Recommended Posts

با توجه به اطلاعاتي كه شما داديد احتمالا اين بمب از نوع ترموباريك است.
البته بايد وزن خالصش معلوم شود تا بدانيم چه هواپيماهايي توان حملش را دارند.
آقا پرويز تا آنجا كه من شنيده ام GBU-43 يك بمب نفوذي ( بانكرباستر) نيست.
قويترين بانكرباستر عملياتي امريكا بمب GBU-28 است فقط 300 كيلوگرم مواد منفجره دارد.
در تصوير هر دو را ببينيد:




GBU-28

تصویر

MOAB
تصویر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوست عزيز Quderian فرمايش شما درست است ، اشتباه از من بود ، اين بمب حتي بالا تر از سطح زمين منفجر ميشود ، احتمالا مطلبي كه من خواندم مربوط به همين بمب 14 تني است كه خبرش را خوانديد ، ممنون از ياد آوريتان .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مقامات شهر ساروف (در استان نیژنی نووگوراد) بطور اتفاقی جدیدترین پروژه زیردریایی روسی را فاش کرده و در سایت خود گزارشی درباره دیدار با فرمانده آن را درج کردند. محرمانه بودن بی سابقه این زیردریایی، چنین تفکری را ایجاد می کند که صحبت درباره آزمایش منحصر بفرد دانشمندان و نظامیان است. روز 6 سپتامبر در سایت رسمی ساروف خبری درباره دیدار کاپیتان سرگی کروشکین فرمانده زیردریایی ساروف از این شهر مندرج شد. شماره این طرح 20120 نامیده شد و مشخصات فنی و تاکتیکی آن مطرح شدند. روز 11 سپتامبر این خبر از روی سایت حذف شد، اما توسط مطبوعات محلی به چاپ رسید. محرمانه بودن این طرح جدید، شگفت انگیز بود، زیرا در سال های اخیر هر آنچه که مربوط به بخش کشتی سازی بود، بطور گسترده ای در مطبوعات درج می شدند. مقامات رسمی با کمال میل شماره طرح ها و مشخصات و جزئیات آن را به خبرنگاران می گفتند. روز گذشته این گزینه مطرح شد که طرح آزمایشی 20120 ویژه آزمون فناوری منحصر بفرد نصب رآکتور اتمی در زیردریایی دیزلی بعنوان دستگاه کمکی انرژی زا است. چنین آزمایش هایی در زمان اتحاد شوروی انجام می شدند. کار مدرنیزه سازی زیردریایی های دیزلی در چند کشور با هدف بدست آوردن زیردریایی هایی ارزان قیمت انجام می شوند که همانند زیر دریایی های گرانقیمت اتمی کارآیی داشته باشند. بیشترین موفقیت در این زمینه در آلمان حاصل شده است که در آنجا از سال 2000 زیردریایی های 212A با موتوری که نیازی به هوا ندارد، ساخته می شوند. این زیردریایی ها می توانند بدون وقفه 20 روز زیر آب باشند (زیردریایی های معمولی دیزلی می توانند 4-5 روز دائماً زیر آب باشند). شاید دانشمندان روس تصمیم گرفته باشند که در پاسخ، برنامه نصب رآکتورهای کوچک در زیردریایی های دیزلی را از سر گیرند. دومین گزینه ای در این رابطه مطرح می شود، این است که در پروژه 20120 جدیدترین رآکتور هسته ای آزمایش می شود. چنین مطلبی برای اولین بار در ماه فوریه سال جاری در روزنامه ها پدیدار شده بود. صحبت درباره زیردریایی اتمی جدید کالیتکا است که روی آن دستگاه تولید بخار کاملاً جدید فنیکس نصب شده است. غیر ممکن نیست که این طرح مرموز 20120 مرتبط با طرح مرموز دیگر کالیتکا باشد. Pe.rain.ru

