Recommended Posts

[align=center]تصویر[/align]

به گفته برخی از منابع آگاه در "اورال واگن زاود"، این کارخانه در حال تولید یک تانک بدون سرنشین نسل جدید است. به اعتقاد آنها طراحی این تانک خودکار بر اساس سیاست و روند کلی توسعه تجهیزاتی نیروی زمینی صورت می گیرد.

جزئیات برنامه ایجاد این تانک توسط خود کارخانه منتشر نشده است.

در همین حال این منابع کارخانه توضیح دادند که در حال حاضر همه مقدمات برای طراحی و تولید زره پوش کنترل از راه دور که به سیستم های خودکار هدایت و جاسوسی مجهز شده باشد، آماده است.

از نظر ایشان ایجاد تانک های بدون سرنشین در کشورهای دیگر از جمله آمریکا نیز انجام می شود. آمریکایی ها خواستار تجهیز کامل تانک خود به وزن 18 تن هستند که از نظر توان شلیک بتواند همردیف تانک سنگین Abrams باشد.

نووستي

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ایده بسیار جالبی است . وجود چنین تانک هایی باعث خواهد شد که دیگه نگران نیرو های در تانک نباشیم و اشکالی نداره که تانک رو منهدم کنند یا نه . مهم تر از اون اینه که کسی در تانک نباشه و کسی صدمه ای نبینه . البته امیدوارم پای ساخت و طراحی این تانک به اسرائیل باز نشه که بعد بخواد سر حزب الله و مردم بیچاره فلسطین خراب کنه . بهتره در ایران هم چنین ایده رو مهندسین بزارن . ما هر وقت هر ایده داشتیم و ریختیم رو کار طراحی موفق بودیم و بازتاب جهانی داشته . به نظر من بهتره نسل جدید تانک های ذولفقار 5 و یا 6 رو به این موضوع اختصاص بدیم که البته فکر کنم بودجه هنگفتی بخواد که تصور نمی کنم از پسش بر بیایم . به نظر من ساخت چنین تانکی در مراحل اول ابتدایی خواهد بود یعنی به هیچ وجه نمی شه قدرت توپ رو به اندازه قدرت آتش آبرامز رسوند حد اقل ممکنه تا 6 تا 10 ساله .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در میدان تیر کوهستانی "داریال" منطقه نظامی قفقاز شمالی مرحله نهایی آزمایشات سیستم خمپاره ای جدید 82 میلیمتری روسیه انجام می شود. ایگور کوناشنکوف دبیر مطبوعاتی فرمانده نیروی زمینی به «نووستی» اطلاع داد که این آزمایشات تحت نظارت ژنرال والری یونویچ معاون فرمانده نیروی زمینی روسیه صورت می گیرد. به گفته وی نظامیان آزمایشات شلیک خمپاره را در شرایط تاکتیکی گوناگون و در ارتفاعات مختلف انجام می دهند. پیش از این سیستم خمپاره انداز برای دسته های خمپاره اندازه نیروهای موتوریزه (کوهستانی) در نظر گرفته شده بود که با موفقیت آزمایشات کارخانه ای را پشت سر گذاشته و در مناطق مسطح نتایج خوبی از خود به جا گذاشته بود. کوناشنکوف گفت: مجموعه جدید نمونه تکامل یافته خمپاره اندازهای 82 میلیمتری "پادنوس" است که برای اولین بار در یک خودرو زرهی چند منظوره مستقر شده که در نتیجه به اندازه محسوسی زمان آمادگی آن را برای شلیک کاهش می دهد. مجموعه مذکور به راحتی از خودرو جدا شده و برای شلیک چه از حالت سواره و چه بعد از کارگذاشتن بر روی زمین در نظر گرفته شده است. نووستي

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center] هشت نفر نظامی آمریکایی در عراق کشته شدند!
[/align]
با کشته شدن یک نظامی دیگر در شرق بغداد شمار نظامیان آمریکایی که در هفته جاری در عراق کشته شدند، به هشت نفر رسید.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، ارتش آمریکا امروز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: یکی از نظامیان آمریکایی بر اثر انفجاری در شرق بغداد کشته شد.

