00Amin

از کارافتادن موتور در زمان پرواز !

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

برعکس آنچه که خیلی ها تصور می کنند اگر موتورهای هواپیما ازکار بیفتد هواپیما از آسمان سقوط می کند. درحقیقت هواپیما میتواند مسافتی را بدون موتور طی کند. هواپیمای بدون موتور مانند یک گلایدر باکارایی کم است. سوال >اگر خلبان خواستار فرود در یک مکان مناسب باشد چه باید کرد؟ در صورت توانستن خلبان زمان ماندن در هوا را به حداکثر میرساند تا بتواند زمان بیشتری را برای پیدا کردن محل مناسب اظطراری برای فرود وهمچنین سعی برای راه انداختن موتورها و تماس با مرکز ترافیک هوای داشته باشد در این صورت خلبان خواستار افزایش نسبت گلاید است که این نسبت برابر مسافت طی شده به ازای کاهش ارتفاع است . مسافت طی شده تقسیم برارتفاع کاسته شده برابر بانسبت ال / دی هواپیما است. گلایدرها نسبت گلایدی برابر با 25:1 تا 60:1 دارند . نسبت گلاید ۲۵:۱ (به صورت ۲۵ به ۱ خوانده می شود) بدین معنا است که هواپیما به ازای هر ۱۰۰۰ پا کاهش ارتفاع به اندازه ۲۵۰۰۰ پا به جلو پرواز می کند> که این حدودا ۵/۷ کیلومتر است. یک هواپیمای خطوط هوایی دارای نسبت گلاید ۱۶:۱ است . در حالی که هواپیماهای کوچک ملخی نسبت گلاید 1:۱0 تا ۱۵:۱ دارند .که به خلبان آموزش داده می شود درهنگام از دست دادن توان با چه سرعتی پرواز کند. فرض کنید ایرباس ۳۰۰ هما دارای نسبت ۱۶:۱ است و در ارتفاع ۳۱۰۰۰ پایی (۹ کیلومتر) در هنگام تمام شدن سوخت و یا از کار افتادن موتورها این هواپیما قادر است ۱۵۰ کیلومتراز پرواز را گلاید کند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جالب بود. ولی در عمل نمیشه هر هواپیمایی رو گلایدر کرد و با رسیدن به سرعت استال کنترل هواپیما از دست خلبان خارج میشود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اقا سعيد اين كار قبلا انجام شده گروه پروازي طلايي ايران با خواموش كردن موتور تامكت خود از دست موشك هاي حرارتي فرار كردن كه البته اينم رو اضافه كنم كه اين گروه در جهان بي همتا بودن و هنوز هم همه كشور ها حسرتش رو ميخورن حتي يانكي ها كه انها رو اموزش تكميلي دادن اينم بگم خيلي از كارها بايد در عمل امتحان بشه و روي كاغذ خيلي كارا ميشه كرد كه در عمل انجام نمي شه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اقا سعيد اين كار قبلا انجام شده گروه پروازي طلايي ايران با خواموش كردن موتور تامكت خود از دست موشك هاي حرارتي فرار كردن كه البته اينم رو اضافه كنم كه اين گروه در جهان بي همتا بودن و هنوز هم همه كشور ها حسرتش رو ميخورن حتي يانكي ها كه انها رو اموزش تكميلي دادن
اينم بگم خيلي از كارها بايد در عمل امتحان بشه و روي كاغذ خيلي كارا ميشه كرد كه در عمل انجام نمي شه


خلبانان ايراني كه اصلا لنگه ندارن.ولي خب اونا با خاموش كردن موتورشون چقدر زمان نياز داشان يا چقدر مسافت را بايد طي ميكردن تا از دت موشك حرارت ياب خلاص بشن؟؟

فكر نكنم زمانش خيلي طولاني بوده باشه؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خوب خلبان ایرانی بعد از انحراف موشک حرارتی دوباره موتور خود رو روشن میکرد. اینطور نیست؟ مثلا اگه تامکت تو آسمان عراق بود و امکان روشن کردن مجدد موتور نبود ...؟! سرعت استال تامکت رو خبر ندارم ولی از جنگنده های نیروی هوایی خودمون میگ29 رو مثال میزنم. این جنگنده رو میشه تا سرعتهای خیلی کم و حتی تا 250 کیلومتر بر ساعت سالم نشوند و تعادلش رو حفظ کرد ولی در سرعت کمتر از آن هواپیما قابل کنترل نیست و این فرق یک گلایدر با هواپیماست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.