EMPEROR

توافقنامه امنيتي واشنگتن - بغداد

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

خبرگزاري فارس: مقامات آمريكايي اعلام كردند واشنگتن با شرايط عراق براي تعيين زمانبندي دقيق خروج نيروهاي اين كشور از عراق موافقت كرده است.


به گزارش فارس، خبرگزاري آسوشيتدپرس به نقل از يك مقام آمريكايي بلندپايه و نزديك به فضاي گفتگوهاي جاري ميان آمريكا و عراق براي امضاي توافقنامه امنيتي گفت كه كاخ سفيد با جدول زماني پيشنهادي از سوي "نوري المالكي" نخست‌وزير عراق براي خروج از اين كشور موافقت كرده است.

بر اساس اين جدول زمانبندي، آمريكا بايد تا ژوئن سال جاري نيروهايش را از شهرهاي عراق خارج كرده و به داخل پادگانهاي خود بكشاند و تا سپتامبر سال 2011ميلادي نيز به صورت كامل از عراق خارج شود.

اين مقام آمريكايي كه خواست نامش فاش نشود در گفتگو با آسوشيتدپرس اعلام كرد كه امريكا معتقد است كه اوضاع امنيتي بايد درباره تصميم‌گيري براي خروج نيروها از عراق مورد توجه قرار گيرد اما اين كشور مي‌تواند پيشنهادات ديگري در پيش‌نويس توافقنامه امنيتي را بپذيرد.
از سوي ديگر مقامات آمريكايي نيز به آسوشيتدپرس اعلام كرده‌اند كه حضور نيروهاي آمريكايي بعد از اين مدت، در صورتي كه با درخواست مقامات عراقي باشد امكان‌پذير است.

مالكي نيز پس از ديدار با آيت الله سيستاني از مراجع شيعيان عراق در نجف اشرف در جمع خبرنگاران گفت: واشنگتن امتيازهاي بزرگي در توافقنامه امنيتي داده است.

وي تاكيد كرد كه برخي از بندهاي اين توافقنامه به ويژه بند مربوط به اعطاي مصونيت قضايي به نظاميان و غيرنظاميان آمريكايي همچنان مانعي براي رسيدن به توافقي درباره اين توافقنامه است.

مالكي گفت: امتيازهاي آمريكا در توافقنامه امنيتي بسيار بزرگ است. نكات بسيار مثبتي در اين توافقنامه وجود دارد و برخي نكات نيز وجود دارد كه مي‌تواند به ضعيف بودن آن اشاره كرد.
وي افزود: ولي مهم‌ترين نكته اين است كه حضور نيروهاي آمريكايي در عراق تا 31 دسامبر سال 2011 به پايان مي رسد و نيروهاي نظامي آمريكا مستقر در شهرها، دهكده‌ها و حومه‌هاي عراق 30 ژوئن سال 2009 از اين كشور خارج مي‌شوند.

نخست وزير عراق به سوالي مبني بر اينكه "توافقنامه امنيتي به مرحله پاياني خود رسيده است آيا اين به معناي تكميل و پايان اين گفت‌وگوها است؟" ، پاسخ منفي داد و گفت: با وجود اينكه ما به مرحله نهايي گفتگوها رسيده‌ايم ولي نكاتي وجود دارد كه تحت بررسي و گفت‌وگو و بازنگري قرار دارد و هنوز نهايي نشده است.

مرجعيت ديني پيش از اين خواستار آن شدند كه تمامي بند‌هاي توافقنامه بايد علني و شفاف باشد و مردم را از بندهاي گنجانده شده در اين توافقنامه مطلع كنند تا آنها از محتواي اين توافقنامه اطلاع حاصل كنند. آنها تاكيد داشتند كه تمام حقايق و زير و زبرهاي اين توافقنامه به صورت شفاف در اختيار ملت عراق قرار بگيرد و هيچ نكته ابهامي باقي نماند. آنها همچنين در امضاي توافقنامه امنيتي تاكيد داشتند كه استقلال و حاكميت عراق بايد در نظر گرفته شود و يك نوع اجماع ملي نسبت به اين موضوع وجود داشته باشد.

