EMPEROR

ترور شهيد مغنيه طراح: اسرائيل، مجري: عربستان

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

خبر عجيبي است ٬ دولتمردان يك دولت اسلامي مجري و همسو با خواسته هاي دولت مردان اسراييل عمل مي كنند.!!!

تحليل دوستان گرامي در اين خصوص چيست ؟ لطفا تحليل هاي خود را فقط در بخش هاي زير ارايه دهيد.

1- هدف عربستان از اين اقدام

2- برخورد سوريه ٬ ايران و حزب الله با اين شرايط

3- آينده روابط عربستان با اسراييل و برخورد مردم آن كشور با اين شرايط

4- دولتمردان عربستان به دنبال چه چيزي در خاورميانه هستند؟

متشكرم


-------------------------------------------------------------------------------------------------

جزئيات توطئه فاش شد ترور شهيد مغنيه طراح: اسرائيل، مجري: عربستان


جزئيات تازه اي از نقش محوري عربستان در ترور «عماد مغنيه» فاش شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، يك منبع آگاه از پرونده تحقيق در مورد ترور «عماد مغنيه»- فرمانده نظامي حزب الله لبنان- اعلام كرد، مقام امنيتي سفارت عربستان در سوريه، عمليات اجرايي اين ترور را برعهده داشته است.

وي با اشاره به گذشت چند روز از زماني كه قرار بود نتايج كميته تحقيق سوريه درباره ترور مغنيه به صورت رسمي اعلام شود، افزود: اين نتايج ابتدا قرار بود كه پيش از اجلاس سران عرب اعلام شود اما با توجه به حضور مقامات سعودي در اين اجلاس، سوري ها اعلام نتايج را به 6 آوريل موكول كردند اما بار ديگر با پادرمياني كويت اين مسئله به تعويق افتاده است.

وي با بيان اين كه طراحي اين ترور توسط رژيم صهيونيستي انجام شده و عوامل محلي نقش اجرايي آن را برعهده داشته اند، گفت: صهيونيست ها از يك سال قبل از رفت و آمدهاي شهيد مغنيه در آن منطقه اطلاع داشتند. از جمله عناصر مهمي كه نقش كليدي در ترور حاج رضوان داشته، يكي از مسئولان امنيتي عربستان در دمشق است.
اين منبع آگاه در ادامه اظهار داشت: عوامل ترور افرادي از اردن، سوريه و فلسطين بودند اين افراد چند واحد مسكوني را در نزديك محل اقامت شهيد مغنيه به نام كفرسوسه اجاره يا خريداري كرده و با افراد خانواده در آنها زندگي مي كردند.

وي با تاكيد بر اين كه يافته هاي اخير، گمانه زني هاي قبلي مبني بر دخالت مقامات عربستان و به ويژه «بندر بن سلطان» سفير سابق عربستان در آمريكا را تاييد مي كند، اضافه كرد: مقام امنيتي سعودي پس از اين جنايت به عربستان متواري مي شود اما دستگاه امنيتي سوريه از طريق همان زني كه با وي ارتباط داشته او را به دمشق مي كشاند و بازداشت مي كند.

اين منبع آگاه درباره درخواست عربستان از امير قطر و امير كويت براي ميانجي گري در منتشر نشدن گزارش كميته تحقيق سوريه درباره ترور شهيد مغنيه و حذف نام عربستان از اين گزارش، خاطرنشان كرد: قطر نقش موثري در اين زمينه ندارد اما امير كويت تحت عنوان تقويت وحدت ميان كشورهاي عربي، به عربستان رفته و كوشيده شكاف ميان دمشق- رياض را پر كند.

تأسيس بخش مغنيه در موساد

سازمان اطلاعات اسرائيل بخشي را به نام «گروه مغنيه» تشكيل داد تا خطرات احتمالي كه از طرف حزب الله متوجه اسرائيل مي شود را بررسي كند.
به گزارش پرس تي وي، روزنامه اسرائيلي معاريو با اعلام خبر فوق نوشت، دستگاه اطلاعاتي اسرائيل باور دارد كه حزب الله قادر به ارسال نفرات خود به داخل دستگاه هاي اطلاعاتي كشورهاي ضعيف در آسيا و آمريكاي جنوبي و آفريقا بوده و هسته هاي عملياتي در آمريكا و اروپا نيز دارد.
براساس تحليل گروه مغنيه، حزب الله قادر به انتقام از ترور عماد مغنيه بوده و در انتظار فرصت مناسب به سر مي برد، بدين مفهوم كه اسرائيل و فرستادگان آن به نقاط مختلف جهان هنوز در خطر قرار دارند.

