیه[/right] ویرایش شده در توسط aaa84
  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آدم گاهی اوقات برخی تاپیک ها رو می خونه شاخ در میاره و جالبتر این هست که سوال هایی که چندین بار جواب داده شده دوباره مطرح میشه.
خواهش دارم برخی دوستان مکنونات خودشون رو به جای واقعیت ها نزارن و سعی نکنن فقط حرف بزنن و چیزی گفته باشن. نه ارتش آمریکا و اسرائیل و انگلیس اینقدر بی در و پیکره نه ارتش ایران...

اولا از آمریکا شروع می کنم. شاختار نظامی نیروهای مسلح آمریکا عین ایران خودمون هست. نیروی ارتش یا آرمی که دارای نیروی هوایی، دریایی و زمینی هست و در همین ساختار نیروی دریایی نمیشه بهش گفت نیروی دریایی بلکه گارد ساحلی و نیروی دفاعی محسوب میشه.
توی بخش نیروی زمینی یگان های ویژه ای هم تعریف شدن که هم اسم دارن و هم نام و نشان و هم پادگان و وظیفه اونها هم کاملا مشخص هست. یگان ویژه نیروی زمینی ارتش آمریکا گرین برت ها یا کلاه سبزها هستن. این نیروها از آموزش دیده ترین نیروهای نیروی زمینی آمریکا هستن و آموزش های قوی می بینن و میهش گفت چیزی توی مایه های تیپ 55 هوابرد ما هستن با این تفاوت که برخی آموزش های ویژه هم دارن.
توی ساختار همین نیرو نیروهای دلتا هم قرار دارن و دلیل اینکه کمتر اسمی از اونها می شنویم این هست که سطح اطلاعاتی اونها و سیل ها فوق سری هست ولی هستن هر چند بی سر و صدا و... عمل میکنن.
در عین حال گفتنی هست شکست این گروه در طبس دلیل محکمی نیست بگیم منحل شدن و منطقی هم نیست چون کشوری که میلیون ها دلار خرج نیروی ویژه می کنه اون رو نابود نمی کنه بلکه با اسم و رسم دیگه ای نهایتا به کار می گیره.
ممکنه نیروهای اون مثلا فرستاده شده باشن به گرین برت ولی هیچگاه منحل نشدن و دارن کارشون رو می کنن.
حتی گفته میشد که افغانستان حوزه عمل سیل ها بوده و عراق دلتا ها...
اا نکته مهم این هست که ارتش آمریکا برابر ارتش جمهوری اسلامی ایران محسوب میشه یعنی نیرویی که کشور رو دفاع می کنه و نیروی هوایی اون هم وظیفه اش درون کشور و... هست فقط هر جا مرین ها میرن مستقر میشن به دلیل کم بودن استعداد مرین ها اینها فرستاده میشن.

اما آمریکا به دلیل اینکه کشوری استعماری و دارای منافع در کل دنیا هست یک نیروی نظامی کامل و یک ارتش مستقل کامل داره که برابر سپاه ما هست یعنی نیرویی که قانونا وظیفه اش حفظ منافع آمریکا در دنیا هست و این ارتش رو سپاه تفنگداران دریایی آمریکا میگن.
این نیرو عین سپاه ما خودش ارتش کاملی هست مشتمل بر نیروی دریایی با ناو هواپیما بر و ناو و زیر دریایی و... و هم دارای نیروی هوانیروز با کبرا و ... و هم نیروی هوایی با اف 18 و... و هم نیروی زمینی خودش به نام سپاه تفنگداران دریایی.
نیروهای هوایی و دریایی اون معرف حضور همه هستن ولی نیروهای مرین درواقع نیروی ویژه نیستن و نیروهای آموزرش دیده ای بیشتر در این ساختار محسوب نمیشن بلکه در حد همون تکاورهای ارتش یا تفنگداراهای نیروی دریایی ما محسوب میشن هر چند سطح آموزش اونها کمی بالا هست.
برای رفع نیاز به نیروی ویژه در این بخش هم نیروهای سیل تشکیل شدن که در واقع برابر دلتا فورس در نیروی زمینی محسوب میشن.

نکته بعدی اینکه نیرو ویژه بودن هیچ ربطی به امکانات و پشتیبانی و.... نداره تعریف نیرو ویژه نیروی خاص و آموزش دیده ای هست که توان عملیات در آب خاک و هوا رو داره و تمام آموزش های کوهستان کویر و جنگل و دشت و تک تاخت و کمین و چتربازی و.... رو می بینه و در آخرین مراحل هم آموزش رهایی گروگان و ...
مرین بودن آمریکایی ها اصلا به معنی ویژه بودن اونها نیست.

این یک تعریف اجمالی از نیروهای مسلح آمریکا بود

اما نکته دیگه ای هم هست که بعضا دیده یشه بارها تکرار شده و میشه آقایون عزیز نیروهای ویژه آمریکا زیر نظر پنتاگون هستن و هیچ نیرویی زیر نظر سیا کار نمی کنه. یعنی اینسوطر نیست که سیا بیاد دستور به سیل ها بده یا گرین برت ها و دلتاها به هیچ وجه ممکن ... اصولا سیا سازمان جاسوسی هست و به اون معنا عملیات نظامی نداره و فقط وقتی نیاز به نیروی ویژه داشته باشه برای برخی عملیات های خودش یا واحد عملیاتی داره که متشکل از جذب نیروهای سیل و دلتا و گرین برت هست یا به پنتاگون درخواست میده که نزدیک ترین نیرویی که اونجا عملیات دارن براشون بیاد یک کاری رو انجام بده.
مثلا میخوان برن فرضا برای زدن بن لادن خوب نیروی ویژه خودشون هم محدود هست و نزدیک نیست وظیفه افغانستان با سیل ها هست به ارتش درخواتس میدن و بعد از بریفینگ سیل ها میرن برای اجرای عملیات و یا در عراق ممکنه به گرین برت ها و دلتاها درخواست بدن چون اونجا محدوده سیل ها نیست.

ساختار سیا مثل وزارت اطلاعات خودمون هست. وزارت اطلاعات کار نظامی انجام نمیده مگر عملیات های محدود نظامی که در اون شرایط اگر نیروی عملیات خودش در دسترس باشه که ازش استفاده می کنه(همون نیرو هم عمدتا از سپاه و ارتش جذب می کنن ولی این اواخر فکر کنم خودشون دارن یه کارهایی می کنن البته مستند نمیگم و گمان هست) وگرنه در همون موارد هم از صابرین یا نوهد استفاده می کنن. و در عین حل نه وزارت اطلاعات می تونه به ارتش و سپاه دستور بده و نه برعکس چون فرماندهی و ساختار کاملا متفاوت هست

در ضمن نجات سیل ها در عراق توسط گرین برت و سیل دقیقا به این معنی هست که این نیروها عادی عادی هستن و چون گیر کردن از یگان ویژه برای نجان اونها درخواست شده.

گاهی برخی از دوستان چنان وضعیت ارتش آمریکا ور می پیچونن و چنان چیزهایی عجیبی میگن که اصلا آدم می مونه با این فشلی چطور میشه ارتشی به بزرگی چند میلیون نفر رو چرخوند.نه آقا اینها بیشتر رویا هست ارتش آمریکا هم نظم خاص خودش رو داره و اینقدر واحد درهم برهم و اینقدر هم پوشانی با سیا و ... نداره کاملا روال ها مشخص هست.

این از ارتش آمریکا.

اما در مورد نیروهای ویژه عراق... این نیروها بعد از سقوط صدام جذب شدن اما نکته مهم همیشه این هست که یک نیرو همیشه با جامعهخ ای که در اون تربیت شده هماهنگ و همفکر هست. عراقی جماعت در تمام طول تاریخش نشون داده اگر عامل روانی و فرماندهی قوی داشته باشه به بهترین شکل ممکن و تا پای جان می جنگه نمونه اش 8 سال جنگ با خود ما... ولی اگر فرماندهی و عامل روانی اش از بین بره به بدترین شکل ممکن به ذلت و خاری می افته.
آمریکا بعد از صدام پایه نیروهای ارتش عراق رو گذاشت و از این بگذریم که کرور کرور بعثی و جاسوس خودش و دیگر کشورها رو واردش کرد که این ارتش برای همیشه ببر بی چنگ و دندانی باشه و از این طرف هم شیعیان و ایران سعی کردن نیروهای خودشون رو درش نفوذ بدن که بالانس بشه قضیه.
همین نیرو هسته نیرو ویژه رو قرار میده و خیلی هم خوب شروع کردن چراکه از همون ابتدا تمام تجهیزات و لوازم یک نیروویژه رو براشون تامین کردن اما مشکل از جای دیگه ای هست و اون اینکه کشور عراق به دلیل ساختار درهم برهم و سیستم سیاسی درب و داغونی که حاصل قانون من در آوردی ائتلافی مثل لبنان هست که اونم هدیه غربی ها به مردم عراق بود تا همیشه درگیر تعیین سیاسیون باشن و نتونن نظام سیاسی قوی و متمرکزی ایجاد کنن.
متاثر از این وضعیت ارتش اونها هم فشل و درب و داغون شده.
آموزش این نیروها نیاز به دهه ها کار داره اونم با بهترین وب ا تجربه ترین نیروها اما عین روز روشن هست که راتش آمریکا نخواهد گذاشت برای نیروهای ویژه خودش هوو درست بشه و نازل ترین آموزش ها رو به این بندگان خدا میده و بعد هم مثلا میرن اردن که انگار خیلی تجربه و افتخار داره خودش.