آيت الله سيستاني در اين زمينه به نوري المالكي توصيه كرد، توافقنامه امنيتي را تا زماني كه تضمين كننده حقوق ملت عراق و حاكميت اين كشور نباشد،امضا نكند.

اين مرجع بانفوذ در عراق خطاب به مالكي گفت: من نمي خواهم كه اين دست ، توافقنامه‌اي را امضا كند كه لكه ننگي در تاريخ عراق باشد.

------------

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مالكي گفت: امتيازهاي آمريكا در توافقنامه امنيتي بسيار بزرگ است. نكات بسيار مثبتي در اين توافقنامه وجود دارد و برخي نكات نيز وجود دارد كه مي‌تواند به ضعيف بودن آن اشاره كرد.


آمریکا از این امتیازا به خیلیا داده مثلا به افغانستان 7 سالیه داره از این امتیازا میده. یعنی فقط حرفشو میزنه ولی در عمل هیچی.
در این موقعیت آمریکا و بخصوص حزب جمهوری خواه به امضای این توافقنامه در اسرع وقت نیاز مبرم دارن. وزنه تبلیغاتی بزرگیه براشون. کافیه یه بررسی سطحی بر روی محتوای برنامه های صدای آمریکا در این روزا بکنید. از امضا این توافقنامه در آینده ای نزدیک و به عنوان پیروزی بزرگ خبر میده.

آمریکا با امضا این توافقنامه هم حضور دراز مدت و تجدید شونده خودشو در عراق تضمین میکنه هم میتونه از عراق به عنوان پایگاهی برای حمله احتمالیش به همسایه های عراق(مخصوصا ایران) استفاده کنه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

امپرور جان به موارد مهمی اشاره کردید.

البته در تاپیک دیگری هم گفتم که نقطه قوت و ضعف این تفاهم نامه چیست.

امنیت عراق

اگر ایران بتواند امنیت عراق را به هر طرقی تامین کند این تفاهم نامه خود بخود بی اثر خواهد شد.



جناب سعيد عزيز

چرا تصور ميكنيد ما بايد مسوول پيگيري نظم در عراق باشيم؟ چرا ايران بايستي اينطور در پروژه هاي بزرگ عراق به صورت بلاعوض سرمايه گذاري كند. در حاليكه همه ما پيشينه اين قوم رو ميدونيم و حداقل من به عينه ديده ام.
باور كنيد من هيچگاه نميتونم مردم عراق رو برادر خطاب كنم. چون هنوز صحنه زنده به گور كردن دوست عزيزم در جبهه شلمچه توسط بولدوزر كشور دوست و برادر عراق در پيش چشمانم هست....


بگذريم. قسمت مهم اين قرار داد وجود 14 پايگاه نظامي هست كه نگران كننده هست.احتمالا سپر سوم نصب شده در غرب عراق در صحراي بين اردن و عراق خواهد بود. و اين يعني دفاع كامل از رژيم منحط صهيونيستي....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اين قوم نفرين شده شايد هيچ وقت روزهاي خوش را در كشورشان نبينند.ما هم به عنوان وظيفه اسلامي در حدود مقدورات از اونها حمايت كرديم.حالا كه خودشون بندگي و سرسپردگي مي خوان به درك.از قديم گفتن خلايق را هر چه لايق. icon_wink


با يك موشك شهاب 3 درست زدي وسط هدف :lol:
عزيز حرف دل منو زدي نتيجه ظلم و بيداد اينطور كم دل ملت ايران رو خون كردن از هر طريق كه تونستند ايران و ايراني و اذيت كردن اين هم نتيجه اون
بخورن تا از جلوشون بمونه :rose:
خداييش من راضي به اين نيستم ولي دوست ندارم اقدامي هم بشه كه جلوي اون گرفته بشه مگر اينكه منافع ملي ما در خطر باشه كه اون يه بحث ديگه اي
ولي به نظر شما دولت عراق توانايي اينو داره تا از بسته شدن چنين پيماني جلوگيري كنه يا اصلا در موضعي از قدرت قرار داره تا بناي مخالفت بذاره
اگه بيراه نگم آمريكا از زمان پيروزي انقلاب اسلامي تا به حال پس از از دست پايگاه مستحكمي به نام ايران در منطقه دنبال يكي مثل اون ميگشت حالا چه جايي بهتر از عراق هم بيخ گوش ايرانه هم منابع سرشار انرژي از قبيل نفت و گاز داره هم بيشتر ميتونه با حضور فيزيكي مقتدر تر در منطقه مواضب عزيز دردونش باشه
بعدش هم ارتش عراق بايد تقويت و مدرنيزه بشه كلي هم اينوطري ملت عراق رو بدهكار ميكنه و دلاره وارد جيب صادر كنندگان و توليدكنندگان سلاح در آمريكا و احيانا انگليس ميشه
به نظرم بايد خيلي مواضب باشيم تو سياست خارجي با احتياط بيشتري پيش بريم چون هرچه حضور اين ملعون تو منطقه قويتر بشه منافع ملي ما بيشتر در خطر مي افته