در همين حال روزنامه اسرائيلي «جروزالم پست» نيز نوشت، مسئولان وزارت دفاع اسرائيل نگران اين موضوع هستند كه پاسخ حزب الله به ترور عماد مغنيه از طريق هواپيماهاي بدون سرنشين حاوي مواد منفجره باشد.

از سوي ديگر روزنامه «القدس العربي» چاپ لندن در گزارشي از دمشق نوشت، مقامات سوريه هفته گذشته اعلام كردند، نتايج تحقيق ترور شهيد مغنيه را روز يكشنبه هفته جاري اعلام خواهند كرد اما شواهد نشان مي دهد، اعلام اين گزارش چند روزي به تاخير افتاده است، زيرا ماجراجويي روزهاي اخير اسرائيل ممكن است زمينه را براي تنشي ديگر در منطقه به ويژه ميان سوريه و لبنان، آماده سازد در نتيجه بيان چنين گزارشي مي تواند اوضاع را پيچيده تر كند.

افشاي همكاري عربستان و آمريكا در آشفته كردن اوضاع سياسي لبنان

يك روزنامه لبناني از همكاري عربستان و آمريكا در حل نشدن بحران سياسي اين كشور پرده برداشت.

روزنامه لبناني «الديار» فاش كرد كه عربستان با همدستي واشنگتن از فواد سينيوره نخست وزير خواسته است با هرگونه گفت وگو ميان گروه هاي داخلي لبنان مخالفت كند.
به گزارش خبرگزاري ها به نقل از اين روزنامه، كار به جايي رسيده كه عربستان مستقيماً با هرگونه گفت وگو در لبنان مخالفت مي كند و رياض و واشنگتن با هماهنگي يكديگر، سينيوره را كه كشور و ملتش را زير بار 45 ميليارد دلار قرض قرار داده مامور كرده اند به هرج و مرج در كشور دامن بزند.

اين روزنامه لبناني با اشاره به اقدامات خرابكارانه پيشين عربستان در قبال لبنان افزود: جاي تعجب است كه كسي موضع خرابكارانه عربستان در قبال لبنان را نشناسد، بايد گفت عربستان به دنبال عادي سازي روابط خود با اسرائيل است و نمي خواهد طرح اتحاديه عرب در لبنان اجرا شود.

الديار نوشت: «عبدالحليم خدام»، رهبر اپوزيسيون سوريه كه با مقامات سعودي به اسرائيل سفر كرد هنوز با سينيوره كه چه بسا با مقامات اسرائيلي در برخي كشورهاي عربي و به ويژه اردن ديدار مي كند، در جهت تغيير قانون طائف و اشغالگري غربي ها در خاورميانه هماهنگي مي كنند تا اين گونه توطئه آمريكا كه با تقسيم عراق و فلسطين و هم اكنون لبنان آغاز شده است عملي شود.

الديار نوشت: خوني كه از لبنان جاري است اثر ضربه عربستان، سينيوره و آمريكا و تا حدي مصر و اردن به پيكره اين كشور است.
اين روزنامه لبناني همچنين افزود: سينيوره مزدور آمريكاست و تاريخ نشان خواهد داد كه وي در كنار سرويس جاسوسي آمريكا در دستگاه امنيت ملي عربستان فعاليت داشته و دارد.

به نوشته الديار اوضاع لبنان بسيار بحراني و خطرناك است و هواپيماهاي زيادي در فرودگاه بيروت فرود آمده و سلاح خالي مي كنند با اين دليل كه محاصره لبنان مانع انتقال تسليحات به لبنان است.

