MR9

"خفاش مکار در سرزمین ببرهای مهاراجه "

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

با تشکر

از شما که واقعا تمامی تاپیک هاتون

پر محتوا و پر بار هست :rose: :rose: :rose: :rose: :rose:

سئوالی داشتم میخواستم ببینم

دلیل بازنشستگی این هواپیماها چی بوده

فرسوده بودن سازه؟

یا ورود نوع دیگری از جنگنده ها شناسایی

ویرایش شده در توسط AdmiralErfan
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با تشکر از جناب MR9

 

دلیل بازنشستگی این هواپیماها چی بوده

فرسوده بودن سازه؟

یا ورود نوع دیگری از جنگنده ها شناسایی

 

فقدان قطعات یدکی ، اتمام عمر فاکسبت ها (پس از سه دوره افزایش عمر عملیاتی) و ورود پهپادها و ماهواره های جاسوسی به زرادخانه هند بعنوان جایگزین

 

در یک مورد در مه 1997 به نقل از منابع نیمه رسمی یک فروند جنگنده Mig-25 ارتش هند با پرواز بر فراز اسلام آباد ، دیوار صوتی رو بر فراز پایتخت پاکستان شکسته اما قبل از اینکه فالکون های پاکستانی حتی فرصت اسکرامبل پیدا کنند فاکسبت هندی به خاک کشورش بازگشته بود. این پرواز منجر به اعتراض دیپلماتیک پاکستان به هند شد

 

فرمانده واحد شناسایی هند در زمان بازنشسته شدن فاکسبت ها گفته بود با کمتر از 10 سورتی ، فاکسبت ها میتوانند کل پاکستان را تصویربرداری کنند 

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با تشکر

از شما که واقعا تمامی تاپیک هاتون

پر محتوا و پر بار هست :rose: :rose: :rose: :rose: :rose:

سئوالی داشتم میخواستم ببینم

دلیل بازنشستگی این هواپیماها چی بوده

فرسوده بودن سازه؟

یا ورود نوع دیگری از جنگنده ها شناسایی

 

با سلام

 

ضمن  تشکر از جناب cheka که بطور کامل این مساله را تشریح کردند .

 

البته یک نکته هم باید در این زمینه مورد توجه قرار گیرد که علیرغم ظهور ماهواره های نظارتی ،  بدلیل قابلیتها و انعطاف پذیری های تاکتیکی اینگونه پرنده ها ، چنین پرنده هایی هنوز در کشورهایی نظیر ایالات متحده مشغول اجرای ماموریتهای شناسایی هستند که تا انجایی که اطلاع دارم ، نمونه ارتقاء یافته U-2 که با شناسه TR-1 شناخته می شود ، اجرای ماموریتهای برد بلند را بر عهده دارد و  این مساله جدای از ظهور پهپادها برای انجام اینگونه وظایف بشمار می رود ( البته منظور مقایسه فاکس بت و یو-2 نیست )

 

علاوه برآن، تجربه خلبانان نیروی هوایی اتحاد شوروی در پرواز های برد بلند از فرودگاه های مبداء در خاک این کشور بسوی سرزمین های اشغالی در سرعت و ارتفاع بالا نشان می داد که  پیشرانه این پرنده برای اجرای چنین پروازهایی اصلا" مناسب نبوده و این هواپیماها ،پس از فرود در فرودگاه مقصد ( به احتمال زیاد ، مصر ) نیاز به تعمیرات اساسی داشتند .

 

البته پرهزینه بودن هر سورتی پرواز این پرنده هم مزید بر علت شده بود . بعنوان مثال ، هر سورتی پرواز برای پرنده ای نظیر فانتوم در دهه 70 میلادی ( نمونه موردی نیروی هوایی ایران ) ، 100000 هزار دلار هزینه داشت . حالا شما این مساله را برای یک پرنده شناسایی برد بلند ، آن هم با طراحی روسی وسوخت ویژه مورد استفاده در آن و سایر پارامترها در نظر بگیرید تا به هزینه سنیگن آن واقف شوید .

