Recommended Posts

 وزیر دفاع آمریکا از گسیل تجهیزات پیشرفته نظامی به خاور دور خبر داد

 

«اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا که در کره جنوبی به سر می برد وعده داد آمریکا پیشرفته ترین تجهیزات نظامی خود را به این منطقه از جهان گسیل دارد.
خبرگزاری فرانسه روز جمعه از سئول گزارش داد؛ وزیر دفاع آمریکا ضمن اشاره به آنچه وی مقابله با تهدید کره شمالی خواند،گفت : اعزام بمب افکن های پیشرفته رادار گریز (استیلث) و واحدهای جنگ سایبری بخشی از برنامه مقابله امریکا با تهدید کره شمالی است.
اشتون که برای دیدار از ژاپن و کره جنوبی، متحدان منطقه ای آمریکا، به سئول سفر کرده است ، ادامه داد: بهترین و تازه ترین تجهیزات (نظامی آمریکا) به این بخش از جهان فرستاده می شوند.
اشتون کارتر افزود: در ملاقات با 'هان مین کو' وزیر دفاع کره جنوبی در مورد مسایل مربوط به شبه جزیره کره و همچنین برنامه هسته ای و موشکی کره شمالی که امریکا را مورد تهدید قرار می دهد، به گفت و گو پرداخته است.
وزیر دفاع آمریکا در جمع خبرنگاران مدعی شد که کره شمالی با پرتاب های موشکی اخیر تلاش دارد به تحریکات خود درمنطقه ادامه دهد.
خبرگزاری فرانسه گزارش داد: سه شنبه گذشته و درست زمانی که وزیر دفاع آمریکا در اولین مرحله از سفر منطقه ای خود وارد ژاپن شد، کره شمالی اقدام به پرتاب دو موشک زمین به هوا از سواحل غربی خود کرد.
آمریکا هم اکنون نزدیک به 30 هزار نظامی در خاک کره جنوبی مستقر کرده،این درحالی است که دوطرف کره شمالی و کره جنوبی باوجود امضا قرار داد ترک مخاصمه درجولای 1953میلادی، از لحاظ فنی درحالت جنگی به سر می برند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

هند 36 جنگنده رافال سفارش داد

 

قرارداد خرید جنگنده فرانسوی رافال توسط هندوستان را شاید بتوان یکی از داغ ترین بحث ها در جهان هوانوردی نظامی در سالهای اخیر دانست. قراردادی که برای خرید 126 فروند جنگنده آغاز به بهای کلی 12 میلیارد دلار آغاز شده و قیمت کلی آن تا به امروز به حدود20 میلیارد دلار نیز رسید.
اختلافات بر سر تولید بخش عمده این جنگنده ها در هندوستان توسط صنایع هوایی هند و عدم ضمانت کفیت آنها توسط فرانسه این قرارداد را دچار مشکلات شدید و تاخیر کرد. و حالا در جریان سفر نخست وزیر هندوستان به فرانسه وی اعلام کرده است در نهایت 36 فروند جنگنده رافال را که در خود این کشور اروپایی تولید می شود را خواهد خرید.
این قرارداد جدید چیزی در حدود 7.5 میلیارد دلار هزینه برای هند خواهد داشت. مقامات فرانسوی اعلام کرده اند که این 36 فروند برای پاسخ به نیاز فوری هند برای جایگزینی بخشی از ناوگان این کشور بوده و همچنان مذاکرات برای فروش تعداد بیشتر از جنگنده رافال به هند در قالب قرارداد مربوط به 126 جنگنده ادامه خواهد یافت.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 زمان سربازی کم شد

 

