MR9

" توافق هسته ای " ، جزییات ، آینده (2)

Recommended Posts

بهتره منصف باشیم وختی چند کشور بزرگ دو سال و اندی ماه وخت میذارن و در بالاترین سطح و با سرمایه گذاری هنگفت سیاسی  در مذاکرات حاضر میشن تا به تفاهم برسن برای این نیست که خیلی راحت زیرش بزنن...شاید اگر طرف ما فقط آمریکا بود یا فقط یک کشور بود احتمال این بود که هر وقت که اراده میکردن و با توجه به شرایط زیرش بزنن...ولی با توجه به اینکه طرف ما چندین کشور مختلف بودن و طبیعتن سایر کشورهای جهان نیز با توجه به اهمیت مذاکرات و موضوع هسته ای شاهد تلاش های ما و البته بقیه طرف های درگیر مذاکره برای رسیدن به تفاهم بودند ... اگر در ادامه مراحل کار و اجرای تفاهم یکی از کشورهای درگیر از وظایف و اجرای تفاهم شانه خالی کنه یا اونو تایید نکنه چه آمریکا باشه چه ایران یا هر کدام از طرفین با واکنش سایر کشورهای 5+1 و  جامعه جهانی روبرو خواهد شد و وزن و اعتبار سیاسی خود رو از دست خواهد داد پس تقریبا به احتمال زیاد همه به توافق پایبند خواهند بود...خود متن توافق هم دارای جزئیات زیادی هست که تعبیر و تفسیر هارو تا حد زیادی کاهش میده ولی ذهن مریض بعضی ها باز هم میتونه سوء برداشت یا سوء تعبیر کنه و جاهایی بخواد واقعیات توافق رو به گونه دیگه ای تفسیر و مورد بهره برداری قرار بده ولی باز هم میشه خیلی از این اقدامات رو ناکام گذاشت و مانع از انحراف مسیر اجرای تفاهم شد ...ولی به هر حال این توافق چه خوب یا چه بد بدست آمده و ما مجبور به اجرای اون هستیم و اگر کسی قراره زیر این توافق بزنه قطعا اون ما نیستیم چون عملا با این کار همه ی بهانه های لازم رو به غربی ها دادیم تا خیلی راحت جامعه جهانی رو علیه ما بسیج و همراه کنن و هر نوع سناریوی دلخواه خودشونو چه تحریم و چه جنگ رو در هر سطح دلخواه خودشون علیه ما اجرا کنن بدون اینکه مخالفان  خاصی داشته باشن...پس بهتره به دنبال رد این توافق  و مانع هایی که در بخشی از توانایی های ما ایجاد میکنه نباشیم ...ما الان در عمل انجام شده قرار گرفتیم مگر اینکه خودشون زیر توافق بزنن که اینکارشون دست بالا رو به ما میده پس بهتره به دنبال نهایت استفاده از فرصت های ایجاد شده باشیم ... و به دنبال این باشم که اقتصاد رو به گونه ای توسعه بدیم که نه تنها مردم ذی نفع بشن و در شرایط خوبی قرار بگیرن بلکه به سمت صنایعی بریم که در صورت بازگشت تحریم ها دچار مشکلات قبلی نشیم و یا قرار دادهیی ببندیم که هزینه بازگشت تحریم هارو برای غرب بسیار بالا میبره طوری که عملا  مانع اونها میشه ... ما از امروز باید به دنبال برنامه و مدیریت صحیح برای اقتصادمون باشیم قطعا در ده سال آینده هم به نفع ما میشه و هم شرکامون ....و تا زمانی که ما به تعهداتمون عمل میکنیم سایه جنگی وجود نداره و صنایع نظامی ما هم بهتره در سکوت به دنبال توسعه و نو آوری باشن و بعد از 10 سال که پرونده ما رسما عادی شد و روابطمون با کشور های توسعه یافته جهان عادی و یا حتی بهتر از اون شد و از وضعیت اقتصادی بهتر و اهرم های خاص اون در حوزه های مختلف بهره مند شدیم بدون برانگیختن احساسات جامعه جهانی و با داشتن اعتماد اونها هم زمان طرح ها و آرمان های خودمونو در همه زمینه ها ادامه بدیم...به هر حال گر خدا خواهد عدو شود سبب خیر البته نه اینکه از اون غافل بشیم ولی شاید بهتر باشه به جایی برسیم که توی جنک اقتصادی شکست نخوریم ...واقعیت اینه پول و سرمایه مثل خون هست که باعث حیات و نیروی محرکه صنایع یک کشور هست    