نتیجه این خواهد بود که نیروی ویژه ای درست خواهد شد که عامل روانی و روحیه کاملی مثل نوهد و صابرین نداره و آموزش هاش هم در حد نهایت نهایتش تیپ 55 هوابرد ارتش ایران هست و بیشتر از این هم نمی تونه کاری بکنه.

اما یک نکته دیگه هم هست اگر به شما بهترین اسلحهدینا و بهترین و بروزترین تجهیزات مدرن رو بدن فقط نیروی خونسرد و آموزش دیده و دوران دیده می تونه ازش استفاده کنه وگرنه عین ارتش عراق و داعش تانک آبرامز ول میشه دست چند تا دمپایی پوش...
اما اگر فقط یک کارد به یک تکاور بدین چنین برای شما اختفاء و استتار می کنه که نیروی دشمن رو نزدیک میشه و سر می بره و غذا و اسلحه وهمه چیز به دست میاره.
این نیرو هست که مهمه نه تجهیزات شیرزن گیلانغربی با تبر چند عراقی می کشه و دو سهتا رو اسیر می کنه و شیر زن عراقی 7 تا داعشی می کشه و بعد شهید میشه تازه ایرانیه هنوز زنده هست ولی نیروی ویژه عین ... تسلیم دشمن میشه و یه کرور اسلحه و تجچهیزات هم داره ولی به دردش نمی خوره.
یه ضرب المثل هست میگه: بار خر اگر اسلحه باشه بازم گرگ می خوردش...
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Persian_ranger' timestamp='1401690316' post='382147']
خب من میخوام بدونم این نیروهای سی تی و آموزش دیده ما اون 2 ماهی که سربازای ما اسیر جیش العدل بودن اونم بیخ گوششون!!!
کجا بودن اونوقت؟؟
دیگه کجا باید استفاده عملیاتی بشه از اینا؟؟
الان بیست و چند سال جنگ تموم شده، انشالله که دیگه هم جنگی در نگیره ولی این نوهد یا صابرین اگه نتونن به عنوان بازوی بلند و مشت آهنین ما در حمایت از نیروهای خودی و منافع ما حداقل تو کشورهای همسایه!! بدرد بخورن پس فلسفه وجودیشون چیه؟؟
[/quote]
دوست عزیز داشتن نیرو یک چیز هست و استفاده از اون در کشور دیگر یک چیز.
به آمریکا و غربی ها نگاه نکن کههر جنایتی بکنن براش قطع نامه و معاهده و... دارن و نیروی نظامی اونها اینقدر قوی هست که هیچ کشوری توان نتق کشیدن نداره. همین آمریکا حتی در اروپا عملیات نظامی انجام میده و کسی جیک هم نمی زنه چون نمی تونن چیزی بگن.
خوب معلوم هم هست که برای استفاده از نیروهای خودشون هیچ محدودیتی جز محدودیت های عملیاتی و نظامی ندارن

ولی برای ما مسئله اینچنین نیتس و معلوم نیست اگر نیروی ما وارد پاکستان بشه فردا روزی همین پاکستان با تحریک غربی ها جنگی رو علیه ما شورع نکنه. به همین دلیل هزار و یک عامل باید بررسی و تحلیل بشه تا یک نیرو رو بشه به کار گرفت.
در غیر این صورت هم صابرین و هم بهتر از اونها نوهد به راحتی توان عملیات خارجی رو دارن خلاف نظر دوستانی مثل جناب سیناپس اتفاقا نیروهای ما کاملا آمادگی چنین کاری رو دارن ولی اگ
ر منظور این هست که پشتیبانی آتش و هوانیروز اینها داشته باشن نه شاید غیر از آرمیکا واقعا کشور دیگه ای نتونه چنین ادعایی بکنه ولی برای کشورای همسایه این توان رو داریم
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='fath' timestamp='1404196303' post='389473']
همین آمریکا حتی در اروپا عملیات نظامی انجام میده و کسی جیک هم نمی زنه چون نمی تونن چیزی بگن.
[/quote]یکی از اساتید دانشگاههای نروژ چند وقت پیش داشت در یه تظاهرات ضد آمریکایی صد نفره در نروژ سخنرانی می کرد و جمله جالبی گفت!
ایشون فرمود: اگه آمریکا به نروژ بگه باید زنت رو کتک بزنی نروژ شروع به کتک زدن زنش می کنه و اگه آمریکا به نروز بگه بسه دیگه نمی خواد زنت رو کتک بزنی نروژ هنوز به کتک زدن زنش ادامه خواهد داد چون میخواد شاگرد اول کلاس باشه!
از این قراره! :) ویرایش شده در توسط ronin313
  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فتح گرامی، من حرفی که زدم رو بر اساس مطالعه‌ی کتاب های سیل ها(۵ کتاب)، کتاب های گرین برت ها(۳ کتاب!) و فیلم های داکیومنتری سیلز و گرین بریت و دلتا فورس میگم....
داکیومنتری ها رو هم کانال های رسمی مثل هیستوری چنل کار کرده بودن و خود پرسنل این سازمان ها و در خصوص گرین برت، شخص تشکیل دهنده یگان رو اورده بودن حرف میزدن!!!
یا ۴ نفری که به فرانسه فرستاده شده بودن برا اجرای عملیات...یا شخصی که به المان رفته بود برای ترور یا در صورت امکان ربایش هیتلر...

نیروی های ویژه یا SF و نیروهای عملیات مخصوص SOF، اینها عموما زیر نظر وزارت دفاع و سیا هستن و بخش های عملیاتی اونها هستن.... یعنی اموزششون رو هرجایی که هستن می‌بینن ولی کاربر اصلیشون سیا هستش که اونها رو برای عملیات هاش به همه جای دنیا اعزام میکنه....

تقریبا توی تمام متون کلاسیک و غیر کلاسیک و جدید و قدیم و فیلمها و رویاپردازی ها، گرین برت بالاترین سطح و بعدش نیوی سیلز هستش و بعدش دلتا قرار گرفته....

مقایسه‌ی ۵۵ هوابرد شیراز با گرین برت از بیخ اشتباه هستش.... گرین برت رو میشه با سپاه قدس از جهاتی مقایسه کرد و سیلز رو میشه با ۶۵ نوهد مقایسه کرد...


در خصوص نیروهای امریکایی، معمولا نیرو ۵ سال خدمت داره که میتونی توی این ۵ سال هر کاری بکنه! :))) از رفتن به مدرسه های مختلف پاراشوت و رنجر و غیره تا ...

دلیل اینکه مرینز همیشه جزو نیروهای ویژه دسته بندی میشه، عرض کردم تجهیزاتش هست.... به قول شما تو همه جور اب و هوایی و تو همه جور شرایطی ازش استفاده شده... از عملیات در فلوجه در سال ۲۰۰۶ برای از بین بردن دولت اسلامی در عراق در استان الانبار گرفته تا در درگیری های با جریان صدر در نجف! :)...



[quote]در ضمن نجات سیل ها در عراق توسط گرین برت و سیل دقیقا به این معنی هست که این نیروها عادی عادی هستن و چون گیر کردن از یگان ویژه برای نجان اونها درخواست شده.[/quote]

در عملیات های الانبار، چند هزار نفر نیوی مرین وارد شهر میشن، درگیری پیش میاد و اینها توی خیابون ها به قول معروف Pin Down میشن و نمیتونن به عقب یا جلو تحرک داشته باشن.... چون مردم با تروریست ها هستن و از هرجایی اینا قدم بذارن بهشون حمله میشه...
اینجا نیوی سیل وارد میشه و کوچه به کوچه و خونه به خونه با اسنایپر میرن جلو و کل منطقه رو باز میکنن تا یه محدوده‌ی خاصی.... بعدش از اون جا به بعد تا خود مرین ها رو با توپخونه شخم میزنن و بعد مرین ها زیر پوشش نیوی سیل ها(اسنایپر ها) از محل خارج میشن..


