Recommended Posts

ژاپن بدنبال تسلیحات جدید آمریکایی

 

ژاپن از خرید 3 نوع هواگرد آمریکایی خبر داد.

وزارت دفاع ژاپن در اعلامیه از انتخاب هواپیمای V-22 و پرنده هشدار زودهنگام هوابرد E_2D و همچنین پهپاد گلوبال هاوک برای ارتش خود خبر داد. ارتش ژاپن برای مدرنیزه کردن قوای خود در سالهای اخیر تلاش های گسترده ای را به انجام رسانده است و اخیرا نیز با خرید جنگنده پنهان کار اف 35 سعی در افزایش توان هوایی خود دارد.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

هواپيماي بدون سرنشين ساخت اسرائيل متعلق به نيروي دريايي هند سقوط کرد

 

 

یک مقام وزارت دفاع هند اعلام کرد یک هواپیمای بدون سرنشین ساخت اسرائیل متعلق به نیروی دریایی هند که ویژه عملیات شناسایی بود روز چهارشنبه در ایالت گوجرات کوچ در غرب این کشور سقوط کرد.
آبهیشِک ماتیمان افسر روابط عمومی وزارت دفاع هند در احمدآباد با اشاره به این مطلب خاطر نشان کرد هواپیمای بدون سرنشین موسوم به quotation mark هِرون quotation mark که متعلق به این وزارت بود و برای عملیات شناسیی در منطقه از آن استفاده می شد در نزدیکی روستایی در استان گوجارات کوچ سقوط کرد.
وی همچنین اظهار داشت این هواپیمای بدون سرنشین تقریبا سیزده میلیون دلار ارزش داشت.
به گزارش خبرگزاری شین هوا از دهلی نو، این مقام هندی در ادامه افزود «پس از انجام تحقیقات علت وقوع این حادثه روشن خواهد شد.از آنجا که هواپیمای بدون سرنشین از طریق سامانه کنترل از راه دور هدایت می شود و کسی در آن حضور ندارد علت دقیق حادثه هنوز نامشخص است».

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ژاپن در حال بررسي راه هاي صادرات تسليحات است

 

 

ژاپن در حال بررسی تشکیل یک نهاد مالی تحت حمایت دولت برای صادرات تسلیحات است ، اقدامی که باعث سرعت گرفتن تلاش های شینزو آبه نخست وزیر ژاپن برای تغییر در کشوری خواهد شد که در گذشته کشوری صلح طلب بوده است و همچنین باعث تقویت روابط امنیت منطقه ای توکیو خواهد شد آن هم در حالی که قدرت نظامی چین رو به افزایش است.
به گزارش خبرگزاری رویترز از توکیو ، چهار فرد دخیل در این روند در مصاحبه با رویترز گفنتد دولت ژاپن به عنوان نخستین اقدام قصد دارد مشاوران را گردهم آورد تا راهی را برای تامین بودجه فروش تجهیزات نظامی و تسلیحات شرکت های ژاپنی و همچنین تامین بودجه همکاری صنعت دفاعی ژاپن در خارج بررسی کنند.
این افراد که به علت حساسیت موضوع خواستند نامشان فاش نشود افزودند یکی از راه های احتمالی که قرار است بررسی شود این است که یک نهاد تحت حمایت دولت مانند بانک همکاری بین المللی ژاپن و آژانس همکاری بین المللی ژاپن ، تامین مالی پروژه های نظامی را به عهده بگیرند.
وزارت دفاع ژاپن از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است اما یک سخنگوی این وزارتخانه در پاسخ به پرسش رویترز گفت :« ما در حال بررسی گزینه هایی در ارتباط با تجهیزات دفاعی هستیم. اما در حال حاضر هیچ چیزی مشخص نیست.»
آبه هفته گذشته پارلمان را منحل کرد و برگزاری انتخابات پارلمانی را در تاریخ 14 دسامبر خواستار شد ، انتخاباتی که پیش بینی می شود حزب لیبرال دموکرات وی و شریک ائتلافی این حزب در آن پیروز شوند.
منابع دخیل در این روند تصریح کردند نشست هیئت مشاوران پس از برگزاری انتخابات پارلمانی برگزار خواهد شد. این هیئت شامل 10 عضو ازجمله یک کارشناس حقوقی و یک کارشناس بانکداری و همچنین مدیران صنعت دفاعی و دانشگاهیون خواهد بود.
یکی از این منابع گفت این هیئت هر چیزی ازجمله تامین مالی تا بازاریابی را بررسی خواهد کرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تجهیز رژیم صهیونیستی با بمب‌های هوشمند