ویرایش شده در توسط parthia
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سوال اصلی اینه مذاکره نکنیم چه کنیم؟ به جای توافق چه میشود کرد؟ خواهشا نرید سراغ شعار گرایی که گندش درآمده

برفرض ما نخوایم گزینه بهبود شرایط از طریق گشایش در روابط خارجی رو دنبال کنیم ، گزینه در پیش رو با قابلیت اجرا چی هست؟

در کوتاه مدت چه میشه جایگزینش کرد؟ در میان مدت چطور؟

کسانی که مذاکره و توافق رو رد میکنند راه جایگزین دارند؟ (جز راه هایی که آخرش ختم به شعار بشه)

 

باید یک راند دیگه مذاکره کرد تا حداقل PMD رو نپذیریم و یا محدودش کنیم به یک بازه ی زمانی یک ساله نه نا محدود ...

  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
وقتی کسی انتقاد میکنه باید مصداق انتقادش رو هم ارائه بده که با کدوم بند و بیانیه مشکل داره و چرا؟

در طرف مقابل کسی هم که دفاع میکنه به همچنین، باید مصداقی بر مردود بودن نقد طرف مقابل ارائه کنه، که چرا این نقد وارد نیست.

بنده خدایی که نقد میکنه در جلسه نبوده، کسانی که دفاع میکنن هم همینطور، شما از کجا میدونی که بحث موشکی انجام نشده و ما تعهد ندادیم.

دو روزه که میپرسم چرا در توافق ما رو از ساخت موشک با توانایی حمل کلاهک هسته ای محروم کردن، چرا تنها نگفتن حق ساخت کلاهک هسته ای نداربم؟ چرا صراحتا به موشک اشاره کردن، نمیتونید بگید که مثلا حواسشون نبوده یا همینطور یک حرفی زدن، اینها تاویل پذیره و در نهایت تعهدات ماست و باید عمل کنیم، بعد که به واسطه همین نکات ریز ما رو تو منگنه گذاشتن نمیتونیم از زیرش در بریم.

ما توانایی بازدارندگیمون همین موشکهاست و زمانی یک ذخیره اورانیوم غنی شده هم داشتیم که دشمنان ما بهش به چشم سلاح بالقوه نگاه میکردن. دومی که رفت، اولی رو هم نداشته باشیم در مقابل طرف های فرامنطقه ای که هیچ، در مثابل منطقه ایها هم حرفی برای گفتن نخواهیم داشت.

حالا هی بپرسید که چرا بحث موشکی مطرح میشه؟ چون مهمه و نبودش بد جوری دستمون رو خالی میکنه.

بعض دوستان جدا فکر میکنن مالیدیم در آمریکا و نفهمیدن.
  • Upvote 7
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

میبینم که پولها نیومده هاپولی شدن خخخخخ

نوش جونتون بخورید والا کی به کیه تاریکیه  fi_lone_ranger

 

در صورت تکرار چنین کامنتهایی ، بر خلاف تمایل ، اعمال قانون خواهد شد / MR9

 

 ببین اقا ما پولامون رو هم هاپولی کنن رو پای خودمون ایم به این راضی تریم تا مثل امثال تو توی سراب باشیم و اویزون اسراییل و پول اسراییلی تو شکممون بره و نژاد پرستی کنیم...

ویرایش شده در توسط IRIAF
  • Upvote 6
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

شما خوب بود ادامه صحبت لاوروف را هم میگذاشتین !

