Lich

براي ما جنگ با اسرائيل بي نهايت راحت تر از جنگ با عراق است!

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[align=center] گفتگو بافرمانده نيروهاي اعزامي سپاه به لبنان
[b][color=red]براي ما جنگ با اسرائيل بي نهايت راحت تر از جنگ با عراق است![/color][/b][/align]

[color=blue]خبرگزاري فارس: بلافاصه بعد از ورود اولين هواپيماي ما به آنجا اسرائيل اعلام آتش بس يكطرفه كرد و اين اولين گام بود براي اينكه دست به عقب نشيني تاكتيكي بزند. براي ما جنگ با اسرائيل بي نهايت راحت تر از جنگ با عراق است.اسرائيلي ها به هيچ وجه در روش جنگيدن وارد نيستند.[/color]


به گزارش خبرگزاري فارس،نشريه «پيام انقلاب»، ارگان سپاه پاسداران در سال 1361 طي مصاحبه اي با سردار شهيد حاج احمد متوسليان، به تشريح شرايط منطقه و لبنان پرداخته است.اين آخرين مصاحبه آن سردار شهيد پيش از اسارت به دست مزدوران رژيم صهيونيستي است.متن اين مصاحبه را پس از 26 سال مي خوانيد:

*فرصتي پيش آمد تا با برادر احمد فرمانده نيروهاي اعزامي سپاه به لبنان نشستي داشته باشيم و در رابطه با هجوم وحشيانه اسرائيل به لبنان و ابعاد و اهداف اين تجاوز از يكطرف و مقاومت و جانبازي نيروهاي فلسطيني، سوري از طرف ديگر و همچنين عكس‌العمل مردم و مقامات سوريه و لبنان از اعزام نيروهاي ايراني به لبنان و برناهم آينده اين نيروها در لبنان گفتگويي داشته باشيم كه اميد است اين گفتگو براي مردم شهيد‌پرور ايران كه آزادي قدس را از آرمانها و واجبات خويش مي‌شمارند، مفيد واقع افتد.
انشاءا...

*سوال: به عنوان اولين سوال بفرمائيد كه سپاه تاكنون چه مقدار نيرو به منطقه جهت جنگ با اسرائيل اعزام كرده است؟

*برادر احمد: بسم‌ا... قبلا خدمت امام امت و ملت عزيز ايران سلام عرض مي‌كنم و توفيق همگي را از خداوند متعال خواستارم.
آنچه كه در رابطه با اعزام نيرو به منطقه لبنان و جنگ با اسرائيل به مقدار كافي نيرو به آنجا اعزام شده و به خواست و قوه الهي در تهيه هستيم كه بيشتر نيرو اعزام شود و آنطور كه بايد عليه دشمن صهيونيسم وارد جنگ بشويم.
در حال حاضر استعداد ارتش و سپاه در لبنان كمافي سابق به صورت ادغامي بوده و بنا به مسايل امنيتي از گفتن آمار آنها معذوريم.

*سوال: استقبال مردم لبنان و سوريه و همچنين نظر مقامات سوريه و فلسطيني در مورد نيروهاي ايراني چه بود؟ ايا آنها باور مي‌كردند كه ما در حاليكه در حال جنگ هستيم به لبنان اعزام شويم يا نه؟