با کشته شدن این نظامی آمریکایی شمار نظامیانی که از آغاز هفته جاری در بغداد کشته شدند، به هشت نفر می رسد.

سه شنبه گذشته پنج نظامی آمریکایی در دو حمله جداگانه در بغداد و شمال عراق و صبح روز گذشته نیز دو نظامی دیگر در جنوب بغداد کشته شدند که در این حمله از موشک ضد زره استفاده شده بود.

با کشته شدن این هشت نظامی، شمار نظامیانی که از آغاز جنگ آمریکا علیه عراق در این کشور کشته شدند، به چهار هزار و یکصد و 10 نفر رسید.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]تصویر
[/align]

مسکو، 8 تیر، خبرگزاری «نووستی»/ ارتش آمریکا همراه با آژانس سپر ضد موشکی و کمپانی Lockheed Martin با موفقیت مجموعه ضد موشکی THAAD (Terminal High Altitude Area Defense) را آزمایش نموده و کلاهک جدایی شونده از موشک شتاب دهنده ای را رهگیری کرد. آنطور که در گزارش آژانس سپر ضد موشکی آمریکا گفته می شود آزمایش مذکور در میدان تیر اقیانوس آرام در منطقه جزایر هاوایی روز 25 ژوئن بعد از ساعت 16 به وقت محلی انجام شده است.

تولید موشکی که شبیه موشک بالستیکی بوده و از هواپیمای C-17 نیروی هوایی آمریکا شلیک شد. تقریبا شش دقیقه بعد از آن از سکوی سیار THAAD موشک ضد موشکی پرتاب شد که هدف مذکور را در لایه های اتمسفری منهدم نمود.

در جریان این آزمایش که حداکثر به شرایط واقعی نزدیک شده بود امتحان توان موشک رهگیر در زمینه رهیابی و انهدام موشک دشمن صورت گرفت و در کنار آن ارزیابی تاثیر پرتاب موشک رهگیر بر سکوی سیار نیز بررسی شد. این آزمایش پنجمین آزمایش از این سری محسوب می شود.

ماه گذشته ارتش آمریکا اولین هنگ THAAD را در پایگاه "فورت بلیس" ایالت تگزاس در جهت آموزش نیروها تشکیل داد. قرار است که این مجموعه ها از سال آینده به حالت کشیک نظامی در آیند.

مجموعه سیار THAAD برای رهگیری موشک های بالستیکی برد کوتاه و متوسط در بخش های نهایی و یا اتمسفری مسیر حرکت موشک بالستیک در نظر گرفته شده است. این مجموعه از یک ایستگاه راداری، سیستم هدایت، سکوی پرتاب و موشک های رهگیر تشکیل شده است.


[align=center]

تصویر[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]توضیح دولت یونان درباره مانور جنجال آفرین اسرائیل[/align]

عصر ایران- هدف یونان از مانور مشترک نظامی با اسرائیل تمرین حمله هوایی به ایران نبوده است.

به گزارش عصر ایران (asriran.com) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در پی انتشار شایعاتی مبنی بر اینکه مانور اسرائیل بر فراز دریای مدیترانه با هدف تمرین حمله هوایی به ایران برگزار شده است سخنگوی دولت یونان اعلام کرد: "این مانور هیچگونه ارتباطی با «تدارک» اسرائیل برای حمله به ایران نداشته است."

تئودروس روسوپولوس که کشورش در این مانور مشترک با اسرائیل حضور داشته است افزود: "چنین مانورهایی پیش از این توسط هواپیماهای جنگی اسرائیل در حریم هوایی یونان، قبرس و ترکیه برگزار شده و محدوده و زمین برگزاری آن نشانه ارتباط با ایران نیست."

براساس این گزارش وزارت دفاع یونان نیز پیشتر با انتشار بیانیه ای ضمن رد شایعات اخیر تاکید کرده بود: "مانور نظامی با اسرائیل در چارچوب همکاری های نظامی مشترک بین یونان و اسرائیل صورت گرفته و به هیچ عنوان با هدف آمادگی برای اقدامات خصمانه نبوده است."