  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام

 

تصاویر و اطلاعات تکمیلی از خفاش مکار نیروی هوایی ارتش هند

 

MiG25RU.jpg

 

تصویری از نخستین جنگنده دو سرنشینه ( آموزشی ) MIG-25 PU نیروی هوایی هند

 

07-Portfolio.jpg

 

دستاوردهای  فاکس بتهای هندی توسط افسران نیروی هوایی هند ارائه می شوند

 

MiG25-Pilot_001.jpg

 

خلبان MIG-25 R  نیروی هوایی هند در جی سوت ویژه پرواز در ارتفاعات بالا

 

777.jpg

 

لیست 22 خلبان برتر اسکادران دوازدهم و سی و پنجم نیروی هوایی هند

 

22222222222222~0.jpg

 

رجیسترهای خفاش مکار در نیروی هوای ارتش هند

  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

 

بعنوان مثال ، هر سورتی پرواز برای پرنده ای نظیر فانتوم در دهه 70 میلادی ( نمونه موردی نیروی هوایی ایران ) ، 100000 هزار دلار هزینه داشت .

 

رقم اشتباه نشده دوست عزیز؟

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

رقم اشتباه نشده دوست عزیز؟

 

با سلام

 

بنده این رقم را اگر اشتباه نکرده باشم از آذربرزین  نقل قول کردم  . صحت این مطلب ، بر عهده نویسنده خواهد بود.

 

البته زیاد روی صحت و سقم این عدد تاکید ندارم ، چون منبع دیگری را نمی شناسم ، ولی صرفا" قصدم این بود که با ارائه یک مثال ، نشان دهم که یکی از دلایل بازنشسته شدن فاکس بتهای هندی ، افزایش هزینه های هر سورتی پرواز آنها بود.

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

من شنیدم که هزینه هر ساعت پرواز اف 22 حدود 50 هزار دلار هست.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام

 

در مورد صحت و سقم این مطلب ، به عینه ، گفته نویسنده را تقدیم کردم ، با اینحال می شود در این زمینه  بررسی های لازم را انجام داد

 

http://www.military.ir/forums/topic/28621-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%DB%8C%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D9%84%D9%86%D8%AF%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D8%A2%D8%B3%D9%85%D8%A7%D9%86-

%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C/page-84#entry441227   

 

 

آذر برزین ، در فصل هفدهم  از کتاب " فرماندهی و نافرمانی" ، صفحه 422 در زمینه هزینه پرواز با فانتوم چنین می گوید :

 

مثلا" سیکورد ( مستشار نظامی ایالات متحده در نیروی هوایی ) که آمده بود ، با بالگرد می پرید . ربیعی گفته بود برو با اف-4 بپر. این که نمی توانست با اف-4 بپرد ، ناچار یک معلم خلبان را می گذاشتند بیرون . این معلم خلبان باید روزی سه شاگرد را پرواز بدهد ، ول می کرد ، شوفر تاکسی می شد ( بعنوان خلبان اصلی حامل سیکورد ) . حالا هر ساعت پرواز این چقدر بود ؟؟؟ هر ساعت پرواز اف-4 برای نیروی هوایی ایران" صدهزار دلار "در می آمد .

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

هر ساعت پرواز فانتوم  با تعمیرات 10 هزار دلار میشه

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

هر ساعت پرواز فانتوم  با تعمیرات 10 هزار دلار میشه

 

با سلام

 

منبع را می فرمایید ، چون برای بنده جالب بود

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام 

 

براساس فرموده جناب کماندانت و طبق اطلاعات صفحه ی ویکیپدیا، هر ساعت پرواز فانتوم مدل ای، حدود 6700 دلار هزینه داره و هزینه های تعمیر و نگهداری به ازای هر ساعت پرواز هم میشه حدود 4100 دلار که در مجموع میشه نزدیک به 11 هزار دلار، این مجموع در سال 1965، حدود 1200 دلار بوده.

 

از ایشان بابت اطلاع رسانی و روشن کردن ماجرا متشکرم. 

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کلا اذربرزین حرف هاش اصلا سند نیست تو هر 4 تا جمل یه سوتی داده در حد لالیگا 

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کلا اذربرزین حرف هاش اصلا سند نیست تو هر 4 تا جمل یه سوتی داده در حد لالیگا 

شاید 100 هزار تومان بود با دلار 7 تومان 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

لطفا وارد سیستم شوید برای ارسال نظر

شما قادر خواهید بود بعد از ورود به سیستم این نظر را ترک نمایید



ورود به سیستم