در همين رابطه روزنامه لبناني الاخبار نيز فاش كرد كه آمريكا در حال بررسي ارائه كمك هاي نظامي و مالي به كابينه سينيوره براي تقويت گروه 14 مارس به عنوان دولت قانوني مورد حمايت واشنگتن است.

منابع ديپلماتيك در بيروت در گفت وگو با روزنامه «الاخبار» از توصيه هاي جديد آمريكا به «فواد سينيوره» نخست وزير لبنان پرده برداشتند.
به گفته اين منابع ديپلماتيك، مقامات آمريكايي سينيوره را نصيحت كرده اند كه به گونه اي كار كند كه به نظر نيايد وي فقط رئيس كابينه گروه اكثريت است بلكه طوري وانمود كند كه نشان دهد وي نخست وزير كل كشور لبنان است.

برپايه اين گزارش، آمريكايي ها كه نگران نداشتن مشروعيت كابينه سينيوره هستند تصميم گرفته اند در مقابل اقداماتي كه از سوي مخالفان عليه كابينه سينيوره انجام مي شود، فعاليت هايي را در دستور كار قرار دهند كه به بهبود وجهه اين كابينه و مشروعيت بخشي به آن كمك كند.

از سوي ديگر، يك مقام نزديك به جناح اكثريت (14 مارس) اظهار داشت، جناح اكثريت مخالف اين است كه نبيه بري رئيس مجلس لبنان به تنهايي دستور كار نشست گروه هاي لبناني براي پايان دادن به بحران سياسي اين كشور را تعيين كند. نبيه بري اخيراً تلاش هايي را در جهت ايجاد توافق بين گروه هاي داخلي انجام داده و سفرهايي به سوريه، عربستان، فرانسه و قطر نيز انجام خواهد داد تا شرايط اين توافق سريع تر فراهم شود.

اين در حالي است كه «عمروموسي» دبير كل اتحاديه عرب نيز تأكيد كرد كه تلاش هاي عربي براي حل بحران لبنان در چارچوب طرح كاري اتحاديه عرب ادامه دارد.

آمريكا نمي تواند خواسته هاي مخالفان را تغيير دهد
شيخ «نبيل قاووق» مسئول حزب الله در جنوب لبنان گفت، مخالفان دولت با اتحاد و نيروي خود موفق به ايجاد شرايطي شده اند كه آمريكا حتي با كمك ناوهاي خود قادر به ايجاد تغيير در آن نيست.

وي افزود، آينده لبنان قطعاً در راستاي منافع آمريكا نخواهد بود.

مسئول حزب الله تأكيد كرد، مخالفان اكنون در راهي حركت مي كنند كه پايان آن جز مشاركت ملي و از بين بردن قيمويت آمريكا نخواهد بود.
«نوار الساحلي» عضو فراكسيون وفاداري به مقاومت در پارلمان لبنان نيز تأكيد كرد كه نيروي مقاومت اسلامي از رزمايش اخير اسرائيل هيچ هراسي ندارد.

