امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

داوینچی اسپانیایی 

 

 

GIoAROIXgAAcHTJ.jpeg

 

تعداد کمی از زندگی مرموز دانشمند و مهندس «جرونیمو د آیانز ای بومونت» مردی که اختراعاتش قرن ها جلوتر از زمان خود بود، اطلاع دارند. قبول دارم اسم های اسپانیایی واقعا سخت هستند! در اوایل قرن هفدهم، آیانز بیش از پنجاه اختراع را به ثبت رساند. اما مهمترین مورد مدنظر ما، اختراع اولین زیردریایی کاربردی است آن هم مدت‌ها قبل از اینکه فناوری اجازه ساخت مؤثر آن را بدهد. 

 

GIoAROFXsAA-Rsy.jpeg

 

این زیر دریایی دارای یک پنجره شیشه ای بود تا با آن بیرون را نگاه کنند و یک لوله دسترسی هوای تازه هم داشت و توسط پاروهای مکانیکی آنرا میشد به حرکت در آورد و بازوهای مفصلی هم برای آن ساخته شد تا خدمه به اشیا بیرون دسترسی داشته باشند. در سال ۱۶۰۳ این شبه زیر دریایی در رودخانه پیسورگا در مقابل چشمان پادشاه اسپانیا فیلیپ سوم آزمایش شد و مورد تقدیر وی قرار گرفت.

 

 

منبع

  • Like 4
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

قایق هیبرید حمل و نقل نیروهای ویژه JFD Seal Carrier

 

1~81.jpg

 

JFD Seal Carrier یک وسیله نقلیه حامل غواص 8 نفره است که برای انتقال و استخراج مخفیانه واحدهای غواص جنگی طراحی شده است . این قایق هیبرید در سه حالت عمل می کند :

1.     سطحی

2.    نیمه غوطه ور

3.    مغروق .

 JFD Seal Carrier قبل از تغییر به حالت غوطه‌ور شدن برای یک عملیات مخفی با سرعت 4 کیلومتر بر ساعت ، با سرعت 30 کیلومتر برساعت روی سطح حرکت می‌کند .

 

SEAL_Carrier_modes4.jpg

JFD Seal Carrier در سه حالت عملیاتی مختلف

 

کاربردهای نمونه JFD Seal Carrier عبارتند از :

·        تحویل تیم رزمی 6 نفره .

·        سکوی میزبان برای وسایل نقلیه خودران زیر آب .

·        پلت فرم تسلیحاتی با کنترل از راه دور .

·        شناور گشت بندر .

·        پلتفرم ضد دزدی دریایی با واکنش سریع .

·        عملیات مقابله با مین .

 

JFD2BSeal2BCarrier.jpg

نمای دماغه ی JFD Seal Carrier

 

JFD2BSeal2BCarrier2B2.jpg

نمای پشتی JFD Seal Carrier

در این قایق ، یک سیستم تنفسی داخلی وجود دارد که ایمنی بیشتری را برای غواصان فراهم می آورد و حرکت در دامنه وسیعی از زیر آب را ممکن می‌سازد . چندین پایه برای نصب انواع سیستم های تسلیحاتی، این قایق را به یک کشتی جنگی تبدیل می کند.  سنسورهای روی قایق و سیستم‌های ناوبری بصورت همجوش با هم کار می‌کنند تا بدون توجه به سرعت قایق یا شرایط محیطی ، حمل و نقل ایمن و موقعیت‌یابی دقیق را در روز و شب ، در بالای یا زیر سطح آب فراهم کنند .

 

SEAL_Carrier_PRODUCT_IMAGE4_full_size.jp

 

SEAL_Carrier_PRODUCT_IMAGE5_full_size.jp  SEAL_Carrier_PRODUCT_IMAGE6_full_size.jp

حالات مختف عملیاتی غواصان نیروهای ویژه در قایق JFD Seal Carrier

 

JFD Seal Carrier علاوه بر غواصان و تجهیزات شخصی آنها ، تجهیزات مأموریت اضافی مانند تجهیزات حسگر و رادیویی ، مهمات و مواد منفجره ، تجهیزات و لوازم نجات را در خود جای می دهد . برای عملیاتی که نیاز به برد طولانی دارد ، این قایق می تواند سوخت اضافی ذخیره شده در مخزن سوخت جداگانه یا بسته های باتری اضافی حمل کند .

 

مشخصات :

 

mshkhSt.jpg

 

مفهوم عملیاتی :

 

ec9593dd760f9312b03bbf4be5a557e1_f2396.j

 

همانطور که در مفهوم عملیات نشان داده شده است ، JFD Seal Carrier  در سه حالت مختلف عمل می کند، که تعادل ایده آلی بین برد ، استقامت و انعطاف پذیری ماموریت ارائه می دهد . دو سیستم محرکه JFD Seal Carrier برای ارائه عملکرد بهینه طراحی شده اند ، چه در حال حرکت با سرعت روی سطح و چه بی سر و صدا در حالی که کاملاً در زیر آب هستند .