[quote]گاهی برخی از دوستان چنان وضعیت ارتش آمریکا ور می پیچونن و چنان چیزهایی عجیبی میگن که اصلا آدم می مونه با این فشلی چطور میشه ارتشی به بزرگی چند میلیون نفر رو چرخوند.نه آقا اینها بیشتر رویا هست ارتش آمریکا هم نظم خاص خودش رو داره و اینقدر واحد درهم برهم و اینقدر هم پوشانی با سیا و ... نداره کاملا روال ها مشخص هست.[/quote]
عجب....

توی ایران، ما یه نوهد داریم! یه صابرین داریم! یه منجیل داریم و یه دریایی سپاه! کارشون چیه؟ عملیات هاشون چیه؟؟؟؟

توی امریکا فقط و فقط SF داریم به عنوان سطح دوم، و SOF به عنوان سطح اول نیروی مخصوص.... این دو سطح نیرو ممکنه مال هرجایی باشن! ارمی، ایرفورس، اینتل! مرینز نیوی یا هرچیزی... دوره های مخصوص می‌بینن و اماده‌ی به خدمت برای اجرای عملیات های مخصوص به صورت تیمی و انفرادی....
حالا، یه عده مثل گردان های دگرو، کارشون اینه که برن چند نفری عملیات بکنن... این چند نفر ممکنه ۴ نفر باشه یا ۲۵ نفر!!! و یه سری گردان های دیگه هم دارن به اسم مثلا ۵ام هوابرد و دهم و یازدهم هوابرد! :)))

حالا، پنتاگون و بیشتر سیا، هر جا به هر کدوم از این دست نیروها نیاز داشته باشه، ازشون استفاده میکنه و این یعنی نظم مطلق.... هر یگان و سازمان رزم دیگه‌ای هم بهشون نیاز داشته باشه ازشون استفاده میکنه..
مثلا فرضا میخوان وارد عراق بشن و لازمه یه سایت راداری رو با نیروهای ویژه از کار بندازن.... خوب میرن به سازمان مدیریت نیروهای عملیات ویژه درخواست میدن که ما یه همچین عملیاتی داریم نیرو بفرستید و اون سازمان هم یه عده نیرو میفرسته.... قبلا به این شکل بود که نیرو می‌فرستاد و سازمان درخواست دهنده طرح عملیات رو میچید که دقیقا عاقبت این دست کارها شد طبس و دلتا! :)))

در حالی که الان نتیجه‌ی عملیات و زمانبندی از عملیات های ویژه خواسته میشه و عملیات های ویژه طرح میریزه که بمباران تاکتیکی با جنگنده یا هلی های عملیات ویژه بکنه، یا نیروهای عملیات ویژه رو بفرسته و طرح عملیات و تجهیزات و غیره و ذلک کاملا بر اساس طرح خود سازمان عملیات های مخصوص صورت میگیره....


این یعنی نظم مطلق! :)
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='maverick100' timestamp='1401692145' post='382161']
دوستانی که سعی می کنن از چهارتا بسیجی ویژه که اسمشون رو گذاشتند صابرین بت بسازن هم سعی کنن برای شعور ملت و جهان احترام قائل بشن

اگر خبری از عملیات های نوهد نمیرسه دلیل نمیشه که این یگان نشسته تو پادگان داره غاز میچرونه :winking:

ویتنام هم دین بین فو رو از فرانسه پس گرفت ( صرفا جهت اطلاع ) :applause:
[/quote]
زیاد جدی نگیرید دوستان تمام اطلاعات صابرین و نوهد فوق سری هست و نبودن اطلاعات مبنی بر عدم عملیات نیست.
اتفاقا من فکر می کنم هوند کارهای خیلی مهمتری انجام میده برای همین کلا نباید حتی انتظار داشت اندازه صابرین ازش چیزی بیرون بیاد

[quote name='maverick100' timestamp='1401618331' post='381919']
میثم به نکات خوبی اشاره کرد

نییروهای عملیات ویژه ارتش ایران از قدیم در انگلستان و فرانسه ( چتربازی ) آموزش میدیدن زیر دست بهترین یگان عملیات ویژه ی جهان یعنی SAS و SBS تربیت شدن که نیروهای جنگ دیده ای هستن خودشون رو در درگیری های قبل از انقلاب با عراق نشون دادن و رسما محک خوردن توی ظفار هم احتمالا حضور داشتن هرچند بیشتر در ظفار نیروی هوایی و دریایی نقش ایفا می کرد تا زمینی

به قول جناب دث الان دیگه بال و پرشون قیچی شده و حتی زمانی میخواستن منحلشون کنن که خب خدا رو شکر بخیر گذشت

اما نیروهای صابرین اصلا قابل مقایشه نیستن با نوهد اصــــــــــــــــــــــــــلا

سپاه معمولا همه ی عملیت هاش با تلفات بالا همراهه و در باغ شهادت رو همیشه باز میذاره ( فکر کنم نتیجه ی خوندن کتاب های ژنرال جیاپ و مطالعه ی نبردهای استقلال چین و ویتنام همین باشه ) روی این نیروی صابرین هم خیلی مانور دادن اما خب آخرش همه رو به کشتن دادن و کسانی رو که این همه هزینه بابت آموزششون صرف شده بود از دست دادیم
[/quote]
توی جنگ ظفار لشگر 23 عملیات می کرد و تلفات بسیار بالایی هم دادن ولی کاملا سری عمل می کردن. همین لشگر پدر تیپ 65 نوهد فعلی هست بعد از انقلاب هم کل جنگ رو عملیات برون مرزی انجام می دادن تا تیپ ویژه امام حسن(ع) سپاه تشکیل شد و اونها هم کارهایی کردن.

در ظفار اتفاقا حملات هوایی اثری نداشت چون در جایی کمونیست ها عملیات می کردن که شبیه تورابورای افغانستان بود و حملات هوایی بی اثر و بیشتر نیرو ویژه کار می کرد. نیروی دریایی هم که کلا هیچ نقشی بجز پشتیبانی نداشتن.

نه خیر امروز نوهد یکی از زبده ترنی و مورد اعتمادترین نیروهای ویژه کشور هست فقط به دلیل شرح وظایف که خیلی سری هست چیزی ازش کسی نمی دونه

در مورد صابرین هم کاملا در اشتباه هستین صابرین نیروی زبده برای خطوط نبرد هست نه یک نیروی ویژه به اون معنایی که نوهد هست یعنی آموزش های بسیار قوی و غنی برای عملیات در خطوط نبرد می بینن ولی نوهد نه کاملا بصورت نیرو ویژه عمل می کنه.
طبیعی هست صابرین تلفات بده و ربطی به در باز شهادت و... هم نداره چون اگر سیل ها و نوهد و دلتا و گرین برت هم برن برای اونجور عملیات هایی طبیعی هست تلفات هم بدن

اطلاعات شما از صابرین بسیار محدود هست و اون چیزی نیست که فکر می کنید صابرین خیلی قویتر و زبده تر از اونی هست کهش ما می دونید

[quote name='mehran55' timestamp='1401576079' post='381824']
در خصوص عملیات مقابله با پژاک اطلاعاتی توی انجمن هست؟
اصولا سبک عملیاتی پژاک همون سبک پ ک ک هستن یا یک مدلی از کوموله ها با فرمت جدید؟ (پ.ک.ک رو اسرائیل آموزش داده بود و سبک عملیات شون غربی بود ولی کوموله رو ارتش عراق (که خودش توسط مصر و آلمان شرقی و ... آموزش دیده بودن) و سبک عملیات شون شرقی هست
یه سوال دیگه : آموزشهای یگان صابرین رو هم نوهد یا یگانهای ارتش بعهده داشتن یا توسط خود سپاه آموزش دیدن یا یک کشور خارجی مثلا نیروهای آلفای روسیه آموزش شون دادن؟


