Recommended Posts

هند از روسيه بالگرد خريداري مي کند

 

وزات دفاع هند ه با خرید حدود 200 بالگرد سبک کاموف از روسیه موافقت کرد.
 ارزش این قرارداد 467 میلیون دلار است. شورای خرید تجهیزات نظامی هند به ریاست مانوهار پاریکار، وزیر دفاع این کشور این قرارداد و چند قرارداد مهم را که مدت ها بلاتکلیف بود، تایید کرد.
 ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و نارندرا مودی، نخست وزیر هند ماه دسامبر - که پوتین به دهلی نو سفر کرده بود-، بر سر قراردادی در زمینه مونتاژ سالانه 400 بالگرد Mi-17 و Kamov-226T در هند، و صادر کردن آنها به کشورهای ثالث توافق کردند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

احتمال وقوع جنگ بین حزب‌الله و رژیم اسرائیل
یک مقام امنیتی اسرائیل با بیان این که مصر تهدیدی برای تل آویو به حساب نمی آید، گفت خطر واقعی برای رژیم صهیونیستی، حزب الله است.

به گزارش مهر، یک افسر بلند پایه ارتش اسرائیل در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: مصر موشک های S-۳۰۰ از روسیه خریداری خواهد کرد. شبکه ۱۰ تلویزیون اسرائیل که اظهارات این افسر بلندپایه امنیتی ارتش صهیونیستی را پخش می کرد، افزود: بحث های مربوط به این قرارداد نظامی، در رسانه های روسیه مطرح شده اما مسکو هنوز پاسخ مثبت به آن نداده است.

وی همچنین گفت: من نمی دانم چه چیزی مصر را تهدید می کند که می خواهد این موشک ها را از روسیه خریداری کند اما ما مصر را در شرایط فعلی تهدیدی برای خود نمی دانیم. این مقام ارتش اسرائیل افزود: یک تهدید واقعی وجود دارد و آن احتمال شعله ور شدن جنگ بین اسرائیل و حزب الله در دو سال آینده است و هیچ گریزی برای اسرائیل نمی ماند جز این که مکان های پر جمعیت در لبنان را هدف قرار دهد.

وی ادامه داد: حزب الله نزدیک به ۱۰۰ هزار موشک در اختیار دارد که آنها را در روستاهای لبنان مخفی کرده است، این موشک ها می تواند به هر نقطه ای از اسرائیل برسد. به ادعای وی هر روستایی در جنوب لبنان یک مکان نظامی است.

در همین حال یک منبع مصری که به دلایل امنیتی خواست نامش فاش نشود، در به خبرگزاری رویترز در مورد خرید موشک S-۳۰۰ از روسیه گفت: نگاه ما در این اقدام رو به شرق است نه شمال. او در پاسخ به این پرسش که «مصر از چه طریق هزینه این پیمان نظامی را تامین می کند؟» گفت: ما پول های پنهانی داریم.

http://www.tabnak.ir/fa/news/500564/%D8%A7%D8%AD%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%84-%D9%88%D9%82%D9%88%D8%B9-%D8%AC%D9%86%DA%AF-%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%AD%D8%B2%D8%A8%E2%80%8C%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D9%88-%D8%B1%DA%98%DB%8C%D9%85-%D8%A7%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%A6%DB%8C%D9%84

ویرایش شده در توسط arminheidari

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تمرين نظامي روسيه در آسياي مرکزي

 

روسیه صدها نیرو برای انجام دادن تمرین های نظامی در آسیای مرکزی به همراه متحدان خود در جمهوری های سابق شوروی مستقر کرده است. این تمرین های نظامی یک نمایش قدرت در بحبوحه نگرانی روزافزون از افزایش درگیری ها در کشور همسایه ، افغانستان ، به شمار می رود.
حدود دو هزار و 500 نیرو از سازمان پیمان امنیت جمعی تحت رهبری روسیه در این تمرین های نظامی مشترک شرکت خواهند داشت که تا روز چهارشنبه در تاجیکستان ادامه خواهد داشت.
هدف از این اقدام تقویت نقش روسیه به عنوان ضامن اصلی امنیت در این منطقه پس از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان است.
استقرار حدود 500 نیروی روسی برای شرکت در این تمرین های نظامی از هفته گذشته آغاز شده بود. در این تمرین های نظامی همچنین سربازانی از تاجیکستان ، قزاقستان ، قرقیزستان ، ارمنستان و بلاروس شرکت دارند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 افشاگری هسته ای در انگلیس: امکان بروز فاجعه بیش از همیشه است

