cheka

بالگرد ترابری میان وزن میل-38 ( Mil -38 )

Recommended Posts

روتور اصلی را ریلیز"  میکردند با شدت و حدت کمتری زمین میخوردند.

 

در مورد لفت اور رایت تندنسی(بسته به ساخت کشور چاپر) لطفا روشهای جدید را بفرمایید

حقیر این اندک دانسته های خودم را بروز کنم.

 

سلام ممنون از لطفتون 

 

در مورد رها کردن روتور اصلی منظورتون جدا کردن ملخ اصلی از روتور هست ؟

 

در مورد عبارتی که فرمودید اطلاع دقیقی ندارم میشه دربارش توضیح بدید؟ با تشکر

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام ممنون از لطفتون 

 

در مورد رها کردن روتور اصلی منظورتون جدا کردن ملخ اصلی از روتور هست ؟

 

در مورد عبارتی که فرمودید اطلاع دقیقی ندارم میشه دربارش توضیح بدید؟ با تشکر

 

چیکای عزیز ببخشید فکر کردم با این اطلاعات ارزشمندتون از قهرمانان هوانیروز هستید

شاید هم

هستید دارید حقیر را امتحان میکنید؟ raised_eyebrow

 

این بحث چاپر در عین حال که بسیار شیرین است ولی پیچیده هم هست

چه بسا

اگر شما هدایت هواپیما و هلیکوپتر را انجام داده باشید اعتراف میکنید پراندن هواپیما مثل راندن سواری است

و پراندن هلیکوپتر مثل راندن 18 چرخ در دنگی فنکی!!!!!!!

 

تا یادم نرفته این دانسته های من  همه کیلویی  است و صد درصد دارای اشتباهات فراوان هر جا نکته یا ایرادی دیدید بیان بفرمایید به بحث بنشینیم.

 

در پایلوت منوال هلی های مختلف انواع پرستیجرها و امردجنسیها توضیح داده شده که خلبان الزاما باید مثل کتاب مقدس ان را حفظ باشد

کسی را میشناختم ورد زبانش این بود دیس ایز یور بیبل(یا همچین چیزی icon_cheesygrin )

در قسمت امرجنسی

دورینگ فلای 

انجایی که مشکلی برای تیل بلید پیش بیایید (یا گیر باکس یا کرانگ شفت یا اینترمدیت باکس و ......)

نوشته:

1_ ریلیز روتور

2_فیول پمپ اف

3_وپن سوییچ اف

........................

......................

.............................

..............................

8_ میدی ریکوست

 

هالا این شماره یک یا

ریلیز روتور یعنی چه که اینقدر مهم است باید اول انجام بدهیم؟؟

برای پاسخ این سوال باید اول بحث ایروداینامبک هلی را مطرح کنیم

که ما از روش میپریم چون مثنوی 70 من کاغاذ میشود

اما 

قسمت مهم این است که بلید(ملخ؟) هلیکوپتر چیست؟

ملخ در حقیقت همان بال است

بله بال یا همان ایرفویل است که با چرخیدن به شما لیفت میدهد

و با تغیر گام بلید به شما تراست میدهد و با تغیر میزان فشار هوا به شما ترن میدهد و با .......................

یعنی چه؟

یعنی اگر شما به ملخ یک هلی کوپتر دقت کنید بال هواپیما را در ان مشاهده میکنید(حالا نه دقیقا)

حالا

هلیکوپتر شما در اسمان مثلا موتورش واستاد

یا یکی از شلنگ هیدرولیکهایتان ترکید(این شلنگ ترکیدن روتین است و زیاد اتفاق می افتد)

یا ملخ دم نچرخید به هر علتی

مثل فیلمی که برادر عزیزم چیکا قرار دادند.

خلبان در این حالت سویچی(ضامن) که در سقف بین خلبان اول و دوم قرار دارد(در شرقی ها در پنل است) را میزند

در این حالت

ملخ به حالت ازاد در می اید یا همان خلاص میشود

مثل خودرودقیقا!!