*برادر احمد: استقبالي كه مردم از نيروهاي ايران كردند بي‌نهايت عالي بود و آنها هرگز باورشان نبود كه ما به اين صورت عملي با توجه به همه مسايلي كه مملكتمان با ان درگير است مثل مسئله جنگ و غيره وارد كار بشويم. در صورتيكه قبلا ممالك ديگري كه در شوراي پايداري هستند آنها عملي را انجام نداده بودند و حتي كوچكترين قديم را هم قبلا بر نداشته بودند و وقتي كه ما به صورت عملي وارد قضيه شديم در باور آنها نمي گنجيد و طبيعي است كه ما وقتيكه وارد فرودگاه دمشق شديم مقامات فكر مي‌كردند براي يك ديدار تشريفاتي دو ساعته آمده‌ايم. اما وقتيكه پي بردند كه ما عملا مي‌خواهيم وارد قضيه بشويم روش آنها به طور كلي تغيير كرد ما را بسيار تحويل گرفتند و مردم نيز همچنين. استقبالي كه مردم از نيروهاي ما از فرودگاه تا شهر به عمل آوردند و شعارهايي كه مي‌دادند كه همه مشخص‌كننده وحدت بي‌سابقه ما با آنها بود.
مردم لبنان، سوريه و فلسطين بو طور كلي از كمك كشورهاي پايداري قطع اميد كرده بودند و مرجعشان را نيروي ايران مي‌دانستند و همين الان هم معتقدند كه تنها نيرويي كه مي‌تواند آنها را از اين ذلت نجات دهد نيروي ايراني است. و ما در نماز وحدتي كه با برادران سني خوانديم به اين نتيجه رسيديم كه اينها هم كاملا وجود ما را در آنجا لازم مي‌دانند و همانطور در شهرهاي لبنان مثل بيروت، البكر و غيره كه مردم شيعه از مدتها پيش در انتظار ورود نيروهاي جمهوري اسلامي بودند.

*سوال: در حال حاضر وضعيت نيروهاي سوريه و لبنان و فلسطين چگونه است؟

*برادر احمد: سوري‌ها و فلسطيني ها در بدو حمله بخاطر اينكه غافلگير شده بودند امر طبيعي است كه مقداري ضربه به آنها وارد شد و در حال حاضر منطقه‌هايي كه به دست سوري‌هاست از حفاظت كلي برخوردار است و ضمنا مناطق مسلمان‌نشين و بعضي قسمت‌هاي مسيحي نشين را (سوري‌ها) در دست دارند و فلسطيني‌ها در بيروت و اطراف بيروت و در قسمت‌هاي ديگري كه اكنون در اشغال اسرائيل است هستند و هر روز عمليات چريكي انجام مي‌دهند.

*سوال: وضعيت نيروهاي ايراني چگونه است؟ ايا نيروهاي ايراني وارد كارزار شده‌اند يا خير و برنامه روزانه برادران ايراني چگونه است؟

*برادر احمد: قشري از نيروهاي ايران در سوريه و قشري ديگر در لبنان به سر مي‌برند و به صورت كلي هنوز وارد عمل نشده‌اند و برنامه روزانه آنها آموزش روش‌هاي جنگ به اسرائيل است.

