nasirirani

آیا باید منتظر حمله امریکا باشیم( تئوری حمله پیش دستانه)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[quote]دوست عزيز اگر شما متوجه شويد امشب به خانه شما يكدسته دزد حمله ميكنند چه واكنشي نشان ميدهيد؟ اينجوري در نظر ميگيرم كه شما نسبت به اونها چه از لحاظ قواي جسماني چه از لحاظ تسليحات يك به ده يا حتي يك به 100 هستيد! هيچ كس هم براي ياري شما جز خودتان نيست! اين كه تسليم شويم عاقلانه است و اينكه مثل سرور و مولامون حسين عليه السلام تا آخرين لحظه بجنگيم ميشود ...![/quote]

اولین کاری که میکنم به 110 :mrgreen: زنگ میزنم ( در بعد بین الملل اسناد مسلم بدست آمده را به مراجع جهانی ارائه میدهم و در شبکه های خبری فرامرزی خودمان که با پول بیت المال درست شده اند افشا گری میکنم)

دومین کاری که میکنم به درب خونه ام 10 تا قفل میزنم :lol: تا نیروی کمکی برسه (بچه محل هامون سرشون برای لت و پار کردن اشرار درد میکنه icon_eek البته آرزو میکنم که موبایلم آنتن داشته باشه و بتونم با آنها تماس بگیرم و بدلیل بدهی هم تلفن خانه قطع نشده باشه)

در بعد ملی پدافند غیر عامل را تقویت میکنم.

اگر مهمان بدون اجازه وارد منزل شد با هر چیزی که دم دست باشد از او پذیرایی میکنم ( چاقو - کف گرگی - یتا پرنده - سیکن و ... )

حضرت امام حسین (ع) در خارج از خانه جنگیدند و شهید شدند و به تعبیری دیگر اگر حماسه کربلا را دقیق بدانید :| حضرت باتوجه به دعوت اکثر مردم کوفه هجرت کردند و اگر مردم کوفه ( یعنی بیعت کنندگان ) خیانت نمیکردند شاید آن رویداد رخ نمی داد به نوع دیگر حضرت امام حسین ( ع ) دو راه بیشتر نداشتند یا باید بیعت میکردند و یا میجنگیدند که حضرت امام حسین ( ع ) راه دوم را انتخاب کردند.

برادر من قصد حضرت امام حسین ( ع ) اصلا جنگ نبود و گرنه مطمئن باشید ایشان برای جهاد آماده میشدند و با تمامی اعضای خانواده خود به کوفه هجرت نمی کردند. کاری که ایشان کردند هر آزاد مرد و باغیرتی هم برای دفاع از ناموس و قاموس و شریعت خود انجام خواهد داد.

نتیجه : حضرت امام حسین ( ع ) حمله پیش دستانه نکردند. ایشان در قبال عمل انجام شده قرار گرفته و بهترین راه - یعنی دفاع از ناموس و شریعت را انجام دادند و این مثال شما ربطی به موضوع بحث تاپیک ندارد.

[quote]نه اخوي اين دكترين قبلا در جنگ 33 روزه مورد استفاده قرار گرفت . فكر ميكنم شما زيادي خودمان را دست كم گرفته ايد كه وقتي اسم ناتو مي آيد نمي توانيد حتي فكرش را هم بكنيد![/quote]

شما هنوز نمی دانید که فرق جنگ با یک گروه چریکی با جنگ با یک کشور چیست؟ :lol:

آیا سیستم اطلاعاتی ما توانسته است گروه چریکی منافقین را پس از 30 سال نابود کند؟

آیا سیستم اطلاعاتی ما توانسته است گروه چریکی کوچک ریگی که اخیرا 15 نفر از فرزندان این مملکت را شهید کرده را نابود کند ؟

آیا سیستم اطلاعاتی ما توانسته است گروه چریکی حزب کمله را نابود کند ؟

آیا گروه چریکی فارک - خمرهای سرخ - و پارتیزانهای چک اسلواکی و ... با یک جنگ چند ماهه نابود شدند.

