armani

تركيه امروزي (هنرپيشه بي نقش )

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

با سلام خدمت همه ی دوستان
در ابتدا از برادر بزرگوار ارمانی عزیز بابت ایجاد این تاپیک تشکر می کنم.
نظر شخصی من بر این استوار است که ترکیه دارای مسئولین با کفایت و مدبر می باشد که هدفشان تنها منافع ملی ترکها می باشد ، احزاب مختلف چه مذهبی چه غیر مذهبی همه در این راه قدم بر می دارند و تنها در برنامه متفاوت هستند. در مورد اسلامگرایان نیز باید گفت ترکها از هر ابزاری برای پیشرفت ملت ترک استفاده می کنند و یکی از این ابزار هم اسلام می باشد. برنامه هایی که ترکیه در 2 3 دهه گذشته اجرا کرده است کاملا گواه بر این مدعاست. اقتصاد ترکیه امروز قوی و روز به روز بهتر می شود. ترکیه از منظر منابع و صنایع دارای اهمیت های زیر است.

1- معادن غنی و زیاد (متاسفانه سواد و دید عام مردم نسبت به معدن و حتی رشته های مربوط به ان در جامعه ما کم و کاملا اشتباه و نادرست می باشد و اهمیت انرا اصلا نمی دانند،برخلاف کشورهایی همچون کانادا و استرالیا و امریکا و ...)

2-ترکیه دارای منابع بزرگ اب شیرین می باشد.

3-کشاورزی و دام : که ترکیه جدا از تامین تمام نیاز خود انرا صادر نیز می کند و بخش عمده و تعیین کننده در تولید ناخالص ملی کشور را نیز صادرات محصولات کشاورزی تشکیل می دهد.

4-صنایع مصرفی مثل صنابع مولد غذایی، تولید توتون و پوشاک، کاغذ،صنعت چاپ، تولید چرم، کائوچو و پلاستیک و ... از صنایع مهم و پر رونق ترکیه هست.

5- موقعیت جغرافیایی که شامل توریستی و تجارت دریایی می شود.

همه ی اینها و همین طور با وضع رفاهی امروز ترکها نشان دهنده مدیریت درست توسط مسئولین با کفایت بوده است.

اما از منظر سیاسی به قضیه نگاهی داشته باشیم.
همان طور که گفتم ترکیه از اسلام تنها استفاده ابزاری برای پیشبرد و بیشتر مطرح شدن در سطح جهانی می کند. چیزی که مشخص است ترکها ارزوی پیوستن به اتحادیه اروپا را داشته ، اما کشورهای غربی علاقه ای به پیوستن انها ندارند.(اگر فرصتی بود شاید نظرشخصی خودم را در این مورد جایی و روزی اعلام می کنم)
ترکها به نظر من نه تنها بی نقش نیستند بلکه در حال حاضر در حال اجرای برنامه برای نقش هم در غرب و هم در بین مسلمانان هستند. ترکیه امروزی می خواهد از دیدی که حاکمیت های اسلامی همچون ایران و یا گروههایی به مانند طالبان و القاعده و یا به عبارت دیگر هر گروه و کشوری که مدعی اجرای اسلام بوده است... ارائه داده اند دوری کرده و مدلی متناسب برای نسل جدیدی از مسلمانان ارائه کند.
برای اینکه این حرف را بسط دهم ابتدا نگاهی به دید مسلمانان به ترکیه و ایران داشته باشیم.

در مورد نگاه مسلمانان دنیا به ایران، چیزی که تا به امروز اکثریت انها نشان داده اند این می باشد که انها زمانی که سخنان مسئولان حکومت ایران در مورد ضدیت با غرب و اسرائیل و شاخ و شانه هایشان برای انها را می بینند لذت برده و طرفداری می کنند. اما هیچ کدام از انها حاضر به تحمل شرایط زندگی در ایران که ناشی از همان سخنان و سیاستها بوده است نمی باشند و رغبتی به زندگی در شرایط جامعه ی مدنی ایران و فشارهای انرا ندارند.

به طور کل انها کشوری پیشرفته، دارای رفاه مناسب و اقتصادی قوی، به دور از فشارهای مدنی حاکمیت و تحریمهای سیاسی، ازادی اجتماعی،دموکراسی، نبود احتمال جنگ و زندگی ارام را خواهانند که در عین حال شعار ضدیت با اسرائیل و غرب را داشته باشد. و بابت ان هیچ هزینه و فشاری متحمل نشوند. بین ترکیه و ایران کدام کشور این ویژگی ها را دارد؟
زمانی که رئیس حمهور ترکیه تنها یک سخن علیه اسرائیل می گوید محبوب مسلمانان می شود. زیرا کشوری که در استانه ورود به اتحادیه اروپاست و بسیاری از ملاکها و استانداردهای زندگی اروپایی را داشته و رعایت می کند. اقتصاد خوب و ...(مواردی که در بالا ذکر شد) را دارد و مردم ان هم مسلمان هستند علیه دشمن اعراب و مسلمانان موضع گیری کرده است. و دیگر ایرانی که سالهای سال است که بسیار منافع ملی خود را به اسم فلسطین فدا کرده است و بسیار بسیار بیشتر از ترکیه در این راه بوده است کمتر از ترکیه به چشم می اید.

ترکیه کشوریست که با واقع بینی مسائل را نگاه می کند و می داند که نسل جدیدی از مسلمانان به وجود امده اند که دیگر علاقه ای به راه و روش سیستمهای حکومتی اسلامی همچون ایران ندارند. نمونه بارز این افراد در جامعه ی ایران بسیاز زیاد است. کسانی که به خدا و پیغمبر و ائمه اطهار اعتقاد داشته ولی زندگی به سبک غربی را ترجیج می دهند. و با خیلی ار سنن اسلامی مشکل دارند. این تغییر حالت نه تنها در ایران بلکه در بیشتر بقیه ممالک اسلامی هم به این گونه است و نسل جوان به این سو حرکت کرده است، زندگی کاملا غربی ولی با اعتقاد به اصول مسلمانی.
ترکیه در اینجا نقش خود را یافته است و با حرکت به سوی نشان دادن خود به عنوان یک الگو برای نسل جدید مسلمانان است. و نقش خود را در اینده مسلمانان به عنوان پدرخوانده بازی می کند. کشوری پیشرفته به سبک اروپایی مسلمان . اروپایی که برای مردم کشورهای جهان سوم(که مسلمانان جزو ان هستند) زیبا و جذاب است.
اگر در یک جمله بخواهم جمع بندی کنم می شود گفت که ترکیه می خواهد نقش مارتین لوتر اسلام را بازی و به عهده بگیرد.