*سوال: به نظر شما اهداف اسرائيل از حمله به جنوب لبنان در وضعيت كنوني چه بود؟

*برادر احمد: اگر ما توجه داشته باشيم حدود يك هفته قبل از حمله اسرائيل به جنوب لبنان، خط مشي كلي را وزير خارجه امريكا مشخص كرده بود و گفته بود كه ما تا هفته ديگر سه مسئله اصلي را حل خواهيم كرد.
1_ مسئله جنگ ايران و عراق 2_ مسئله خليج فارس و سوم مسئله جنوب لبنان و فلسطين و دقيقا مي‌بينيم كه شطرنج بازان به اين ترتيب بازي كرده‌اند كه با حمله اسرائيل به جنوب لبنان و اشغال لبنان ، باين ترتيب كه اول فلسطيني‌ها را از آنجا اخراج كنند و سوري ها را هم وادار به اخراج از لبنان بكنند و از اين موضوع هم استفاده بكنند كه چون ايران نسبت به منطقه لبنان و شيعيان و مسلمان هاي آنجا بطور كل حساسيت زيادي دارد و از همه مهمتر چون فهميده بودند كه ما معتقديم كه آنجا (اسرائيل) منطقه خاك مقدس فلسطين و منطقه قدس عزيز است روي اصل، دست روي حساسيت ما گذاشتند و بنا يشان بر اين بود كه توجه ما را از جنگ دور كرده و عراق را از اين بابت نجات بدهند. و همينطور در جريانات خليج وقتي كه تجسس مي‌كنيم مي‌بينيم مرگ خالد كه يك مرگ مشكوك بنظر مي‌يسد و روي كار آمدن فهد كه گرايش بيشتري به آمريكا دارد بطوري كه با بودن فهد منافع آمريكا صد در صد در عربستان مستقر مي‌شود در نتيجه مي‌توانند منطقه خليج را كاملا در اختيار بگيرند پس مي‌توان نتيجه گرفت كه هدف از حمله اسرائيل به لبنان همين سه مسئله پايان دادن به مسئله فلسطين، جنگ ايران و عراق و مسئله خليج بوده است.
و بايد گفت اسرائيل تاكنون موفق شده منطقه اي در حدود 90 در 45 كيلومتر از خاك لبنان را اشغال بكند. طبيعتا در اين اشغال مناطق شيعه نشين و مسلمان نشين هم هست مثل مناطق، صور، صيدا و غيره در حال حاضر وضعيت اسرائيل طوري است كه بيروت را در محاصره گرفته و مي‌توان گفت به نحوي به آن هدفهايي كه مي‌خواستند رسيدند ولي با ابتكار عملي كه امام امت قبل از همه از خود نشان دادند و توطئه را كشف كردند توطئه اي كه آمريكا برنامه ريزي آن بود، امام امت توجه مردم را مجددا به جنگ با عراق بر گرداندند و اين توطئه خنثي شد و مي‌توان گفت اسرائيل و آمريكا به هدف اصلي و اساسي خود در اين حمله نرسيدند.

*سوال: با ورود نيروهاي ايراني به جنوب لبنان عكس العمل هاي اسرائيل و آمريكا چه بود؟

*برادر احمد: همانطوري كه عرض شد نه كشور برادر سوريه و نه مردم مسلمان آنجا و نه همينطور اسرائيل و آمريكا باور نمي‌كردند كه ما باين صورت وارد آنجا بشويم. امر طبيعي بود كه بلافاصه بعد از ورود اولين هواپيماي ما به آنجا اسرائيل اعلام آتش بس يكطرفه كرد و اين اولين گام بود براي اينكه دست به عقب نشيني تاكتيكي بزند و اين امر هم در اينجا پيش آمد كه نيروهاي وابسته به اسرائيل مثل فالانژيست ها و ... نيروهاي مربوط به سرگرد سعد حداد و حتي خود اسرائيل در برنامه راديويي شان بخش فارسي گذاشتند و عجيب اينكه اين بخش فارسي بلافاصله بعد از ورود نيروهاي ايراني شروع به كار كرد.
و در راديو هايشان به ما مي‌گفتند: شما آتش بيارهاي قضيه وارد كار نشويد هر چند كه براي اشغال لبنان آمده ايد و عجيب اينكه ما اشغالگر محسوب مي شديم و آنها حامي مردم، بطور كلي ترس از وارد كارزار شدن رزمندگان ايراني در محافل سياسي غرب خيلي زياد وجود دارد.

*سوال: آيا با ورود نيروهاي ايران در لبنان، پيش بيني مي‌كنيد كه آمريكا و اسرائيل به ايران حمله بكنند؟

*برادر احمد: بنظر خيلي بعيد مي‌آيد كه آنها به ايران حمله بكنند. چرا كه با حمله اي كه از طريق عراق به ايران كردند طعم تلخ آن چشيدند و اين امر طبيعي است كه خود آمريكا هرگز بصورت عيان وارد كار نخواهد شد. و هرگز تن به اين موضوع نخواهد داد كه از نظر سياسي شكست ديگري را متحمل شود.
و طبيعتا كشورهاي منطقه هرگز قدرت اينرا ندارند كه با ايران ولو بصورت جمعي بجنگند، و اسرائيل هم اگر فقط از نظر هوايي بخواهد كاري بكند او هم قادر نخواهد بود كه بصورت موثر كاري انجام دهد.

