SAEID

نجار: يد دفاعي ايران در كنار امنيت سوريه خواهد بود

Recommended Posts

[align=center]كنفرانس خبري وزراي دفاع ايران و سوريه

نجار: يد دفاعي ايران در كنار امنيت سوريه خواهد بود

تصویر

وزير دفاع كشورمان تاكيد كرد: با توجه به عمق استراتژيك بودن سوريه براي ايران، يد دفاعي قدرتمند جمهوري اسلامي ايران در كنار امنيت سوريه خواهد بود.[/align]

به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس مصطفي محمدنجار وزير دفاع جمهوري اسلامي ايران پس از امضاي ياد داشت تفاهم مشترك با همتاي سوري خود در جمع خبرنگاران، سفر سپهبد توركماني به ايران را در راستاي سفر مداوم مقامات عاليرتبه دو كشور دانست و گفت: ما در اين سفر مذاكرات و توافقاتي داشتيم كه در قالب سومين اجلاس مشترك دفاعي ايران و سوريه بود.
وي با اشاره به مناسبات گسترده سياسي ،اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي ايران و سوريه اظهار داشت: تعاملات دفاعي نيز همواره در ميان دو كشور وجود داشته كه در يادداشتي تفاهم اخير نيز حمايت كامل از استقلال و يكپارچكي دو كشور مورد تاكيد قرار گرفته و بر خروج اشغالگران از منطقه نيز در كنار تبادل موضوعات دفاعي تاكيد مجدد شده است.
وي در پاسخ به سوالي در باره توافقنامه امنيتي كه آمريكا در حال تحميل آن به عراق است گفت: اين پيمان يك خسارت براي ملت‌هاي منطقه و مردم عراق است.
نجار افزود:برخلاف ادعاهاي اوليه آمريكا كه هدف خود را آزادي عراق اعلام مي‌كردند آنها با تحميل يك قرارداد به كشور عراق مي‌خواهند پوششي براي ماندگاري ظالمانه و متجاوزانه در اين كشور اسلامي داشته باشند و علما وملت‌ عراق قطعا اين موضوع را نخواهند پذيرفت.
وزير دفاع كشورمان در باره خبرهايي مبني بر مذاكره سوريه و اسرائيل و كاهش سطح همكاري‌هاي اين كشور با ايران گفت: در حالي كه پيش‌بيني بوش و اسرائيل آن بود كه سال 2008 زمان جدايي ايران و سوريه است و مي‌خواستند در لبنان امتيازاتي بگيرند ولي جرياني تمام آمال خام آنها را از بين برد و سفر وزير دفاع سوريه درست دو روز بعد از خبرهايي كه درباره مذاكره اين كشور با اسرائيل اعلام شد نشان مي‌دهد كه اهداف اسرائيل كاملا نقش بر آب شده است.
وي اضافه كرد‌: پيروزي سياسي مردم لبنان بر توطئه‌هاي اسرائيل و مقاومت حماسي جنبش حماس نشان از بيداري ملت‌هاي منطقه دارند و نشان مي‌دهند ايران و سوريه و مقاومت همواره در كنار يكديگر هستند.
خبرنگار فارس از وزير دفاع كشورمان در باره معناي توصيف سوريه به عنوان عمق استراتژيك ايران سوال كرد كه نجار گفت: دو كشور اهداف مشترك و تعاملات عميقي دارند. تهديدات و دشمني با اسرائيل همواره مورد توجه دو كشور بوده و همين تهديدات ايجاب مي‌كند كه ايران وسوريه متحد استراتژيك همديگر باشند.
وزير دفاع تاكيد كرد: بايد ايران وسوريه به عنوان جزء‌مهمي از پيكره سرزمين‌هاي اسلامي، تهديدات مقابل امت اسلام خنثي كنند وبه همين خاطر در بخش امنيتي، عمق استراتژيك به معناي اين است كه يد طولاني ايران در بخش دفاعي تا سوريه و بالعكس وجود دارد و ايران با در اختيار گذاشتن تجهيزات و امكانات دفاعي و نيز سوريه با همين همكاري‌ها همواره در كنار يكديگر و عمق استراتژيك هم هستند.
وي در پايان تاكيد كرد: با توجه به تفاهمات و همكاري‌هاي استراتژيك ايران وسوريه روابط گسترده‌اي در بخش دفاعي داشته و خواهند داشت.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]نشست خبري وزراي دفاع ايران و سوريه

توركماني: امكانات دفاعي ايران حامي امنيت سوريه است

تصویر

وزير دفاع سوريه تاكيد كرد: ايران همواره به عنوان يك دوست و متحد مهم براي سوريه و حامي امنيت كشورمان با توجه به قدرت دفاعي خويش است.[/align]

به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، سپهبد حسن توركماني جانشين فرمانده كل قوا و وزير دفاع سوريه در حاشيه امضاي يادداشت‌ تفاهم امنيتي با وزير دفاع كشورمان در جمع خبرنگاران با تقدير از همكاري‌هاي گسترده جمهوري اسلامي ايران و سوريه گفت: اين همكاري‌ها در راستاي برقراري صلح و آرامش در منطقه خاورميانه است و ايران نقش مهمي در منطقه داشته و دارد.
وي تأكيد كرد: رابطه ايران و سوريه همواره استراتژيك و برپايه اصول و مباني محكمي استوار است و هيچكس نمي‌تواند در انديشه اين باشد كه بتواند مانعي در رابطه ايران و سوريه ايجاد كند.
توركماني در خصوص مذاكرات صلح با اسرائيل نيز گفت: همواره يادمان هست كه مذاكرات صلح در گذشته با اسرائيل به نتيجه نرسيده است ولي ما پيشنهاد واسطه ترك براي مذاكرات صلح را بررسي كرده‌ايم و صرف‌نظر از نتيجه آن بدون بدبيني آن را بررسي مي‌كنيم.
وي در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبني بر عمق استراتژيك بودن سوريه براي ايران گفت: معتقديم با توجه به توان و قدرت ايران و امكانات قابل توجهي دفاعي اين كشور، ايران همواره به عنوان يك دوست و متحد مهم براي سوريه به حساب مي‌آيد و امنيت به معناي همه‌جانبه آن مدنظر ايران است.
وزير دفاع سوريه خاطرنشان كرد: با توجه به موقعيت جغرافيايي و ژئوپلتيك سوريه ما همواره يك عمق استراتژيك مهم براي ايران هستيم و عليرغم فاصله جغرافيايي، اين بعد مصافت هيچ تأثيري ندارد.
توركماني اضافه كرد: تا زماني كه براساس اين ديدگاه مشترك و عميق با ايران در تعامل هستيم هيچ مشكلي در اين رابطه وجود نخواهد آمد و همكاري‌هاي دفاعي گسترده نشان از صحت معناي عمق استراتژيك ايران و سوريه براي يكديگر دارد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دم سوريه گرم اونا زمان جنگبا عرا تنها كشور عربي بودنكه به مخالفت با صدام پرداختن وخط لوله نفت عراق مديترانه رو بستن .....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
امیدوارم که ید دفاعی اونها هم در کنار امنیت ما باشه! icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سوريه به ما وافداريشو ثابت كرده

بلي اما نبايد انتظاري رو كه از گروهي مثل حزب الله داريم .. از كشوري مثل سوريه داشته باشيم. سوريه نميتونه بدليل ملاحظات ... به اسراييل حمله بكنه. مگر اينكه اسراييل بهش حمله كنه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

امیدوارم که ید دفاعی اونها هم در کنار امنیت ما باشه! icon_cheesygrin


منم همينطور icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.