Electro_officer

ناوشکن‌های LANZHOU (TYPE 52C) CLASS DDG افتخار چین

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

ناوشکن‌های LANZHOU (TYPE 52C) CLASS DDG مقدمه‌ای بر ساخت ناوهواپیمابر در چین!
تصویر
جمهوری خلق چین از سال 1990 برنامه‌ای فشرده و سریع را جهت مدرنیزه کردن نیروی دریایی خود PLAN People's Liberation Army Navy آغاز کرده‌است. در سال 2002 شرکت کشتی‌سازی Jiangnan که مقر آن در شانگهای قراردارد؛ دو ناوشکن از نوع 052B Guangzhou class را به آب انداخت؛ این دو ناوشکن توانایی مقابله با انواع تهدیدات با استفاده از تسلیحات چندگانه‌ی خود multirole missile را دارا بوده و بهترین ناوشکن‌های ساخته‌ی چینی‌ها با استفاده از تکنولوژی بومی بود. بلافاصله پس از آن در کارخانه‌ای مشابه ساخت دو ناوشکن دیگر آغاز شد و مشخص شد که این ناو‌شکن‌ها بر اساس دو ناوشکن قبلی ساخته‌میشوند؛ اما دقیقا مانند دو ناوشکن قبلی نیستند.
ساختار این دو ناوشکن از دو مدل قبلی بزرگتر بوده و رادارهای آن در 4 طرف شناور مشخص بود. این دو ناوشکن مجهز به سیستم شلیک عمودی VLS vertical launch systems میباشند. مشخص شد که PLAN در حال ساخت ناوشکن‌هایی با قابلیت انجام عملیات‌های چندگانه mulit-role است؛ که ویژگی اصلی آن سیستم ضدهوایی دوربرد آن است.
اولین ناوشکن با نام 170 Lanzhou در آپریل سال 2003 به آب انداخته شد و در ژولاي 2004 شروع به خدمت كرد؛ و دومین ناوشکن با نام 171 Haikou در اکتبر 2003 به آب انداخته شد و در سال 2005 شروع به خدمت كرذ.(سرعت ساخت عالیه!)
طراحی جدیدی که در ساخت این دو ناوشکن استفاده شد باعث ایجاد نوع جدیدی تحت عنوان 052C شد. به جز بعضی استثنائات تمامی سیستم‌های راداری و مخابراتی این دو ناوشکن با استفاده از تکنولوژی بومی ساخته شده‌است. نکته‌ی برجسته‌ی دیگر اینکه به نظر میرسد سیستم‌های راداری و چندکاره‌ی لایه‌ای PAR
Four-array multifunction phased array radar این ناوشکن تا حد زیادی شبیه مدل آمریکایی یعنی AN/SPY-1 Aegis هستند. (که این یعنی چینی‌ها به چیزی شبیه سیستم AEGIS دست‌یافتند که این تحسین‌برانگیزه!) این ناوشکن‌ها مجهز به سیستم شلیک عمودی VLS بوده و دارای دارای 26 سلول در جلوی و 12 سلول در عقب است که موشک‌های دوربرد و HQ-9 را در خود جای‌داده‌اند. این ناو شکن‌ها همچنین دارای دو پرتابگر چهارگوش موشک‌های ضد‌کشتی YJ-85 C-805 هستند. هر دو سیستم به کار رفته در دو ناوشکن در هیچ یک از شناورهای قبلی PLAN به کارنرفته بود. همچنین هر دو ناوشکن مجهز به Type 730 30mm CIWS، شش مقر شلیک اژدر و چهار راکت لانچر 18لوله‌ای جهت انجام عملیات‌های ضد زیردریایی ASW Anti Submarine Warfare است.
هاناگر کشتی(محل فرود هلیکوپتر) دارای ساختاری مستحکم است که توانایی میزبانی از دو هلیکوپتر Ka-28 ASW را داراست. که این هلیکوپترها قادرند اژدر‌های ضد زیردریایی حمل کنند و دارای توانایی انجام عملیات در شعاع 200کیلومتری هستند.
با وجود این دو ناوشکن و چشم‌انداز ساخت ناوشکن‌های دارای موشک‌های ضدهوایی دوربرد؛ به نظر می‌رسد PLAN در نظر دارد از شناورهای نیروی دریایی آبی Blue Water navy خود در برابر تهدیدات دفاع کند و همچنین با به آب انداختن ناوشکن‌های 71 LPD، مطمئنا PLAN قصد دارد در آینده ناوهای هواپیمابر بسازد و همچون شوروی عمل کند و گواه دیگر بر این مدعا آن که هم‌اکنون چین در حال نوسازی کارخنجات کشتی‌سازی خود است.
مشخصات:
نام اختصاری:DDG
طول:154
عرض:17
آبخور:6
دیسپلیسمنت:7500تن
پیشران: 2 DA80/DN80, CODOG, two shafts
سرعت:33 گره دريايي
برد عملیاتی:5000مایل دریایی(20نات)
خدمه:280
هلیکوپتر:دو فروند KA-28 ASW
رادارها:
PARS نامشخص
517H1, Sea Soul, TR-47C, OT-3 EO
سونار نامشخص
تسلیحات:
36 سلول شلیک عمودی HQ-9 درجلو
12 سلول شلیک عمودی HQ-9 در عقب
تعداد هشت YJ-1X SSM
یک توپ 100ملیمتری DP Gun
تعداد دو Type 730 30mm CIWS
تعداد چهار رکت لانچر 18 لوله‌ای 18 MRLS
تعداد شش مقر اژدر YU-7
تعدادناوشکن در حال خدمت: 2
170 Lanzhou
171 Haikou
ساخت چنین ناوشکنی در طول مدت یکسال و دستیابی به سیستم‌های مدرن راداری کار بزرگیه! من که شخصا به چینیها تبریک میگم. کی میشه ما هم با استفاده از فن‌آوری بومی ناوشکن پیشرفته بسازیم..... :|

تصویر
تصویر
تصویر
تصویر

منبع:
http://www.jeffhead.com/aegisvesselsoftheworld/lanzhou.htm
اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر رو تو ویکیپدیا ببینید:
http://en.wikipedia.org/wiki/Type_052C_destroyer
استفاده از مطلب بدون ذکر نام مترجم و سایت میلیتاری مجاز نیست.