 

ویلیام مکنیلی که گفته می شود در حال حاضر ناپدید شده، با انتشار یک گزارش 18 صفحه ای تحت عنوان 'تهدید مخفی قوای هسته ای انگلیس' در شبکه های اجتماعی، هشدار داده است: آیا می دانید ما در هر دقیقه تا چه اندازه به فاجعه اتمی نزدیک هستیم؟.
این کارمند نیروی دریایی در این گزارش به مجموعه ای از نقایص فنی، حفاظتی و نگهداری سامانه هسته ای انگلیس اشاره و عنوان کرده است: من آزادی، وقت، زندگی، خانواده، دوستان و کار پردرآمدم را فدا کردم تا این اطلاعات را به گوش مردم برسانم.
وی در این گزارش ادعا کرده است: در جریان مراقبت از ناو هواپیمابر 'ویکتوریوس' به او گفته شده بود که سیستم هشدار دهنده زیردریایی های ونگارد حامل موشک های هسته ای 'ترایدنت' و ایستگاه های مراقبتی به دلیل ایجاد مزاحمت صوتی برای کارکنان شان، به صورت بی صدا تنظیم شده است.

مکنیلی همچنین با بیان اینکه یکی از زیردریایی هایی 'ونگارد' در وضعیت نامطلوبی قرار دارد، افزود: خدمه نیروی دریایی به وی گفته اند که این زیردریایی پیشتر، در زمانی که در بندر پهلو گرفته بود، به شدت دچار آتش سوزی شده و چنانچه این اتفاق در دریا رخ می داد باعث مرگ 50 نفر از خدمه اش می شده است.
این کارمند نیروی دریایی همچنین با انتقاد از ضعف دستگاه های حفاظتی انگلیس، ادعا کرده است که دسترسی به بخش های حساس پایگاه نیروی دریایی کلاید در اسکاتلند به مراتب ساده تر از ورود به رستوران های عمومی شهر است.
وی در این گزارش گفته است: در حالی که به طور مکرر نگرانی های خود را به مقامات نظامی انگلیس گزارش داده ام اما 'حتی یکبار هم یک مقام برای رسیدگی به این موضوعات به وی مراجعه نکرده است.'
سامانه تسلیحات هسته ای انگلیس در حال حاضر متشکل از چهار فروند زیردریایی مسلح به موشک های راهبردی می باشد، که همواره جنجال آفرین، و البته پرهزینه، بوده است.
این سامانه شامل 4 فروند زیردریایی 'ونگارد است' که موشک های استراتژیک 'ترایدنت' را حمل می کنند. این زیر دریایی ها از دهه 1960 میلادی تاکنون در پایگاه نیروی دریایی 'کلاید' در ساحل غربی اسکاتلند مستقر هستند.
طبق اعلام وزارت دفاع انگلیس، زیردریایی های هسته ای فعلی باید در اواسط دهه 2020 میلادی، از خدمت خارج شوند و سیاستمداران انگلیسی باید تا سال 2016 میلادی درمورد جایگزین آنها تصمیم بگیرند. با این حال درباره نحوه اجرای این طرح اختلاف نظرهایی میان احزاب سیاسی این کشور وجود دارد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

افزايش صادرات نظامي ترکيه در سال 2015

 

