Recommended Posts

 کره جنوبی با ساخت سلاح جدید با تهدیدهای کره شمالی مقابله می کند

 

 کره جنوبی اعلام کرد که قصد دارد جهت مقابله با تهدیدهای احتمالی کره شمالی، سه سلاح استراتژیک جدید را تا سال 2020 تولید نماید.

وزارت دفاع کره جنوبی در گزارش سالانه خود که  در اختیار «پارک گئون هی» رئیس جمهوری این کشور قرار گرفت، از تولید سلاح های جدیدی خبر داد که قصد دارد به وسیله آن به استقبال تهدیدهای هسته ای کره شمالی برود.
بر اساس گزارش این وزراتخانه، این سلاح ها کاملا استراتژیک بوده و شامل «پرتوی لیزر پرقدرت»، «امواج مایکروویو پرقدرت» و «بمب مغناطیسی» می شود.
گفته می شود، کره جنوبی از سال 2012 تاکنون در حدود 29 میلیارد وون (معادل 27 میلیون دلار) در زمینه تحقیق بر روی ساخت سلاح های لیزری هزینه کرده است.
به گزارش منابع نظامی، چنانچه سئول موفق به ساخت سلاح لیزری شود در هزینه های دفاع موشکی خود صرفه جویی قابل توجهی خواهد کرد.
بر اساس این گزارش، هزینه هر شلیک لیزری در حدود 10 هزار دلار هزینه دارد در حالیکه شلیک یک موشک سامانه دفاعی در حدود یک میلیون دلار برای این کشور هزینه در بر خواهد داشت.
این کشور همچنین قرار است سلاح دیگری که امواج پرقدرت مایکروویو تولید می کند را تا سال 2020 رونمایی کند. این سلاح قادر است ریزموج هایی به قدرت 2 میلیارد وات از خود ساطع نماید.
در گزارش وزارت دفاع کره جنوبی همچنین آمده است، ساخت بمب های مغناطیسی که از سال 1999 آغاز شده تا سال 2008 به پایان می سد.
به گزارش خبرگزاری شینهوا، چنانچه یک بمب مغناطیسی در آسمان منفجر شود، قادر است دستگاه ها و تمامی وسایل الکترونیکی تا شعاع 1.5 کیلومتر را از کار بیاندازد.
وزارت دفاع کره جنوبی همچنین از بودجه 20 میلیارد وونی (واحد پول کره جنوبی) برای ساخت زیردریایی های بدون سرنشین در سال 2015 خبر داده است.
«پارک گئون هی» رئیس جمهوری کره جنوبی نیز پس از دریافت گزارش سالانه وزارت دفاع، بر لزوم افزایش ظرفیت های نظامی کشورش از یک سو و تقویت ائتلاف با آمریکا به عنوان شریک نظامی خود، تاکید کرد.
وی گفت که کره جنوبی باید در مقابل هر گونه تهدید خارجی به لحاظ امنیتی و نظامی قوی باشد.
وزارت دفاع کره جنوبی در بخش دیگری از گزارش خود از حضور این کشور در عملیات موسوم به «اقدام امنیت تولید» که ماه سپتامبر در نیوزیلند برگزار می شود، خبر داده است.
هدف از شرکت در این رزمایش نظامی، مقابله با تولید سلاح های کشتار جمعی عنوان شده است.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 رزمایش مشترک دریایی ایران و عمان برگزار می شود

 