3 تا سوال:
اولی اینکه مگه رهائی گروگان کار نوپو نیست؟ icon_eek icon_eek پس نوهد این وسط چیکار میکنه؟
مگه عملیات دفاع از خرمشهر رو تفنگدارهای دریائی ارتش انجام نمیدادن (مثل همین دریادار سیاری و ... ) پس چرا اسم نوهد رو برای دفاع از خرمشهر نوشتید؟
با توجه به اشاره درستی که در مورد پشتیبانی هوائی و دریائی سیلها و مارینها و ... توسط اسپوکی و آپاچی و پهپادها و ... نمودید، و با توجه به اینکه این نوع پشتیبانی ها امروز برای نوهد وجود نداره، باز هم میشه اونها رو توی جنگ برابر (در مقابل نیروی ویژه یک کشور دیگر و نه دربرابر گروهای غیر کلاسیک مثل اشرار و دار و دسته ریگی و ... ) همچنان کارآمد فرض کرد؟
[/quote]
فرق چندانی نباید بین پ پ ک و کومله و... باشه به این دلیل که مایت اینها چریکی هست و آموزش چریک و ضد چریک هم بین المللی هست به نوعی یعنی چریک کمین و ضد کمین و استتار و اختفاء و... رو همگی باید یاد بگیرن

صابرین رو میشه بعد از تیپ امام حسن(ع) و تجربه سپاه در نیاز به نیروی ویژه در نظر گرفت خون اون تیپ هم با کمک نوهد و ... شکل گرفت منتهی برای صابرین اومدن و خود سپاه کار رو تخصصی پیش بردن یعنی اومدن در بخش کوهنوردی از اساتید برجسته و جهانی کوهنوردی برای این بخش استفاده کردن و از اسکی و برف نوردی و...تا بقیه موارد سعی کردن از مقالات و کتاب ها و متخخصین کشور استفاده کنن و صابرین رو شکل دادن.

نوپو رهایی گروگان اجتماعی رو انجام میده یعنی مواردی که ربطی به امنیت ملی و شخصیت های مهم و ... نداره مثل آدم ربایی های شهری و ... که حوزه تمام اونها در واقع اجتماعی و داخلی هست و ناجا دخالت می کنه.

نوهد رهایی گروگان مقامات بالا و یا ربودن اعضاء بلند پایه کشورها و نیروهای متخاصم و همچنین رهایی گروگان خارج کشور رو احتمالا انجام میده. یعنی برای رهایی یک کشتی نمی آن نوپو بفرستن این نوهد و یا صابرین هست که اقدام می کنن.
اما صابرین یک نیروی نظامی زبده هم هست یعنی نیرویی که هر جایی کار یگان های عادی و تکاور سپاه گیر خورد و نتونستن جلو برن میرن راه رو باز می کنن.

ارتش دو تا نیرو ویژه داره یکی نوهد هست که همه کاره و همه جا عملیات انجام میده و برادر اون در نیروی دریایی که تکاوران دریایی هستن. فقط تکاوران دریایی برای گرفتن ساحل دشمن و عملیات در اون و دفاع ساحل خودی و عملیات در دریا توانایی های ویژه دارن و زیر نظر نیروی دریایی استفاده میشن ولی نوهد زیر نظر کل ارتش هستن و هر جا لازم باشه وارد میشن.
دلیل شکل گیری تگاوران دریایی هم این هست که نیروی دریایی برای رفع حوائج خودش باید هی با نیروی زمینی و ستادهای بالای ارتش هماهنگی می کرد و درخواست می داد و مشکلات فرماندهی و اجرای عملیات بود به همین دلیل خود نیروهای دریایی در دنیا اقدام به تاسیس واحدهای تکاور دریایی می کنن و به راحتی در مواقع لازم ازش استفاده می کنن
توی خرمشهر این تکاروان دریایی ارتش بودن که درگیر شدن اون زمان تیپ 65 نوهد وجود نداشت و لشگر 23 تکاور و شهید آبشناسان و بقیه نیروها هم در جنوب در جاهای دیگه درگیر بودن

نوهد یک تیپ نیروی ویژه بسیار زبده در ساختار نیروی ارتش هست ولی سپاه تفنگداران دریایی خودش یک ارتش کامل هست باتمام بخش ها در پست قبلی توضیح دادم.
ولی از نظر توانایی های آموزشی و... شاید زیاد تفاوتی نباشه و عامل روانی و انگیزه و... ما در صابرین و نوهد قویتر از اونها هم هست ولی شاید از بعد تجهیزات انفرادی نه عقب هستیم
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
فتح گرامی، من حرفی که زدم رو بر اساس مطالعه‌ی کتاب های سیل ها(۵ کتاب)، کتاب های گرین برت ها(۳ کتاب!) و فیلم های داکیومنتری سیلز و گرین بریت و دلتا فورس میگم....
داکیومنتری ها رو هم کانال های رسمی مثل هیستوری چنل کار کرده بودن و خود پرسنل این سازمان ها و در خصوص گرین برت، شخص تشکیل دهنده یگان رو اورده بودن حرف میزدن!!!
یا ۴ نفری که به فرانسه فرستاده شده بودن برا اجرای عملیات...یا شخصی که به المان رفته بود برای ترور یا در صورت امکان ربایش هیتلر...[/quote]
مشکل اینجاست که این فیلم ها و کتاب ها و... در واقع قطعات پازل هستن و خیلی روی اونها ریز شدن ولی شما طرح کلی رو نمی بینی که قضیه چیه.خیلی از فیلم ها و ... هم توسط خود ضد اطلاعات طراحی میشن و اگر توه کنین مشخصه همه انها این هست که باعث سردرگمی میشن یعنی آخرش نمی فهمید کی به چیه و چی به کیه.
باید از میان این درهم ریختگی بفهمید کجا چه خبره.
اما یک اصل رو به شما میگم. شما فکر می کنی دلیل طراحی سیستمی مثل سی فور 4 چیه؟؟ دلیل این هست می خواد فرماندهی به صورت یکپارچه انجام بشه و ارتش و وزارت دفاع بفهمن هر لحظه در هر گوشه ای از دنیا نیروهاشون کجا و در حال انجام چه کاری هستن. در این ساختار که فرماندهی کاملا متمرکز هست اجازه داده نمیشه هزار و یک تیپ و لشگر و یگان عجیب و غریب تشکیل بشه که آدم نفهمه چی به چیه منتهی در سطح عمومی مثل همین فیلم ها چنان اطلاعات درهم ریخته ارائه میشه که یارو نمی فهمه قضیه چیه.

همین اندازه کافی هست بدونید که تمام یگان ها تعریف شده و ... هستن و وزارت دفاع و سیا هم بجز هماهنگی و عملیات مشترک اونم برخی اوقات هیچ رتق و فتقی به اون معنا با هم ندارن.
[quote]
نیروی های ویژه یا SF و نیروهای عملیات مخصوص SOF، اینها عموما زیر نظر وزارت دفاع و سیا هستن و بخش های عملیاتی اونها هستن.... یعنی اموزششون رو هرجایی که هستن می‌بینن ولی کاربر اصلیشون سیا هستش که اونها رو برای عملیات هاش به همه جای دنیا اعزام میکنه....[/quote]
نیرو وقتی گفته میشه "نیرو" بار معنایی سنگینی داره یعنی چارت داره مقر داره بودجه داره نیروی فراوان و... ولی واحد گفته میشه فرق داره
مشکل شما اینه که واحد و نیرو رو قاطی می کنی.
تمام نیروهای ویژه و نظامی زیر نظر وزارت دفاع کار می کنن منتهی بخشی زیر نظر سپاه تفنگداران و بخشی هم ارتش. اون افرادی که در سیا و... میرن همونطوری که قبلا هم اشاره کردم مثل وزارت اطلاعات ایران افرادی هستن که از این نیروها برداشته میشن برای واحدهای عملیات ویژه سیاه.
اینها واحد هستن یعنی اون گستردگی و سازمان رزم و چارت و کالک عملیاتی و... ندارن ولی نیرو بحثش فرق می کنه.

در ضمن چند بار باید بگیم سیا اصولا نیروی نظامی نیست و اگر هم گاهی کار نظامی می کنه اضطراری هست وگرنه جاسوسی و بمب گذاری و... اصولا نیروی نظامی نمی خواد.

[quote]تقریبا توی تمام متون کلاسیک و غیر کلاسیک و جدید و قدیم و فیلمها و رویاپردازی ها، گرین برت بالاترین سطح و بعدش نیوی سیلز هستش و بعدش دلتا قرار گرفته....

