armani

تركيه امروزي (هنرپيشه بي نقش )

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

با سلام خدمت دوستان و اساتيد خوبم
جناب sina12152000 من تا اونجايي كه وتنستم سعي كردم نظرمو در مورد كل پستهاي دوستان در اين تاپيك اعمال كنم و سعي كردم علاوه بر مسايل بالا مشاهدات و نظر خودمو در مورد گفته هاي آقاي ليچ عرض كنم
به هرحال اگه تند رفتم و باعث رنجش خاطر دوستان شدم صميما ازشون عذر ميخوام و اميدوارم منو ببخشند
***
جناب mostafa_by ازظهار نظر دقيق شما هم بسيار تشكر ميكنم راستش شايد بيش از يك ساله كه به طور مهمان (راستش هر كاري ميكردم نميتونستم عضو شم فكر كنم مديريت براي اعضي جديد محدوديت قايل شده بود به هر حال تازه گيا موفق شدم) از اين سايت بازديد ميكنم و اكثر موارد جالب و مهم را هم برا خودم آرشيو ميكنم و در همه اين مدت حقيقتا شما يكي از مطلع ترين افرادي هستيد كه پست هاشو خوندم
خب حالا بريم سر اصل مطلب:
در مورد پست اولتون راستش من هيچ وقت نگفتم ما براي ارتباط با تركيه بايد از بقيه صرف نظر كنيم
من منظورم اين بود هرچند اون كشورها ميتونند شركاي خوب و حتي شايد جاي يه متحد فرا منطقه اي را برامون بگيرند ولي هيچ وقت نميتونن نقش يه متحد استرات‍يك رو برامون ايفا كنند نقشي كه برخلاف اونا تركيه با توجه به اشتراكاتي كه عرض شد استعدادشو به نحو متعادل و مطلوبي داره و در صورتي كه نزديكي و هم جهتي ميان سياستمداران دو كشور باشه (با وجود اينكه فعلا غير ممكنه) كاملا ميتونه نقش يه متحد پررنگ رو برامون داشته باشه نقشي كه هيچ گاه سوريه به دلايل متععدي نتونست اونو كامل ايفا كنه
در مورد روسيه و چين و به طور كلي ابر قدرتهاي شرقي بنده نظر قطع يا كاهش ارتباط باهاشون را مطرح نكردم فقط عنوان كردم همونطور كه همه بهتر از من ميدونيد نميشه به حرف اونا كمر بست و اين موضوضوع كه بارها هم ثابت شده نشون ميده رابطه ما با كشورهاي فوق الذكر بيش از معاملات يا شراكت سياسي نظامي و اقتصادي و شايد بيشتر نميتونه فراتر بره در واقع ما هيچ وقت نميتونيم با اونا تو يك جبهه باشيم
البته قطعا بهره جستن از علم و تكنولوژي اونا در صورت امكان كاملا درست و امري بسيار مفيد و معقول به حساب مي آد جهش ما رو به سوي دنياي روبرو سريعتر ميكنه
اما در مورد حمايت سياسي به نظرم بهتره از معاملات سياسي استفاده كنيم چون هيچ وقت به خاطر ندارم براي رضاي خدا يا به عنوان يه حامي برامون كاري كرده باشند
و وقتي در مقابل قطع نامه ها ي شديد غربي ها فقط با يه پوزخند و راي ممتنع بهمون پاسخ ميدند فكر نميكنم بشه اونا رو در مقام حمايت از ما تصور كرد واگر ناچيز حمايتهايي هم كردن براي سنگر سازي مقابل كشورهاي كوته فكر عربي كه به سرعت به غرب متمايل شده اند بوده ونه بيشتر
در مورد تركيه هم قطعا حق با شماست هنوز راه درازي در پيش است اما ما ميخوايم روشهاي كوتاه تر كردن اين راه رو بررسي كنيم و ببينيم بهترين استفاده از جامعه و دولت حال حاضر تركيه براي نزديكي با ما و پر كردن متحد استراتژيكي كه جمهوري اسلامي هيچ گاه نداشته چيه؟
بله قطعا اين راه دشواريست با وجود موانع بيشماري كه سر راه تركهاست اما انقلابهاي بزرگ از حركات كوچك آغاز ميشوند
با تشكر از همه دوستان ميليتاري و بخصوص شما مصطفي جان
بدرود و در پناه حق