عزیزه دل برادر جنگ با گروههای چریکی که هیچ پایگاه دائمی ندارند و دربین مردم غیر نظامی هستند خیلی سخت تر از جنگ مستقیم با یک کشور است.

اینها را نگفتم که باز از خودتان تفسیر های جدید ارائه کنید و اینها را نگفتم که زحمت سیستم اطلاعاتی خودمان را بی ارزش کنم . و یا حتی ارزش پیروزی حزب الله را کوچک شمارم.

اینها را گفتم که با دید بازتر به قضیه و تفا وتها نگاه کنید.

برای سران چریک که کشور داری نمی کنند تاسیسات زیر بنایی - اقتصاد مملکت و ... در اولویت های چندم هستند .اما برای سران یک کشور کاهش صدمات جنگ - تلفات انسانی و ... پس از اتمام جنگ بازسازی کشور فاکتورهای اساسی هستند به همین دلیل است که همواره سران عاقل و کاردان از بروز جنگ تا مسلم نشدن پیروزی در آن پرهیز میکنند. مگر آنکه در عمل انجام شده مثل جنگ عراق بر علیه ایران قرار گیرند. و دیگر راهی جز حفظ وطن نماند.

---------------

الحمدالله مشخص شد که متوجه شدید بنده از لحاظ فکری هم ناتو را نمی توانم تصور کنم.

استاد عزیز لطفا بفرمایید ناتو یعنی چه ؟ و قدرت نظامی آن بفرمایید تا ما کودکان از علم بی نهایت و غیب شما بهره گیریم.

-------------

[quote]در مورد تنگه هرمز و نفت و طلا هم بايد بگويم اين آزمايشي كه آنگلوساكسونها به همراه متحدينشان كردند نشان داد اگر جنگي باشد و فرض محال آمريكاييها برنده آن باشند مطمعنا ديگر كشورها ضرر وحشتناكي ميكنند در ثاني شما فقط قشر مرفه و ميلياردر را در نظر گرفته ايد و مردم آوار و بدبخت توي خيابانهاي آمريكا را به حساب نمي آوريد![/quote]


با عرض شرمندگی عرض کنم که آنقدر تخصصی بحث کردید که پس از شونصد بار :oops: خواندن متوجه منظور شما شدم ( برادر جان لطفا مراعات حال ما را بکنید و دیپلم به پایین بنویسد تا این بنده عوام هم بتوانم منظور شما را درک کنم )

دوست عزیز آیا لغاتی مثل درآمد سرانه ملی و ارزش پول ملی و قدرت خرید به گوشتان خورده است؟

مردم آوار و بدبخت در همه جای دنیا هستند. حتی در کشور خودمان فقط باید ببینیم چند درصد مردم یک کشور زیر خط فقر با توجه به سیاستهای دولتمدارن خود قرار دارند. آن وقت میشود خوب مقایسه کرد.

وقتی در صحبت خود عرض کردم که فقط 1000 میلیارد دلار طلا به 2000 میلیارد دلار تبدیل شده. این پول در جیب مش باراک اوباما و WC بوش که نرفته - به خزانه رفته است.

------------

[quote]اما اينكه گفته شد خسارت گرفتن و منتظر تظاهرات مردمي بر ضد جنگ ماندن ٬ بايد بگويم واقعا سطح تحليل شما بالاست![/quote]

از عنایت شما به سوات تحلیل بنده تشکر میکنم icon_eek مثل اینکه این همه پست تو این سایت من و دوستان دیگر ارائه کردیم بدرد شما برادر جنگجو و دلیرمان نخورده است.

