karkas

سانحه های هوایی در ایران

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

با سلام


طبق بررسی که من کردم پر سانحه ترین هواپیمای ایران در حال حاضر سی-130 هست که یک هواپیمای مزخرف ترابری برای خطوط ایرانی است . این هواپیما ویزگی های زیادی داره ولی برای ایران ویژگی که نداره هیچ بدبختی هم داره . برای مثال حمل بیش از ۱۷۱۴۵ کیلوگرم بار . سرعت بالا و برد زیاد .

اطلاعات زیر از سایت ویکی پدیا کپی برداری شده .

۶ دسامبر ۲۰۰۵ یک فروند سی-۱۳۰ در هنگام بازگشت برای فرود اضطراری در فرودگاه مهرآباد با ساختمانی مسکونی برخورد کرد. در این حادثه ۱۲۸ نفر کشته شدند.
۲۵ ژوئن ۲۰۰۳ یک فروند سی-۱۳۰ به خاطر مشکلات فنی سقوط کرد. در این حادثه ۷ نفر کشته شدند.
۲ فوریه ۲۰۰۰ یک فروند سی-۱۳۰ هنگام بلند شدن از فرودگاه مهرآباد سقوط کرده و به یک ایرباس ۳۰۰ هواپیمایی هما برخورد کرد. در این حادثه ۱۰ نفر کشته شدند.
۱۳ مارس ۱۹۹۷ یک فروند سی-۱۳۰ به خاطر نقص موتور نزدیکی مشهد سقوط کرد و ۸۶ نفر کشته شدند.
۱۷ مارس ۱۹۹۴ یک فروند سی-۱۳۰ بر فراز ارمنستان سرنگون شد و ۳۲ نفر کشته شدند.
۲ نوامبر ۱۹۸۶، ۹۸ کشته
۱۵ اکتبر ۱۹۸۶، تا ۲۳ فروند در بمباران هوایی عراق نابود شدند.
۲۹ سپتامبر ۱۹۸۱، ۸۰ کشته
۱۹ ژوئن ۱۹۷۹، ۵ کشته
۱۹ سپتامبر ۱۹۷۸، ۹ کشته
۲۱ دسامبر ۱۹۷۶، ۹ کشته
۲۸ فوریه ۱۹۷۴، ۱۰ کشته
۷ آوریل ۱۹۶۹، تلفات نامشخص
۱۸ آوریل ۱۹۶۷، ۲۳ کشته

سرجمع من حساب کردم تا حالا بیش از 500 نفر جان باختند به دلیل سقوط این هواپیما .

در حقیقت 14 بار این هواپیما سقوط کرده به دلیل نقص فنی . فقط یک جواب حسابی . این هواپیمای مزخرف قراره تا کی تو نیروی هوایی ما بمونه ؟

تصویر
تصویر
تصویر
تصویر

آمار دیگری از سقوط هواپیما و جنگنده ها در اینجا حضور داره که البته ربطی به بالایی نداره .

۱۶ تیر ۱۳۸۷یک فروند هواپیمای شکاری اف-پنج ارتش ایران
۲۶ فروردین ۱۳۸۷: يک فروند هواپيمای سوخو متعلق به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که البته خلبان و کمک خلبان سالم موندن .
۵ آذر ۱۳۸۶ (۲۶ نوامبر ۲۰۰۷): یک فروند هواپیمای نظامی اف-۴ فانتوم ارتش ایران به علت نقص فنی در منطقه کنارک چابهار سقوط کرد و دو سرنشین آن کشته شدند
۶ آذر ۱۳۸۵ (۲۷ نوامبر ۲۰۰۶): یک فروند هواپیمای آنتونوف ۷۴ متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فرودگاه مهرآباد سقوط کرد. در این حادثه ۳۶ نفر کشته و ۲ نفر زخمی شدند.
۳۰ بهمن ۱۳۸۱ (۱۹ فوریه ۲۰۰۳): یک ایلیوشین-۷۶ متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنوب شرق ایران سقوط کرد و تمام ۲۷۶ سرنشین آن جان باختند.
۳ خرداد ۱۳۷۰ (۲۴ مه ۱۹۹۱: هواپیمای ایلوشین-۷۶ در نزدیکی کرمانشاه سقوط کرد و ۴ سرنشین آن کشته شدند.