مقاله ای در گاردین در سال 2008 انتشار یافت یعنی حدودا 1 سال قبل از ایجاد همین تاپیک، که با دیدن این تاپیک یاد ان افتاده و برای شما لینک مطلب و ترجمه ان به صورت کلی می گذارم.

http://www.guardian.co.uk/world/2008/feb/27/turkey.islam


" [i]کوشش ترکیه برای ارائه اسلام برای قرن 21

ترکیه در یک اقدام جسورانه و عمیق به بازنویسی اساس قوانین شرع اسلامی و تفسیر دوباره قرآن برای عصر مدرن می باشد. تلاش در اصلاح فقه اسلامی، با حمایت مالی دولت مدرن و کمی اسلامی دولت رجب طیب اردوغان، نخست وزیر، به عنوان یک اقدام انقلابی برای ایجاد یک اسلام قرن ۲۱ است که در آن سنت و اعتقادات اسلامی با روش و اصول فلسفی اروپایی و غربی آمیخته میشود. نتیجه چنانچه متخصصان می گویند می تواند باعث کاهش تبعیض علیه زنان، منع برخی از مجازات های بی رحمانه در ارتباط با قانون اسلامی ، همچون سنگسار و قطع عضو ، و تعریف دوباره اسلام به عنوان دینی مدرن، پویا در کشور بزرگی که محور بین شرق و غرب است، و در کنار خاورمیانه و مشتاق به پیوستن به اتحادیه اروپا است. تیم مسیول اینکار میگوید که آنها با حدیث هایی که علیه زنان است مشکل دارند. آنها ممکن است برخی را از مجموعه حذف کرده و بعضی را غیرمعتبر اعلام شده است. این گام بسیار بلندی است. یا آنها ممکن است فقط پانوشت اضافه کنند و بگویند که این احادیث را باید در متن تاریخی تعبیر کرد. آنها این اقدام را اصلاح بزرگی مانند آنچه مسیحیان انجام داده اند میدانند. یک متخصص مسیحی آشنا به ترکیه و اسلام و مسیحیت در کنار این تیم تجریه اصلاحات مسیحیت را به این تیم منتقل میکند. منابع می گویند که پروژه اصلاح و رفرم ​​اسلامی بلند پروازانه است و چندین سال طول میکشد تا تکمیل شود، ولی هم اکنون بخشی از نتیج آن شروع به بروز کرده -- لغو مجازات اعدام ، مبارزه با قتل های ناموسی، و آموزش و انتصاب چند صد زن به عنوان امام جماعت .[/i] "

اما در رابطه با ایران هم بگویم که به نظر این حقیر با توجه به شرایطی که وجود دارد. ترکیه خواهان امنیت و بگپارچگی ایران ولی ضعیف و عقب نگه داشتن ان است. نان ترکیه در انزوای ایران در دنیاست. و تحریم ایران و مشکل داشتن با دنیا به خصوص غرب کاملا به سود ترکهاست . و این دید هم متاسفانه مربوط به ما کشورهای عفب مانده فرهنگی می باشد. اگر زمانی سیاستهای خارجی هر 2 یکسان باشد، به عنوان مثال هر 2 به منافع ملی خود توجه کنند و یا هر 2 منافع اسلام را مد نظر قرار دهند و در ان صورت پیشرفت پایاپایی هر 2 بدون دشمنی امکان پذیر و می توان اتحادی به مانند کشورهای اتحادیه اروپا را متصور شد. ولی تا زمانی که این اختلافات وجود دارد ، تمامیت ارضی ایران و امنیت ان برای ترکیه مهم ولی ضعیف نگه داشته شدن و پیشرفت نکردن ایران به علت تحریم و انزوا در دنیا به سود ترکها می باشد.زیرا فواید اقتصادی و فناوری زیادی برای انها دارد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به اين تركا زياد اطميناني نيست.مخصوصا با مواضعي گه جديدا عليه سوريه گرفتن.البته فكر كنم كم كم حساب كار دستشون اومده كه نبايد سر به سر سوريه بزارن چون اون وقت با ايران طرفن.خلاصه امروزه همه به فكر منافع خودشونن و سلام گرگ بي طمع نيست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب hans,تحليلتون خيلي عالي بود.لذت بردم.الان تركيه بهترين سود رو ميكنه.حركت معتدل و بدون هيچگونه تندروي و توام با پيشرفت قابل ملاحظه.دقيقا برعكس ما.
الان با خودمون فكر كنيم ببينيم الان نقش ما در دنياي اسلام پر رنگ تر هست يا تركيه.سر مساله فلسطين،الان اعتماد جهان بيشتر به ما هست يا تركيه.متاسفانه سياست هاي ما هم باعث حل نشدن مساله فلسطين و هم فشار هاي خيلي زياد بر كشور خودمون شده.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]جناب hans,تحليلتون خيلي عالي بود.لذت بردم.الان تركيه بهترين سود رو ميكنه.حركت معتدل و بدون هيچگونه تندروي و توام با پيشرفت قابل ملاحظه.دقيقا برعكس ما.
الان با خودمون فكر كنيم ببينيم الان نقش ما در دنياي اسلام پر رنگ تر هست يا تركيه.سر مساله فلسطين،الان اعتماد جهان بيشتر به ما هست يا تركيه.متاسفانه سياست هاي ما هم باعث حل نشدن مساله فلسطين و هم فشار هاي خيلي زياد بر كشور خودمون شده.[/quote]

نقش ما با اعتماد جهانی فرق داره!( اونی که الان اسرائیل رو خفه کرده ماییم (دور تا دورشو گرفتیم)
در مورد جامعه جهانی اگر منظورتون مردم جهانه بازم ما رو بزرگترین مانع رژیم صهیونیستی می دونن
احتمالا منظورتون از جامعه جهانی دولت های غربی و هم پیمانانشون در خاورمیانه هست
سیاست های ما دنبال حل ریشه ای مشکل فلسطین هست( اسرائیل که نابود بشه همه چی حل میشه)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]جناب hans,تحليلتون خيلي عالي بود.لذت بردم.الان تركيه بهترين سود رو ميكنه.حركت معتدل و بدون هيچگونه تندروي و توام با پيشرفت قابل ملاحظه.دقيقا برعكس ما.
الان با خودمون فكر كنيم ببينيم الان نقش ما در دنياي اسلام پر رنگ تر هست يا تركيه.سر مساله فلسطين،الان اعتماد جهان بيشتر به ما هست يا تركيه.متاسفانه سياست هاي ما هم باعث حل نشدن مساله فلسطين و هم فشار هاي خيلي زياد بر كشور خودمون شده.[/quote]