ساير رويداد ها
¤ اسرائيل اعلام كرد كه مبلغ 28 ميليون دلار بابت جشن هاي شصتمين سالگرد ايجاد خود هزينه خواهد كرد.
¤ عضو دفتر سياسي حماس گفت، حل اختلاف ميان جنبش هاي فتح و حماس در سال جاري دور از انتظار است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
واقا كه اين كشورا چه مردم كدني دارن كه اصلا متوجه نيستن دورورشون چي داره مي گذره اگرم بفهمن هيچ كاري نمي كنن همان طور كه درمورد كشور برادشون عراق هيچ كاري نكردن :mrgreen: icon_cheesygrin :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ومکر و مکرالله و الله خیرالماکرین زمانی امام خمینی میگفتند:که اینها شرشان به خودشان بر می گردد . دیدیم که شر صدام دامن گیر امریکا شده و مطمئنا شر عربستان هم روزی خود او را می گیرد و ان زمان سرانش به اشتباه خود و مردمش هم چوب نادانی و سکوت خود را خواهند خورد.و این در مورد تمام اعراب صادق است و تمام نمام ها و منافقانی که وقتی نماز می خوانند (به گفته ای خدا با سستی)گمان می کنند که خدا نمی داند. فرعون به خداوند میگفت:پروردگارا و بارالها من می دانم که تو وجود داری و خدای همه جهان هستی اما من می خواهم خدایی کنم و تو و موسی می خواهید مانع ان شوید.خدایا اجازه بده که هرچند کوتاه من خدای این مردم کودن و نادان باشم. سرگذشت و حال و وضع این اعراب با قوم بنی اسراییل یکی است به جای خدا امریکا پول فتنه . نفاق را خدای خود قرار داده اند هرچند شاید خود هم می دانند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در مورد سوال 4 بايد بگم سعوديها افكاري مانند سلطان سليم عثماني دارند و مي خوان رهبر و حاكم جهان اسلام باشن ( البته فقط مي خوان ) قتل شيعيانرو واجب تر از قتل كافران و ديگر دشمنان مي دونن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شاهزاده سعودي، قاتل شهيد مغنيه گروه بين الملل- شاهزاده بندر بن سلطان فرزند امير سلطان بن عبدالعزيز، برادر ملك عبدالله، وليعهد و نايب اول نخست وزير عربستان سعودي بنا به شواهدي كه توسط منابع آگاه ارائه شده است، در ترور شهيد عماد مغنيه نقشي عمده را ايفا كرده است. وي به مدت بيست سال سفير دولت سعودي در ايالات متحده بوده و از روبط خانوادگي با رئيس جمهوري و سران ايالات متحده برخوردار است به نحوي كه بسياري بندر بن سلطان را به واسطه روابط بسيار نزديكش با بوش «بندر بوش»‌مي‌نامند. وي كه رئيس شوراي عالي امنيت ملي عربستان است، نقش اصلي را در تدوين سياست خارجي اين كشور ايفا‌مي‌كند. بندر بن سلطان كه مهره اتصال رياض و واشنگتن تلقي مي‌شود، در زمره ثرتمندترين افراد دنيا بوده و چندي پيش هم برخي از اموال وي به اتهام رشوه‌خواري در پرونده جنجالي فروش سلا‌ح‌هاي انگليسي به عربستان، توسط كشورهاي خارجي توقيف شد. او كه لقب كسينجر خاورميانه را هم يدك‌مي‌كشد از روابط نزديكي با سران رژيم صهيونيستي برخوردار بوده و براي عادي سازي روابط اعراب و اسرائيل بسيار كوشيده است. به گفته يك منبع آگاه مقام امنيتي سفارت عربستان در سوريه، عمليات اجرايي ترور شهيد عماد مغنيه را برعهده داشته است. يك منبع آگاه با اشاره به گذشت 2 روز از زماني كه قرار بود نتايج كميته تحقيق سوريه درباره ترور مغنيه به صورت رسمي اعلام شود، افزود: اين نتايج ابتدا قرار بود كه پيش از اجلاس سران عرب اعلام شود اما با توجه به حضور مقامات سعودي در اين اجلاس، سوري‌ها اعلام نتايج را به 6 آوريل موكول كردند اما بار ديگر با پادرمياني كويت اين مسئله به تعويق افتاده است. وي با بيان اينكه طراحي اين ترور توسط رژيم صهيونيستي انجام شده و عوامل محلي نقش اجرايي آن را برعهده داشته اند، گفت:صهيونيست‌ها از يك سال قبل از رفت و آمدهاي شهيد مغنيه در آن منطقه اطلاع داشتند.از جمله عناصر مهمي كه نقش كليدي در ترور حاج عماد داشته، يكي از مسئولان امنيتي عربستان در دمشق است. وي با يك زن سوري دوست بوده و 2 ماشيني كه منفجر شد توسط اين خانم خريداري شده و به نام وي ثبت شده بوده است.اين 2 ماشين پس از خريداري، در اختيار يك بمب گذار براي جاسازي بمب قرار گرفته و سپس ماشين‌ها در پاركينگ منزل حاج عماد قرار داده شده اند. منبع : www.hezbollahnews.ir

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون از دوست خوبم امپراطور؛ بابت ايجاد اين تاپيك.
اگه موافق باشين، سوال به سوال پيش بريم تا به نتيجه‌اي مناسب‌تر و بهتر برسيم.
اما با اجازه‌ي شما، بايد زياده‌گويي كرده و عرض كنم كه سوال 1 و 4، با وجود اينكه به ظاهر متفاوت هستن، ولي در اصل، ريشه در يك مسئله دارن و اون، همون سوال چهارم هست.
پس با اجازه، جواب اين دو سوال رو مي‌دم و منتظرم كه نظر شما بزرگوار رو هم بخونم. البته از ساير دوستان هم درخواست مي‌شه در قالب پاسخگويي به سوالات مطرح شده بحث رو انجام بدن كه به يه بحث منسجم برسيم.