خوب حسنش چیست؟؟

در این حالت ملخ های شما مثل بال عمل میکند و نمیگدارذ هلی شما مثل یک تکه سنگ از اسنان بیفتد زمین

و هلیکوپنرتان اگر ارتفاعش بالا باشد به حالت گلاید زمین میخورد(خیلی خیلی خیلی ارامتر از کرش و سقوط)

و اگر پایین باشد حداقل از چرخیدن هلی و به طبیع زیاد شدن ضربه میکاهد


حالا مبحث تندنسی:

 

برای اینکه این بحث را شروع کنیم اول یک سوال کنیم

رفقا علاقه مند شوند به بحث

 

سوال: ملخ هلی کوفتر چپ گرد است یا راست گرد؟

 

یهنی پف و مسیر ان چطوری است؟

 

مثلا مثل عقربه های ساعات؟ یا نه برعکس عقربه های ساعات؟

  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

1_ ریلیز روتور

 

ملخ به حالت ازاد در می اید یا همان خلاص میشود

 

در این حالت ملخ های شما مثل بال عمل میکند و نمیگدارذ هلی شما مثل یک تکه سنگ از اسنان بیفتد زمین

و هلیکوپنرتان اگر ارتفاعش بالا باشد به حالت گلاید زمین میخورد(خیلی خیلی خیلی ارامتر از کرش و سقوط)

و اگر پایین باشد حداقل از چرخیدن هلی و به طبیع زیاد شدن ضربه میکاهد

 

greenliving عزیز ممنون از اطلاعات ارزشمندتون ، بنده خلبان نیستم

 

اینطور که فهمیدم منظورتون از release Motor کاهش یا به صفر رساندن قدرت روتور اصلی که منطقی بنظر میرسد اما نه بدلیلی که شما فرمودید. 

 

ملخ هلیکوپتر در حالت خلاص لیفت بالایی تولید نمیکند چراکه سطح مقطع چندانی ندارد. همونطور که میدونید نیروی لیفت با surface Area و مساحت بال ها رابطه مستقیم دارد و هرچند ملخ ها در حالت خلاص هم لیفت کمی (متناسب با سطح مقطع خود ملخ) تولید میکنند اما فکر نکنم در حدی که شما میفرمایید باشه که هلیکوپتر بتواند گلاید کند (مگر در مورد هلیکوپترهای فوق سبک).

 

در این مورد در اکثر دستورالعمل هایی که بنده دیده ام ابتدا همونطور که فرمودید توصیه شده خلبان روتور اصلی را از کار میاندازد تا گشتاور ناشی از چرخش روتور باعث چرخیدن کل هلیکوپتر نشود و هلیکوپتر تعادل نسبی کسب کنه. قدم بعدی بعد از این بسته به ارتفاع هلیکوپتر متفاوت هست اما اکثرا Autorotation توصیه شده ، بدین صورت که هلیکوپتر به سمت زمین شیرجه میزند تا ملخ های اصلی در اثر شیرجه شروع به چرخش کرده و لیفت نسبی برای گلاید کردن هلیکوپتر تامین شود.

 

image035-15B15D.jpg

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

greenliving عزیز ممنون از اطلاعات ارزشمندتون ، بنده خلبان نیستم

 

اینطور که فهمیدم منظورتون از release Motor کاهش یا به صفر رساندن قدرت روتور اصلی که منطقی بنظر میرسد اما نه بدلیلی که شما فرمودید. 

 

ملخ هلیکوپتر در حالت خلاص لیفت بالایی تولید نمیکند چراکه سطح مقطع چندانی ندارد. همونطور که میدونید نیروی لیفت با surface Area و مساحت بال ها رابطه مستقیم دارد و هرچند ملخ ها در حالت خلاص هم لیفت کمی (متناسب با سطح مقطع خود ملخ) تولید میکنند اما فکر نکنم در حدی که شما میفرمایید باشه که هلیکوپتر بتواند گلاید کند (مگر در مورد هلیکوپترهای فوق سبک).

 

در این مورد در اکثر دستورالعمل هایی که بنده دیده ام ابتدا همونطور که فرمودید توصیه شده خلبان روتور اصلی را از کار میاندازد تا گشتاور ناشی از چرخش روتور باعث چرخیدن کل هلیکوپتر نشود و هلیکوپتر تعادل نسبی کسب کنه. قدم بعدی بعد از این بسته به ارتفاع هلیکوپتر متفاوت هست اما اکثرا Autorotation توصیه شده ، بدین صورت که هلیکوپتر به سمت زمین شیرجه میزند تا ملخ های اصلی در اثر شیرجه شروع به چرخش کرده و لیفت نسبی برای گلاید کردن هلیکوپتر تامین شود.