امیر دریادار حبیب الله سیاری پس از دیدار با سرلشکر 'سالم بن مسلم بن علی قطن' رییس دانشکده دفاع ملی عمان در جمع خبرنگاران افزود: در بحث برقراری امنیت و امداد و نجات دریایی در شرق تنگه هرمز و دریای عمان با کشور برادر عمان همکاری بسیار نزدیکی داریم.
ارتش جمهوری اسلامی ایران پیش از این نیز اعلام کرده بود که برای برگزاری رزمایش های مشترک به منظور ارتقا امنیت منطقه آماده است.
به گفته فرمانده نیروی دریایی مسوولیت امداد و نجات دریایی در شرق تنگه هرمز و دریای عمان بر عهده کشورهای ایران و عمان است و این دو کشور هر ساله رزمایش مشترک دریایی در این زمینه برگزار می کنند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نداجا)، ایران و عمان را دو بازیگر اصلی در زمینه امنیت دریایی در منطقه خواند و گفت: شماری دانشجویان دانشکده عالی دفاع ملی عمان اکنون در تهران بسر می برند تا گفت و گوی مفصلی در ارتباط با اهمیت دریای عمان، شمال اقیانوس هند و تنگه هرمز انجام دهند.
دریادار سیاری افزود: همچنین جایگاه و نقش دریا در جهان امروز و وزن بالای جایگاه جغرافیایی ایران به عنوان همسایه دریا در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.
تهران  ارها بر ضرورت تامین امنیت منطقه خلیج فارس با حضور کشورهای حاشیه آن و بدون کشورهای فرامنطقه ای تاکید کرده است .
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد تهدید نظامی اخیر ژنرال مارتین دمپسی علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: من اصلا ایشان را نمی شناسم و نمی خواهم بشناسم، چون اصلا روی او حساب نمی کنم.
وی ادامه داد: این اطمینان را می دهم که اهل تعدی و تجاوز به دیگران نیستیم؛ اما پیشرفت جمهوری اسلامی ایران بویژه نیروی دریایی بر همگان آشکار است.
امیر سیاری با اشاره به بازتاب گسترده رزمایش محمد رسول الله (ص) و ارتقاء توان بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: دفاع از منافع ملی و مرزها و تقویت نیروهای مسلح در دستور کار ما است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، پیام کشورمان برای همه کشورهای منطقه را صلح و دوستی عنوان کرد و گفت: برای دفاع از مرزها، منافع و منابع هر جا که لازم باشد با قدرت آماده ایم .
وی در پایان بر لزوم دست در دست هم گذاشتن کشورهای منطقه برای تامین امنیت منطقه تاکید کرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پیش ازظهر امروز، فرمانده کل قوای کشور به وزیر اموردفاع اطلاع داد که ارتش در طول سال ۲۰۱۵ چند عملیات تجسسی برای جلوگیری از احتمال تجاوز زیردریایی‌های بیگانه به آب‌های سوئد انجام خواهدداد. به نوشته روزنامه‌ی سونسکا داگ‌بلادت که این خبر را منتشرکرده، این تصمیم به دنبال تجاوز زیردریایی به آب‌های استکهلم در ماه اکتبر گذشته و همچنین افزایش فعالیت‌های زیردریای کشورهای دیگر از سال ۲۰۱۲ به این سو، گرفته شده است. 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 چین حمله سایبری به هواپیمای نظامی را رد کرد

 

«هونگ لی» سخنگوی وزارت امور خارجه چین  در نشست خبری خود با خبرنگاران ضمن تکذیب خبر نشریه اشپیگل آلمان، گفت: ادعای حمله به یک جنگنده نظامی از نوع اف.35 کاملا بی اساس است و چین آن را رد می کند.
وی یادآور شد:اتهامات واردشده در زمینه جاسوسی و دزدی اطلاعات یک هواپیمای نظامی از سوی چین قابل قبول نیست و پکن تحت هیچ عنوان آن را نمی پذیرد.
گفته می شود، هفته نامه اشپیگل آلمان اسنادی را براساس مدارک «ادوارد اسنودن» افشاگر آژانس امنیت ملی آمریکا منتشر کرده که نشان می دهد چین قصد سرقت اطلاعات جنگنده اف.35 آمریکا را توسط نفوذگرهای اینترنتی خود داشته است.
«هونگ لی» با بیان اینکه چین خود قربانی حملات سایبری است، تایید منابع حملات سایبری در این رابطه را بسیار دشوار دانست.
سخنگوی وزارت امور خارجه چین در بخش دیگری از سخنان خود به موضع اخیر وزیر امور خارجه ژاپن در خصوص مساله مرز چین و هند واکنش نشان داد و از این کشور خواست در اظهارنظرهای خود در این رابطه محتاط تر باشد.
وزیر امور خارجه ژاپن در سفر اخیر خود به هند رسما اعلام کرد که منطقه تبت جنوبی چین متعلق به اراضی هند است که این موضوع اعتراض وزارت امور خارجه چین را در پی داشت.
«هونگ لی» گفت: چین به این موضوع توجه جدی دارد و امیدوار است ژاپن نیز حساسیت مساله مرزی چین و هند را درک کند.
وی همچنین خواستار احترام گذاشتن ژاپن به تلاش های چین و هند برای حل اختلافات پیش رو شد و تاکید کرد که اظهارنظرهای غیرمسوولانه به روابط میان کشورها آسیب جدی وارد می سازد.
به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه چین؛ پکن و دهلی نو از طریق مذاکرات نمایندگان ویژه خود، درصدد یافتن راه حل منطقی و قابل قبول برای حل مشکلات هستند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهندسان صنایع دفاع ترکیه نمونه اولیه سامانه تسلیحات لیرزی پر قدرت را که مشابه سامانه تسلیحات لیزری پیشرفته آمریکاست با موفقیت آزمایش کردند.
 
