AdmiralErfan

VIP
  • تعداد محتوا

    282
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

1,036 نشان لیاقت

درباره AdmiralErfan

  • رتبه حساب کاربری
    گروهبان یکم

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    ???? ?????

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

1,372 نمایش های پروفایل
  1. باسلام و احترام با تبریک به همه هم سنگران در حوزه میلیتاری چند نکته به ذهن بنده می رسد که خدمتتان عارض می شوم همانطور که اکثرا گمان می کردیم هایپرسونیک کشورمان بر مبنای پلتفرم پیروز و پرافتخار فاتح شکل گرفته است و البته میشد آن را حدس زد که با تغییراتی فنی و مهم از خیبرشکن و حاج قاسم ،فتاح شکل بگیرد نام موشک به شکل هوشمندانه ای انتخاب شده است بنده گمان میکنم نسل بعدی و ارتقای بعدی این موشک مفتح نام بگیرد. فتح : پیروزی فاتح : پیروز فتاح : گشاینده صفت مبالغه فاتح مفتح : گشاینده مبالغه فتاح ضمن اینکه از رونمائی آبرومندانه و جلوه های بصری و ادوات مناسبتری استفاده شده است بنده شدیدا در حال فکر کردن به نمونه هواپایه این موشک هستم با اندکی کوچک سازی و سبک سازی و تغییرات در پروفیل پروازی می توان فنسر یا فانتوم ها را به این موشک تسلیح کرد؟ مشابه کینژال روسی
  2. سلام و احترام این مقام امنیتی رده بالا از نوابغ جامعه شناسی امنیتی بوده است طی اذعانی که خود مقامات رژیم منحوس داشته اند و آنقدر اهمیت داشته که پس از گور به گور شدنش اجازه انتشار اسم منحوسش صادر نشده است. یکی از خاخام های ارتودکس و تندرو به نام گلدشتاین به طرز مشکوکی به درک واصل شد یک نیروی امنیتی دیگر نیز در شمال طولکرم اطراف شهرک حرمیش توسط افراد ناشناس به دوزخ پیوست تمامی این اتفاقات به طرز کاملا تصادفی در سالگرد شهادت شهید صیاد خدائی بوده است. بعد از این فعل و افعال توئیتر منتسب به سپاه در پیامی اعلام کرده : گفته بودیم به سراغتان می آییم و این تازه آغاز ماجراست. الحمدلله #دوران_بزن_و_دررو_تمام_شده
  3. سلام و احترام چرا گمان کردید که روس ها این ارتقا را انجام داده اند؟ روس ها به نظر بنده این آپدیت ها را طلب کرده اند و سازنده پهپاد هم آن را ارتقا داده است. تقویت پیشران و کلاهک انفجاری یا تطبیق با گلوناس کار بسیار شاقی نیست کشوری که ایده و طراحی و تولید داشته است قطعا ارتقا هم می تواند بدهد. بی ارتباط به پرواز های حمل نوشابه و لوازم یدکی سمند و دنا در هفته های گذشته هم نیست
  4. با سلام و احترام با توجه به ناله هائی که از اوکراین به گوش می رسد قطع به یقین شاهد های 136 به آنجائی که باید می خورده نوازشش را کرده است. علیرغم آمار فاجعه بار اعلامی از سوی اوکراین که 120 % در اصابت شاهد ها را روزانه منتشر می کنند. به نظر حقیر یکی از بهترین فرصت هایی که در این بحبحه حنگ بدست آمده برای تسلیحات خودمان است که برخی از آنان برای روز نبرد نگاه داشته ایم با توجه به آش شعله قلمکار پدافندی اوکراین و وجود انواع تسلیحات پدافندی غربی مانند پاترویت و ژپارد و امثالهم بهترین فرصت برای تست موشک ها نقطه زن ما هست تا در شرایط جنگی آزموده بشوند تا در صورت نیاز اصلاحاتی به آنها داده شود و در صورت موفقیت بالا همین مسیر پیشرفت ادامه و ارتقا پیدا کند، موشکی مانند خانواده فاتح کاندید لایقی هستند موشکی مانند هرمز که چند سالی هست از آن خبری منتشر نشده است نیز از این موارد هست. کروز های زمین به زمین و سطح به دریا ، سامانه هائی مانند پیروز برای تست در مقابل لئوپارد و دیگر ادوات زرهی ، اخلالگر های زرهی و خیلی موارد را می توان در این عرصه آزمود و قطعا روس ها استقبال می کنند همیشه هم نباید به چشم مادی به این مسئله نگاه کرد درس گرفتن برای ادامه مسیر بسیار ارزشمند هست چون چه بخواهیم چه نخواهیم ما باید آماده بشویم ساعت به ساعت به جنگ جهانی که نمیتوان از آن اجتناب کرد نزدیک می شویم.