انجمن ملی صادرکنندگان ترکیه ارزش صادرات نظامی این کشور را در چهار ماهه نخست سال 2015 میلادی 461 میلیون دلار اعلام کرد که این رقم نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
بر اساس آمار انجمن ملی صادرکنندگان ترکیه ، آمریکا بزرگترین خریدار جنگ افزارهای نظامی ترکیه به ارزش 182 میلیون دلار است و پس از آمریکا مالزی با 54 میلیون دلار و اسپانیا با صرف هزینه ای حدود 33 میلیون و 500 هزار دلار از خریداران اصلی جنگ افزارهای نظامی ترکیه به شمار می روند.
هواپیما ، قطعات هلیکوپتر ، موتور ، نفربرهای زرهی ، قایق های تندرو ، موشک ها ، راکت ها ، سکوهای پرتاب ، سلاح های سبک ، سامانه های الکترونیکی از جمله فرستنده ها ، شبیه سازها ، حس گرها و نرم افزارها از مهمترین اقلام نظامی صادراتی ترکیه هستند.
تولیدات صنایع نظامی ترکیه تنها یک درصد کل صادرات این کشور را تشکیل می دهد که ارزش آن در چهار ماهه نخست سال 2014 میلادی 49 میلیارد دلار بود.

صادرات ترکیه در بخش صنایع نظامی و هوایی که در سال 2013 میلادی یک میلیارد و 400 میلیون دلار بود در سال 2014 میلادی به یک میلیارد و 600 میلیون دلار رسید.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 روسیه و جمهوری آذربایجان رزمایش مشترک در دریای خزر برگزار می کنند

 

روابط عمومی حوزه نظامی جنوب روسیه از برنامه رزمایش مشترک این کشور و جمهوری آذربایجان در دریای خزر خبر داد.
روابط عمومی حوزه نظامی جنوب روسیه روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: واحدهای دریایی روسیه و جمهوری آذربایجان در دریای خزر رزمایش مشترک برگزار می کنند و در آن حدود 10 ناو و کشتی پشتیبانی از دو طرف شرکت خواهند کرد.
این رزمایش در ماه سپتامبر آینده برگزار می شود و نخستین رزمایش مشترک روسیه و جمهوری آذربایجان است.
توافق در مورد این رزمایش در جریان رایزنی های هیات های نظامی روسیه و جمهوری آذربایجان به دست آمد و قرار است در بخش مرکزی دریای خزر برگزار شود.
واحدهای دریایی روسیه و جمهوری آذربایجان در این رزمایش محافظت از اهداف و فعالیت های اقتصادی دریایی و تامین امنیت کشتیرانی را تمرین می کنند.
مطابق برنامه اعلام شده، ناوهای روسیه و جمهوری آذربایجان در جریان رزمایش ،اهداف تعیین شده را با توپخانه گلوله باران خواهند کرد و به کشتی های آسیب دیده یا گرفتار شده در دریا کمک می کنند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 ژاپن رقابت برای نوسازی ناوگان زیردریایی استرالیا را آغاز کرد

 

توکیو برای نوسازی ناوگان زیردریایی استرالیا و ساخت زیردریایی های رادارگریز برای این کشور، وارد رقابت با آلمان و فرانسه شد.
 مقام های رسمی در توکیو، هفته گذشته اعلام کردند که می خواهند به رقابت 39 میلیارد دلاری برای ساخت ناوگان زیردریایی استرالیا بپیوندند.
تنها چند روز بعد، شورای امنیت ملی ژاپن، «به اشتراک گذاری اطلاعات فنی درباره زیردریایی های ژاپنی با استرالیا» را تصویب کرد.
سپس «گن ناکاتانی» وزیر دفاع ژاپن گفت: استرالیا شریک راهبردی ما است و ارزش ها و منافع امنیتی مشترک با ما دارد. ما در حال برررسی همکاری های دفاعی میان توکیو و کانبرا هستیم.
اهمیت این تحولات در آن است که ژاپن از زمان شکست در جنگ جهانی دوم، اطلاعات محرمانه اش در حوزه فناوری های نظامی را فقط با کشور آمریکا در میان گذاشته بود.
البته وزارت دفاع ژاپن تاکید کرد که «به اشتراک گذاری اطلاعات محرمانه» باعث نخواهد شد که استرالیا بتواند به تنهایی، زیردریایی هایی با فناوری ژاپنی تولید کند.
زیردریایی های جدید ژاپن با نام «سوریو» رادارگریز است و چهار هزار تن وزن دارد. صنایع سنگین «میتسوبیشی» سازنده زیردریایی های رادارگریز «سوریو» است و کارشناسان می گویند این زیردریایی ها از نظر فناوری، در مناقصه استرالیا احتمالا رقیبی نخواهد داشت.
نسل کنونی «سوریو» به پیشرانه مستقل از هوا مجهز است، اما نسل آینده به باتری های لیتیومی تجهیز خواهد شد. استرالیا خواهان زیردریایی هایی با پیشرانه لیتیومی است.
فرانسه و آلمان، رقیبان ژاپن در ساخت زیردریایی برای استرالیا هستند.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