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، اعلام کرد که شرکت بوئینگ، نیروی هوایی ارتش اسرائیل را به 3000 بمب هوشمند که می‌تواند به طور دقیق به اهداف اصابت نماید، مجهز خواهد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از"فلسطین الان"؛ وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، اعلام کرد که شرکت بوئینگ، نیروی هوایی ارتش اسرائیل را به 3000 بمب هوشمند که می تواند به طور دقیق به اهداف اصابت نماید، مجهز خواهد کرد. 

بودجه این معامله، از منبع کمکهای آمریکا به اسرائیل تامین می شود که اجرای آن طی دو سال صورت می گیرد.

بنابر گزارش منابع رسانه‌ای، هزینه این معامله، حدود 82 میلیون دلار خواهد بود که طی آن رژیم صهیونیستی به 3000 بمب هوشمند از نوع "جی دام" مجهز می‌گردد. 

گفتنی است بمب‌های مذکور، به صورت هوشمند، به اهداف خود اصابت می‌کند؛ هرچند اسرائیل در جنگ اخیر خود علیه غزه، به صورت گسترده از این بمب‌ها استفاده کرده است.

http://www.tabnak.ir/fa/news/453190/%D8%AA%D8%AC%D9%87%DB%8C%D8%B2-%D8%B1%DA%98%DB%8C%D9%85-%D8%B5%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%A8%D9%85%D8%A8%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 رزمایش کشتی‌های جنگی روسیه در کانال مانش

 

سخنگوی ناوگان شمالی روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری دولتی ریا نووستی گفت، یک اسکادران از کشتی‌های جنگی روسیه وارد کانال مانش شده‌اند که در شمال فرانسه و جنوب انگلیس واقع شده است
به گفته وی، اسکادران ناوگان شمالی به رهبری کشتی ضد زیر دریایی «سورومورسک» از تنگه «دوور» گذشته است و هم‌اکنون در آب‌های بی‌طرف خلیج «سین» در شمال فرانسه منتظر است تا طوفان عبور کند.
با این حال یک مقام سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گزارش ریا نووستی را درباره این که اسکادران کشتی‌های جنگی روسیه قرار است در کانال مانش مانور برگزار کنند، رد کرد.
وزارت دفاع و نیروی دریایی روسیه در این باره اظهار نظری نکرده‌اند اما وزارت دفاع فرانسه با تایید این خبر گفت که این غیرعادی نیست که کشتی‌های جنگی روسیه وارد کانال مانش شوند. سرویس اطلاع‌رسانی وزارت دفاع فرانسه در ادامه گفت: کشتی‌های جنگی روسیه قرار نیست رزمایش برگزار کنند. آنها پیشتر نیز وارد همین محدوده شده بودند و طی یکسال این اتفاق بارها رخ می‌دهد.
از سوی دیگر سخنگوی ناتو نیز اعلام کرد که از مکان کشتی‌های جنگی روسیه مطلع هستند. وی گفت: طبق اطلاعات ما، کشتی‌های مذکور در حال رفتن بودند اما به دلیل آب‌وهوای نامساعد حرکتشان به تاخیر افتاد. آنها قرار نیست مانور برگزار کنند در حالی که برخی از رسانه‌های روسی چنین تیتری استفاده کرده بودند.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به گزارش تسنیم فرمانده هوافضا سپاه اعلام کرد که
بردپهپادهای سپاه به 3هزارکیلومتر رسید.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آزمايش موفق موشک جدید اتمی روسیه

 

 

وزارت دفاع روسیه با اعلام خبر آزمایش موفقیت آمیز موشک اتمی جدیدی به نام "بولاوا" افزود: این موشک برای حمل کلاهک هسته ای طراحی شده است.