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مصطفی عزیز سلام مجدد

اگر دیشب ادامه بحث رو ندادم صرفا بخاطر این بود که دوستان دیگه هم نظراتشون رو بیان کنند و به نوعی شراکت معنوی در بحثها داشته باشن. و اما مطلب :

[quote]همون‌طور كه عرض شد، اين كه دولت اسلامگراي تركيه، قصد تغييرات داشته باشه، يك بحث هست و اينكه درصورت حفظ شرايط، نقش آينده‌اش چه خواهد بود بحث ديگر. [/quote]

خد مت شما عارضم که همیشه تغییرات در یک دولت برای نقش افرینی جدید هست پس نمیشه این دو مطلب رو جدا از هم بررسی کرد.
در مورد خبر مذاکره و رفع رنجش بعد داووس هم بصورت محدود منتشر شد.ولی من مصاحبه ای از ایشون خوندم که در جواب خبرنگار که پرسیده بود که روابط بین شما و رژیم صهیونیستی تیره شده، گفته بودند (با صراحت تمام ) که روابط ما عمیقتر از اونی هست که بخواد تیره و یا قطع بشه. ما نقاط مشترک زیادی با هم داریم !!!

در ادامه با فرمایش شما که نوع اسلامگرایی رو جدا و متفاوت فرض کردید کاملا موافقم. فکر کنم دوستان دیگه هم با شرایط ترکیه و بزرگترین منبع درامدی اون که توریست هست اشنایی کاملی دارن. اسلامگرایی دولت ترکیه باعث نمیشه که قوانین به سمت اسلام تغییر کنه بلکه این دولت فقط مورد حمایت مردم مسلمان ترکیه هست و در حقیقت نشاندهنده مردمی بودنش هست. هر از چند گاهی لوایح اسلامی به مجلس ارائه میکنه که اونها هم سرانجامی جز رسیدن به بایگانی دادگاه قانون اساسی ندارن.

در جواب قسمت اخر فرمایشتون بایستی عرض کنم که به عقیده بنده دولت کنونی صرفا در جهت امتیاز گیری[color=red] داخلی و خارجی [/color] جلو میره و پایه و مبنا همان دولتهای قبلی است.
بعد از جنگ عراق دیدیم که عربستان دست از پدر خواندگی مسلمانان برداشته ( بخاطر توجه بیشتر به تحرکات داخلی توسط القاعده بومی) و در پی حرکتی بی سابقه این نقش به کشوری بسیار کوچک چون قطر داده شد. (که تکرار مکررات میشه بیشتر)
دوحه نقطه ای پر رنگ در نقشه جدید خاورمیانه شد و رفت و امدهای سیاسی امتیازات زیادی در پی داشت.
تصور میکنم در پی ناکامی دولت ترکیه برای بازکردن جایی در بین اروپائیان اینبار ترکیه سعی داره بخت و اقبال خویش رو در میان مسلمانان امتحان کنه. ( که متاسفانه فاکتور گذر زمان عامل منفی به شمار میاد )