--------------------------------
عمری است که از حضور او جا ماندیم
در غربت سرد خویش تنها ماندیم
او منتظر ماست که ما برگردیم
مائیم که در غربت کبری ماندیم
یا حجة‌ابن الحسن العسگری ادرکنی!
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اولین ناوشکن با نام 170 Lanzhou در آپریل سال 2003 به آب انداخته شد؛ و دومین ناوشکن با نام 171 Haikou در اکتبر 2003 به آب انداخته شد و در سال 2005 به آب انداخته شد.


ببخشید... بالاخره 2003 به آب انداخته شد یا 2005! icon_cool

پیشاپیش از نوشتن این مقاله ممنونم :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ناوشکن قدرتمند و مدرنی است که به تسلیحات جدید ساخت چین مجهز شده است. احتمال میدم که این ناوشکن در مقایسه با ناوشکن کنگو ژاپن بخاطر تولید بومی هزینه کمتر و کارایی بیشتری داشته و طی دهه آینده تعداد زیادی از آن وارد خدمت نیروی دریایی چین شده و برتری کیفی این نیرو نسبت به نیروهای آمریکایی و ژاپنی و کره ای را تضمین خواهد کرد. راستی بجای عکسهای اورجینال از عکس متوسط شده استفاده کن تا حجم تاپیک کمتر شود. در ضمن اون نام اختصاری که مینویسی اشتباه است. مثلا در تاپیکهای قبلی نوشته بودی FFG الان هم DDG که این اختصارات بصورت کلی به کلاسهای مختلف ناوهای نظامی اطلاق شده و فقط به یک ناو خاص تعلق ندارد. تمام ناوشکنها را بصورت اختصاری DDG میگویند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اولین ناوشکن با نام 170 Lanzhou در آپریل سال 2003 به آب انداخته شد؛ و دومین ناوشکن با نام 171 Haikou در اکتبر 2003 به آب انداخته شد و در سال 2005 به آب انداخته شد.


ببخشید... بالاخره 2003 به آب انداخته شد یا 2005! :!:

پیشاپیش از نوشتن این مقاله ممنونم icon_cool

دوست عزيز ممنون كه تذكر دادي مطلب زو تصحيح كردم. :|

ناوشکن قدرتمند و مدرنی است که به تسلیحات جدید ساخت چین مجهز شده است.

احتمال میدم که این ناوشکن در مقایسه با ناوشکن کنگو ژاپن بخاطر تولید بومی هزینه کمتر و کارایی بیشتری داشته و طی دهه آینده تعداد زیادی از آن وارد خدمت نیروی دریایی چین شده و برتری کیفی این نیرو نسبت به نیروهای آمریکایی و ژاپنی و کره ای را تضمین خواهد کرد.

راستی بجای عکسهای اورجینال از عکس متوسط شده استفاده کن تا حجم تاپیک کمتر شود.

در ضمن اون نام اختصاری که مینویسی اشتباه است. مثلا در تاپیکهای قبلی نوشته بودی FFG الان هم DDG که این اختصارات بصورت کلی به کلاسهای مختلف ناوهای نظامی اطلاق شده و فقط به یک ناو خاص تعلق ندارد. تمام ناوشکنها را بصورت اختصاری DDG میگویند.

سعيد جان تو منبعي كه من ترجمش كردم از كلمه‌ي Designation استفاده شده كه ترجمش ميشه اسم تخصيصِ حالا اگه شما واژه‌ي بهتري پيشنهاد بديد ممنون ميشم.
:|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
واژه designation در علوم نظامی دو معنا دارد، یکی اسم اختصاص یافته و دیگری نوع طبقه بندی. در این مطلب معنای واژه فوق میشود کلاس ناو که DDG یعنی ناوشکن است. پس نیازی نیست در عنوان مطلب ترجمه شده عبارت CLASS DDG و امثالهم را ذکر کنید چون در ابتدای عنوان ذکر شده است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1) vertical launch systems این ناو چینی خیلی شبیه به نوع روسی است با این تفاوت که روسی دارای یک دریچه است ولی چینی برای هر کدام از سلولها دریچه مجزا دارد . یعنی برای شلیک در نوع روسی باید لانچر بچرخد تا موشکمقابل دریچه پرتاب قرار گیرد .

2) بالگرد KA-28 ASW ساخت روسیه است که به Helix معروف است . تسلیحاتی که میتواند حمل کند شامل یکی از موشکهای ضد زیر دریایی روسی AT-1M, VTT-1, UMGT-1 Orlan, APR-2 Yastrebd میباشد .

3) با وجود تمام تلاشهای چین برای خرید Goalkeeper ، هلند با فروش آن موافقت نکرد و چین مجبور به استفاده از Type 730 شد .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.