Recommended Posts

تصویر
مسکو، 8 مرداد، خبرگزاری «ریا نووستی»/ روزنامه "نیویورک تایمز" نوشت "گری نورث" فرمانده نیروی هوایی آمریکا در خاورمیانه برنامه ای را برای تغییر نقش نیروی هوایی در عراق تدوین کرده است.
این روزنامه در شماره امروز خود افزود این برنامه برای زمانی طرح شده است که دولت آمریکا در آخرین ماههای دوران ریاست جمهوری بوش تصمیم بگیرد از تعداد سربازان خود در عراق بکاهد. "گری نورث" میگوید در این طرح نیروهای آمریکایی و ائتلاف در عراق اتکای بیشتری بر جتهای جنگنده و بمب افکنهای خود خواهند داشت.

به گفته وی با کمک این هواپیماها خطرات احتمالی علیه نظامیانی که برای ادامه آموزش به نیروهای عراقی در آن کشور باقی مانده اند، به حداقل خواهد رسید. ژنرال نورث در مصاحبه ای با این روزنامه در دفتر کارش در نقطه ای در جنوب غربی آسیا گفت باید در عین حال که به مسائل جاری رسیدگی کنیم برای آینده هم طرحهایی برای خود دست و پا کنیم و مهیای ان هم باشیم.

وی افزود در آینده که از تعداد نظامیان آمریکایی در عراق کاسته میشود نیروهای زمینی باقی مانده در این کشور اتکای بیشتری بر نیروی هوایی برای تامین امنیت خویش خواهند داشت.

وی عملیات نظارت هوایی را هم از جمله وظایف حساس نیروی هوایی امریکا در زمانی دانست که از تعداد واحدهای رزمی نیروی زمینی این کشور در عراق کاسته میشود. وی خاطر نشان ساخت در آینده از هواپیماهای تهاجمی بدون خلبان هم برای اجرای ماموریت های هوایی در عراق بیشتر استفاده خواهد شد. ژنرال نورث اذعان کرد که در حملات هوایی و ماموریتهای رزمی و بمباران نقاط تجمع دشمن در عراق همیشه احتمال تلفات غیر نظامی نیز وجود داشته است و نیروی هوایی همواره نگران این هم بوده است.


http://pe.rian.ru/mainline/20080729/115141903.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
-------------------------------------------------------------------------------- یک خبرگزاری روسیه ادعا کرد: "ایران و آمریکا به همراه چند ارتش دیگر منطقه ای در یک تمرین نظامی «مشترک» در جمهوری قرقیزستان شرکت کرده اند." اینترفاکس در گزارشی مدعی شد: "یک تمرین پایگاه فرماندهی با اسم رمز «همکاری منطقه ای 2008» و با مشارکت کشورهایی چون ایران و آمریکا از روز 15 جولای در جمهوری قرقیزستان آغاز شده و تا 24 جولای ادامه خواهد یافت." اینترفاکس به نقل از سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع قرقیزستان نوشت: "این تمرین نظامی که با کمک شبیه سازی رایانه ای صورت می گیرد در راستای همکاری های منطقه ای و تماس های نظامی دوجانبه بین نیروهای مسلح قرقیزستان و فرماندهی مرکزی آمریکا در بیشکک (قرقیزستان) است." اینترفاکس از بیان علت حضور ایران در چنین تمرینی که با مشارکت آمریکا برگزار می شود خودداری کرده اما فرماندهی مرکزی آمریکا در بیشکک با تکذیب این خبر اعلام کرد: "ایران به هیچ نحو در تمرین مشترک «همکاری منطقه ای» حضور ندارد." بنا به اعلام فرماندهی مرکزی آمریکا کشورهای درگیر در این تمرین نظامی شامل قرقیزستان، آمریکا، تاجیکستان، قزاقستان، پاکستان و افغانستان هستند. در همین حال دکتر ان.جاناردان یک کارشناس سیاسی مستقر در امارات در خصوص این خبر به پایگاه «مدیا لاین» گفت: "تحولات اخیر بین ایران و آمریکا را باید از زاویه مثبت نگریست به ویژه اینکه فعل و انفعالاتی بین دو کشور در گذشته نزدیک رخ داده، مذاکره دو کشور درباره برقراری ثبات در عراق و نیز مذاکرات اخیر در ژنو بر سر موضوع هسته ای." وی افزود: "در هر صورت خوب است که ایران و آمریکا به جای آنکه در مقابل هم قرار داشته باشند در کنار هم می نشینند. مشخصا این یک گام به جلو از نگاه تلاش برای خودداری از لفاظی هاست." به نوشته اینترفاکس بخش نخست تمرین یاد شده که بخش نظری آن محسوب می شود در ارتباط با استفاده از فناوری های رایانه است و بخش عملی آن که از روز 18 جولای آغاز شده به فعل و انفعالات بین گروه های مختلف اطلاعاتی، لجستیک، عملیاتی، رسانه و پاکسازی پس از وضعیت های اضطراری اختصاص دارد. گفتنی است قرقیزستان تنها کشور آسیای میانه است که پایگاه هوایی آمریکا در آن مستقر است. منبع: سايت علمي دانشجويان http://www.daneshju.ir