بستگي داره كه دانياي اسلام رو چي تعريف كنيم؟؟؟به نظر شما اين وهابيون مسلمانند؟اصلا ما چه احتياجي به اونا داريم كه بخوايم اعتمادشونو جلب كنيم؟به نظر من كه با كشورهايي كه ممكنه يه روزي به دردمون بخورن روابط خوبي داريم و اين مهمه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب hadi222,در اين كه ما اسراييل رو تحت فشار گذاشتيم شكي نيست.ولي يه مشكلي هست.اونم اينكه تقريبا كل جهان (نه فقط غرب) با نابودي كامل اسراييل مخالف هستن.شما هم اگه ميشه تعريفتون رو از نابودي اسراييل بيان كنين.

Esygolden عزيز،مهم اين اين نيست كه وهابي ها مسلمان هستند يا نه كه قطعا هم نيستند،صحبت من اعتماد كشور هاي خاورميانه به سياست هاي ايران هست.طبق آخرين نظرسنجي ها تقريبا تمام خاورميانه به سياست هاي ما بي اعتماد هستن.البته نميگم قضاوت اونا حتما درسته،ميخوام بگم ما ميتونستيم با يه ديپلماسي فعالتر و هوشمندانه تر،ضمن اينكه همين سياست ها رو دنبال مي كنيم،اعتماد هم جلب كنيم.
نمونش موضوع سوريه،ما با سانسور خبري كامل اشتباه بدي كرديم.مردم كه بالاخره اخبار رو مي فهمند،اين اعتبار ما هست كه خدشه دار ميشه.اگر حكومت كنوني سوريه سقوط كند،به احتمال زياد حكومت بعدي سوريه رابطه ي خوبي با ما نخواهد داشت.بايد قبول كنيم توي سياست خارجيمون بعضي جاها منفعليم،بعضي جاها هم تند ميريم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]جناب hadi222,در اين كه ما اسراييل رو تحت فشار گذاشتيم شكي نيست.ولي يه مشكلي هست.اونم اينكه تقريبا كل جهان (نه فقط غرب) با نابودي كامل اسراييل مخالف هستن.شما هم اگه ميشه تعريفتون رو از نابودي اسراييل بيان كنين.

Esygolden عزيز،مهم اين اين نيست كه وهابي ها مسلمان هستند يا نه كه قطعا هم نيستند،صحبت من اعتماد كشور هاي خاورميانه به سياست هاي ايران هست.طبق آخرين نظرسنجي ها تقريبا تمام خاورميانه به سياست هاي ما بي اعتماد هستن.البته نميگم قضاوت اونا حتما درسته،ميخوام بگم ما ميتونستيم با يه ديپلماسي فعالتر و هوشمندانه تر،ضمن اينكه همين سياست ها رو دنبال مي كنيم،اعتماد هم جلب كنيم.
نمونش موضوع سوريه،ما با سانسور خبري كامل اشتباه بدي كرديم.مردم كه بالاخره اخبار رو مي فهمند،اين اعتبار ما هست كه خدشه دار ميشه.اگر حكومت كنوني سوريه سقوط كند،به احتمال زياد حكومت بعدي سوريه رابطه ي خوبي با ما نخواهد داشت.بايد قبول كنيم توي سياست خارجيمون بعضي جاها منفعليم،بعضي جاها هم تند ميريم.[/quote]

تعریف نابودی اسرائیل: بازگشت صهیون ها به کشورشون(توی این راه خیلی هاشون کشته میشن که البته ما هم خیلی شهید میدیم و دادیم)
ما مسیری که بهش اعتقاد داریم رو می ریم و سعی می کنیم هر کسی رو که شد در جهان با خودمون همراه کنیم اما این به این معنی نیست که اگر کل جهان( که البته اینطورم نیست) مخالف نابودی اسرائیل باشن نابود نمیشه
در مورد وهابی ها عرض کنم که حکومت های منطقه همه خودفروخته هستن حتی ترکیه و اینکه موضع ما رو درک کنن یا نه فرقی به حال ما نخواهد کرد چون اینا وجودشون رو وام داره غرب هستن پس نمی تونن با ما همراه باشن
در مورد سوریه بحث بسیار شده و بدونید که نظام سوریه حتی در شرف سقوط هم نیست
حداکثر 5 شهر غیر کلیدی از سوریه درگیر اغتشاشات هستند و ارتش هم هنوز از قدرتش استفاده نکرده( اخه 50 تا کشته در روز که از پلیس هم بر میاد )

