RezaKiani

یاماتو؛آخرین نبرد- یک فیلم دره ای ژاپنی

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

دیشب شبکه 1 سیما یه فیلم ژاپنی گذاشت به نام یاماتو-آخرین نبرد از شعارهای سطحی فیلم که بگذریم و از اینکه هیچ نگاه تاریخی و نظامی به این نبردناو توی فیلم وجود نداشت یه چیز خیلی جالب توی فیلم بود: تو فیلم نشون می داد که برای مقابله با هواپیماهای آمریکایی از توپهای 18 اینچی(36 سانتیمتر تقریبا) یا 4 اینچی(10 سانتیمتر) استفاده می کنند. به نظر دوستان این با عقل جور درمیاد که با توپهایی که برای زدن مواضع زمینی طراحی شده اند و قدرت مانور کمی دارند هواپیما زد. آدم یاد فیلم لیلی با من است می افته که می خواست با پی آر جی تانک بترکونه :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اینم تمام تلاش ژاپن برای نشان دادن پیروز شدن خودش در جنگ :mrgreen: :oops: :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در جنگ از هر سلاح و روش ممکنی برای آفند و پدافند باید استفاده کرد و ژاپن و آمریکا از این امر مستثنی نبودند. راستی 18 اینچ میشه 457 و 4 اینچ هم میشه 101 میلیمتر! حالا این ژاپنیها اومدن با توپ 457 میلیمتری هواپیما بزنن! :mrgreen: :oops:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام من هم فیلم را دیدم. استفاده از توپهای 18 اینچی رو بعنوان ضد هوایی تا حالا نشنیده بودم. بعد از حمله اولی که به یاماتو شد و ضعف آن در برابر حمله هوایی مشخص گردید، اون رو تا اونجایی که می شد به توپهای ضدهوایی بیشتری مجهز کردند. توپ ضد هوایی 4 اینچی یک سلاح متعارف در نبرد ناوها بوده و چیز جدیدی نیست. فقط چیزی که منو متعجب کرد گلوله گذاری دستی اون بود چون من تصویری از توپ یک نبرد ناو آلمانی دیدم که گلوله های 4 اینچی ضد هوایی اون دور یک استوانه چیده شده بودند و احتمال میدم بطور اتوماتیک در داخل توپها قرار می گرفتند. بنابراین گذاشتن گلوله با دست در چنین ناو بزرگی کمی غیر منطقی میاد و سرعت آتش توپها رو بشدت پایین میاره. ضمنا اگه درست یادم باشه از کلاس یاماتو کلا دو تا ساخته شده بود که دیگری موساشی نام داشت و هردو غرق شدند. وزن هر گلوله توپهای 18 اینچی (که ناو به 9 تای آن مجهز بود) 1200 کیلوگرم بود. عکسهای واقعی بمباران یاماتو را می تونید با کمی جستجو پیدا کنید. این اطلاعات هم جالبه: Guns * 9 x 18.1 in. (3 turrets with 3 guns each) * 6 x 6.1 in. * 24 x 5 in. * 162 x 25 mm anti-aircraft * 4 x 13.2 mm anti-aircraft Aircraft * 7 aircraft using 2 catapults همانطور که می بینید صحبتی از توپهای ضد هوایی 4 اینچی نکرده؟! در ضمن جرثقیل 2500 تنی که یاماتو با آن ساخته شد تا حوالی سال 1990 هنوز در شرکت میتسوبیشی مورد استفاده قرار می گرفت. http://en.wikipedia.org/wiki/Japanese_battleship_Yamato