همکاري آلمان و فرانسه براي ساخت تانک هاي جديد

 

آلمان و فرانسه آماده ساخت مشترک یک تانک جدید برای جایگزینی تانک های لئوپارد 2 در افق سال 2030 هستند.
« وزارت دفاع آلمان به مجلس نمایندگان پارلمان این کشور اعلام کرده که مطالعات مشترک فرانسه و آلمان (در این خصوص) سال کنونی میلادی آغاز خواهد شد و تا سال 2018 ادامه می یابد و این تانک جدید با بررسی فناوری ها و طرح ها در چارچوب مطالعات مشترک، با مشارکت صنعت آلمان ساخته خواهد شد.»
مارکوس گروبل (Markus Grübel)، معاون وزیر دفاع آلمان در گزارش خود به مجلس نمایندگان، خاطر نشان کرد طراحی جدیدی باید صورت پذیرد، زیرا طول عمر تانک های لئوپارد دو، که در حال حاضر تانک های اصلی ارتش آلمان به شمار می رود، برای حدود سال 2030 پیش بینی شده است.
لئوپارد دو در سال های 1970 توسط شرکت آلمانی « کراس مافی وگمان » (Krauss-Maffei Wegmann)، متخصص در ساخت تجهیزات نظامی، طراحی و تولید شد و در سال 1979 مورد استفاده ارتش قرار گرفت.
این طرح مشترک در شرایطی صورت می گیرد که در پی تشدید بحران اوکراین، آلمان تلاش می کند قدرت نظامی خود را افزایش دهد.
ماه آوریل، وزارت دفاع آلمان از اضافه شدن حدود یکصد تانک لئوپارد 2 به ناوگان تانکی این کشور خبر داد و به این ترتیب شمار کل تانک های اصلی ارتش آلمان از 225 به 325 رسید.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آخرین اخبار درباره فانتوم آی حاکی از این است که ، دریاسالار سیرینگ فرمانده آژانس دفاع موشکی آمریکا MDA ، در نشست بررسی بودجه درخواست شده از کنگره برای سال 2016  که 2 ماه پیش برگذار شد ، اعلام کرده که این سازمان در اواخر سال 2014 ، موفق شده 5 ماموریت پروازی فانتوم آی رو به اتمام برسونه. این آزمایشات در مرکز آزمایشات پروازی ادواردز متعلق به نیروی هوایی  واقع در کالیفرنیا انجام گرفته.

 

در این آزمایشات ، *فانتوم آی* در ارتفاع 16,200 متر پرواز کرده و به مدت 33 ساعت پرواز کرد و بیش از 5 گیگابایت اطلاعات جمع آوری کرد.

 

اهمیت پروازهای آزمایشی به این دلیل بود که ، درون محفظه حمل بار *فانتوم آی* ، یک عدد لیزر ساخت * آزمایشگاه ملی لورنس لیورمور * ( LLNL ) نصب شده بود تا عملکرد و کیفیت آن در حالت پرواز تست شود.

 

این لیزر از انواع DIODE-PUMPED ALKALI LASER میباشد و در مراحل ابتدایی توسعه قرار داشته و تا پایان سال 2014 توانسته تا حداکثر قدرت 4 کیلووات به صورت موفقیت آمیز ، آزمایش شود. و به زودی قرار است با قدرت 30 کیلووات تست شود.