----------------------------------------

دولتمردان عربستان به دنبال چه چيزي در خاورميانه هستند؟
اين سوال، چندين جنبه داره.
براي شناخت وضعيت عربستان سعودي، بايد تاريخ شكل‌گيري اين كشور (منظورم پادشاهي سعودي هست) رو در نظر بگيريم.
اگه كمي جهش داشته باشيم؛ مي‌رسيم به زماني كه اسرائيل، فلسطين رو اشغال كرد. جنگ‌هاي جهاني پايان يافته و دنيا به دو قطب شرق و غرب تقسيم شده بود. درست سه سال از ويران‌كننده‌ترين جنگ در جهان نگذشته بود كه يهوديان ساكن فلسطين، پس از خروج از پيش مشخص شده‌ي نظاميان انگليسي از خاك فلسطين، با تهاجم نظامي و تسخير چندين شهر فلسطين، كشوري جديد به نام اسرائيل رو بوجود آوردند.
اسرائيل، باتوجه به آرمان مشخصي كه داشت، به سرعت شروع به رشد سرطاني خود كرده و با كمك ايالات متحده (دومين كشوري كه اين كشور رو به رسميت شناخت! اولين كشور، شوروي بود!)، به سرعت تجهيز شده و ارتشي منظم رو تشكيل داد. آرمان «از نيل تا فرات» اين كشور، بر روي پرچم اين كشور نقش بسته شد (ستاره‌ي داود در ميان دو خط آبي كه بيانگر نيل و فرات هستند). از همان زمان هم كشورها متوجه اين مسئله شدند كه هدف اسرائيل، عجالتاً چه كشورهايي است! مشخصاً نام مصر، اردن، سوريه و عراق مطرح بود.
اما اسرائيل، با مانعي سخت برخورد كرد. جمال عبدالناصر در مصر ظهور كرد و با پديد آوردن پان عربيسم، به مركزيت و رهبريت جهان عرب دست پيدا كرد. در همين‌جا، بزرگترين مشكل آل سعود شكل گرفت.
عربستان، به عنوان خاستگاه اسلام، انتظار داشت كه همواره مقام رهبريت جهان عرب رو يدك بكشد. اما حقيقت امر اين بود كه اين كشور، تنها تا زمان خليفه‌ي سوم پيشواي كشورهاي عربي (و البته مسلمان) بود و پس از انتقال مركز حكومت به كوفه توسط امام علي (ع) و پس از آن، تشكيل حكومت اموي در شام و پس از آن، تشكيل حكومت عباسي در عراق امروزي، عملاً از عربستان، تنها نام و ياد شهرهاي اسلامي مطرح بود.
اما مصر هم پيشينه‌ي تاريخي چنداني براي رهبري جهان عرب نداشت. در مصر، فاطميان تا قرن دهم و اواسط يازدهم حكومت مي‌كردند، ولي آنطور كه بايد و شايد در معادلات جهان عرب به حساب آورده نمي‌شدند. پس از تشكيل حكومت سلطان صلاح الدين ايوبي در اين كشور، براي اولين بار نام مصر به عنوان يكي از قطب‌هاي كشورهاي عربي مطرح گرديد كه البته با وفات نورالدين و جانشيني صلاح‌الدين و انتقال مركز حكومت به دمشق، مجدداً نام اين شهر و سوريه‌ي فعلي به عنوان قطب اعراب مطرح گرديد. اين مسئله، تا قبل از جنگ جهاني اول، يعني تا زماني كه عثماني‌ها در جهان، حضور سياسي داشتند، ادامه داشت.
پس از جنگ جهاني اول و ايجاد مرزبندي‌هاي جديد توسط انگليسي‌ها و ورود فتنه‌هاي فراوان توسط اين كشور، سوريه هم تقسيم شد و بخشي از آن، به نام لبنان جدا شده و تحت اختيار فرانسوي‌ها قرار گرفت. به همين خاطر، جهان عرب، تا مدت‌ها پيشوايي نداشت تا اينكه آل سعود، قدرت را در سرزمين عربستان به دست گرفتند.
