aryoreza

تاپیک جامع فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (فراجا)

Recommended Posts

در خصوص تيربار ژ3 در يك تاپيك جداگانه توضيح خواهم داد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
موشك دوش پرتاب استينگر
موشك استينگر يكي از موشكهاي دوش پرتاب هدايت شونده است كه توسط ايالات متحده امريكا براي درگير شدن با اهداف پرنده كه در ارتفاع پايين پرواز كرده و نيروهاي پياده را تهديد مي كنند توليد شده است .
اين موشك انداز با استفاده از جستجوگرهاي مادون قرمز بر روي گرماي ناشي خروجي هاي اگزوز اهداف پرنده قفل شده و مي تواند هر شيء پرنده را در فاصله كمتر از 11000 پا مورد هدف قرار دهد.
كارآيي فوق العاده اين موشك انداز موجب گرديده كه واحدهاي زميني ارتش ايالات متحده در تمام درگيري هاي خود از آن بهره ببرند.
همچنين تعدادي از گروههاي تروريستي نيز براي هدف قرار دادن هواپيماهاي مسافربري از آن استفاده كرده اند.
اين موشك انداز كه نام كارخانه اي آن FIM-92A ميباشد بمنظور دفاع از نيروهاي زميني در برابر حملات هواپيماها و هلي كوپتر هاي پرواز كننده در ارتفاع پايين طراحي شده است.و توانسته نگراني نيروهاي زميني را از بمباران هواپيماها و هلي كوپترها كه معمولا موجب وقفه در حركت ستونهاي نظامي مي شوند را بر طرف نمايد.
كارآمدي اين موشك انداز به خاطر وزن سبك آن(15 كيلو گرم) و وزن سبك موشك (10 كيلوگرم) و برد مفيد نسبتا زياد آن (در ارتفاع 3500 متري تا مسافت 8 كيلومتر) ميباشد.
يك تيرانداز به تنهايي بطور كامل ميتواند از اين جنگ افزار استفاده نمايد. هرچند كه تيم استاندارد براي استفاده از اين موشك انداز 2 نفر تعيين گرديده است.
اين موشك انداز با بهره گيري از تكنيك جستجوگر مادون قرمز از روش شليك كن و فراموش كن(Fire and Forget) استفاده مي كند و به همين علت و همچنين به علت استفاده از يك سامانه رد گيري غير فعال كه برخلاف موشكهاي هدايت شونده ديگر از تشعشعات امواج راداري براي ديدن اهداف خود استفاده نمي كند توانسته است امنيت قابل قبولي را براي كادر شليك كننده ايجاد نمايد.
روش شليك با اين سامانه به اين شكل است كه ابتدا موشك را به سوي هدف نشانه گرفته و زمانيكه جستجوگر بر روي هدف قفل شد با شنيدن يك علامت صوتي كه نشان از اتمام هدف گيري دارد ماشه را كشيده و بقيه كارها را به موشك واگذار مي كنيم.
موشك استينگر پس از رها شدن از سامانه 2 كار انجام مي دهد:
1- در ابتدا با استفاده از يك موتور كوچك از لوله و سامانه پرتاب فاصله گرفته تا شليك كننده را در معرض خطر قرار ندهد.
2- سپس با رها كردن موتور پرتاب اوليه و روشن شدن موتور اصلي كه از سوخت جامد استفاده مي كند به سمت هدف حركت مي كند. موتور اصلي مي تواند سرعت 2400 كيلومتر بر ساعت كه معادل 2 ماخ ميباشد را به موشك بدهد.
اين سرعت به موشك استينگر اجازه مي دهد كه اهداف پرنده را در ارتفاع 3500 متري و در برد 8 كيلومتر به پايين مورد اصابت قرار دهد به اين معني كه اگر هلي كوپتري در فاصله 2 مايلي باشد و به شكل كامل ديده شود ( نه به شكل نقطه) براحتي مورد اصابت موشكها يپرقدرت استينگر قرار خواهد گرفت.
روش رد گيري موشكهاي استينگر به اين شكل است كه با استفاده از سنسورهاي مادون قرمز و ماوراء بنفش بدنبال نور ساطع شده از موتور پرنده ها مي گردند و پس از كشف آنها بدنبال گرماي ساطع شده مي روند.اين موشكها همچنين از سايه ماوراء بنفش هدف استفاده كرده تا بتوانند هدف را از مابقي اشياء توليد كننده گرماي اطراف آن تميز دهند.
موشك استينگر يك موشك هوشمند با تواناييهاي بسيار بالا ميباشد كه قادر است انحرافات ايجاد شده در طي مسير كه از جانب هدف پرنده يا حتي از جانب خود موشك صورت ميگيرد را بدقت اصلاح نموده و مجددا خود را در مسير دقيق هدف قرار دهد. و اين تصحيح از طريق يك دوربين ديجيتالي مادون قرمز كه بر روي دماغه موشك استينگر نصب گرديده است انجام خواهد شد.
مختصات موشك استينگر
قطر: 7 سانتي متر
وزن:10 كيلوگرم
مواد انفجاري:2/2 پاوند با فيوز برخوردي(پس از برخورد منفجر مي شود)
سرعت:2400 كيلومتر بر ساعت
برد ارتفاعي: حدود 3 كيلومتر(11000 پا)
برد طولي: حدود 8 كيلومتر(5 مايل)
بطور كلي اين سامانه بسيار قابل اطمينان بوده و در حال حاضر بعنوان يك موشك انداز استاندارد با كارآيي بالا در ارتش بسياري از كشورهاي همپيمان با آمريكا از آن استفاده مي شود.
مبتكرين نظامي كشور عزيز ما ايران نيز با توليد يك سامانه موشك انداز تقريبا مشابه استينگر اين امكان را در اختيار نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران قرارداده اند كه از اين تكنولوژي بسيار مدرن و كارآمد استفاده نماييم. البته ادعاي توليد كنندگان ايراني اين است كه سامانه ابتكاري موجود در ايران به هيچ وجه از مدل امريكايي آن الهام نگرفته و بسيار متفاوت از استينگر ميباشد .
يگانهاي زميني و مرزداري و همچنين يگان پدافند هوايي نيروي انتظامي نيز از نمونه ايراني اين موشك انداز برخوردار ميباشد كه از آن در مناطق مرزي كشور استفاده مينمايد.