((وی تصریح کرد: « امکان کمک به برنامه موشکی ایران از خارج وجود ندارد. سازوکار تعیین شده برای بررسی این امر که توافق و تصویب شده است، زمینه را برای اطمینان کامل در این خصوص فراهم می سازد.» ))

اشاره به همون 8 سال تحریم های مربوط به موشک های بالستیک هست . نه اینکه ما مثلا  تا الان در حال گرفتن کمک تکنولوژیک درباره موشک های بالستیک  بودیم  و دسترسی به مواد و الیاژ و فناوری های با کاربرد دوگانه از طریق زیر زمینی نبوده  که الان به واسطه این قطع نامه یک دفعه دسترسی ما قطع شده !....

 

 

 

(از وضعیت تهدید در مرزهای کشور وضعیت عراق و سوریه یمن و تهدیدات داخلی چیزی نگفتم )

===============

 

دوستان هنوز رویای بمب اتمی  را دارند و حاضرند براش روی تمامیت کشور قمار کنند

 

عزیز دلم ، چرا حقیقت رو قلب می کنی !؟ مگه تا حالا داشتن به ما توی توسعه ی موشک های بالستیک  کمک می کردن که حالا بخوان بگن بعد « ما تا سال 2023 به شما کمکی نمی کنیم ، بعد از سال 2023 میام و توی توسعه ی موشک های بالستیک کمکتان می کنیم !؟ »

چرا ملت رو فریب می دید !؟

 

طبق قطعنامه ی شورای امنیت که هیچ ربطی هم به ایران نداره ، کمک به توسعه و فروش موشک های بالستیک بیش از 300 کیلومتر ، ممنوع هست ...

 

این کل حرف لاوروف در مورد موشکی ایران

 

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خودداری از اظهارنظرهای مبتنی بر احساس درباره توافق هسته ای را پیش از بررسی آن خواستار شد.

به گزارش «انتخاب»، لاوروف درباره واکنش اسرائیل به توافق هسته ای ایران گفت: « شاید باید تا زمانی که همه کشورها متن توافق را بررسی نکرده اند، از هر گونه اظهارنظر احساسی درباره دستیابی به توافق خودداری کرد.»

وی گفت: « این توافق حاوی توازن معتبر، قابل بررسی و عادلانه ای است که نه تنها اجرای توافقنامه، بلکه تقویت رژیم منع تولید و گسترش تسلیحات هسته ای را تضمین می کند و در عین حال حق فعالیت های صرفاً صلح آمیز هسته ای را تضمین می کند.»

وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد: « این توافقی است که به شیوه ای معتبر، فقدان هر گونه رکن نظامی در فعالیت های هسته ای ایران را تضمین می کند. به موجب این توافق، سازوکار راستی آزمایی آژانس بین المللی انرژی اتمی با مشارکت کشورهایی که پیش نویس توافقنامه را تدوین کرده اند، اجرا می شود. همچنین اسناد تصویب شده شامل رئوس کلی فرآیندهای روشن و شفافی است که در همه مراحل اجرای توافقنامه اطمینان می دهد هیچ یک از طرفین توافقنامه از تعهدات خود سرپیچی نمی کنند.»

لاوروف گفت: « درباره اظهارات آمریکا مبنی بر اینکه استقرار سامانه دفاع موشکی این کشور در اروپا هنوز لازم است و اینکه آنها به برنامه موشکی ایران را دلیل این سخنان می دانند، یادآوری می کنم که توافقنامه وین چشم اندازی را ترسیم می کند که در آن برنامه موشکی ایران تا هشت سال دیگر توسعه نخواهد یافت.»

وی تصریح کرد: « امکان کمک به برنامه موشکی ایران از خارج وجود ندارد. سازوکار تعیین شده برای بررسی این امر که توافق و تصویب شده است، زمینه را برای اطمینان کامل در این خصوص فراهم می سازد.»

کابینه امنیتی اسرائیل سه شنبه اعلام کرد تل آویو به تعهدات ذکر شده در چارچوب توافق به دست بین ایران و گروه پنج به علاوه پایبند نیست، و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل توافقنامه وین را «یک اشتباه بزرگ تاریخی» دانست.

 

می گه تا هشت سال ایران نباید توسعه بده ، بعد برای تاکید می گه « کسی هم بهش کمک نمی کنه » ... اگه ویدئوش باشه بهتر می شه لحن لاوروف رو فهمید ...