*سوال: همانطور كه فرموديد بعد از ورود نيروهاي ايراني به آنجاف اسرائيل اعلام آتش بس كرده الان وضعيت فعلي جنگ به چه صورتي است و آيا آتش بس اجرا مي‌شود يا خير؟

*برادر احمد: متاسفانه بايد عرض كنم در اينجا آتش بس يك جانبه اجراء مي‌شود و آنهم از طرف برادران سوري، و اسرائيل بر خلاف مقررات دائم آتش بس را مي‌شكند و هواپيماهاي آنها مرتب ماموريت انجام مي‌دهند و درگيري در مناطقي كه فلسطيني‌ها هستند، بشدت ادامه دارد مخصوصا بيروت و اطراف بيروت و بطور كلي مي‌توان گفت آتش بس يك چيز بي معني و عبثي است كه فقط لفظا و از طريق بوقهاي تبليغاتي است كه اعلام مي‌شود.

*سوال: شهرها و مناطق حساسي كه در اين حمله توسط اسرائيل سقوط كرد كدام بودند و ميزان خسارت وارده چقدر بود؟

*برادر احمد: شهرهايي كه در اين حمله سقوط كرد شهرهاي صور و صيدا است. و از نظر جاهاي سوق الجيشي قلعه شقيف كه از نظر استراتژيكي بسيار مهم است و مسلط به تمام جنوب لبنان و اسرائيل است سقوط كرده و تلفاتي كه در اين رابطه وارده شده بيشترين آن مردمي بوده تا نظامي، كه فقط يك قسمت از اين تلفات را من در يك كودكستان به نام كودكستان امام موسي صدر در اطراف شهر صيدا مشاهده كردم كه بيش از 300 كودك يكجا كشته شدند.
البته روش كار اسرائيل در رابطه با اشغالگري هايي كه مي‌كند باين ترتيب است:
اول كه وارد مي‌شود به مردمي كه در تنگنا بودند انواع و اقسام وسائل، غذا آذوقه، پوشاك مي‌دهد تا اين مردم تعدادي از مبارزان را كه آنجها هستند لو بدهند. اسرائيل شديدترين و شقي ترين جنايتهاي را در اينجا انجام مي‌دهد و تعداد زيادي دختر و زن هتك ناموس شده و آمار تلفات مردم بالاي 15 تا 20 هزار نفر است.

*سوال: قدرت رزمي اسرائيل را تا چه حدي مي‌بينيد؟

*برادر احمد:: اسرائيل ده لشكر زرهي دارد و لشكر پياده بطور كلي ندارد. بيشترين اتكاي اسرائيل به نيروي هوائي اش مي‌باشد و همينطور از نظر زميني به تانكهايش. و طبيعي است كه ما روش مقابله با تانكها را مخصوصا در مناطق كوهستاني خيلي خوب آموخته ايم. روي اين اساس اسرائيل از يكطرف نيرويي كه رو برويش مقاومت كند نديده و از طرف ديگر متكي به اين بوده كه رعب و وحشت در دل مردم ايجاد بكند يعني بيشترين كاري كه اسرائيل در طي اين مدت انجام داده ايجاد رعب و وحشت در دل اعراب بوده است.
و ما در حقيقت از دو جنبه بايد بجنگيم . يكي با رعب و وحشتي كه در دل مردم ايجاد شده و ديگر جنگ با نيروهاي اسرائيل است . براي ما جنگ با اسرائيل بي نهايت راحت تر از جنگ با عراق است. چرا كه عراقي ها روش جنگيدن را واردتر هستند و اسرائيلهاي بهيچ وجه وارد نيستند.