به گزارش مشرق، تحقیقات درباره این سامانه یک سال پیش با مشارکت شورای تحقیقات علمی و فناوری ترکیه و دانشگاه بیل کنت با بودجه 120 میلیون دلاری آغاز شد. نمونه اولیه سامانه تسلیحات لیرزی پر قدرت هدف مورد نظر را با موفقیت منهدم کرد.

شرکت های دفاعی و هوافضای ترکیه در سال 2014 میزان صادرات خود را با افزایش 18 و هفت دهم درصدی به یک میلیارد و 640 میلیون دلار رساندند که این رقم در سال 2013 میلادی یک میلیارد و 450 میلیون دلار بود.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، نیروی دریایی آمریکا اولین سامانه لیرزی به کار رفته در امور نظامی و دفاعی را ارائه و برای هدف گیری هواپیماهای بدون سرنشین، هلیکوپترها و قایق های گشتی کوچک در ناو هواپیمابر یو اس اس پونس مستقر کرد.
 
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

شورای علوم و تحقیقات که میگه همون توبیتاک هست که نهاد های اقماری داره که یکی از اون نهاد ها در این پروژه به همراه اسلسان شرکت داره .

در بیشتر محصولات با تکنولوژی بالا توبیتاک دستی در اتش داره مثل موشک سام . این نهاد پروژه های دانش بنیان نظامی و غیره نظامی رو انجام میده.

شرکت های مطرح صنایع نظامی ترکیه مثل اسلسان ،راکتسان ،هوالسان دولتی هستند یا بیشتر سهاموشون دست دولت هست اما در مقایسه با توبیتاک این شرکت ها در بازار ازاد فعالیت های تجاری هم دارند کاری که توبیتاک نداره

همونجوری که در تاپیک پیگیری تحولات نظامی ترکیه و اذربایجان  گفتم این تست تو شرایط ازمایشگاهی انجام شده و هنوز راه زیادی برای عملی شدن داره

ویرایش شده در توسط gader
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آسيب پذيري همه برنامه هاي تسليحاتي آمريکا در مقابل حملات سايبري

 

