hamid007

سیستم اغتشاش برای اس-300 !!!

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

بحث به اصل خودش برگشت ...

به نظر مياد يك سيستم اخلال گر الكترونيكي معمولي بوده ! كه روي همه جواب ميده ! از اين جيمينگ ها و ....

ولي هر چه باشد بعيد به نظر ميرسه موفق شده باشند چرا كه در صورت موفقيت قبل از خريد ايران اعلام نميشد ! چون روسها ضرر ميكنند ! و شايد اين بهانه اي به نفع ايران باشه تا از روسها بخوان بعضي چيز ها رو تغيير بدن وهمين توجيح كننده طولاني تر شدن تحويل اين سيستمهاست !البته براي رسيدن به اين سيستم بايد از چتر ژدافندهاي معمولي و كوتاه برد هم گذشت !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یادش بخیر دوران دبیرستان که بودیم با دوستان تصمیم گرفتیم یک بمب الکترومگنتیک بسازیم!

طرحمون هم بسیار ساده بود و طبق براوردهای کاملآ علمی و محاسبه شده میدان مغناطیسی ایجاد شده توسط این دستگاه میتونست تا شعاع حداکثر 10 متره دستگاه هایی مثل موبایل رو از کار بندازه یا حداقل برای لحظاتی در کارکردشون اختلال ایجاد کنه!

نقشه این دستگاه بدین صورت بود که یک هسته فریت یا فولادی رو انتخاب میکردیم البته اندازه دقیقش هسته یادم نیست ولی فکر کنم در حدود اندازه های یک نوشابه خانواده بوده باشه بعد دور تا دور این هسته رو با سیم روکش دار با نمره خاصی (نظیر همین سیم های به کار رفته در روتور الکتروموتورها) میپیچوندیم (در حدود چند صد هزار دور!) بعد چندین خازن صنعتی (نظیر همین خازن هایی که در مسیر برق هواکش های خونگی مشاهده میکنید البته با قدرتی به مراتب بیشتر و بزرگتر) رو با هم سری میکردیم و این خازن ها پس از شارژ قادر بودند برای چند میلی ثانیه چند ده هزار ولت برق رو در این سیم پیچ به جریان بندازن و طبق محاسباتی که انجام داده بودیم میدان مغناطیسی ایجاد شده بسیار قدرتمندی خواهد بود و میتونست در مقیاس محدود عملکردی شبیه به بمب های مغناطیسی داشته باشه [b]اما به دلیل کمبود مالی این پروژه لغو شد !!!!(کل موجودی گروه 10 تومن بود که پول تهیه یک خازن دست دوم هم نمیشد!)[/b]

اگر طرح رو ادامه میدادیم فکر کنم تا امروز بمب هایی با قدرت چندین تسلا ساخته بودیم!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر عکس همیشه که نظرم با worior در تضاد بوده ، این بار کاملا با نظرش در این مورد موافقم .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان اكر اين مانور موفقيت آميز بوده احتمالا براي نمايش به مردم اين كشور كه توان نظامي اونها از ايران بالاتره مثلا ...
و اگر نه چه لزومي داشت وقتي تونسته باشند اس 300 رو مختل كنند فردي در حد رييس جمهور بياد بره روسيه و به مدودف التماس كنه كه به ايران ندن !!!

فكر كنم بااون مانور تازه فهميدن كه اين سيستم چه قدرتي داره و چه بلايي ميتونه سر هر مهاجمي بياره ! اين سيستم براي تاسيسات هسته اي يا ...كاربرد چنداني نداره و بيشتر براي ايجاد چتر حفاظتي روي شهر ها بكار گرفته خواهد شد البته بيشتر پادگانها هم در محدوده شهر ها هستند ...