*سوال: رفت و آمدهاي فيليپ حبيب را به لبنان و همچنين نجات ملي كه اخيرا در لبنان تشكل شده را چگونه تحليلي مي‌كنيد و تا بحال چه اقداماتي را انجام داده ايد؟

*برادر احمد:: همانطور كه اطلاع داريد تمام حمله اسرائيل با اطلاع قبلي آمريكا بوده و در حقيقت اگر آن سه جنبه را در گفته وزير خارجه آمريكا يك هفته قبل از شروع جنگ بررسي بكنيم مشخص خواهد شد كه دستور حمله از خود آمريكا است و امر طبيعي است كه بعد از اجراي اين توطئه و هر توطئه ديگر در خاورميانه دلالهايي امثال فيليپ حبيبي را اعزام كرد چنانچه قبلا هنري كسينجر و غيره ... را مي‌فرستادند و پس از جنگ ايران و عراق، هيئتهاي صلح را اعزام مي‌داشتند اينها مي‌خواهند با اين مراحل سياسي، وضعيت فعلي را تثبيت بكنند و به نظر مي‌رسد كه اگر ما هر گونه تن به سازش دهيم و با فيليپ حبيب‌ها كنار ميز مذاكره بنشيم ننگ براي اسلام و جوامع اسلامي است.
شورايي كه بعنوان جبهه نجات ملي تشكيل شده نيز از عناصر دشت نشانده است كه به هر جهت چه در جهت مسلمانها باشند و چه در جهت مسيحي‌ها دست نشانده اسرائيل هستند و هيچ شكي در آن نيست كه امثال كتاب هاي و فلانژيستها و دروزي هاي البته در مورد دروزي ها لازم است توضيح دهم كه اين دروزييها از مسلمانها هستند.
منتها مسلمانهايي كه طرفدار اسرائيل هستند و عليه ما مي‌جنگند و تعداد ديگري كه از مسلمانهاي بي خاصيت منطقه هستند كه اين شورا بلافاصله بعد از تشكيل ، مورد تائيد اسرائيل قرار گرفت و بعد از آن مورد تائيد آمريكا واقع شد.

*سوال: با توجه به تبليغات مغرضانه صهيونيزم از اين جنگ بنظر شما از نظر تبليغات رسانه هاي جمعي ما و همچنين دستگاه تبليغات ما چه وظايفي به عهده دارند؟

*برادر احمد: من بي نهايت متاسفم كه بگويم رسانه هاي گروهي ما اينطور كه واقعيت بوده آنرا هرگز به مردم نگفته اند و به مردم ما ارائه نشده كه اسرائيل اينجا چه جنايتي را انجام داده و چه كارهايي در آنجا انجام شده به مردم گفته نشده كه اسرائيل تا كجا جلو آمده، به مردم گفته نشده كه خطر اسرائيل چي است. قضيه لبنان را اگر پي گيري كنيم مسئله خود لبنان مطرح نيست كه الان قضيه لبنان حل شده است مسئله الان مسئله سوريه و تهديدي است كه اسرائيل به دمشق دارد. اين بايد براي مردم گفته شود اينها در حقيقت مي‌خواهند قضيه اسرائيل بزرگ را اجرا كنند. تهديدهاي آنان بر دمشق است و ما صريحا مي‌گوييم دمشق زير آتش دقيق آنها قرار دارد.
آيا باز ما بايد ساكت بشويم. آيا باز ما بايد صحبت نكنيم قريب دو سوم از خاك لبنان را اسرائيل اشغال كرده يعني تمام مراكز
مسلمان نشين را اسرائيل گرفته و الان شرايطي را كه مي‌خواهد در لبنان تحميل كند كه فلسطيني ها كلا سلاحهايشان را تحويل بدهند و با لباس شخصي از بيروت خارج شوند سوريه بطور كلي از لبنان خارج بشود و بطور كلي تمام نيروهاي خارجي از لبنان خارج بشوند كه نيروهاي ايراني را نيز شامل مي‌شود. و نكته ديگر اينكه تا انتخابات رياست جمهوري در لبنان قدر مسلم اسرائيل در لبنان خواهد بود و يا اجراي اين انتخابات كذايي يك رژيم وابسته به خودش را كه در حقيقت اسرائيلي باشد در آنحا روي كار بياورد، رژيمي به سبك سعد حدادي يا كاميل شمعون.