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح اعلام کرد که مدت خدمت وظیفه در سال جاری از 24 ماه به 21 ماه تغییر کرد.
به گزارش روز شنبه ایرنا از اداره ارتباطات و تبلیغات دفاعی ستادکل نیروهای مسلح، سردار موسی کمالی گفت: با توجه به استقبال جوانان در نیمه دوم سال 1393 و برنامه ریزی های انجام شده جهت استفاده بهینه از خدمت کارکنان وظیفه، فعلا بحث ضرورت افزایش خدمت سربازی منتفی شد.
وی افزود: در این راستا با موافقت سردار سرلشکر سید حسن فیروز آبادی رییس ستادکل نیروهای مسلح افزایش مدت خدمت دوره ضرورت تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد و در سال 94 نیز کماکان مقررات سال 93 یعنی مدت 21 ماه دوره ضرورت ، استمرار خواهد یافت.
جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح اعلام کرد: در اجرای بند الف ماده چهار قانون خدمت وظیفه عمومی، مدت خدمت دوره ضرورت 24 ماه بوده است و ستاد کل می تواند در صورتی که مشمولان، مازاد و یا کمتر از تعداد مورد نیاز باشند ، آن را به کمتر یا بیشتر از مدت یاد شده تغییر دهد.
وی گفت: بر این اساس مدت خدمت دوره سربازی 21 ماه است و در مناطق عملیاتی و امنیتی، سه ماه ، مناطق محروم ، دو ماه و نیز به ازای هر فرزند، دو ماه از این زمان کسر خواهد شد.
وی افزود: مدت خدمت کارکنان وظیفه مامور به دستگاه های غیر نظامی به جز یگان حفاظت و دژبان همچنان برابر مقررات سال گذشته ، 24 ماه خواهد بود و افزایش مدت خدمت سربازی تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

هشدار فرمانده آمريکايی درباره زيردريايی‌های چين
فرمانده ارشد دفاع هوا فضای آمریکای شمالی نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد: نیروی دریایی چین سه زیر دریایی مستقر کرده است که می توانند با موشک‌های بالیستیک آمریکا را هدف قرار دهند.

به گزارش مشرق، آدمیرال ویلیام گارتنی گفت: زیردریایی‌های مورد نظر به محض آنکه به موشک مجهز شوند، می توانند به آمریکا حمله کنند.

 

این نخستین بار است که یک مسئول نظامی آمریکایی نگرانی‌ خود را از زیردریایی‌های موشک‌انداز چین ابراز می کند. زیردریایی‌هایی که چنین نگرانیهایی را برای واشنگتن برانگیخته است در دریای چین جنوبی نزدیک پایگاه هاینان مستقر شده‌اند.

در حال حاضر، هیچ موشکی روی این زیردریایی‌ها نصب نشده است اما پنتاگون می گوید چینی‌ها سال 2015 این کار را انجام خواهند داد. ژانویه گذشته، چین موشک جدید بالیستیک راهبردی خود موسوم به جی ال-دو (JL-2) را که به زیردریایی‌های کلاس جین ( Jin) اختصاص دارد، آزمایش کرد. این زیردریایی‌ها می توانند تا 12 موشک جی ال-دو را که برای حمل کلاهک‌های هسته‌ای چندمنظوره طراحی شده‌اند، حمل کنند.

همزمان آدمیرال گارتنی گفت: کره شمالی نیز می تواند کلاهک‌های کوچک هسته‌ای را روی موشک‌های جدید قاره‌پیمای خود موسوم به کی ان- صفر هشت نصب کند.

گارتنی افزود: روسیه به نوبه خود با اعزام جنگنده‌های هسته‌ای دوربرد خود به سواحل آمریکا «پیامی سیاسی» برای جامعه بین الملل فرستاد.

اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا هفته گذشته گفته بود آمریکا از تشدید فعالیت پکن در دریای چین جنوبی نگران است. در این شرایط، آمریکا قصد دارد مدرن‌ترین هواپیماها و ناوهای خود را به منظور مقابله با نفوذ روز افزون چین، در منطقه آسیا-اقیانوس آرام مستقر کند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 ژاپن و آمریکا همکاری های دفاعی – فضایی خود را گسترش می دهند

 