سعی کردم در لیست بالا فقط هواپیما های نظامی باشند . اگر یک نگاه خوب به لیست بالا بندازید بیشتر همون جنگنده های مال زمان شاه ملعون موندن . این جنگنده ها و هواپیما ها 80 درصد به دلیل نقص فنی افتادن . چرا . چونکه قدیمی هستند و به دلیل کمبود قطعات .

بعد از هند ایران در زمینه سقوط هواپیما و جنگنده دوم است . چراکه جنگنده و هواپیما ها کمبود قطعات دارند .

تصویر
تصویر

حرف حساب


قصد من توهین به کشور و یا مسئولین نیست . این فقط در حد یک انتقاد است که چرا سانحه های هوایی در ایران انقدر زیاده و چرا ایران ؟؟ در زمان شاه ملعون بی همه چیز بی عرضه هواپیمایی ایران در جهان دوم بود از لحاظ ایمنی و خدمات یعنی بعد از هواپیمایی یال ژاپن در حقیقت هواپیمایی آمریکا رو گذاشته بودیم کنار . ولی الان در رده کشور هایی است که آمار سقوطشون بالا است قرار داریم . و با همون هواپیما ها .

کاربران گرامی یک دلیل به ما بدید .

[align=center]مهم -------------- مهم [/align]

من به هیچ وجه قصد توهین ندارم و این فقط در حد یک انتقاد و آشنایی دوستان با میزان سانحه های هوایی در کشور است .

موفق باشید .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

قصد من توهین به کشور و یا مسئولین نیست . این فقط در حد یک انتقاد است که چرا سانحه های هوایی در ایران انقدر زیاده و چرا ایران ؟؟ در زمان شاه ملعون بی همه چیز بی عرضه هواپیمایی ایران در جهان دوم بود از لحاظ ایمنی و خدمات یعنی بعد از هواپیمایی یال ژاپن در حقیقت هواپیمایی آمریکا رو گذاشته بودیم کنار . ولی الان در رده کشور هایی است که آمار سقوطشون بالا است قرار داریم . و با همون هواپیما ها .

کاربران گرامی یک دلیل به ما بدید .


تحریم همان کشورهایی که تا دیروز سی130 و جنگنده به ما میدادند و الان حتی قطعه نمیدهند.

راه خودکفایی بسیار سخت و طاقت فرساست و این تلفات در مقایسه با تلفات کشوری مثل چین برای رسیدن به توان علمی و صنعتی لازم جهت ساخت هواپیما بسیار ناچیز است.

صبر داشته باش.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

قصد من توهین به کشور و یا مسئولین نیست . این فقط در حد یک انتقاد است که چرا سانحه های هوایی در ایران انقدر زیاده و چرا ایران ؟؟ در زمان شاه ملعون بی همه چیز بی عرضه هواپیمایی ایران در جهان دوم بود از لحاظ ایمنی و خدمات یعنی بعد از هواپیمایی یال ژاپن در حقیقت هواپیمایی آمریکا رو گذاشته بودیم کنار . ولی الان در رده کشور هایی است که آمار سقوطشون بالا است قرار داریم . و با همون هواپیما ها .