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
aryoreza, بسیار جالب و مفید بود. البته این مقاله بیشتر معرفی استینگر بود! مسئولین نیروی انتظامی کار بسیار عاقلانه ای انجام داده اند. فرض کنید فردا با یه کشور مثلا ترکیه درگیر جنگ شدیم! اگر پاسگاههای مرزی نیروی انتظامی پدافند هوایی نداشته باشن همان بلایی سرشون میاد که در روزهای اول جنگ بر پاسگاههای مرزی با عراق آمد! الان نیروهای امنیتی کشور با ضریب امنیتی بیشتری میتوانند به مراقبت از مرزها و تامین امنیت کشور بپردازند. مهاجم هم فقط جنگنده و بالگرد نمیتونه باشه چون الان با کاهش قیمت تولید پهپادها و امکان ساخت شخصی آنها هر گروه قاچاقچی و شرور و شورشی میتواند از این وسیله تهیه و استفاده کند!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

استینگر به چه درد نیروی انتظامی میخوره ؟؟؟ :|

panzer-grouppenعزيز
همانطور كه ميدانيد يكي از ماموريتهاي نيروي انتظامي حفاظت از مرزهاي جغرافيايي كشور عزيز ما ميباشد.البته در زمان قبل از ادغام 3 نيروي شهرباني-ژاندارمري و كميته انقلاب اسلامي اين ماموريت بصورت مشترك توسط هنگ هاي ژاندارمري و واحدهاي كميته انقلاب اسلامي انجام مي شد به اين صورت كه مرزهاي شرقي و برخي از مرزهاي آبي جنوب كشور كه محل مبارزه با قاچاقچيان مواد مخدر و قاچاقچيان كالا بود توسط كميته انقلاب اسلامي و مرزهاي جنوبي و غربي توسط ژاندارمري كل كشور اداره مي شد و همانطور كه سعيد عزيز گفت يگانهاي مرزباني نيروي انتظامي در حال حاضر با تمام قوا و استفاده از تكنولوژي و تجهيزات مدرن اقدام به حفاظت از كليه مرزهاي كشور مي نمايند.البته در برخي مناطق كه امكان درگيري با اشرار و دشمناني كه از كشورهاي همسايه قصد نفوذ به كشورمان را دارند از توان كليه نيروهاي مسلح استفاده مي شود.مانند برخي قسمتهاي مرزهاي مشترك ايران با تركيه كه در حال حاضر صحنه نبرد نيروهاي ايران با گروهك تروريستي پژاك است.
نيروي انتظامي بمنظور آمادگي مقابله با هرگونه تهديد داخلي و خارجي از بهترين تجهيزات موجود استفاده مي نمايد و در اختيار داشتن اين تجهيزات به معني امكان درگيري حتمي نيست و بسياري از اين تجهيزات براي روز مبادا در اختيار نيروي انتظامي قرار مي گيرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
Remington 870 يك ShotGun معتبر و كارآمد
رمينگتون 870 توسط كارخانه رمينگتون امريكا در سال 1950 معرفي گرديد و بسرعت به يكي از محبوب ترين ShotGun هاي زمان خود مبدل شد.
اين سلاح در سال 1960 عملياتي شده و اولين بار توسط پليس ايالات متحده بعنوان سلاح نيروهاي مخصوص و پليس ضد شورش برگزيده شد.
خوش دست بودن اين اسلحه موجب گرديد كه از همتايان قبلي خود(Winchester1200&Mossberg590) سبقت گرفته و در سال 1970توسط ارتش ايالات متحده خريداري شده و هزار قبضه از آن در اختيار نيروي دريايي امريكا قرار گيرد.
