najaf47

24ساعت گذشته/تلاش موذيانه راديوهاي بيگانه براي معرفي ايران بعنوان آغازگرجنگ!!

Recommended Posts

بسمه تعالي
با سلام

تصویر

القائات راديوهاي بيگانه در 24 ساعت گذشته؛
راديوهاي بيگانه تلاش موذيانه‌اي براي معرفي ايران به عنوان آغازگر جنگ دارند



خبرگزاري فارس: راديوهاي بيگانه در 24 ساعت گذشته به بهانه سالگرد آغاز جنگ ايران و عراق تلاش موذيانه‌اي براي معرفي ايران به عنوان باني آغاز جنگ داشتند.


به گزارش خبرگزاري فارس در شب و روز گذشته رسانه‌هاي بيگانه همچنان فضايي تهديدآميز از ايران ترسيم كردند. بهانه شب گذشته راديوها در اين زمينه سالگرد جنگ تحميلي عراق عليه ايران، سخنراني رئيس‌جمهوري در اين مراسم و موضوع هسته‌اي بود.
راديوهاي بيگانه به بهانه سالگرد جنگ تحميلي، سخنان رئيس جمهوري در مراسم رژه نيروهاي مسلح را مورد توجه قرار دادند و اظهارات وي را در راستاي رويكرد تهديدآميز جمهوري اسلامي القاء كردند.
گزارش آژانس بين‌المللي انرژي اتمي درباره برنامه هسته‌اي نيز همچنان مورد توجه راديوهاست. در اين زمينه ضمن تاكيد بر منفي بودن اين گزارش، بر ماهيت تهديدآميز بودن فعاليت‌هاي هسته‌اي تاكيد مي‌شود. براي مثال بر اين گزاره تاكيد شد كه بر طبق گزارش آژانس، ايران به تغيير در ساختمان دماغه موشكي شهاب سه دست زده است تا بتواند كلاهك هسته‌اي بر آن سوار كند.
فضاي رسانه‌اي همچنان نگران همكاري چين و روسيه درقبال چگونگي برخورد با ايران نيز است. اگر چه در اين زمينه تلاش رسانه‌اي لاپوشاني اين مسئله است. در اين زمينه القاء مي‌شود كه اين دو كشور بر سر مخالفت با برنامه‌هاي هسته‌اي ايران مشكلي ندارند بلكه از نظر زماني، مصاديق و انواع تحريم‌ها عليه اين كشور با ساير اعضاء ختلاف دارند.
در حوزه داخلي راديوها در بررسي جنگ ايران و عراق به برجسته‌سازي پيامدهاي منفي جنگ تحميلي پرداختند. در اين زمينه ضمن بزرگنمايي تعداد تلفات و ميلياردها دلار خسارت مالي، بر خاطرات تلخ و اندوهبار اين جنگ نيز تاكيد شد. در بررسي شروع جنگ تحميلي نيز اگرچه راديوها بر اختلافات مرزي تاكيد كردند ولي به گونه‌اي غيرملموس و موذيانه انگشت اتهام را به سمت ايران نشانه رفتند.
مسائل حقوق بشري، زندانيان و بحث اقليت‌ها نيز همچنان با هدف معرفي ايران به عنوان ناقض حقوق بشر مورد علاقه راديوهاي بيگانه است. اما در اين ميان هدف اساسي‌تر رسانه‌اي، سازماندهي نيروهاي اجتماعي در برابر حاكميت سياسي است. در اين زمينه رسانه‌ها تلاش مي‌كنند در قالب موضوعاتي مشترك مانند حقوق بشر، زنان، دانشجويان، كارگران و تحت عناويني چون كمپين، انجمن، سازمان، ان جي او و غيره به دسته‌بندي مطالبات بپردازند و درقالب هدف مورد نظر، عرصه اجتماعي را فعال كنند.
در حوزه اقتصادي نيز شايعه بركناري رئيس بانك مركزي دستاويز راديوهاي بيگانه قرار گرفت تا شكاف در دولت احمدي نژاد بر سر مسائل اقتصادي القاء شود. راديوها همچنين در بحث از چرايي علت بركناري احتمالي مظاهري القاء كردند: "با رفتن مظاهري عملاً شرايط به گونه‌اي فراهم خواهد شد كه بانك مركزي به ابزاري در دست دولت و احمدي نژاد تبديل شود.