  5. با سلام فاقد اهمیت حکایت گربه و گوش حکایت دیرینه و قدیمی است
  6. سلام و احترام عارضم به خدمت شما که با توجه به سرعت پروازی و ارتفاع گیری در استیج دو این موشک که نمودار هاش توسط آژانس های امنیتی و دفاعی مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است قطعا این موشک در بازه 3700 الی 5000 کیلومتر برد دارد حتی بدون کوچک سازی سرجنگی و چیزی که اثبات شده است این هست که عنداللزوم ما توانائی افزایش برد ها را در کوتاهترین بازه زمانی داریم. اما بحث اصلی این مورد هست که برد های بالا با کلاهک های متعارف آنچنان توجیه پذیر و جالب نیست مگر برای ایجاد اهرم فشار روانی جامعه کشوری که مورد اصابت قرار گرفته است.
  7. سلام و احترام عرض به خدمت شما این محصول به نقل از منابعی در اختیار کره جنوبی ، سنگاپور و هند هم قرار گرفته است و طبیعتا تجار سنگاپوری و هندی بسیار خوش معامله هستند یقینا اگر اراده برای تهیه کردن این موشک بوده توسط ارگان های ذی ربط و ذی نفع تا کنون تهیه می شده. علی ای حال رایگان بدست آوردن این محصول می تواند بسیار دلچسب تر باشد. امیدواریم بدون آسیب یا با حداقل آسیب بدست ما برسانند. گزینه جذابی برای ناوگان دریائی و رسوب علمی بسیاری برای توسعه باور 373 می تواند باشد
  8. با سلام و احترام خدمت شما طبیعتا شما وقتی ابعادشناور و پیشران و گیربکس را تغییر می خواهید بدهید کلاس وزنی بالاتر می رود بنده بعد از ای نتغییرات انتظار کلاس وزنی در حد 2500 الی 3000 تن را متصور هستم من باب فرمایش بعدی در زمینه به صرفه بودن با توجه به بودجه محدود و شناور های محدود ما ، بنده این پیشنهاد را دادم که بعد از تغییرات روی طرح و تولید نمونه اولیه با یک شناور مولتی رول و چند کاره ( اعم از دفاع هوائی ، تهاجم زمینی ، شناسایی ، آموزشی ) روبرو بشویم. در زمینه آشیانه بله حق ما شما نیز می تواند باشد.اما اگر آشیانه بزرگ داشته باشد می تواند پذیرای پهپاد های گشت دریایی و شناسایی و چه بسا یک بالگرد رزمی ( عند اللزوم ) باشد. در پهلو ها بنده توپ های اتوبلایزر شده فتح ( در کالیبر های مورد نیاز ) را متصور بوده و لذا کمند ها را به سینه و پاشنه منتقل کرده ام. البته این ها که بنده عرض میکنم پیشنهاد هستند وگرنه نیت به نقد صحبت های شما نیست بلاخره صحبت ها را به سمت و سویی میبریم تا یک برآیند و نتیجه از صحبت ها بتوان گرفت.
  9. با سلام خدمت شما عرض شود به خدمت شما پروژه موج در سالی که آغاز شد شاید جوابگوی نیاز های ما بود اما طولانی شدن روند ساخت موج ها چنان زیاد شده که در حال حاضر نیاز به تغییرات و بازنگری کلی برای ادامه این طرح هست ، درصورت تغییرات در سازه و برخی پارامتر ها می تواند تا چندین سال جوابگوی نداجا باشد. به طور مثال ذکر چند نکته را خدمت شما عارض بشوم : طراحی و ساخت به صورت یکپارچه تر و پارت های کمتر ، با زاویه های شکسته تر جهت کاهش بازتاب راداری افزایش طول بین 8 الی 12 متر افزایش توان موتور و توربین اضافه نمودن آشیانه بالگرد متوسط یا بزرگ استفاده از 2 سیستم کمند در سینه و پاشنه تجهیز به سونار استفاده از سیستم عمود پرتاب چه برای دفاع هوائی چه تهاجم زمینی 20 الی 40 سیلو ( زوبین یا همان نواب ، صیاد و یا حتی باور و یا نمونه ای مانند دزفول برای هر ارتفاعی - کروز های تهاجمی مانند نمونه عمود پرتاب از ابو مهدی ، پاوه ، سومار با برد بین 1000 تا 2000 هرچند کروز های نامبرده می بایست باز طراحی شده و نمونه های متفاوتی مشابه تامهاوک و امثاله تولید گردد) حذف لانچر های مایل پرتاب کروز های سنتی و کلاسیک استفاده از رادار عقاب و رادار ثانویه مناسب استفاده از سیستم مدیریت میدان نبرد استفاده از توپ فجر 27 با ساختار غیر کروی و زاویه شکسته ... و خیلی از مواردی که اساتید و اهل فن بهتر می توانند در آنها اظهار نظر بنمایند.