همانطور كه ميدانيد سلاحهاي ShotGun داراي يك مخزن براي ذخيره گلوله هستند.اين مخزن به موازات لوله اصلي و در زير سلاح قرار گرفته و گنجايش 7 يا 8 گلوله به بالا (بسته به مدل و طول سلاح) را دارد.
روش كار در اين سلاح به اين صورت است كه ابتدا گلنگدن اسلحه كه با روكش چوبي يا پلاستيكي پوشيده شده است را از زير لوله با فشار دست به سمت خود كشيده و در اين حالت گلنگدن بصورت باز و ثابت مي ماند.سپس تعدادي فشنگ ( بسته به گنجايش مخزن) را از محل پوكه پران يكي يكي درون مخزن قرار مي دهيم و پس از پر شدن ظرفيت سلاح گلنگدن را با فشار دست به جلو هول داده و با تكرار اين وضعيت سلاح را مسلح مي كنيم.
گلوله هاي اين سلاح از انواع مختلف ميباشد.معروف ترين آنها در كشور ما اصطلاحا چارپاره ناميده مي شوند ولي گلوله هاي متنوعي كه محتوي تعداد زيادي ساچمه يا محتوي يك تكه فلز با اشكال نامنظم و همچنين گلوله هاي مخصوص ميباشند نيز در اين سلاح استفاده مي شوند.
البته گلوله هاي محتوي ساچمه هاي كئوچويي يا پلاستيكي كه نوعا غير كشنده هستند نيز توسط پليس ضد شورش استفاده مي شود.
نسل جديد رمينگتون با عنوان M870 نيز در سالهاي اخير توليد شده كه يك اسلحه ShotGun مخصوص نبردهاي كلاسيك بوده و در اختيار بسياري از ارتشهاي دنيا قرار دارد.
مدل هاي جديد اين سلاح قابليت هاي مختلفي دارد كه از جمله اين قابليت ها ميتوان به تعويض مخزن گلوله ها-نصب درجه نشانه روي-نصب لايتر-حذف قنداق و امكان نصب مدل كوچكتر اين سلاح در زير تفنگهاي كارابينM4 و M16 نام برد و مدلهاي حرفه اي اين سلاح گنجايش 18 فشنگ را نيز دارا هستند.
البته همانطور كه ميدانيد تعويض مخزن اين سلاح به دو منظور انجام مي شود1-كاهش وزن سلاح-2-امكان حمل گلوله هاي بيشتر.
عمل نشانه روي در اين سلاح تقريبا بي معني است چرا كه معمولا گلوله هاي اين سلاح محتوي تعداد زيادي ساچمه- چارپاره يا تكه هاي نامنظم فلزي است و بصورت دسته اي به سمت هدف حركت مي كنند ولي به رحال در برخي از مدلهاي اين سلاح يك مگسك كوچك در جلو و يك سايت چشمي ابتدايي نيز در انتهاي لوله نصب شده است.
سابقه خدمت اين سلاح در نيروي پليس ايران به سالهاي 1356 باز مي گردد كه در آنزمان كميته مشترك شهرباني وقت بدنبال سلاحي پرقدرت براي سركوب انقلابيون بود و به همين علت اقدام به خريداري اين سلاح نمودند.
در سالهاي پس از انقلاب استقبال چنداني از اين سلاح در قبل و بعد از ادغام نيروي انتظامي نشد و مدلهاي موجود اين سلاح بيشتر براي آموزش و در نمايشگاهها استفاده و به ندرت عملياتي شد.
در سالهاي اخير و با توجه به استفاده از آخرين تكنيكهاي پليسي اين سلاح مورد توجه يگانهاي ويژه نيروي انتظامي قرار گرفته و در برخي از رژه ها و رزمايشها در دستان پرتوان پرسنل زحمت كش نيروي انتظامي ديده شده است.