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مطلب جالبي بود.از اين روسهاي پنهانكار چنين كاري بعيد بود.شايد هم عمدي در كار بوده كه تكنولوژي جديدشان را به رخ جهان بكشند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اخبار نظامی منطقه کاربران میتوانند در این تاپیک اخبار مرتبط با مسائل نظامی منطقه خاورمیانه و هند و پاکستان و ... را پست کنند. توجه کنید که تنها اخبار مهم را بصورت تاپیک مستقل ارسال کنید و مابقی اخبار را بصورت پست در همین تاپیک قرار دهید. عنوان پست خبری را هم با رنگ قرمز بنویسید تا از سایر پستها متمایز باشد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کاربران میتوانند در این تاپیک اخبار مرتبط با مسائل نظامی جهانی را پست کنند. توجه کنید که تنها اخبار مهم را بصورت تاپیک مستقل ارسال کنید و مابقی اخبار را بصورت پست در همین تاپیک قرار دهید. عنوان پست خبری را هم با رنگ قرمز بنویسید تا از سایر پستها متمایز باشد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
صداي طبل جنگ عليه سوريه

خبرگزاري فارس: آمريكا كه هنوز از آثار و بقاياي ديكتاتوري حزب بعث عراق آسوده نشده و خود و دامن آتش گرفته‌اش را در آن كشور نجات نداده است ، به همراه متحد خاورميانه يي‌اش يعني اسراييل طبل جنگ عليه سوريه را به صدا در آورده است .