القاي اينك روسيه هم به اندازه آمريكا نگران برنامه‌هاي هسته‌اي ايران است، تاكيد بر اينكه گزارش آژانس به تغيير در ساختمان دماغه موشكي شهاب سه اشاره دارد، اينكه ايران سدي در برابر بازديدها و بررسي‌هاي آژانس ايجاد كرده است و بررسي موضع روسيه و چين درقبال موضوع هسته‌اي ايران بخشي از عناوين برنامه‌هاي 24 ساعت گذشته راديوهاي بيگانه بودند.
فضاي تبليغي راديوهاي بيگانه درباره موضوع هسته‌اي ايران، همچنان تحت تاثير گزارش آژانس بين‌المللي انرژي اتمي است. در اين زمينه راديوها ضمن تاكيد بر منفي بودن اين گزارش، همكاري ايران با اين سازمان را ناكافي و نامناسب مي‌دانند. از سوي ديگر گزارش آژانس مبنايي براي اقدامات بعدي عليه ايران دانسته‌ مي‌شود، اگرچه در اين ميان بر اقدامات يكجانبه‌گرايانه آمريكا نيز تاكيد مي‌شود.
فضاي رسانه‌اي همچنان نگران همكاري چين و روسيه درقبال چگونگي برخورد با ايران نيز است اگرچه در اين زمينه تلاش رسانه‌اي لاپوشاني اين مسئله است. در اين زمينه القاء مي‌شود كه اين دوكشور برسر مخالفت با برنامه‌هاي هسته‌اي ايران مشكلي ندارند بلكه از نظر زماني، مصاديق و انواع تحريم‌ها با ساير اعضاء اختلاف دارند. به واقع راديوها دغدغه‌ها را با اين گزاره لاپوشاني مي‌كنند كه بحث مخالفت چين و روسيه با مسئله هسته‌اي با منافع اين كشورها مرتبط است و اختلافات نه در حمايت از ايران كه براي بهره‌برداري از آن درقبال غرب است.
به واقع راديوها تلاش مي‌كنند ضمن نااميد كردن ايران از مواضع روس و چين در حمايت از خود، توافقات برسر نحوه و چگونگي برخورد با ايران را در قالب پروسه و چارچوبي ترسيم كنند كه در نهايت به زيان ايران تمام خواهد شد. بر اين مبنا گزاره مستتر در فضاي تبليغي گوياي آن است كه ؛ "ايران براي گشايش در موضوع هسته‌اي به روسيه و چين دل نبندد، بلكه در اين زمينه آنچه مهم تلقي مي‌شود، رفتار و موضع اين كشور است".

سالگرد جنگ تحميلي عراق عليه ايران نيز بهانه ديگري براي راديو بي.بي.سي بود تا به شكلي موذيانه ايران را باعث و باني آغاز جنگ معرفي كند.
رسانه‌هاي بيگانه همواره تلاش ‌كرده‌اند عامل اساسي تنش ميان ايران و غرب را متوجه تهران كنند. بر اين اساس به هر بهانه اي رفتار، اعمال و سخنان مقامات ايران تهديدآميز و تنش آميز تلقي مي‌شود. شب گذشته نيز بخشي از فضاي تبليغي راديوهاي بيگانه به بهانه سالگرد جنگ تحميلي، به موضوع جنگ ايران و عراق اختصاص يافت و به اين بهانه سخنان رئيس جمهوري در مراسم رژه نيروهاي مسلح مورد توجه قرار گرفت. بر اين مبنا اين موضع احمدي نژاد كه "دست هر گونه متجاوزي را قطع خواهيم كرد" در راستاي رويكرد تهديدآميز جمهوري اسلامي القاء شد و بلافاصله بر اين گزاره تاكيد شد كه : آمريكا و اسرائيل اقدام نظامي عليه تاسيسات اتمي ايران را منتفي ندانسته‌اند.
در بررسي جنگ ايران و عراق نيز تلاش رسانه‌اي برجسته‌سازي پيامدهاي منفي جنگ تحميلي بود. در اين زمينه ضمن بزرگنمايي تعداد تلفات و ميلياردها دلار خسارت مالي، بر خاطرات تلخ و اندوهبار اين جنگ نيز تاكيد شد. در بررسي شروع جنگ تحميلي نيز اگرچه راديوها بر اختلافات مرزي تاكيد كردند ولي به گونه‌اي غيرملموس و موذيانه انگشت اتهام را به سمت ايران نشانه رفتند. براي مثال در يكي از گزارش‌ها تاكيد شد: " گفته مي شود كه اختلافات مرزي با عراق باعث بروز جنگ بين ايران و عراق شد البته اين اختلافات زمان شاه ايران هم وجود داشت".
به نظر مي‌رسد رسانه‌هاي بيگانه با كنار هم قرار دادن دو گزاره "موضع تهديدآميز ايران" و "پيامدهاي منفي جنگ" در راستاي القاء اهداف تبليغي زير گام نهاده‌اند:
- جمهوري اسلامي با تعديل در موضع انعطاف ناپذير خود (به ويژه هسته‌اي) زمينه‌ها و بهانه‌هاي جنگ را از بين ببرد.
- وقوع هرگونه جنگي عليه ايران، به موضع‌گيري‌ها و اقدامات ايران مرتبط است و مسول پيامدهاي غيرقابل جبران اين جنگ، متوجه اين كشور است.
در نهايت ترغيب ايران به پذيرش خواسته‌ها و مطالبات غرب به ويژه در زمينه هسته‌اي مهمترين هدفي بوده كه دنبال شده است.