کرکس شما جوابتو تو همین آماری که نوشتی میتونی پیدا کنی. اول که این همه هواپیماههای از رده خارج شده اند یعنی اکثر هواپیماها همین سی ۱۳۰ رو همان شاه که شما توهین (احترام کسی که زنده نیست یه امر انسانیست شما بایست اینو در غرب یا کانادا دیده و یاد گرفته باشید) میکنید خرید و آن زمان جزو مدرنها بود. همینطور اف۵ ،اف۴، اف۱۴ وووو. خوب این ناوگان آوت او سرویسند و قدیمی. اینهم مهندسان ایرانی و خرید قطعات در بازار سیاهه که باعث شده این چنداتاهم که باقی موندند قادر به پرواز باشند. تو همان کانادا شما اصلا قادر به دیدن یا تصور هواپیماهیی که ۲۰ تا ۳۰ سال تا جایی ۳۵ تا ۴۰ قدیمی باشند و در ناوگان هوایی خدمت کنند نخواهی بود. icon_cool
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
باید به این نکته اشاره کرد که این زمان زمانی است که مسئولین عالی رتبه کشورمان باید تصمیم بگیرند آیا نیازی به نیروی هوایی و جنگنده داریم و یا خیر؟اگر نیاز داریم پس باید سرمایه گذاری کرده و هرچه زودتر نسبت به نوسازی ناوگان جنگنده وهواپیماهای ترابری نیروی هوایی خود همت گماریم اگرچه با وجود تحریم های ناعادلانه غربی ها کار بسیار بسیار دشوار است ولیکن غیر ممکن نیست .اگر هم نیازی به نیروی هوایی نیست دیگر چرا با جان خلبانان خود به این سادگی ها بازی می کنیم.اگرچه سقوط جنگنده وهواپیما نیز بخشی از داستان پرواز است ولیکن این داستان برای ما کمی بیش از حد در حال تکرار است و به مرزهای هشدار نزدیک است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان فکر نکنم تا حالا تحریم خرید جنگنده و یا هواپیما شده باشیم . خوب شما که دستت بیشتر از ما تو کاره . همون جنگنده هایی که 30 سال پیش شاه خرید چرا باید هنوز استفاده بشه . من نمی دونم حتما باید همه جنگنده و هواپیما ها بفیتند تا مسئولین هواپیما بخرن یک سؤال اصلا : چند بار میگ-29 که بسیار نو تر از این اف-14 ها و اف-5 ها هستند چند بار سقوط کردند . ؟؟؟؟ امار سقوط میگ-29 در ایران طبق اطلاعی که من دارم صفر هست چرا ؟؟ چونکه جدیدتر است ، روس ها در نوسازیش بهمون کمک می کنند ... بنابراین جنگنده های آمریکا ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تیر ۱۳۸۷یک فروند هواپیمای شکاری اف-پنج ارتش ایران


يك فروند اف 7 بود نه اف 5.
آدم رو مجبور مي كنيد عكس لاشه اين قارقارك رو بزاره و باعث ناراحتي همه بشه. icon_cool


تصویر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام خدمت همه دوستان گرامي

۱7 مارس ۱۹۹۴ یک فروند سی-۱۳۰ بر فراز ارمنستان سرنگون شد و ۳۲ نفر کشته شدند.

اين مورد نقص فني نبوده و توسط موشك زمين به هوا به اشتباه در زمان جنگ قره باغ بين آذربايجان و ارمنستان ظاهرا توسط نيروهاي ارمنستان سرنگون شده

۱۵ اکتبر ۱۹۸۶، تا ۲۳ فروند در بمباران هوایی عراق نابود شدند.

اين مورد هم مربوط به بمباران دشمن است
آيا كسي از صحت اين مورد اطلاع دارد ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
واقعا حيفه كه تعداد زيادي از خلبانهاي كشور كه سرمايه هاي ما هستن به خاطر نبود مديريت صحيح و عدم نوسازي كشته بشن و يا هر ان احتمال سقوط هواپيماشون باشه٠ :oops: شاه هر چي كه بود خدمات زيادي به كشور كرد و در ضمن توهين به مرده ها كار درستي نيست icon_cool ٠

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بله درست است هواپيماي اف 5 نبود كه سقوط كرد بلكه اف 7 ساخت چيني بود بعدشم سوخوي روسيه هم اگر 40 سال مثل اف 5 امريكايي عمر مي كرد فكر نكنم كه اصلا بتواند پرواز كند باز خدا رو شكر كه هواپيما هاي ما امريكايست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اصل تحریم هست.روسها هم که خودتون می دونید چه جوری معامله می کنند. با این حال الان ایران کلی توپولف جدید داره می خره که انگار قراره تعدادی هم داخل ایران مونتاژ شه.روسها می دونند ما نمی تونیم هواپیما از غرب بخریم و تنها راهمون اونان. قیمت رو عشقی حساب می کنند. در مورد جنگنده ها نمی دونم چرا روسی نمی خریم یا شایدم نمی دهند. luftwaffe icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان مطمئن باشند مسئولان مربوطه هم از این مشکلات اطلاع دارند و تاکنون برای خودکفایی در صنایع هوافضا سرمایه گذاری شده است. اما هنوز در اول راه هستیم و کم کم داریم به سوی مباحث پیچیده و پیشرفته نزدیک میشیم. یک شبه نمیشه هواپیمایی امن مثل بوئینگ777 ساخت. در اوایل قرن گذشته هم تلفات هوانوردی در کشورهای غربی زیاد بود. ولی الان تلفات خلی کمی متحمل میشوند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شاه می تونست با پول سرشاری که از نفت بدست میاره تکنولوِژی رو بخره . و همین قدرتش باعث از میان رفتنش شد .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.