----------

[quote]گرفتن چند باره نظاميان انگليسي و يك بار هم آمريكاييها نشان داد ما منتظر فرود آمدن شمشير آنها نخواهيم ماند البته نشاندن هواپيماهاي به اصطلاح مسافربري نظامي يا موارد از اين دست را هم ميتوانيد به دلايل در دست اجرا بودن آن دكترين به حساب بياوريد![/quote]

برادر جنگاور و دلاورمان این ها که گفتید یعنی چه ؟

این رویداد ها را حمله پیش دستانه میگویند icon_wink یا مقابله با متجاوز به حریم آبی و هوایی کشور

---------

[quote]قطعنامه 598 به خاطر ايرباس يا عراق بسته نشد بلكه هدف از آن چيزهايي بود كه الان جاي گفتنش نيست و متاسفانه هنوز طبقه بندي هستش! [/quote]

داستان ........................ به ایران و لو رفتن طرح توسط ارائه اطلاعات یکی از اعضای ........... به ایران منظورتان است و این قضیه را بارها خود من تو تاکسی و اتوبوس از مردم عادی چند سال قبل شنیده ام . همه مردم که میدانند. دقت کنید امام به عنوان راس یک کشور و نه یک گروه چریکی برای حفظ مصالح ملی و مردم آن تصمیم صحیح را گرفتند.

--------

[quote]يادمه يك بنده خدايي كه خيلي خيلي بهش اعتماد دارم زمان تهديد هاي سخت آمريكاييها ميگفت سوره فيل را بخوانيد تا دلتان آرام گيرد و بفهميد همه چيز تسليحات و لشگر عظيم و حمايت بين المللي نيست![/quote]

درست است ولی تامل در مورد صحبت دوستمان درباره جنگ احد هم بد نیست داشته باشید.


--------

[quote] با اين سران كثيف و ذليل عرب ![/quote]

ارادتم به شما با این جمله دو چندان شد

-------

[quote]چرا عرب هاي جنگجو و كشور گشاي زمان صدر اسلام به اين وضع دچار شدند؟[/quote]

حرف قبلی خودم را پس گرفتم و شدیدا تکذیب میکنم :oops: خواندن کتاب دو قرن سکوت را بشما پیشنهاد میکنم. هر وقت آنرا کاملا مطالعه کردید در این خصوص صحبت میکنیم.

------

کوچک همه ایرانیان عاشق ایران و ایرانی

امپراتور

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقاي Ramtina
حالا متوجه منظورتان شدم كه حرفتون چيه... با كشاندن درگيري و مشكلات به خارج مرزهاي كشور موافقم .. همون كاري كه اسراييل از اول عمرش كرده. آمريكا هم انجام ميده.
اما نه با نام نيروهاي مسلح ايران .
در مورد انگيزه ي شهادت طلبي هم شايد بخاطر ضعيف بودن من باشه!!! بقيه اينطور نباشند. ولي خوب من هروقت احساس كنم كه جنگي نا عادلانه رخ داده و دزد به خانه ام حمله كرده...اگر ببينم به درد ميخورم حتما جونم رو هم ميگذارم و مطمءنم كه اگرم من افتادم زمين يكي ديگه هست كه جاي من بايسته و اينجوري اونا حتما مجبور ميشوند برن بيرون.
به افاغنه و عراقيها نميخوام بي احترامي كنم..ولي ايرانيها با اونها خيلي فرق دارند. ملت هاي اونها دارند تاوان بي سوادي و بستن چشم هاشون رو روي اشتباهات و ندانم كاريهاي عناصر داخلي خودشون ميدهند. ايرانيها با اونا فرق دارند. :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]در مورد انگيزه ي شهادت طلبي هم شايد بخاطر ضعيف بودن من باشه[/quote]
دوست عزيز شهادت هنر مردان خداست و فقط مردان با غيرت و شجاعت جرات شهادت طلبي را دارند.
اين مردان ضعيف هستند كه بر سر ناموسشان و ميهنشان مذاكره و سازش را ترجيح مي دهند.

بزرگترين و قدرتمندترين سلاح ما , ايمان , غيرت , شجاعت و روحيه شهادت طلبي است!