 

دوست دارم بدونم در صورت تحریم باقی موندن  10 سال دیگه که سپر دفاع موشکی اعراب تکمیل شده !  f-35  های ترکیه و اعراب و اسرائیل تحویل شده ! و ترکیه بیخ گوش ما در  قطر پایگاه نظامی درست کرد.. .ان زمان در صورتی که از درون دچار فروپاشی اقتصادی و اجتماعی نشده باشیم از نظر نظامی چه وضعیتی خواهیم داشت ؟

 

عزیز دلم ، می شه بگی چطور اقتصاد ما می خواد اونقدر قدرتمند بشه و باهاش نیروهای نظامی ما رو قدرتمند کنه که بتونیم جلوی این کشورها که همین حالاش بالای 1200 میلیارد دلار ذخیره ی ارزی دارند و تا 5 سال دیگه سلاح سفارش دادند ، عرض اندام کنه ...

 

اصلا تضمینی هست که کسی به ما بعد از 5 سال سلاحی بفروشه !؟ حالا فروخت ، چند سال طول می کشه تا بخوایم وارد نیروهای رزمی مون کنیم ، اصلا باید 5 سال دیگه چقدر پول خرج کنیم تا بتونیم جلوی همین اعراب جنوبی خلیج فارس ( عربستان هم شما بگذار کنار ) بدون موشک های بالستیکمون ، بازدارندگی ایجاد کنیم ...

 

سال 70 روس ها چهارتا میگ 29 آشغال دست دوم به ما فروختن ، 3 سال بعدش حاضر نشدن به ما قطعاتش رو بدهند و هنوز که هنوزه اون میگ 29 ها برای ما عملیاتی نیستند ...

 

شما از گذشته درس نمی گیرید ... از ترکمانچای ، از پاریس ، از هرات ، از آخال ، از دارسی ... از این همه توافقنامه ای که امضاء کردیم ، درس نمی گیرید !؟

ویرایش شده در توسط Juicer
  • Upvote 6
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یا م. ا. و شرکاء از حسابهای مسدود اختلاس میکردن یا به ناگهان با مادر همه اختلاسها طرفیم. ظرف چند لحظه 121 میلیارد ...

 

 

جریان چیه ؟؟

 

sdfg.png

 

 

می گم ما به جای این توافق می رفتیم می چسبیدیم با  عراق  مذاکره می کردیم برای دادن  غرامت یک تریلیون دلاری حمله به ایران بهتر نبود!؟ :mrgreen:  بالای چهار میلیون بشکه داره نفت  صادر می کنه که بخش زیادیش هم میدان مشترک با ایرانه!! تازه گفته اگر صادرات نفت ایران بعد از توافق از یک میلیون فعلی بشه دو میلیون  ما باز هم افزایش تولید می دیم!!

 

 

22 میلیارد دلار یک  چهارم صادرات صد میلیارد دلاری در سال  نفتی ما در  زمان  احمدی نژاد در سال 89 و 90 هم نیست!!گه!

 

پول منو پس بدین :chicken:

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

عزیز دلم ، چرا حقیقت رو قلب می کنی !؟ مگه تا حالا داشتن به ما توی توسعه ی موشک های بالستیک  کمک می کردن که حالا بخوان بگن بعد « ما تا سال 2023 به شما کمکی نمی کنیم ، بعد از سال 2023 میام و توی توسعه ی موشک های بالستیک کمکتان می کنیم !؟ »

چرا ملت رو فریب می دید !؟

 

طبق قطعنامه ی شورای امنیت که هیچ ربطی هم به ایران نداره ، کمک به توسعه و فروش موشک های بالستیک بیش از 300 کیلومتر ، ممنوع هست ...

 

این کل حرف لاوروف در مورد موشکی ایران

 

 

می گه تا هشت سال ایران نباید توسعه بده ، بعد برای تاکید می گه « کسی هم بهش کمک نمی کنه » ...