جنگنده هاي رژيم صهيونيستي اسراييل بامداد پنجشنبه پانزدهم شهريور 86 بر فراز آسمان دمشق پايتخت سوريه و نيز كاخ "بشار اسد" رييس جمهوري اين كشور به پرواز درآمدند، ديوار صوتي را شكستند، موجب وحشت ساكنان دمشق شدند و بمب هاي خود را اطراف اين شهر فرو ريختند. اين اقدام را بايد نشانه و صداي طبل جنگ جديد و آينده‌ي آمريكا و رژيم صهيونيستي عليه سوريه تلقي كرد. آمريكا كه هنوز از آثار و بقاياي ديكتاتوري حزب بعث عراق آسوده نشده و خود و دامن آتش گرفته‌اش را در آن كشور نجات نداده است ، به همراه متحد خاورميانه يي‌اش يعني اسراييل طبل جنگ عليه سوريه را به صدا در آورده است .
از ماه‌ها پيش مقام هاي "واشنگتن " و "تل اويو"، وزارت خانه هاي دفاع و امور خارجه ي آمريكا و اسراييل رگباري از تهديد را به سوي "دمشق " شليك و تاكيد كردند كه " سوريه يك كشور ياغي است كه به تروريسم پر و بال مي‌دهد، سوريه به فرار نزديكان صدام حسين و ديگر رهبران حزب بعت از عراق كمك كرده و به آنها پناه داده است و نيز به گروه هاي تندرو فلسطيني و لبناني مانند حماس ، جهاد اسلامي و حزب الله كمك مي‌كند".
آمريكايي‌ها و اسراييلي‌ها بارها تهديد كرده‌اند كه " سوريه بايد به طور جدي در پيامدهاي رفتار خود در عراق و لبنان تعمق كند، از اين رفتارها دست بردارد و گرنه تدابير سخت گيرانه يي را عليه اين كشور اتخاذ خواهند كرد".
يكي از اين تدابير، فشار بر شوراي امنيت سازمان ملل براي تصويب و صدور قطعنامه‌ي 1559بود كه به خروج ارتش سوريه از لبنان منجر شد و ديگري تصويب قطعنامه هاي متعدد در خصوص تشكيل دادگاه بين‌المللي محاكمه ي عوامل ترور "رفيق حريري " نخست وزير پيشين لبنان است كه سوريه متهم و مظنون اصلي در اين ترور است . پيش از اين نيز "كاندوليزا رايس " وزير امور خارجه ي آمريكا گفت كه "واشنگتن فشارهاي خود را به سوريه افزايش خواهد داد زيرا اين كشور به تروريست‌ها امكان مي‌دهد در خاك عراق و لبنان متمركز شوند و شورش و فتنه بپا كنند". در پي اين تهديد "شائول موفاز" وزير پيشين جنك اسراييل هم تاكيد كرد " با اين كه سوريه ارتش خود را از لبنان خارج كرده ، اما همچنان در امور سياسي و امنيتي اين كشور دخالت مي‌كند و حزب الله نيز كه متحد سوريه است به فعاليت هاي نظامي‌اش در جنوب لبنان ادامه مي‌دهد". به نظر مي‌رسد پس از سرنگوني حزب بعث عراق ، آمريكا به كمك اسراييل ، نيرو و توان خود را در منطقه ي خاورميانه براي زير فشار گذاشتن حزب بعث سوريه جمع و متمركز كرده است . به باور آمريكا " حزب بعث سوريه يك ديكتاتوري است اما كمتر از ديكتاتوري حزب بعث عراق كه زير حاكميت يك موجود وحشتناك به نام صدام حسين بود".
افزون بر اين، آمريكا و اسراييل تبليغ مي‌كنند كه در مورد لزوم توقف حمايت مادي و معنوي سوريه از گروه هاي حماس ، جهاد اسلامي و حزب الله لبنان ، جدي هستند.
اين در حالي است كه از نگاه مقام هاي دمشق درگيري اين گروه‌ها با رژيم صهيونيستي در واكنش به نقض قلمرو هوايي ، زميني و هوايي كشورهايشان و اشغال بخشي از سرزمينشان ، صورت مي‌گيرد و گروه هاي ياد شده "تروريست " نيستند بلكه "جنبش هاي مقاومت " بشمار مي‌روند.