و به خاطر همين است كه تاكنون دشمنان جرات حمله را هم نداشتند و ايشاا... نخواهند داشت.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]با نظرات شما تا حد زيادي موافقم ولي قصور از من بوده كه نظراتم رو سرسري نوشتم و موجب شده شما دوستان فكر كنيد همين جوري يك حرفي ميپرونم!
اصلا بايد ببينيم منظور از دفاع پيشدستانه چيه؟ امير المومنين علي عليه السلام در خطبه معروف 27 نهج البلاغه مي فرمايند: خار و ذليل نشد مگر ملتي كه در خانه خودش با دشمن جنگيد! اصولا هر نظامي عمليات هاي برون مرزي رو در دستور كار نيروهاي اطلاعاتي خودش قرار ميده ٬ قبول دارم اين با يك جنگ ٬ زمين تا آسمون فرق داره ولي همه چيز بستگي به شرايط زماني و مكاني داره! اصولا شاخه سپاه ق د س براي همين چيزها تشكيل شده يا يگان برون مرزي وزارت اطلاعات! منظور از جنگ پيش دستانه هميشه اين نيست كه با توان نامتوازن خودمون با ناتو درگير بشيم بلكه منظور من اينه كه با تشكيل يگان هايي مثل حزب الله و يا تقويت بعضي گروه هاي مخالف دشمنمون اونها رو با اين گروه ها درگير كنيم تا كشور از تهاجم مستقيم دشمن مصون بمونه و به قولي هزينه هر جنگي رو بر ضد ما تا مقدار غير قابل پيش بيني بالا ببريم البته اينهايي كه گفتم همين الان در حال انجام شدنه! اما در سطح يك درگيري كلان بايد بگم شما مطمعن باشيد هيچ درگيري با ما انجام نخواهد شد مگر تبديل به يك جنگ فراگير و فرسايشي خواهد شد. لطفا كمي معقول تر در مورد آمريكا و اسراييل سخن بگوييد ! افكار عمومي غرب در جنگ 33 روزه يا جنگ هاي قبلي تاثير گزار بوده اما هرگز تايين كننده نبوده است! قبل از جنگ عراق در سطح جهاني چقدر تظاهرات شد؟ راستي كدام مجوز سازمان به اصطلاح ملل به آمريكا داه شد كه الان بعد چند سال عراق را تبديل به يك ويرانه واقعي كرده است!؟ شما گفتيد حزب الله مثل ايران نيست! كاملا موافقم چون حزب الله به اندازه يك لشگر ارتش ما نه نيرو دارد نه تجهيزات! كشور لبنان هم به اندازه يك استان كوچك ما محسوب ميشود و هيچ خاك يا آب استراتژيكي در اطراف آن نيست! حكومت لبنان هم پشتيبان حزب الله نبوده و نيست! پس مقايسه اصلا درست نيست! اما ما با آمريكايي طرف هستيم كه در 130 كشور بيش از 1000 پايگاه نظامي دارد! اين يعني درگيري ما با اون كشور همان جنگ جهاني است كه بوش به آن اعتراف كرد!!!!!!!! من بارها در اين سايت اين موضوع را توضيح داده ام كه اگر قرار باشد ما در دنيايي با 37000 كلاهك هسته اي زندگي كنيم چاره اي جز داشتن تسليحات مشابه نداريم! قانون جنگل اين رو ثابت ميكنه! البته هر گونه حركت احمقانه از طرف طرف غربي ميتونه مجوز مسلح شدن ما به اون تسليحات باشه و همين طور مجوز مقابله به مثل! يادتون نره ما الان يك كشور اتمي هستيم! اما در مورد شهادت طلبي و ... بايد بگم واقعا براتون متاسفم ! اين روحيه همون چيزيه كه دشمن ميخواد! يعني نداشتم روحيه شهادت طلبي ! بالاترين افتخار و معامله با خدا دادن جانه! البته اين از نظر بعضي ها حماقت يا خشونت يا هر چيز ديگه اي كه بعضي ها ميگن! درسته بچه ها و زن ها هم بايد مد نظر باشند! ولي من به سرنوشت بچه ها و زن هاي عراقي و افغاني و... فكر ميكنم كه هر روز شاهد كشته شدنشون هستم! ترجيح ميدم اول من بميرم بعد اين اتفاق بيفته![/quote]