اما آل سعود، هنوز پايه‌هاي قدرت را محكم نكرده بودند كه ظهور عبدالناصر را شاهد بودند. بنابراين اين مسئله، بيانگر اين بود كه رهبريت اعراب، باز هم در اختيار كشوري به جز عربستان خواهد بود. به همين دليل هم عربستان، بدل به «شريك دزد و رفيق قافله» گرديد.
در خلال جنگ‌هاي اعراب و اسرائيل، كشور عربستان به ظاهر در سمت اعراب، ولي در باطن با اسرائيل بود. كمك‌هاي اطلاعاتي فراواني كه به اين رژيم، بصورت پنهاني گسيل داشت، كمك شاياني براي ارتش نيرومند اسرائيل بود و نخستين نطفه‌هاي همكاري‌هاي پنهان اين دو كشور، در همين جا شكل گرفت.
پس از 4 بار شكست اعراب از اسرائيل، دو كشور از 4 كشور در معرض خطر، عملاً جبهه‌ي خويش را تغيير دادند : اردن و مصر.
اردن كه از همان ابتدا، قدرتي محسوب نمي‌شد و اكثراً هم سران سعودي بر روي سياست‌هاي اين كشور اعمال قدرت مي‌كردند، خيلي زود مسير عربستان سعودي را در پيش گرفت و جالب اينكه حتي آمار لشكريان اعزامي خويش به جبهه‌هاي نبرد و برنامه‌هاي تهاجم خويش را در اختيار اسرائيل قرار مي‌داد! خاندان هاشمي در اين كشور، دقيقاً سياست‌هاي خاندان سعودي را پي‌گيري كرده و به متحد پنهان اسرائيل در ميان اعراب تبديل شدند.
سوريه‌ي اسد هم تواني براي رهبري اعراب نداشت. بنابراين تنها كشور باقيمانده، مصر بود. شرايط صلح مصر با اسرائيل، خود داستاني مجزا و طولاني بوده و در اينجا، مجال بحث درمورد اين مسئله نيست. ولي مسلماً از اتحاد مستقيم مصر و اسرائيل، تنها كشوري كه بزرگترين سود را مي‌كرد، عربستان سعودي بود! وقتي انور سادات و مناخيم بگين در كمپ ديويد، قرارداد صلح و دوستي را در برابر پرزيدنت كارتر امضاء مي‌كردند، شايد هيچ‌كس به اين فكر نبود كه چرا جهان عرب، به اين سادگي، چنين خيانتي از مصر را پذيرفته است! خبر، به خودي خود، آنقدر عجيب بود كه براي هضم آن، زماني طولاني نياز بود (در عجيب بودن اين خبر، ذكر همين مثال بس كه مثلاً فردا تلويزيون اعلام كند «پرزيدنت احمدي نژاد و ايهود باراك، در تل آويو، با يكديگر ملاقات كرده و بر همكاري‌هاي متقابل دوستانه با يكديگر، در تمامي زمينه‌ها تأكيد كردند»).
پس از كنار رفتن مصر از معادلات اعراب، براي ساير كشورهاي عربي منطقه، چاره‌اي نبود جز اقتدا به سلطان جديد جهان عرب؛ يعني پادشاهي عربستان سعودي (KSA). از آن پس تاكنون، اين عربستان سعودي بوده كه نقش جلودار اعراب را ايفاء كرده و همواره نيز سعي كرده كه با سياست‌هاي خويش، اوضاع منطقه را در اختيار خويش داشته باشد.
