TANK

تاپیک جامع اخبار سقوط هواگردهای بال ثابت و بالگردها

Recommended Posts

[quote][quote]1-[b]برخورد با يك هواپيماي ديگر در ارتفاع بالا و آسيب ديدن دم و موتورهاي هواپيما [/b]
2-از دست رفتن هيدروليك كنترل دم و يا سكان افقي هواپيما در اثر آتش سوزي موتور و هل دادن دماغه به سمت پايين
3-خرابكاري و يا بمبگذاري به خصوص در دستشويي هواپيما و يا بخش بار
4-فعال شدن خطاگونه رانش معكوس موتور در حين پرواز كه نادر است
[b]5-شليك اشتباهي دفاع هوايي[/b][/quote]

:mrgreen:
اينو از كجا گرفتيد!!!؟؟؟؟ :mrgreen:[/quote]

از چه نظر؟
جزییاتش خیلی زیاده؟ :cry:

فقط یك چیزی خیلی عجیبه؟
شاهدان عینی هواپیمای اتش گرفته را به طور یك تكه دیده اند اما بالها و یكی از موتورها در فاصله دورتر از هم پاشیده اند.
این معناش اینه كه در اخرین لحظات سقوط به دلیل شدت شتاب بدنه از هم پاشیده
این نتیجه به اشكال در استیك افقی منجر میشه
یعنی خلبان نمی تونسته دماغه را به دلیل خرابی و جم شدن الویتر و یا بالابر سر بالا نگهداره
احتمالا فیل كردن موتور باعث از دست رفتن هیدرولیك شده
مشابه این داستان در سال 1989 بری دی سی 10 یونایتد ایرلاین امریكا اتفاق افتاده :evil:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارسال به دوستان
پس از جستجوهاي مداوم؛
سومين جعبه سياه هواپيماي مسافربري تهران ـ ايروان پيدا شد

خبرگزاري فارس: سرانجام پس از جستجوهاي مداوم سومين جعبه سياه هواپيماي خط تهران ـ ايروان پيدا شد.

به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين در ادامه تلاش‌ها و جستجوهاي مامورين انتظامي و نيروهاي امدادي سومين جعبه سياه هواپيماي مسير تهران ـ ايروان كه چهارشنبه 24 تير ماه در منطقه فارسيان (حدود 20 كيلومتري قزوين) سقوط كرده بود، پيدا شد.
دو جعبه سياه اين هواپيما روز گذشته به وسيله نيروهاي جستجوگر پيدا شده بود.
در حال حاضر قسمتي از قطعات هواپيماي سقوط كرده به تهران منتقل شده و جمع‌آوري قطعات هواپيماي ساقط شده در منطقه مزبور در حال پايان است كه پس از انجام مراحل لازم به تهران حمل مي‌شود.
انتهاي پيام/ج20


منبع :http://www1.farsnews.com/newstext.php?nn=8804250621

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سرعت سقوط این هواپیما که تا ارتفاع 14 هزار پایی در صفحه رادار دیده می‌شده است، حدود 300 پا در ثانیه بوده است، در حالی که سرعت کاهش ارتفاع و فرود عادی یک هواپیما حداکثر 300 پا در دقیقه است و این به معنای سرعت 60 برابر سقوط این هواپیماست





به گزارش خبر نگار رصی رهوا از میهن خبر: علت اصلی سقوط هواپیمای توپولف، جدا شدن قطعه‌ای از هواپیما یا وقوع یک انفجار در هواپیما بوده است.

‌هواپیمای توپولف در ساعت 50/11 روز گذشته و در شرایطی که مشغول افزایش ارتفاع بوده است، در ارتفاع 28700 پایی ناگهان دچار تغییر مسیر شده و با سرعت غیرقابل تصوری سقوط می‌کند.

سرعت سقوط این هواپیما که تا ارتفاع 14 هزار پایی در صفحه رادار دیده می‌شده است، حدود 300 پا در ثانیه بوده است، در حالی که سرعت کاهش ارتفاع و فرود عادی یک هواپیما حداکثر 300 پا در دقیقه است و این به معنای سرعت 60 برابر سقوط این هواپیماست.
احتمالاتی نظیر نقص فنی و اشتباه خلبان در این سانحه منتفی بوده و چنین سقوطی تنها می‌تواند به علت جدا شدن ناگهانی یکی از قطعات اصلی هواپیما مانند دم هواپیما یا وقوع انفجار که موجب از بین بردن قدرت هدایت هواپیما می‌شود رخ داده باشد و احتمالاً بر اثر کم شدن ناگهانی ارتفاع، خلبان و مسافرین هواپیما بیهوش شده و امکان تماس با برج مراقبت را از دست داده‌اند.