 

انتظار میرود در سال های آینده با پیشرفت این انواع لیزر و رسیدن به قدرت های بالاتر،ماموریت کشف ، ردگیری و انهدام موشک های بالستیک در ابتدای مراحل پرتاب ، بر عهده پهپاد *فانتوم آی* و این لیزر قرار داده شود.

 

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=17&cad=rja&uact=8&ved=0CEQQFjAGOAo&url=http%3A%2F%2Fwww.mda.mil%2Fglobal%2Fdocuments%2Fpdf%2Fps_syring_031915_hasc.pdf&ei=awRiVeW_EoOnsAGZ3IDYBg&usg=AFQjCNFT0TAIIyCCV3kXIqbxddmc8Gy8uw&bvm=bv.93990622,d.bGg

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=13&cad=rja&uact=8&ved=0CCgQFjACOAo&url=http%3A%2F%2Fsmdsymposium.org%2Fwp-content%2Fuploads%2F2014%2F08%2FTH-0845-Richard-Matlock-Adv-Tech.pdf&ei=awRiVeW_EoOnsAGZ3IDYBg&usg=AFQjCNFRzM418FdzBDpzbEMEKQwa7kQSLw&bvm=bv.93990622,d.bGg

 

لازم به ذکر است که سلسله آزمایشات آژانس دفاع موشکی آمریکا بر روی این پرنده ، از سال 2013 آغاز شده و در طی آن پهپاد *فانتو آی* با محموله های دیگری از جمله سنسورهای جستجو و کشف و ردگیری فروسرخ در موج بلند که قادر به رهگیری موشک های بالستیک در تمامی مراحل پرواز میباشند ، مورد آزمایش قرار گرفته است.

 

http://aviationweek.com/awin/mda-eyes-uavs-abl-mission

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 استقرار یک رادار دوربرد جدید آمریکا در آلاسکا تا سال2020

 

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که قصد دارد یک رادار دوربرد جدید را در مرکز آلاسکا مستقر کند. این رادار به سیستم دفاع موشکی آمریکا کمک می‌کند تا موشک‌های احتمالی دشمن را بهتر تشخیص داده و ظرفیت‌ شناسایی خود را در نواحی آلاسکا و کالیفرنیا افزایش دهد.
 وزارت خارجه آمریکا در این باره اعلام کرد، این رادار جدید در سال 2020 عملیاتی خواهد شد و در حال حاضر مطالعات محیطی و امنیتی آن در جریان است.
این نهاد طی بیانیه اعلام کرد، این رادار شناسایی دوربرد جدید به سیستم دفاع موشکی چند لایه آمریکا کمک خواهد کرد تا با تهدیدات احتمالی بهتر مقابله کند.
پیش از این مدیر آژانس دفاع موشکی آمریکا و سایر مقامات ارشد پنتاگون در ماه مارس خطاب به کنگره اعلام کرده بودند که این رادار جدید به شدت برای کمک به دفاع در مقابل افزایش توانایی‌های موشکی برخی کشورها ضروری و حیاتی است.
این رادار احتمالا در مرکز آلاسکا و نه در جزایر اطراف آن مستقر خواهد شد اما تصمیم نهایی درباره محل استقرار این رادار منوط به نتایج مطالعات محیطی است.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

فروش سلاح اسرائيل به آفريقا سال گذشته به شدت افزايش يافت

 