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ســـلام
دو روز پیش تحلیلی رو در یکی از سایتهای خبری میخوندم که یاد این تاپیک افتادم.
ایت تاپیک مربوط به 2 سال پیش و دوستان و بنده سعی کردیم تصویری از آینده ترکیه رو شفاف کنیم.
پس ابتدا تحلیل سایت خبری رو قرار میدم تا به درک کاملتری از ترکیه امروزی برسیم !
....................................
[color=red] آنکارا بخـــــواند ![/color]
پسران استانبول فکر نمی کردند که روسای طوایف کرد در شمال و شمال شرق سوریه پس از وساطت برخی از رهبران کرد عراق از شورش خودداری کنند.
عصرایران ؛ علی قادری - تقریبا دو ماه پس از تهاجم بی رحمانه اسراییل به کشتی مرمره ترک - معروف به "ناوگان آزادی" - شرایطی پیش آمد که به طور تصادفی "عباس ناصر" خبرنگار لبنانی شبکه الجزیره را در استانبول ببینم.

او یکی از سرنشینان این کشتی بود و از نزدیک شاهد همه ماجرا. از عباس پرسیدم شما در آن کشتی بودید و اولین گزارش را از عرشه آن کشتی به همه جهان مخابره کردید.آیا شما به عنوان یک خبرنگار و یک تحلیلگر شرایط خاورمیانه به نقش جدید ترکیه در خاورمیانه خوش بین هستید یا خیر؟
جواب عباس تایید کننده رای شخصی ام بود: "نه!"

برای بسیاری از کسانی که پس از روی کار آمدن اسلامگرایان تکنوکرات در ترکیه درباره تغییر رفتار ذاتی آنکارا شرط بندی کرده بودند،تحولات اخیر خاورمیانه یک امتحان بزرگ بود.

آنها باید امروز اعتراف کنند که اشتباه کردند،چه آنهایی که در تهران با ذوق زدگی از موفقیت بزرگ نو اسلامگرایان ترک می نوشتند و آنها را تحسین می کردند و چه آنهایی که در بیروت،پرچم ترکیه را بالای سر خود می چرخاندند: "زنده باد اردوغان!"

برای آنهایی که پس از اعتراض "طیب"به شیمون پرز در اجلاس داووس به او به عنوان یک قهرمان بزرگ نگاه می کردند،تحلیل رفتارهای دو گانه جدید نخست وزیر ترکیه که اتفاقا هر روز در حال افزایش است،یک معضل به شمار می آید.

اردوغان - داووس

آنکارا هیچگاه نقش یک دوست وفادار را ایفا نکرده است.درست در همان زمانی که اردوغان صندلی اش در اجلاس داووس ترک می کرد، آمارهای وزارت اقتصاد ترکیه نشان می داد که بالاترین حجم مبادلات اقتصادی میان این کشور و اسراییل به تحقق پیوسته است!

ترکیه همان ترکیه است،هیچ فرقی نکرده است.داود اوغلو نیز به عنوان استراتژین امروز ترک ها نیز هیچ معادله جدیدی ابداع نکرده است.ترکیه همواره سعی کرده است که در نزاع های منطقه ای به عنوان نقطه صفر بحران ها عمل کند. البته این زمانی است که چشم انداز روشنی برای حل بحران وجود نداشته باشد چرا که آنکار به سرعت می تواند رنگ عوض کند و خود را در کنار یکی از طرفین بحران قرار ده ؛ .بستگی به این دارد که منافع آنها در کدامین سو از طرفین منازعه بیشتر تامین شود. یعنی اگر در مصر آنها به سرعت از مبارک خواستند تا کاخ ریاست جمهوری را ترک کند در لیبی به خاطر قراردادهای تجاری شان با قذافی با اتخاذ مواضع خاکستری کمی صبر کردند و پس از گرفتن امتیاز از غرب و شورای انتقالی قدرت در لیبی از طرابلس به سمت بنغازی چرخیدند: دیروز شرق لیبی و امروز غرب آن! سیاست هوشمندانه ای است.

در بحران سوریه نیز رفتار ترکیه پر از تناقض بود.این تناقض بزرگ را باید ناشی از یک اشتباه محاسباتی استراتژیک دانست. آنکارا تصور می کرد که در دمشق نیز همان اتفاق قاهره می افتد.آنها پیش بینی نمی کردند که بشار اسد بتواند بحران را مهار کند.