واشنگتن و توکیو توافق کردند که اطلاعات خود درباره «ماهواره های مشکوک» و «زباله های فضایی» را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.
 این تفاهم در به روزرسانی سند همکاری های دفاعی دو کشور، گنجانده خواهد شد.
این سند، قرار است 27 آوریل امسال (7 اردیبهشت) برای نخستین بار از سال 1997 به روز شود.
دو طرف همچنین اطلاعاتی که از فضا در زمینه گشت و شناسایی دریایی به دست می آورند را به اشتراک خواهند گذاشت.
کارشناسان، این اقدام را راهکاری برای مقابله با قدرت گرفتن چین می دانند.
کارشناسان نظامی، همچنین صنایع «دفاعی – فضایی» را چهارمین نیروی دفاعی پس از نیروهای زمینی، هوایی و دریایی می دانند.
وزیران دفاع آمریکا و ژاپن روز چهارشنبه گذشته، توافق کردند که برای تعیین جزییات این همکاری، کارگروهی میان دو کشور تشکیل شود.
قرار است ایالات متحده، به عنوان بخشی از این قرارداد، افزون بر سامانه آمریکایی جی پی اس، از سامانه «ماهواره های نیمه زنیت» (quasi zenith satellites) متعلق به ژاپن نیز استفاده کند.
اشتراک گذاری اطلاعات فضایی، برای رویارویی با بلایای طبیعی نیز کاربرد دارد.
ژاپن و آمریکا گفته اند که آمادگی دارند اطلاعات فضایی شان را با دیگر کشورهایی که «ارزش های مشترک» دارند، در میان گذارن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 ارتش آلمان به تانک​های بیشتری مجهز می​شود

 

 

بحران اوکراین برای ارتش آلمان این پیامد را داشته است که به تعداد بیشتری از تانک​های لئوپارد -۲ مجهز شود. وزیر دفاع این کشور دستور خرید ۱۰۰ تانک لئوپارد-۲ را صادر کرده است.
 وزارت دفاع آلمان اعلام کرده است تانک​های مدل قدیم لئوپارد-۲ به قیمت ۲۲ میلیون یورو از صنایع نظامی این کشور مجددا خریداری می​شود. قرار است این نسل از تانک​ها از سال ۲۰۱۷ به بعد با تجهیزات مدرن مجهز شوند.
تانک​های لئوپارد-۲ توسط شرکت آلمانی Krauss-Maffei ساخته می​شود. مدل‌های مختلف لئوپارد (در زبان آلمانی به معنی پلنگ) علاوه بر ارتش آلمان در ۱۲ کشور از جمله اتریش، دانمارک، هلند، نروژ، سوئیس و اسپانیا به خدمت گرفته شده است. کشورهای قطر و عربستان سعودی نیز بارها متقاضی خرید تانک​های مدل لئوپارد-۲ بودند. این تانک​ها تابحال در مناطق جنگی کوزوو و افغانستان بکار گرفته شده و از کارآئی بالائی برخوردار هستند.
ابتدا قرار بود فقط ۲۲۵ تانک لئوپارد-۲ توسط ارتش آلمان خریداری شود. حال این رقم تا ۳۲۸ دستگاه افزایش یافته است. از این تعداد۳۲۰ تانک در ارتش به خدمت گرفته می​شود و ۸ دستگاه آن نیز برای عملیات آزمایشی استفاده خواهد شد.

افزایش تعداد تانک​های ارتش آلمان با بحران اوکرائین مرتبط است. پیمان ناتو و کشورهای عضو آن از جمله آلمان با تشدید بحران اوکراین خود را برای پاسخ مناسب به تحریکات بیشتر از جانب روسیه آماده می​کنند. آمریکا نیز بارها از کشورهای عضو ناتو خواسته مبالغ بیشتری برای تجهیز این پیمان نظامی هزینه کنند.
وزارت دفاع آلمان در اکتبر ۲۰۱۴ اعلام کرده بود ارتش این کشور واجد شرایط مقرر اعضای ناتو نیست تا از عهده طرح‌های دفاعی این بلوک نظامی برآید. فون در لاین، وزیر دفاع آلمان اکنون دستور داده که "برنامه از رده خارج کردن" تانک​های مدل قدیمی متوقف گردد. وی همچنین از فعالیت مجدد یک گردان زرهی با ۸۰۰ سرباز که بیش از ۴۰ تانک در اختیار خواهد داشت خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آلمان صد تانکی که اکنون قرار است خریداری شود قسمتی از سفارش​های پیشین وزارت دفاع است که درسال​های آینده با تجهیزات مدرن نوسازی خواهد شد. مقامات وزرات دفاع فعلا مخارجی را که برای تجهیز و مدرن​سازی این تانک​ها قرار است هزینه شود اعلام نکرده​اند.
ارتش آلمان از سال ۱۹۷۹ حدود ۲۱۲۵ تانک از نوع لئوپارد را تحویل گرفته است. بخش عمده آن از مدل​های قدیمی و مستعمل و بخشی نیز نوساز و مدرن هستند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 قزاقستان و تقویت نیروی دریایی برای بهره برداری از دریای خزر