بنابر اظهار این منبع، هواپیمای مذکور از مدل‌های قدیمی توپولف بوده که به تازگی در روسیه تعمیر شده بود.

در همین حال شب گذشته کاپیتان دهقان‌پور، کارشناس مسایل پروازی، علت احتمالی سقوط هواپیمای توپولف را، ‌از کار افتادن سیستم فرمان هواپیما اعلام کرد.

در گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما که با حضور دهقان‌پور، کارشناس مسایل پروازی، مجیدی، معاون مدیریت بحران وزارت راه و مومنی‌رخ، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور برگزار شد، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور اعلام کرد هواپیمای توپولف در ساعت 33/11 از فرودگاه امام پرواز کرد و در ساعت 50/11 دقیقه در ارتفاع 288 پایی دقیقاً در وسط کوریدور پروازی به سوی مقصد قرار داشته است، اما در این لحظه به دلایلی نامعلوم، ناگهان 270 درجه تغییر مسیر داده و سپس ظرف حدود یک دقیقه سقوط آزاد کرده و سپس در ارتفاع 14 هزارپایی از صفحه رادار محو می‌شود.

به گفته مومنی‌رخ، خلبان هواپیما هیچ مشکلی را به برج مراقبت، کنترل پرواز و هواپیماهای مجاور اعلام نکرده است. معاون مدیریت بحران نیز با اعلام این‌که کلیه اجساد متلاشی شده و جز از طریق DNA قابل شناسایی نیست و حتی جعبه سیاه هواپیما نیز آسیب جدی دیده است، علت این رخداد را وجود 20 تن بنزین در باک هواپیما هنگام سقوط اعلام کرد.

حیدری، مجری برنامه نیز به نقل از شاهدان عینی، سقوط هواپیما را به صورت افقی و در حالی که موتورهای آن آتش گرفته بود، اعلام کرده و افزود: با تماس مردم محلی آتش‌نشانی و امداد از سقوط هواپیما باخبر شده و به محل آمدند که از مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور در پاسخ گفت: به دلیل این‌که از مشخصات پروازی و رادارها، تعیین دقیق محل سقوط ممکن نیست، ما محل تقریبی را متوجه شدیم و برای تعیین محل دقیق سانحه نیاز به عضویت در انجمن سوانح تولوز ‌هست که تا کنون با درخواست عضویت ما موافقت نشده است.

مجیدی درباره مشخصات هواپیما گفت: این توپولف ماه گذشته برای تعمیرات اساسی به روسیه فرستاده شده بود و بنابر اعلام شرکت روسی، تا سال آینده مجوز پرواز داشت، اما وی به عمر هواپیماها اشاره‌ای نکرد.
مومنی رخ ترکیب کشته‌شدگان را 152 مسافر و 16 عضو گروه پروازی اعلام کرد که دو نفر از آن‌ها تبعه گرجستان و 5 نفر نیز تبعه ارمنستان بودند، اما خلبان و کمک خلبان ایرانی بودند.

دهقان‌پور با اعلام این‌که با توجه به ارتفاع و سرعت هواپیما، امکان اشتباه انسانی در سقوط منتفی است، گفت: خلبان زمان لازم برای هدایت هواپیما را داشته و اگر مشکل فشار داخل کابین به وجود بیاید، خلبان آن‌را به برج مراقبت اعلام می‌کند، و حتی اگر سه موتور هواپیما با هم از کار بیفتد، در این ارتفاع خلبان فرصت دارد 30 مایل هواپیما را به سوی محل فرود اضطراری هدایت کند، اما هیچ کدام از این اتفاق‌ها نیفتاده و بدون تماس هواپیما و اشکالی نظیر از کار افتادن دم و قرار گرفتن هواپیما در مسیر سقوط عمودی بوده است که کاری از دست خلبان ساخته نبوده است.