در محاسبات داود اوغلو،مردم سوریه که اکثریت آنها سنی هستند از بشار علوی متنفر و خواهان ساقط شدن او از قدرت بودند.
پسران استانبول فکر نمی کردند که روسای طوایف کرد در شمال و شمال شرق سوریه پس از وساطت برخی از رهبران کرد عراق از شورش خودداری کنند. داود اوغلو و اردوغان تصور نمی کردند که اکثریت طایفه سنی سوریه از به صحنه آمدن سلفی ها و وابستگان به شاخه سوری اخوان المسلمین نگران خواهند شد و بشار علوی را به آنها ترجیح خواهد داد.

آنکارا اشتباه بزرگی کرد که متوجه نشد مردم در دمشق و حلب به خیابانها نخواهند آمد،ارتش نیز در کنار بشار باقی خواهد ماند و بر خلاف لیبی و یمن دچار چند دستگی نخواهد شد و قطعا منافع "بازار" سوریه نیز در ساقط کردن بشار تامین نمی شود.

در هر صورت امروز که آنکارا، ولوم صدای خویش را پایین آورده و برای ترمیم روابط خود با دمشق، دروازه تهران را می زند، باید چند نکته را به آنها یادآوری کرد ؛ نکاتی که با توجه به ادبیات دیپلماتیک ترکیه،برای آنها به خوبی قابل فهم است و نیازی به تشریح بیشتر ندارد:

1- اگر پس از کشته شدن بن لادن،عده ای در واشنگتن به شما گفته اند که قرار است در آینده نزدیک نقش سابق عربستان سعودی در خاورمیانه (نقش نیابتی آمریکا) به ترکیه داده شود ، باید گفت چه آنهایی که می خواهند این نقش را به شما بدهند و چه خود شما در حال اشتباه هستید. جای پا خود آنها در حال حاضر لرزان تر از گذشته شده است و شما نیز فاقد توان داخلی برای ایفای این نقش هستید و به لحاظ تاریخی نیز شانس کمی دارید.با فرستادن یک کشتی به سمت غزه و چند سخنرانی آتشین به سبک استانبولی نمی توان تا ابد افکار عمومی منطقه را شیفته کرد، چه اینکه خاطره تلخ امپراتوری عثمانی هنوز از اذهان نخبگان خاورمیانه عربی پاک نشده است.

2- وقتی انتهای مناقشه به اسراییل برسد زمان تصمیم گیری فرا می رسد.در خاورمیانه دو محور بیشتر وجود ندارد : محور مقاومت،محور مصالحه.

اگر قرار است در طرح جدید آمریکایی ها،شما ضلع شمالی حصار علیه محور مقاومت باشید،باید بدانید که به زودی نیروهای امریکایی عراق را ترک خواهند کرد و محور مقاومت دیگر نیازی به کانال ترکیه نخواهد داشت!

3- سوریه، مصر نیست و با لیبی نیز تفاوت بسیاری دارد.اگر در چند ماه اخیر هاکان ویدان(رئیس سازمان اطلاعات ترکیه) همه تلاش خویش را برای تسلیح گروه های سلفی در شمال سوریه به ویژه در جسر الشغور و جبل زاویه کرد و برنامه مهاجرت دادن هزاران شهروند سوری ساکن این مناطق به مرزهای ترکیه را سازماندهی کرد به این امید که سریال ناامنی در شمال سوریه تا گسستن دمشق از تهران و ضاحیه بیروت ادامه یابد امروز باید گفت محاسباتتان اشتباه بود.

هاکان جوان نباید فراموش کند که اگر ترکیه 850 کیلومتر با سوریه مرز مشترک دارید سوریه نیز با ترکیه 850 کیلومتر مرز مشترک دارد!