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
قضیه ی استفاده از اون توپ ها غول پیکر به عنوان ضد هوایی درسته ولی با گلوله های ترکش زا اگه دقت می کردید کارگردان هم به موضوع دقت کرده بود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من به این کار دارم که چرا سعی می کنم تاریخ رو وارونه کنیم؟ جوری فیلم رو ساخته اند که ژاپنی ها مظلومانه به دفاع از وطن بر خواسته اند! وقتی جنگ راه انداخته اند وقتی عقاید نژاد پرستی دارند و در صدد به میان اوردن دوران برده داری بودند. وقتی به کشورهای دیگه حمله کرده اند کجای این دفاع از وطن هست؟ جنایاتی که علیه چینیها به راه انداختند. از این موضوع واقعا تاسف می خورم. در فیلم اگر دقت کرده باشید از اول هم می دانستند که شکست خواهند خورد . پوشش هوایی نداشتند. ولی ژنرالهای ژاپنی با این دلیل که یک خلق حماسه کرده باشند برای ملتشان چند هزار نفر را قربانی کردند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين ها حماسه اي مثل عاشورا و كربلا ندارند براي همين از 300 تا ياماتو و... ميخوان يه جوري حماسه شكست درست كنند . ولي از حق نگذريم تا حالا يك فيلم ايراني ديديد كه بياد بدون مزخرف گفتن به حماسه دفاع مقدس خودمون با كار گرافيكي بالا فيلمي در حد همين ياماتو آخرين نبرد بسازه؟ هر چي ساختن اينجوري بوده كه يك نفر با يه دونه كلاش ششصد نفر كشته! يكبار نشد بيان درباره حماسه دفاع ا ز خرمشهر-حماسه پيكان-درگيري با آمريكاييها در دو سال آخر جنگ - نبرد هواپيماهاي جنگيمون كه با از خود گذشتگي خلبانان دليرمون چه حماسه ها كه نيافريدند و فيلمي تماشاگر پسند بسازن كه- هم ملت ياد شهدا و حماسه اون سالها بيفته هم دنيا بدونه ما چه مظلمويتي رو در طول اين دفاع ناجوانمردانه تحمل كرديم. همين فيلم رو كه آدم ميبينه فكر ميكنه اين ژاپنيها چه ملت بدبخت مظلوم فلك زده اي بودن! هيچكس نميگه اي بابا اينها همونها نبودن كه پدر ملت چين رو درآوردند؟ فيلمسازانمون كه فيلمساز بودن شوت شدن پيش فيل فارسي سازها از معارضين انقلاب توقعي نيست. :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از نظر من این بابا تنها یه مشت شعار چپونده بود توی دهن آدمهای فیلم که آره واینها بعدش هم از یه کار تکنیکی فوق العاده خوب استفاده کرده بود ولی ارزش تاریخی و نظامی فیلم در حد صفر هست. اول اول فیلم که گوینده فیلم می گه چون کشورهای غربی ژاپن رو محاصره اقتصادی کردند ژاپن هم مجبور شد به اونها اعلام جنگ بده. البته موضوع محاصره اقتصادی درسته ولی نگفت باسه چی؟ کرم که نداشتند. ژاپن انقدر در شرق آسیا کثافت کاری کرده بود(مخصوصا کره و منچوری) که کشورهای غربی مجبور شدند یه جورهایی جلوی بلندپروازی های نظامی ژاپن رو بگیرند. در زمینه نظامی هم اصلا معلوم نیس واسه چی این غول بیابونی رو به عملیات انتحاری فرستادند. از تصمیم گیرندگان ستادنیروی دریایی ژاپن هیچ حرفی نیست. جلسات تصمیم گیری نشون داده نمی شه. کلا فقط شعاره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فيلمي كه ساخته شده فاقد ارزشهاي لازم براي يك ژانر جنگي مي باشد.داستان پردازي ضعيف و بي محتوا و بدون هدف و نتيجه گيري مشخص. :oops: در بعد هنري هم بازي ضعيف و ديالوگهاي نامربوط و چرت و پرت درگيري هاي بي معنا بين سربازان و ضعف جلوه هاي ويژه در تمامي لحاظات حضور ناو مشهود بود. :lol: من يكي كه حالم بهم خورد.حيف زماني كه براي ديدن اين فيلم گذاشتم.فكر مي كردم با فيلمي در حد پارل هاربر مواجه مي شم اما .... :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify]با سلام خدمت همه دوستان گرامي من پس از ديدن فيلم به اين فكر افتادم كه چرا ژاپني ها علي رغم آنكه در جريان جنگ جهاني دوم متجاوز بودند و خاك كشورهاي زيادي را گرفتند و انسانهاي زيادي را كشتند و جنايات زيادي را انجام دادند سربازان خود را در حد قهرمان قبول دارند و فيلمهاي جانب دارانه براي آنها مي سازند ولي هنوز ما در مورد دفاع مقدس و مظلومانه ملت خود در شك و شبهه هستيم و اندر خم يك كوچه مانده ايم كه بالاخره اصلا بايد مي جنگيديم يا نه يا اگر جنگيديم چرا زود صلح نكرديم و اگر جنگيديم چرا آمار تلفاتمان را اعلام نمي كنيم و مساپلي مثل اينها فيلم مذكور هرچند شعاري بود اما ما در تصوير كردن همين شعار ها در فيلمهايمان مانده ايم . به راستي اگر حمايت دولتي از فيلمسازي دفاع مقدس حذف شود آيا بخش خصوصي دنبال ساخت اين فيلمها مي رود؟ اگر چنين فيلمي ساخته شود بيننده دارد ؟ آيا پس از گذشت سالهاي پس از جنگ اين موضوع اندازه جنگ جهاني دوم براي مردم ما جذابيت دارد ؟ متاسفانه عادت كرده ايم به اينكه جنگ را درشت بنويسيم ولي درست ننويسيم . [/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.