در پایان این برنامه، حیدری خطاب به مجیدی گفت: امیدواریم مثل سوانح قبلی اعلام علت این سانحه طولانی نشده و تقصیر به گردن خلبان نیفتد و غیر از مسئولان، مردم نیز از علت این سانحه و مرگ هموطنان خود باخبر شوند.
http://www.rahva.ir/component/content/article/46-1387-09-22-21-44-01/2321-news.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
وقوع انفجار؟
بر اثر چی؟ نشت سوخت؟ چرا رک و پوست کنده نمیگن؟ ببینیم پس از برسی جعبه سیاه چه اطاعاتی بدست میاد :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]در گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما که با حضور دهقان‌پور، کارشناس مسایل پروازی، مجیدی، معاون مدیریت بحران وزارت راه و مومنی‌رخ، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور برگزار شد، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور اعلام کرد هواپیمای توپولف در ساعت 33/11 از فرودگاه امام پرواز کرد و در ساعت 50/11 دقیقه در ارتفاع 288 پایی دقیقاً در وسط کوریدور پروازی به سوی مقصد قرار داشته است، اما در این لحظه به دلایلی نامعلوم، ناگهان 270 درجه تغییر مسیر داده و سپس ظرف حدود یک دقیقه سقوط آزاد کرده و سپس در ارتفاع 14 هزارپایی از صفحه رادار محو می‌شود.[/quote]

یک هواپیما باید از حالت طبیعی پرواز خارج بشه تا بتونه با چنین سرعتی سقوط کنه! وگرنه سقوط با زاویه تند و در مسیر پرواز خواهد بود و کیلومترها طی میشه تا به زمین برسه. اینکه هنگام اوجگیری یک دفعه عین سنگ سقوط آزاد کنه میتونه دلیلی چون نقص فنی در موتور یا سیستم هیدرولیک یا سوخت باشه که باعث یک انفجار میشه (موتور آتش گرفته بود) و هواپیما از کنترل خارج و سقوط میکنه! ولی چرخش 270 درجه مشکوک هست و احتمال درگیری میتونه مطرح بشه که شاید قضیه هواپیما ربایی بوده و در کابین با سارقان درگیری شده ...!

باید منتظر نتیجه بررسی جعبه سیاه بود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سخنگوي سازمان هواپيمايي در گفت‌وگو با فارس خبر داد:
[b]ورود 8 كارشناس روسي به تهران براي بررسي علت سقوط هواپيماي توپولوف[/b]


[img]http://media.farsnews.com/Media/8804/Images/jpg/A0710/A0710482.jpg[/img]

خبرگزاري فارس: سخنگوي سازمان هواپيمايي كشور گفت: 8 نفر از كارشناسان هواپيمايي روسيه براي بررسي علت سقوط سانحه هوايي توپولوف 154 امروز وارد تهران شدند.

رضا جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس با اعلام اين خبر گفت: تعداد 8 نفر از كارشناسان هواپيمايي روسيه براي همكاري نزديك با گروه بررسي سانحه سازمان هواپيمايي كشوري ايران جهت بازخواني علت سقوط توپولوف 154 مسير تهران - ايروان شركت هواپيمايي كاسپين، صبح امروز وارد تهران شدند.
جعفرزاده با بيان اينكه عمليات بررسي سانحه با جديت در حال انجام است خاطرنشان كرد:‌همين امروز در اولين فرصت كارشناسان روسي به همراه كارشناسان استاندار پرواز سازمان هواپيمايي از سايت سانحه بازديد و فعاليت تخصصي خود را جهت به دست آوردن عوامل دخيل در سانحه مذكور آغاز خواهند كرد.
سخنگوي سازمان هواپيمايي با اشاره به اينكه حضور كارشناسان هواپيمايي روسيه براساس قوانين هوانوردي بين‌المللي صورت گرفته است گفت: تمامي مراحل نتايج به دست آمده ناشي از بررسي تيم‌هاي كارشناسي روسي و ايراني توسط روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري و با همكاري رسانه‌ها به اطلاع عموم خواهد رسيد.

http://www1.farsnews.com/newstext.php?nn=8804260357

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رئيس سازمان پزشكي قانوني كشور در گفت‌وگو با فارس:

[b]اجساد 70 نفر از كشته‌هاي سقوط هواپيماي توپولوف به خانواده‌هايشان تحويل شد[/b]

[img]http://media.farsnews.com/Media/8804/Images/jpg/A0710/A0710240.jpg[/img]

خبرگزاري فارس: رئيس سازمان پزشكي قانوني كشور گفت: 168 كشته شده حادثه سقوط هواپيما در قزوين 5 هزار تكه شده‌اند و از نظر علمي قابل تفكيك نيستند اما با دستور قضايي بر اساس مدارك موجود تا حد ممكن تفكيك شده و از ديروز تاكنون اجساد 70 نفر از آنها به خانواده‌هايشان تحويل شده است.

