SAEID

دادستان تهران نحوه دستگيري 3 جاسوس موساد را تشريح كرد

Recommended Posts

[align=center][color=red][size=18]دادستان تهران نحوه دستگيري 3 جاسوس موساد را تشريح كرد[/size][/color]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/A0554566.jpg[/img]

[color=green]دادستان عمومي و انقلاب تهران نحوه شناسايي و دستگيري 3 جاسوس سرويس اطلاعاتي رژيم صهيونيستي را تشريح كرد.[/color][/align]

به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، سعيد مرتضوي در نشست خبري امروز خود در دادسراي عمومي تهران، ‌به تشريح عملكرد و اقدامات اين شبكه جاسوسي پرداخت و افزود: همان‌گونه كه قبلاً در خبرها اعلام شده بود، نيروهاي توانمند سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران موفق به شناسايي و كشف شبكه پيچيده جاسوس سرويس اطلاعاتي رژيم صهيونيستي در كشورمان شدند.
مرتضوي در رابطه با اين شبكه جاسوسي گفت: برخي از وسايلي كه اين شبكه جاسوسي استفاده مي‌كرده است توسط نيروهاي سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامي كشف و ضبط شده است.كيف مجهزي كه شامل تجهيزات ارتباط ماهواره‌اي براي برقراري ارتباط با موساد بدين نحو كه پس از جمع‌آوري اطلاعات آنها را توسط لپ‌تاپ تجهيز شده ثبت و ضبط مي‌كردند و از طريق تجهيزات ماهواره‌اي به اسراييل ارسال مي‌شده است. همچنين بسياري از درخواست‌هاي موساد توسط نيروهاي سپاه كشف شده و در پرونده موجود است. افسران موساد نيازمندي‌هاي خود را به اين افراد اعلام مي‌كرده‌اند.
دادستان تهران تعداد افراد دستگير شده را 3 نفر اعلام كرد و افزود: 3 نفر ديگر نيز در حلقه حفاظتي نيروهاي امنيتي سپاه هستند و فعلاً آزادند.
مرتضوي گفت: بر اساس اطلاعات موجود در پرونده ، موساد در 17 جلسه به اين افراد آموزش‌هاي تئوري لازم را ارائه داده است و اين افراد در شهرهاي هرتسليا و كيتسلياي فلسطين اشغالي چهار جلسه آموزش عملياتي و تخصصي ديده‌اند. در اين جلسات به افراد عمليات‌هاي ترور، انفجار اماكن، عمليات‌ رانندگي‌هاي حرفه‌اي با موتور و خودرو، آموزش دوربين‌هاي مخصوص، كامپيوتر و تجهيزات ماهواره‌اي و ديگر آموزش‌هاي لازم را ارائه داده‌اند.
مرتضوي در توضيح ديگر تجهيزات اين شبكه گفت: كيف‌هاي مجهز به جاسازي اسناد و پول براي انتقال اسناد و مدارك سري در اختيار اين جاسوسان قرار داده شده است.يكي ديگر از وسايل كشف شده از اين گروه دوربين‌هاي عكاسي و فيلمبرداري ديجيتال مجهز و پيشرفته‌اي است كه از طريق آنها از اماكن و محل‌هاي درخواستي فيلمبرداري مي‌شده است. اين فيلم‌ها توسط چرخ‌هاي انتهاي كيف‌هاي مسافرتي از كشور خارج مي‌شده‌اند. در واقع اين چرخ‌ها در انتهاي كيف‌هاي مسافرتي نصب مي‌شده‌اند و مأمورين از وجود فيلم در آنها اطلاعي نداشتند.
يكي ديگر از وسايل كشف شده از اين گروه اسيلسكوپ براي تست امواج است. جي پي اس ،فاصله ياب ليزري، تلفن ماهواره‌اي ايريديوم از ديگر وسايل كشف شده از اين جاسوسان است.
دادستان عمومي و انقلاب تهران گفت: خوشبختانه اين شبكه جاسوسي قبل از هر اقدامي توسط نيروهاي سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامي دستگير شده‌اند.
مرتضوي به تشريح شروع كار اين شبكه پرداخت و افزود: يكي از اين افراد توسط عوامل موساد شناسايي و جذب مي‌شود. اين فرد از طريق كنسولگري اسراييل در يكي از كشورها جذب مي‌شود و بعد از آموزش هاي لازم موفق به جذب تعداد ديگري از افراد مرتبط مي شود و اقدام به سازماندهي اين افراد مي كند.