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بابا اينا همش جنگ تبليغاتيه! اين خبرهاي عجيب و غريب رو نديد من فلبم ضعيفه يهو پس ميفتم!! icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آفتاب: آمریکا با بررسی ایجاد سامانه دفاع ضد موشکی برای اسراییل موافقت کرد. به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، «رابرت گیتس» وزیر دفاع ایالات متحده روز گذشته در دیدار با «ایهود باراک» وزیر دفاع رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کشورش برای حمایت از اسراییل موضوع توسعه سامانه دفاع ضد موشک به اسراییل را بررسی خواهد کرد. گیتس که در کنفرانس مطبوعاتی در واشینگنتن و با حضور همتای اسراییلی‌اش سخن می‌گفت افزود: «این ایده از آنجا نشات می‌‌گیرد که ما علاقه‌مندیم که از اسراییل با کمک یک سامانه دفاعی چند لایه در برابر تهدیدات منطقه‌ای دور و نزدیک حمایت کنیم». در کنار ایجاد رادار، گیتس همچنین با سامانه هشداردهنده پرتاب موشک نیز موافقت کرده است. این سامانه برای موشک‌های کوتاه برد همچون راکت و توپ نیز کاربرد دارد. در همین رابطه «ایهود باراک» وزیر دفاع رژیم صهیونیستی نیز از ایالات متحده خواست سیاست‌های خود را به گونه‌ای تدوین و طراحی نماید که تمامی گزینه‌های ممکن در برابر ایران همچنان روی میز قرار داشته باشند. بارا ک با بیان این سخن به طور تلویحی از آمریکا خواست به اقدام نظامی علیه ایران نیز بیاندیشد. منبع : خبرگزاري آفتاب

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مسکو، 9 مرداد، خبرگزاری «ریا نووستی»/ گروهی از دانشمندان آمریکا از انستیتوی فناوری ماساچوست پیشنهاد کردند که می توان از فلس ماهی "پولیپتروس" سنگالی بعنوان مدلی برای ساخت زره استفاده کرد.

به گزارش «ریا نووستی» از مجله" ناچر ماتریلاس"، تحقیقات نشان می دهد که طی 96 میلیون سال این ماهی به طور طبیعی سیستم دفاعی چند سطحی موثری در برابر خطرات ایجاد کرده است.

برای آزمایشات از چندین مدل پولک از ماهی استفاده شده است. ضخامت هر کدام از این پولک ها در حدود 500 میکرومتر است. در مرحله اول تحقیقات هندسی و ترکیب نمونه ها مطالعه شد. درنتیجه معلوم شد که آنها از چهارلایه مختلف نسبت به ترکیب مکانیکی مواد تشکیل شده اند. این لایه ها دارای ضخامت های مختلف بوده و در برخی از جاها به داخل یکدیگر فرو رفته اند.