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red][align=center][size=24]Mission Accomplished[/size][/align][/color]

دوستان عنايت كنند كه قبلا صحبتهايي درمورد همه پرسي و ... از اين جور صحبتها بود. جديدا هم صحبت از حداقل حضور حداقل ده ساله آمريكاييان درعراق است

اين هم هديه برادران عرب اين وريمون به كشور برادر خود ايران ( ببحشيد ميدونم اين صحبتم هم ريختن آب به آسياب دشمن و ايجاد نفاق و دو دستگي بين كشورهاي برادر است ُ- فقط نمي دانم چرا آنها هر غلتي به نفع كشورشان بكنند ايجاد نفاق نيست ولي ما كه فقط اعتراض ميكنيم ميشيم پان ايرانيسم و آبپاش و از اين جور مزخرفات icon_eek )

بخوانيد دسته گل جديد دولت و كه نماينده اكثريت مردم كشور برادر هستند. راستي درمورد غرامت جنگ هم ادعاهايي دارند كه ايران بايد هواپيماهايي ما را كه دزديده پس دهد و بايد بدليل تخريب عراق غرامت هم بدهد :mrgreen:

چقدر ما ايراني ها مهربونيم و ديگران با اين مهربوني ما دارند خوش ميگذرانند.


------------------------------

رئیس جمهوری آمریکا و نخست وزیر عراق لحظاتی پیش در بغداد، توافقنامه جنجال برانگیز خروج نظامیان آمریکایی از این کشور را امضا کردند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری اصوات العراق، یک منبع نزدیک به دولت عراق گفت : نوری المالکی نخست وزیر عراق و جرج بوش رئیس جمهوری آمریکا، لحظاتی پیش توافقنامه عقب نشینی نظامیان بیگانه از عراق را به همراه سندی که بر تاریخهای مشخص شده در توافقنامه برای عقب نشینی نظامیان تاکید می کند، امضا کردند.

"جرج بوش"عصر امروز به طور غیرمنتظره وارد بغداد شد و بلافاصله با جلال طالبانی رئیس جمهوری عراق [size=18][color=red]و در ادامه با سیدعبدالعزیز حکیم رئیس بزرگترین فراکسیون پارلمانی عراق و دیگر مقامهای این کشور دیدار کرد[/color].[/size]پارلمان عراق پنجشنبه هفتم آذر در نشستی پرتنش با حضور 189 نماینده از مجموع 275 نماینده به رای گیری درباره توافقنامه جنجال برانگیز خروج نظامیان آمریکایی از عراق پرداخت که 144 نماینده حاضر به آن رای مثبت و 35 نماینده به آن رای منفی دادند. در این نشست توافقنامه موسوم به توافقنامه چارچوب همکاریهای راهبردی میان عراق و آمریکا هم تصویب شد.

سفر رئیس جمهوری آمریکا به عراق،چهارمین و آخرین سفر وی پیش از واگذاری دولت به باراک اوباما به شمار می رود. جرج بوش 20 ژانویه کاخ سفید را ترک می کند.

رئیس جمهوری آمریکا پیش از این سفر، در نوامبر 2003، ژوئن 2006 و سپتامبر 2007 از عراق دیدار کرده بود.