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان قبل از هر چیز به دوستان غیر ترک توصیه میکنم که در مورد ترکیه با غرض و با کینه و با افکار نژاد پرستی برخورد نکنند مطمئن باشید این افکار نژادپرستیتون قبل از هر چبز به خودتون ضرر میرسونه حالا به نمونه های اشاره میکنم و توضیح میدم
1-اول اینکه اسم رو اسم تاپیک هنر پیشه بی نقش نوشته شده.میخوام بدونم که مگه ایران خیلی پر نقشه؟اینکه تو سوریه پرچم ایران رو رو میسوزونند تو عراق از دخالتهای ایران مردم ارزو دارن امریکایها نرند با ایجاد دخالتهای بی مربوط در ترکیه مثلا ایجاد حزب الله ترک واقعا این رو نقش حساب میکنید حالا اگه یکسوم این کارها رو تو ایران انجام بده شماها چه میکنید؟
2-میگین ارتش درحکومت دخالت میکنه.اخه عزیزم مگه سپاه در کل ارکان ایران از فوتبال گرفته تا وزارت رو دخالت نمیکنه؟
3-میگین تو ترکیه تو 60 سال 3بار کودتا شده.عزیزان دل من مگر در 60 سال در ایران کودتا؛انقلاب؛جنگ؛وغیره اتفاق نیفتاده مگر ما 60 سال در امنیت مطلق بودیم؟
4-میگن احزاب چند تا به زور شکل گرفته.مگر در ایران چند تا حزب وجود داره اصلا حزب وجود داره؟
5-میگن میخواهد امپراطوری عثمانی رو ایجاد کنه. وجود امپراطوری عثمانی غنیمتیست برای ما چونکه حساب کنید بعد از فروپاشی عثمانی ایران بیش از هر کشور دیگری ضرر دیده مثلا عراق مستقل شد و تا به امروز نتوانسته کشور خود را اداره کند یادمان باشد ما هشت سال با این عراق جنگیدیم وقبل ازما هم این کشور دچار کودتا بود و بعد از ما هم این کشور توسط آمریکا اشغال شد.عربستان بعد از استقلال دچار بیماری وهابی گری و حکومت ال سعود شد اردن که دست یهودی زاده افتاد؛مصر هم دچار دیکتاتوری و کودتا شد بوسنی و هرزگوئین که کلا جنایت بشری درش افتاد؛این همه بد بختی وجنایت به واسطه ء فروپاشی عثمانی بود ولی ما از این ناراحت نیستیم اما به جهت نژاد پرستیمون حاضر نیستسم وجو عثمانی رو حتی تو ذهنمون تصور کنیم
6-میگن مردم ترکیه نسبت به کشورشون تعصب دارن.این جمله رو طوری استعمال میکنید که انگارگناهی مرتکب میشوند این گناه نیست؛دیدن موضوعات با عینک نژاد پرستی گناهه
7-اگر مقداری دید نژاد پرستی رو کنار بگذارید یک نگاهی به اقتصاد دو کشور بندازیم:ایران با دارا بودن نفت و مقدار بسیار بزرگی از منابع گاز و منابع مختلف انواع مواد معدنی و فروش هر آنچه که قابل فروش است از سنگ گرفته تا خاویارو آب معدنی و و حتی صدور دختر به کشور های عربی به صورت غیر رسمی؛این وضع اقتصادیشه.در طرف مقابل ترکیه رو که دریغ از یک ذره نفت و گازو مواد معدنی تبدیل به یکی از برترین قدرت اقتصادی شده
8-تاریخ معاصر رو مطالعه کنید ایا تا به حال اتفاق افتاده که شخصی از تبعه ی ترکیه به ایران پناهنده شده و در فضای باز سیاسی ایران فعالیت سیاسی انجام دهد؟بر عکس تا دلتان بخواهد از ایران به ترکیه رفته اند مثلا سید جمالدین اسد ابادی از فراماسون های بزرگ اسلامی و یا دیگر مقام های بلند پایه
ضمنا یک بچه ی بی سوادی در مورد کوه های آرارات ادعای عرضی کرده بود ایشان مطمعنا کتاب تاریخ ماد دیاکونف را مطالعه کرده ولی درست نخونده چون که خودش در مقدمه توضیح داده که اطلاعات ما در باره این قوم بسیار کم و شاید در حد هیچه ولی یکی نیست بپرسه پس این همه داستانها رو چطوری نوشته؟ضمنا اگر مادها و پارسهابه دنبال قدرت و جایگاه اصلیشون هستند لطفا از ایران شروع نکننداز جنوب روسیه شروع کنند که خونه ی اصلی و آبا واجدادیشونه وبه ایران آن اقوام در پی یافتن زمین و چراگاه هاو مقاصد یهود ها به فلات ایران یورش برده و هر کس ساکن بومی و اصیل این منطقه بود در صورت مقاومت قلع وقمح میکردند این گفته سندش در کتیبه های داریوش است که توضیح داده که کسانی که بر علیه اش شورش میکردند (اهالی بومی ایران)با چه وحشی گری مجازات میکردن(فرو بردن چوب بلند و نوک تیز در مقعد وعمود گزاردن چوب وشخص تا اینکه چوب به مرور وارد و از دهان یا سر شخص خارج شده و جان دهد)
پس توصیه میکنم اوز گئوزونده دیئرکی یی گورسون اوزگه گئوزونده چوپی گورمسین یعنی به فارسی عیبهای بزرگ خود را ببینند و روی عیبهای کوچک دیگران دقیق نشوند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b] آسايش دو گيتي تفسير اين دو حرف است
با دوستان [color=green]مروت[/color] با دشمنان [color=green]مدارا [/color][/b]

به نظرم اگر هم دشمن داریم باید بیایم با [color=red]پنبه[/color] سر ببریم نه اینکه همه جا . جار بزنیم میخواهیم اسرائیل را از صحنه روزگار محو کنیم که دشمن کلی مانور بده بر زد خودمون .که دیدم چه اتفاقاتی افتاد با گذشت زمان چه فشار هایی که نباید بیارن دارن بر سر ما میارن به خاطر احساسی عمل کردن نه عقلانی عمل کردن و سخن گفتن بی جا .... اگر سایه مقام معظم رهبری و بصیرت ه و بینش های ایشون نبود اوضاع بسیار بدتر میشد بخاطر ندانم کاری های برخی از سران عزیز مملکت
[b]هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد.[/b]

ما نباید تنش ایجاد کنیم و به چالش بکشیم کشور رو نه باید سرمان را خیلی بالا بگیریم نه این که سر به زیر بشیم هر دو بد هست .

در جهان اسلام خصوصا در 2 یا 3 سال اخیر ترکیه از جایگاه بهتری برخوردار شده چه بدمون بیاد چه خوشمون بیاد واقعیت شده این فعلا.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]دوستان قبل از هر چیز به دوستان غیر ترک توصیه میکنم که در مورد ترکیه با غرض و با کینه و با افکار نژاد پرستی برخورد نکنند مطمئن باشید این افکار نژادپرستیتون قبل از هر چبز به خودتون ضرر میرسونه حالا به نمونه های اشاره میکنم و توضیح میدم[/quote]

منتظریم.....من خودم بچه ناف تبریزم

[quote]1-اول اینکه اسم رو اسم تاپیک هنر پیشه بی نقش نوشته شده.میخوام بدونم که مگه ایران خیلی پر نقشه؟اینکه تو سوریه پرچم ایران رو رو میسوزونند تو عراق از دخالتهای ایران مردم ارزو دارن امریکایها نرند با ایجاد دخالتهای بی مربوط در ترکیه مثلا ایجاد حزب الله ترک واقعا این رو نقش حساب میکنید حالا اگه یکسوم این کارها رو تو ایران انجام بده شماها چه میکنید؟[/quote]