مقایسه‌ی ۵۵ هوابرد شیراز با گرین برت از بیخ اشتباه هستش.... گرین برت رو میشه با سپاه قدس از جهاتی مقایسه کرد و سیلز رو میشه با ۶۵ نوهد مقایسه کرد...[/quote]
عرض شد گرین برت آموزش هاشون توی اینترنت هست و حتی توی همین سایت هم آموزش و ... فیلم هاش هست اینها نیروهای تکاور ارتش هستن و زیر نظر نیروی زمینی و سیل ها نه کلا مال سپاه تفنگدارن هستن ولی دلتا بد از طبس خبری نیست و فقط جسته و گریجته خبرهاش میاد که اونم ساختار نیروی زمینی فکر کنم کار کنه.
رتبه بندی اینها هم عین رتبه بندی نوهد و صابرین خودمون هست که در برخی ماورد کلا با هم فلسفه وجودی متفاوتی دارن و قابل مقایسه نیستن ولی تا اونجایی که من می دونم سیلز ها خیلی زبده تر هستن.
اینم دلیل نمیشه که مثلا کرزی رو بردن افغانستان پس حتما از همه قویتر هستن چون ممکنه سیلزها حتی بهتر از این بتونناین کار رو انجام بدن.
[quote]دلیل اینکه مرینز همیشه جزو نیروهای ویژه دسته بندی میشه، عرض کردم تجهیزاتش هست.... به قول شما تو همه جور اب و هوایی و تو همه جور شرایطی ازش استفاده شده... از عملیات در فلوجه در سال ۲۰۰۶ برای از بین بردن دولت اسلامی در عراق در استان الانبار گرفته تا در درگیری های با جریان صدر در نجف! :)...[/quote]
قبلتر توضیح دادم که تجهیزات نیروهای ویژه یعنی اونی که در سازمان رزمش تعریف میشه شما وقتی جدول سازمان گردانی رو نگاه می کنید مثلا نوشته اینقدر نارنجک انداز این اندازه تفنگدار این تعداد تیربار و چندین قبضه مسلس سنگین و این اندازه آر پی جی و...
و نیرو ویژه همه تعاریف و تجهیزات خودش رو داره چون در نهایت نیرو ویژه هم واحدی هست که کار تاکتیکی و انفرادی انجام میده و جدول رزمش هم با همین تسلیحات تکمیل میشه. هر چند آموزش تمام سلاح ها رو می بینن ولی برای عملیات که مثلا توپ 150 نمیبرن.

اما وقتی اسم سپاه و یا نیرو می اد یعنی بخش هایی که بزرگتر از واحدهای عملیات ویژه هستن توپخانه می خوان لجستیک و واحد موتوری و ارکان و ادوات و مهندسی رزمی و...

سپاه تفنگداران یک نیروی نظامی کامل هست و درون ساختارش سیلزها تعریف شدن و تفنگداران هم نیروهای آموزش دیده خوبی هستن ولی ویژه نیستن و کل ساختارش هم ویژه محسوب نمیشه.

نباید بسط جز به کل بدی شما درون سازمان رزم ارتش آمریکا گرین برت ها نیور ویژههستن ولی چون آتش توپخانه و نیروی هوایی و... ازش پشتیبانی می کنه نمیان بگن ارتش آمریکا ویژه هست.

عمل در هر آب و هوا و هر شرایطی از ویژگی های هر نیروی ویژه ای هست و هیچ ربطی نداره اون یگان وابسته به ارتش آمریکا یا سپاه تفنگدارن دریایی باشه.

اصولا سپاه تفنگداران آمریکا یک نیروی فرامرزی و بازوی نظامی آمریکا در دنیا هست و یک ارتش متحرک درونش هم سیلزها تعریف شدن که واحدهای ویژه این نیرو هستن.

[quote]در عملیات های الانبار، چند هزار نفر نیوی مرین وارد شهر میشن، درگیری پیش میاد و اینها توی خیابون ها به قول معروف Pin Down میشن و نمیتونن به عقب یا جلو تحرک داشته باشن.... چون مردم با تروریست ها هستن و از هرجایی اینا قدم بذارن بهشون حمله میشه...
اینجا نیوی سیل وارد میشه و کوچه به کوچه و خونه به خونه با اسنایپر میرن جلو و کل منطقه رو باز میکنن تا یه محدوده‌ی خاصی.... بعدش از اون جا به بعد تا خود مرین ها رو با توپخونه شخم میزنن و بعد مرین ها زیر پوشش نیوی سیل ها(اسنایپر ها) از محل خارج میشن..[/quote]
می دونی چرا مرینز وارد میشه چون یا باید اینها وارد بشن یا نیروی زمینی ارتش آمریکا ولی اون چون بعد فاصله و... داره نیروی مارینز تشکیل شده که در خارج از آمریکا این کار رو انجام بده. غیر از این هم هیچ نیروی دیگه ای نبوده که آمریکا وارد کنه بالطبع مارینز ها وارد شدن.

شرح ماوقع رو می دونم و ورود سیلزها مثل ورود صابرین برای راه باز کردن یگان های زمین گیر شده سپاه هست. سیلز نیروی ویژه زبده ای بوده ولی تعداد محدودی داره ماموریت می گیره یه کوریدور امن برای خروج نیروها فراهم کنه وارد شده عملیاتش رو انجام داده ور فته.

یکی از کارهای سیلزها هم همین هست یعنی باز کردن گره هایی که بقیه توش موندن.

[quote]توی ایران، ما یه نوهد داریم! یه صابرین داریم! یه منجیل داریم و یه دریایی سپاه! کارشون چیه؟ عملیات هاشون چیه؟؟؟؟[/quote]
تمام این نیروها بر اساس چارت کلی نیروهای مسلح ایران دقیقا وظایفشون مشخص هست.
از اون چیزی هم که فکر می کنید مقرهای صابرین و نیرو ویژه سپاه بیشتر هست خودتون رو مشغول نکنید سپاه خیلی فعالتر از ارتش داره کار می کنه همین قدر بدونید چندین و چند مرکز مثل منجیل دارن

[quote]توی امریکا فقط و فقط SF داریم به عنوان سطح دوم، و SOF به عنوان سطح اول نیروی مخصوص.... این دو سطح نیرو ممکنه مال هرجایی باشن! ارمی، ایرفورس، اینتل! مرینز نیوی یا هرچیزی... دوره های مخصوص می‌بینن و اماده‌ی به خدمت برای اجرای عملیات های مخصوص به صورت تیمی و انفرادی....
حالا، یه عده مثل گردان های دگرو، کارشون اینه که برن چند نفری عملیات بکنن... این چند نفر ممکنه ۴ نفر باشه یا ۲۵ نفر!!! و یه سری گردان های دیگه هم دارن به اسم مثلا ۵ام هوابرد و دهم و یازدهم هوابرد! :)))[/quote]
بالا توضیح دادم قضی اینها چیه و سازمان اونها چطور تنظیم شده.

[quote]حالا، پنتاگون و بیشتر سیا، هر جا به هر کدوم از این دست نیروها نیاز داشته باشه، ازشون استفاده میکنه و این یعنی نظم مطلق.... هر یگان و سازمان رزم دیگه‌ای هم بهشون نیاز داشته باشه ازشون استفاده میکنه..
مثلا فرضا میخوان وارد عراق بشن و لازمه یه سایت راداری رو با نیروهای ویژه از کار بندازن.... خوب میرن به سازمان مدیریت نیروهای عملیات ویژه درخواست میدن که ما یه همچین عملیاتی داریم نیرو بفرستید و اون سازمان هم یه عده نیرو میفرسته.... قبلا به این شکل بود که نیرو می‌فرستاد و سازمان درخواست دهنده طرح عملیات رو میچید که دقیقا عاقبت این دست کارها شد طبس و دلتا! :)))[/quote]
بازم بالا فکر می کنم جواب دادم.
فقط نکته باقیمانده این هست که این عملیاتها بستگی به سازمان انجام دهنده داره اگر سیا باشه همون واحد های عملیات وژه خودش اگر توسنتن خوب فبها اگر نه درخوسات میده به وزارت دفاع یا مراکز پنجگانه ارتش آمریکا در دینا ولی سپاه تفنگداران دریایی نه چون خودش فرماندهی رو به عهده داره و..