برادر جنگاور - شجاع و دلیر من

شما فعلا فاز جنگی و تهاجمی :mrgreen: گرفته اید . آسمون به زمین هم بیاید برای حرف خودتون مدرک پیدا میکنید. حتما فردا هم که مملکت شخم زده شد و دیدید باید صلح و مدارا کرد از ائمه معصومین ( ع ) نقل میکنید : که تقیه در اسلام بوده و حالا باید تقیه و ... کرد. مگر پیامبر با کفار مکه و قریشیان صلح نکرد !

نکات دیگر

کی گفته سپاه قدس عملیات خارج از ایران دارد؟

کی گفته ما که کشور اتمی هستیم برای تولید سلاح اتمی تلاش میکنیم ؟

کی گفته ایرانیان هر غلتی که دیگران در این جنگل کردند را میکند ؟ تمام اقدامات غیر بشری آنها در آیین الهی ما رد شده اند و ما پایند به تمامی اصول اخلاقی بوده و هستیم.

-------

موفق باشید

امپراتور

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
EMPEROR

دوست عزيز بنده به شخصه از نظرات بخردانه شما بسيار استفاده كردم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]با نظرات شما تا حد زيادي موافقم ولي قصور از من بوده كه نظراتم رو سرسري نوشتم و موجب شده شما دوستان فكر كنيد همين جوري يك حرفي ميپرونم!
اصلا بايد ببينيم منظور از دفاع پيشدستانه چيه؟ امير المومنين علي عليه السلام در خطبه معروف 27 نهج البلاغه مي فرمايند: خار و ذليل نشد مگر ملتي كه در خانه خودش با دشمن جنگيد! اصولا هر نظامي عمليات هاي برون مرزي رو در دستور كار نيروهاي اطلاعاتي خودش قرار ميده ٬ قبول دارم اين با يك جنگ ٬ زمين تا آسمون فرق داره ولي همه چيز بستگي به شرايط زماني و مكاني داره! اصولا شاخه سپاه ق د س براي همين چيزها تشكيل شده يا يگان برون مرزي وزارت اطلاعات! منظور از جنگ پيش دستانه هميشه اين نيست كه با توان نامتوازن خودمون با ناتو درگير بشيم بلكه منظور من اينه كه با تشكيل يگان هايي مثل حزب الله و يا تقويت بعضي گروه هاي مخالف دشمنمون اونها رو با اين گروه ها درگير كنيم تا كشور از تهاجم مستقيم دشمن مصون بمونه و به قولي هزينه هر جنگي رو بر ضد ما تا مقدار غير قابل پيش بيني بالا ببريم البته اينهايي كه گفتم همين الان در حال انجام شدنه! اما در سطح يك درگيري كلان بايد بگم شما مطمعن باشيد هيچ درگيري با ما انجام نخواهد شد مگر تبديل به يك جنگ فراگير و فرسايشي خواهد شد. لطفا كمي معقول تر در مورد آمريكا و اسراييل سخن بگوييد ! افكار عمومي غرب در جنگ 33 روزه يا جنگ هاي قبلي تاثير گزار بوده اما هرگز تايين كننده نبوده است! قبل از جنگ عراق در سطح جهاني چقدر تظاهرات شد؟ راستي كدام مجوز سازمان به اصطلاح ملل به آمريكا داه شد كه الان بعد چند سال عراق را تبديل به يك ويرانه واقعي كرده است!؟ شما گفتيد حزب الله مثل ايران نيست! كاملا موافقم چون حزب الله به اندازه يك لشگر ارتش ما نه نيرو دارد نه تجهيزات! كشور لبنان هم به اندازه يك استان كوچك ما محسوب ميشود و هيچ خاك يا آب استراتژيكي در اطراف آن نيست! حكومت لبنان هم پشتيبان حزب الله نبوده و نيست! پس مقايسه اصلا درست نيست! اما ما با آمريكايي طرف هستيم كه در 130 كشور بيش از 1000 پايگاه نظامي دارد! اين يعني درگيري ما با اون كشور همان جنگ جهاني است كه بوش به آن اعتراف كرد!!!!!!!! من بارها در اين سايت اين موضوع را توضيح داده ام كه اگر قرار باشد ما در دنيايي با 37000 كلاهك هسته اي زندگي كنيم چاره اي جز داشتن تسليحات مشابه نداريم! قانون جنگل اين رو ثابت ميكنه! البته هر گونه حركت احمقانه از طرف طرف غربي ميتونه مجوز مسلح شدن ما به اون تسليحات باشه و همين طور مجوز مقابله به مثل! يادتون نره ما الان يك كشور اتمي هستيم! اما در مورد شهادت طلبي و ... بايد بگم واقعا براتون متاسفم ! اين روحيه همون چيزيه كه دشمن ميخواد! يعني نداشتم روحيه شهادت طلبي ! بالاترين افتخار و معامله با خدا دادن جانه! البته اين از نظر بعضي ها حماقت يا خشونت يا هر چيز ديگه اي كه بعضي ها ميگن! درسته بچه ها و زن ها هم بايد مد نظر باشند! ولي من به سرنوشت بچه ها و زن هاي عراقي و افغاني و... فكر ميكنم كه هر روز شاهد كشته شدنشون هستم! ترجيح ميدم اول من بميرم بعد اين اتفاق بيفته![/quote]