 

image035-15B15D.jpg

 

مرحبا برادر عزیزم مرحبا :rose:

عارضم به خدمتتان

که اتفاقا ملخ سطح مقطع کافی و وافی دارد تا به هلی لیفت بدهد

اما در حالتی که مثلا شما گفتید موتور میرود(کجا میرود؟) انجین فیلر"

چندین پرستیجر داریم

حالا انکه حقیر گفتم برای کی بود؟؟ همانطور که نوشتم

:

دورینگ فلای" در حین پرواز

در این حالت شما روتور را که خلاص کردید خود به خود ملخ ها شروع به چرخش میکنند البته نه خود به خود!!

هلیکوپتر شما وزن دارد و به پایین افتادن تمایل

حالا این پایین امدن باعث میشودفشار باد(هوا) ملخ را بچرخاند 

البته این چرخاندن به هلیکوپتر لیفت نمیدهد که پرواز کند

اما نمیگذارد مثل سنگ پایین بیفتد و هلی کوپتر گلاید(سر خوردن؟) میکند

این گلاید کردن هم معیاری دارد به نام گلاید ریتینگ

گلاید ریتینگ یعنی مثلا هلی شما هر 1 متر که جلو میرود 10 متر هم پایین میاید... البته این یک بحثی هم دارد به نام بست انگل اف  ریتینگ که در حوصله شما و دوستان نمیگنجد...

 

حالا

در هلی سبک یا سنگین ترابری هم هیچ فرقی ندارد فقط فرقش این است که ریت گلاید کردن شما مثلا در سبک 2 متر به اضای 10متر سقوط است(باید به فیت بنویسم اما مثلا میگوییم)

در سنگین 5 /0متر به اضای 10 متر مثلا"

 

حالا اینی که شما بالا با عکس زیبا توضیح دادید چیست؟؟

این پرستیجر

انجین  فیلر ایمدیتلی افتر تیکاف است"

رفتن موتور بلافاصله بعد از بلند شدن

حالا این را هم مثلا در هوا نیروز این جور یاد نمیدهند!!

شبیه همین است اما اینجور نه!!

اینجا شما ارتفاع زیادی ندارید عوضش لند و زمین مناسب دارید

این یک مبحثی هست

به نام کریزی دایو"

که در تئوری انجام دادنش اسان است اما در عمل خیلی خیلی خیلی سخت

تازه با هلی که دارای اسکید است

هر ان احتمال این را دارید که بانس کنید

که اگر تصادف شما را نکشد این بانس کردن حتما میکشد!

کلا همانگونه که از نامش پیداست کار سختی است اما برای هلی های چرخی کار بسیار راحتر است..

 

پی نوشت 1: خواهشمندم اشتباهات نوشتاری و استفاده از کلمات غیر تخصصی و کوچه بازاری را بر حقیر ببخشید

پی نوشت 2: چیکای عزیزم همانگونه که گفتم عرایض بنده کیلویی است

و اگر مشکلی دارند حتما بیان کنید که بسیار خوشحال میشوم باز هم از دوستان دانشمندی مانند شما بیاموزم.

 

 

با احترام

کوچک شما قاسملو" :rose:

ویرایش شده در توسط greenliving
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

عزیزان ، اگه می خواید از واژگان انگلیسی استفاده کنید ، لطفا برای اونها از خط الرسم لاتین استفاده کنید نه رسم الخط عربی/ فارسی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوست عزیز چکا ممنون از اطلاعات ارزشمندتون

فیلم را هم دیدم بسیار ناراحت کننده بود.

مهارت خلبان هلیکوبتر در چنین مواردی نجان بخش جان خود و خدمه است

چه بسا این خلبان اگر زود

روتور اصلی را ریلیز"  میکردند با شدت و حدت کمتری زمین میخوردند.

 

البته شما واردتر هستید اگر اشتباه هست لطفا تصحیح بفرمایید.

 

در مورد لفت اور رایت تندنسی(بسته به ساخت کشور چاپر) لطفا روشهای جدید را بفرمایید

حقیر این اندک دانسته های خودم را بروز کنم.