به نظر مياد با وجود چنين سيستمهايي از اين نا اميد شدن كه ديگه نميتونند به شهرهاي حملات تهاجمي و وحشت آور داشته باشند چيزي كه از زدن يك پايگاه هسته اي هم وحشتنكاتر و موثر تره ! و اگر چنين كاري رو ميتونستند انجام بدن احتمال حمله متقابل از ما گرفته ميشد !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين تاپيك خيلي جالب يه! من راجع به اس-400 يك صوال دارم: اگر كشوار مثل كوبا ميتواند هس-400 بكيرد - چرا ايران فقت اس-300 داشته باشيد؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به دو دلیل
1_ مناسبات با اسرائیل برای روسیه سود زیادی دارد
2_ کوبا اولین صد دفاعی روسیه به حساب می آید
البته این نظر من بود احتمال با کمک دوستان دلایل بیشتری پیدا می شود بطور مثال روسیه تسلیحات استراتژِک خودش رو هیچ وقت به ایران نمیده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به چند دليل خبر اغتشاشگر مي تونه جدي باشه:
1-روسيه نسخه مخصوص به خودش داره كه با نمونه هاي صادراتي متفاوته و نگراني از بابت لو رفتن سيستم راداري با روش صادرات نداره (مگر با جاسوسي)
2-خود روسيه الان داره با اس 400 حال مي كنه
3-ممكنه پشت پرده اين همكاري با ايران با اسراييل هم روابط رو حفظ كنه و جزيياتي به اونها بده
4-خود اعلام وجود اغتشاشگر يعني ميل به بهبود و بهينه سازي شريكهاي روسيه و واريز شدن پول به جيب شركت آلماز انتي
5-ماداميكه مساله اس 300 بدون راه حل بمونه ممكنه تلاش بيشتري براي ساخت يك پدافند خفن صورت نگيره كه به نفع خود روسيه هم نيست
6-مهمتر از همه خيلي چيزها در دوران اول حضورشون شكست ناپذير بودن ولي الان... نمونه اون اف 14 كهدر دهه 70 و اوايل 80 هيچكس ياراي مقابله با اون رو نداشت

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسم الله الرحمن الرحیم
با احترام فراوان به نظر همه دوستان، ذکر چند نکته رو خالی از لطف نمی دونم:
1 – پدافند: هیچ سیستم پدافندی کامل نیست و طبیعی است که دشمن سعی در منحرف کردن موشک داره و موشک سعی در تصحیح مسیر ولی از منظر واقعی اگر نگاه کنیم هر جرقه بین ما و آمریکا و اسراییل منجر به جنگ تمام عیار میشه. تو این جنگ حتما اونا سعی می کنند نقاط استراتژیک ما رو بزنند و مسلما بعضی ها رو موفق می شن و بعضی ها زدنشون طول می کشه. تو این درگیری حتما موشکهای ما هم تعدادی از هواپیماهای اونا رو ساقط می کنند (حالا اس-300 یا هر چیز دیگه) و تعدادی از موشکهای ضد هوایی ما رو اونا منحرف می کنن همونطوری که ما هم پدر پایگاههای اونا رو با فاتح و شهاب و ... در میاریم. بازم ABM های اونا چند تا از موشکهای ما رو می زنن و موشکهای ما هم چند تا از پایگاههای اونا رو.
این مطلب رو گفتم تا دوستان دنبال ایده آل بودن از هیچ پدافندی نرن که به نظر غیر واقعی می رسه. در عوض باید یادمون باشه که سیستم پدافندی یک مملکت فقط تجهیزات اون نیست بلکه مهمتر از اون نحوه به کار گیری، استراتژی و متد های دفاعی و حتی اعمال پدافندی غیر عامله و اینهاست که باعث کارایی و یا عدم کارایی نهایی تجهیزات میشه نه صرف داشتن تجهیزات. به عنوان یک مثال ارتش عربستان رو درنظر بگیرید، با اون همه تجهیزات خداییش چه توان آفندی و پدافندی داره؟ یادمون باشه که مهمترین عامل آفند و خصوصا پدافند، نیروی انسانی معتقد و جنگاور و متدهای هوشمندانه است (همون روحیه بسیجی با آی-کیو خودمون- یاد شهید چمران به خیر)
2 – امکان ساخت سیستم اغتشاش اس-300 تو اسراییل: اولا که فی حد ذاته محال نیست و سنت الهی است که هر طایفه ای را در جهت هدفش یاری می رساند، به بیان دیگه ربطی به این نداره که شما کی هستید، چی می خورید و به چی معتقدید، هر کس و گروهی که کار کنه خدا تو اون زمینه بهش توانایی میده. مگه همین روس ها که اس-300 و 400 و ... رو ساختن آدمهای خیلی تحفه ای بودند؟ اسراییل دشمن ماست و اصلا هم نباید دست کم بگیریمش، اونا مراکز خوبی خصوصا تو حیفا دارن (مثلا بزرگترین مرکز تحقیقاتی شرکت اچ-پی تو حیفاست) و شرکتهای قدری مثل C-Port و خود Motorola عملا اونجان.
پس ساخت سیستم اغتشاش ممکنه ولی من هم با فرمایش دوستان موافقم که اگه ساخته بودند که خوشحال می شدن ما پول بدیم و اس-300 هم بخریم و صداشم درنیارن تا سر وقت از ضعفمون استفاده کنند. پس عقلا بعید می دونم فعلا ساخته باشن. ولی خود این جنگ روانی هشدار خوبی برای ماست.
3 – آیا ما هم می تونیم بسازیم؟ با توجه به بند 2 حتما می تونیم. من از دوستان خواهش می کنم اصلا شک نکنن که می تونیم. کار های-تک فقط و فقط نیروی انسانی متخصص می خواد بقیه چیزا خود به خود فراهم میشه. فراموش نکنیم، دنیا خدایی داره و اون خدا کافر رو تو کارش کمک می کنه، حساب ما که جداست که می خواییم برای خدا و اسلام و دفاع از خانه خود آماده نبرد بشیم.
4 – آیا باید بسازیم؟ بستگی به ابعاد دشمن داره. اگه یه وقت خواستیم با گینه بی صاحب (بیسائو ) بجنگیم لازم نیست ولی برای جنگ با آمریکا و اسراییل تکیه به تجهیزات خارجی غلطه. آخرش اینه که آمریکا با دادن یه باج سیبیل به روسیه کد سیستم های ما رو می خره. نمی گم باید همه چیزو سریع ایرانی سازی کنیم. بلکه باید اولا متد های استفادمون کاملا ابتکاری و غافلگیر کننده باشه و اصلا معلوم نشه که ما کی با کدوم سلاح می جنگیم. ثانیا، شروع کنیم به تدریج سیستم های خیلی بهتر از اس-300 هم بسازیم. یادمون باشه مهندسی میگه نصف حل مساله صورت مساله اونه. پس ساخت چیزی مثل اس-300 اصلا دور از انتظار نیست و باید انجام بشه و ان شاء الله میشه.
نتیجه گیری:
تو یه جنگ تمام عیار هر دو طرف ضربه می بینن. مثلاً اگه اونا خوب تونستن ما رو بمباران کنن ما هم با جنگ چریکی و موشکهامون و متد های نامتقارن حالشونو می گیریم.
طبق قاعده « و اعدوا لهم مااستطعتم من قوه » باید بسازیم و فردایی رو می بینم که خیلی قویتر و بهتراشم بسازیم مگه ما چمونه؟ چلاق و کور و شل نیستیم که.