  10. سلام خدمت شما بنده مطلب شما را مطالعه کردم یکسری موارد خدمت شما عارض بشوم : 1- ابتدا به ساکن در ارتباط با سیبل خدمتتان عارض بشوم این جمله مانند جمله ساعات پروازی قاهر دستکاری شده است عین جمله این هست که ناو هواپیما بر دشمن برای ما در خلیج فارس مانندسیبل است گفته نشد هر ناوی درجهان سیبل هست. 2-پهپاد به پشتیبانی رزمی نیاز ندارد بلفرض قرار است نقطه ایی را هدف قرار بدهد حتی اگر در میان راه منهدم هم شود اهمیت کمتری نسبت به هواگرد با سرنشین دارد. 3- این نمونه ناوبندر ها معمولا تجهیزاتی هست که شامل قایق تندرو ، بعضا نفربر های دو زیست ، بالگرد، سامانه دفاع هوایی ، سامانه های موشکی دریا با ساحل و .... هست پس لزوما فقط پهپاد نیست. با داشتن چند نمونه پهپاد با ماموریت هایی مانند آواکس، شناسایی، گشت و دیدبانی می توان درصد بالایی از امنیت را برای کشتی تا شعاع چند صد کیلومتر تامین کرد ( در صورت داشتن رادار پیش احطار مناسب و سامانه های دفاع ارتفاع پست و بلند ) 4- مورد بعدی داشتن این ناوگروه باعث میشود که عملا تیغ ما به گلوی دیگو گارسیا و خیلی جاها ( به قول برادر احمد لبخند ) نزدیک و نزدیکتر شود. داشتن هواپیمای جنگنده بسیار مهم هست و کاملا نگرانی شما را حس می کنم. اما نه ناوهواپیمابر و نه موارد مورد نیازش فعلا در چنته ما نیست ( زیر دریایی با قابلیت دریانوردی بالای دو ماه ، ناو لجستیک همانند مرحوم خارک ، ناو محافظ ، ناو شکن به تعداد کافی ، جنگنده های روی ناو ، آواکس روی ناو و خیلی موارد دیگر ) پس راهکار در حال حاضر استفاده از داشته هاست ما پهپاد و موشک داریم پس همان ها را تا نزدیکی دماغ دشمن پیش میبریم و موی دماغشان میشویم تا آن موارد دیگر را نیز تقویت کنیم ( یا بخریم یا بسازیم ) در خدمت هستم
  11. با سلام بینید در روی کاغذ و در مقیاس آزمایشگاهی بله موفق شدیم توفیقاتی حاصل کنیم منتها کشاندن آن ها به وادی مقیاس صنعتی کمی دشوار هست و گلوگاهی که ما در اون درچار مشکل هستیم متالوژی و تولید مواد هست. مشکل بعدی نداشتن خودباوری و جرات طراحی بومی بدون الگو گیری از جنگنده های شرقی و غربی است تا کنون هرچه طراحی کردیم عینا و یا درصد بالایی مشابه غربی ها و شرقی هاست در حال حاضر می توان تایگر ها را به کوثر ارتقا داد اما موردی که در این بین دیده می شود بسیار زیاد است حجم تنوع تسلیحاتی پایین دارد قدرت موتور به نسبت پایین هست مخازن سوخت ظرفیت کمی دارند قابلیت سوختگیری هوائی ندارد جنگنده سبک وزن هست و توانائی صرف پشتیبانی رزمی زمینی دارد با محدود توان هوا به هوا با خستگی سازه و بادی استراکچر در طول این سال ها دست و پنجه نرم می کنند دماغه کوچک اجازه ی نصب رادار قدرتمند را به آن نمی دهد.