حسن عابدي در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرنگار اجتماعي فارس، افزود: همگي اجساد كشته شدگان حادثه سقوط هواپيماي توپولوف در نزديكي قزوين تحويل سازمان پزشكي قانوني شده است و اقدامات لازم براي تفكيك و تحويل اين اجساد به خانواده هايشان انجام شده و از ديروز هر يك از خانواده‌هايي كه براي تحويل جسد مراجعه كردهاند پس از طي تشريفات قانوني تكه‌هاي اجساد مربوطه را تحويل گرفته‌اند.
وي ادامه داد: از نظر علمي امكانات آزمايشگاهي براي تشخيص دقيق و علمي اجساد وجود دارد اما چون تكه‌هاي باقيمانده اجساد بيش از 5 هزار تكه است و حجم زيادي دارند حتي برخي تكه‌ها بسيار ريز هستند با دستور مرجع قضايي با توجه به مدارك موجود تكه هاي اجساد، تفكيك شده و به خانواده‌هاي متوفيان تحويل مي‌شود.
وي گفت: سازمان پزشكي قانوني بر اساس دستور مرجع قضايي تكه هاي باقيمانده اجساد را به خانواده‌ها تحويل مي‌دهد و براي آنها جواز دفن صادر مي‌كند و خانواده‌هاي متوفيان مي‌توانند بر اساس همين مدرك براي دفن اين كشته شدگان در بهشت زهرا در تهران يا شهرستان‌ها و حتي كشورهاي ديگر اقدام به دفن اجساد بكنند و براي احقاق حقوق قانوني خود در مراجع ديگر از جمله بيمه اقدام كنند.
عابدي افزود: سازمان پزشكي قانوني به جز مشكلاتي كه در تفكيك اجساد و شناسايي آنها داشته هيچ مشكلي در تحويل تكه هاي باقيمانده نداشته و دستگاه‌هاي مسئول ديگر نهايت همكاري را با سازمان پزشكي قانوني داشتند.

http://www1.farsnews.com/newstext.php?nn=8804260368

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با توجه به اولين نتايجي كه از سي وي آر يا كاكپيت ويس ركوردر كه تقريبا كاملا سالم هم بوده
به دست آمده و همچنين اطلاعاتي كه از آف دي ار يا فلايت ديتا ركوردر قطعا الان معلومه قضيه چي بوده
ولي من بعيد مي دونم حقيقت به مردم گفته بشخ

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]قرآن جيبي يكي از مسافران توپولوف سالم ماند[/b]

پس از سقوط مرگبار هواپيماي توپولوف 154 متعلق به شركت هواپيمايي كاسپين كه منجر به كشته شدن 168 مسافر و خدمه آن شد، جمعي از كارشناسان و تيم بررسي اين سانحه به بررسي اشياء و وسايل باقيمانده از اين سقوط پرداختند كه در نهايت تعجب يك قرآن جيبي سالم كشف شد.
اين قرآن جيبي متعلق به يكي از مسافران اين هواپيما به نام هادي نياقي است و در صفحه نخست آن نوشته شده: نياقي، عراق، كاظمين، 18 تيرماه 1384 و نهم جمادي الاول 1424.

[URL=http://www.privateimage.com/viewer.php?file=jswpoxjswss3pc4vbrq6.jpg][img]http://www.privateimage.com/images/jswpoxjswss3pc4vbrq6_thumb.jpg[/img][/URL]

با آنكه شدت اين سقوط به گونه‌اي بود كه هيچ قطعه‌اي از اين هواپيما و يا از وسايل مسافران بر اثر انفجار باقي نمانده، جز بدنه چرمي كه مقدار كمي از آن سوخته شده مابقي قرآن كريم به طور كامل سالم بوده و هيچ آسيبي به آن نرسيده است.