 

قزاقستان در حالی این هفته بیست و دومین سالگرد تاسیس نیروی دریایی اش را جشن می گیرد که این نیرو، رسما در سال 2003 (12 سال پیش) تاسیس شد.
سابقه نیروی نظامی دریایی در قزاقستان، طبعا به سال 1993 باز می گردد که ناوگان ارتش شوروی در دریای خزر، شامل قایق ها و پاسناوهای کوچک، میان روسیه، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان و قزاقستان تقسیم شد.
قزاقستان در تاریخ یادشده، این ناوچه ها را در گارد ساحلی اش به خدمت گرفت، اما در سال 1995 اعلام کرد که گارد ساحلی اش را به نیروی دریایی تبدیل می کند. سپس قزاق ها با آمریکا برای خرید پاسناوهای ماریپوسا تفاهم کردند. اما این تفاهم در سال 1999 و به دنبال اقدام قزاقستان برای فروش 30 فروند میگ دسته دوم و باقیمانده از دوران شوروی به کره شمالی، به هم خورد.
نیروی دریایی قزاقستان، اکنون شامل 13 تا 15 ناوچه گشتی است. قزاق ها در سال 2012 نیز نخستین کشتی ساخت داخل خود را به دریای خزر انداختند. در فوریه 2015 نیز مجله دفاعی «جینز» از تصمیم قزاقستان برای به آب انداختن یک ناو گشتی «کلاس بارز» (Bars-class) به دریای خزر تا آوریل 2016 خبر داد.

شاید در نگاه نخست، عجیب به نظر برسد که قزاقستان به عنوان کشوری بدون دسترسی به آب های آزاد، اینچنین برای تقویت نیروی دریایی اش می کوشد. اما منابعی که در آب های مورد ادعای قزاقستان نهفته است، این تلاش را توجیه می کند. دریای خزر و بسترهای پیرامونی اش 48 میلیارد بشکه نفت و 292 تریلیون فوت مکعب گاز را ذخیره دارد و کشورها برای حفاظت از آنچه منافع نفتی و گازی خود می خوانند، کوشش می کنند.
پنج کشور حاشیه خزر یک دهه است که برای تعیین نظام حقوق دریا مذاکره می کنند، اما این رایزنی ها تاکنون به نتیجه ای نرسیده است. افزون بر نفت و گاز، موضوع بهره برداری از منابع شیلات و دسترسی به آب های بین المللی نیز مطرح است. رود ولگا در روسیه و کانال هایی که این رود را به دریای سیاه و دریای بالتیک وصل می کند، باعث نگرانی فراوان جمهوری آذربایجان، ترکمنستان و قزاقستان شده است.
قزاقستان با داشتن میدان های نفتی بزرگ در شمال دریای خزر و بدون دسترسی به آب های آزاد، ناچار خواهد بود به کانال های روسیه اتکا کند. برخی کارشناسان حتی از احتمال مسابقه تسلیحاتی در حوزه خزر سخن گفته اند.
دیپلمات در ادامه نوشت: جاشوا کوچرا (Joshua Kucera) در سال 2012 در مجله فارین پالیسی نوشته بود که کشورهای کوچکتر حاشیه خزر از سلطه روسیه بر این دریا نگرانند؛ افزون بر این، ایران و روسیه نسبت به ورود آمریکا و اتحادیه اروپا به معادلات دریا ملاحظاتی دارند.
به نوشته دیپلمات، نشست بعدی کشورهای حاشیه خزر تا سال 2016 برگزار نخواهد شد و قزاقستان مصمم است تا آن زمان، نیروی دریایی اش را تقویت کند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 رزمایش موسوم به شیرآماده با شرکت آمریکا و 19 کشور در اردن برگزار می شود

 