وقتي صدام حسين، در عراق به قدرت رسيد، بزرگترين كمك‌ها از جانب عربستان سعودي به اين كشورگسيل گرديد و حتي لقب «سردار قادسيه»‌ به وي اعطاء گرديد و عربستان به صدام اين اجازه را داد كه در توهم «رهبريت جهان عرب» و «جانشيني جمال عبدالناصر» باقي بماند.
از طرفي در كشور همسايه‌، يعني ايران، عجيب‌ترين انقلاب قرن رخ داد و كشوري كه تا به ديروز، ايالت پنجاه و دوم ايالات متحده‌ي امريكا ناميده مي‌شد، با شعار «نه شرقي، نه غربي، جمهوري اسلامي»، حكومتي شيعي را پديد آورد.
ايران، پس از حكومت صفويان، ديگر حكومتي مذهبي را تجربه نكرده بود و اين، بزرگترين خطر براي عربستان سعودي سني و وهابي بود. پس تعجبي نداشت كه در پس پرده، يكي از بزرگترين مشوقين مالي، اطلاعاتي و سياسي صدام حسين براي تهاجم به جمهوري تازه تأسيس ايران، ملك فهد، پادشاه عربستان باشد! امريكا نيز كه منافع خويش را در خطر مي‌ديد، از طرفي بصورت غير مستقيم (با فرستادن مشاور ارشد امنيت ملي ايالات متحده؛ زبيگنيو برژينسكي به عراق)، صدام را مجاب به تهاجم نظامي به ايران نمود و از طرفي ديگر، ملزومات مورد نياز اين كشور براي تهاجم به خاك ايران زمين را از طريق پادشاهي عربستان سعودي، به عراق مي‌رساند (كه البته با روي كار آمدن پرزيدنت ريگان و تغيير در شرايط منطقه‌اي، امريكا رسماً روابط خود با دولت عراق را برقرار كرد).
همه چيز، عالي پيش مي‌رفت. هم ايران و حكومت شيعي اين كشور، به شدت تضعيف گرديد و به عبارت بهتر، از ارسال پيام انقلاب به ساير كشورها و بيداري اسلام حقيقي نزد مسلمانان، به سادگي ممانعت به عمل آمد، هم عراق كه روز به روز قوي‌تر مي‌شد، تا حدي تضعيف گرديد.
اما مشكل از زماني شروع شد كه عامل ناشناخته‌ي دشمنان ايران زمين روي خويش را نشان داد. ايستادگي و مقاومت ايرانيان، تنها با شجاعت همراه نشد. پس از كشيدن ترمز عراق در جبهه‌هاي غرب، ترسناك‌ترين تيپ جبهه‌هاي نبرد؛ يعني تيپ «محمد رسول الله (ص)»، به جبهه‌هاي جنوب اعزام گرديد. نابغه‌هاي نظامي اين تيپ (جاويد الاثر احمد متوسليان، شهيدان بزرگوار همت، شهبازي، كريمي، دستواره) با تركيب با نخبگان نظامي ساير تيپ‌ها و لشكرها همچون حسين قجه‌اي، عليرضا موحد دانش، كاظم رستگار و البته مغز اطلاعاتي سپاه پاسداران؛ يعني حسن باقري، چنان بلايي بر سر بعثي‌هاي متجاوز نازل كرد كه شهرهاي اشغالي، يك به يك و هريك با فضاحتي باور نكردني، به خاك ايران بازگشت و نهايتاً شاهكار نظامي ايران و عمليات بيت المقدس بود كه تعجب همگان را به همراه داشت! از عظمت اين عمليات، ذكر همين نكته بس كه تنها آمار اسراي عراق در اين عمليات (آزادسازي خرمشهر)، 18.000 نفر (بله! هجده هزار نفر!!!) بود و با تسليحات به غنيمت گرفته شده در اين عمليات، براي سه سال جبهه‌هاي جنگ كشور ايران تأمين مهمات گرديد!! (البته با صرفه‌جويي)
همين زمان بود كه دولت سعودي، وارد عمل شد و طرحي را پيشنهاد كرد ...!