 

سپاس :rose:

 

به دليل ارتفاع كم ، از زمان شروع گردش تا زمين خوردن كمتر از پنج ثانيه طول كشيد ... فرصت خلاص كردن ملخ نبود .

 

گلاید ریتینگ

 

 

صحيحش GLIDE RATIO به معني  نسبت سرش هست . چيزي به نام GLIDE RATING وجود نداره .

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

عزیزان ، اگه می خواید از واژگان انگلیسی استفاده کنید ، لطفا برای اونها از خط الرسم لاتین استفاده کنید نه رسم الخط عربی/ فارسی

اله بینی ایستیرن بیول مسخره الیلر دیلر بیدن سوجین انلاسین اشتباه یازمیشان؟

همین رو میخواهی ایندفعه به املای کلمات گیر بدن؟

ادم باید دنبال این باشه  چیزی از مطلب یاد بگیره نه اینکه(منظورم شما نیستی)


به دليل ارتفاع كم ، از زمان شروع گردش تا زمين خوردن كمتر از پنج ثانيه طول كشيد ... فرصت خلاص كردن ملخ نبود .

 

 

صحيحش GLIDE RATIO به معني  نسبت سرش هست . چيزي به نام GLIDE RATING وجود نداره .

5 ثانیه فرصت زیادی است

////////////////////////////////////////////////////////////////////

اخوی من اواش هم گفتم نه سوادی دارم نه ادعایی از اشتباهات املایی هم میشه پی به سواد اندک من برد.

حالا

شما که گلاید ریشو رو با گلاید ریت مقایسه کردین

و میگین ریت گلاید نداریم اصلا"

میشه بنده از شما دوستانه بپرسم :

چند تا تایپ پرنده دارین 

چند ساعت لاک بوک یا چند تا دفترچه پر کردین تا حالا

تحصیلاتتون چیه؟

 

آخه من به اویشن خیلی علاقه دارم دنبال کسی میگردم مثل شما تا ازمحضرشون(محذر؟) فیض ببرم.

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در این حالت شما روتور را که خلاص کردید خود به خود ملخ ها شروع به چرخش میکنند البته نه خود به خود!!

هلیکوپتر شما وزن دارد و به پایین افتادن تمایل

حالا این پایین امدن باعث میشودفشار باد(هوا) ملخ را بچرخاند 

البته این چرخاندن به هلیکوپتر لیفت نمیدهد که پرواز کند

اما نمیگذارد مثل سنگ پایین بیفتد و هلی کوپتر گلاید(سر خوردن؟) میکند

 

خیلی ممنون دوست عزیز اینی که شما فرمودید دقیقا همین عکس و نحوه عملکرد هلیکوپتر در هنگام autorotation هست ، یعنی ملخ بدلیل عبور جریان هوا (و در حالتیکه موتور کاملا خاموش هست) نیروی کمی لیفت تولید میکنه و باعث گلاید کردن هلیکوپتر میشود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اله بینی ایستیرن بیول مسخره الیلر دیلر بیدن سوجین انلاسین اشتباه یازمیشان؟

همین رو میخواهی ایندفعه به املای کلمات گیر بدن؟

ادم باید دنبال این باشه  چیزی از مطلب یاد بگیره نه اینکه(منظورم شما نیستی)


5 ثانیه فرصت زیادی است

////////////////////////////////////////////////////////////////////

اخوی من اواش هم گفتم نه سوادی دارم نه ادعایی از اشتباهات املایی هم میشه پی به سواد اندک من برد.

حالا

شما که گلاید ریشو رو با گلاید ریت مقایسه کردین

و میگین ریت گلاید نداریم اصلا"

میشه بنده از شما دوستانه بپرسم :

چند تا تایپ پرنده دارین 

چند ساعت لاک بوک یا چند تا دفترچه پر کردین تا حالا

تحصیلاتتون چیه؟

 

آخه من به اویشن خیلی علاقه دارم دنبال کسی میگردم مثل شما تا ازمحضرشون(محذر؟) فیض ببرم.

 

وسیله ی پرنده که هیچ ! بنده تا به حال سوار دوچرخه هم نشده ام . 