موشک جدید روسیه روز جمعه، از زیردریایی هسته ای الکساندر نیوسکی در منطقه دریایی بارنتز شلیک شد و در مقر نظامی روسیه در شرق دور بنام کامچاتکا بر زمین فرود آمد.
بر اساس این گزارش، پرتاب موفقیت آمیز این موشک دوازده متری می تواند نقطه عطفی در تقویت نیروی هسته ای روسیه باشد.
پیش از این روسیه در ماه سپتامبر یک موشک دیگر را با موفقیت آزمایش کرده بود اما آزمایش موشک "بولاوا" چندین بار به علت مشکلات فنی به تاخیر افتاده بود.
در ماه سپتامبر پس از آزمایش موشک اتمی روسیه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور گفته بود کشورش تلاش می کند در رویارویی با تهدیدات امنیتی رو به رشد، توان خود را در بخش بازدارندگی هسته ای حفظ کند.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

رئيس سازمان صنايع دفاعي ترکيه :‌ هدف ما رسيدن به 25 ميليارد صادرات است

 

 

رئیس سازمان صنایع دفاعی ترکیه گفت : هدف این سازمان دستیابی به 25 میلیارد دلار صادرات است.
 اسماعیل دمیر دیروز در سخنانی در همایشی که در نمایشگاه انجمن بازرگانان و صاحبان صنایع مستقل ترکیه (‌ موسوم به موسیعاد) برگزار شد ،‌ گفت : بخش صنایع دفاعی ترکیه اهداف بسیار بزرگی برای سال 2023 میلادی مشخص کرده است.
وی گفت :‌ مصمم هستیم صادرات صنایع دفاعی ترکیه را از 1/5 میلیارد دلار کنونی به 25 میلیارد دلار در سال 2023 میلادی برسانیم.
اسماعیل دمیر همچنین تاکید کرد ، یکی از اهداف ما آنست که تا سال 2023 میلادی دستکم 5 شرکت از شرکت های فعال در بخش صنایع دفاعی ترکیه در میان صد شرکت مهم جهان قرار گیرند.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

چين و ژاپن تسليحات به جا مانده از جنگ جهاني دوم را منهدم مي کنند

 

 

وزارت امور خارجه اعلام کرد چین و ژاپن انهدام تسلیحات شیمیایی را که توکیو در پایان جنگ جهانی دوم در شمال شرق چین رها کرده است آغاز می کنند.
بنا بر اعلام این وزارتخانه ، عملیات انهدام این تسلیحات امروز دوشنبه در منطقه ای واقع در استان جیلین چین آغاز خواهد شدکه بیشترین مقادیر تسلیحات شیمیایی به جا مانده از جنگ جهانی دوم در آنجا شناسایی شده است.
 ژاپن در پایان جنگ جهانی دوم دست کم دو میلیون تن تسلیحات شیمیایی را در 15 استان چین رها کرد و بخش اعظم این تسلیحات در سه استان هیلونگ جیانگ ، جیلین و لیائونینگ واقع در شمال شرق این کشور قرار دارد.
به رغم اینکه دهها سال از پایان این جنگ می گذرد این تسلیحات همچنان جان شهروندان چینی را تهدید می کند و خطری جدی برای محیط زیست این کشور محسوب می شود.
مطابق با کنوانسیون منع تسلیحات شیمیایی و یادداشت تفاهمی که چین و ژاپن در سال 1999 در زمینه انهدام تسلیحات شیمیایی رها شده امضاء کردند ، توکیو ضمن حمایت مالی از این عملیات فن آوری و تجهیزات مورد نیاز را تامین خواهد کرد و چین نیز حمایت های لازم را به عمل خواهد آورد.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 نمایشگاه بین المللی تجهیزات دفاعی در پاکستان افتتاح شد

 

 

 هشتمین نمایشگاه بین المللی صنایع و تجهیزات دفاعی (IDEAS  با حضور نخست وزیر پاکستان و وزیر دفاع این کشور در شهر کراچی افتتاح شد.