  12. با سلام فرمایش شما کاملا متین ولی من باب خرید خارجی بازهم بنده ضرورتی در این خرید نمیبینم در حالی که ما به ضرورت های دیگری نیازمندیم فی المثل ما ناو خاکی آبی نیاز داریم درست هست که مکران را عملیاتی کردیم اما فقدان ناو پشتیبانی و آموزشی مانند خارک را حس می کنیم این ناو های لجستیک مورد نیاز ما هستند هواپیمای گشت دریایی سرحال مورد نیاز ما هستند. در تائید فرمایشات دوست عزیزمان عارض بشوم خدمت شما که این ناو ها به تنهایی سیبل متحرک هستند وقتی زیر ساخت مناسب و حتی اسکله نظامی مناسب آن ها شاید تدارک دیده نشده باشدو یا طی یک ناو گروه مناسب اسکورت نشوند. زیر ساخت فراهم بشود خرید بسیار هم عالی است ضمن این که یکی از دوستان فرمودند بیشتر این ناو ها برای پشتیبانی هوایی و ایجاد چتر پدافندی هستند نمی گویم چیزی نداریم چرا در حد توان مسلح هستیم اما این تجهیز باید برای چه چیزی چتر پدافندی ایجاد کنند؟ ناو هواپیما بر؟ رزمناو؟ یا قایق های تندرو؟ نفس خرید خوب هست در گلوگاه های تکنولوژیک که مشکل هست خرید بشود مایه مباهات است اما خرج پول ( چه بلوکه باشد چه نباشد روزی چین یا هر کشوری مجبور به پرداخت خواهد شد ) بی تامل به نظرم کاری عبث است هرچند فرماندهان نظامی ما قطعا این موارد رو لحاظ می کنند. ضمن اینکه با توجه به ارتباط با کشور عربستان و تعاملات لازمه در اوپک به زودی نفت ما در بازار های جهانی کم کم باز خواهد گشت.
  13. باسلام خدمت شما مابقی جاهای کشور را نمیدانم اما در استان خوزستان با توجه به مقوله نفت ، گاز، پتروشیمی وجود نیروگاه های سیکل ترکیبی مهم و راهبردی مانند رامین وجود سدو نیروگاه های برق آبی زیاد مرز آبی ، خاکی و هوایی و سایر مولفه های ژئوپلتیک : سه تیپ زرهی 192 زرهی اهواز - 292 زرهی دزفول - 392 زرهی حمیدیه ضمن این که فرماندهی جنوب غرب نزاجا هم در اهواز مستقر هست دو پایگاه هوانیروز مسجد سلیمان و اهواز دو پایگاه شکاری امیدیه و دزفول دو منطقه دریایی خرمشهر و آبادان و مابقی موارد که شاید گفتن آن صحیح نباشد مستقر هست ( البته این موارد فقط در زمینه اجا بوده و موارد سپاه جداگانه هستند ) حال همین سه تیپ فوق الذکر می بایست تقویت شوند که رویت کرار در رژه اهواز احتمالا حاکی از همین موضوع به نظر می رسد.
  14. با سلام خیال شما و دوستان را راحت کنم و علی رغم میل باطنی عارض بشوم خئمتتان که : هیچکس ، هیچ چیز ، به ما نمی فروشد خودمان باید دست به زانو گذاشته و بلند شویم اگر ما بخواهیم سه فروند به خدمت بگیریم با پشتیبانی مبلغی حدود 4 میلیارد دلار میشود درصورتی که همین مبلغ با نظارت و تزریق صحیح اعمال شود بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد فی المثل زیر دریایی بعثت، نمونه های دیگر فاتح، موج های نیمه کاره مانده مانند طلائیه یا شیراز و پروژه نگین و ... به حمدلله همگی موارد رو هم تقریبا داریم حالا کج و دار و مریز ولی موجود هست از چشم عقاب، تا VLS، از پیشرانه و گیربکس تا کمند و رادار هایی مانند عصر همه چیز تقریبا هست ولی همه گیر نیست و نیمه کاره و در حد نمونه های آزمایشگاهی و محدود با همین مبلغ شاید چند پله نیروی دریایی ما بالاتر برود استاندارد یکسان و نظم داده بشود به تجهیزات یک الی دو فروند ناو بندر دیگر الحاق بشود منتها با تمام امکانات اعم از آسانسور بالگرد و امثالهم در هر صورت بنده نیز با خرید خوشحال میشوم ولی میدانم کسی به ما چیزی نمی دهد خیالتان تخت