با دانستن همه این حقایق،دروازه تهران را به روی آنکارا می گشاییم چون مطمئنیم که تنش میان کشورهای منطقه به نفع هیچ کس نیست و برنده این بی ثباتی چه در سوریه و چه در مصر پس از مبارک فقط به نفع آنهایی است که در صبحگاه 31 ماه می سال گذشته،ملوانان شما را در آبهای بین المللی دریای مدیترانه قتل عام کردند ؛ در را باز می کنیم اما فراموش نمی کنیم!

[url=http://www.asriran.com/fa/news/171535/%D8%A2%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%AF!]منبــــــع تحلیل-عصر ایران[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر من ما بازی رو به ترکیه باختیم و اینجور که معلومه بازم باخت خواهیم داد
در حالی که ترکیه به سرعت در حال توسعه اقتصادی هست و یه اقتصاد شکوفا با رشد خیره کننده 11 درصدی داره که طبق آمار تا 12 سال دیگه میشه 10 اقتصاد دنیا ما نمی تونیم از برتری حرف بزنیم
ما در خواب خرگوشی به سر می بریم اصلا نمی دونیم داریم چه کار می کنیم واقعا بی برنامگی موج می زنه قضیه ایران 1404 هم که هدف اولش گرفتن همین ترکیه بود از حالا معلومه که به برنامه خودمونم باختیم
موقعی که دولت ما برای کسری بودجه خودش مجبور میشه با ارز مملکت بازی کنه دلارو پایین بالا کنه معلومه که ما برنامه نداریم
کشوری هم که اقتصادش مشکل داشته باشه هیچ چیزیش درست نمیشه
نمی دونم چرا هر وقت یاد اقتصاد قدرت نظامی می یوفتم یاد اتحاد شوروی می یوفتم یاد کره شمالی می یوفتم که الان دارن علف می خوردن در کره اینقدر که وضعش خراب شده
حالا این در صورتی که ما حتی قدرت نظامی مون هم جز در بعد موشکی از ترکیه عقب تر افتادیم
ما در عراق نفوذ پیدا کردیم چقدر خوب ولی کالا رو ترکیه به عراق صادر می کنه اون پول در میاره
ترکیه دیده ما تحریم شدیم با ادای دوستی آمد جلو تا کلاهای خودشو به ما صادر کنه
نفوذ منطقه اشم که روز به روز در حال زیاد شدن

ما از ترکیه عقب افتادیم این دست مقالاتم که به شدت بوی حسادت میده نمی تونه دردی از ما دوا کنه این که ما بگیم سربازهای ترک ترسو هستن فلان فلان کاری رو پیش نمی بره
برنده این بازی منطقه ای ما نیستیم نیازی به بحث نیست به آمار ها نگاه کنید آمار گویاتر از هر بحثی
آمار اقتصادی
آمار نظامی
نفوذ بین المللی
.....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب اقای وافن اس اس در کنار داشتن اقتصاد قو ی بایید فن اوری و صنعت پیشرفته برخوردار بود بدون این دو به گفته روسها نمیشه راه طولانی را طی کرد اگر ترکیه رشد اقتصادی بالای داشت در عوض در بعد رشد صنعتی و علمی از ایران عقبه ببینیم ایا ترکها میتوانند تا چند سال اینده رشد اقتصاد پوشالی و نا استوار خود را تداوم بدن . مقایسه ایران با کره شمالی به جا نیست این کره بد بخت نه نفت ایرانو داره و نه عمق استراتیجیک ایرانرو پس خطر کره شدن منتفی است و اما مقایسه صنعت منتاش ترکیه با صنعت فناوری بومی ایران خصوصن صنعت نظامی در کدام شاخه نظامی ترکها جلو استن اینکه کره جنوبی برای ترکها تانک طراحی میکنه یا ایتالیا هلکوپتر خوب بازهم میشه صنعت منتاش یا در بهترین صورت تولید تحت لیسانس.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام
متاسفانه مشكل ما فقط تحريمهاي جهاني است وگرنه تركيه و جاهاي ديگه قابل قياس با ما نيستند. اگر ما با دنياي تجارت جهاني و با تمام كشورها رابطه خوبي داشتيم الان جزو 20 كشور برتر دنيا بوديم با توجه به صنعت نفت و درامد بالاي ما