سپس آزمایش مقاومت و پایداری این فلس ها انجام شد. برای این منظورآنها تحت فشاری قرار گرفتند که معمولا در جریان حمله به پلیپتروس ها از سوی ماهی های بزرگتر صورت می گیرد. معلوم شد که فلس به طور ویژه ای انرژی جنبشی ناشی از حملات را پخش کرده و از ورود آنها به بافت های نرم حفظ می کند و بدین ترتیب از جراحت جلوگیری بعمل می آید.

http://pe.rian.ru/defense_safety/technika/20080730/115215706.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مسکو، 25 تیر، خبرگزاری «نووستی»/ "الکساندر میخییف" معاون مدیر کل کمپانی "روس ابارون اکسپورت" (کمپانی دولتی و انحصاری در فروش تجهیزات نظامی) روز سه شنبه طی مصاحبه ای اختصاصی با «نووستی» اعلام نمود که این کشور آماده فروش جنگنده جدید سوخوی-35 به هند، مالزی و الجزایر است.

وی در نمایشگاه بین المللی هوا-فضای فارنبورو-2008 اظهار داشت: "الجزایر، مالزی و هند، کشورهایی هستند که شرکای ما می باشند. اگر آنها تمایل داشته باشند، ما به آنها جنگنده سوخوی-35 را پیشنهاد می دهیم".

نمایشگاه یادشده طی روزهای 24 تا 30 تیر ماه در انگلیس برگزار می شود.

وی همچنین اطلاع داد که طی این نمایشگاه تبادل اطلاعاتی بین کارشناسان روس و نمایندگان کمپانی های خارجی انجام می شود.

وی افزود: "بسیاری از کمپانی های خارجی، از جمله می خواهند در پروژه های هلی کوپتری ما شرکت داشته باشند، تقاضا برای آن بسیار زیاد است و حجم این نوع کار همچنان افزایش می یابد".

جنگنده چند منظوره سوخوی-35 از نسل 4++ و در طرح آن از فناوری های هوایی نسل پنجم که تامین کننده برتری های جنگی بر هواپیماهای مشابه است به طور گسترده ای استفاده شده است.

تولید انبوه و عرضه جنگنده جدید روسی به خریداران در داخل و خارج کشور برای سال های 2010-2011 پیشبینی شده است. قرار است این جنگنده به کشورهای جنوب شرق آسیا، آفریقا، خاور نزدیک و آمریکای جنوبی صادر شود.
http://pe.rian.ru/defense_safety/technika/20080715/114029093.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مسکو، 11 مرداد، خبرگزاری «ریا نووستی»/ "ایگور دیگالو" دستیار فرمانده کل نیروهای دریایی فدراسیون روسیه روز جمعه به «ریا نووستی» اطلاع داد که زیردریایی اتمی موشکبر "ریازان" متعلق به ناوگان شمالی با موفقیت موشک بالستیک را از آبهای دریای بارنتس پرتاب کرد. وی گفت که در زمان مقرر کلاهک موشک به میدان نظامی "کورا" در کامچاتکا رسیده و به هدف فرضی اصابت کرد. به گفته وی این پرتاب از زیر آب انجام شد. فرماندهی زیردریایی اتمی موشکبر "ریازان" را "ایگور استپاننکو" بر عهده داشت. دیگالو اطلاع داد که "ولادیمیر ویسوتسکی" فرمانده نیروهای دریایی فدراسیون روسیه به سرنشینان این زیردریایی پرتاب موفقیت آمیز را تبریک گفت.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مسکو، 12 مرداد، خبرگزاری «ریا نووستی»/ وزارت امور خارجه آمریکا فروش تسلیحاتی به ارزش 10,7 میلیارد دلار از جمله تانک های آمریکایی М1А1 Abrams تولید General Dynamics به ارزش 2,16 میلیارد دلار را مورد تایید قرار داد. به گزارش «ریا نووستی» از خبرگزاری "رویتر" به غیر از اینکه کمپانی های Honeywell International Inc و "ژنرال موتور" آمریکا نیز برای تولید تانک و صدور انها به عراق بکار گرفته خواهند شد. کنگره آمریکا از 31 جولای به مدت یک ماه می تواند فروش این اقلام را به عراق مسدود نماید. روز قبل گزارش شده بود که پنتاگون به کنگره آمریکا پیشنهاد تصویب معامله فروش هلی کوپتر، موشک و دیگر تجهیزات نظامی به میزان 2,4 میلیارد دلار را ارائه داده است. طرف اصلی این قرارداد ها یا کمپانی Boeing خواهد بود و یا Bell Helicopter(زیر مجموعه کمپانی آمریکایی Textron Inc). در کل دولت عراق درخواست خرید 24 فروند هلی کوپتر، 24 موتور تولید " Rolls-Royce"، 1230 قبضه خمپاره انداز، 240 موشک، 15 هزار گلوله خمپاره، 24 مسلسل سنگین و غیره را به آمریکا ارائه داده است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به همین سادگی عراق تبدیل به مستعمره آمریکا شد. ساده تر از آنی که فکرش را بکنید! شوروی و فرانسه 70 میلیارد دلار ازش خوردن دیگه بسشون بود الان نوبت آمریکا و انگلیس رسیده! باید منتظر قراردادهای بسیار بیشتر و سنگینتر در تمام زمینه ها مابین عراق و آمریکا باشیم. به علاوه دزدی روزانه 2000000 بشکه نفت عراق که با قیمت کنونی نفت سالانه صد میلیارد دلار ارزش دارد. خوبه دیگه یه سفره 30000000000000 دلاری پهن کردن و دارن میخورن! icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
وزارت امور خارجه آمریکا فروش تسلیحاتی به ارزش 10,7 میلیارد دلار از جمله تانک های آمریکایی М1А1 Abrams تولید General Dynamics به ارزش 2,16 میلیارد دلار را مورد تایید قرار داد. به گزارش «ریا نووستی» از خبرگزاری "رویتر" به غیر از اینکه کمپانی های Honeywell International Inc و "ژنرال موتور" آمریکا نیز برای تولید تانک و صدور انها به عراق بکار گرفته خواهند شد. کنگره آمریکا از 31 جولای به مدت یک ماه می تواند فروش این اقلام را به عراق مسدود نماید. روز قبل گزارش شده بود که پنتاگون به کنگره آمریکا پیشنهاد تصویب معامله فروش هلی کوپتر، موشک و دیگر تجهیزات نظامی به میزان 2,4 میلیارد دلار را ارائه داده است. طرف اصلی این قرارداد ها یا کمپانی Boeing خواهد بود و یا Bell Helicopter(زیر مجموعه کمپانی آمریکایی Textron Inc). در کل دولت عراق درخواست خرید 24 فروند هلی کوپتر، 24 موتور تولید " Rolls-Royce"، 1230 قبضه خمپاره انداز، 240 موشک، 15 هزار گلوله خمپاره، 24 مسلسل سنگین و غیره را به آمریکا ارائه داده است. نووستي