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
aryoreza, این سلاح واقعا خوب و در عین حال خطرناک است. فکر اصابت ساچمه های این سلاح به آدم ... :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون از دوست گرامي aryoreza؛ مطلب بسيار مفيد و جالبي بود. اگه ممكنه توضيح بدين كه موارد عملياتي حقيقي اين سلاح، كي بوده؟ يه موردش رو خودم كمكتون مي‌كنم. يادم هست روز 21 تير 1378 (دوشنبه؛ يعني سه روز پس از واقعه 18 تير) بود. ملت ريخته بودن ميدان ولي‌عصر. جالب اينكه ما اون موقع، جلوي دانشگاه تهران بوديم و جماعت دانشجو هم اونجا تشريف داشتن!!!! ملتي كه تو ميدان ولي‌عصر بودن يه پاترول نيروي انتظامي رو آتش زدند و البته نيروي انتظامي هم با شليك گاز اشك‌آور، سعي در متفرق كردن مردم داشت كه تا حد زيادي ناموفق بود! خواهرام تعريف مي‌كردن كه اون روز، ملت حتي تو حياط خونه‌ي ما هم اومده بودن و با روشن كردن آتش، سعي در زدودن اثرات گاز اشك آور از وجودشون رو داشتن (بهترين راه براي از بين بردن سوزش ناشي از گاز اشك‌آور، گرم كردن صورت؛ بخصوص شعله‌هاي آتش است). اون روز، وقتي از دانشگاه برگشتيم (من و مادرم و دايي‌ام بوديم؛ با موتور!)، ديديم كه شرايط عجيب غريبه. وقتي از خيابان زرتشت به سمت خيابان ولي‌عصر پيچيديم كه بريم ميدون، ديديم كه درست از سر زرتشت، پليس‌هاي ضد شورش واقعي (نه اون سربازهاي بدبختي كه معمولاً براي درگيري‌ها مي‌برن!) ايستاده بودن و البته كاملاً مسلح!!! براي اولين بار بود كه دست نيروهاي پليس، تنفگ شات گان رو مي‌ديدم! برام هم عجيب بود كه پليس ايران از اين سلاح استفاده مي‌كنه! آخه به نظرم كاربرد چنداني براشون نداره. ولي مدلي كه در دست داشتن (با توجه به نگاه بسيار كوتاهي كه بهش انداختم)، خيلي شبيه به عكس اولي هست كه شما گذاشتين. با اين تفاوت كه مطمئنم رنگ اون نارنجي بود نه مشكي (به عبارت بهتر، دسته‌ي چوبي (يا حداقل به رنگ چوبي) بود. ممنون مي‌شم اگه از اين قضيه (و يا بالكل قضايايي از اين دست) مطلع هستين، ما رو از اطلاعات بسيار خوبتون بهره‌مند كنين.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
aryoreza جان واقعا ممنون.شرمندمون كردي.ايول به اين سرعت و حضور ذهن.

اگر اجازه هست ميخواستم سوال آقا مصطفي روجواب بدم.فكر ميكنم اون سلاح يكي از

مدلهاي رمينگتون (احتمالا M-870 ) با قنداق چوبي بوده.در مورد نوع فشنگ(گيج 12) احتمالا از

فشنگ شماره ي 9 (ساچمه هاي ريز به تعداد زياد) براي هدفگيري در مسافت حداكثر 50 متر

استفاده شده.فشنگ گيج 12 شماره ي 9 به خاطر برد و مرگ آوري كم و داشتن ساچمه هاي

كوچك براي عمليات ضدشورش مناسب به نظر ميرسد ولي احتمال استفاده از گلوله هاي

پلاستيكي هم وجود دارد.اكثر گلوله هاي پلاستيكي گيج 20 هستند و كمتر در گيج 12 توليد

ميشوند.و تا جايي كه من ميدانم ايران از شاتگانهاي گيج 20 استفاده نميكند.پس احتمال

استفاده از گلوله ي پلاستيكي كمتر است.البته اگر من تصميم گيرنده بودم پليس را به جاي

شاتگان به ژ-3 مسلح ميكردم تا كار اين اراذل و اوباش دانشجو نما را يكسره كنند. مثل چينيها!