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ولي با همه تركيه داره به دوره عثماني برمي گرده اگه با ايران متحد بشن از اون طرف هم روسيه متحد بشه هيچ كشوري نگاه چپ به ما نميكنه icon_eek icon_smile icon_twisted

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
وقتی رییس جمهور ترکیه در یکی از لژهای فراماسونی عضو هست و از دست ملکه انگلیس ( فراماسون اعظم ) نشان ماسونی می گیره انتظار دیگه ای نباید داشته باشیم که با منافع غرب در یک راستا حرکت کنند!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
كاملا درسته. تركيه عملا دست ارتشه. اسلامگراها خيلي كاري نميتونند بكنند. مگه يادتون رفته كه دادگاه تركيه ميواست حزب عدالت و توسعه يعني دولت رو منحل كنه اونم به خاطر رعايت نكردن ارمانهاي كمال اتاتورك؟؟!!
اتاتورك شديدا اسلامگريز بوده.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]وقتی رییس جمهور ترکیه در یکی از لژهای فراماسونی عضو هست و از دست ملکه انگلیس ( فراماسون اعظم ) نشان ماسونی می گیره[/quote]
سلام
نکته ای بود که میخواستم بعدن بهش بپردازم.
در خاورمیانه ، ترکیه بیشترین لژ ماسونی رو در اختیار داره و جالب اینجاست که بزرگترین اساتید و قدرت ماسونی در مصر واقع شده !!!
همون موقع که همه داشتند از این افتخار (روی کار اومدن و قدرتمند شدن اسلامگرایان)به هم دیگه تبریک میگفتن ، با یکی از دوستان که صحبت میکردم مشترک بر این نظر بودیم که میبایست ترکیه روی دیگه ای از سکه رو به جهان معرفی کنه.
اگر بحث حمایتها و سخنرانیهای پر شور و تو خالی رو کنار بذاریم ، به این نتیجه میرسیم که ترکیه در حال نشان دادن آرمانشهری از دنیای اسلام هست که میشود همه چیز داشت و مسلمان ماند.
و در عین حال (متاسفانم) الگوی مدیریتی رو ارایه کرد که میتوان رییس جمهور و نخست وزیری داشت که در رسانه ها دشمن اسرائیل هستن و در خفا قربون صدقه هم میرن ....!!!
اسرائیل ، این رژیم ناخواسته ، بچه ی بدیه. هر موقع اذیت کرد اخش کن ،یا اینکه جیزش کن، چون اسرائیل گاهی از دیوار کشتی تبلیغاتی، بالا میرود و آدمها رو میکشد...
اسرائیل بده اما جنس حرف نداره ، فقط مونده ذغال خوب و دوست ناباب !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]وقتی رییس جمهور ترکیه در یکی از لژهای فراماسونی عضو هست و از دست ملکه انگلیس ( فراماسون اعظم ) نشان ماسونی می گیره[/quote]
سلام
نکته ای بود که میخواستم بعدن بهش بپردازم.
در خاورمیانه ، ترکیه بیشترین لژ ماسونی رو در اختیار داره و جالب اینجاست که بزرگترین اساتید و قدرت ماسونی در مصر واقع شده !!!
همون موقع که همه داشتند از این افتخار (روی کار اومدن و قدرتمند شدن اسلامگرایان)به هم دیگه تبریک میگفتن ، با یکی از دوستان که صحبت میکردم مشترک بر این نظر بودیم که میبایست ترکیه روی دیگه ای از سکه رو به جهان معرفی کنه.
اگر بحث حمایتها و سخنرانیهای پر شور و تو خالی رو کنار بذاریم ، به این نتیجه میرسیم که ترکیه در حال نشان دادن آرمانشهری از دنیای اسلام هست که میشود همه چیز داشت و مسلمان ماند.
و در عین حال (متاسفانم) الگوی مدیریتی رو ارایه کرد که میتوان رییس جمهور و نخست وزیری داشت که در رسانه ها دشمن اسرائیل هستن و در خفا قربون صدقه هم میرن ....!!!
اسرائیل ، این رژیم ناخواسته ، بچه ی بدیه. هر موقع اذیت کرد اخش کن ،یا اینکه جیزش کن، چون اسرائیل گاهی از دیوار کشتی تبلیغاتی، بالا میرود و آدمها رو میکشد...
اسرائیل بده اما جنس حرف نداره ، فقط مونده ذغال خوب و دوست ناباب ![/quote]
با سلام خدمت همه دوستان گرامي
همين كه اينها مجبور شده اند با شعار اسلام و اسلام خواهي وارد شوند خود نشانه نصرت الهي است . چند دهه پيش آنچه باب بود ملي گرايي و لاپيك بودن صرف بود و مذهبهاي غير الهي نظير كمونيسم . امروز اين دشمنانند كه مي خواهند همرنگ جماعت شوند و كار خود را با شعارهاي اسلامي و مخالفت ظاهري با آمريكا و اسراپيل پيش ببرند . در مورد مكر آنها هم نگران نباشيد سنت و وعده الهي باز گرداندن مكر مكاران به خودشان است . و مكروا و مكرالله والله خير الماكرين