[quote]در حالی که الان نتیجه‌ی عملیات و زمانبندی از عملیات های ویژه خواسته میشه و عملیات های ویژه طرح میریزه که بمباران تاکتیکی با جنگنده یا هلی های عملیات ویژه بکنه، یا نیروهای عملیات ویژه رو بفرسته و طرح عملیات و تجهیزات و غیره و ذلک کاملا بر اساس طرح خود سازمان عملیات های مخصوص صورت میگیره....[/quote]
این عمل در راستای طرحیهست که ارتش آمریکا داره برای تحرک پذیری بالا و کم کردن نیرو و هزینه ها انجام میده و به شکلی دارن سعی می کن نیروها رو موزائیکی وارد کنن.
یک تاپیک همین الان در حال گفتن این استراتژی هست توسط کاربر MR9، این در سطح استراتژیک داره انجام میشه.

یگان ها دارن سریع ویژهو خودکفا میشن و دلیل اون هم عدم اراه ارتش آمریکا بای درگیری عمده هست چون سایست اونها کلا عوض شده
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اصطلاحا منطق سیستمهای چند عامله رو دارن پیاده میکنند. خیلی جوب میده. درسته Fath ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقا واقعا جا داره که یک بخش توی انجمن برای بررسی نیروهای ویژه کشورهای مختلف جهان تشکیل بشه
چون به نظر من اهمیت نیروهای ویژه کمتر از توپ و تانک و هواپیما و ناو نیست که الان توی انجمن بخش های مربوط به خودشون رو دارند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فتح عزیز، فک کنم حرف ما هر دو یکیه!!!!

ما داریم میگیم که این نیروها، اموزش می‌بینن هر کسی توی ساختار خودش و غیره و ذلک، وبعد، هر وقت لازمشون داشتن هر سازی لازم داشت میره ازشون استفاده میکنه!!!
مثلا سیا یه جایی نیروی عملیاتی میخواد برای کاری، یا هر سازمان دیگه‌ای یا هر برنچ دیگه‌ای از نیروهای نظامیشون میاد از اینها استفاده میکنه.....


تفاوت صحبت های من و شما در اینه که شما فکر میکنید یه جایی توی امریکا هست که رو سر درش مثل تیپ نوهد نوشته شده مثلا گرین برتس یا همچین چیزی!!!!

در حالی که عرض کردم، توی تمامی منابع این اسامی گرین برت و سیلز، اسم هایی هستن که به این یگان ها توسط عموم داده میشه....

[quote]The [b]United States Army Special Forces,[/b] known as the [b]Green Berets[/b] because of their distinctive service headgear, are a [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Special_operations_force"]special operations force[/url] tasked with five primary missions: [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Unconventional_warfare_%28United_States_Department_of_Defense_doctrine%29"]unconventional warfare[/url] (the original and most important mission of Special Forces), [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Foreign_internal_defense"]foreign internal defense[/url], [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Special_reconnaissance"]special reconnaissance[/url], [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Direct_action_%28military%29"]direct action[/url], and [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Counter-terrorism"]counter-terrorism[/url]. The first two emphasize language, cultural, and training skills in working with foreign troops. Other duties include combat [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Search_and_rescue"]search and rescue[/url] (CSAR), [url="http://en.wikipedia.org/wiki/War_on_Drugs"]counter-narcotics[/url], [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Counter-proliferation"]counter-proliferation[/url], [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Hostage_rescue"]hostage rescue[/url], [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Humanitarian_assistance"]humanitarian assistance[/url], humanitarian [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Demining"]demining[/url], [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Information_Operations_%28United_States%29"]information operations[/url], [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Peacekeeping"]peacekeeping[/url], [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Psychological_operations_%28United_States%29"]psychological operations[/url], security assistance, and [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Manhunt_%28military%29"]manhunts[/url]; other components of the [url="http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_Special_Operations_Command"]United States Special Operations Command[/url] (USSOCOM) or other U.S. government activities may also specialize in these secondary areas.[sup][url="http://en.wikipedia.org/wiki/Special_Forces_%28United_States_Army%29#cite_note-JP3-05-3"][3][/url][/sup] Many of their operational techniques are [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Classified_information_in_the_United_States"]classified[/url], but some nonfiction works[sup][url="http://en.wikipedia.org/wiki/Special_Forces_%28United_States_Army%29#cite_note-Waller-4"][4][/url][/sup] and doctrinal manuals are available.[/quote]

ویکی پدیا، یکیش... و جالبیش اینه که من یکی از نیروهای اینها (سابقا گرین برت بوده) رو دارم توی فیس بوقم و چند تای دیگه هم هستن که مرینز و سیلز بودن سابقا! که همشون روی این تعاریف هستن...یعنی خودشون وقتی از قدیم عکس میذارن، میگن SF ولی توی کامنت ها، ملت میگن براوو گرین برتس! :) (مثلا!)...

توی این تصویر، چارت کامل یگان های ویژه‌ی امریکا قرار گرفته که زیر نظر فرماندهی عملیات های ویژه‌ی ایالات متحده( حالا من بهش گاهی میگم واحد و گاهی سازمان و گاهی....)
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/92/US_Special_Operations_Command.png

توی این تصویر، تیم های مختلف سیلز رو در زیر مجموعه‌ی عملیات های مخصوص دریایی میشه دید، همچنین نیروهای هوابرد از ۵ام و غیره و ذلک رو در بخش ارمی هم میشه دید....

همونجوری که عرض شد، این نیروها هر کسی در برنچ خودش( ارمی، نیوی یا ایرفورس) استخدام میشه، اموزش میبینه و اماده‌ی به خدمت می‌مونه... هر وقت کسی (هر سازمانی... و این یعنی هر سازمانی!! از پلیس گرفته تا اف‌بی ای تا سیا تا وزارت دفاع تا سیکرت سرویس تا نشنال سیکیوریتی تا هر کسی خلاصه!) به نیروی ویژه نیاز داشت، زنگ میزنه به این سازمان و میگه اقا من میخوام شما طی یه عملیات ویژه، فلان کار رو واسم تا فلان زمان انجام بدی....
بعد اینام میان تصمیم میگیرن که چطوری میخوان کار بکنن....


----------------------------------------------------


The [url="http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_Navy"]United States Navy[/url]'s [b]Se[/b]a, [b]A[/b]ir, [b]L[/b]and Teams, [color=#ff0000]commonly [b]known[/b][/color] as the [b]Navy SEALs[/b], are the U.S. Navy's principal [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Special_operations_force"]special operations force[/url] [color=#ff0000]and a part of the[/color] [url="http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_Naval_Special_Warfare_Command"]Naval Special Warfare Command[/url] and [url="http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_Special_Operations_Command"]United States Special Operations Command[/url].

[b]1st Special Forces Operational Detachment-Delta[/b] ([b]1st SFOD-D[/b]), [color=#ff0000]popularly [b]known[/b][/color] as [b]Delta Force[/b], is a U.S. Army [b][color=#ff0000]component[/color][/b] of [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Joint_Special_Operations_Command"]Joint Special Operations Command[/url].

اینجا چارت سازمانی گرین برتس رو می‌بینیم:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/82/US_Army_Special_Forces_Command_%28Airborne%29_Organization.png

و توضیحاتی در خصوصشون....
http://en.wikipedia.org/wiki/Special_Forces_%28United_States_Army%29

حالا الان رو لپ‌تاپم هستم وقتی دسترسی داشتم به کامپیوترم، براتون عکس های این ۵ام هوابرد رو میذارم که ببینید...


----------------------------------
صفحه‌ی مربوط به فرماندهی نیروهای عملیات مخصوص امریکا در ویکی پدیا.... جالبه که قشنگ توضیح داده که سیلز، دلتا و گرین برتس و نیوی مرینز! زیر نظر این سازمان هستن....
http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_Special_Operations_Command
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب سیناپس شاید من نمی تونم قشنگ توضیح بدم هر چند خیلی واضح گفتم. اما با همین لینک هایی که قرار دادین کاملا مشخص هست قضیه چیه. از روی لینک ها توضیح میدم تا کاملا واضح و روشن بشه قضیه چیه:
توی این لینک زیری:
[url="http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/92/US_Special_Operations_Command.png"]http://upload.wikime...ons_Command.png[/url]
چارت تمام نیروهای ویژه هوایی، زمینی و دریایی کل نیروهای مسلح آمریکا قرار داده شده و برای هماهنگی بیشتر همگی زیر نظر قرارگاه مرکز فرماندهی و کنترل نیرو ویژه قرار دارن(چیزی مثل ستاد کل نیروهای مسلح) هر چند قرارگاه مرکز یک قرارگاه ستادی در پنتاگون هست.خلاف نظر شما مرکز این قرارگاه پایگاه هوایی مک دیل هست.(شما میگین نه مرکز آموزشی دارن روش زده باشه گرین برت و... نه اینطور نیست همگی مشخص هست چی به چیه)
[b][color=#ff0000]نیروهای ویژه نیروی زمینی ارتش آمریکا:[/color][/b]

