arshya4171

بوش زيرساخت‌هاي حمله به ايران را تحويل اوباما داده است

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

سرلشگر رشيد در همايش پدافند غيرعامل:

بوش زيرساخت‌هاي حمله به ايران را تحويل اوباما داده است

[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/A0416848.jpg[/img][/align]

خبرگزاري فارس: جانشين رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: دولت بوش زير ساخت‌هاي لازم براي حمله به ايران را ايجاد كرده است و اكنون انتخاب اوباما فقط فرصت يك ساله افزايش آمادگي را به ما مي‌دهد.


به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، سردار سرلشكر غلامعلي رشيد جانشين رئيس ستاد كل نيروي مقاومت بسيج كه صبح امروز شنبه در همايش پدافند غيرعامل در محل سالن همايش‌هاي بين‌المللي صدا و سيما سخن مي‌گفت، با اشاره به هفته بسيج و با يادآوري پيش‌بيني امام (ره) از تهديدات پيش روي نظام گفت: ارتش 20 ميليوني براي بازدارندگي در مقابل مداخله احتمالي آمريكا الگويي داشت كه علاوه بر نگراني از توانمندي نيروهاي كلاسيك نظامي، برگرفته از الگو و مدل همبستگي مردمي براي حفظ نظام بود.
رشيد تاكيد كرد: متاسفانه آنطور كه بايد و شايد از بسيج حمايت جدي در ابتداي انقلاب شد و بني‌صدر هم كمكي نمي‌كرد.
جانشين رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح با اشاره به جانفشاني بسيجيان در دوران دفاع مقدس گفت: هيچ عمليات سپاه، ارتش يا مشترك، اگر بسيج در آن نبود پيروز نمي‌شد و بار كليه عملياتهاي جنگ بر دوش بسيج بود.
اين مقام عالي‌رتبه نيروهاي مسلح در ادامه سخنان خود با طرح اين سوال كه آيا ماهيت تهديدات عليه نظام تغيير كرده است، گفت: برخي فكر مي‌كنند ماهيت تهديدات با تغيير يك رئيس جمهور در آمريكا تفاوت مي‌كند.
وي افزود: در دوران بوش تلاش براي تغير نظام از 2 طريق حمله نظامي همچون عراق و يا انقلاب‌هاي مخملي صورت گرفت. عراق و افغانستان دست گرمي براي حمله به ايران بود.
رشيد خاطرنشان كرد: حداقل آنها در 2 مرحله زماني قصد حمله به ايران داشتند پس از سقوط صدام كه با توجه به تحولات منطقه، قدرت ژئوپليتيك ايران افزايش يافت و پس از حمله به حزب‌ا... لبنان.
جانشين ستاد كل نيروهاي مسلح با اشاره به تلاش آمريكا براي اجماع سازي عليه ايران از طريق برخي كشورهاي سني و اسرائيل گفت: جنگ 33 روزه تنها جنگي بود كه برخي اعراب از اسرائيل حمايت مي‌كردند
سرلشكر رشيد با تاكيد بر موفقيت ايران در برابر سياستهاي آمريكا و اسرائيل گفت: پاي فشاري بر اصول نشان از توانمندي ايران در توسعه فرهنگ انقلاب در داخل و خارج از كشور دارد.
وي خاطرنشان كرد: آمريكا هيچ‌گاه با كشوري كه ارتش قوي و ملتي پشتيبان نظام داشته باشد رو در روز نخواهد شد.
رشيد با بيان اينكه بوش زير ساخت‌هاي تهديد را در منطقه ايجاد كرد، گفت: تهديدات آمريكا ساختارمند شده و آنها با ايجاد پايگاههاي نظامي انعقاد قراردادها و ديگر موارد طرح‌ريزي را براي ايجاد آمادگي لازم براي جنگ انجام داده است.
اين مقام عالي رتبه نيروهاي مسلح كشورمان تصريح كرد: 3 منطقه آسيب‌پذير بايد شمال غرب جنوب شرق و خوزستان وجود دارد كه بايد ظرف 1 سال آينده موضوع تمام شود.
رشيد ياد آور شد: تهديد نظامي ممكن است تغييري در شكل و روش آن مشاهد شود اما ماهيت آن باقي مي‌ماند.
وي افزود: 3 فرصت اساسي پيش رو داريم؛ 1 - حل مسائل سياسي امنيتي در 3 منطقه بالا و تعيين تكليف آنها توسط سپاه و ناجا 2 - گسترش تعامل با كشورهاي منطقه براي مقابله با تلاش‌هاي اسرائيل عليه ايران و 3 - جبران عقب ماندگي در عرصه دفاعي و نظامي و ساخت مواضع، استقرار نيرو، رزمايش‌ها، مانورهاي تخصص، شناسايي نقاط ضعف.
اين مقام مسئل تاكيد كرد: 10 سال عقب‌ماندگي در بخش پدافند غيرعامل وجود دارد و با توجه به حضور در مرحله بحران و تهديد، بايد جلوگيري از ورود به مرحله جنگ را مدنظر قرار دهيم كه از ميان پدافند غيرعامل اهميت خاصي دارد.
رشيد، كاهش قيمت نفت، همان حادثه سازي از سوي اسرائيل و القاعده و سوم تغييرات اجتماعي همچون 18 تير را از عوامل تهديد كشور دانست و گفت: در يك سال آينده بهتر است نظاميان بيشتر سكوت كنند و كارهايشان را سرعت ببخشند و سياستمداران سخن بگويند. بايد تمركز در داخل براي حل مسائل و توليدان توان بازدارندگي همچون پدافند غيرعامل سرعت بگيرد.
جانشين ستاد كل نيروهاي مسلح در پايان اظهار اميدواري كرد كه ايران با پشت سر گذاشتن مشكلات فرارو قدرت خود را روز افزون كند.