در مورد تحصیلات هم عرضم خدمتتون که بنده دو کلاس اکابر قدیم سواد داشتم که اونهم بعد از یک دعوا به خاطر ضربه ای که به سرم خورد یادم رفت . فلذا هم اکنون هیچ سوادی ندارم چه رسد به تحصیلات و رشته ی تحصیلی و ... این مطالب رو هم بچه ی همسایه مون لطف میکنه وبنده شفاهی میگم ایشون زحمت میکشه  تایپ میکنه ...

 

ولی بازهم عرض میکنم که صحيحش GLIDE RATIO به معني  نسبت سرش هست . چيزي به نام GLIDE RATING وجود نداره .

بسی خوشحال خواهم شد چناچه عرضم غلط هست ،  شما صحیحش رو بفرمایید و چراغی در ظلمت بی انتهای جهل بنده برفروزید ! ممنون .

  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

وسیله ی پرنده که هیچ ! بنده تا به حال سوار دوچرخه هم نشده ام . 

در مورد تحصیلات هم عرضم خدمتتون که بنده دو کلاس اکابر قدیم سواد داشتم که اونهم بعد از یک دعوا به خاطر ضربه ای که به سرم خورد یادم رفت . فلذا هم اکنون هیچ سوادی ندارم چه رسد به تحصیلات و رشته ی تحصیلی و ... این مطالب رو هم بچه ی همسایه مون لطف میکنه وبنده شفاهی میگم ایشون زحمت میکشه  تایپ میکنه ...

 

ولی بازهم عرض میکنم که صحيحش GLIDE RATIO به معني  نسبت سرش هست . چيزي به نام GLIDE RATING وجود نداره .

بسی خوشحال خواهم شد چناچه عرضم غلط هست ،  شما صحیحش رو بفرمایید و چراغی در ظلمت بی انتهای جهل بنده برفروزید ! ممنون .

 

آقا جون اینجور نشد

شما دارین به خاطر یک بحث علمی خودتون و من کمترین رو ناراحت میکنید

من افتخارم اینه که در این سرا همراه بزرگوارانی مثل شما هستم و اگر قابل بدانید دوست؟

باعث افتخارم هست که از شما چیز یاد بگیریم نه از شما که مثال اون جمله که هرکس به من کلمه ایی بیاموزد(چی بود دقیقش؟) بنده اش میشوم!!

حالا من میگم هست

شما میگی نیست

شاید من اشتباه میکنم شاید هم شما یک مبحثی از خاطر مبارکتون رفته؟؟

حالا چه بهتر که شما راست بگین چون اگر اینجا تو فضای مجازی یاد بگیرم بهتره تا بیرون جایی بگم و زیر سوال برم.

جسارتی هم نکردم پرسیدم اگر خلبانید یا تحصیلات مرتبط داید استفاده کنم از دانشتون.

 

حالا بفرمایید با هم دوز هستیم یا نه؟؟

 

اگر که دوز هستیم

دوز خوب من بگم شما ببین درسته یا اشتباه؟؟

  • Upvote 1
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بزرگوار ! گلاید کردن یه حرکت دو پارامتری هست که x و  y هر دو دارای مقادیر نامساوی صفر هستند . به همین دلیل استفاده از واژه ی نرخ ( rate ) اینجا صحیح نیست و باید از اصطلاح نسبت ( ratio ) که بیان کننده ی رابطه ی بین دو پارامتر باشه استفاده بشه  . بله در مورد هر یک از پارمترهای ارتفاع و دور شدن از مبدا گلاید ( نزدیکی به نقطه ی اصابت ) به تنهایی میشه نرخ رو به کار برد و گفت مثلا نرخ کم شدن ارتفاع یا نرخ پیشروی به سوی هدف ولی برای بیان حرکت کلی گلاید باید از واژه ی نسبت استفاده کرد . 

نرخ معمولا در جایی به کار میره که تنها یک پارامتر موجود باشه مانند سقوط ازاد . در این صورت اگر اصطلاح free fall rate رو به کار ببریم صحیح هست . گرچه خود بمب های سقوط ازاد هم به دلیل سرعت اولیه شون در واقع گلاید میکنن و منظور از سقوط آزاد در اینجا سقوط مستقیم هست که متغیرx  صفر باشه . 

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

وسیله ی پرنده که هیچ ! بنده تا به حال سوار دوچرخه هم نشده ام . 

