Recommended Posts

خدا كنه به همون ليبي بدن اين امارات همينجوريش كلي دردسر سازه جزاير سه گانرو مي خواد و ... اگه رافال بهش بدن فردا مياد قشم و كيشم مي گيره (شوخي) در كل اين عرب ها هر چقدرم جنگنده بخرند هيچي نيستن يك تامكت رو ببينند سريع اجكت مي كنند. icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فرانسه حدود 5 يا 6 سال پيش مي خواست به ما 50 فروند ميراژ بفروشه و از ميراژهاي عراقي فراري به ايران پشتيباني فني بكنه.اين قرارداد در چارچوب مشاركت غرب در مبارزه با قاچاق مواد مخدر صورت گرفته بود كه انجام نشد. اگه اوضاع و احوال يه كم مساعد بشه شايد بشه رافايل بخريم. icon_cool :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فكر كنم بايد به فكر مذاكره با اين طالبها باشيم.چون تامين قطعات شينوك و كبري براي ما حياتيه. icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
طالبان اگه يه كار خوب كرده باشه همينه icon_cool :oops: طالبان بهتره اينارو بده به ما نه افغانيا اخه اونا چه ميدونن بالگرد نظامي چيه :lol: :cry:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حالا اونا مي گن افغانستان ماهم ميگيم افغانستان icon_cool :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
البته يكم پشتي باني كرده از جنگنده هاي فراري عراق به ايران icon_cool :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]گم شدن چندصد قطعه موشك‌ هسته‌يي در آمريكا[/align]

به گفته برخي مقامات آشنا با يكي از گزارشات پنتاگون درباره پادمان‌هاي هسته‌يي واشنگتن به نظر مي‌رسد ارتش آمريكا چندصد قطعه تشكيل دهنده موشك‌هاي هسته‌يي را گم كرده است.

به گزارش ايسنا، به دنبال تحقيقاتي كه اخيرا انجام گرفت و نيروي نظامي آمريكا به خاطر حمل اشتباه چندين كلاهك موشك هسته‌يي به تايوان مقصر شناخته شد، رابرت گيتس، وزير دفاع آمريكا دو تن از مقامات ارشد نيروي هوايي اين كشور را اخراج كرد. همان تحقيقات نشان داده است كه نيروي هوايي آمريكا چندصد قطعه از اجزاي تشكيل دهنده موشك‌هاي هسته‌يي را كه پيش از اين در انبار هسته‌يي‌اش وجود داشت، گم كرده است.

به گزارش روزنامه فايننشيال تايمز، يكي از مقامات آمريكايي گفت كه تعداد قطعات گم شده بيش از هزار قطعه است.

گم شدن اين قطعات جديد‌ترين مساله‌ي خجالت‌آور براي نيروي هوايي آمريكا است كه سال گذشته نيز مجبور شد توضيح دهد چرا يك بمب افكن آمريكايي كه برفراز آمريكا حركت مي‌كرد به اشتباه حامل شش موشك هسته‌يي بود.

اين اتفاقات موجب شده افزايش نگراني‌ها درباره پادمان‌هاي هسته‌يي آمريكا است كه كشورهاي ديگر را به تشديد اقدامات منع اشاعه تشويق كرده است.

گيتس پس از اعلام خبر اخراج دو مقام ارشد نيروي هوايي آمريكا گفت كه آدميرال كركلند دونالد، مسئول اين تحقيقات گفته است كه هر دو اتفاق يك دليل مشترك داشت كه آن دليل "تضعيف استانداردهاي هسته‌يي و عدم وجود نظارت‌هاي موثر توسط مقامات نيروي هوايي آمريكا بود".

گيتس افزود كه پنتاگون در حال ارزيابي "انبار همه مواد هسته‌يي موجود است تا كنترل موثر اين قطعات حساس و محرمانه را مجددا برقرار كند".

يك مقام عالي‌رتبه وزارت دفاع آمريكا گفت: طبق گزارش پنتاگون مشكلاتي در زمينه‌ي دفاتري كه قطعات موشكي مذكور در آن ثبت شده بود، وجود دارد؛ اما وي تاكيد كرد كه نشاني حاكي از اينكه اين قطعات به دست كشورهايي رسيده است كه نبايد بدان‌ها دست مي‌يافتند، وجود ندارد.

داريل كيمبال، مدير اجرايي سازمان كنترل تسليحاتي در واشنگتن گفت كه اين مساله "بسيار مهم و نگران‌كننده" است، چرا كه نشان مي‌دهد آمريكا نمي‌تواند نظارت و كنترلي را كه گيتس بدان اشاره داشت، برقرار كند.