ترکیه فقط یه میانجیه یه پل یه هنر پیشه بی نقش

[quote]2-میگین ارتش درحکومت دخالت میکنه.اخه عزیزم مگه سپاه در کل ارکان ایران از فوتبال گرفته تا وزارت رو دخالت نمیکنه؟[/quote]

هه هه هه سپاه در کدوم وزارت دخالت کرده؟؟منظور از ارتش نیروی نظامیه مگه سپاه فقط نیروی نظامیه؟؟

[quote]3-میگین تو ترکیه تو 60 سال 3بار کودتا شده.عزیزان دل من مگر در 60 سال در ایران کودتا؛انقلاب؛جنگ؛وغیره اتفاق نیفتاده مگر ما 60 سال در امنیت مطلق بودیم؟[/quote]

خوب شما اون3تا کودتا رو نام ببر!!!

[quote]4-میگن احزاب چند تا به زور شکل گرفته.مگر در ایران چند تا حزب وجود داره اصلا حزب وجود داره؟[/quote]

به ویکی پدیا رجوع شود


[quote]5-میگن میخواهد امپراطوری عثمانی رو ایجاد کنه. وجود امپراطوری عثمانی غنیمتیست برای ما چونکه حساب کنید بعد از فروپاشی عثمانی ایران بیش از هر کشور دیگری ضرر دیده مثلا عراق مستقل شد و تا به امروز نتوانسته کشور خود را اداره کند یادمان باشد ما هشت سال با این عراق جنگیدیم وقبل ازما هم این کشور دچار کودتا بود و بعد از ما هم این کشور توسط آمریکا اشغال شد.عربستان بعد از استقلال دچار بیماری وهابی گری و حکومت ال سعود شد اردن که دست یهودی زاده افتاد؛مصر هم دچار دیکتاتوری و کودتا شد بوسنی و هرزگوئین که کلا جنایت بشری درش افتاد؛این همه بد بختی وجنایت به واسطه ء فروپاشی عثمانی بود ولی ما از این ناراحت نیستیم اما به جهت نژاد پرستیمون حاضر نیستسم وجو عثمانی رو حتی تو ذهنمون تصور کنیم [/quote]

نخیر عثمانی ملعون با ما بیشتر از همه جنگیده به ولای علی قسم ترکها میدونند هر ایرانی یه شاه عباسه یه قزلباشه ولی تو نمیدونی.

[quote]6-میگن مردم ترکیه نسبت به کشورشون تعصب دارن.این جمله رو طوری استعمال میکنید که انگارگناهی مرتکب میشوند این گناه نیست؛دیدن موضوعات با عینک نژاد پرستی گناهه [/quote]

مردم ترکیه نژادپرستند عزیز

[quote]7-اگر مقداری دید نژاد پرستی رو کنار بگذارید یک نگاهی به اقتصاد دو کشور بندازیم:ایران با دارا بودن نفت و مقدار بسیار بزرگی از منابع گاز و منابع مختلف انواع مواد معدنی و فروش هر آنچه که قابل فروش است از سنگ گرفته تا خاویارو آب معدنی و و حتی صدور دختر به کشور های عربی به صورت غیر رسمی؛این وضع اقتصادیشه.در طرف مقابل ترکیه رو که دریغ از یک ذره نفت و گازو مواد معدنی تبدیل به یکی از برترین قدرت اقتصادی شده [/quote]

ترکیه به لطف واق واق کردن واسه ارباباش اقتصادش بدک نیست اما خیلی هم اقتصادش از ما بهتر نیست شرق تا مرکز ترکیه خیلی فقیرند در ضمن دختران ترکیه هستند که در سراسر اروپا و اسراییل با عرض معذرت به شغل تن فروشی مشغولند.

[quote]8-تاریخ معاصر رو مطالعه کنید ایا تا به حال اتفاق افتاده که شخصی از تبعه ی ترکیه به ایران پناهنده شده و در فضای باز سیاسی ایران فعالیت سیاسی انجام دهد؟بر عکس تا دلتان بخواهد از ایران به ترکیه رفته اند مثلا جلال آل احمد از فراماسون های بزرگ اسلامی و یا دیگر مقام های بلند پایه [/quote]

جلال آل احمد نویسنده بود و قبل از انقلاب فوت کرد :? icon_biggrin :mrgreen: خوب شما اون پناهنده ها رو نام ببر منم میخوام بشناسمشون:cry: :cry: icon_arrowd
[size=18]
قانون مهم:اگر هنوز به سن13سالگی نرسیده اید حتما باید والدین شما نامه ای رسمی به مدیریت محترم سایت ارسال کنند.پدرتون خبر دارند شما اینجا تشریف دارید؟؟؟(با توجه به تحلیلتون اینو میگم)
[/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1[quote]-اول اینکه اسم رو اسم تاپیک هنر پیشه بی نقش نوشته شده.میخوام بدونم که مگه ایران خیلی پر نقشه؟اینکه تو سوریه پرچم ایران رو رو میسوزونند تو عراق از دخالتهای ایران مردم ارزو دارن امریکایها نرند با ایجاد دخالتهای بی مربوط در ترکیه مثلا ایجاد حزب الله ترک واقعا این رو نقش حساب میکنید حالا اگه یکسوم این کارها رو تو ایران انجام بده شماها چه میکنید؟
[/quote]

شما می دونید این تاپیک ماله چه زمانی هستش؟ ماله 2 سال پیش اگر درست یادم باشه شایدم یک سال
در مورد ساختن حزب الله ترک و این چیزا هم که ارزش نداره وقتمو بزارم...پس پاراگراف اول هیچ

[quote]2-میگین ارتش درحکومت دخالت میکنه.اخه عزیزم مگه سپاه در کل ارکان ایران از فوتبال گرفته تا وزارت رو دخالت نمیکنه؟[/quote]
ارتش در قانون اساسی یک تعریف داره سپاه یک تعریف دیگه