مقام هاي واشنگتن و تل اويو خاطر نشان مي‌كنند كه "ممكن است اين استدلال درست باشد اما يك هدف مهم و اعلام شده ي حماس ، جهاد اسلامي و حزب الله كه مورد حمايت سوريه هستند، نابودي اسراييل است و اين مطلبي است كه براي آنان قابل قبول نيست ".
اين مقام‌ها هم چنين خاطر نشان مي‌كنند كه،"آمريكا نسبت به اقدامات سوريه در عراق نگران است و دمشق نبايد از طريق ابزار و عوامل غير شفاف در صدداعمال نفوذ نامشروع در امور اين كشور باشد".
درخواست آمريكا از دمشق اين است كه "سوريه جلو اعزام جنگجو از خاك خود به عراق و نيز ارسال سلاح به لبنان و ناامن كردن اين كشور رابگيرد، در راه تثبيت دولت هاي جديد در عراق و لبنان كارشكني نكند ، در تامين امنيت و ثبات اين دو كشور با واشنگتن همراهي و همكاري كند و در روند بازسازي عراق مشاركت نمايد و گرنه با مشكل روبرو خواهد شد".
تحليلگران سياسي معتقدند هر چند نظام سياسي و حزبي سوريه يك نظام تك حزبي و مبتني بر اصول حزب بعث است اما با حزب بعث عراق در پاره اي موارد متفاوت است .
اين حزب بر خلاف حزب بعث عراق تاكنون نيازي به استفاده از روش هاي سركوب جمعي مانند كشتار "حلبچه" نداشته است و برخلاف عراق دوران صدام ، تهديد بزرگي عليه همسايگانش به شمار نمي‌رود. از اين رو ، جنك احتمالي آمريكا و اسراييل ضد سوريه قابل توجيه نخواهد بود و كشورهاي عربي و غير عربي آن را نخواهند پذيرفت.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نيکاراگوئه‌ تمايل‌ خود را براي‌ خريد هواپيما و بالگرد از جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ اعلام‌ کرد‌‌.
ارتش‌ نيکاراگوئه‌ که‌ براي‌ تامين‌ نيازهاي‌ خود به‌ هواپيما و بالگرد به‌ چند کشور پيشنهاد داده‌ است‌ امروز اعلام‌ کرد در صورتي‌ که‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ بتواند اين‌ نيازهارا برطرف‌ کند ‌ به‌ خريد هواپيما و بالگرد از اين‌ کشور خواهد اقدام‌ کرد.‌
عمر هالس‌ له‌ ونز فرمانده‌ ارتش‌ نيکاراگوئه‌ با بيان‌ اين‌ که‌ دولت‌ اين‌ کشور درخواست‌ هاي‌ خود را براي‌ خريد دو فروند هواپيماي‌ شناسايي‌ و چهار فروند بالگرد به‌ چند کشور اروپايي‌ امريکا و ايران‌ اعلام‌ کرده‌ است‌ افزود در صورتي‌ که‌ اين‌ نيازهاي‌ ما را هر کشوري‌ از جمله‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ براورده‌ کند ‌ از ان‌ ها خريداري‌ خواهيم‌ کرد‌.
در اين‌ حال‌ ‌ سفير امريکا در نيکاراگوئه‌ با واکنش‌ به‌ اين‌ اظهارات‌ فرمانده‌ ارتش‌ نيکاراگوئه‌ ‌ از اين‌ کشور خواسته‌ است‌ نيازهاي‌ خود را در اين‌ باره‌ از جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ تامين‌ نکند‌.
پائول‌ تريولي‌ همچنين‌ مدعي‌ شد قول‌ ها و وعده‌ هاي‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ براي‌ اجراي‌ طرح‌ هاي‌ اقتصادي‌ از جمله‌ سد بندر و نيروگاه‌ هاي‌ برق‌ در حد حدس‌ و گمان‌ است‌ و عملي‌ نخواهد شد‌.

