ALI

هویتزر خودکششی سزار (CAESAR )

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

نسل جدید هویتزرهای خودکششی سزار

 

CAESAR-6X6-DESIGN_Nexter.jpeg

 

شرکت دفاعی Nexter فرانسه در سال 2022 سفارشی به ارزش 600 میلیون یورو از آژانس ملی توسعه تسلیحات ارتش فرانسه برای توسعه و تولید نسل جدید هویتزر خودکششی کامیون سوار با نام سزار  6x6 مارک2 دریافت کرد. این قرارداد چهار ساله برای توسعه و آزمایش و خرید نسل جدید هویتزرهای سزار را در برمیگیرد. ارتش فرانسه در نظر دارد موجوری هویتزرهای خودکششی سزار خود را به 109 قبضه فعال در سال 2031 برساند. تعداد واقعی سیستم‌های جدیدی که قرار است تولید شوند هنوز مشخص نشده است. . در سال 2024، ارتش فرانسه و شرکت نکستر تصمیم خواهند گرفت که آیا 109 قبضه هویتزرهای خودکششی سزار نوساز تولید می شود یا اینکه 33 قبضه جدید تولید  و 76 قبضه هویتزر سزار موجود اصلاح می شود. این قرارداد همچنین شامل تمدید برنامه نگهداری و پشتیبانی از هویتزر سزار به مدت دو سال و تمدید برنامه پشتیبانی فعلی تا پایان دهه است.

 

در نسل جدید هویتزر سزار ، سلاح اصلی هویتزر بدون تغییر خواهد ماند. اما شاسی جدید آرکوس با موتور دیزلی قدرتمندتر 460 اسب بخار ( نسخه قبلی به پیشرانه 215 اسب بخاری مجهز است) و  گیربکس اتوماتیک خواهد بود. کامیون دارای کابین زرهی خواهد بود که مطابق با استاندارد  STANAG 4695  در سطح 2 حفاظت بالستیک و سطح 2 حفاظت IED/مین (مقاوم در برابر مهمات 7.62×39 میلیمتری  و مقاوم در برابر انفجار 6 کیلوگرم TNT در زیر چرخ ها ) است. سیستم جدید کنترل آتش ، مجموعه رادیویی و ارتباطی جدید ، سیستم اطلاعات نبرد عقرب (SICS) و اخلالگر  بمب های کنار جاده ای به نسخه جدید اضافه خواهد شد. نسخه جدید مجهز به بارگذار نیمه اتوماتیک برای قرار دادن خرج و گلوله در داخل توپ مانند نسخه 8x8 سزار خواهد بود.

 

CAESAR-.jpg CAESAR-2.jpg CAESAR1.jpg

 

CAESAR31.jpg

ماکت نسل جدید هویتزر خودکششی سزار - به نظر میرسد علاوه  کابین زرهی جدید، فضا داخلی کابین نیز بزرگتر شده است و دارای دو درب در هر طرف است

 

استفاده از سیستم اطلاعات نبرد عقرب باعث خواهد شد نسل جدید هویتزرهای سزار به راحتی در هنگ های مشترک نسل اینده ارتش فرانسه و بلژیک ادغام شوند. فرانسه و بلژیک در سال 2017 در مورد همکاری بین دو کشور در زمینه نیروی زمینی و استفاده از جنگ شبکه محور عقرب اعلام امادگی کردند(لینک). در همین راستا و جهت افرایش همکاری بین فرانسه و بلژیک در 13 مه 2022 (23 اردیبهشت 1401) وزرای دفاعی دو کشور جهت خرید و توسعه نسل جدید هویتزرهای خودکششی سزار قرار دادی را امضا کردند.  این توافقنامه شامل ساخت 9 قبضه نسل جدید هویتزر سزار برای ارتش بلژیک است که تحویل آن برای سال 2027 برنامه ریزی شده است.  علاوه بر سرمایه گذاری بلژیک در بخش عملیاتی، در بخش های آموزش مشترک و یکپارچه، سیستم‌های ارتباطی و ادغام واحدهای توپخانه در شبکه اطلاعاتی، بروز رسانی یا تولید مهمات و...  کل سرمایه گذاری بالغ بر 62 میلیون یورو می باشد.

 

 

منابع

1

2

  • Like 2
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.