یکی از مقامات بلندپایه پنتاگون در گزارش سالانه خود - که روز سه شنبه منتشر شد - اعلام کرد آزمایش تقریبا همه برنامه های تسلیحاتی آمریکا در سال مالی 2014 نشان می دهد این برنامه ها در مقابل حملات سایبری « آسیب پذیری قابل توجهی » دارند. مایکل گیلمور مدیر آزمایش و ارزیابی عملیاتی پنتاگون اعلام کرد مدیران این برنامه تلاش کردند مشکلات کشف شده طی سال های گذشته را حل کنند و امنیت این برنامه ها در حال بهبود است اما آزمایشات انجام شده در امسال نشان داد برنامه های ما در معرض آسیب پذیری های جدیدی قرار دارند.
او در گزارشی 366 صفحه ای خود اعلام کرد:«حملات سایبری به تهدیدی جدی برای نیروهای نظامی آمریکا تبدیل شده است زیرا آزمایشات از تهدیدات در بخش هوایی، زمینی، دریایی و زیر دریا حکایت دارند.»
او همچنین اعلام کرد:«توسعه مداوم تکنیک های حملات سایبری پیشرفته سبب شده است حملات سایبری قدرتمند بتواند بیشتر شبکه های وزارت دفاع را هدف قرار دهند و حتی می توانند سبب تضعیف مأموریت های مهم وزارت دفاع شوند.»
این گزارش در بحبوجه افزایش توجه به امنیتی سایبری در دولت آمریکا مطرح شده است و چند روز پس از آن منتشر شد که اسناد جدید افشا شده از سوی ادوارد اسنودن مشاور سابق آژانس امنیت ملی آمریکا نشان می دهد چین «چندین ترابایت» اطلاعات را درباره جنگنده اف 35 تولید شرکت لاکهید مارتین آمریکا سرقت کرده است.
اما اداره برنامه جنگنده های اف 35 پنتاگون اعلام کرد اطلاعات محرمانه درباره این جنگنده های جدید همچنان ایمن هستند و سرقت نشده اند.
در گزارش پنتاگون آمده است آزمایش بیش از 40 سلاح از وجود مشکلاتی در ارتباط با امنیت سایبری حکایت دارد و نظامیان آمریکایی باید شیوه های مبارزه با حملات سایبری را بیاموزند همان گونه که در حال حاضر در حملات متعارف حضور دارند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، گیلمور اعلام کرد نگران کننده است که بسیاری از مشکلات کشف شده طی انجام آزمایشات عملیاتی نشان می دهد این برنامه ها در زمان توسعه آسیب پذیر هستند. در این گزارش همچنین به شمار زیادی تخلف در سیاست های مرتبط با گذرواژه ها در پنتاگون اشاره شده است.
این گزارش می افزاید حتی تکنیک های تازه و جدید نیز به مأموران آزمایش تسلیحات اجازه دادند بتوانند در شبکه ها نفوذ کنند.
گیلمور گفت انجام آزمایشات سایبری با استفاده از « ارزیابی های کشورهای دشمن » امری حیاتی است زیرا در چنین آزمایشاتی مقامات در معرض دشمنانی قرار می گیرند که تلاش می کنند این سیستم ها را هک کنند. او گفت ارتش آمریکا نیز در معرض حملات سایبری قرار دارد .
این گزارش می افزاید انجام آزمایشات سایبری بسیار واقع گرایانه تر شده است اما محدوده امنیتی سایبری کنونی باید گسترش یابد .
در این گزارش همچنین آمده است این اداره با مقامات ارتش برای توسعه « دستورالعمل های دفاع سایبری » و انجام رزمایش های سایبری همکاری کرده است ، اقدامی که به « مدافعان » این شبکه ها اجازه می دهد به آزمایش تکنیک ها و تاکتیک های جدید بپردازند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آمادگي روسيه براي تجهيز ناو هواپيمابر هند

 

سرویس فدرال همکاری های نظامی فنی روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد ناو هواپیما بر هندی « آی ان اس ویکرانت» به هواپیماهای جنگ میگ- 29 k و میگ- 29 KuB و بالگرد های مدل Ka -31 تجهیز خواهد شد.
یکی از مقامات بلند پایه سرویس فدرال همکاری های نظامی فنی روسیه با بیان این که روسیه متعهد شده است در تکمیل ناو هواپیما بر هندی « آی ان اس ویکرانت» کمک فنی به این کشور ارائه کند از تجهیز این ناو هواپیما بر به هواپیماهای میگ- 29 k و میگ- 29 KuB و همچنین بالگرد های مدل Ka -31 خبر داد.
به گزارش خبرگزاری ریانوستی از مسکو کار ساخت این ناو هواپیما بر، در هند به پایان رسیده است و قرار است در سال 2018 میلادی در اختیار نیروی دریایی ارتش این کشور قرار بگیرد.
ناو هواپیمابر هندی توانایی جابجایی سی وهفت هزار و چهار صد تن را دارد.
متخصصان صنایع نظامی روسیه از اعلام آمادگی کشورشان مبنی بر در اختیار قرار دادن تجهیزات فنی نظامی به هند در صورت تمایل دهلی نو خبر دادند .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ناتو حضور نظامي خود در شرق اروپا را گسترش مي دهد

