امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

تاثیر جنگ روسیه و اوکراین بر برنامه ریزی سایبری ملی:(قسمت دوم)

                                                                normal_Seal_of_the_United_States_Cyber_C

 

4. دفاع سایبری در عمق

ایالات متحده یکی از پیشگامان استراتژی دفاع سایبری  به عنوان "درگیری مداوم"‘persistent engage" است این استراتژی نیاز به کاری بیش از دفاع سایبری منفعل دارد و نتیجه گیری مطلوب منوط به تداوم بیشتر دفاع سایبری ست  . در سال 2018، دولت ایالات متحده رسما سیاست "دفاع از جلو" defending forward’در فضای مجازی را اتخاذ کرد که استفاده از آن به عملیات سایبری  برای مختل کردن و تضعیف اکوسیستم های متخاصم توصیف می کند.  این سیاست اهداف متعددی داشت، از جمله مختل کردن یا شکست حملات دشمن در زمان صلح بدون عبور از آستانه درگیری مسلحانه و به موازات آن، نیروهای سایبری ایالات متحده را قادر می سازد تا بهتر آماده انتقال از رقابت در زمان صلح به مدیریت بحران و فراتر از آن در جنگ باشند.(فکر می کنم آمریکا از سال2018 در فضای سایبر وضعیت جنگی اتخاذ کرده تا اینکه منتظر یک جنگ تمام جانبه باشه). ایالات متحده نتیجه عملیات سایبری خود در جنگ را به عنوان اعتبار استراتژی "درگیری مداوم" و "دفاع از جلو" در نظر گرفته است. واشنگتن  به اوکراین برای شناسایی ، غیرفعال کردن یا مختل کردن بخش بزرگی از عملیات سایبری روسیه  که در ژانویه 2022 به طور چشمگیری علیه اهداف نظامی و مدنی اوکراین به عنوان مقدمه ای برای جنگ افزایش یافته بود کمک کرده است. 

کشورهایی مانند فرانسه و هلند قبل از جنگ اذعان کرده بودند که دارای توانایی های سایبری تهاجمی هستند و این می تواند به وضعیت "دفاع از جلو" کمک کند.  کانادا  خود را برای  توسعه سطح توانایی های سایبری تهاجمی  آماده کرده است قبل از جنگ، سوئد دو واحد را برای افزایش استحکام برای عملیات سایبری دفاعی و تهاجمی ایجاد کرده بود. ژاپن  رویکرد پیشگیرانه تری از دفاع سایبری را با برچسب "دفاع سایبری فعال" -در پیش گرفته است. استراتژی امنیت ملی ژاپن در سال 2022 این مفهوم را با هدف از بین بردن "احتمال حملات سایبری جدی که ممکن است باعث نگرانی های امنیت ملی شود" و جلوگیری از "گسترش آسیب در صورت چنین حملاتی" گنجانیده است. دولت ژاپن همچنین  اصلاحات قانونی قابل توجهی را پیشنهاد کرد، از جمله تفسیر مجدد یک ماده قانون اساسی که دخالت دولت در محرمانه بودن ارتباطات خصوصی را ممنوع می کند.

با این حال، نگرانی هایی در مورد این شیب تند رویکردهای پیشگیرانه تر برای دفاع سایبری وجود دارد. فرانسه، آلمان و هلند علنا نگرانی های خود را در مورد دفاع بیشتر از جلو ابراز کرده اند(نگرانیهای مدنی). در دسامبر ۲۰۲۲، فرمانده فرماندهی سایبری فرانسه علیرغم سودمندی این طرح، در مورد ماهیت اساسا تهاجمی عملیات سایبری ایالات متحده ابراز تردید کرد. به طور مشابه، صفحه سفید"White Paper "دفاعی هلند ۲۰۲۲ به نقش مثبت فرماندهی سایبری دفاعی در شکست حملات سایبری مخرب اشاره کرد، اما  دولت فقط در زمان جنگ و وضعیت جنگی جهت این عملیات مجاز خواهد بود.استراتژی امنیت ملی آلمان در سال ۲۰۲۳ نظر مشابهی داشته: "ما اساسا ایده استفاده از هک  به عنوان وسیله ای برای دفاع سایبری را رد می کنیم." با این حال،. این چند کشور اروپایی  به دنبال اجماع در مورد سطح و شمولیت و دامنه دفاع فعال هستند و  احتمالا با این پیش شرط ها دنبال ایجاد رویکردهای جدید برای ‘persistent engageو دفاع رو به جلو هستند

 