 

SEAL_Carrier_propulsion.jpg

سرعت عملیاتی JFD Seal Carrier در حالات مختلف

 

حالت سطحی :

در حالت سطحی ، JFD Seal Carrier  توسط یک موتور دیزلی خنک شونده با آب با قدرت 345 اسب بخار همراه با جت آبی رولز رویس حرکت می کند . آنها با هم امکان مانور کامل را فراهم می آورند . نازل جت آب به صورت هیدرولیکی کنترل می شود و مستقل از سایر سیستم های هیدرولیک دیگر است . برای حرکت در جهت عقب یک دنده معکوس نیز در این قایق عرضه می شود .

 

SEAL_Carrier_Tech_Spec_V6-compressed_1-1

نقشه و مقطع قایق JFD Seal Carrier

 

سوخت دیزل در یک کیسه 360 لیتری واقع در جلوی محفظه موتور قرار دارد. دومین کیسه سوخت اضافی ممکن است نصب شود تا  JFD Seal Carrier  را تا 300 مایل دریایی افزایش دهد .

 

SEAL_Carrier_PRODUCT_IMAGE3_full_size.jp

قایق JFD Seal Carrier  در حالت شناور و دریچه های ورود و خروج باز

 

حالت نیمه غوطه ور :

برای کاهش علائم قابل مشاهده ، صوتی و راداری  JFD Seal Carrier ، قایق را می توان در حالت نیمه غوطه ور درآورد. در این حالت ، موتور دیزل و واتر جت سیستم پیشرانه انتخابی باقی می‌مانند و می‌توانند قایق را با سرعت حداکثر شش گره به حرکت درآورند . سرعت معمولی کروز خودرو در این حالت چهار گره است .

 

SEAL_Carrier_PRODUCT_IMAGE1_full_size.jp

قایق JFD Seal Carrier  در حالت نیمه غوطه ور

 

سیستم محرکه الکتریکی - که معمولاً برای استفاده در حالت غوطه ور در نظر گرفته شده است ، در صورت لزوم استفاده می شود . ورود هوا از طریق یک لوله که به صورت هیدرولیکی فعال می شود به دست می آید . ناوبر ممکن است ارتفاع غواصی را تا یک متر افزایش دهد تا از ورود آب جلوگیری کند . سنسورهای داخل قایق کپسول موتور را مهر و موم می کنند و در صورت مشاهده وجود آب در سیستم ورودی هوا از روشن شدن موتور دیزل جلوگیری می کنند . هنگامی که استفاده نمی شود ، و در حالت شناوری  همسطح به روی سازه جمع میشود .

 

حالت غوطه ور :

سیستم نیروی محرکه سطحی درون یک محفظه از جنس استیل ضد زنگ قرار دارد که در فشار ثابتی نگهداری می شود. این به  JFD Seal Carrier اجازه می دهد تا به طور یکپارچه به حالت غوطه ور تبدیل شود . موتور دیزل و ژنراتور داخلی در حالی که در حالت‌های سطحی و نیمه غوطه‌ور کار می‌کنند ، باتری‌های لیتیوم پلیمری را شارژ می‌کنند. در حالت غوطه‌ور، این باتری‌ها نیرو را به دو پیشران الکتریکی نصب‌شده در قایق می‌رسانند . این پیشرانه به  JFD Seal Carrier  برد زیر آب 30 کیلومتری با سرعت پنج کیلومتر بر ساعت را می دهد . سرعت معمولی کروز JFD Seal Carrier  در حالت غوطه ور سه گره است . بسته های باتری اضافی ممکن است برای ارائه دو برابر برد و استقامت در حالت کاملاً غوطه ور نصب شوند .

 

SEAL_Carrier_PRODUCT_IMAGE2_full_size.jp

اویونیک قایق JFD Seal Carrier  در حالت غوطه ور

 

 

ویدئو با زیرنویس فارسی از  قایق JFD Seal Carrier 

 

یک قایق تندرو برای یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا طراحی شده که علاوه بر کاربرد قایق روسطحی ، کارکرد زیرسطحی و زیردریایی نیز دارد . این قایق برای پرتاب از هواپیمای سی 130 طراحی و به عنوان یک حامل پنهان کار در نظر گرفته شده است. مکانیزم این قایق را در ویدئو زیر می‌بینید : 

 

لینک ویدئو :

https://www.tabnak.ir/fa/news/1229465/قایق-تندروی-کماندوهای-نیروی-دریایی-آمریکا

 

 

مترجم : 951

 

فقط برای میلیتاری

 

منبع :

https://www.jfdglobal.com/products/tactical-diving-vehicles/carrier-seal/

لینک ویدئو از سایت تابناک

ویرایش شده در توسط 951
  • Like 2
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.