DeAtH-EaGlE

مانورهاي اساسي در نبردهاي نزديك جنگنده ها

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[quote]سلام دوستان
لطفا درمورد مانور هایی که f14از پسش بر میاد هم صحبت کنید
ممنون :|[/quote]


تامكت با توجه به شرايط طراحي و استفاده از بالهاي متحرك در انجام اين مانورها(بجز سوپر كبري)مشكلي ندارد.تنها مشكل اساسي تامكت(نوع A )مشكل واماندگي كمپرسور در موتورهاي آن است كه در مانورهاي سنگين هواپيما را با مشكل انجين استال مواجه مي كند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در مورد اين اصطلاحات تايپيكي داريم يانه؟
اگر ندرايم درست كنيد اگر درست نميكنيد يه جوري پايين پستتون توضيح بديد فلان كلمه يعني چي؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]در مورد اين اصطلاحات تايپيكي داريم يانه؟
اگر ندرايم درست كنيد اگر درست نميكنيد يه جوري پايين پستتون توضيح بديد فلان كلمه يعني چي؟[/quote]

منظورت کدوم اصطلاحاته اگر میخوای یه تاپیک کامل بزنم فقط یه چند روزی طول میکشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/breaking_stalemate_scissors.jpg[/img][/align]

[b]عمل قيچي كردن به راحتي مي تواند به يك تساوي بينجامد.در حالتي كه دو هواپيما در موقعيت بدون برتري قرار دارند با انجام عمل قيچي هر دو هواپيما سرعت خود را از دست داده و پس از آن مي توانند هر كدام با يك شيرجه سرعت لازم را كسب كرده و سپس با يك ارتفاع گيري سريع(ترجيحاْ به سمت نور خوشيد تا به صورت شوك آور موجب كاهش ديد خلبان هواپيماي دشمن شود)سعي در كسب بر تري هوايي نمايند.[/b]
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقا توي آخرين نموداري كه از مانورهاي هوايي گذاشتيد كه هيچ كدام [u][b]برتري[/b][/u] رو بدست نياوردن؟! :lol: icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين مانور براي خروج از شرايط تساوي بين دو جنگنده است.
و جنگنده اي پيروز خواهد بود كه با اوج گيري سريع و در جهت مناسب خود را در موقعيت برتر قرار دهد.كه در اين حالت آيروديناميك جنگنده و توان آن در برابر فشار مي تواند تاثير گذار باشد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/countering_lowspeed_yoyo.jpg[/img][/align]

[b]مانور یویو با سرعت پایین ،مانوری تهاجمی است که برای کاهش فاصله و زاویه حمله به واسطه افزایش نرخ نزدیکی طراحی شده است.
جهت مقابله با این مانور ، هواپیمای مدافع باید صبر کند تا مهاجم پس از شیرجه اولیه شروع به ارتفاع گیری نماید.پس از آن یک گردش جزیی نموده و با بلند کردن دماغه ، متعاقب آن به سمت هواپیمای مهاجم غلت نماید.اگر هواپیمای مهاجم خیلی پایین تر قرار بگیرد یا به صورت تنگاتنگ ، دایره گردش مدافع را قطع کند،خلبان مدافع می تواند ارتفاع گرفته و سپس حمله نماید.[/b]

hamed_713
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/crossturn_inwardturnabout.jpg[/img][/align]

[b]اين روشي است كه در آن 2 هواپيماي هم دسته بدون جابجايي افقي،می توانند مسیر حرکت را جابه جا نمایند.

این مانور را می توان برای رویارویی با تهدید فزاینده دشمن در حمله از پشت سر استفاده نمود و یا متعاقب درگیریهای شاخ به شاخ به تعقیب دشمن پرداخت.هر یک از جنگنده ها با یک گردش تند به طرف داخل به سمت یکدیگر گردش می نمایند.جنگنده بالایی به سمت پایین متمایل می شود و متعاقباً جنگنده پایینی به سمت بالا حرکت می کند، و یا زمانی که تنگ ترین گردش ممکن مد نظر باشد هر دو خلبان به سمت بالا گردش می نمایند.در هر دو مورد ذکر شده خلبان بالایی در انتهای گردش از سمت نور خورشید دور می شود.