مراسم روز جهاني صلح در ايران نيز محور ديگري براي برنامه‌هاي راديوهاي بيگانه بود. يكي از اهداف اساسي رسانه‌هاي بيگانه، سازماندهي نيروهاي اجتماعي دربرابر حاكميت سياسي است. در اين زمينه رسانه‌ها تلاش مي‌كنند در قالب موضوعاتي مشترك مانند حقوق بشر، زنان، دانشجويان، كارگران و تحت عناويني چون كمپين، انجمن، سازمان، ان جي او و غيره به دسته‌بندي مطالبات بپردازند و درقالب هدف مورد نظر، عرصه اجتماعي را فعال كنند. شب گذشته نيز راديو آمريكا در راستاي اين هدف، به بهانه روز جهاني صلح، نفي جنگ و خشونت، به برگزاري مراسمي به همين مناسبت در تهران اشاره نمود و در گفتگو با مدير روابط عمومي انجمن دفاع از قربانيان سلاح هاي شيميايي، اهداف برگزاري اين مراسم را بررسي كرد.
در اين برنامه در لواي بررسي آثار منفي جنگ و خشونت، تلاش شد دو هدف تبليغي زير برجسته شود:
- چهره‌اي جنگ طلب از ايران ( نظام ) ترسيم شود.
- حساب مردم از حاكميت جدا فرض شود .
انعكاس بخشي از اين گفتگو اهداف تبليغي فوق را نمايان مي‌كند:
"مردم ما مردمي صلح طلب هستند ... و اينكه به مردم خودمان هم تصور درستي از مردم كشورهاي ديگر بدهيم آنها هم فكر نكنند كه همه آمريكائيها دوست دارند كه جنگ عليه ايران شروع بشود و واقعا اين مردم نيستند كه دارند راجع به جنگ حرف مي زنند اين بعضي از سياستمداراني هستند كه به دلايل مختلف دوست دارند جنگ ديگري شروع بشود."

گزارشي درباره وضعيت رياست بانك مركزي و بررسي شايعه بركناري وي از ديگر موضوعات اين راديوها بود.
فضاي رسانه‌اي بيگانه همچنان بر القاء آشفتگي و اختلاف در سياستگذاري اقتصادي در ايران اصرار مي‌ورزد. در اين زمينه بهانه شب گذشته راديوهاي بيگانه شايعه بركناري رئيس بانك مركزي بود. رسانه‌هاي بيگانه با انعكاس اين شايعه ضمن القاء شكاف در بدنه دولت، شخصيتي از طهماسب مظاهري ارائه دادند كه مخالف بي‌برنامه‌گي‌هاي اقتصادي دولت است ! به واقع راديوهاي بيگانه بر گزاره " بي‌برنامگي و دستوري بودن سياست‌هاي اقتصادي دولت" تاكيد كردند و بركناري احتمالي رئيس بانك مركزي را در راستاي تغيير جايگاه بانك مركزي و وابسته كردن آن به دولت القاء نمودند: " با رفتن آقاي مظاهري عملاً شرايط به گونه اي فراهم خواهد شد كه بانك مركزي هم به ابزاري در دست دولت و احمدي نژاد تبديل خواهد شد، همانطور كه وزارت اقتصاد و دارايي، صندوق ذخيره ارزي و نهادهاي ديگر اقتصادي شدند".


منبع: فارس

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خب این که کار همشیگیشان هست.اگر با انها توافق نداشته باشی و دشمن هم باشید این کاراشون طبیعیه. اگر نمی کردند باید تعجب کرد.البته در مورد حمایت روس و چین از ما بی راه هم نگفته.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خبرگزاری فارس چند گزارش مشابه دیگر هم از جنگ روانی رسانه های بیگانه ارایه کرده بود که متاسفانه ذخیرشون نکردم ولی میشه با جستجو از آرشیو سایت فارس نیوز پیداشون کرد. برای تکمیل مبحث ضروری به نظر میرسد.

این اقدام رسانه های بیگانه هم جای تعجبی ندارد و در دنیایی که سرباز آمریکایی در ویتنام به عنوان مظهر مردانگی و شجاعت و از خودگذشتگی به جهانیان معرفی شده و سربازان ویتنامی که در حال دفاع از وطن هستند را یک مشت بیگانه وحشی آدمکش نشان میدهند هیچ بعید نیست و اگر این اقدامات را نکنند جای تعجب و سوال است که چرا؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.