 

من هم همین را  میگم ! مگر تا امروز کمک فنی به ما شده از سمت اینها !؟ مصاحبه لاورف هم کاملا مشخصه و نیاز به تفسیر نداره .شما اگر صادقی و قصد فریب نداری متنی را در توافق منتشر شده که موید محدود کردن یا کاهش برد موشک های ایران باشه برای بنده و دیگران بگذار تا حرف شما ثابت بشه .....

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

وقتی کسی انتقاد میکنه باید مصداق انتقادش رو هم ارائه بده که با کدوم بند و بیانیه مشکل داره و چرا؟

در طرف مقابل کسی هم که دفاع میکنه به همچنین، باید مصداقی بر مردود بودن نقد طرف مقابل ارائه کنه، که چرا این نقد وارد نیست.

بنده خدایی که نقد میکنه در جلسه نبوده، کسانی که دفاع میکنن هم همینطور، شما از کجا میدونی که بحث موشکی انجام نشده و ما تعهد ندادیم.

دو روزه که میپرسم چرا در توافق ما رو از ساخت موشک با توانایی حمل کلاهک هسته ای محروم کردن، چرا تنها نگفتن حق ساخت کلاهک هسته ای نداربم؟ چرا صراحتا به موشک اشاره کردن، نمیتونید بگید که مثلا حواسشون نبوده یا همینطور یک حرفی زدن، اینها تاویل پذیره و در نهایت تعهدات ماست و باید عمل کنیم، بعد که به واسطه همین نکات ریز ما رو تو منگنه گذاشتن نمیتونیم از زیرش در بریم.

ما توانایی بازدارندگیمون همین موشکهاست و زمانی یک ذخیره اورانیوم غنی شده هم داشتیم که دشمنان ما بهش به چشم سلاح بالقوه نگاه میکردن. دومی که رفت، اولی رو هم نداشته باشیم در مقابل طرف های فرامنطقه ای که هیچ، در مثابل منطقه ایها هم حرفی برای گفتن نخواهیم داشت.

حالا هی بپرسید که چرا بحث موشکی مطرح میشه؟ چون مهمه و نبودش بد جوری دستمون رو خالی میکنه.

بعض دوستان جدا فکر میکنن مالیدیم در آمریکا و نفهمیدن.

 

برادر من اینچیزی که میفرمایید هم به هیچ عنوان در هیچ جای توفاق صحبتی از محدودیت تولید موشک در ایران نیست.. اصلا اگر حال خوندن توافق رو هم ندارید اگر کلمه missile را در توافق نامه سرچ کنید، تنها در مورد تحریم های مربوط به موشکی مواردی هست که اینها قبلا هم بوده... حالا من نمیدونم کی این موضوع رو گفته...

 

در ضمن در مورد اون صحبت اولتون هم اثبات ادعا بر عهده مدعی هست... ایشون داره میگه یه سری چیزای پنهای توافق شده که رسمی نمیشه... من دارم میگم ایشون که تو جلسه نبوده از کجا میگه...؟ شما میفرمایی "تو هم تو جلسه نبودی" خب این یه مثال خیلی خوب از سفسطه است برای کسایی که دوست دارند بدونن نمونه مغلطه چیه...:)

  • Upvote 1
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

برادر من اینچیزی که میفرمایید هم به هیچ عنوان در هیچ جای توفاق صحبتی از محدودیت تولید موشک در ایران نیست.. اصلا اگر حال خوندن توافق رو هم ندارید اگر کلمه missile را در توافق نامه سرچ کنید، تنها در مورد تحریم های مربوط به موشکی مواردی هست که اینها قبلا هم بوده... حالا من نمیدونم کی این موضوع رو گفته...

 

در ضمن در مورد اون صحبت اولتون هم اثبات ادعا بر عهده مدعی هست... ایشون داره میگه یه سری چیزای پنهای توافق شده که رسمی نمیشه... من دارم میگم ایشون که تو جلسه نبوده از کجا میگه...؟ شما میفرمایی "تو هم تو جلسه نبودی" خب این یه مثال خیلی خوب از سفسطه است برای کسایی که دوست دارند بدونن نمونه مغلطه چیه... :)

 

کاش لفط missile رو درج کرده بودند ... فاجعه اینجاست که می گن هیچ سلاحی .... یعنی عملا می تونند تولید راکت و توپ رو هم توی ایران متوقف کنند .