[quote]3-میگین تو ترکیه تو 60 سال 3بار کودتا شده.عزیزان دل من مگر در 60 سال در ایران کودتا؛انقلاب؛جنگ؛وغیره اتفاق نیفتاده مگر ما 60 سال در امنیت مطلق بودیم؟[/quote]
پسر خوب شما چند سالته؟ جنگ چی کار به کودتا داره؟
توی ایران الان کسی می تونه کودتا کنه؟
[quote]
5-میگن میخواهد امپراطوری عثمانی رو ایجاد کنه. وجود امپراطوری عثمانی غنیمتیست برای ما چونکه حساب کنید بعد از فروپاشی عثمانی ایران بیش از هر کشور دیگری ضرر دیده مثلا عراق مستقل شد و تا به امروز نتوانسته کشور خود را اداره کند یادمان باشد ما هشت سال با این عراق جنگیدیم وقبل ازما هم این کشور دچار کودتا بود و بعد از ما هم این کشور توسط آمریکا اشغال شد.عربستان بعد از استقلال دچار بیماری وهابی گری و حکومت ال سعود شد اردن که دست یهودی زاده افتاد؛مصر هم دچار دیکتاتوری و کودتا شد بوسنی و هرزگوئین که کلا جنایت بشری درش افتاد؛این همه بد بختی وجنایت به واسطه ء فروپاشی عثمانی بود ولی ما از این ناراحت نیستیم اما به جهت نژاد پرستیمون حاضر نیستسم وجو عثمانی رو حتی تو ذهنمون تصور کنیم[/quote]
ما هر چیزی داریم و می خواییم باید خودمون بدست بیاریم
همون امپراتوری عثمانی ( که هرگز بر نمی گرده) بیشتر حملات رو به ایران کرده در طول تاریخ( هر چند معمولا موفق نبوده) اونم علتش اینه که زمانی که حمله میکرده ما قوی بودیم

[quote]6-میگن مردم ترکیه نسبت به کشورشون تعصب دارن.این جمله رو طوری استعمال میکنید که انگارگناهی مرتکب میشوند این گناه نیست؛دیدن موضوعات با عینک نژاد پرستی گناهه[/quote]

اینایی که هی می گین میگن میگن میگن... کی میگه؟ ما گفتیم؟ شما از خودت گزاره مینویسی از خودتم جواب می دی ؟ بعد خودت تایید می کنی و بعدشم احسنت می گی؟ جالبه
[quote]
7-اگر مقداری دید نژاد پرستی رو کنار بگذارید یک نگاهی به اقتصاد دو کشور بندازیم:ایران با دارا بودن نفت و مقدار بسیار بزرگی از منابع گاز و منابع مختلف انواع مواد معدنی و فروش هر آنچه که قابل فروش است از سنگ گرفته تا خاویارو آب معدنی و و حتی صدور دختر به کشور های عربی به صورت غیر رسمی؛این وضع اقتصادیشه.در طرف مقابل ترکیه رو که دریغ از یک ذره نفت و گازو مواد معدنی تبدیل به یکی از برترین قدرت اقتصادی شده[/quote]
8 سال جنگ و 30 سال تحریم رو هم یاداوری میکنم ضمنا شما که تا حالا صبر کردی چند سالی هم صبر کن تا منابع حاصل از هدفمندی یارانه های وارد بخش علم و تولید بشه
ضمنا یه جمله اراجیف در این پاراگرافتون خوندم که دیگه از اینکه با شما بحث رو ادامه بدم خجالت میکشم(شرمنده ام که هم وطنی مثله شما دارم)

براتون ارزوی بازگشت به راه راست دارم همین
بای

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]دوستان قبل از هر چیز به دوستان غیر ترک توصیه میکنم که در مورد ترکیه با غرض و با کینه و با افکار نژاد پرستی برخورد نکنند مطمئن باشید این افکار نژادپرستیتون قبل از هر چبز به خودتون ضرر میرسونه حالا به نمونه های اشاره میکنم و توضیح میدم[/quote]

منتظریم.....من خودم بچه ناف تبریزم
(البته باعث شرم بنده هستی یه بار هم یه چیزی برات گفتم یادت بیار)
[quote]1-اول اینکه اسم رو اسم تاپیک هنر پیشه بی نقش نوشته شده.میخوام بدونم که مگه ایران خیلی پر نقشه؟اینکه تو سوریه پرچم ایران رو رو میسوزونند تو عراق از دخالتهای ایران مردم ارزو دارن امریکایها نرند با ایجاد دخالتهای بی مربوط در ترکیه مثلا ایجاد حزب الله ترک واقعا این رو نقش حساب میکنید حالا اگه یکسوم این کارها رو تو ایران انجام بده شماها چه میکنید؟[/quote]

ترکیه فقط یه میانجیه یه پل یه هنر پیشه بی نقش
(پس چرا دارین خودتون نارحت میکنید؟)
[quote]2-میگین ارتش درحکومت دخالت میکنه.اخه عزیزم مگه سپاه در کل ارکان ایران از فوتبال گرفته تا وزارت رو دخالت نمیکنه؟[/quote]

هه هه هه سپاه در کدوم وزارت دخالت کرده؟؟منظور از ارتش نیروی نظامیه مگه سپاه فقط نیروی نظامیه؟؟
(وزارت نفت؛ریاست جمهوری؛کلا 90درصد وزارتها)
[quote]3-میگین تو ترکیه تو 60 سال 3بار کودتا شده.عزیزان دل من مگر در 60 سال در ایران کودتا؛انقلاب؛جنگ؛وغیره اتفاق نیفتاده مگر ما 60 سال در امنیت مطلق بودیم؟[/quote]

خوب شما اون3تا کودتا رو نام ببر!!!
(شما میگین تو ترکیه کودتا بوده)
[quote]4-میگن احزاب چند تا به زور شکل گرفته.مگر در ایران چند تا حزب وجود داره اصلا حزب وجود داره؟[/quote]

به ویکی پدیا رجوع شود
(هیچ ارزشی نداره هر کس بیاد میتونه مقاله بذاره)