 

ینس استولتنبرگ، دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(
ناتو) اعلام کرد این سازمان قصد دارد حضور خود را در کشورهای شرق اروپا گسترش د هد.
دبیر کل ناتو خاطر نشان کرد: quotation mark ناتو در حال حاضر نیز حضور قابل توجهی در بلغارستان و برخی از کشورهای شریک خود در شرق اروپا دارد. شمار نیروهای ناتو که در تمرینات نظامی در شرق اروپا شرکت می کنند، افزایش می یابد، هواپیماها و کشتی های بیشتری از ناتو در حریم هوایی و دریایی کشورهای این منطقه فعالیت می کنند به این ترتیب ناتو حضور نظامی خود را در کشورهای متحد خود در شرق اروپا تقویت می کند و ما نیز به این گرایش ناتو کمک خواهیم کرد quotation mark .
به گفته استولتنبرگ، ناتو قصد دارد طرحی را به اجرا بگذارد که در آن استقرار نیروهای واکنش سریع، ایجاد مراکز فرماندهی و کنترل در دست کم شش کشور شرق اروپا از جمله سه کشور حوزه دریای بالتیک ( لهستان، رومانی و بلغارستان) پیش بینی شده است. این در حالی است که از اول ماه مه شمار هواپیماهایی که ناتو در چارچوب ماموریت خود با هدف تقویت امنیت حریم هوایی حوزه بالتیک در برخی از کشورهای این منطقه از جمله لیتوانی مستقر کرده، دو برابر شده و به هشت فروند رسیده است. ناتو همچنین چهار فروند جنگنده اف شانزده نیروی هوایی دانمارک را به استونی اعزام کرده است. اواخر آوریل گذشته نزدیک به ششصد نظامی آمریکایی برای شرکت در تمرینات نظامی مختلف با کشورهای حوزه دریای بالتیک وارد این منطقه شدند.
در رابطه با بحران اوکراین نیز ناتو یک رشته تدابیری را به منظور تقویت امنیت متحدان خود در اروپا به ویژه شرق این قاره به اجرا گذاشته است. در این راستا، ناتو گشتی های هوایی خود را در کشورهای حوزه دریای بالتیک افزایش داده و نیروهای کمکی به دریای بالتیک و مدیترانه اعزام کرده است. هواپیماهای جاسوسی این سازمان پیوسته در حریم هوایی کشورهای لهستان و رومانی در حال پرواز هستند. دولت روسیه افزایش بی سابقه تحرکات و فعالیت های نظامی ناتو را در اروپا محکوم کرده است. روسیه معتقد است حوزه دریای بالتیک تا کنون باثبات ترین و امن ترین مناطق جهان بوده است اما با توجه به اقدامات و تحرکاتی که ناتو اکنون در این مناطق آغاز کرده است ، طولی نخواهد کشید که ثبات و امنیت این منطقه نیز مختل خواهد شد.
مقامات ناتو همچنین اعلام کرده اند قصد دارند شمار نیروهای نظامی خود را در اروپا افزایش دهند، رزمایشهای نظامی با کشورهای متحد خود در منطقه را بیشتر کنند، یک سامانه هشدار زودهنگام در منطقه به اجرا گذارند و نیروی واکنش سریع در منطقه مستقر کنند.
دبیر کل ناتو همچنین اعلام کرد کشورهای حوزه دریای بالتیک به ویژه لهستان و رومانی از تمایل خود برای پذیرش شماری از نیروهای واکنش سریع ناتو خبر داده اند.
به گزارش خبرگزاری ریانووستی از مسکو، کشورهای عضو ناتو پنجم سپتامبر گذشته طرح تقویت دفاع جمعی تصویب کردند و تصمیم گرفتند یک نیروی واکنش سریع به وجود آورند. قرار است در چارچوب این طرح نیروهای ناتو در مرزهای شرقی کشورهای عضو این سازمان در شرق اروپا مستقر شوند، یک مرکز فرماندهی ویژه و همچنین چندین پایگاه عملیاتی نیروی واکنش سریع ناتو در منطقه ایجاد شوند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