وي در ادامه گفت: خوشبختانه به محض اينكه اين سرويس كار خود را شروع كرد و اولين فرد جاسوس به كشور وارد شد، حفاظت اطلاعات سپاه اين فرد را شناسايي و تحت تعقيب قرار داد.اين فرد وظيفه داشت تا به افراد رده بالاي سپاه نزديك شده و اطلاعاتي از تأسيسات موشكي، نظامي و همچنين محل سكونت سپاهيان كسب و به موساد ارسال كند. پس از اطلاع دادسراي تهران از اين موضوع دستور نظارت و جلب اين افراد صادر شد.
مرتضوي ادامه داد: در اين مرحله اين افراد بازداشت و در چتر حفاظتي سپاه قرار گرفتند. اين جاسوسان بر اساس توصيه‌هاي حفاظتي اقدام به شناسايي ديگر افراد اين شبكه كردند.در چند هفته گذشته سرويس موساد پس از اينكه احساس كرد كه جاسوسانشان لو رفته به افراد دستور دادند وسايل مهم جاسوسي خود را نابود كنند و از بين ببرند. روش نابودي اين وسايل خرد كردن، آتش زدن و نابودي كامل تجهيزات بود و دستور داده بودند تا از مراحل نابودي فيلمبرداري شده و آن را ارسال كنند.
مرتضوي گفت: خوشبختانه قبل از اينكه دستور موساد عملي شود نيروهاي حفاظتي سپاه وارد عمل شده و وسايل را ضبط و توقيف كردند.
دادستان تهران گفت: تا زماني كه نيازهاي نيروهاي حفاظت اطلاعات سپاه و كسب اطلاعات كامل‌تر تكميل نشود مجازات اين شبكه انجام نمي‌شود. پرونده به لحاظ قضايي تكميل است اما براي رسيدگي، محاكمه و صدور رأي منتظر اقدامات اطلاعاتي و رفع نيازمندي‌هاي حفاظت اطلاعات سپاه هستند و پس از آن رأي اين اقدام خائنانه را صادر خواهد كرد.
وي در ادامه گفت: به رهبر معظم انقلاب، رئيس جمهور، رئيس قوه قضاييه و مسئولان كشور، به دليل اشراف اطلاعاتي نيروهاي سازمان حفاظت اطلاعات سپاه تبريك مي‌گويم. اين اشراف اطلاعاتي به قدري بالا بود كه تمامي اعضاي اين شبكه قبل از هر اقدامي دستگير شدند و موساد متوجه اينكه جاسوسانش توسط نيروهاي سپاه شناسايي شده‌اند نشد.
مرتضوي گفت: اين شبكه از 6 ماه قبل كشف شده و به دليل محرمانه بودن پرونده از اعلام جزئيات بيشتر خودداري مي‌كنم. حوزه فعاليت اين شبكه جاسوسي در سطح كشور بوده و موضوعاتي چون ترور دانشمندان نظامي، انفجار تأسيسات نظامي موشكي و استراتژيك كشور از جمله اقداماتي بوده كه موفق به انجام آن نشدند.
مرتضوي گفت: نيروهاي حفاظت سپاه پس از كشف اين شبكه به منظور شناسايي تمام افراد اقدام به ارائه اطلاعات سوخته به موساد كردند تا بتوانند تمامي افراد شبكه را دستگير كنند. سناريو و تدبيري كه سازمان حفاظت سپاه به كار گرفته 100 درصد موفق بوده است و موجب جلوگيري از ضربه به امنيت كشور شده است.
مرتضوي گفت: افسران موساد در 5 كشور مختلف از جمله كشورهاي همسايه با اين جاسوسان جلسه داشتند. اسامي افسران موساد كه با اين افراد همكاري داشتند شامل، سالي، سامي، پيتر، خسرو، زكي و... بوده است.
دادستان تهران درباره سير حقوقي و قضايي اين پرونده گفت: [color=red]طبق ماده 501 قانون مجازت اسلامي كه تصريح دارد هر كس نقشه‌ها، اسرار و تصميمات داخلي و خارجي را به افرادي كه فاقد صلاحيت هستند منتقل كند جاسوس به شمار مي‌رود[/color] در ماده 508 قانون مجازات اسلامي قانونگذار تصريح كرده هر كس با دول خارجي متخاصم همكاري كند اگر نوع همكاري در حد محاربه باشد مجازات اعدام و اگر محاربه نباشد 10 سال حبس تعيين كرده است.
وي در پايان گفت: انشاء‌الله ظرف 3 تا 4 هفته آينده اقدام به تكميل پرونده قضايي و محاكمه و صدور رأي براي اين افراد خواهيم كرد. مجازات قانوني كه براي اين افراد توسط دادستان در درخواست مي‌شود اعدام است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]طبق ماده 501 قانون مجازت اسلامي كه تصريح دارد هر كس نقشه‌ها، اسرار و تصميمات داخلي و خارجي را به افرادي كه فاقد صلاحيت هستند منتقل كند جاسوس به شمار مي‌رود[/quote]
اینطوری که هر کسی میتونه جاسوس بحساب بیاد.یعنی اگه کسی طرح خودشو با یک نفر دیگه مطرح کنه جاسوسه؟کلا خیلی مبهمه :lol: :lol:

ویرایش:
ببخشید آقا سعید اگه اشتباه نکنم پوستر مربوط به موشک فاتح 110 رو یکی از دوستان گذاشته بود که توش اسامی افرادی که روی پروژه کار کرده بودند بعلاوه عکس سرپرست پروژه بود :lol:
به نظر من چاپ اینجور پوسترها خودش ضربه بزرگی به سیستم اطلاعاتی کشوره ،به نظر شما بهتر نیست بجای وضع قوانین به این مبهمی (وسواس در افراد بوجود بیاد تا خواسته یا بیشتر سعی بشه تا بی احتیاطی ها نظیر چاپ این نوع پوسترها صورت نگیره :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مبهم نیست. اطلاعات مملکتی رو گفته نه طرحهای شخصی.

اون پوستر رو اگه اشتباه نکرده باشم خود وزارت دفاع چاپ کرده و منتشر کردن! مشکل از ما نیست هر چند با کاربری که اونو گذاشته بود برخورد شد تا در آینده مواردی که رسما منتشر نشدا سهوا رو سایت قرار نگیره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
تو تاپيكهاي هشدار مراقب حملات موزيانه دشمن باشيد يكسري از نحوه جمع اوري اطلاعات رو گفتم كه متاسفانه عده اي از دوستان من رو به ايجاد جنجال متهم كردن.

دشمن در پي هر گونه اطلاعاتي هست و به همه چي توجه داره. باور نميكنيد حتي به شلوغي نانواييها در پي افزايش قيمت برنج اشاره كردن و به سياه نمايي در مورد كل نظام پرداختند.

[b]مراقب باشيد.[/b]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چقدر جاسوس می گیرند این چند وقت . باید حواسمون باشه . فکر کنم هنوز هم باشند .

دست این رزمندگان درد نکنه .