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عراق كه دولتي نداره انگار آمريكا داره پولاشو از اين جيب ميذاره تو جيب ديگش

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اولا عراق دولت داره و اين دولت بصپرت كامل دست نشانده آمريكا نيست. در ثاني خريدهاي سنگين نظامي براي عراق در حال حاضر و با توجه به حضور اشغالگران در اين كشور زود است.اين هزينه ها بايد صرف معيشت مردم فقير عراق و بازسازي آن شود. :oops: من نمي دونم اين اعراب چرا اينقدر دوست دارن اسلحه بخرن.حالا بگيم عربستان و امارات وضعشون خوبه ولي عراق چي :mrgreen: icon_cheesygrin شايد اين اسلحه ها رو براي جنگ با اسراييل و نابودي اون مي خرن icon_cheesygrin icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فکر کنم میخواهند دولت عراق را با این معاملات سنگین ، همیشه به خودشان بدهکار نگه دارند و با این روش مدت حضور خود را برای مکیدن منابع عراق افزایش دهند . به نظر شما اینطور نیست ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ليبي در حال مذاكره با روسيه براي خريد سلاح‌هاي روسي و همكاري مسكو در ساخت نيروگاهي هسته‌اي در خاك ليبي است. به گزارش خبرگزاري فرانسه، ولاديمير پوتين، نخست‌وزير روسيه روز گذشته پس از ديدار با البغدادي المحمودي، همتاي ليبيايي خود در مسكو،‌ پايتخت روسيه از تمايل ليبي به خريد جنگ‌افزارهاي روسي از جمله موشك‌هاي زمين به هوا، تانك، هلي‌كوپتر و جت به ارزش دو ميليارد دلار خبر داد. (چرا نمیتونم این رو در بخش اخبار نظامی بذارم؟؟!؟)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.