[color=#ff0000]مدرسه نیروهای ویژه نیروی زمینی ارتش آمریکا(معادل مرکز آموزش تیپ 55 نیروی زمینی ارتش ایران تقریبا):[/color]
سه تا قرارگاه در هماهنگی با این قرارگاه کل کار می کنن اولین قرارگاه، قرارگاه نیروهای ویژه ارتش آمریکا مستقر در پایگاه فورت براگ هست(سمت چپ چارت) قارگاه دوم مدرسه آموزشی جان اف کندی فعالیت می کنه.در واقع فورت براگ هم قرارگاه و هم مدرسه آموزشی هست. و سومی نیروهای رنجر و ویژه و...
مدرسه آموزش نیروی ویژه نیروی زمینی ارتش آمریکا:
زیر مجموعه مدرسه شامل یک گروه کنترل و آموزش هست که 4 مرکز آموزشی رو مدیریت می کنه هر کدام از گروه ها هم تخصص ویژه ای مثل زبان و مهندسی رزمی و... رو آموزش میدن. و افراد باید یک به یک این آموزش ها رو بگذرونن از آموزش های اولیه تا آخرین مرکز که مهندسی،مخابرات و بهداری رو آموزش میده.
در انتهای چارت هم آموزش افسری هست و بهداری و پشتیبانی هست.
این مدرسه وظیفه آموزش و تربیت نیرو رو داره و تنها برای نیروی زمینی ارتش آمریکا نیرو تربیت می کنه.

نیروها بعد از آموزش میرن به فورت براگ مرکز نیروهای ویژه ارتش آمریکا.که زیر نظر ارتش آمریکا هست و هیچ ربطی به سازمان سیا و سپاه تفنگداران نداره و قرار گرفتن دذیل این چارت تنها نشان دهنده از هماهنگی کلی داره ولی از نظر فرماندهی نظامی کاملا زیر نظر فرمانده نیروی زمینی ارتش آمریکا هست و فرمانداه نیروی زمینی هم زیر نظر فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا.

[color=#ff0000]نیروهای ویژه نیروی زمینی ارتش آمریکا(معادل تیپ 55 هوابرد نیروی زمینی ارتش ایران):[/color]
این نیرو دارای 5 سرفرماندهی و مرکز عملیاتی هست که شامل گروه یکم در اقیانوس آرام، گروه سوم آفریقا، گروه پنجم خاورمیانه و آسیای مرکزی، گروه هفتم آمریکای لاتین و کارائیب، و گروه دهم در اروپا و شمال آفریقا هست.
هر کدام یک قرارگاه منطقه ای دارن که شامل قرارگاه های فورت لویس، فورت براگ، فورت کمپل، اگلین و فورت کارسون هستن.تمام این قرارگاه ها زیر نظر قرارگاه مرکزی نیروهای ویژه نیروی زمینی ارتش آمریکا در فورت براگ هستن و هر کدام حیطه وظیفه خاص خودشون رو در دنیا دارن و مثلا نیروهای اونها بعد از طی آموزش های عمومی زبان اون منطقه و آداب و فرهنگ اونها رو آموزش می بینن.

هر قرارگاه منظقه ای هم چهار گروه ویژه زیر مجموعه و یک مرکز پشتیبانی داره...توی ساختارشون هم نیروی توپخانه و هوایی و... نیست و اگر لازم باشه از نیروی هوایی ارتش آمریکا و یا در جاهایی خارج از خاک آمریکا که سپاه تفنگداران هست از اونها درخواست میدن.

قرارگاه یکم توی اوکیناوا هست، یکی هم توی اشتوتگارد آلمان و....

چهار تا گروهان شیمیایی هم زیر مجموعه قرارگاه نیروی ویژه نیروی زمینی ارتش آمریکا هستن که در مناطق مختلف دنیا در اختیار قرارگاه ها قرار میگیرن.

اما نکته اینکه این نیروها زیر نظر فرماندهی نیروی زمینی ارتش آمریکا فعالیت می کنن و سپاه تفنگداران دریایی و سیا و... هیچ قدرتی روی اینها ندارن مگر درخواست از ستاد مشترک آمریکا یا همون پنتاگون.
برخی سازمان ها مثل سیا و اف بی آی و... بعد از بازنشستگی و یا اعلام موافقت نیروی زیمنی ارتش می تونن به صورت محدود از این نیروها برای خودشون گزینش کنن ولی زیاد نه چون اینها سالها آموزش می بینن و باید در منطقه ای که براش آماده مینش حداقل 10 سال خدمت کنن و به این راحتی ها نیت برن جایی یا یگانی دیگه چون چارت سازمان رزمی خالی میشه.

زیر نظر نیروهای ویژه نیروی زمینی ارتش آمریکا 5 واحد هستند که نیروهای خودشون رو از نیروهای زبده مدرسه قبلی و نیروهای منطقه ای جذب می کنن در واقع اینها نیروهای به شدت ویژه هستن که شامل رنجرها، و اس او اف های نیروی زمینی ارتش آمریکا هستن شامل:
[color=#ff0000]هنگ 75ام رنجر[/color] که دارای یک قرارگاه و چهار احتمالا گردان نیروی رنجر عملیاتی هست. رنجر ها باید سطح بالاتری از نیروهای ویژه عادی داشته باشن ولی به اندازه نیروهای ویژه رهایی گروگان قوی نیستن و به احتمال زیاد توانایی اینها بیشتر عملیاتی و نظامی هست. یعنی رنجر ها نیروهای رزمی هستن که عین لودر فقط می کشن ولی توانایی ویژه در رهایی گروگان و ضد تروریست و آدم ربایی و... کارهای ویژه ندارن(البته همون اندازه که در اس اف آموزش می بینن که پایه هست طبیعتا)
[color=#ff0000]هنگ 160ام نیرو ویژه هوابرد:[/color] شامل یک قرارگاه در فورت کمپل هستن و چهار گروهان ویژه رهایی گروگان هستن و یک گروهان آموزشی(سطح این نیروها بالاترین نیروهای نظامی هست اینها SOF های نیروی زمینی هستن در واقع نوهد نیروی زمینی ارتش آمریکا)
[color=#ff0000]گروه چهارم جنگ روانی[/color]: شامل قرارگاه مرکزی در فورت براگ و 6 قرارگاه منطقه ای زیر نظرش هست.
[color=#ff0000]گروه 95ام مهندسی[/color]: شامل قرارگاه مرکزی در فورت براگ و 5 قرارگاه منطقه ای که در مراکز پیش گفته کار می کنن.
و در نهایت 5 بخش گارد 526ام پشتیبانی، 112ام مخابرات نیرو ویژه، گردان اداری، 6 گروه رابط و در آخر سلول پشتبانی نیروهای ویژه هوابرد.


[b]در همین چارت بین نیرو ویژه نیروی زمینی ارتش آمریکا و قرارگاه مرکزی نیرو ویژه آمریکا دانشگاه مشترک عملیات ویژه هارلبورت فیلد هست [/b]


[color=#ff0000]دلتا فورس(معادل نوهد نیروی زمینی ارتش ایران):[/color]
و یک چارت قرمز رنگ که مرکزش در فورت براگ هست...
این واحد در واقع نیروهای به شدت ویژه یا همون نوهد خودمون هستن که همون دلتا فورس ها هستن. اینها از زبده ترین نیروهای ویژه نیروی زمینی ارتش آمریکا گزینش و بعد از آموزش های ویژه در همون دانشگاه و مدرسه یاد شده در بالا وارد این یگان میشن و زیر نظر قرارگاه نیروهای دلتا فعالیت می کنن.
دلتا فورس یک قرارگاه در فورت براگ دارن، سه تا اسکادران عملیاتی و یک واحد با تخصص ویژه دریایی. که همگی سبز رنگ هستن در چارت
اسکادران بیست و چهارم ویژه(رهایی گروگان زمینی احتمالا) و واحد عملیات مشترک ویژه هوایی(معادل رهایی گروگان هوابرد)دو گروه ویژه دیگه دلتا هستن که اینها نیروهای به شدت ویژه دلتا هستن.معادل گروهان های رهایی گروگان هوابرد و دریایی نوهد هستن.
واحد مخابرات مشترک مستقر در فورت براگ، واحد پشتیبانی فعالیت های اطلاعاتی، واحد اطلاعات و مخابرات هم بقیه بخش های گروه ویژه دلتا هستن.