الان این محرمانه بود بعد خبرش اینجا چیکار میکنه

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 رقابت فیلیپین، مالزی و ویتنام برای نوسازی نیروی دریایی

 

 

دریادار 'سزار تاکاد' فرمانده مهمات نیروی دریایی فیلیپین، هفدهم دسامبر (26 آذر) اعلام کرد که از برنامه 90 میلیارد پزویی نوسازی تسلیحات فیلیپین، 39 میلیارد پزو (885 میلیون دلار) ، قرار است برای خرید سه ناوچه موشک انداز، دو پاسناو رادارگریزِ موشک انداز و دو بالگرد ضدزیردریایی استفاده شود.وی افزود فیلیپین در آینده سه زیردریایی نیز خواهد خرید.
ظاهرا فرانسه، کره جنوبی و اسپانیا برای فروش پاسناو، تایوان، هند، اسپانیا، فرانسه و کره جنوبی، برای فروش ناوچه های موشک انداز چندمنظوره و اندونزی و ایتالیا برای فروش بالگردها اعلام آمادگی کرده اند.
نهم ژانویه امسال نیز دولت فیلیپین قرارداد خرید 2 فروند هواپیمای ترابری C-130 را با نیروی دریایی آمریکا امضا کرد. این قرارداد، شمار هواپیماهای C-130 فیلیپین را به 5 فروند می رساند. این هواپیماها امکان جابجایی سریع نیروها را فراهم خواهد کرد.

** مالزی

نخست وزیر 'نجیب رزاق' در اکتبر 2014 اعلام کرد که بودجه دفاعی سال آینده این کشور با 10 درصد افزایش'، به 5.4 میلیارد دلار می رسد. همزمان، بودجه پژوهش و خرید تسلیحات نیز با 6 درصد افزایش به 1 میلیارد دلار می رسد.
بخشی از بودجه دفاعی مالزی قرار است برای حضور فعال در سرزمین هایی هزینه شود که مورد اختلاف مالزی و چین است. مالزی همچنین نگران تهدیدهای احتمالی از جنوب فیلیپین است.
بودجه دفاعی مالزی در صورت تصویب در پارلمان، از جمله برای خرید 8 رزمناو کوچک موشک انداز و 6 بالگرد ضد زیردریایی و نیز برای خرید ناوچه های کوچک و جایگزین کردن سامانه های موشکی و اژدرافکن های کهنه مالزی با سامانه های نوتر هزینه خواهد شد.

** ویتنام

ویتنام در حال خرید 6 زیردریایی کلاس کیلو از روسیه است. این کشور تاکنون 3 زیردریایی از این نوع را دریافت کرده و زیردریایی های چهارم و پنجم نیز مراحل آزمایشی را در دریا سپری می کنند. زیردریایی ششم نیز تا سال 2016 تحویل خواهد شد.
مقام های ارتش ویتنام نیز دیدارهای دوره ای با همتایان هندی شان دارند و هم قرار است در حوزه جنوب و جنوب شرق آسیا با یکدیگر همکاری راهبردی داشته باشند. افزون بر این، شرکت هندی GRSE دستکم 4 ناو گشتی برای ویتنام بسازد. گفته می شود ویتنام به 7 ناو گشتی دیگر نیز نیاز دارند و هندی ها در این زمینه از بخت بالایی برای دریافت سفارش ساخت برخوردار خواهند بود.
در واپسین روزهای سال 2014، سفیر آمریکا در ویتنام فاش کرد که کشورش آماده همکاری کامل در زمینه صنایع دفاع دریایی با ویتنام است و تعیین نوع این همکاری به دولت ویتنام ربط خواهد داشت. سپس هفته گذشته معاون شرکت صنایع دفاعی 'لاکهید مارتین' آمریکا به هانوی رفت و مقام های ویتنامی از همکاری این شرکت در زمینه فناوری اطلاعات تمجید کردند؛ هرچند جزییات این همکاری منتشر نشد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 چین در حال ساخت پایگاه نظامی نزدیک جزایر مورد اختلاف با ژاپن است