-----------

اين تاپيك هم به آخر رسيد

[color=red]دوستان براي سلامتي اعراب اين وريمون اجماعا صلوات ضمنا براي برادر حكيم هم صلواتي بفرستيم كه چش نخوره (يكدفعه ياد تغيير نام بزرگراه رسالت افتادم كه با نام جديد شرقي آنرا به يك اسم و غربي آنرا به اسم آن دانشمند ايراني گذاشتند) [/color]

ميدانم كه نوري مالكي و مجلس عراق تحت فشار علارقم ميل باطني اكثر مردم عراق ( جالبه همين آقايان با راي مورد تاييد ايران و مجامع بين المللي همان مردم انتخاب شده بودند يعني باشرايط كاملا دموكراتيك و بدور از فشار ) اين توافق نامه را امضا كردند ولي چه ميشه كرد وقتي نفع اعراب در ميان باشد مالكي توي دلش ميگه گور باباي ايران و ايراني بذار دوباره با اين 6 ميليارد قرارداد جديد كه با پنتاگون بستيم قوي بشيم دوباره حال مجوسيها را ميگيريم.

-----------


همه دوستان عاشق عربهاي دشمن ايران و ايراني موفق و سلامت باشند

امپراتور نژاد پرست و پان ايرانيسم و از اين جور وصله ها فعلا فردا خدا داند چي بهمون ميچسبونند. :lol:

---------

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فکر کنم باید یاد امثال جلال طالبانی که از ترس صدام با خر از مرز ردش کردیم بردیمش تهران و رفت دستبوس رهبرمون آیت الله خمینی که صدام نکشدش حالا همین ها برامون این قطعنامه ها صادر میکنند و رفقاش برامون خلیج ع..ی توی سفارت میزارن. فکر کنم هزاران بار دیگه از اینها ضربه بخوریم بازهم از خواب بیدار نمیشیم چکار کنیم منافع ملی کشک بستنی نیست مسئله پیچیده ایه که جوانب زیادی داره امیدوارم مسئولین پخته برخورد کنند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]ضرب شست امریکا به مالکی درباره کودتا و تحمیل توافقنامه امنیتی[/b]


امضاء توافقنامه امنیتی با اعمال فشار و تهدید دولت ایالات متحده همراه بوده و شایعات منتشر شده طی روزهای اخیر در بغداد مبنی بر احتمال کودتا نیز نوعی ضرب شست و هشدار به دولت شیعی عراق است.

به گزارش رجانیوز به نقل از منابع آگاه، توافقنامه امنیتی عراق- امریکا در شرایطی امضا شد که دولت امریکا، مالکی را تهدید کرده بود در صورت عدم امضای این توافقنامه، اعضاء دولت وی و خانواده هایشان ترور خواهند شد و در جریان یک کودتا، دولتی متشکل از اعضاء سابق حزب بعث در عراق مستقر خواهد شد.

پس از این تهدیدات و جدی شدن نشانه های آن، دولت عراق ضمن مشورت با برخی مراجع این کشور، حفظ دولت شیعی را دارای اولویت تشخیص داده و تصمیم می گیرد ضمن اعمال برخی تغییرات در توافقنامه، اجرای آن را منوط به همه پرسی مردمی طی سال آینده نماید.

با این حال، اتفاقات روزهای اخیر در عراق و بازداشت برخی مقامات رسمی وزارت کشور عراق که در جریان دولت وحدت ملی، این وزارتخانه به سنی ها و سکولارها رسیده است، نوعی هشدار برای دولت مالکی از سوی دولت امریکا با دراختیار داشتن حدود 150 هزار نیروی نظامی در عراق است که درخصوص تخطی از اجرای توافقنامه، باید منتظر عواقب فوری آن باشد.

این در حالی است که مالکی تلاش کرد، نشان دهد اوضاع کاملاً تحت کنترل دولت قرار دارد. وی خاطرنشان کرد با وجود صندوق هاي انتخابات، وقوع كودتا در عراق امكان ناپذير است.

بنا بر اخبار منتشر شده، مقامات بازداشت شده از وزارت کشور عراق آزاد شده اند و تأکید شده است که هیچ مدرکی دال بر تلاش آنها برای کودتا یافت نشده است.