می بینید به شدت تقسیم بندی مرتب و درست هست و کاملا شبیه تیپ 55 هوابرد و نوهد ما هستن. کسی که بخواد وارد دلتا بشه باید تمام آموزش های نیرو ویژه نیروی زمینی ارتش آمریکا رو طی کنه تا بتونه وارد دلتا بشه و بعد از ورود در دلتا هم نیروهای عادی وارد سه اسکادران عملیاتی میشن و نیروهای زبده تر و تاپ تر وارد گروه های رهایی گروگان دریایی و هوایی میشن.

حالا حتما توی این ساختار نیروهای ویژه ارتش کلاه مثلا بره زرد یا قرمز می زارن و دلتا و رنجرها سبز... مثل تیپ 55 و 65 خودمون...



[color=#ff0000][b]مرکز کنترل نیروهای ویژه جنگ دریایی آمریکا(زیر نظر سپاه تفنگداران دریایی آمریکا و معادل تکاوران دریایی ارتش ایران یا تکاورهای دریایی سپاه پاسداران شامل یگان ذوالفقار و...):[/b][/color]
این واحد زیر نظر سپاه تفنگداران دریایی آمریکا هست یعنی در ساختار ارتش آمریکا نیست چون سپاه تفنگداران کلا یک ارتش کامل و مستقل از ارتش آمریکا هست و فرماندهی و سلسله مراتب اون کاملا جداست و فقط در پنتاگون زیر نظر ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا فعالیت می کنه.

این نیروها دارای 5 قرارگاه منطقه ای در دنیا هستن.
گروه یکم با قرارگاه مرکزی واقع در کرونادو و چهار گروه نیرو ویژه سیل یکم، سوم، پنجم و هفتم هست. این گروه دارای دو قرارگاه منطقه ای در بحرین و گوام هست و یک واحد پشتیبانی و لجستیک در کرونادو و یک واحد آموزش

گروه دوم زیر قرارگاه مرکزی لیتل کریک هستن و دارای چهار تا گروه سیل هستن و قرارگاه منطقه ای اونها در آلمان هست. واحدهای آموزش پشتیبانی و ارتباطات هم دارن
گروه سوم که یک گروه ویژه غواصی در پرل هاربر دارن.
گروه چهارم با قرارگاه مرکزی لیتل کریک که شامل یه گروه دریایی ویژه هستن.
گروه پنجم که در واقع گروه رزرو هست و تنها دارای دو گروه نیرو ویژه هست.
و بخش آخر که 10 تا گروه ارتباطی و... داره.

اینها آموزش بالاتری از مرینز ها دارن و به شکلی اونها تفنگدار دریایی و اینها تکاور دریایی هستن ولی جذابیت دیگه این هست ه در ساختار اینها نیروهای به شدت ویژه ندارن چیزی که در نیروی زمینی در ساختار دلتا و نیروهای ویژه بود ولی اینجا همه SF هستن و SOF ندارن کلا...
خلاف چیزی که فکر می کردیم طبق این چارت رنجرها و دلتاها به شدت قویتر و آموزش دیده تر از اینها هستن.

[color=#ff0000]مرکز آموزش نیروهای ویژه سپاه تفنگداران دریایی هست: [/color]
یک مستطیل نارنجی رنگ هست که در زیر مجموعه خودش یک مدرسه آموزشی که وظیفه اون تربیت نیروهای ویژه برای سپاه تفنگداران هست مثل مدرسه نیروی زمینی ارتش آمریکا و یک واحد پشتیبانی هم میشه.
این مدرسه 4 یگان آموزش نیروهای ویژه داره.
این مرکز متعلقه به سپاه تفنگداران دریایی هست و وظیفه اش آموزش نیروهای ویژه مرینز و سیل هست.


بخش آخر سمت راست هم هست که مربوط به نیروی هوایی هست و نیروهای ویژه که بیشتر پهپاد و هواپیماهای پشتیبانی جاسوسی و ...هستن و راسته کار فعلی ما نیست. ولی همین اندازه بدونید کافس هست که اینها کمک حال نیروهای وِزه در عملیات هاشون هستن. و ساختار بسیار مرتبی دارن که الان مجالش نیست تحلیل کنم.



در آخر یک نکته هست که بگم و اون اینکه در ساختار ارتش آمریکا نیروهای عادی هستن مثل مرین های سپاه تفنگداران و سربازان عادی نیروی زمینی ارتش آمریکا و... بعد آموزش های ویژه می بینن و میشن SF های نیروی دریایی و بعد از اون آموزش های قویتری می بینن و میشن SOF و RANGER و البته رنجر ها به نظرم بیشتر نیروی نظامی نخبه هستن ولی اس او اف ها رهایی گروگان های قوی.

در این ساختار سیا و... هیچ دخالتی ندارن و نمی تونن دخالتی بکنن و فقط می تونن به طور محدود از اونها جذب کنن اونم با هزار تقاضا و موافقت و...
اما اگر مثلا سیا در آسیا کارش گیر بخوره و کمک بخواد به نزدیکترین نیرو ویژه منطقه خبر میده حالا ممکنه نیروهای دلتا باشن یا سیل ها یا شاید هم رنجرها.

و نکته بعدی اینکه دلتاها و اس او اف ها قرارگاه منقه ای ندارن یعنی اگر عملیات خیلی ویژه ای باشه اینها سریع با هواگرد در تمام دنیا جابجا مینش تا عملیات کنن. مثلا دلتا برای آزادی گروگان های سفارت آمریکا در ایران میان روی یکی از ناوهای سپاه تفنگدارای دریایی و عملیات می کنن.
و جالبتر اینکه رنجرها هم همینطور هستن یعنی هرجا لازم باشه اعزام میشن ولی نیروهای ویژه ارتش همه قرارگاه منطقه ای دارن.
نیروهای ویژه دریایی هم که بحثیر روش نیست چون همیشه با ناوهای دریایی و سپاه تفنگداران دریایی آمریکا در حرکت هستن و فرماندهی خاصی نمی خوان و در واقع نیروی رزمی اونها هستن


جناب سیناپس می بنید که همه چیز سر جاش هست همه قرارگاه دارن و همگی هم رده عملیاتی منطقه و پادگان مشخص دارن و وظایف همه هم مشخص هست خلاف چیزی که شما میگین که خیلی درهم ریخته و پخش و پلا هست و بعد هم درش دخالت و... سازمان های دیگه رو دخالت میدین...
همه لباسشون مشخص هست هم سطح آموزش هم فرمانده هم قرارگاه منطقه ای هم قرارگاه مرکزی هم نیرو و ارتش مشخص هست....

فکر می کنم نیازی نیست بقیه چارت ها رو تحلیل کنم همین یکی کاملا راهگشا هست.البته یکی از چارت ها که به اسم گرین برت بهتون دادن در واقع همون ساختار نیروهای ویژه نیروی زمینی ارتش آمریکا هستن که توی این چارت در منتهی علیه سمت چپ و رنگی قرار گرفتن و تنها تفاوت قرار گرفتن یگان های ش م ه زیر نظر قرارگاه ها هست.

اون دو تا لین هم فق قرارگاه نیروهای ویژه هست و سلسله فرماندهی محصوب نمیشن بلکه تنها نقش هماهنگی دارن. مثل مثلا قرارگاه نجف یا کربلا در زمان جنگ خودمون که فرماندهی نبودن بلکه هماهنگی و طرحریزی و... بودن
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان یک نکته ای رو فراموش کردند که به نظر من مهم هست
اگه شما ساکن آمریکا باشید (ویزای آمریکا) اما تابعیت آمریکائی نداشته باشید (سیتیزن) یکی از ساده ترین روشها برای رسیدن به شهروندی آمریکا ، حضور در نیروهای مسلح این کشور هست
احتمالا اون مواردی که sinaps عزیز بهش اشاره میکنن، جزء همون دسته افراد هستند که یه قراداد 5 ساله بستن و وارد ارتش (مثلا نیروهای ویژه) شدن و بعد از 5 سال هم با گرفتن شهروندی اومدن بیرون و الان هم به استخدام مراکز خصوصی مثل بلک واترز و ... دراومدن
چون واقعا منطقی نیست که یک ارتش یک یا چند سال (بسته به سطوح مختلف آموزشی) برای تربیت یک نفر وقت بذاره و بودجه هزینه کنه و بعد 5 سال به طرف بگه خداحافظ . چون میخوام نیروی جدید بگیرم و آموزشش بدم دیگه الان برای تو جا ندارم و ...
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.