 

مجله ژاپنی دیپلمات مدعی شد ، بر اساس گزارش هایی که هنوز بطور رسمی تایید نشده است ، احتمالا چینی ها سرگرم ساخت یک پایگاه نظامی در نزدیکی جزایر 'سنکاکو' هستند.
به نوشته این مجله، تصویرهای ماهواره ای که روز گذشته توسط موسسه جینز (IHS Jane’s) منتشر شد، تاییدکننده خبری است که خبرگزاری کیودو در مورد ساخت یک پایگاه نظامی در نزدیکی جزایر سنکاکو ، منتشر کرده بود.
تصاویر جینز که از اکتبر 2013 تا اکتبر 2014 گرفته شده، نشان می دهد که پکن در مرکز جزیره 'نانجی' در استان ژجیانگ، دستکم یک بالگرد و 10 سکوی پرواز، به علاوه یک رادار و سایت مخابراتی مستقر کرده است.
با این حال، در تصاویر تازه، نشانی از باند فرودگاه نیست. در گزارش پیشین، به نقل از برخی منابع داخلی چین، نوشته شده بود که پکن سرگرم ساخت یک فرودگاه نظامی در همین منطقه است. فعلا نزدیکترین پایگاه هوایی چین به جزایر سنکاکو، 380 کیلومتر از آن فاصله دارد.
گزارش نخستین خبرگزاری کیودو از سوی چین بشدت رد شد.
در ماه آوریل گذشه توکیو اعلام کرد که برای تقویت توان دفاعی و شناسایی خود، شماری نیرو را همراه با یک ایستگاه راداری در 'یوناگونی' واقع در 150 کیلومتری سنکاکو مستقر خواهد کرد. توکیو همچنین از قصد خود برای راه اندازی نیروی آبی و خاکی در ناگاساکی خبر داده بود.
موسسه 'جینز' تحولات اخیر دو کشور و ساخت پایگاه جدید چین را خطرناک ارزیابی کرده است.
جزایر کوچک سنکاکو در مالکیت ژاپن است، اما چین و تایوان نیز بدان ادعای مالکیت دارند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تعطیلی فرودگاه آتلانتا با احتمال حملات تروریستی

نگرانی از وقوع حملات تروریستی احتمالی باعث شد تا مقامات آمریکایی فرودگاه آتلانتا را برای ساعاتی تعطیل کنند.
 
به گزارش فارس، تهدید به بمب‌گذاری در یک هواپیمای تجازی منجر به توقف پروازها از فرودگاه بین المللی شهر آتلانتا آمریکا شده است.
 
براساس گزارش نیویورک تایمز، «استفان امت» یکی از سخنگویان اف.بی.آی در این باره گفته که نیروهای امنیتی دو هواپیما متعلق به خطوط هوایی دلتا و خطوط هوایی جنوب غرب بازرسی شده‌اند و مقامات امنیتی این تهدیدات را قابل بررسی دانسته‌اند.
 
همچنین دو هواپیمای مشکوک توسط دو جنگنده ارتش آمریکا برای فرود در فرودگاه اسکورت شدند.
 
ساعتی پس از اعلام این خبر مقامات فرودگاه آتلانتا اعلام کردند هیچ بمبی در هواپیماهای بازرسی پیدا نشده است.
 
حملات تروریستی در پاریس منجر به ایجاد موج جدیدی از وحشت در میان شهروندان و مقامات غربی از حملات تروریستی احتمالی شده است.
 
دو هفته قبل هم در رُم مپایتخت ایتالیا پروازها از این فرودگاه به دلیل حضور یک مسافر مشکوک متوقف شد.
 
این مسافر یک دستگاه مسافت سنج در اختیار داشت که مهمانداران گمان بردند این یک کنترل بمب است و همین باعث شد که دو ساعت این فرودگاه تعطیل شود و هواپیماها از باند آن دور شوند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.