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ترکیه سعی داره تا به عنوان یک پدر خوانده برای مسلمانان ایفای نقش بکنه و بین شیعه و سنی نقش یک میانجی و واسطه رو داشته باشه تا یک موازنه قوا رو در خاور میانه بوجود بیاره و از اون برای بالا کشیدن خودش هم استفاده بکنه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام به همگي
تركيه فعلا در حد ما نيست .مخصوصا موضع گيري اونا در مقابل سوريه و جواب دندان شكني كه رييس جمهور بهشون داد.اگه يادتون باشه رييس جمهور اعلام كرده بود كه سوريه خط قرمزماست.به نظر من اين بهترين موضع گيري بود كه ما ميتونستيم داشته باشيم.فكر كنم از اون موقع به بعد بود كه چند تا از مقاماي بلند ژايشون اومدن ايران.كلي حال كردم icon_twisted

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]سلام به همگي
تركيه فعلا در حد ما نيست .مخصوصا موضع گيري اونا در مقابل سوريه و جواب دندان شكني كه رييس جمهور بهشون داد.اگه يادتون باشه رييس جمهور اعلام كرده بود كه سوريه خط قرمزماست.به نظر من اين بهترين موضع گيري بود كه ما ميتونستيم داشته باشيم.فكر كنم از اون موقع به بعد بود كه چند تا از مقاماي بلند ژايشون اومدن ايران.كلي حال كردم icon_twisted[/quote]

ترکیه از نظر افتصادی و نظامی از ما جلوتره
ضمنا یک پیمان بسیار قوی هم ازش حمایت می کنه( حداقل در مقابل ما)
اون خط قرمز هم چیزه دیگه بود شما اشتباه متوجه شدین

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]همين كه اينها مجبور شده اند با شعار اسلام و اسلام خواهي وارد شوند خود نشانه نصرت الهي است . چند دهه پيش آنچه باب بود ملي گرايي و لاپيك بودن صرف بود و مذهبهاي غير الهي نظير كمونيسم . امروز اين دشمنانند كه مي خواهند همرنگ جماعت شوند و كار خود را با شعارهاي اسلامي و مخالفت ظاهري با آمريكا و اسراپيل پيش ببرند . در مورد مكر آنها هم نگران نباشيد سنت و وعده الهي باز گرداندن مكر مكاران به خودشان است . و مكروا و مكرالله والله خير الماكرين[/quote]