 

به هر حال وظیفه ی ملی و دینی خودم رو انجام دادم و در این جو سنگینی که علیه هر کسی که انتقادی داره به راه افتاده ، در جاهایی که می تونستم و نفوذ داشتم ( که محدود به جمع دوستان و همین سایت هست )  ، خطرات این توافق رو به باز گو کردم ، سلاح مملکت خویش ، خسروان دانند ....

 

از این به بعد فقط به پست هایی که من رو توشون خطاب قرار بدهند پاسخ می دهم ...

 

تفصر منه که از لیمو خشک ، انتظار آب لیمو دارم ...

ویرایش شده در توسط Juicer
  • Upvote 4
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

من از حرفی که میزنم واقعا معذرت میخوام...ولی بعضی دوستان طوری حرف میزنن و قضاوت میکنن که انگار ما جیگرو فرستاده بودیم تا با 5+1 مذاکره کنه...

  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کاش لفط missile رو درج کرده بودند ... فاجعه اینجاست که می گن هیچ سلاحی .... یعنی عملا می تونند تولید راکت و توپ رو هم توی ایران متوقف کنند .

منظورتون این جملس...؟

 

Iran reaffirms that under no circumstances will Iran ever seek, develop or
acquire any nuclear weapons.

 

 

اگر منظورت این جمله فوق هست که واقعا هیچ حرفی ندارم و بهتر میبینم تو افق محو بشم...

 

 

اما اگر منظورتون این قسمت از پیوست ها هست... یعنی قسمت T پیوست اول

 

T. ACTIVITIES WHICH COULD CONTRIBUTE TO THE DESIGN AND DEVELOPMENT
OF A NUCLEAR EXPLOSIVE DEVICE
82. Iran will not engage in the following activities which could contribute to the development
of a nuclear explosive device:
82. Designing, developing, acquiring, or using computer models to simulate nuclear
explosive devices.
82. Designing, developing, fabricating, acquiring, or using multi-point explosive detonation
systems suitable for a nuclear explosive device, unless approved by the Joint
Commission for non-nuclear purposes and subject to monitoring.
82. Designing, developing, fabricating, acquiring, or using explosive diagnostic systems
(streak cameras, framing cameras and flash x-ray cameras) suitable for the
development of a nuclear explosive device, unless approved by the Joint Commission
for non-nuclear purposes and subject to monitoring.
82. Designing, developing, fabricating, acquiring, or using explosively driven neutron
sources or specialized materials for explosively driven neutron sources

 

اگر منظور این قسمت هست که باز مجددا نظری ندارم... بنده دانش زیادی ندارم نسبت به مسائل هسته ای اما میدونم این موضوع ربطی به بازرسی از خمپاره و موشک های ما نداره... ابزار انفجار هسته ای دقیقا چیزی هست مثل بمب هسته ای... اما میتونه کاربرد صلح آمیز هم داشته باشه...

این لینک ها رو مطالع بفرماییید تا تعریف NUCLEAR EXPLOSIVE DEVICE روشن باشه...

 

http://www.nap.edu/openbook.php?record_id=11265&page=89

https://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_explosive

 

واقعا نمیدونم کجاش بحث مربوط به بازرسی از تاسیسات نظامی ما یا محدود شدن توپخونه و خمپاره و موشکهای ما از توش در میاد...

 

 

خواهش میکنم... خواهش میکنم... خواهش میکنم... کسی اگر ادعایی میکنه نیاد همینطور بپرونه "پس این که میگن به آمریکا اجازه داده شده طراحی موشک های ما دستش باشه" چیه... لطفا منبع و مرجع بدید...و آخه همینو طور هرتکی که نمیشه یه چی پروند الان 17 صفحه از این تاپیک گذشته 90 درصد مباحث مربوط به ادعاهای بدون مرجع یه سری از دوستان با منطقی مشعشع و جواب یه سری دیگه از دوستان به این ادعاهایی هست که معلوم نیست از کجا اومده... اگه حالشو نداری توافقو بخونی میتونی ساکت باشی تا وقتی افراد مطلع و منتقدی مثل مهدی محمدی بیان نظر بدن (گرچه ایشونم برخی اوقات نظراتش قابل نقده، و حتی خودش خیلی مواقع از نظر قبلیه خودش برمیگرده)... لزومی نداره این تاپیکا هرز بدی...