فرماندهی کل نیروهای مسلح اردن اعلام کرد که رزمایش موسوم به «شیر آماده» ماه آینده میلادی با همکاری ارتش آمریکا و مشارکت 19 کشور هم پیمان در اردن برگزار می شود.
 این رزمایش از پنجم تا نوزدهم ماه مه (15 تا 29 اردیبهشت) با هدف تقویت همکاری های مشترک میان کشورهای شرکت کننده و افزایش توان نظامی و آمادگی بیشتر برای رویارویی با هرگونه بحران احتمالی و چگونگی تعامل با آن برگزار می شود.
فرماندهی کل ارتش اردن اعلام کرد که این رزمایش در میادین رزمی وابسته به نیروهای «مسحل» و شماری از مدارس و مراکز آموزش نظامی نیروی زمینی، هوایی و دریایی برگزار و پیش بینی می شود که بیش از 10 هزار سرباز در آن شرکت کنند.
در این رزمایش قرار است کشورهایی مانند مصر، کویت، بحرین، قطر، عربستان، عراق، امارات، لبنان، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، پاکستان، آمریکا، کانادا، بلژیک، لهستان، استرالیا، پیمان ناتو و اردن شرکت کنند.
سال گذشته (4 تا 29 خرداد 93) نیز بیش از 13هزار نظامی از 24 کشور در این مانور مشترک در اردن شرکت کردند.
دست اندرکاران برگزاری مانور سال 93، هدف از برگزاری مانور را رویارویی با تروریسم، شورش و آماده سازی نیروهای نظامی برای تقویت توانایی های خود برای طراحی و اجرای عملیات مشترک بیان کردند.

ژوئن سال 2013 نیز این رزمایش با حضور هشت هزار نظامی از 19 کشور از جمله آمریکا، انگلیس، فرانسه، ترکیه، عربستان سعودی، مصر و عراق در اردن برگزار شد.
رسانه های خبری در آن زمان اعلام کردند، آمریکا نگران پیامدهای جنگ سوریه بر کشورهای همسایه بویژه اردن، هم پیمان اصلی واشنگتن است که به همراه مصر، با رژیم صهیونیستی معاهده صلح امضا کرده اند.
اردن 370  کیلومتر مرز مشترک با همسایه شمالی خود سوریه دارد.
این رزمایش جدید در حالی برگزار می شود که با وجود چالش سوریه و خطر گروه های تکفیری و تروریستی دست پرورده کشورهای غربی و عربی در سوریه و عراق، آمریکا و کشورهای هم پیمانش با تحولات تازه ای در منطقه از جمله در یمن مواجه هستند.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آزمایش موشکی هند

 

منابع دولت هند روز پنجشنبه اعلام کردند دهلی نو یک موشک ساخت داخل با قابلیت حمل کلاهک هسته ای را آزمایش کرد.
 موشک بالستیک آگنی سه Agni III در نزدیکی سواحل ایالت اودیشا (Odisha) در شرق این کشور شلیک شد.
مقامات دولت هند همچنین اعلام کردند :« این موشک سطح به سطح با برد بیش از سه هزار کیلومتر، از پایگاهی در جزیره ویلر (Wheeler) در نزدیکی ساحل ایالت اودیسه با موفقیت شلیک شد.»
پیش از این موشک آگنی که می تواند کلاهکی به وزن یک و نیم تن را با خود حمل کند، توسط نیروهای مسلح هند آزمایش شده بود.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آمريکا فعاليت هاي نظامي روسيه را در حال بازگشت به وضع دوران جنگ سرد اعلام کرد

 

فرمانده نیروهای آمریکایی در اقیانوس آرام اعلام کرد فعالیت های نظامی و نیروهای هسته ای راهبردی روسیه در حال بازگشت به وضع دوران جنگ سرد است.
ساموئل لاک لیر در کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفت : « روسیه در چند ماه گذشته با اجرای حملات دور برد ، مانورها و اقداماتی از این قبیل به اقداماتی در سطح دوران جنگ سرد بازگشته است.»
وی افزود : « ما همچنین می دانیم روسیه سامانه راهبردی بازدارنده هسته ای خود را که احتمال می رود در سواحل شرقی این کشور باشد تقویت خواهد کرد.»
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک ، این مقام تاکید کرد روسیه همچنین سرگرم تجهیز و تقویت بنیه نیروهای زیر دریایی خود در آسیاست و نیروهای نظامی این کشور قصد دارند نفوذ خود را در منطقه قطب شمال ، شمال شرقی و جنوب شرقی آسیا تقویت کنند و سامانه اطلاعاتی و نظارتی آمریکا به دقت فعالیت های رو به افزایش روسیه را در کنار فعالیت های کره شمالی و چین زیر نظر دارند.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ترکيه قصد دارد هواپيماي نظامي بسازد