براي ارسال اخبار لطفا تاپيك http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=2045#10138 را مطالعه فرماييد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تدارک حمله به ایران در واشنگتن، تدارک دیدار پوتین از ایران در مسکو آمریکایی ها باری دیگر اطلاعاتی درباره برنامه های آمریکا برای حمله ایران منتشر کردند. پدیدار شدن این اطلاعات همزمان با آماده سازی دیدار "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه از تهران بود که برای ماه اکتبر تعیین شده است. یادآوری مجدد درباره سناریوهای نظامی واشنگتن، علامت هشداری نه تنها برای روسیه و ایران و بلکه اروپا و آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز می باشد. این خبر که "مقامات رسمی واشنگتن سناریوی ممکن برای حمله نظامی به رژیم اسلامی را طراحی می کنند"، روز سه شنبه در شبکه Fox news منتشر شد که نزدیک به کاخ سفید است و این اولین مورد نبود. البته شاید همانند موارد پیشین، این هشدار نیز دروغین باشد. اما با توجه به اوضاع دیپلماسی دشواری که پیرامون ایران ایجاد شده، این خبر جلوه ای ویژه می یابد. در ماه سپتامبر، گروه 1+5 شامل فدراسیون روسیه، چین، آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان که به حل پرونده هسته ای ایران می پردازند، باید گام های آتی در رابطه با تهران را تعیین کنند. از جمله باید این مسئله را حل کنند که تحریمات دیگری علیه این کشور اعمال شود یا خیر. برنامه رفع اعتراضات و سوالات آژانس بین المللی انرژی اتمی نسبت به ایران که در ماه اوت به تایید ایران و آژانس رسید، برگ برنده ای به نفع مخالفین تدابیر خشونت ورزانه در رابطه با ایران بود. در عین حال معترضین اصلی ایران نیز تحریم را وسیله موثری برای اعمال فشار نمی دانند. طبق اطلاعات Fox news، اکنون آلمان نیز به طرفداران "شاهین ها" (آمریکا و انگلیس) پیوسته و طبق برخی اطلاعات فرانسه نیز همین موضع را دارد. گویا برلین و پاریس آماده هستند که چشمان خود را روی ضربه به تاسیسات هسته ای ایران ببندند. Fox news با اشاره به منابع دیپلماتیک که در نشست اخیر کارشناسی 1+5 در پایتخت آلمان حضور داشتند، اطلاع می دهد: نمایندگان دولت "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان مستقیماً اشاره داشتند که رسماً مخالف سناریوی نظامی هستند، اما در عمل مانع آن نخواهند شد. گواه این که آمریکا و اروپا گروه هایی را علیه ایران بسیح می کنند، روابط نه چندان سهل آنها با آژانس است. هم واشنگتن و هم اروپاییان از حمایت برنامه ایران و آژانس درباره بازرسی های جدید و کامل در ایران امتناع نمودند. خبرگزاری فرانسه اطلاع داده بود که "محمد البرادعی" رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی روز سه شنبه گذشته وقتی موضع اروپا را شنید، بطور نمایشی نشست شورای حکام آژانس را ترک کرد. آنطور که منبعی در دولت بوش به Fox news اطلاع داد، اکنون همه جلب مباحث درباره پیامدهای مثبت و منفی جنگ با ایران شده اند. عملیات می تواند ظرف 8-10 ماه آینده آغاز شود، یعنی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر سال 2008. صحبت درباره حملات هوایی و نه عملیاتی زمینی است. گزینه های توقف واردات بنزین به ایران و صادرات نفت ایران نیز بررسی می شوند، اما این را کمتر موثر می دانند. کارشناسان نظامی آمریکا معتقدند که یک هفته بمباران فشرده به ایران به احتمال زیاد نمی تواند تمامی برنامه هسته ای ایران را از بین ببرد، اما حداقل توسعه آن را چند سال به عقب می اندازد. طرفداران این سناریو یقین دارند که تهران در تهدیدات خود بلف می زند که می گوید در صورت حمله به این کشور، به منافع آمریکا و پیش از هر چیز در عراق ضربه خواهد زد، چرا که معتقدند ایران اکنون نیز از هر امکانی برای همین استفاده می کند و بیش از این نمی تواند کاری انجام دهد. البته بر سر راه "شاهین ها" یک مانع بزرگ وجود دارد، آنهم روحیه ضد جنگی بسیار گسترده و قوی در جامعه آمریکاست. در چنین اتمسفر نه چندان مساعدی، در مسکو نشست کمیسیون بین دولتی ایران-روسیه در امور همکاری های تجاری و اقتصادی برگزار شد که ریاست آن را از سوی دو کشور "منوچهر متکی" وزیر خارجه ایران و "سرگی کرینکو" رئیس آژانس فدرال انرژی اتمی روسیه "روس اتم" بر عهده دارند. هدف اصلی از دیدار متکی در مسکو، آماده سازی دیدار پوتین از تهران بود. روز 16 اکتبر در تهران نشست سران کشورهای حاشیه دریای خزر برگزار می شود. متکی می بایست موضع روسیه در رابطه با سایر مسائل مهم بین المللی و دوجانبه را نیز مشخص می کرد و پایه ای برای مذاکرات بین پوتین و "محمود احمدی نژاد" همتای ایرانی وی ایجاد می کرد. "ابوان گروشکوف"، روزنامه نیزاویسیمایا گازیتا، خبرگزاری «نووستی» روسیه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]وزير دفاع آلمان:

آلمان هر هواپيماي ربوده‌شده‌اي را هدف قرار مي‌دهد
[/align]


[align=center]تصویر[/align]


[align=center]وزير دفاع آلمان گفت اين كشور هرگونه هواپيماي مسافربري را كه براي انجام حمله ربوده شده باشد، هدف قرار مي‌دهد.


«فرنز جوزف جانگ» در مصاحبه با مجله فوكوس تصريح كرد: «اگر هيچ راه ديگري وجود نداشته باشد، من دستور هدف قرار دادن آن براي حفاظت از مردممان را صادر مي‌كنم.» گفته مي شود تعدادي از فانتوم هاي آلمان براي اين كار آماده شده اند.


دادگاه فدرال قانون اساسي آلمان اين رأي را صادر كرده است كه يك هواپيماي ربوده‌شده را تنها در صورتي كه ربايندگان داخل آن باشند، مي‌توان هدف قرار داد.


جانگ گفت: «اما اگر خطر عادي وجود داشته يا قانون دموكراتيك در خطر باشد، ديگر قوانين صدق مي‌كند.»

وي افزود: «من دوست دارم قانون اساسي روشن شود اما هنوز هيچ اجماعي در دولت ائتلافي درباره اين مسأله ايجاد نشده است. بنابراين در مواقع اضطراري بايد به روشي متوسل شد كه فراتر از قانون مي‌رود.»

آلمان ماه جاري سه مرد را دستگير كرد كه گفته مي‌شود قصد حملات «گسترده‌اي» را عليه پايگاه هوايي آمريكا در «رامشتين» و ديگر هدف‌ها داشتند.

خبرگزاري فارس[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]عربستان سعودي ‪ ۷۲‬فروند هواپيماي جنگنده از انگليس خريداري مي‌كند [/align]


[align=center]تصویر[/align]


[align=center]روزنامه ژاپني نيهون‌كيزاي روز سه‌شنبه گزارش داد، عربستان سعودي با دولت انگليس قرارداد خريد ‪ ۷۲فروند هواپيماي جنگنده يوروفايتر تايفون را امضا

كرده است.


نيهون كيزاي نوشت: به نظر مي‌رسد عربستان سعودي به دليل نگراني‌هايي كه از سوي ايران دارد، تجهيزات ارتشي خود را تقويت كند و همين مساله نيز

ممكن است، به گسترش رقابتهاي تسليحاتي در منطقه خليج فارس منجر شود.


اين روزنامه افزود كه ارزش قرارداد خريد جنگنده‌هاي انگليسي توسط عربستان سعودي از انگليس، چهار ميليارد و ‪ ۴۳۰ميليون پوند است.


نيهون كيزاي به نقل از منابع آگاه نوشت: احتمال دارد باتوجه به هزينه تعمير و نگهداري و خريد سلاح‌هايي كاربردي در اين جنگنده‌ها، هزينه اين خريد نظامي

عربستان به حدود ‪ ۲۰ميليارد پوند برسد.


اين روزنامه مي‌افزايد، آمريكا نيز پيش‌از اين اعلام كرده‌بود، ‪ ۲۰ميليارد دلار تسليحات جنگي در اختيار شش كشور عربي حاشيه خليج فارس قرار مي‌دهد.


www.irna.ir[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]آزمایشات بوئینگ بر روی سری جدید بمب‌های کوچک موفقیت‌آمیز بوده‌اند


تصویر


کمپانی بوئینگ اعلام کرد که سری دوم آزمایشات انجام شده بر روی بمب‌های قطر کوچک (SDB) با موفقیت به انجام رسیده است. این بمب که با استفاده

از دو سرجنگی که در کنار هم به کار گرفته شده بودند، برای بالا بردن کشتار تقویت شده بود، با دقت بالا و دایره‌ی انفجاری ارضا کننده در صحرای وایت‌لند

مورد آزمایش قرار گرفت. تفاوت سری دوم SDBها با سری اول آنها در سرجنگی‌شان است که در سری دوم به جای استفاده از سرجنگی‌های فولادی از

سرجنگی‌های تمام کربنی استفاده شده و در دماغه‌ی آن از یک ماده‌ی منفجره‌ی بسیار قوی و حساس استفاده شده است که میزان تخریب را بالا

می‌برد. ساخت این سری بمب‌ها تحت برنامه‌ای با اعتبار 26 میلیون دلار است که قرار است به تولید 2000 فروند از این بمب‌ها تا سال 2015 بیانجامد. کاربر

اصلی این بمب‌ها هواپیمای جنگنده‌ی F-15E است.


منبع : آويا[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]چين خواستار توقف فروش سلاح به تايلند شد [/align]


[align=center]چين با ابراز نارضايتي عميق خود از اقدام آمريكا در فروش سلاح به تايلند، خواستار توقف سريع فروش سلاح به اين كشور شد.