 

 

خیلی خلاصه...

 

شاید بزرگترین مشکلاتی که توافق دارند و البته به قول آقای ظریف بالاخره همه چی صد در صد نیست برای ما...

 

1. تعداد 5 رای از 8 رای برای بحث بازرسی ها از جاهای مشکوک هست... که البته با توجه به فرآیند نسبتا خوب قبلش تا حدی قابل قبول اما اگر به نظرم یک مورد را میشد تغییر داد همین 5 بود اگه میشد 6ش کرد...:)

2. عبارت up to در بخش تحقیق و توسعه ماشین های آی آر 6 و 8 که اگه more than  بود خیلی بهتر بود... گرچه عبارت اول با توجه به توضحیحات قبلیش تا حدی نامفهوم و متناقض هست و بیشتر بهش میخوره که باید more than میاوردن... اما خب در صورت up to بودن هم باز مهم اینه که کار روی ماشین 6 و 8 ما ادامه خواهد داشت... حالا شاید کمی کندتر از روند معمول... که باید استید حوزه هسته ای نظر بدن که سرعت معمول چقدره...

3. مورد سوم هم نبود یک جدول ایجاد تناظر بین اقدامات بخش 15 (متعلق به ایران) با بخش های 16، 17 و 18 (اروپا آمریکا و شورای امنیت) از قسمت c پیسوت 5 مربوط به نقشه اجرایی است.  البته با توجه که آقای عراقچی تمکز و توجه زیادی روی بحث جدول تناظر اقدامات داشتند، شاید این از جدوالی باشه منظر نشده یا نمیدونم... اما با توجه به اصرارهایی که ایشون داشتن رو این موضوع اصلا بنده خودم اول دنباله این جدول بودم و الان نمیدونم اوضاع چه طوریه... و اگر روزی ایشون ببینم قطعا تنها سوالم این خواهد بود... که پس اون جدولی که میگفتین کجاست؟ منتشر نشده...

 

در مجموع این سه مشکل اصلی هم شاید سایش با خطوط قرمز ما داشته باشن اما اوضاع هم جوری نیست که این دوستان شورشا درآوردند... در ضمن باید واقعا شرایط جایگزین رو هم در نظر داشت... جالبه یه سری اومدن یه سنگیا انداختن تو چاه... اول گفتن طوری نیس... اصلا نمیفته تو چاه... بعد گفتن طوری نیست حالا تو چاه خبری نیست که... مشکلی پیش نمیاد... حالا یکی دیگه با هزار بددختی رفته از چاه سنگ در آورده تازه طلبکارن...

 

ببینید اون موقع ما چقدر راحت میتونستیم کاری کنیم که روسیه و چین وتو کنند... اما ببین در چه حد در جهان اجماع علیه خودمون درست کرده بودیم که حتی روسیه و چین هم علیه ما رای دادن... بگذریم از بانیش...

 

والسلام...

ویرایش شده در توسط hasanjj2
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

منظورتون این جملس...؟

 

Iran reaffirms that under no circumstances will Iran ever seek, develop or
acquire any nuclear weapons.

 

 

نه این نیست ..

یک نکته رو بگم ... توی این قرارداد ، گفته ایران پروتکل الحاقی رو قبول کرده .... یعنی علاوه بر این 159 صفحه ، ما باید تعهدات ایران در پروتکل الحاقی رو هم ببینیم که کسی بهش اشاره نمی کنه ...