روزنامه نیویورک تایمز پیشتر در گزارشی به نقل از مقامات پنتاگون اعلام کرد: "بیش از یکصد جنگنده F-15 و F-16 اسرائیل در اوایل ژوئن دست به مانوری در شرق مدیترانه و یونان زدند که ظاهرا هدف شان تمرین حمله به تاسیسات غنی سازی ایران در نطنز بوده است."

مانور مذكور تحت عنوان Clourious Spartan از 28 ماه مي تا 12 ژوئن در جنوب شرق جزيره كرت در منطقه موسوم به «كراتياس» برگزار شد.

به دنبال انتشار این خبر در نیویورک تایمز رسانه های غربی دست به جنجال سازی گسترده ای زدند و حتی يكي از روزنامه‌هاي يونان در تيتري تحت عنوان «آمادگي فرضي براي حمله به ايران»، مدعي حضور 100 هواپيما و مجموعا 900 نفر در اين مانور شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حامد جان بد نبود اول نگاه می کردی میدیدی من همین خبر رو از همین سایت عینا قبلش ارسال کردم !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چهار فروند جنگنده از نوع F-16 (اف -16 ) سفارش نيروي هوايي پاکستان از آمريکا وارد پاکستان شد.

به گزارش واحد مرکزي خبر از اسلام آباد،‌ 4 فروند جنگنده اف - 16 امروز شنبه در مراسمي در پايگاه هوائي

شهر سرگودا در ايالت پنجاب پاکستان تحويل نيروي هوايي اين کشور شدند.

نيروي هوايي پاكستان قرار است در ماه اينده دو فروند ديگر از همين نوع جنگنده ها را دريافت كند

[b]نيروي هوايي پاكستان در اين دوره از قرارداد در مجموع 18 فروند هواپيماي F-16C/D دريافت خواهد كرد

پاكستان همچنين قراردادي براي بهينه سازي هواپيماهاي F-16A/B به مبلغ 1/3 ميليارد دلار با امريكا امضا كرده است