قرار است اين قرآن جيبي به خانواده اين مرحوم تحويل داده شود.

جهان

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
معاون وزير راه و ترابري در گفت‌و‌گو با فارس اعلام كرد:
[b]قطعه پيداشده از جعبه سياه توپولف كمكي به روشن‌شدن دلايل سقوط نمي‌‌كند[/b]
خبرگزاري فارس: معاون وزير راه و ترابري اعلام كرد: قطعه‌اي از جعبه مكالمات خلبان (CVR) را در جستجوهاي اخير پيدا كرده‌ايم، اما اين قطعه پيدا شده كمكي به روشن شدن دلايل سقوط نمي‌‌كند.

احمد مجيدي، رئيس كارگروه ويژه بررسي سانحه سقوط هواپيماي توپولف در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبري فارس «توانا» تاكيد كرد: متاسفانه اين قطعه پيدا شده از جعبه مكالمات خلبان (CVR) به هيچ عنوان كمكي به كارشناسان جهت يافتن سرنخ‌هاي براي يافتن علت سقوط هواپيماي توپولف نمي‌كند.
رئيس كارگروه بررسي سانحه سقوط هواپيما توپولف با بيان اينكه در جستجوهاي اخير قسمت پدال كابين خلبان كه جعبه مكالمات خلبان (CVR) در آن قرار گرفته، يافت شده است، افزود: بايد براي به دست آوردن محتويات ضبط كامل جعبه مكالمات خلبان (CVR) اين جعبه به طور كامل پيدا شود.
مجيدي اظهار داشت:تاكنون سه جعبه حاوي پارامترهاي موتور يافت شده است كه اين FDR‌ها توسط كارشناسان در حال بررسي است.
وي افزود: به علت ضربه بسيار شديد وارد شده به هواپيما و انفجار مهيب، اين امكان وجود دارد كه جعبه مكالمات خلبان (CVR) در صورت پيدا شدن به شدت آسيب ديده باشد.
عمليات يافتن قطعات هواپيما و جعبه مكالمات خلبان (CVR) از روز شنبه هفته جاري آغاز شد و همچنان نيز ادامه دارد.
خبرگزاري‌ها امروز به نقل از سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري خبر از پيدا شدن CVR يا جعبه سياه مكالمات خلبان با كادر پرواز هواپيماي توپولف سانحه ديده خبر داده بودند كه توسط رئيس كارگروه ويژه بررسي سانحه سقوط هواپيماي توپولف تكذيب و در مورد قطعه يافت شده توضيح داده شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]بازخواني جعبه‌ (FDR) سالم هواپيما توپولوف آغاز شد[/b]
خبرگزاري فارس: معاون وزير راه و ترابري از آغاز بازخواني جعبه‌ (FDR) سالم هواپيما توپولوف در صبح امروز خبر داد.

احمد مجيدي رئيس كارگروه ويژه بررسي سقوط هواپيماي توپولف در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا» با بيان اينكه در جستجوهاي قبلي 3 جعبه سياه هواپيما (FDR)، يك جعبه كاملأ سالم، يك جعبه ديگر با صدمات بسيار زياد و از جعبه سوم نيز مقداري نوار يافت شده بود، گفت: سرانجام روز گذشته با همت و تلاش كارشناسان هواپيماي كشور جعبه سياه (FDR) هواپيما آماده بازخواني جهت يافتن سرنخي براي كشف علت سقوط هواپيماي توپولوف شد.
وي با بيان اينكه بازخواني جعبه‌ (FDR) سالم هواپيما توپولوف با حضور كارشناسان روسي آغاز شده است، اظهار داشت: جعبه‌هاي‌ (FDR) وظيفه ثبت 120 حركت پاياني هواپيما را به عهده دارند و با بازخواني اين جعبه‌ها مي‌توان به علت وقوع سانحه سقوط پي برد.
مجيدي خاطر‌نشان كرد: در حال حاضر كميسيون بررسي سوانح سازمان هواپيماي كشور و كارشناسان روسي درحال بازخواني جعبه‌ (FDR) سالم هواپيماي توپولوف هستند و تا اعلام نظر قطعي آنها نمي‌توان هيچ نظري را اعلام كرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.