گوردون جاندروئه سخنگوي شوراي امنيت ملي آمريكا از اظهارنظر درباره اين خبر خودداري كرد، اما گفت كه كاخ سفيد مطمئن است گيتس در مذاكرات با مقامات نيروي هوايي آمريكا به همه اين مسائل خواهد پرداخت.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عجب! اینها فکر می کنند همه مثل خودشان خرند؟! یعنی ما نمی دونیم که آمریکا این موشک ها رو در تایوان به چه منظور مستقر کرده دیگه؟! icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ولي كاش اون ميراژها رو خريده بوديم.توي اين آشفته بازار تهديد در حمله به تاسيسات اتمي خيلي بدردبخور بودن. در ثاني با استقرار اين 62 ميراژ در شرق كه با رادار و ايونيك مدرن تجهيز شده بودن امنيت مرزهاي شرقي رو هم بهبود مي داديم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگه كسي از دوستان مي دونه كه چرا بودجه نظامي ما افزايش پيدا نمي كنه لطفا بگه بابا ما كه مخالف پيشرفت جنگنده هاي توليد داخل نيستيم ولي خداييش كدوم جنگنده توليد داخل ميتونه با هواپيماهاي مدل روز مقابله كنه لااقل در كنار هزينه كرد براي توليد داخلي اگه ميشد اين كار هم انجام بشه به نظرم خالي از فايده نبود .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ميراژ اف جنگنده ي خوبي و بهتره اگر قرار يه مقدار براي نيرو هوايي خرج كنيم خوب يك جنگنده ي خوب و جديد رو تهيه كنيم تازه نه از كشوري كه طرفدار اسراييل اونم خيلي زياد. ما هنوزم فرصت داريم و مي تونيم نيروي هوايي رو اپ گريد كنيم ولي يه مقدار بايد با سياست عمل كنيم من بازم مي گم اين روس ها اصلا گزينه مناسبي نيستند اما جنگنده هاي واقعا خوبي دارند بجاي اون 62 ميراژ ميشه چند تا سوخو 30 خريد؟ سوخو 35 گرون مي دهند پس حالا حالا ها نمي تونيم اين جنگنده رو بخريم ولي سوخو 30 فكر كنم وضعيت طوري باشه كه بتونيم يه چندتايي بخريم ميگ 31 كه فقط رهگيره و اگر بخريم فشار ها بسيار افزايش پيدا مي كنه بهتره به فكر خريد تعداد 2 تا اسكادران سوخو 30 باشيم چون واقعا به يك جنگنده ي به روز و قدرتمند و چند كاره نياز داريم الان ما هيچ جنگنده اي رو نداريم كه توانايي بالايي در درگيري با اهداف زميني و هوايي و دريايي باشه همه جنگنده هامون يا يك كاره اند يا بسيار قديمي.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]تصویر
[/align]
مسکو، 1 تیر، خبرگزاری «نووستی»/ کمپانی Lockheed Martin انجام اولین آزمایش پروازی نمونه تجربی جنگنده نسل پنجم F-35В با موتور شتاب دهنده پروازی و فرود عمودی را تایید کرد.

به گزارش Flight Global پرواز نمونه تجربی این جنگنده نامرئی که نام BF-1 گرفته در حدود ساعت 11 صبح روز 11 ژوئن در فرودگاه شهر فورت اورت ایالت تگزاس انجام شد. این پرواز نیم ساعت به طول انجامید. جزئیات دیگری از این پرواز منتشر نشده است.

ماه گذشته کمپانی Lockheed Martin یک سری آزمایشات زمینی بر روی جنگنده F-35В جهت اندازه گیری کشش عمودی موتور آن انجام داد. بعد از آن تصمیم گرفته شد که مراحل بعدی آزمایش صورت گیرد.

نمونه تجربی BF-1 مدلی با بدنه و موتور تکامل یافته است. تغییرات انجام شده در جنگنده آینده، در سال 2004 و در جهت کاهش وزن آن بود.

پیش از آن پروازهای آزمایشی اولین نمونه تجربی به نام AA-1 انجام شده بود اما این هواپیما به صورت سازه اولیه ساخته شده و به کلیه نکاتی که برای این طرح در نظر گفته شده بود، مجهز نبود.

جنگنده F-35B قرار است جایگزین هواپیماهای AV-8 Harrier II و F/A-18 Hornet یگان هوایی تفنگداران دریایی آمریکا و هواپیماها Harrier GR7/GR9 نیروی هوایی و یگان هوایی نیروی دریایی انگلستان شود.

انتظار می رود که تولید انبوه این جنگنده از سال 2009 آغاز گردد. تصمیم ذیربط باید در پایان دوره آزمایشات پروازی نمونه تجربی BF-1 اتخاذ شود. قرار است که هواپیماهای مذکور از سال 2012 در اختیار ارتش قرار داده شوند.

[align=center]
تصویر

تصویر
[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بازم ممنون اقا فلانكر ببخشيد منظورش ار نامريي چيه؟ يعني از رپتور پنهان كار تره؟ جنگنده ي فوق العاده اي قيمت خوبي داره و كارايي بالا و براي ناوهاي هواپيما بر بسيار مناسب به دليل عمود پرواز بودنش راستي من يجا خوندم كه يك اف 35 مي تونه كار 2 تا سوپر هورنت رو انجام بده ولي به نظر من نمي تونه به اندازه ي يك اف 18 تسليحات حمل كنه و كوبندگي اف 18 داشته باشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.