همچنين در چهارچوب يك قرارداد 75 ميليون دلاري امريكا 21 عدد غلاف هاي جنگ الكترونيك AN/ALQ-2119 در اختيار پاكستان قرار خواهد داد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ناوهواپيمابر آمريکايي یو اس اس ابراهام لينکلن مجددا" به منطقه خليج (فارس) بازگشت. این ناو اتمی کلاس نیمیتس در زمان جنگ نفت میان عراق و کویت نیز به منطقه امده بود و همچنین در زمان جنگ دوم خلیج نیز به خلیج فارس اعزام شده بود. به گزارش خبرنگار امور دفاعی انتخاب به نقل از الجزيره، خبرنگار این شبکه با اعلام اين مطلب افزود:مسئولان اين ناو مي گويند حضور مجدد اين ناودر منطقه در چارچوب بازسازي عراق است. در همين حال رابرت گيتس وزير دفاع آمريکا معتقد است بايد به اعزام مجدد اين ناو به منطقه به عنوان تاکيد برقدرت نظامي آمريکا در منطقه نگريست. آنطور که فرماندهان ناو هواپيمابر ابراهام لينکن مي گويند اين ناو حامل دهها هواپيماي جنگنده اف هجده و هلی کوپتر است [افزون بر 90 فروند] که روزانه از عرشه اين ناو به پرواز در مي آيند ولي اين هواپيماها اينبار مانند پنج سال پيش براي جنگ باعراق ويا ارسال پيامي براي ايران به منطقه نيامده اند بلکه ماموريت آنها برقراري ثبات در منطقه وبازسازي عراق است! بات هول فرمانده ناو هواپيمابر ابراهام لينکلن به الجزيره گفت:ماموريت کنوني ما در خليج عربي(فارس) حفظ امنيت منطقه است و ما در اين خصوص با اکثر کشورهاي منطقه واز جمله ايران همکاري مي کنيم. هواپيماهاي ما از اين ناو برفراز عراق بمنظور محافظت از نظاميان آمريکايي پرواز مي کنند. براساس اين گزارش کمتر از سه هزار نظامي آمريکايي که تعدادآنها و همچنين هواپيماهاي آنان به شصت فروند ديگر قابل افزايش است نيز براي اجراي سياست کشورشان در منطقه در اين ناو حضور دارند.اين نظاميان مي گويند آنها تنها مجري دستورات هستند وتصميم گيرنده نيستند. گزارشگر الجزيره برعرشه ناو هواپيمابر ابراهام لينکلن با ذکر اين مطلب که پنج سال پيش رئيس جمهوري آمريکا در همين جا گفت جنگ در عراق پايان يافته اين سئوال را مطرح کرد که آيا واقعا" اينطور است ؟ گزارشگر الجزيره در پاسخ به سئوال خود افزود:آنطور که بوش آرزو داشت جنگ در عراق پايان نيافت بلکه شمار نظاميان آمريکايي که پس از اين اظهارات بوش کشته شده اند خيلي بيشتر از تعداد نظامي است که در عمليات نظامي اصلي در عراق کشته شده بودند .همچنين براساس آمارهاي منتشره در آمريکا اموالي که به نام بازسازي عراق به تاراج رفت خيلي بيش ازاموالي است که قرار است براي بازسازي اين کشور هزينه شود. اسکات فان بسکيرت يکي از فرماندهان ناو هواپيمابر ابراهام لينکن به الجزيره گفت: من نمي توانم اظهارات رئيس جمهوري آمريکا را تحليل کنم ولي منظور بوش از پايان جنگ در عراق پايان ماموريت نظامياني بود که در ناوهواپيمابر ابراهام لينکلن حضور داشتند. غسان ابوحسين گزارشگر الجزيره در پايان گزارش خود برروي تصاويري از ورزش نظاميان آمريکايي در ناوهواپيمابر ابراهام لينکلن همراه با موسيقي افزود:اين نظاميان شبانگاهان براي داشتن آمادگي کامل و درانتظاردريافت دستور جديد فرماندهان خود به ورزش مي پردازند ولي آيا اين نواي موسيقي نمي تواند نواختن طبل هاي جنگ با شد چه کسي مي داند. یادآور می شود این ناو بصورت اماده باش نزدیک به 3200 خدمه دارد و به رادارهای الکترونیک-ماهواره ای و همچنین به سامانه پرتاب موشک های هدایت شونده دریا به دریا، هوا و زمین مسلح است. همزمان با نزدیک شدن به پایان دوره ریاست جمهوری بوش در امریکا، وی سعی دارد تا حاکمیت جمهوریخواهان در امریکا را تثبیت کند. با توجه به تشدید تنش های اخیر میان ایران و امریکا و همچنین واکنش ایران به تهدیدات امریکا برای مسدود کردن تنگه هرمز، به نظر می رسد این ناو حامل پیامی برای تهران باشد. منبع:http://www.tiknews.net/display/?ID=63621

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممکنه یکی بگه الان چند ناو هواپیمابر و چند کشتی جنگی و زیردریایی آمریکا در نزدیکی ما قرار دارند؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
استعداد نیروی نظامی- دریایی ارتش آمریکا در خلیج فارس
سردار علی حيدری" فرمانده نيروی دريايی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی"به تاریخ ۳/۱۲/۱۳۸۵در مورد استعداد ناوگان آمريکا در آبهای خليج فارس به نشريه صبح صادق می گويد:«تعداد شناورهای آمريکايی مستقر در منطقه، به حدود ۴۶ فروند می رسد که مرکب از ۶۱ فروند شناورهای رزمی و ۸۴ فروند شناور پشتيبانی می باشند.» وی در ادامه به صبح صادق گفته است:« تعداد نفرات آمريکايی مستقر دراين شناورها در حال حاضر بيش از ۱۵۷۱۷ نفر است. همچنين تعداد ۶۴ فروند هواپيما و ۱۰۴ فروند هليکوپتر بر روی اين شناورها مستقر می باشد که در صحنه خليج فارس فعاليت دارند.»
گفتنی است که علاوه برناوهای آمريکايی، تعداد ۲۹ فروند ناو و ناوچه نيز از ساير کشورهای بيگانه در اين منطقه حضور دارند.

