zed

گزارش ويژه يك كارشناس جنگ سايبري درباره انهدام سايت‌هاي مستهجن

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[align=justify]به گزارش خبرنگار سرويس "فضاي مجازي " خبرگزاري فارس، يكي از برنامه‌هاي همايش هاديان سياسي سپاه، بيان گزارشي از برخورد با سايت‌هاي مستهجن فارسي زبان در اينترنت بود كه يكي از كارشناسان اين حوزه به تشريح اقدامات مركز عمليات سايبري پرداخت.
وي گفت: سپاه در حالي دست به اقدام عليه سايت‌هاي مخرب زد كه نيروهاي امنيتي اطلاعاتي و قضايي و فني كشور از انجام هرگونه مقابله‌اي با اين هجوم فرهنگي نااميد شده بودند.
اين كارشناس افزود: ما در فضايي كه همه چيز نامرئي است و هيچ نشان و ردپايي از مجرمين بر جاي نمي‌ماند دست به عملياتي زديم كه توانستيم بسياري از سرشاخه‌هاي يك شبكه گسترده را در داخل و خارج كشور دستگير كنيم.
وي گفت: به عوامل سايت‌هاي مبتذل گفته شده بود كه شما اين كارها را انجام بدهيد و جمهوري اسلامي سواد كار مقابله با شما را ندارد و وقتي آنان را دستگير كرديم، باورشان نمي‌شد.
اين كارشناس ادامه داد: آنها در اعترافاتشان مي‌گفتند كه ما تنها راه مقابله با جمهوري اسلامي را سست كردن باورها مي‌دانيم و با راه‌اندازي اين سايت‌ها مي‌خواستيم قداست خانواده‌ها را بشكنيم.
وي تاكيد كرد: آنها آدم‌هايي را تربيت كرده بودند كه به اعضاي خانواده خود تجاوز مي‌كردند و تصوير آنها را هم مي‌گرفتند و در اينترنت نمايش عمومي مي‌دادند.
اين كارشناس جنگ سايبري افزود: يكي از آسيب‌ها اين بود كه در ادارات و وزارتخانه‌ها و نهادها اينترنت پر سرعت را در دست افراد بي‌اعتقادي قرار داده‌اند كه بررسي‌هاي ما نشان مي‌دهند اين افراد در ساعاتي كه ديگر كارمندان نبودند، از فرصت استفاده كرده و با اين سايت‌ها ارتباط برقرار مي‌كردند و مورد ديگر هم شركت‌هاي توزيع خدمات اينترنت است كه در ساعاتي از شب، سد فيلترينگ را براي سودجويي بر مي‌داشته‌اند.
وي همچنين در پايان با اشاره به تشكر كميسيون‌هاي مختلف مجلس و مردم از اقدامات انجام گرفته تيم رصد سايبري سپاه در اين زمينه گفت: يكي از نشريات آمريكايي در تحليلي از اين مقابله ما با اين سايت‌ها مي‌نويسد كه سپاه با اين فعاليت خود به صيانت از حقوق بشر پرداخت.
قابل تاكيد است در پي انهدام سايت‌هاي مستهجن از سوي تيم رصد سايبري سپاه؛ مؤسسه "ديفنس تك " (Defense Tech) از مؤسسات نظامي و امنيتي ايالات متحده آمريكا با استناد به آمار دريافتي از سازمان اطلاعات آمريكا (CIA)، ايران را جزء 5 كشور داراي قوي‌ترين ارتش سايبري معرفي كرده است.

لينك خبر :http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8802130906[/align]
[color=blue]
به بخش جنگهای سایبر منتقل گردید
ارشیا[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این آقای کارشناس "جنگ سایبری" هیچ حرفی در مورد جنگ سایبری نگفت . من فک کردم حالا در مورد چه تاک تیک هایی می خواد صحبت کنه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بله من فکر کردم یه مقدار به قول معروف میخواد تخصصی تر حرف بزنه .
منم خیلی دلم می خواد بدونم چطور همچین کاری کردن . یه همچین پیشرفتی واقعا ماییه ی افتخاره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فکر نکنم به این زودیها روشهای مورد استفاده رو بگن از دوستانی هم که کامپیوتر خوندن و متخصص شبکه هستن در این باره سوال کردم کسی راهی نمیدونست که بشه کاربر رو از پشت چند تا خط وی پی ان که هر سرور با نرم افزارهای امنیتی کنترل میشه پیدا کرد!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]فکر نکنم به این زودیها روشهای مورد استفاده رو بگن از دوستانی هم که کامپیوتر خوندن و متخصص شبکه هستن در این باره سوال کردم کسی راهی نمیدونست که بشه کاربر رو از پشت چند تا خط وی پی ان که هر سرور با نرم افزارهای امنیتی کنترل میشه پیدا کرد![/quote]

بخاطر عدم وجود ای پی ثابت برای همه مشترکین در ایران ردیابی بسیار مشکل خواهد بود! (به همین دلی فکر می کنم بیشتر افرادی که در خارج از ایران با ای پی ثابت مشترک بودند ردیابی و دستگیر شدند!) ولی در کل قبول دارم که کار بچه های سایبر خوب بوده ولی وجداناً سایت مستهجن اصلا ارزش این کارو داره؟! هروقت به زیر ساخت های مخابراتی و شبکه های برق کشورهای متخاصم حمله شد می شه توان واقعی رو ارزیابی کرد! البته امیدوارم بچه ها(بچه های میلیتاری) من حمله نکنند فقط داریم بحث می کنیم! :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.