هیاتی از جمهوری اسلامی ایران نیز به ریاست سردار 'علی عبداللهی' معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح برای بازدید از این نمایشگاه به کراچی سفر کرده است.
همچنین تعدادی از مقامات عالی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از این نمایشگاه دیدن می کنند.
136 شرکت خارجی و 34 شرکت پاکستانی فعال در زمینه تولید تجهیزات دفاعی و نظامی تازه ترین دستاوردهای خود را در این نمایشگاه چهار روزه به معرض نمایش می گذارند.
'رانا تنویر حسین' وزیر تولیدات دفاعی پاکستان هدف از برگزاری این نمایشگاه را افزایش تعاملات میان صنایع دفاعی پاکستان با سایر کشورها و معرفی محصولات دفاعی پاکستان اعلام کرده است.
روسیه از جمله کشورهای شرکت کننده در این نمایشگاه است که امسال با توجه به بهبود روابط اسلام آباد- مسکو و گسترش روابط دو طرف به ویژه در زمینه همکاری های نظامی و دفاعی، برای نخستین بار در این نمایشگاه حضور می یابد.
قرار است در حاشیه این نمایشگاه بین المللی، دیدارهای مهمی میان مقامات و مسوولان نظامی و دفاعی کشورهای شرکت کننده انجام شود و قراردادهای مختلف خرید و فروش تجهیزات دفاعی میان کشورهای شرکت کننده امضا شود.
برخی محصولات صنایع دفاعی پاکستان از جمله تانک 'الخالد'، هواپیمای جنگنده مدل 'JF-17 '، نفربرهای زرهی و قایق های موشک انداز در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته شده است.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در جلسه فوق العاده هیات دولت اختصاص اعتبار برای تقویت بنیه دفاعی کشور در سال 94 تصویب شد. :applause:

  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

روسیه در تدارک مانورهای نظامی تمام عیار در 2015؛ بیش از 4000 رزمایش

 

 ارتش روسیه اعلام کرد سال آتی بیش از 4000 هزار مانور نظامی برگزار خواهد کرد و بزرگترین رزمایش در تابستان آتی با حضور ده‌ها هزار نیرو انجام می‌شود.

روسیه شمار مانورهای نظامی خود را برای ارتقای سطح آمادگی نیروهایش افزایش داده است تا در صورت رویارویی با غرب از آمادگی لازم برخوردار باشد.
سخنگوی منطقه نظامی مرکزی روسیه با اشاره به مانورهای «مرکزی 2015» گفت: این رزمایش‌ها در دوران تابستان و به صورت همزمان در چندین منطقه نظامی روسیه و خارج برگزار می‌شود.
در جریان مانورهای مذکور ده‌ها هزار تن از نیروها از تمام شاخه‌های نیروهای مسلح حضور خواهند داشت و تسلیحات جدید آزمایش می‌شود.
وزارت دفاع روسیه در ادامه تاکید کرد که در جریان سال 2014 بیش از 3000 مانور انجام شد. از سوی دیگر دولت روسیه ناتو را به بی‌ثبات کردن شمال اروپا و بالتیک با انجام رزمایش‌ها متهم کرد.
ناتو نیز در واکنش روسیه را به بی‌ثبات کردن منطقه متهم کرد و فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس نسبت به برنامه گسترده مانورهای روسیه ابراز نگرانی کرد.
وی در نشست کمیته پارلمانی در لندن گفت: کاملاً مناسب است که کشورهای ناتو برای واکنش قاطع به تغییرات رویکرد روسیه در قبال ناتو و کشورهای اروپایی غیر ناتو با یکدیگر همکاری کنند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 هند یک موشک بالستیک را با موفقیت‌ آزمایش کرد

 

 

 هند موشک بالستیک میان برد با قابلیت‌ حمل کلاهک هسته‌ای خود را با نام "آگنی 4" با موفقیت آزمایش کرد.

این موشک به وسیله یک پرتاب کننده متحرک در جزیره ویلر در بنگال آزمایش شد.
این موشک دومین بار در دسامبر 2010 آزمایش و با شکست رو به رو شد.
اندازه یک موشک که قابلیت حمل یک تن کلاهک هسته‌ای را دارد، حدود 20متر طول و 17 تن وزن آن است. آگنی چهار در آزمایش پیشین خود در ماه ژانویه موفق عمل کرده بود.
در آوریل 2012 هند یک موشک بالستیک جدید دور برد به نام آنگی سه را با برد بیش از 5000 کیلومتر آزمایش کرد. آنگی سه مانند سایرنمونه‌های این مجموعه قابلیت حمل یک تن کلاهک هسته‌ای را داشته و 5 / 17 متر طول و دو متر عرض و 50 تن وزن دارد.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

چين و ژاپن تسليحات به جا مانده از جنگ جهاني دوم را منهدم مي کنند

 

 