راستی یه سری به صفحه ویکی پدیاس اس-300 بزنید. توش نوشته ایران از بلاروس اس-300 های استاندارد ارتش روسیه رو گرفته که از شوروی مونده بودن نه نسخه صادراتی رو. اگه اینطور باشه به هوش خریدارامون باید بالید.
دوستان پر حرفی و زیاده گویی منو ببخشن لطفا.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان يك نكته خيلي مهم است كه ما هيچگاه به اون توجه نكرديم


ايا تا به حال از خود پرسيده ايم چرا ما در مورد بيان ديدگاههاي خود اين قدر بي پروا هستيم


ايا يك كشور كه از لحاظ نظامي ضعيف است به خود اجازه مي دهد ملوانان انگليسي به گفته خود (قوي ترين نيروي دريايي جهان)را مثل گرفتن چند تا ماهي صيد كند


يا خيلي رودر رويي هاي ديگر مطمينا چشم اسكندر ما(پاشنه اشيل)سيستم اس 300 نيست و خيلي چيزهاي ديگري هم داريم كه هيچكداممان از انها مطلع نمي شويم بغير از روز رويارويي كه اميدوارم رخ ندهد


ان موقع خواهيم ديد كه ايراني متكي به خود چه خواهد كرد


ولي در مورد جنگ تبليغاتي دشمنان انها اگر چنين توانايي را داشتند هيچگاه انقدر به وحشت نمي افتادند


وموضوع ديگري كه از ان وحشت دارند بدست اوردن تكنولوژي موجود در اس 300 توسط ايراني هاست كه با اضافه كردن چند ابتكار خدا مي داند چه خواهد شد ولي به نظر من ما قبلا به اين موضوع رسيديم icon_razz


وحتي اگر فرض را بر اين بگيريم كه انها سيستم اختلال ان را دارند خيلي سطحي نگريست كه ايران اين سيستم را دستكاري نكند چون اعتماد به روسها يك اصل كاملا غلط است

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.