فروش سلاح های اسرائیلی به آفریقا در سال گذشته به شدت افزایش یافته است.
 گزارش وزارت جنگ اسرائیل نشان می دهد صادرات سلاح های اسرائیلی به کشورهای آفریقایی در سال 2014 در مقایسه با سال پیش از آن 40 درصد افزایش یافته است.
اما صادرات سلاح اسرائیل درکل در مقایسه با سال 2013 تا حدود یک میلیارد دلار کاهش یافته است.
در سال 2014 صنایع امنیتی اسرائیل
قراردادهایی با ارزش 318 میلیون دلار با کشورهای آفریقایی به امضا رسانده اند. این رقم در سال 2013 معادل 223 میلیون دلار بوده است.
صادرات سلاح های اسرائیلی به کشورهای آفریقایی از سال 2009 که 77 میلیون دلار بود هر ساله افزایش یافته است به غیر از سال 2012 که کمی کاهش داشت و از 127 میلیون دلار در سال 2011 به 107 میلیون دلار رسید.
با این وجود هنوز کشورهای آفریقایی خریدار اصلی سلاح های اسرائیلی محسوب نمی شوند. کشورهای آسیایی و حوزه اقیانوس آرام در سال 2014 معادل 3 میلیارد دلار سلاح از اسرائیل خریداری کردند.
در کل صنایع دفاعی اسرائیل در سال 2014 قراردادهایی به ارزش 5/66 میلیارد دلار به امضا رساندند درحالی که این رقم در سال 2013 معادل 6/5 میلیارد دلار بود.
یکی از این قراردادها به فروش موشک های اسپایک [Spike] به هند مربوط می شود. رقم این قرارداد 525 میلیون دلار بوده است. موشک های اسپایک در عملیات صخره سخت تابستان گذشته به طور گسترده مورد استفاده ارتش اسرائیل قرار گرفت.
یک مقام رژیم صهیونیستی گفت کاهش تقاضا برای سلاح های اسرائیلی با کاهش بودجه دفاعی برخی از خریداران در ارتباط است.
اسرائیل یکی از 10 صادر کننده مهم سلاح در جهان است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 ژاپن رقابت برای نوسازی ناوگان زیردریایی استرالیا را آغاز کرد

 

زیردریایی های جدید ژاپن با نام «سوریو» رادارگریز است و چهار هزار تن وزن دارد. صنایع سنگین «میتسوبیشی» سازنده زیردریایی های رادارگریز «سوریو» است

 ظاهرا نویسنده این مطلب در خبرگزاری ایرنا ، هیچ ایده ای از واژه " رادارگریز " نداره بنده خدا. 

اصطلاحی که در مورد پنهان کاری  زیردریایی ها به کار میرود ،" کم سر و صدا " یا " ساکت " هست . 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 روسیه 46 جنگنده میگ-29 به مصر می‌فروشد

 

 

روسیه قرارداد فروش 46 جنگنده میگ - 29 را به مصر قبول کرده است. این قرارداد دو میلیارد دلار ارزش دارد. این قرارداد در آینده‌ای نزدیک امضا می‌شود.
یکی از منابع صنایع هوانوردی روسیه اعلام کرد که مذاکرات برای ارسال این جنگنده‌ها مدت‌هاست که در حال انجام است. این در حالی است که اوایل فوریه 2015، سرگئی کوروتکف، مدیر صنایع هواپیمایی روسیه گفته بود: این شرکت آماده تامین جنگنده‌های میگ- 35 برای مصر است. این جنگنده‌ها جدیدترین نسل این نوع هواپیماهای نظامی هستند.
براساس ارزیابی سالانه موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک درباره ظرفیت‌ها و اقتصاد دفاعی 171 کشور جهان، امور دفاعی مصر در حال حاضر به یگانی از جنگنده‌های اف- 16 آمریکا، جنگنده‌های میراژ 2000 فرانسه و میگ‌های 21 روسیه متکی است.
میگ‌- 29 روسیه احتمالا جانشین یگان میگ‌های 21 ساخت دولت روسیه و J-V ساخت چین خواهد شد.
در فوریه 2014، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه با همتای مصری خود دیدار کرد و پس از این دیدار، رسانه‌ها گزارش دادند که مسکو و قاهره مساله قراردادی بزرگ را برای تامین محصولات نظامی روسیه برای مصر مطرح کردند.
اخیراً، مصر و روسیه همکاری نظامی خود را افزایش داده‌اند. در مارس 2015، مسکو یک سامانه دفاع موشکی دوربرد
S-300VM را به مصر داد که قاهره در 2014 آن را سفارش داده بود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.