یک امتیاز برجسته این مانور آن است که حین گردش ، هر خلبان می تواند خلبان مقابل را از نقطه کور وی اگاه سازد اما در مقابل ، نقطه ضعف این مانور آن است که خلبانان ممکن است به صورت مختصر تماس چشمی خود را از دست بدهند.[/b]

hamed_713
icon_cheesygrin :lol:
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/defensive_split.jpg[/img][/align]

[b]در این مانور مهاجمان مجبور هستند که میان دو هدف یکی را انتخاب کنند. زمانی که دو هواپیمای مهاجم یکی از اهداف را انتخاب کنند، جنگنده مدافع دیگر آزاد می ماند و به عنوان یک تهدید جدی در می آید.این ماونر توسط دو جنگنده انجام می شود و در هر دو محور عمودی و افقی اجرا می گردد.
از نقطه دید خلبان مهاجم،تعقییب جنگنده ای که در محور عمودی صعود می کند ترجیح دارد؛چرا که این جنگنده زودتر انرژی خود را از دست می دهد و بهترین گزینه برای شکار توسط مهاجمان است.
از سویی دیگر جنگنده ای که گردش در محور افقی را انجام می دهد، زمان بیشتری تلف می کندتا به عرصه نبرد وارد گردد.همچنین جنگنده مدافع پایینی مشکلات بیشتری در پیدا کردن جنگنده های مهاجم فوقانی دارد.
اما از نقطه نظر خلبانان مدافع در این مانور،خلبانی که گردش افقی می کند باید بلافاصله پس از اینکه از عدم تحت تعقیب بودن اطمینان حاصل کرد، ارتفاع گرفته و در عین حال خلبانی که از ابتدا گردش عمودی کرده بود باید هر چه سریعتر ارتفاع کم کند تا بتواند از پوشش جنگنده دوم بهره مند گردد.بنا برآنچه گفته شد، بواسطه این مانور خلبانان مهاجم که هدف آسانتر را انتخاب می کنند ، در معرض خطر حمله جنگنده دوم قرار می گیرند.[/b]
hamed_713
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
icon_cheesygrin ببخشید حامد جان فکر کنم گفته بودم تو این بخش همکاری میکنم کلا یادم رفته بود. :lol:

درباره این مانور آخری به نظرم با اومدن هدفگیر راداری رو کلاه خلبان و توان درگیری با تعداد بیشتری هدف حتی اگر مهاجم یک جنگنده باشه با داشتن موشکی که زاویه +120 درجه رو پوشش میده عملا تفاوتی نداره جنگنده های مدافع چه تعداد و چه واکنشی بدن! بیشتر باید شانس بیارن تا اینکه این مانور جواب بده!
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در هواپیماهای مانوری اعم از نظامی و غیرنظامی که پرواز معکوس در آنها پیش بینی شده در مخزن سوخت مصرفی آنها ظرف کوچکی به شکل وارونه نصب شده که در حالت وارونه مقداری سوخت در آن به تله می افتد و سوخت مصرفی موتور هم هنگام پرواز وارونه از همین جا تأمین می شودبه لحاظ محدودیت گنجایش این ظرف مدت زمان پراز وارونه هواپیما هم محدود است. از سوی دیگر خلبان هم در حالت وارونه از نظر فیزیکی محدودیت دارد.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اقا مطالبتون خيلي اموزنده اس ممنون.
ميخواستم بدونم نوع جنگنده ها و طراحي بدنه و مانور پذيري شان (در حالتي كه مسلح هستند يا نيستند و مخزن اضافي سوخت دارن يا ندارن)به چه ميزان تاثير ميزاره در انجام بهتر و سريعتر اين مانورها؟
بعدم ميخواستم بدونم هر جنگنده حداكثر چه تعداد فشنگ مييتونه(براي مسلسل) حمل كنه و وزن هر فشنگش تقريبا چقدره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این مطالبی که این جا ارائه می شود(خیلی هم خوبه و دستتون درد نکنه) بیش تر برای درگیری با [color=red]موشک های حرارت یاب[/color] و [color=brown]توپ[/color] هست دیگه؟ چون اگر بخواهیم موشک های راداری و هم چنین سایت های هدف یری نصب شده روی کلاه خلبان رو در نظر بگیریم این پروسه ها تأمل برانگیز می شوند(منظورم احتمال موفقیت هست). راستی زمان متوسط برای قفل رادار موشک(حرارتی) قدر هست؟ کدوم یک از این مانورهایی که این جا ارائه می شه زودتر وبیشتر این امکان رو فراهم می کنند؟
[color=darkblue]با تشکّر[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.