worior

فرمانده نیروی دریایی: ایران بزرگترین نیروی دریایی منطقه خواهد بود

Recommended Posts

به نام خدا

فرمانده نیروی دریایی:
ایران بزرگترین نیروی دریایی منطقه خواهد بود

امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دیروز در نشستی خبری به مناسبت نزدیک شدن هفتم آذر ماه – روز نیروی دریایی – در جمع خبرنگاران با اشاره به آینده درخشان این نیرو تصریح کرد: نیروی دریایی به زودی بزرگترین قدرت دریایی منطقه خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش امیر سیاری با بیان این که نیروی دریایی و به طور کل ارتش حمهوری اسلامی ایران در سال های پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و همچنین جنگ تحمیلی تجربیات گران بهایی را در زمینه دفاع از مرزهای آبی کشور کسب کرده است و هم اکنون در سطح بسیار بالایی در زمینه دشمن شناسی و مهار تهدید قرار دارد، خاطر نشان کرد: نیروی دریایی یکی از محورهای مهم اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در منطقه است.
وی تاکید کرد: توان بازدارندگی نیروی دریایی به جایی رسیده است که هیچ متجاوزی قدرت عبور از خط پد آفندی ما را ندارد. تمامی تحرکات نیروی های فرا منطقه ای در دریای عمان، خلیج فارس و تنگه هرمز تحت کنترل است و پدافند دریایی ما در این منطقه اجازه هیچ گونه تعرضی را به هیچ متجاوزی نخواهد داد.
امیر دریادار سیاری در ادامه این نشست با اعلام این خبر که رزمایشی با عنوان «اتحاد87» در نیمه دوم آذر ماه برگزار خواهد شد،گفت: این رزمایش در حوزه ماموریت نیروی دریایی آجا در دریای عمان و تنگه هرمز انجام می شود.
امیر سیاری همچنین به افتتاح منطقه جدید نیروی دریایی ارتش با نام منطقه ولایت در سواحل دریای عمان طی هفته های اخیر اشاره و خاطر نشان ساخت: ماموریت این منطقه دریایی ایجاد یک خط پدافندی مستحکم در دریای عمان است.
فرمانده نیروی دریایی اجا درباره برنامه این نیرو برای حفظ امنیت مرزهای آبی شمال کشور و سواحل دریای خزر گفت: دریای خزر در نظام جمهوری اسلامی، دریای صلح و دوستی است. اگر چه به دنبال گسترش یگانهای نظامی در شمال کشور نیستیم اما منافع ملی را به طور کلی پیگیری خواهیم کرد.
وی در خصوص دستاوردهای جدید نیروی دریایی اظهار داشت: در روز هفتم آذر مصادف با روز نیروی دریایی، دو ناوچه موشک انداز ایران به نامهای «درفش» و «کلات» و نیز یک فروند زیر دریایی سبک به بهره برداری خواهند رسید.
امیر سیاری در ادامه در پاسخ به پرسش یکی ازخبرنگاران مبنی بر احتمال بستن تنگه هرمز توسط ایران تصریح کرد: ما هیچگاه نگفتیم می خواهیم تنگه هرمز را مسدود کنیم؛ تاکید ما بر این بوده است که این توان وجود دارد و هر گاه ضرورتی ایجاب نماید بی تردید برای حفظ منافع خود این اتفاق خواهد افتاد.
وی همچنین در اشاره به حضور نیروهای خارجی در خلیج فارس و دریای عمان گفت: این نیروها و برخی شناورهای خارجی در آبهای بین المللی و آزاد تردد می کنند اما همگان می دانند نیروی دریایی ارتش در حفظ مرزهای آبی خود از توان مکفی برخوردار است.
امیر سیاری در پایان در پاسخ به این سوال که تحریم های بین المللی چه تاثیری بر توان دفاعی کشور داشته است، تاکید کرد: در ایران هر جا تحریمی در کار بوده است خلاقیت جوانان این کشور شکوفا شده و تولید تجهیزات و موشک های جدید همچون سجیل نشان می دهد این سیاست نخ نمای غرب تا چه اندازه در قبال این ملت ناکارا بوده است.

http://aja.ir/main.asp?status=news&id=173

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
همین الان هم قدرت اول منطقه هستیم و خواهیم بود ان شاء ا... :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
كشور عزيزمون به دليل شرايط خاصي كه داره به خليج فارس و درياي عمان احاطه كامل داره! :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به به مهدی جان خوش اومدی. بیماری بهبود یافت ان شاء ا... ؟ امیدوارم موفق باشی. :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]به به مهدی جان خوش اومدی. بیماری بهبود یافت ان شاء ا... ؟ امیدوارم موفق باشی. [/quote]
شكر خدا بد نيستم.

ملالي نيست به جز دوري بروبچ ميليتاري! :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.