ولی به نظر من نباید مسئولین اعلام می کردند که این جاسوس ها چیکار کردند چراکه الان به موضوع نزدیک تر شدیم . برای مثال شاید اون ادعا های نظامی اسرائیل در مورد ایران مبنی بر داشتن اون جنگنده ها و ... کار همین نامرد ها باشه .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جاسوس و جاسوسی همیشه وجود دارد و باید همواره مراقب بود.

زمانی که اسرائیل از متحدان خود آمریکا و انگلیس بصورت گسترده جاسوسی میکند دیگر مشخص است که در برابر کشورهای ایران و سوریه و کره شمالی و لبنان و عراق ... چه اقدامات پرهزینه ای ترتیب میدهد تا به اطلاعات لازم دست یابد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ولي دادستان خودش نمي دونست وسايل كارشون چيه و فقط روشونو مي خوند مثلا اسيلوسكوپ رو اشتباه توضيح داد!
اسيلوسكوپ يا اسكوپ كارش تست و انجام آزمايشات روي قطعات الكترونيكيه نه گرفتن امواج!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دادستان که کارشناس دستگاه شناسی نیست اونهم از نوع جاسوسی! پس برای توضیح مجبوره از روی نوشته ها بخونه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تو اخبار ديشب كه داشت وسايل جاسوسي رو نشون ميداد رم ريدر هم بود :mrgreen:

با اين وضعيت وسايلي كه ميتونه كاربرد دوگانه داشته باشه هم جزيي از وسايل جاسوسيه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]تو اخبار ديشب كه داشت وسايل جاسوسي رو نشون ميداد رم ريدر هم بود :mrgreen:

با اين وضعيت وسايلي كه ميتونه كاربرد دوگانه داشته باشه هم جزيي از وسايل جاسوسيه[/quote]

شاید همچنان حاوی اطلاعاتی بوده که میتونه به عنوان مدرک بر ضد متهمین استفاده بشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جالبه! رم ریدر؟! :mrgreen: تا جایی که همه میدونن رم حافظه موقت هست و چیزی روش ذخیره نمیشه حالا چطوری داده هایی که فقط چند لحظه روش بودن رو بازیابی میکنن جالب است. با این وجود میشه گفت رایانه های سازمانهای نظامی و استراتژیک بعد از جایگزینی کلا باید معدوم شوند!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از ظاهر وسايل كشف شده نميشه ماهيت واقعيش رو فهميد.شايد در تحت وسيله اي چون اسكوپ بتون وسايل ديگه اي همچون شنود هاي كوچيك رو تعبيه كنند و كافيه كه اون وسيله با نمونه موجود در مراكز حساس عوض بشه. الله اعلم.

اللهم عجل لوليك الفرج

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]جالبه! رم ریدر؟! :mrgreen: تا جایی که همه میدونن رم حافظه موقت هست و چیزی روش ذخیره نمیشه حالا چطوری داده هایی که فقط چند لحظه روش بودن رو بازیابی میکنن جالب است. با این وجود میشه گفت رایانه های سازمانهای نظامی و استراتژیک بعد از جایگزینی کلا باید معدوم شوند![/quote]
سعيد جان فك كنم منظورشو اشتباه متوجه شدي!
منظورش از رم ريدر همون مموري ريدر يا كارت خوان حافظه بود كه يك حافظه ي داپمه شما نه كه رشتت كامپيوتره فك كردي رم كامپيوترو ميگه نه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
يكي از راههاي جاسوسي ايجاد ارتباط با افراد با اطلاع در مدت زمان طولاني است
وجلب اعتماد با اعمال و حرفهاي موافق و جذب اطلاعات بعد از ارتباط طولاني پس بهتر است بدليل اينكه فلان كس را خيلي وقت مي شناسيم يا غيره بوسيله پي ام يا ..... اطلاعات مهم رد و بدل نشود حتي چيزهايي كه بنظر ساده مي رسند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.