ناو گروههای حاضر در منطقه:
ناوگروه" جان.سی.استنيس" معروف به ناو هواپيمابر جان.سی.استنيس ؛ "کوين آندال" فرمانده ناوگان پنجم نيروی دريايی آمريکا در معرفی تجهيزات و ادوات اين ناو به خبرگزاری فرانسه در منامه گفته بود: اين ناو هواپيمابر متشکل از حدود 5هزار ملوان و حدود ۸۰ هواپيما از جمله‪هورنت اف/اي-۱۸" وجنگنده بمب افکن‌های "سوپر هورنت" به همراه ۴ناوچه تهاجمی و پشتيبانی است.

گفتنی است ناو هواپيمابر استنيس همراه با ناوهای گروه خود وظيفه حراست از سواحل غربی امريکا در اقيانوس آرام و حفظ امنيت شهرهای مهم ايالت پرجمعيت کاليفرنيا ازجمله لس آنجلس و سانفرانسيسکو را پس از حملات تروريستی ۱۱سپتامبر بر عهده داشت و پس از آن برای حمایت از نیروهای آمریکایی در زمان جنگ عراق به منطقه اعزام شد.

يگان رزمی اتمی" نيميتس" معروف به ناو هواپیمابر نیمیتس،
این ناو را يک رزمناو موشک انداز، ۴ناو شکن موشک انداز، يک زير دريايی تهاجمی همراهی می کنند و در عرشه اين ناو بيش از ۸۰فروند هواپيمای شکاری-بمب افکن، شماری از هليکوپترهای تهاجمی، ضد زير دريايی و دو اسکادران هواپيماهای ويژه جنگ الکترونيک و تجسسی مستقر است.شایان ذکر است که اين ناو به بزرگترين کشتی جنگی دنيا معروف است.

یگان ضربتی اینترپرایز دارای ناو هواپیما بر به همین نام،
رزم ناو لیت گلف، ناوشکن های موشک انداز نیکولاس و ام سی فولو زیر دریایی تهاجمی آلکساندریا ؛ فرماندهی آن با آدمیرال ری اسپایسر از امیران با تجربه ایست که در رزمایش آزمایشی برای تمرین سناریو های مختلف علیه ایران در نوامبر2004 با رمز رعد جهانی"'گلوبال لایتنینگ" شرکت جسته است، وی با تجربه ترین دریادار خارجی است که در منطقه حضور دارد. وی تجربه ی جنگ خلیج، پشتیبانی از نیروهای آمریکایی در کوبیدن مواضع عراق در 6روز متوالی و همچنین آتش باری سنگین در حمله به افغانستان را در کارنامه ی خود دارد.[ناو اعزامی]

گفتنی است که غير از موارد فوق ۲ناو هليکوپتربر « باکسر»و پشتيبانی « بتن »در حال حفاظت! از خليج فارس و گشتزنی در آبهای منطقه هستند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

استعداد نیروی نظامی- دریایی ارتش آمریکا در خلیج فارس
سردار علی حيدری" فرمانده نيروی دريايی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی"به تاریخ ۳/۱۲/۱۳۸۵در مورد استعداد ناوگان آمريکا در آبهای خليج فارس به نشريه صبح صادق می گويد:«تعداد شناورهای آمريکايی مستقر در منطقه، به حدود ۴۶ فروند می رسد که مرکب از ۶۱ فروند شناورهای رزمی و ۸۴ فروند شناور پشتيبانی می باشند.» وی در ادامه به صبح صادق گفته است:« تعداد نفرات آمريکايی مستقر دراين شناورها در حال حاضر بيش از ۱۵۷۱۷ نفر است. همچنين تعداد ۶۴ فروند هواپيما و ۱۰۴ فروند هليکوپتر بر روی اين شناورها مستقر می باشد که در صحنه خليج فارس فعاليت دارند.»
گفتنی است که علاوه برناوهای آمريکايی، تعداد ۲۹ فروند ناو و ناوچه نيز از ساير کشورهای بيگانه در اين منطقه حضور دارند.