پايان قسمت اول

------------------------------------------------

با عرض معذرت از امپراطور عزيز.
طبق معمول دهانم رو كه باز كردم، با وراجي‌هاي بيش از اندازه همراه شد و مجبور شدم كه مطلبي بسيار طولاني بنويسم.
چون ماجرا كمي طولاني‌تر بود، مطلب را تقسيم كردم و فكر كنم در دو قسمت عرضه كنم. گويي كه بعيد مي‌دنم حتي ذره‌اي هم ارزش مطالعه داشته باشه!!
متأسفانه اين عادت زشت، هيچگاه ازم دور نمي‌شه! پس شما به بزرگواري خودتون، اين تخريب تاپيك را ببخشيد!!

خوشحال مي‌شم تا به اينجاي كار، نظر شما (و ساير عزيزان) رو بدونم.

ضمناً لازم به ذكره كه چون با عجله اين مطلب رو تايپ كردم، ممكنه اشكالات ريز و درشت و تفاوت‌هاي تاريخي فاحشي رو صورت داده باشم. درصورت مشاهده‌ي اين مشكلات، خوشحال مي‌شم بنده رو هم در جريان بذارين تا مشكل برطرف بشه (البته در تاپيك بيان بشه بهتره! چون دوستان هم به بي‌سوادي بيش از اندازه‌ي حقير، بيش از پيش پي خواهند برد).

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون از مصطفي عزيز ( استاد ) - بي صبرانه منتظر مطالب خوب بعدي شما هستم .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مصطفي جان دست و پنجه ات درد نكنه. متاسفانه وهابيت هيچ گونه ريشه تاريخي ندارد و تماما ساخته و پرداخته استعمار انگليس است. اين فرقه فقط براي ايجاد اختلاف بين فرقه هاي مختلف اسلام به وجود امده است.تاريخ 200ساله آن مملو از جنايتهايي است كه قلب انسان را به درد مياورد. يكي از اصلي ترين عقايد وهابيون بدعت بودن بنا هاي تاريخي است كه امروزه تخريب بقيع يكي از شاخصترين نمود اين عقيده غلط است. نكته جالب اينجاست كه وهابي ها تمامي آثار تاريخي عربستان را نابود كرده اند ولي از تخريب قلعه خيبر كه مهمترين دليل وجود يهوديان در شبه جزيره عربستان است خودداري كردند اين چه معني دارد ؟ قضاوت با شما دوستان. همچنين از تخريب قبر اسماعيل بن صادق فرزند امام جعفر صادق(ع) در كنار مرقد پيامبر اكرم(ص) در مدينه خودداري كرده اند. دليل اين كارشان نيز قبول رشوه هاي سنگين ار علماي اسماعيليه است. اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علي ذلك

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مصطفی جان ما رو تو خماری گزاشتی.تازه داشتیم حال میکردیم. DASHALI این هما چیزی است که غرب میخواهد.همان بلایی که به سر مسحیت آوردند رو میخواهند به سر اسلام بیاورند ولی موفق نشدند.کار را به جایی رسانده اند که منکر مسیح میشوند. وهابیت هم این چنین. مثلاً عبدالوهاب عوضی میگفت. پیامبر مرد تموم شد رفت. قبرش رو خراب کنید .اثری ازش نگزارید.ما که مرده پرست نیسیتم. و... میخواست تا از حضرت محمد اثری نمونه و بعداً منکر وجودش بشه.همون کاری که با مسیح کردند.البته ما معتقدیم مسیح زنده است. ولی یک خری رو به جای ایشان دفن کردند.خوب اون خر کجاست؟به عبارتی پیدا کن پرتغال فروش رو.یا این انجیل اتجیلی که خود حضرت عیسی نوشت نیست. حتی حواریون هم اینون ننوشتند و.... .یک شبهاتی میارن که مسیحیت رو کلاً زیر سوا میبره.آقایون سعودی ها اصلاً سلمان نیستند. من نمیدونم چرا احمدی نژاد عزیز که خیلی بهش ارادت دارم و دوسش دارم اینقدر با عربستانی ها خوبه؟ تا حالا دق ت کردید.ما میگیم وبوستان. گلستان. آخرش تان داره.اینها هم عربستان هستند. آقا مصطفی زودتر بقیه اش رو بنویس.متشکرم. Mr.Fox

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.