*سوال: براي اينكه بتوانيم خبرهاي صحيح را گزارش كنيم بايد چكار كرد؟

*برادر احمد: پيشنهاد مي‌كنم اولا اخبرا واقعي را كه در منطقه آنطور كه هست و واقعيت دارد به مردم گفته شود نه اينكه كلام كمتر و نه يك كلام بيشتر يك سري اخبار گفته مي شود كه خارج از واقعيت و غلو است و يك سري اخبار كه واقعيت است و هرگز به مردم گفته نشده است. ميزان تلفات خودي و اسرائيل به هيچ وجه گفته نشده است. ميزان تلفات خودي و اسرائيل به هيچ وجه گفته نشده و صريحا بايد بگوئيم تلفاتي كه به نيروهاي اسلام وارد مي‌شود بسيار زياد است در بدو شروع جنگ و در طي اين مدت حداقل 52 هواپيماي برادران سوري افتاده و بيش از 60 هواپيماي اسرائيل نيز سقوط كرد و حدود بالاي 100 تانك از برادران سوري از بين رفت و در حدود 630 تانك اسرائيل نيز منهدم شد و ميزان تلفات نيروهاي فلسطيني و سوري ده هزار نفر كه به همين ميزان نيز از اسرائيل به هلاكت رسيده‌اند. اسرائيل تقريبا دو سوم از كل نيروهايش را در لبنان مصرف كرده، يعني 6 لشكر زرهي از ده لشكر زرهي‌اش را در لبنان وارد كرده است.

*سوال: در پايان چه پيامي براي مردم داريد و چه مشاهدات قابل ذكري از سفرتان به لبنان براي مردم ما داريد؟

*برادر احمد: پيام من به مردم اين است كه امر امام را در رابطه با اينكه جنگ ايران و عراق به عنوان مسئله اصلي و حياتي مملكت ما است و بايد اول مسئله جنگ ايران و عراق حل بشود و بعد ما با تمام قوا بپردازيم به مسئله اسرائيل و اين مسئله بايد رعايت بشود و عمق مسئله را درك بكنند و حتي به نظر من توطئه كشتن خالد فقط بخاطر نجات دادن رژيم صدام بود. مردم اين را درك بكنند و به فكر اين نيفتند كه اسرائيل را بايد چكار بكنيم. نه، راه جنگ با اسرائيل را بايد چكار بكنيم. نه، راه جنگ با اسرائيل از راه زمين است و ما متكي به زمين هستيم نه از راه ديگري. حتما رفتن به فلسطين بايد از طريق عراق انجام گيرد.
مسئله ديگر استقبال عجيبي بود كه ما هرگز انتظار نداشتيم. استقبال عجيبي كه مردم لبنان و شيعيان از ما كردند بي‌نهايت براي ما جالب بود و آن حال و شوري كه در بدو ورود به برادران دست مي‌داد و به اماكن مقدسه مي‌رفتند و باور نمي‌كردند كه در اين اماكن باشند من برادراني را مي‌ديدم كه به محض ورود به زينبيه حالت عجيبي به آنها دست مي‌داد و بر روي زمين مي‌افتادند و از هوش مي رفتند.

*سوال: با توجه به اينكه هم نيروهاي فلسطيني و هم نيروهاي سوري از نظر نظامي با شوروي پيمان‌ها استراتژيك دارند آيا شوروي در رابطه با جنگ اسرايل به لبنان كمكي كرده است يا خير؟