ناو گروههای حاضر در منطقه:
ناوگروه" جان.سی.استنيس" معروف به ناو هواپيمابر جان.سی.استنيس ؛ "کوين آندال" فرمانده ناوگان پنجم نيروی دريايی آمريکا در معرفی تجهيزات و ادوات اين ناو به خبرگزاری فرانسه در منامه گفته بود: اين ناو هواپيمابر متشکل از حدود 5هزار ملوان و حدود ۸۰ هواپيما از جمله‪هورنت اف/اي-۱۸" وجنگنده بمب افکن‌های "سوپر هورنت" به همراه ۴ناوچه تهاجمی و پشتيبانی است.

گفتنی است ناو هواپيمابر استنيس همراه با ناوهای گروه خود وظيفه حراست از سواحل غربی امريکا در اقيانوس آرام و حفظ امنيت شهرهای مهم ايالت پرجمعيت کاليفرنيا ازجمله لس آنجلس و سانفرانسيسکو را پس از حملات تروريستی ۱۱سپتامبر بر عهده داشت و پس از آن برای حمایت از نیروهای آمریکایی در زمان جنگ عراق به منطقه اعزام شد.

يگان رزمی اتمی" نيميتس" معروف به ناو هواپیمابر نیمیتس،
این ناو را يک رزمناو موشک انداز، ۴ناو شکن موشک انداز، يک زير دريايی تهاجمی همراهی می کنند و در عرشه اين ناو بيش از ۸۰فروند هواپيمای شکاری-بمب افکن، شماری از هليکوپترهای تهاجمی، ضد زير دريايی و دو اسکادران هواپيماهای ويژه جنگ الکترونيک و تجسسی مستقر است.شایان ذکر است که اين ناو به بزرگترين کشتی جنگی دنيا معروف است.

یگان ضربتی اینترپرایز دارای ناو هواپیما بر به همین نام،
رزم ناو لیت گلف، ناوشکن های موشک انداز نیکولاس و ام سی فولو زیر دریایی تهاجمی آلکساندریا ؛ فرماندهی آن با آدمیرال ری اسپایسر از امیران با تجربه ایست که در رزمایش آزمایشی برای تمرین سناریو های مختلف علیه ایران در نوامبر2004 با رمز رعد جهانی"'گلوبال لایتنینگ" شرکت جسته است، وی با تجربه ترین دریادار خارجی است که در منطقه حضور دارد. وی تجربه ی جنگ خلیج، پشتیبانی از نیروهای آمریکایی در کوبیدن مواضع عراق در 6روز متوالی و همچنین آتش باری سنگین در حمله به افغانستان را در کارنامه ی خود دارد.[ناو اعزامی]

گفتنی است که غير از موارد فوق ۲ناو هليکوپتربر « باکسر»و پشتيبانی « بتن »در حال حفاظت! از خليج فارس و گشتزنی در آبهای منطقه هستند.

خیلی ممنون
و حالا 1 سوال
از سال 85 تا الان چه تعداد ناو اضافه شدن؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

استعداد نیروی نظامی- دریایی ارتش آمریکا در خلیج فارس
سردار علی حيدری" فرمانده نيروی دريايی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی"به تاریخ ۳/۱۲/۱۳۸۵در مورد استعداد ناوگان آمريکا در آبهای خليج فارس به نشريه صبح صادق می گويد:«تعداد شناورهای آمريکايی مستقر در منطقه، به حدود ۴۶ فروند می رسد که مرکب از ۶۱ فروند شناورهای رزمی و ۸۴ فروند شناور پشتيبانی می باشند.» وی در ادامه به صبح صادق گفته است:« تعداد نفرات آمريکايی مستقر دراين شناورها در حال حاضر بيش از ۱۵۷۱۷ نفر است. همچنين تعداد ۶۴ فروند هواپيما و ۱۰۴ فروند هليکوپتر بر روی اين شناورها مستقر می باشد که در صحنه خليج فارس فعاليت دارند.»
گفتنی است که علاوه برناوهای آمريکايی، تعداد ۲۹ فروند ناو و ناوچه نيز از ساير کشورهای بيگانه در اين منطقه حضور دارند.