 

احمد داوداوغلو نخست وزیر ترکیه روز جمعه اعلام کرد نخستین هواپیمای نظامی تماما ساخت ترکیه تا پیش از سال 2023 به پرواز در خواهد آمد.
 داوداوغلو که در تجمع هواداران حزب حاکم عدالت و توسعه، در سیواس در مرکز ترکیه شرکت کرده بود، گفت: «در دوره‌ای که هیچکس رؤیایی نداشت، یکی از ساکنان سیواس به نام نوری دمیراگ ( مبتکر ساخت هواپیما در ترکیه در سال‌های 1930) رؤیای خود را تحقق بخشید. امروز در عصر نوسازی، من خبر خوشی را به ساکنان سیواس اعلام می کنم. ماه گذشته ما با کمیته‌ صنعت دفاعی تشکیل نشست دادیم و دستورات مربوط به نخستین طرح ساخت یک هواپیمای نظامی را که همه قطعات آن در ترکیه تولید خواهد شد، به این کمیته دادیم».
وی افزود این هواپیما تا سال 2023 به پرواز درخواهد آمد.

  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 رزمایش موسوم به شیرآماده با شرکت آمریکا و 19 کشور در اردن برگزار می شود
 
فرماندهی کل نیروهای مسلح اردن اعلام کرد که رزمایش موسوم به «شیر آماده» ماه آینده میلادی با همکاری ارتش آمریکا و مشارکت 19 کشور هم پیمان در اردن برگزار می شود.
 این رزمایش از پنجم تا نوزدهم ماه مه (15 تا 29 اردیبهشت) با هدف تقویت همکاری های مشترک میان کشورهای شرکت کننده و افزایش توان نظامی و آمادگی بیشتر برای رویارویی با هرگونه بحران احتمالی و چگونگی تعامل با آن برگزار می شود.
فرماندهی کل ارتش اردن اعلام کرد که این رزمایش در میادین رزمی وابسته به نیروهای «مسحل» و شماری از مدارس و مراکز آموزش نظامی نیروی زمینی، هوایی و دریایی برگزار و پیش بینی می شود که بیش از 10 هزار سرباز در آن شرکت کنند.
در این رزمایش قرار است کشورهایی مانند مصر، کویت، بحرین، قطر، عربستان، عراق، امارات، لبنان، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، پاکستان، آمریکا، کانادا، بلژیک، لهستان، استرالیا، پیمان ناتو و اردن شرکت کنند.
سال گذشته (4 تا 29 خرداد 93) نیز بیش از 13هزار نظامی از 24 کشور در این مانور مشترک در اردن شرکت کردند.
دست اندرکاران برگزاری مانور سال 93، هدف از برگزاری مانور را رویارویی با تروریسم، شورش و آماده سازی نیروهای نظامی برای تقویت توانایی های خود برای طراحی و اجرای عملیات مشترک بیان کردند.
ژوئن سال 2013 نیز این رزمایش با حضور هشت هزار نظامی از 19 کشور از جمله آمریکا، انگلیس، فرانسه، ترکیه، عربستان سعودی، مصر و عراق در اردن برگزار شد.
رسانه های خبری در آن زمان اعلام کردند، آمریکا نگران پیامدهای جنگ سوریه بر کشورهای همسایه بویژه اردن، هم پیمان اصلی واشنگتن است که به همراه مصر، با رژیم صهیونیستی معاهده صلح امضا کرده اند.
اردن 370 هزار کیلومتر مرز مشترک با همسایه شمالی خود سوریه دارد.
این رزمایش جدید در حالی برگزار می شود که با وجود چالش سوریه و خطر گروه های تکفیری و تروریستی دست پرورده کشورهای غربی و عربی در سوریه و عراق، آمریکا و کشورهای هم پیمانش با تحولات تازه ای در منطقه از جمله در یمن مواجه هستند.

370 هزار کیلومتر؟؟؟!!!!! فاصله زمین تا ماه 368 هزار کیلومتره!
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 فروش پدافند موشکی اس-400 روسیه به چین

 

'آناتولی ایسایکین' رییس شرکت دولتی تسلیحاتی 'روس آبارون اکسپورت' از فروش تسلیحات پدافند موشکی روسی اس-400 به چین خبر داد.