*برادر احمد: شوروي نه تنها كوچكترين كمكي به اين نيروها نكرده بلكه سكوت كاملي اختيار كرده كه به نظر مي‌رسد قبلا هماهنگي بين آمريكا و شوروي بوده. به طور كلي شوروي عاملي بوده كه سوريه و در حد امكان فلسطيني‌ها را از جنگ باز مي‌داشتند. منتها نه به صورت رسمي، آنها به نيروهاي سوري اجازه استفاده از موشكهاي سام 6 را ندادند در بدو جنگ اينها يا اجازه بكار بردنش را نمي‌دادند و يا اينكه آن را در اختيار آنها نمي‌گذاشتند و اين در حالي است كه همين شورويها اجازه استفاده اين سلاح را به عراق عليه ايران دادند.
و اسرائيل اولين كاري كه كرد بيست پايگاه موشكي ضد هوايي را منهدم كرد.
بدون اينكه اينها بتوانند وارد كار بشوند و من بينهايت از اين بابت متاسفم كه در اين رابطه محدوديت‌هايي، وابستگي‌هايي وجود دارد وقتي كه ما با سوري‌ها در مورد منهدم شدن پايگاه‌هاي موشكي‌شان صحبت كرديم گفتند ما از طريق شوروي اجازه استفاده آن را نداشتيم.
بايد رابطه مصر و اسرائيل در اين رابطه مشخص بشود كه اين مصري‌ها بودند كه به اسرائيل اجازه دادند از صحراي سينا به اينجا بيايد و بايد گفته بشود كه اسرائيل در رابطه با شروع اين عمليات بيش از 300 هواپيمايش را در اين عمليات وارد كرده.
عظمت حمله‌اي به اين ترتيب بايد براي مردم مشخص بشود. عظمت توطئه‌اي كه براي نجات صدام شده و همينطور تحليل‌هاي سياسي به مردم ارايه نمي‌شود پيشنهاد دوم اين است كه مطبوعات ما تحليل بكنند، چرا اسرائيل به جنوب لبنان حمله كرد. اين مسايل را در چراها قرار بدهند و بعد جوابي مساعد به مردم بدهند تا مسايل تحليل بشود، پيام امام را تحليل بكنند. به مردم خوراك بدهند.
متاسفانه بي‌تفاوت و بي تحليل از پيام امام گذشته‌اند و همينطور بدون تحليل از وضعيت سياسي اسرائيل قبل از حمله‌اش به جنوب لبنان.

*سوال: آيا مقامات سوري يا فلسطيني مسئله خروج اسرائيل و ديگر كشورهاي خارجي را قبول كرده اند يا خير؟

*برادر احمد: امر طبيعي است هر موردي كه مربوط به اسلام است هرگز تن به اين سازش نخواهد داد و از برادرهاي سوري بايد نهايت قدرداني و تشكر كرد كه اولا تنها نيروهايي كه در مقابل اسرائيل به صورت منظم جنگيدند برادران سوري بودند و تنها و يكه‌تاز ميدان بودند بدون اينكه هيچ پشتوانه‌اي داشته باشد. و ديگر اينكه تن به اين سازش ندادند كه از لبنان به اين صورت خارج بشوند.

ويژه نامه فارس در هفته دفاع مقدس

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نمونه اين دلاوران در ميان جوانان اين مرز و بوم بسيار است. خداوند نصر نهايي را با ظهور منجي عالم بشريت برساند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خداوند رحمتشان کند.
ملت ایران خیلی شانس آورده و خودش خبر نداره.
به هر حال....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فكر نمي كنم در مورد ايران با اين همه اهداف اقتصادي و صنعتي درست باشه :oops: :mrgreen: :lol:
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ميزان تلفات خودي و اسرائيل به هيچ وجه گفته نشده و صريحا بايد بگوئيم تلفاتي كه به نيروهاي اسلام وارد مي‌شود بسيار زياد است در بدو شروع جنگ و در طي اين مدت حداقل 52 هواپيماي برادران سوري افتاده و بيش از 60 هواپيماي اسرائيل نيز سقوط كرد و حدود بالاي 100 تانك از برادران سوري از بين رفت و در حدود 630 تانك اسرائيل نيز منهدم شد و ميزان تلفات نيروهاي فلسطيني و سوري ده هزار نفر كه به همين ميزان نيز از اسرائيل به هلاكت رسيده‌اند. اسرائيل تقريبا دو سوم از كل نيروهايش را در لبنان مصرف كرده، يعني 6 لشكر زرهي از ده لشكر زرهي‌اش را در لبنان وارد كرده است.

 
 
 
این بخش اینقدر امارش غلط هست که کل صحبت ها رو بی ارزش کرده .
 
برای ما کا در سال 2016 این مطلب رو میخونیم این امار واقعا خنده داره .
 
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.