------------------------------------------------------------
با پوزش ميدونم كه اين مطلب خبر هست ولي بهتر ديدم در اين بخش ايجاد كنم چون مربوط به دكترين دفاعي ما در يك سال آينده ميشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
صحبت هاي ايشون هميشه رك و بي پرده بوده.از صحبت هاشون ميشه فهميد كه نقاط ضعف خودمان رو شناسايي كردند و در نظر دارند ظرف يكسال آينده آنها را برطرف كنند. لازمه ي اين امر اينه كه از بروز جنگ در يكسال آتي جلوگيري كنيم كه اين كار هم ظرفيت ديپلماسي و مسولين سياسي كشور رو ميطلبه.
اميدوارم جنگي رخ نده و ظرف يكسال آينده از نظر بازدارندگي و فني به سطحي بسيار خوب رسيده باشيم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين اولين باري هست كه يك مقام رسمي كشور از تهديدات رسمي و مشخص شده حرف ميزند. جالبه كه تمامي گزينه ها رو در نظر گرفته اند. بر خلاف تصوري كه اكثر دوستان در مورد تمركز پدافند در جنوب كشور ميكردند اين مقام مسول اشاره داره كه منتظر حوادث در شمال كشور هستيم.
به نظر شما مردم عادي چه نقشي ميتونن در دفاع غير نظامي داشته باشند؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
البته صحبتهای گفته شده در این همایش چه صحبتهایی که این فرد زده و چه مسئولین دیگه مثل رییس مجلس همگی بوی جنگ میداد ! و احتمالا گوشزدی بود به ایلات متحده و اسراییل برای اینکه ایران در خواب خرگوشی فرو نخواهد رفت و در کل اونها رو هوشیار کرد که ایران اوباما رو همون بوش میدونه !

با توجه به این گفته ها به احتمال زیاد باید تا آخر سال میلادی آینده در کشور شاهد تغییرات جدید پوشش پدافندی باشیم که بیشتر اون در قالب غیر عامل و پوشش های استتاری برای مناطق حساس کشور یا تاسیسات جدید زیرزمینی و اقدامات متقابل در مقابل تک ها هسته ای و ...
خواهیم بود و این چیزیه که چند سالی دنبال میشه !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بابا جان اينا خوابه آمريكا كجا ميتونه به ما حمله كنه مگه همينجوريه مگه ايران مثل عراق و افغانستانه :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
منظورشون از 18 تیر همون جریان دوران آقای خاتمیه . مگه چه اشکالی داشت ؟ :mrgreen: :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تاریخ نشون داده که دمکراتها بجای چاقو با پنبه کله طرف رو میبرن و خودش هم خبردار نمیشه که چی شد! خیلی دوست داشتم این مک کین رئیس جمهور بشه و بجای عمل بیشتر شعار بده!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ژنرال اريك شينسكي كه پيش از اين خواستار حضور 500 هزار نظامي آمريكايي در عراق شده بود، از سوي باراك اوباما رئيس‌جمهور جديد آمريكا به كابينه دعوت شد تا جنگ‌طلبي ديگر به جمع دولتمردان جديد كاخ سفيد اضافه شود.