در مورد تحصیلات هم عرضم خدمتتون که بنده دو کلاس اکابر قدیم سواد داشتم که اونهم بعد از یک دعوا به خاطر ضربه ای که به سرم خورد یادم رفت . فلذا هم اکنون هیچ سوادی ندارم چه رسد به تحصیلات و رشته ی تحصیلی و ... این مطالب رو هم بچه ی همسایه مون لطف میکنه وبنده شفاهی میگم ایشون زحمت میکشه  تایپ میکنه ...

 

ولی بازهم عرض میکنم که صحيحش GLIDE RATIO به معني  نسبت سرش هست . چيزي به نام GLIDE RATING وجود نداره .

بسی خوشحال خواهم شد چناچه عرضم غلط هست ،  شما صحیحش رو بفرمایید و چراغی در ظلمت بی انتهای جهل بنده برفروزید ! ممنون .

 

 

بزرگوار ! گلاید کردن یه حرکت دو پارامتری هست که x و  y هر دو دارای مقادیر نامساوی صفر هستند . به همین دلیل استفاده از واژه ی نرخ ( rate ) اینجا صحیح نیست و باید از اصطلاح نسبت ( ratio ) که بیان کننده ی رابطه ی بین دو پارامتر باشه استفاده بشه  . بله در مورد هر یک از پارمترهای ارتفاع و دور شدن از مبدا گلاید ( نزدیکی به نقطه ی اصابت ) به تنهایی میشه نرخ رو به کار برد و گفت مثلا نرخ کم شدن ارتفاع یا نرخ پیشروی به سوی هدف ولی برای بیان حرکت کلی گلاید باید از واژه ی نسبت استفاده کرد . 

نرخ معمولا در جایی به کار میره که تنها یک پارامتر موجود باشه مانند سقوط ازاد . در این صورت اگر اصطلاح free fall rate رو به کار ببریم صحیح هست . گرچه خود بمب های سقوط ازاد هم به دلیل سرعت اولیه شون در واقع گلاید میکنن و منظور از سقوط آزاد در اینجا سقوط مستقیم هست که متغیرx  صفر باشه . 

 

سید عزیز بنده به عنوان یک هم سایتی دست دوستی به طرفتون دراز کردم اما شما اون رو پس زدین

و علاوه بر اون تو صفحتون هم نوشتین که بچه ها بیایین ببین این چی میگه!!

یعنی یار کشی کردن که اصلا برازنده و اخلاقی نیست سعی داشتین که.......

قبلا هم تو همین سایت این رفتار رو تجربه کرده بودم سر یک مطلب علمی

http://www.military.ir/forums/topic/2581-%D8%AA%D9%81%D9%86%DA%AF%D9%87%D8%A7%D9%8A-%D8%B4%D9%83%D8%A7%D8%B1%D9%8A-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D8%A7%D9%8A%D8%B1%D8%A7%D9%86/page-3

 

یعنی شما اونقدر به خدتون غره شدین که حتی اجازه ندادید

من مطلبم رو بگم شاید درست بود شاید هم اشتباه!!

ولی به هر حال نشون میده که شما اصلا به حرف طرف مقابلتون ارزش قائل نیستین

و دنبال یادگیری علم و حرف حق نیستین حتی اگر احتمالش ضعیف باشه!!

این مشکل شما تنها نیست امروز من این اخلاق(بی اخلاقی؟) رو تو بسیاری میبینم که فکر میکنن با داشتن دانش کم یا زیاد نعذوبه الله  خدای اون علم شدن.

قبلا هم گفتم ادعایی ندارم و طالب علم هستم 

اما وقتی شما نمیخواهید بشنوید سخن  یک هم سایتی که میتونست دوستتون هم باشه

من چرا بیام دانسته هام رو در اختیارتون بزارم؟

البته کسی که به کسی چیزی یاد میده باید مدیون یاد گیرنده باشه!!

چرا که اگر یاد گیرنده نبود چطور میتونست تو ثواب و اجر اون شریک باشه؟

پس من خودم رو مدیون هرکسی میدونم که کلمه ایی از سخنان بنده یاد بگیره چرا که وجود اون باعث میشه من زکات" علم خودم رو بدم و سبک بالتر بشم.