فكر ميكنم همين سلاح را آنجا ديده ايد (البته با قنداق چوبي):

تصویر

فكر ميكنم از اين سلاحها (با فشنگهاي تكي يا SLUG) براي شكستن قفلها هم استفاده ميكنند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
يك SLUG برش خورده:

تصویر

هر SLUG داراي شيارهايي است كه كار خان را انجام ميدهد(چون شاتگانها خان ندارند).

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
mostafa_by عزيز
از توجه شما سپاسگزارم و از اينكه لطف كردي و يك خاطره از مشاهده اين سلاح براي دوستان تعريف كردي متشكرم.
همانطور كه عرض كردم عليرغم حضور اين سلاح در واحدهاي اسلحه و مهمات ناجا ولي چون اين سلاح در سالهاي گذشته منطبق با تاكتيك هاي مورد استفاده نيروي انتظامي نبوده و سلاحي مفيد و كارآمد تشخيص داده نشده بود لذا به ندرت مورد استفاده قرار مي گرفت.و در كل بعنوان سلاح سازماني شناخته نشد. چه قبل از ادغام در نيروهاي مستقل شهرباني-كميته انقلاب اسلامي يا ژاندارمري كل كشور و چه بعد از ادغام در ناجا.

فقط تعدادي از اين سلاح پس از پيروزي انقلاب اسلامي از مكانهاي مختلف مانند پادگانهاي گارد جاويدان -پايگاههاي شهرباني يا مقرهاي حفاظت كاخها و ساواك بدست آمد كه بعدها در اختيار يگانهاي آموزشي و موزه هاي نظامي قرار گرفت.
و همانطور كه گفتم اين سلاح اخيرا با تغيير تاكتيك هاي پليسي مورد توجه بيشتر قرار گرفته و تحت شرايط خاص توسط يگانهاي مربوطه استفاده مي شود.
در خصوص موارد استفاده نيز بايد عرض كنم چيز بخصوصي بخاطر ندارم و مضافا اينكه اگر هم بخاطر داشته باشم به لحاظ رعايت برخي مسايل از ذكر آن معذورم. پوزش مي طلبم


همچنينreichmarshal عزيز
از اينكه زحمت كشيديد و معرفي Shotgun مدل Remington870 را تكميل كردي سپاسگزارم.البته چندين مدل از Shotgun هاي موجود در دنيا با سايز هاي متنوع لوله و فشنگهاي متفاوت فعلا توسط نيروي انتظامي بخدمت گرفته شده تا پس از تست توسط يگانهاي مربوطه و با ماموريتهاي متفاوت، اقدام به انتخاب بهترين مدل گردد.

در خصوص استفاده از ژ-3 براي مقابله با عوامل ناامني اجتماعي نيز بايد بگويم كه چون ما مسلمانان بر اساس تعاليم ديني خود ابتدا بايد از طريق مهر و عطوفت اسلامي كه بارزترين مشخصه مسلمانان در جهان ميباشد با گمراهان برخورد كنيم قادر نيستيم كه ابتدا به ساكن دست به هر عمل خشونت آميزي بزنيم ولي چنانچه با اقدامات عطوفت آميز ما برخي از دشمنان گستاخ تر شوند ملزم هستيم با حداكثر توان خود با آنان برخورد نماييم.
به همين علت نيروي انتظامي نيز از اين قاعده مستثني نبوده و همانطور كه در مبحث معرفي كلت 38 نيز عرض كردم پرسنل نيروي انتظامي در شرايط عادي حتي مجاز به استفاده از فشنگهاي سوپر با كاليبر بالا و قدرت مرگ آفريني بسيار زياد نيستند ولي اگر با جنايتكاراني مواجه شدند كه از هيچ اقدامي براي اخلال در امنيت جامعه اسلامي رويگردان نيستند ميبايست از مدرن ترين سلاحها و مهمات پرقدرت در جهت حفظ امنيت كشورمان كه به سادگي بدست نيامده است استفاده گردد.
ضمنا چند مدل ديگر از اسلحه هاي Shotgun شامل (Wnichester 1300 & Mossberg590) را نيز براي مشاهده دوستان آپ كرده ام.اميدوارم مورد توجه قرار گيرد.

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.