به نقل از پايگاه اطلاع رساني آكسن اوآنت، جيانگ يو سخنگوي وزارت امورخارجه چين با ابراز نارضايتي از فروش سلاح به تايلند موضع كشور خود را در قبال

اين موضوع روشن و غيرقابل تغيير خواند.


جيانگ فروش موشك‌هاي ضد زيردريايي و يا هر سلاح ديگري را به تايلند نقض توافقنامه‌هاي سابق ميان دو كشور دانست كه ممكن است آينده اين روابط را

با چالش روبه‌رو كند.


براساس اين گزارش جيانگ، آمريكا را به دخالت در امور داخلي كشورش متهم كرد و گفت كه مراتب اعتراض رسمي چين به مقامات آمريكايي تسليم

خواهد شد.


وزارت دفاع آمريكا هفته گذشته از فروش ‪ ۱۲فروند موشك ضد زيردريايي و ‪ ۱۴۴فروند موشك دريا به زمين به تايلند خبر داده بود.


جيانگ شرايط كنوني تايلند را به دليل برگزاري انتخابات آينده بحراني خواند و از آمريكا خواست با رعايت توافقات پيشين هرچه سريع‌تر فروش سلاح را به

تايلند متوقف كند و به چالش‌هاي پيش آمده خاتمه دهد.



www.irna.ir[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]هراس رژیم صهیونیستی از امكان حمله به كشتی های آن [/align]

[align=center]برخی منابع امنیتی اسرائیل نسبت به امكان هدف قرار گرفتن گشتی های این رژیم در دریای مدیترانه از جانب گروه های مقاومت لبنان و فلسطین هشدار دادند. [/align]

به گزارش شبكه خبر به نقل از روزنامه القدس العربی ، این منابع افزودند: پس از اقدام اسرائیل به نقض حریم هوایی سوریه هراس از اجرای چنین نقشه هایی از سوی مقاومت افزایش یافته است.

به گفته این منابع، اقدام فوق احتمالا با استفاده از برخورد یك كشتی باری حاوی مواد منفجره با كشتی های اسرائیل انجام خواهد شد.

این در حالی است كه پیش از این منابع امنیتی اسرائیل هشدار داده بودند كه جنبش حماس در فكر اجرای یك عملیات نظامی گسترده برای به تعطیلی كشاندن كنفرانس به اصطلاح خاورمیانه است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اشتباه آمريكايي‌ها در شناخت سردار محمد علي جعفري فرمانده كل سپاه همچنان مورد توجه مطبوعات اين كشور است. واشنگتن تايمز نوشت، وجود دو نفر به نام محمد علي جعفري در جمع سپاه پاسداران ايران ابهاماتي را در اين خصوص در داخل و خارج از اين كشور ايجاد كرده و اين پرسش را مطرح كرده است كه كداميك از آنها هدايت گروهي را بر عهده داشته است كه به زعم آمريكا در تجهيز تسليحاتي شبه نظاميان شيعه در عراق دخالت دارد. به گزارش اين روزنامه حامي نومحافظه‌كاران، نيروهاي كرد در ماه ژانويه در حمله به شهر اربيل در شمال عراق مردي را بازداشت كردند كه محمد علي جعفري نام داشت! مطبوعات گزارش دادند هويت جعفري كه به تازگي به عنوان فرمانده سپاه پاسداران منصوب شده است با جعفري كه در اين شهر بازداشت شده بود يكسان است. ابهام شديد در اين خصوص قابل فهم است. زيرا جعفري قبلا سمت بالايي در خصوص مسايل عراق در سپاه پاسداران داشته است. اما اين همان جعفري نيست كه اكنون فرماندهي سپاه را برعهده دارد او به وسيله اسم دوم خود يعني عزيز جعفري قابل تمايز است." نكته جالب در اين گزارش مضحك اين است كه تلاش براي دستگيري محمد جعفري معاون دبير شوراي عالي امنيت ملي، توسط نيروهاي اشغالگر آمريكايي(و نه كرد) در حمله به كنسولگري ايران در اربيل صورت گرفت و به دليل عدم حضور محمد جعفري در آن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.