  15. با سلام یکسری موارد به نظر بنده میرسد که خدمت عزیزان مطرح می کنم. مورد اول بحث تانک اصلی میدان نبرد هست با توجه به نگاه به تولیدات ملی که بنده دارم ابتدا به ساکن نظر به این هست که تمامی تی 72 های موجود به ارتقای کرار برسند که با توجه به نمونه های رویت شده در شیراز ، اهواز و چهار - پنج دستگاه روز الحاق میشه اندکی امیدوار بود که روند ولو به کندی اما در حال انجام هست اما با این تفاوت که باید به نسخه فول آپشن کرار تغییر پیدا کنند که احتمالا با توجه به کمبود منابع مالی فعلا از نسخه بیسیک شروع کرده اند. مورد دوم تانک های چیفتین و سری تی و ام 60 : این تانک ها را می توان با تغییراتی به عنوان پشتیبان آتش و خط دوم نبرد استفاده کرد برای چیفتن ارتقای سطح حفاظتی و نصب زره ، دفاع نرم ، جمر ، توری های قفسی شکیل و کارا پوشش آنتی ترمال ، نصب رایانه آتش و بالستیک جدیدتر ، مسافت سنج لیزری بهتر ، سیستم ناوبری و هواشناسی، دوربین 360 ، کفشک های لاستیکی ، تعویض پیشرانه با نمونه قوی تر تیربار ریموت کنترل و امثالهم هست. درست این مسیر هزینه بر هست و بسیار زمان بر اما در حال حاضر برای در خط نگه داشتن چیفتن ها و سری تی می توان این اقدامات را انجام داد برای ام 60 ارتقا مانند نمونه های ترک می تواند مفید و مسکنی موقت باشد. به نظر بنده سری های ام 47 و 48 دیگر باید بازنشست یا به کشوری فقیر فروخته و از فروش آنها مبلغی برای ارتقای تانک های موجود عایدی بدست آورد. مورد سوم عدم وجود پلتفرم مناسب برای زرهکوب و تانک سبک هست به نظر حقیر برای این موارد می بایست دریافت خط تولید و تولید مشترک با کشوری ثالث اقدام نمود که در حال حاضر کشور هایی مانند چین و روسیه این امکان وجود دارد. مورد چهارم نفربر و نفربر های آبی خاکی هست با توجه به موجودی های فعلی می بایست ارتقای برای آن ها در نظر گرفت مانند نصب برجک ریموت کنترل افزایش حفاظتی و زره و ... و خرید تعداد مناسبی جهت افزایش تعداد موجود با خرید از کشور ثالث، ضمن این که برای گشت های مرزی و پشت خط مقدم می توان با تولید مناسب نفربر هایی مانند رخش و هویزه و دهلاویه و یا حتی نسخه ایی که چندی پیش تحویل مرزبانی شد وضع را تا حدودی در این زمینه بهبود بخشید. مورد پنج استفاده از خودرو های امرپ : در این بخش باید یک سیستم منظم و یکپارچه و متحد الشکل ترتیب داد به این نحو که فی المثل تمامی ناوگان ارس یا کویران و نویوتا ( ضمن اینکه همین تویوتا ها را باید به استاندارد رویین تن رساند ) بوده و به آن ها تعداد قابل توجهی طوفان و رعد اضافه کرد نباید با تنوع بالا هزینه نگهداری این بخش را بالا برد. برای خودرو های توپ دار سبک خودرویی مانند سفیر با اندکی تغییرات حفاظتی و ظاهری را می توان استفاده کرد. در بحث ترابری سنگین نیز تنوع متاسفانه بالاست صنایع نزاجا هراز چندی یک نمونه خودروی کیان رونمایی می کنند بهتر است کمی در این مورد تامل شود و از یکی دو نمونه امتحان پس داده انتخاب و به تولید انبوه برسند تا مشکل برای هزینه نگهداری نداشته باشیم ضمن این که در این بحث با توسعه زیر ساخت شبکه ریلی می بایست توجه ویژه ای به استفاده از ریل و پتانسیل آن نمود به هر حال ما کشوری پهناور و با اقلیم های متنوع هستیم. در بحث خودکششی به شدت نیاز به خودکششی هایی مانند سزار یا آرچر و یا ماستا و امثالهم هستیم حال باید اندیشید اگر نمونه داخلی می توانیم تولید کنیم که بسم الله اگر توانایی و ظرفیت های داخلی کفاف نمی دهد که سریعا برای ایجاد خط تولید مشترک اقدام کنیم. از بابت اطاله کلام و نظر دادن در حضور اساتید زرهی انجمن پیشاپیش عذر خواهی می کنم.