وزارت امور خارجه اعلام کرد چین و ژاپن انهدام تسلیحات شیمیایی را که توکیو در پایان جنگ جهانی دوم در شمال شرق چین رها کرده است آغاز می کنند.
بنا بر اعلام این وزارتخانه ، عملیات انهدام این تسلیحات امروز دوشنبه در منطقه ای واقع در استان جیلین چین آغاز خواهد شدکه بیشترین مقادیر تسلیحات شیمیایی به جا مانده از جنگ جهانی دوم در آنجا شناسایی شده است.
 ژاپن در پایان جنگ جهانی دوم دست کم دو میلیون تن تسلیحات شیمیایی را در 15 استان چین رها کرد و بخش اعظم این تسلیحات در سه استان هیلونگ جیانگ ، جیلین و لیائونینگ واقع در شمال شرق این کشور قرار دارد.
به رغم اینکه دهها سال از پایان این جنگ می گذرد این تسلیحات همچنان جان شهروندان چینی را تهدید می کند و خطری جدی برای محیط زیست این کشور محسوب می شود.
مطابق با کنوانسیون منع تسلیحات شیمیایی و یادداشت تفاهمی که چین و ژاپن در سال 1999 در زمینه انهدام تسلیحات شیمیایی رها شده امضاء کردند ، توکیو ضمن حمایت مالی از این عملیات فن آوری و تجهیزات مورد نیاز را تامین خواهد کرد و چین نیز حمایت های لازم را به عمل خواهد آورد.

 

 

انهدام تاسیسات شیمیایی‌ ژاپن در چین

مقام‌های توکیو در موردی بی‌سابقه از همکاری مشترک با پکن، اعلام کردند که ژاپن تاسیسات مربوط به بزرگترین زرادخانه تسلیحات شیمیایی بر جای مانده در چین از زمان جنگ جهانی دوم را منهدم می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این تاسیسات در منطقه هاربالینگ واقع در شمال شرق چین است و گمان می‌رود که 300 هزار تا 400 هزار تسلیحات شیمیایی مربوط به جنگ جهانی دوم در این زرادخانه باقی مانده باشد که همگی مربوط به ژاپن هستند.

مقام ارشد دفتر کابینه ژاپن با اعلام اینکه هم کارمندان ژاپنی و هم چینی در این سازه فعالیت می‌کنند، افزود: در راستای توجه به امنیت مردم محلی و محیط‌ زیست، این وظیفه ماست تا این زرادخانه را از تسلیحات شیمیایی باقی مانده از جنگ جهانی دوم را منهدم کنیم.

روابط میان توکیو و پکن در سال‌های گذشته به خاطر مناقشه بر سر یک منطقه در دریای چین شرقی و مساله اشغالگری ژاپن در چین در جریان جنگ دوم جهانی بسیار نامساعد بود و این همکاری در نابودی این تاسیسات یک اقدام بی‌سابقه محسوب می‌شود.

خبرگزاری شینهوا نیز به نقل از یکی از مقام‌های چین که خواست نامش فاش نشود، گزارش داد: باقی گذاشتن این تسلیحات شیمیایی در چین یکی از نشانه‌های نظامی‌گری ژاپن در آن دوران و تعدی به خاک چین است.

در سال 1999 ژاپن و چین توافق کردند تا این سازه را تخریب کنند و توکیو تمام تجهیزات، منابع مالی و کارشناسان مربوطه را برای انجام این کار فراهم کرد. در ابتدا قرار بود این پروژه تخریب در سال 2007 تکمیل شود اما ضرب‌الاجل آن به سال 2012 رسید اما باز هم به تعویق افتاد.

دفتر تسلیحات رها شده شیمیایی ژاپن در وبسایت خود آورده که در مجموع 47 هزار مهمات شیمیایی در گذشته از این تاسیسات خارج و نگهداری شده است. پکن نیز مکرراً از ژاپن خواسته تا صداقت خود را بابت این مساله نشان دهد و انهدام این تسلیحات را تسریع بخشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین به خبرنگاران گفت: روند انهدام از آنچه که ما پیشتر برنامه‌ریزی کرده بودیم کندتر صورت می‌گیرد و نیاز به زمان بیشتری دارد.

پکن تایمز به نقل از یکی از مقام‌های ژاپنی نوشت: توکیو از بیش از 7300 تن گازهای سمی برای ساخت 7.5 میلیون سلاح شیمیایی بین سال‌های 1931 تا 1945 استفاده کرده بود. 

http://www.tabnak.ir/fa/news/454633/%D8%A7%D9%86%D9%87%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%AA%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%A7%D8%AA-%D8%B4%DB%8C%D9%85%DB%8C%D8%A7%DB%8C%DB%8C%E2%80%8C-%DA%98%D8%A7%D9%BE%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%DA%86%DB%8C%D9%86

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.