ناو گروههای حاضر در منطقه:
ناوگروه" جان.سی.استنيس" معروف به ناو هواپيمابر جان.سی.استنيس ؛ "کوين آندال" فرمانده ناوگان پنجم نيروی دريايی آمريکا در معرفی تجهيزات و ادوات اين ناو به خبرگزاری فرانسه در منامه گفته بود: اين ناو هواپيمابر متشکل از حدود 5هزار ملوان و حدود ۸۰ هواپيما از جمله‪هورنت اف/اي-۱۸" وجنگنده بمب افکن‌های "سوپر هورنت" به همراه ۴ناوچه تهاجمی و پشتيبانی است.

گفتنی است ناو هواپيمابر استنيس همراه با ناوهای گروه خود وظيفه حراست از سواحل غربی امريکا در اقيانوس آرام و حفظ امنيت شهرهای مهم ايالت پرجمعيت کاليفرنيا ازجمله لس آنجلس و سانفرانسيسکو را پس از حملات تروريستی ۱۱سپتامبر بر عهده داشت و پس از آن برای حمایت از نیروهای آمریکایی در زمان جنگ عراق به منطقه اعزام شد.

يگان رزمی اتمی" نيميتس" معروف به ناو هواپیمابر نیمیتس،
این ناو را يک رزمناو موشک انداز، ۴ناو شکن موشک انداز، يک زير دريايی تهاجمی همراهی می کنند و در عرشه اين ناو بيش از ۸۰فروند هواپيمای شکاری-بمب افکن، شماری از هليکوپترهای تهاجمی، ضد زير دريايی و دو اسکادران هواپيماهای ويژه جنگ الکترونيک و تجسسی مستقر است.شایان ذکر است که اين ناو به بزرگترين کشتی جنگی دنيا معروف است.

یگان ضربتی اینترپرایز دارای ناو هواپیما بر به همین نام،
رزم ناو لیت گلف، ناوشکن های موشک انداز نیکولاس و ام سی فولو زیر دریایی تهاجمی آلکساندریا ؛ فرماندهی آن با آدمیرال ری اسپایسر از امیران با تجربه ایست که در رزمایش آزمایشی برای تمرین سناریو های مختلف علیه ایران در نوامبر2004 با رمز رعد جهانی"'گلوبال لایتنینگ" شرکت جسته است، وی با تجربه ترین دریادار خارجی است که در منطقه حضور دارد. وی تجربه ی جنگ خلیج، پشتیبانی از نیروهای آمریکایی در کوبیدن مواضع عراق در 6روز متوالی و همچنین آتش باری سنگین در حمله به افغانستان را در کارنامه ی خود دارد.[ناو اعزامی]

گفتنی است که غير از موارد فوق ۲ناو هليکوپتربر « باکسر»و پشتيبانی « بتن »در حال حفاظت! از خليج فارس و گشتزنی در آبهای منطقه هستند.

خیلی ممنون
و حالا 1 سوال
از سال 85 تا الان چه تعداد ناو اضافه شدن؟

عزيز برادر ديگه بقشو نمي دونم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دست برادران آمریکا درد نکنه با این کارشون در صورت جنگ احتمالی کار ما آسونتر می شه! حرکت این ناوها از جبه استراتژیک نظامی تنها به ضرر آمریکا هست ولی روحیه مردم نا آگاه رو تحت تاثیر قرار می ده! اگر بعضی دوستان می خوان بگن که این ناوها در حملات کوبنده!! نقش بسزایی دارند باید بگم هیچ حمله ای از نوع کوبنده وجود نداره و همیشه امکان پاسخگویی هست! icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.