رجانيوز

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][b]ضرب شست امریکا به مالکی درباره کودتا و تحمیل توافقنامه امنیتی[/b]


امضاء توافقنامه امنیتی با اعمال فشار و تهدید دولت ایالات متحده همراه بوده و شایعات منتشر شده طی روزهای اخیر در بغداد مبنی بر احتمال کودتا نیز نوعی ضرب شست و هشدار به دولت شیعی عراق است.

به گزارش رجانیوز به نقل از منابع آگاه، توافقنامه امنیتی عراق- امریکا در شرایطی امضا شد که دولت امریکا، مالکی را تهدید کرده بود در صورت عدم امضای این توافقنامه، اعضاء دولت وی و خانواده هایشان ترور خواهند شد و در جریان یک کودتا، دولتی متشکل از اعضاء سابق حزب بعث در عراق مستقر خواهد شد.

پس از این تهدیدات و جدی شدن نشانه های آن، دولت عراق ضمن مشورت با برخی مراجع این کشور، حفظ دولت شیعی را دارای اولویت تشخیص داده و تصمیم می گیرد ضمن اعمال برخی تغییرات در توافقنامه، اجرای آن را منوط به همه پرسی مردمی طی سال آینده نماید.

با این حال، اتفاقات روزهای اخیر در عراق و بازداشت برخی مقامات رسمی وزارت کشور عراق که در جریان دولت وحدت ملی، این وزارتخانه به سنی ها و سکولارها رسیده است، نوعی هشدار برای دولت مالکی از سوی دولت امریکا با دراختیار داشتن حدود 150 هزار نیروی نظامی در عراق است که درخصوص تخطی از اجرای توافقنامه، باید منتظر عواقب فوری آن باشد.

این در حالی است که مالکی تلاش کرد، نشان دهد اوضاع کاملاً تحت کنترل دولت قرار دارد. وی خاطرنشان کرد با وجود صندوق هاي انتخابات، وقوع كودتا در عراق امكان ناپذير است.

بنا بر اخبار منتشر شده، مقامات بازداشت شده از وزارت کشور عراق آزاد شده اند و تأکید شده است که هیچ مدرکی دال بر تلاش آنها برای کودتا یافت نشده است.

رجانيوز[/quote]
با سلام خدمت همه دوستان گرامي
و به اين ترتيب دولت مالكي مجبور به در نظر گرفتن منافع ملي شد و در آينده نيز بيشتر از اينها مجبور خواهد شد مگر اينكه همه مردم عراق شهامت اين منتظر الزيدي خبرنگار را پيدا كنند كه تنها در آن صورت اميد به رهايي دارند و در غير اين صورت اين قصه سر دراز دارد ... :oops:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام خدمت تمامی دوستان

نظر شما در خصوص رای مردم عراق چیست؟

---------------------------

[color=red]محسن حکيم: همه پرسى درباره توافقنامه امنيتى را قطعاً برگزار مى کنيم.[/color]

محسن حکیم: برگزاری همه پرسی درباره توافقنامه امنیتی واشنگتن - بغداد جدی است و هیچ گاه از آن تخطی نخواهیم کرد.

مشاور سیاسی رئیس ائتلاف یکپارچه در گفت وگو با خبرگزاری فارس درباره برگزاری همه پرسی پیرامون توافقنامه امنیتی خاطرنشان کرد: بحث همه پرسی یک مسئله جدی است، زیرا در پارلمان به تصویب رسیده و تمامی مراحل قانونی را طی کرده است و به هیچ وجه نمی توان از آن تخطی کرد.

محسن حکیم متذکر شد: توافقنامه امنیتی در سال جاری به همه پرسی گذاشته خواهد شد و در صورت رد آن از سوی مردم، قطعاً دولت خود را ملزم به آن خواهد دانست.

مشاور سیاسی رئیس ائتلاف یکپارچه یادآور شد: [color=red]رد توافقنامه از سوی مردم به معنای اخطار و اعلام طرف عراقی به طرف آمریکایی است و براساس ماده 30 باید به مدت یک سال این توافقنامه به پایان برسد و باید طرف آمریکایی طی این مدت، تمامی نیروهای خود را از عراق خارج کند.[/color]


------------

موفق باشید

امپراتور

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.