برادر جنگاور - شجاع و دلیر من

شما فعلا فاز جنگی و تهاجمی :mrgreen: گرفته اید . آسمون به زمین هم بیاید برای حرف خودتون مدرک پیدا میکنید. حتما فردا هم که مملکت شخم زده شد و دیدید باید صلح و مدارا کرد از ائمه معصومین ( ع ) نقل میکنید : که تقیه در اسلام بوده و حالا باید تقیه و ... کرد. مگر پیامبر با کفار مکه و قریشیان صلح نکرد !

نکات دیگر

کی گفته سپاه قدس عملیات خارج از ایران دارد؟

کی گفته ما که کشور اتمی هستیم برای تولید سلاح اتمی تلاش میکنیم ؟

کی گفته ایرانیان هر غلتی که دیگران در این جنگل کردند را میکند ؟ تمام اقدامات غیر بشری آنها در آیین الهی ما رد شده اند و ما پایند به تمامی اصول اخلاقی بوده و هستیم.

-------

موفق باشید

امپراتور[/quote]

برادر مصلحت انديش و خردمند من

تمام اين حرف ها براي اينه كه دشمن با ما در حريم كشورمان نجنگد! همان طور كه شما از جنگ و خونريزي بدتان مي آيد من هم مثل شما دل خوشي از جنگ ندارم! البته آن تعريف معروف : رزم -پيكار -نبرد -جنگ را هم خوب ميدانم ! مراحل درگير از خودي - شريك -رقيب-حريف و دشمن را هم اطلاع دارم!