چین چندین مجموعه تسلیحات پدافند موشکی اس-400 از روسیه خریداری کرد.
رییس شرکت 'روس آبارون اکسپورت' خاطرنشان کرد: چین نخستین کشوری است که تسلیحات اس-400 از روسیه خریداری می کند و این امر نشانگر سطح راهبردی روابط روسیه و چین است.
وی با بیان اینکه بسیاری از کشورها تقاضای خرید تسلیحات اس-400 را از روسیه مطرح کرده اند، اظهار داشت: اما صنایع دفاعی روسیه و شرکت 'آلماز آنتی' (شرکت سازنده مجموعه های پدافند موشکی ازجمله اس-400) در وهله اول باید نیازهای تسلیحاتی وزارت دفاع روسیه را برآورده کنند.

ایسایکین گفت: حتی اگر شرکت تسلیحاتی 'آلماز آنتی' توانمندی های تولیدی خود را افزایش دهد، نمی تواند بطور همزمان تسلیحات اس-400 به چند کشور تحویل دهد.
وی افزود: بر این باورم که اگر به نفع چین کار می کنیم، در واقع منافع روسیه را تامین می کنیم.
چین از خریداران عمده تسلیحات روسی است و در دو دهه اخیر، میلیاردها دلار انواع تسلیحات از روسیه خریداری کرده است اما به گزارش رسانه ها، چین عادت دارد تسلیحات گران قیمت را مهندسی معکوس کرده و پس از کپی سازی با قیمت پایین تر وارد بازار تسلیحاتی جهان کند.
به این ترتیب چین توانسته است از برخی تسلیحات روسی ازجمله هواپیماهای سوخو و تسلیحات اس-300، تسلیحات مشابه بسازد.
مجموعه های پدافند موشکی اس-400 یا تریومف (در طبقه بندی ناتو اس.ای-21) پیشرفته ترین تسلیحات پدافند موشکی روسی است که قادر به هدف قرار دادن هواپیماها تا شعاع 400 کیلومتر و موشک های تاکتیکی تا شعاع 60 کیلومتری است.
روسیه اخیرا اعلام کرد موشک هایی برای اس-400 ساخته که دارای برد دو برابر موشک های قبلی آن است. این سیستم های موشکی دارای رادار قوی است که قادر به شناسایی هر نوع شی پرنده تا شعاع 600 کیلومتری می باشد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

صادرات سلاح ترکیه ای به کروواسی

 

شرکت ترکیه ای Aselsan سی قبضه سامانه هدایت کننده تسلیحات مخصوص شناورهای دریایی را به گارد ساحلی کروواسی صادر می کند. این سامانه که SMASH نام دارد به یک قبضه توپ 30 میلی متری MK.44 مجهز بوده و می تواند تا 200 گلوله در دقیقه شلیک کند.
این فروش اولین صادرات این شرکت ترکیه ای به یک عضو ناتو و اتحادیه اروپایی می باشد و ارزش قرارداد نیز در حدود 4.5 میلیون دلار است. این سامانه بر روی شناورهای گادر ساحلی کروواسی نصب خواهد شد.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سي فروند هواپيماي آموزشي نظامي اتريشي تحويل ونزوئلا شد

 

 این اقدام در راستای طرح به روز رسانی تجهیزات نیروی هوایی ارتش ونزوئلاست که در دوره ریاست جمهوری هوگو چاوز آغاز شد.
بیست و چهار فروند از این هواپیماها مدل دیاموند چهل و شش فروند دیگر مدل دیاموند چهل و دو هستند.
نیکلاس مادورو در مراسم تحویل این هواپیماها خواستار دفاع از مردم و استقلال ونزوئلا از سوی ارتش این کشور به خصوص در برابر اقدامات مداخله جویانه و جنگ اقتصادی شد.
رئیس جمهور ونزوئلا افزود: «ما نیروی هوایی نظامی برای بمباران و ویران کردن ملت ها تشکیل نمی دهیم، برای تصرف کشورهای دیگر و گرفتن نفت و ثروت آنها نه، نیروی هوایی ما بولیواری است. برای دفاع از میهن است. دفاع از استقلال و حاکمیت است. این یک نیروی هوایی ضد امپریالیستی است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.