به گزارش فارس، باراك اوباما در گفتگو با شبكه تلويزيوني "ان‌بي‌سي" اعلام كرد كه ژنرال "اريك شينسكي" را به عنوان وزير امور كهنه سربازان برمي‌گزيند.
اوباما در اين گفتگوي تلويزيوني كه امروز (يك‌شنبه) پخش خواهد شد مي‌افزايد: من به زودي (دوشنبه) ژنرال شينسكي به عنوان وزير امور كهنه سربازان انتخاب مي‌كنم.
"اريك كن شينسكي" در 28 نوامبر 1942 در خانواده‌اي ژاپني‌الاصل در هاوايي چشم به جهان گشود. اين ژنرال بازنشسته آمريكايي-ژاپني در سال 1965 از دانشكده ارتش آمريكا فارغ‌التحصيل شد.
وي ژنرال چهارستاره ارتش آمريكاست و از سال 1999 تا 2003 به عنوان سي‌وچهارمين رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا خدمت كرده است. شينسكي توسط "باراك اوباما" رئيس‌جمهوري آينده آمريكا به وزير امور كهنه‌سربازان كابينه وي انتخاب خواهد شد.
سابقه جنگ‌طلبي
شينسكي در جنگ ويتنام نيز حضور داشته است. وي همچنين فرماندهي نيروهاي آمريكايي در اروپا و فرماندهي هيئت پيمان آتلانتيك شمالي [ناتو] در بوسني و هرزه‌گوين را نيز بر عهده داشته است.
شينسكي به دليل اظهارات خود در كميته خدمات مسلح سناي آمريكا پيش از تهاجم آمريكا به عراق معروف است كه بر اعزام صدها هزار نيرو تاكيد كرده بود. اما اين اظهارات به‌قدري افراطي بود كه جنگ طلبان مشهور كابينه بوش مانند "دونالد رامسفلد" وزير دفاع اسبق و معاون وي "پائول ولفويتز" نيز علنا با اظهارات وي به مخالفت پرداختند و تصريح كردند كه كاملا بي‌ربط است.
با اين وجود "جان ابي‌زيد" كه رئيس فرمانده مركزي آمريكا در خاورميانه در زمان شروع اشغال عراق بود، اظهارات شينسكي درباره تعداد نيروها را تاييد كرد.
تنش شينسكي با رامسفلد
دوره خدمت شينسكي به عنوان رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا در تاريخ نظامي آمريكا با تنش وي با رامسفلد وزير دفاع وقت مشخص مي‌شود.
شينسكي در طرح فرماندهي مركزي با عنوان طرح‌هاي احتمالي وزارت دفاع در صورت جنگ در عراق موافق با اعزام 500 هزار نيرو بود در حالي كه رامسفلد اين تعداد را بسيار بيشتر از شمار مورد نياز مي‌دانست.
بايد گفت سابقه جنگ‌طلبي شينسكي سر منشا اختلاف وي با رامسفلد بود زيرا شينسكي در سال 2001 اظهارات رامسفلد و معاونان وي مبني بر كاهش شمار نيروها را رد كرده بود. برهمين اساس يكي از منابع نزديك به شينسكي تصريح كرد در اولين نشست شينسكي و رامسفلد، وي به رامسفلد گفته بود دستورات تو اجرا نخواهند شد.
در سال 2002 نيز رامسفلد و شينسكي با هم اختلاف داشتند زيرا شينسكي خواستار اعزام نيروهاي "ايكس‌ام2001" [سيستم توپخانه] بود كه از حمايت اعضاي كنگره نيز برخوردار بود اما رامسفلد اين اقدام را لغو كرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.