[quote]5-میگن میخواهد امپراطوری عثمانی رو ایجاد کنه. وجود امپراطوری عثمانی غنیمتیست برای ما چونکه حساب کنید بعد از فروپاشی عثمانی ایران بیش از هر کشور دیگری ضرر دیده مثلا عراق مستقل شد و تا به امروز نتوانسته کشور خود را اداره کند یادمان باشد ما هشت سال با این عراق جنگیدیم وقبل ازما هم این کشور دچار کودتا بود و بعد از ما هم این کشور توسط آمریکا اشغال شد.عربستان بعد از استقلال دچار بیماری وهابی گری و حکومت ال سعود شد اردن که دست یهودی زاده افتاد؛مصر هم دچار دیکتاتوری و کودتا شد بوسنی و هرزگوئین که کلا جنایت بشری درش افتاد؛این همه بد بختی وجنایت به واسطه ء فروپاشی عثمانی بود ولی ما از این ناراحت نیستیم اما به جهت نژاد پرستیمون حاضر نیستسم وجو عثمانی رو حتی تو ذهنمون تصور کنیم [/quote]

نخیر عثمانی ملعون با ما بیشتر از همه جنگیده به ولای علی قسم ترکها میدونند هر ایرانی یه شاه عباسه یه قزلباشه ولی تو نمیدونی.
(کوچلو این ربطی به عثمانی نداره این ترفند کلیسا وکنیسه بود که مسلمانه رو به جون هم دیگه بندازه که هنوز ترفندش رو تو اثر کرده)
[quote]6-میگن مردم ترکیه نسبت به کشورشون تعصب دارن.این جمله رو طوری استعمال میکنید که انگارگناهی مرتکب میشوند این گناه نیست؛دیدن موضوعات با عینک نژاد پرستی گناهه [/quote]

مردم ترکیه نژادپرستند عزیز
(ومردم ایران؟)
[quote]7-اگر مقداری دید نژاد پرستی رو کنار بگذارید یک نگاهی به اقتصاد دو کشور بندازیم:ایران با دارا بودن نفت و مقدار بسیار بزرگی از منابع گاز و منابع مختلف انواع مواد معدنی و فروش هر آنچه که قابل فروش است از سنگ گرفته تا خاویارو آب معدنی و و حتی صدور دختر به کشور های عربی به صورت غیر رسمی؛این وضع اقتصادیشه.در طرف مقابل ترکیه رو که دریغ از یک ذره نفت و گازو مواد معدنی تبدیل به یکی از برترین قدرت اقتصادی شده [/quote]

ترکیه به لطف واق واق کردن واسه ارباباش اقتصادش بدک نیست اما خیلی هم اقتصادش از ما بهتر نیست شرق تا مرکز ترکیه خیلی فقیرند در ضمن دختران ترکیه هستند که در سراسر اروپا و اسراییل با عرض معذرت به شغل تن فروشی مشغولند.
(اسایش مردم ورفاه ارزشش رو داره ضمنا یکم برو از بزرگترت ادب یاد بگیر)
[quote]8-تاریخ معاصر رو مطالعه کنید ایا تا به حال اتفاق افتاده که شخصی از تبعه ی ترکیه به ایران پناهنده شده و در فضای باز سیاسی ایران فعالیت سیاسی انجام دهد؟بر عکس تا دلتان بخواهد از ایران به ترکیه رفته اند مثلا جلال آل احمد از فراماسون های بزرگ اسلامی و یا دیگر مقام های بلند پایه [/quote]

جلال آل احمد نویسنده بود و قبل از انقلاب فوت کرد :? icon_biggrin :mrgreen: خوب شما اون پناهنده ها رو نام ببر منم میخوام بشناسمشون:cry: :cry: icon_arrowd
[size=18]
(اشتباه تایپی بود سید جمال الدین اسد ابادی بود)
قانون مهم:اگر هنوز به سن13سالگی نرسیده اید حتما باید والدین شما نامه ای رسمی به مدیریت محترم سایت ارسال کنند.پدرتون خبر دارند شما اینجا تشریف دارید؟؟؟(با توجه به تحلیلتون اینو میگم)
[/size][/quote]
(قانون مهم :اگر نمیتونی به خودت یا فرهنگت خدمت کنی خیانت نکن)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
Hadi222:مثل اينكه روزي ٥٠ كشته شما رو راضي نميكنه!با اين جملتون منطقتون كاملا مشخص شد.
اتفاقا به نظر من حكومت اسد اگه با اين وضع خشونت زودتر سقوط كنه بهتره.باز خوبه شما جاي اسد نيستي وگرنه ميگفتي با جنگنده مردم رو بمبارون كنن.

Hoseinvahdat عزيز،جدا از بقيه جواباتون به yalnzsalar كه تقريبا موافق بودم،ولي درست نيست بگيم هركي اقتصادش رو به پيشرفته داره براي يكي واق واق ميكنه!حالا ما تو اقتصاد چه گلي به سرمون زديم؟
تركيه با برنامه ريزي درست و منطقي،پيشرفت خوبي رو شاهد هست.محبوبيتش هم تو منطقه رو به افزايش هست.

Yalnzsalar:امپراطوري عثماني جز يه حكومت قلدر جنايتكار چيز ديگه اي نبود.اگر شاه عباس نبود الان ايران هم چيزي به نام منطقه آذربايجان نداشت.طرفداريت از اين امپاطوري چه دليلي داره؟ترك ها هم هيچ وقت نمي تونند عثماني رو دوباره احيا كنن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مردک مطالعه نداری چرا پست میدی؟سید جمال الدین مال دوره قاجار بود :? icon_biggrin :mrgreen: در ضمن تبعید شدن با پناهندگی فرق داره :cry: :cry: icon_arrowd

در ضمن مجید جان دلبندم:

1-تو باعث شرم من هستی وطن فروش پانترک

2-تویی داری واسه اربابت ترکیه ناراحت میشی

3-وزارت نفت رو فرمانده نظامی بدست نگرفته

4-تو ترکیه بارها خیانت ارتش و دولت به هم بوده

5-ویکی که منبع انگلیسیه برو انگلیسیش رو بخون!(اگه زبان بلدی)

6-آقا بزرگه عثمانی به ما حمله کرد!!

7-مردم ما هم نژادپرستند که 120000تا زبون و...با هم خوش میگذرونند ولی دو تا ترک وکرد تو ترکیه به جون هم افتادند؟؟

8-اگه ارزششو داره چرا منتظری؟؟ icon_wink :mrgreen: icon_arrowd icon_arrowd در ضمن انقلاب کردیم که وابسته نباشیم

9-به بالا رجوع شود.