 

متن کامل به انگلیسی :http://1-20.ir/11591/%D9%85%D8%AA%D9%86-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%AA%DA%A9%D9%84-%D8%A7%D9%84%D8%AD%D8%A7%D9%82%DB%8C-%D8%A2%DA%98%D8%A7%D9%86%D8%B3-%D8%A8%DB%8C%D9%86%E2%80%8C%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%84/

 

 

تحلیل تعهدات ایران در پروتکل الحاقی :

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/257008/%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%AA%DA%A9%D9%84-%D8%A7%D9%84%D8%AD%D8%A7%D9%82%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%DA%86%D9%87-%D8%AA%D8%B9%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%BE%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%A2%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%85%D8%AA%D9%86-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%AA%DA%A9%D9%84

ویرایش شده در توسط Juicer
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

شریعتمداری کذاب و تیترهای متفاوت کیهان از یک توافق

 

برای ملت ایران ی جور تیتر می زنه برای جهان عرب ی جور دیگه، به عرب ها میگه " توافق هسته‌ای… پیروزی سیاسی برای ایران و تایید صلح‌آمیز بودن فعالیت هسته‌ایش "

 

 

a30q1csp8ehrhyaiteai.jpg

 

 

جناب امیر ارسلان خان عزیز ، بدون بکاربردن الفاظ غیر متعارف هم می شود منظور را رساند . / متشکرم / MR9

  • Upvote 16
  • Downvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

فکر کنم این رو بخونیم بد نباشه

اوباما در گفت و گو با نیویورکتایمز،دیروز:
آنچه مرا خسته میکند اینستکه مدام باید به همه از جمله بنیامین نتانیاهو توضیح بدهم که در صورت عدم حصول تفاهم توانایی ادامه تحریم ها را نداشتیم ، به خاطر داشته باشیم که تنها این ایران نبود که بهای این تحریم ها را پرداخت . چین ، ژاپن،کره جنوبی ، هند و از همه بیشتر تمامی کشور های وارد کننده نفت در سراسر جهان که از پبش با ایران داد و ستد داشتند نیز از این بابت متضرر شدند ، آنها از ناحیه تحریم های ایران میلیارد ها دلار خسارت دیدند .

یعنی عملا یه کلاه گذاشتن سرمون به بزرگی برج میلاد،تحریم ها رو که نمیتونستن ادامه بدن ، اونوقت با جیگر کردن ....... یه توافقنامه نوشتن ، بدون اینکه چیزی از دست بدن ، ما رو ده پونزده سال عقب انداختن

 

 

دوست عزیز ، در چهارچوب عنوان تاپیک ، بدون توهین به اشخاص حقیقی یا حقوقی ، صرفاً تحلیل منطقی خودتون را ارائه کنید / MR9

  • Upvote 5
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نه این نیست ..

یک نکته رو بگم ... توی این قرارداد ، گفته ایران پروتکل الحاقی رو قبول کرده .... یعنی علاوه بر این 159 صفحه ، ما باید تعهدات ایران در پروتکل الحاقی رو هم ببینیم که کسی بهش اشاره نمی کنه ...

 

متن کامل به انگلیسی :http://1-20.ir/11591/%D9%85%D8%AA%D9%86-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%AA%DA%A9%D9%84-%D8%A7%D9%84%D8%AD%D8%A7%D9%82%DB%8C-%D8%A2%DA%98%D8%A7%D9%86%D8%B3-%D8%A8%DB%8C%D9%86%E2%80%8C%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%84/

 

 

تحلیل تعهدات ایران در پروتکل الحاقی :

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/257008/%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%AA%DA%A9%D9%84-%D8%A7%D9%84%D8%AD%D8%A7%D9%82%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%DA%86%D9%87-%D8%AA%D8%B9%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%BE%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%A2%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%85%D8%AA%D9%86-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%AA%DA%A9%D9%84

 

اول اینکه... پست بالا اصلاح شد... دوم توی پروتکل هیچ چیز راجع به خمپاره و ... نیومده...

 

لطفا دقیقا بگو از کجات درآوردی که ما دیگه برای طراحی خمپاره و موشک و توپمون هم باید بازرسی بشیم و قس علی هذا... بگو این عبارت یا عبارتی که اینا ازش برداشت کردی با رفرنس دقیق... یه پی دی اف 70 صفحه ای تحویل من نده... کجا اینو خوندی...؟

  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.