به هر رو من حاضرم

جواب این بحث رو که میتونست علمی باشه(و همچنان از نظر من علمی هست رو)

با چندین و چند منبع از کتابهای نیروی هوایی شاهنشاهی سابق"

و

منوالهای جدیدتر نیروی هوایی سپاه "ثابت کنم، به هرکسی که طالب اون باشه و به چشم یک دوست به من نگاه کنه!

هرچند شما

تو پست بعدیتون تلویحا اقرار کردید که اشتباه لپی کردین و یا شاید مطلب از ذهنتون پاک شده بوده

که اشکالی هم نداره

من  مطالب علمی که سهله(صحله؟) اتفاقات 20 سال اخیر یادم نمیاد.

 

بیایید با یکدیگر مهربانتر باشیم"

  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جناب قاسملو لطفا از دست این دوستان ناراحت نشید. توی این سایت گاهی اوقات سر مساثل جزیی این کل کل ها بوجود میاد. که اگه دوستان کمی گذشت کنند دلخوری بوجود نمیاد.

 

من هم از شما خواهش میکنم واژه های انگلیسی رو با املای انگلیسی بنویسید چون بعضی مواقع فهمیدنشون سخت میشه‌ (حالا درست یا غلط بودن املاش مهم نیست)

 

در ضمن از سایرین تقاضا دارم احترام بزرگترها رو توی فضای مجازی هم نگهدارن.

 

ممنون

 

The ratio of the change in altitude h to the change in distance d is often called the glide ratio

glide angle - glide ratio

 

pdf

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بنده  خدمت شما عرض كردم كه در ميان خرمن اطلاعات صحيح شما ،تنها  يك اصطلاح  ، صحيح نبوده . جنابتان چنان بر آشفتيد كه ، با ادبيات ( كوچولو كلاس چندي ؟ ) شروع به پرسش از ريشه و تحصيلات و اينكه تابه حال چنتا لاگ بوك پر كرده اي و اينها فرمودين ...  متاسفانه توي محلي كه بنده زندگي ميكنم و فكر ميكنم در اكثر شهرهاي بزرگ ، به اين ادبيات ،  دراز كردن دست دوستي نميگن . بلكه تحقير و كوچك كردن طرف مقابل ميگن . گرچه بنده هم كباده ي علم ودانش نميكشم و همانگونه كه قبلا عرض كردم ؛ دوباره عرض ميكنم كه از بيخ هيچ سوادي ندارم .

اطلاعات شخصي بنده ربطي به نكته اي كه عرض كردم نداره . اگر حرفي كه زدم صحيح باشه بي سوادي بنده باعث غلط بودنش نميشه و اگر هم ناصحيح باشه چنانچه بنده پدر علم هوانوردي هم باشم  باعث صحيح بودنش نميشه .

براي بار سوم تكرار ميشه خدمت باسعادتتون  كه اصطلاح صحيح ،  glide ratio هست .  . چنانچه مطلب ،  بر خلاف اين هست ، بفرماييد و عده اي رو از ظلمت جهل و ناداني برهانيد . ممنون

 

 

 

پ .ن .  در همون بحث با جناب الو هم شما همين راه اشتباه رو رفتيد و به محض اينكه ايشان با فرمايش شما مخالفت كرد ؛ باز با همين ادبيات ( كوچولو كلاس چندي ؟) فرموديد :

 

 

شما میدانید احترام به شعور مخاطب یعنی چه؟؟؟

 
در اخر شما که کل فامیل برنو بدست هستید
و بعضی هم رمینگتون به دست
بنده اکثر همکارانم یا کرمانشاهی هستند
یا لر......و اکثر مرد به معنای واقعی کلمه
مردانه شما هنوز خدمت رفته ایی تا کارت پایان خدمت بگیری تا تفنگ به نامتان بزنند؟؟
 
ناگفته پيداست كه كارت پايان خدمت داشتن يا نداشتن ايشان هيچ ربطي به برد كاليبر ماوزر نداره . چنانچه ايشون خدمت سربازي نرفته باشن  برد كاليبرماوزر افزايش پيدا نميكنه و چنانچه ايشون رييس نظام وظيفه هم بشن باز هم باعث كاهش برد كاليبر فوق الذكر نخواهد شد .  
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.