                                                40052_249.png

5. استراتژی و برنامه های دفاعی

چندین کشور  بازسازی هایی را با هدف ادغام بهتر توانایی های سایبری خود با اهداف امنیت ملی و  نظامی اغاز کرده اند. منطق این تلاش این است که اطمینان حاصل شود  جنبه های سیاسی، نظامی، اطلاعاتی و فنی دفاع سایبری متقابلا یکدیگر را تقویت کنند. ایالات متحده، انگلیس و ژاپن چنین ادغامی را یک ضرورت و یک اولویت فوری می بینند. میکه اویانگ، معاون دستیار وزیر دفاع ایالات متحده در امور سیاست سایبری، خاطرنشان کرد که درگیری اوکراین به وضوح اهمیت "توانایی های سایبری یکپارچه در کنار سایر قابلیت های جنگی" را نشان داده است.در سپتامبر 2023، وزارت دفاع ایالات متحده این ادغام را در اولویت قرار داده است.(همین طور انگلستان و ژاپن)

سایر کشورهایی که بازسازی سازمانی را انجام داده اند عبارتند از لهستان، فرانسه و آلمان. لهستان از قبل از حمله روسیه به اوکراین در دفاع از فضای سایبری و امنیت سایبری سرمایه گذاری کرده است، اما جنگ به این تلاش ها سرعت بخشیده است. در فوریه 2022، لهستان نیروهای دفاعی فضای سایبری را بر اساس فرماندهی سایبری ایالات متحده تاسیس کرد و انتظار می رود که این نهاد تا سال 2024 عملیاتی شود  ارتش فرانسه در حال ایجاد یک فرماندهی آینده جنگی برای همگام شدن با ماهیت در حال تغییر جنگ و تلاش برای ادغام حوزه های سایبری  با حوزه های متعارف است.  افزایش هزینه های دفاعی در توانایی های سایبری، اغلب با حاشیه های بزرگ، همراه است. در سال 2022، فنلاند به همراه اتریش، فرانسه، هلند، رومانی و اسپانیا از کمیسیون اروپا خواستند تا هزینه های دفاع سایبری را افزایش دهند. این کشورها خواستار سیاست دفاع سایبری اتحادیه اروپا شدند که نه تنها یکپارچگی سایبری از نظر شبکه های ارتباطی نظامی، بلکه یک طرح روشن برای دفاع سایبری جامع است که شامل یک فناوری دفاعی جامع و با زمینه صنعتی است. این کشورها همچنین خواستار افزایش سرمایه گذاری در دفاع سایبری هماهنگ بهتر و رویکرد جامع تر به فضای سایبری اروپا شدند. دولت فنلاند بر هدف خود برای تسریع نواوری های امنیتی هوش مصنوعی برای تقویت دفاع ملی تاکید کرده است. بودجه ملی 2024 با هدف افزایش هزینه های دفاع سایبری فنلاند به میزان 30 درصد از سرمایه گذاری 280 میلیون یورو در سال 2023 است.

     

                                                              40051_227.png  

کتاب سفید دفاعی هلند در سال 2022 پیش بینی گسترش پرسنل سایبری نظامی از حدود 150 نیروی ذخیره سایبری در فرماندهی سایبری دفاعی را به بیش از 400 متخصص سایبری  تمام وقت اعلام کرد. در سال 2023، فرانسه اعلام کرد که بودجه آموزش سایبری نظامی تا سال 2030 افزایش 300 درصدی خواهد داشت. همچنین در همان بازه زمانی استعداد نیرو به 5000 سرباز سایبری افزایش خواهد یافت. بودجه دفاعی سوئد برای سال 2024 پس از یک دوره زمانی 28 درصد افزایش خواهد یافت.یک افزایش قابل توجه در سال 2023 جهت فعال کردن این کشور برای همکاری موثر با ناتو در تمام زمینه ها، از جمله سایبری است در این طرح دولت متعهد به گسترش توانایی های واحد دفاع سایبری خود برای تقویت توانایی  برای دفاع در برابر تهدیدات ترکیبی است. در مورد ژاپن، دولت  قصد دارد پرسنل مرتبط با واحدهای مرتبط با سایبری مانند فرماندهی سایبری نیروهای دفاع از خود را تا سال 2027 به 4000 افزایش دهد.  توکیو قصد دارد تعداد نیروی کار سایبری مرتبط با وزارت دفاع را به ۲۰ هزار نفر افزایش دهد،  زمان بندی این اقدامات (اعلام شده در دسامبر ۲۰۲۲) احتمالا نشان می دهد که این تلاش ها  مربوط به جنگ در اوکراین باشد،اما ژاپن دیگر بازیگران ژئوپلیتیکی مانند چین را به عنوان یک تهدید بزرگتر در نظر می گیرد.  احتمالا چین عامل مهمی در اقدامات سایبری جدید توکیو بوده است

ادامه دارد

ویرایش شده در توسط scorpion57
  • Like 2
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.