در مورد امام حسين عليه السلام در پست قبلي خود مطلبي گفتيد كه من جواب آن را كامل ندادم! امام حسين عليه السلام با علم كامل از اينكه شهيد خواهد شد پا به كربلا گذاشت . من هم منظورم اينست كه ما مكلف به انجام وظيفه هستيم و نتيجه را كس ديگري رقم خواهد زد!
از تقيه و ... بگذريم!
هيچكس نگفته سپاه قدس عمليات برون مرزي داره ! من گفتم تا يه چيزي گفته باشم ! اشتباه از من بيد!
ما اتمي هستيم ولي براي داشتم سلاح اتمي تلاش نمي كنيم چون احتياجي به اون نداريم! فعلا!!!!!
با نظر شما در مورد انجام ندادن كارهاي غلط آنها كاملا موافقم. اما قانون جنگل حكم ميكند تا هميشه آماده جنگ باشيم!
از نظر دوستان داخلي شايد اين بحث بچه گانه باشد اما از نظر يك تحليل گر خارجي ميتواند كليد زنگ خطري مهم براي اتخاذ تصميمات مهم در سطح سياست بين املل باشد! چيزي كه ما فكر آن را هم نمي كنيم!( ما=من*به خدتون نگيريد يكوقت!)
اما كلام آخر من !
در يكي از آيه هاي معروف قرآن اين سخن آمده كه براي ترسانده دشمنان خود و خدا تا حد امكان سلاح و اسب جنگي تهيه كنيد! به كلمه ترساندن توجه كنيد! هميشه كه نبايد جنگ بشه تا دشمن بترسه! اتفاقا قبل از جنگ بايد دشمن رو ترسوند! نميدونم شما ليست پايگاه هاي آمريكا توي منطقه رو داريد يا نه ولي اگر خواستيد بگيد تا براي شما بزارم! من به قدرت دشمن كاملا واقفم ولي اين قول نقاط ضعف فراواني دارد!
اگر لطف بعضي از عزيزان داخلي نبود الن ما با آمريكا تمام كرده بوديم و امتيازها را ميگرفتيم ولي فازهاي غلط بعضي خاعنان به وطن باعث شد تا دوباره اولويت سياست خارجي اوباما شويم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشکر از همه دوستان

بخصوص جنابEMPEROR وramtina که با بحث گرمشان به این تاپیک یه صفایی دادند!

دوستان به نظر شما اگر ارزش چنین اقدامی (حمله پیش دستانه) بیش از ضر آن باشد باز هم باید به فکر احترام به جامعه جهانی فریب خورده و یا ناتو شکست خورده از طالبان ویا اعرابی که مثل پرچم با هر نسیمی رنگ عوض می کنند باشیم!

دوستان قدرت بالای دفاع پیش دستانه ء فرامرزی ایران یکی از مهمترین دلایل تبدیل شدن ایران به یک ابر قدرت منطقه ای است چیزی که حتی از اتحاد اعراب و اسرائیل هم قدرتمندتره!

این دکترین دفاع پیش دستانه بود که باعث شد ما با حماس و حزب الله و سوریه رابطه داشته باشیم تا در مرزهای خودمان در حال جنگ با اسرائیل و امریکا و متحدیدنشان نباشیم
آیا تا به حال به زمان حمله حزب الله به اسرائیل دقت کرده اید اوج بحث خاورمیانه بزرگ ...
چرا حماس درست زمانی که اسرائیل قصد داره جامعه جهانی رو علیه ایران بسیج کنه دست به اقدامات شهادت طلبانه یا پرتاب موشک های قصام و...می زنه!

منم از بحث خارج شدم :mrgreen:

دوستان اگر حمله پیش دستانه ما باعث نابودی 80 درصد ناوگان دریایی امریکا و متحدینش در خلیج فارس و دریای عمان و حتی در اقانوس هند و نیز نابودی بیش از 60 درصد پایگاه های امریکادر این حمله ءعظیم پیش دستانه بشه که عملا قدرت عکسل العمل را از دشمنی که رسما اعلام کرده که قصد داره به ایران حمله کنه(هر چند حتما حمله غافلگریانه خواهد بود) باز ما چنین اقدام هوشمندانه یا احمقانه ای را انجام ندهیم!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام خدمت همه دوستان گرامي
در خصوص آمريكا بايد گفت چنين حمله اي را قبلا ژاپني ها در جنگ جهاني دوم انجام دادند اما نتيجه اي را كه بايد مي گرفتند نگرفتند و علت آن هم اين بود كه زير ساختهاي صنعتي و نظامي آمريكا در تمام طول جنگ آسيب نديد و سالم ماند و توانست خود را باز سازي كند و به ژاپنيها حمله كند اما مثلا انگليس اگر كمكهاي آمريكا نبود حتما از پا در مي آمد همانطور كه آلمان كمك آمريكا را نداشت و از يك مقطع جنگ به بعد از پا در آمد
حمله پيش دستانه اگر از خاك ايران و رسما به نام ايران انجام شود به هيچ وجه نتيجه مطلوب نخواهد داشت . فرض كنيم ما موفق شديم كليه ناوها و پايگاهاي آمريكا در اطراف خود را نابود كنيم . آنها به راحتي چندين برابر امكانات نابود شده را در مدت زمان كوتاه از ديگر پايگاههاي خود در سراسر دنيا به اين سو آورده و تهديد را از مرحله حرف به عمل مي رسانند و توان ازدست رفته را به راحتي توليد و جبران مي كنند
در شرايط فعلي تنها راه حل همين كارهايي است كه اين چند ساله شده و البته نتايجي هم داشته است درگير شدن ارتش آمريكا و متحدينش در افغانستان و عراق به مقداري آنها را فرسوده كرده است كه عملا با شرايط گذشته امكان جنگيدن را ندارند و اي ركود اقتصادي هم ممكن است مطابق تحليل دوستان آثار كمي بر اقتصاد آمريكا داشته باشد اما به هر حال اثر گذار است و اثرات خود را هم گذاشته است . ضمن اينكه به نظر من اين آثار بسيار فراتر از آن است كه با تزريق اين پولها وضع عوض شود
بحرانهايي كه جهت زمين زدن اقتصادهاي در حال پيشرفت پديد مي آمد عموما از خارج از مرزهاي آمريكا آغاز مي شد و هيچوقت دامنه آن به آمريكا نمي رسيد و اقتصاد آمريكا بيشترين سود را از مديريت اين بحرانها مي كرد مانند بحراني كه براي كشورهاي موسوم به چهار ببر آسيا در آسياي جنوب شرقي ايجاد شد
اما مركز زلزله فعلي خاك اصلي آمريكا به عنوان موتور اقتصاد جهان است و ابعاد آن جهاني است و به گمان من اگر اين بحران مصنوعي هم باشد باز چيزي نيست كه به اين آساني مديريت شود و بيش از مقوله اقتصاد مقوله اعتماد مردم را هدف قرارداده است يعني سرمايه گذاري كه بايد در آمريكا صورت پذيرد به دليل عدم اعتماد صورت نمي گيرد و اين عامل تشديد بحران است . همين امسال گزارشها از بدهي شانزده هزار ميليارد دلاري آمريكا علي رغم توليد ناخالص پانزده هزار ميلياردي آن حكايت دارند . در ايالت كالفرنيا تا اين ماه پنجاه هزار خانه مصادره شده كه اين ايلات از اين نظر رتبه سي و دوم در بين ساير ايالتها را دارد . ظاهرا در همين دو ماه اخير پانصد هزار نفر بي كار شده اند و اگر زودتر به داد صنايع خودرو سازي خود نرسند با سه و نيم ميليون بيكار مواجه خواهند بود همين كه خبر تصويب اعطاي وام پانزده ميليارد دلاري به جاي سي و چهار ميليارد دلار درخواستي خودرو سازان از كنگره رسيد باز بازار سهام سقوط كرد و نفت هم ارزان تر شد . حال مجسم كنيد كه تنها صد هزار فرصت شغلي در چين منوط به خريد عروسك چيني توسط آمريكاييها است و اگر آمريكايي عروسك چيني نخرد صد هزار نفر اگر نگوييم صد هزار خانواده گرسنه مي مانند و اين يعني افزايش خودكشي يا دزدي يا تجاوز و غيره كه با ازدياد آن احتمال شورش و هرج و مرج و ديگر تبعات نيز هست !
اگر مطابق گفته دوستان اين بحران مصنوعي بوده كه احتمال آن زياد است به نظر مي رسد با تبعات ايجاد شده مديريت آن كمي به مشكل خورده است ولي به نظر من هر بحراني آستانه تحملي دارد و اگر هم مي خواهند آن را جمع كنند بايد قبل از آنكه بحران اقتصادي به بحران اجتماعي و سياسي بيانجامد آن را جمع كنند .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.