این نشانه، نشانه نصرت الهی نیست برادر من !
خواهشا کمی تاریخ رو عقب و جلو کنین تا متوجه این نکته بشین که ترکیه اسلامگرای امروزی توان این را دارد که کمر اسلام را نه از جبهه مقابل بلکه از درون بشکند......!
................................................
سیـــــــــــــــــــرک بزرگ ارگنه کن
تصورم این هست که شروع پر شور این سیرک از اوایل سال 1387 شروع شد و به تدریج و طی زمانهای مختلف نمایشهای پر شوری اجرا شد.
موج دستگیریها شبانه تقریبا تا چند ماه تیتر اول روزنامه های ترکیه بود و مردم مسلمان (و گاها ساده روستایی) ایمان داشتن که خطر بزرگی از سر اسلامگراهای انکارا نشین رفع گردید.
کمی دقت به لیست دستگیر شدگان نشون میده که از هر طیف و دسته ای و از هر صنفی عده ای در این طرح شرکت داشتن. از ژنرالهای پیر و بازنشسته تا روزنامه نگاران و حتی کفاش در صدد براندازی بودن.
حقیقتا پرشور بود. اما به مرور دیدیم که پخش جهانی اخبار ارگنه کن مربوط به دستگیریها بود و باقی مراحل دادرسی هیچگاه عمومی نگردید.
اگر نگاهی به طرحهای کودتا در کشورهای دیگر بندازیم متوجه این نکته خواهیم شد که مراحل ،زمان ، نقشه ، و .... محدود به تعدادی قلیل بوده و پس از علنی شدن سایرین مواضع خود رو اعلام میکنن ولی طیف وسیعی در لیست کودتاچیان ارگنه کن مشاهده میشه که کمتر به کودتاچی شباهت دارن و بیشتر طیف مخالف داخلی منظور میشوند.
تحلیل من از این نمایش حذف گسترده ای از روشنفکران بعضا اسلامگرا ، قبل از نمایشات وسیع ترکیه در جهان اسلام هست و عملا دیدیم که ادامه دادرسیها تحت پوشش خبرهای جنجال برانگیزی بمب گذاریهای منسوب به پ.ک.ک ، حملات متقابل ارتش ،ورود به عراق و خلاصه یقه پاره کردنهای مقامات برای مردم مظلوم غزه محو و نابود شد.
کودتای ارگنه کن با این حجم بازداشتهای وسیع چیزی نبود جز اجرای نمایش پر شور برای مردمیکه خواهان حکومتی اسلامی هستند نه اسلامگرا.
................................................
پ.ن 1 : اگر اشتباه جمله بندی داشت پوزش میطلبم.
پ.ن 2 : به بخشی از اسامی کودتاچیان و مشاغلشون نگاهی بیاندازیم :
ساير بازداشت شدگان: عثمان گوربوز ، بارباروس. آلتين تاش و صامي خوشتان حسابدار، ماموران امنيتي ؛ محمد يوجه ، سركميسر ف. ك، وكيل كمال كرينچيز، اوغوز آلپ ارسلان مشاور املاك ، گاصي گوردر مهندس كامپيوتر، [color=red]كاركنان پمپ بنزين[/color]؛ محمد دميرتاش ، مظفر شن اوجاق ، آيدين يوكسك معاون شركت مهندسي بانجان . وطن بولوك باشي[color=red] رئيس كارگاه[/color]، اركوت ارسوي كارشناس كامپيوتر ، اصناف حسين ، قاضي اوغوز ، عبدالرحمن عرب اوغلو [color=red]كفاش[/color]، حايرتين ارتكين [color=red]صنعتكار[/color] ، عبدالمطلب تونقار[color=red] زرگر[/color].

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.