پانترک میگه:

1-از ایران متنفره

2-از زبان فارسی متنفره

3-از مردم ایرانی متنفره

ولی:
1-در ایرانه

2-به فارسی وب مینویسه

3-مخاطباش مردم ایرانند

ما میگیم:

1-به ترکی بنویس

2-برای ملت خودت بنویس

3-برای کسایی که ازشون متنفری ننویس

[size=24]اصلا پانترک عزیز!گورتو از کشوری که ازش متنفری گم کن وبرای مردمی که ازشون متنفری چیزی ننویس!![/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]1[quote]-اول اینکه اسم رو اسم تاپیک هنر پیشه بی نقش نوشته شده.میخوام بدونم که مگه ایران خیلی پر نقشه؟اینکه تو سوریه پرچم ایران رو رو میسوزونند تو عراق از دخالتهای ایران مردم ارزو دارن امریکایها نرند با ایجاد دخالتهای بی مربوط در ترکیه مثلا ایجاد حزب الله ترک واقعا این رو نقش حساب میکنید حالا اگه یکسوم این کارها رو تو ایران انجام بده شماها چه میکنید؟
[/quote]

شما می دونید این تاپیک ماله چه زمانی هستش؟ ماله 2 سال پیش اگر درست یادم باشه شایدم یک سال
در مورد ساختن حزب الله ترک و این چیزا هم که ارزش نداره وقتمو بزارم...پس پاراگراف اول هیچ
(نمیصرفه والا ارزشش رو داره)
[quote]2-میگین ارتش درحکومت دخالت میکنه.اخه عزیزم مگه سپاه در کل ارکان ایران از فوتبال گرفته تا وزارت رو دخالت نمیکنه؟[/quote]
ارتش در قانون اساسی یک تعریف داره سپاه یک تعریف دیگه
(البته سپاه در ایران به صورت نوشتاری قانون تعریفش چیز دیگه است ولی واقعا فراتر از ارتش حتی زمانی حاضر بدن به خاطرش ارتش رو حذف کنند)

[quote]3-میگین تو ترکیه تو 60 سال 3بار کودتا شده.عزیزان دل من مگر در 60 سال در ایران کودتا؛انقلاب؛جنگ؛وغیره اتفاق نیفتاده مگر ما 60 سال در امنیت مطلق بودیم؟[/quote]
پسر خوب شما چند سالته؟ جنگ چی کار به کودتا داره؟
توی ایران الان کسی می تونه کودتا کنه؟
(سن من درد تو رو دوا نمیکنه تو مشکلت از بحث اخر من هست که ناراحتت کرده در مورد مادها و پارسها منظورمه چون که با علامت فروهری که تو عکس گذاشتی مشخص طرز فکرت ضمنا هر زمان خواستی معنی واقعی علامت فروهر رو بدونی از یهودها بپرس ربطی به ایرانی نداره)
[quote]
5-میگن میخواهد امپراطوری عثمانی رو ایجاد کنه. وجود امپراطوری عثمانی غنیمتیست برای ما چونکه حساب کنید بعد از فروپاشی عثمانی ایران بیش از هر کشور دیگری ضرر دیده مثلا عراق مستقل شد و تا به امروز نتوانسته کشور خود را اداره کند یادمان باشد ما هشت سال با این عراق جنگیدیم وقبل ازما هم این کشور دچار کودتا بود و بعد از ما هم این کشور توسط آمریکا اشغال شد.عربستان بعد از استقلال دچار بیماری وهابی گری و حکومت ال سعود شد اردن که دست یهودی زاده افتاد؛مصر هم دچار دیکتاتوری و کودتا شد بوسنی و هرزگوئین که کلا جنایت بشری درش افتاد؛این همه بد بختی وجنایت به واسطه ء فروپاشی عثمانی بود ولی ما از این ناراحت نیستیم اما به جهت نژاد پرستیمون حاضر نیستسم وجو عثمانی رو حتی تو ذهنمون تصور کنیم[/quote]
ما هر چیزی داریم و می خواییم باید خودمون بدست بیاریم
همون امپراتوری عثمانی ( که هرگز بر نمی گرده) بیشتر حملات رو به ایران کرده در طول تاریخ( هر چند معمولا موفق نبوده) اونم علتش اینه که زمانی که حمله میکرده ما قوی بودیم

[quote]6-میگن مردم ترکیه نسبت به کشورشون تعصب دارن.این جمله رو طوری استعمال میکنید که انگارگناهی مرتکب میشوند این گناه نیست؛دیدن موضوعات با عینک نژاد پرستی گناهه[/quote]
(برای هزار بار این فتنه کلیسا وکنیسه بوده تا مسلمانها رو بجون هم بندازه ضمنا تنها اونا حمله نکردن ما هم این کارو کردیم)
اینایی که هی می گین میگن میگن میگن... کی میگه؟ ما گفتیم؟ شما از خودت گزاره مینویسی از خودتم جواب می دی ؟ بعد خودت تایید می کنی و بعدشم احسنت می گی؟ جالبه
(حداقل چند بار تو این تاپیک موجوده)

7-اگر مقداری دید نژاد پرستی رو کنار بگذارید یک نگاهی به اقتصاد دو کشور بندازیم:ایران با دارا بودن نفت و مقدار بسیار بزرگی از منابع گاز و منابع مختلف انواع مواد معدنی و فروش هر آنچه که قابل فروش است از سنگ گرفته تا خاویارو آب معدنی و و حتی صدور دختر به کشور های عربی به صورت غیر رسمی؛این وضع اقتصادیشه.در طرف مقابل ترکیه رو که دریغ از یک ذره نفت و گازو مواد معدنی تبدیل به یکی از برترین قدرت اقتصادی شده[/quote]
8 سال جنگ و 30 سال تحریم رو هم یاداوری میکنم ضمنا شما که تا حالا صبر کردی چند سالی هم صبر کن تا منابع حاصل از هدفمندی یارانه های وارد بخش علم و تولید بشه
ضمنا یه جمله اراجیف در این پاراگرافتون خوندم که دیگه از اینکه با شما بحث رو ادامه بدم خجالت میکشم(شرمنده ام که هم وطنی مثله شما دارم)
(من صبورم در مورد اراجیف هم بالا یه توضیح دادم و ضمنا من هم شرمنده ام که با یه هخامنش دوست هم وطنم)
براتون ارزوی بازگشت به راه راست دارم همین
بای[/quote]
(منهم براتون ارزوی به قول مقام معظم رهبری بصیرت رو دارم انشاله در این ما خدواند اعطا کند )انشاله

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.