jackturbo

ابعاد تازه ای از جنایایات رژیم بعثی عراق بر علیه اسرا

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

ابعاد ديگري از جنايات جنگي رژيم صدام معدوم در مورد اسراي ايراني در جنگ تحميلي افشا شد.

به گزارش سرويس فرهنگ و حماسه خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، پس از انتشار چند دور از وحشي‌گري‌هاي رژيم بعث عراق در مورد اسراي ايراني، بازپرس و بازرس ويژه گارد رياست جمهوري عراق در خصوص برخي ديگر از جنايات جنگي خود و هم‌قطاران بعثي‌اش افشاگري كرد.

عبدالرشيد عبدالباطن كه اكنون نزديك به دو سال است در زندان ويژه در اختيار دولت عراق است در بازجويي‌هاي خود تأييد مي‌كند كه از شكنجه اسراي ايراني و اعترافات زيرشكنجه رزمندگان تازه اسير‌شده ايراني در جبهه‌ها براي مقامات عراقي فيلم و عكس تهيه مي‌شد.

وي مي‌گويد: براي اعتراف‌گيري از اسراي ايراني، از تجربيات شكنجه عليه كردها و شيعيان عراق سود مي‌جستيم. سپس از ابتكارات روس‌ها و كشورهاي بلوك شرق نيز در اين راه كمك مي‌گرفتيم و با خريد وسايل شكنجه پيشرفته از شرق و مركز اروپا، آن را عليه ايراني‌ها به‌كار مي‌برديم.

او در خصوص شكنجه در زيربرف در اردوگاه‌هاي واقع در شمال عراق مي‌گويد: اسراي ايراني را به‌ روشي كه روس‌ها به ما آموخته بودند برهنه مي‌كرديم و آنها را برروي يك ناقوس بزرگ مجبور به نشستن مي‌كرديم.

وي همچنين تاييد كرد: بسياري از اسراي ايراني كه با شكنجه‌هاي قرون وسطايي در اردوگاه‌هاي شمال عراق در كردستان اين كشور به شهادت رسيدند در قبرستان‌هاي پراكنده در بيابان‌ها و تپه‌هاي اين استان با لباس‌هاي كردي دفن شدند.

به گفته عبدالباطن، مقامات دولت مركزي در بغداد از ديدن فيلم‌هاي شكنجه اسرا لذت مي‌بردند حتي اين فيلم‌ها به دفتر صدام و عدي نيز ارسال مي‌شد.

وي اضافه مي‌كند: روش‌هاي شكنجه اسراي تازه كه در خطوط مقدم به اسارت درمي‌آمدند از اواسط جنگ به ‌دليل حملات گسترده ايراني‌ها شديد‌تر شده بود. ما اجازه كشتن نيز داشتيم و كسي نمي‌توانست ما را بازخواست كند به‌ويژه اين اقدامات در جريان حمله به شرق بصره (كربلاي پنج) و تصرف فاو (والفجر 8) اعمال شد. در مواردي حتي خود من اقدام به قطع دست و پاي اسراي ايراني كردم كه اين اتفاق در شرق بصره افتاد. از اين‌ وضعيت فيلم تهيه شد اما نسخه‌اي نزد دفتر بازرسي گارد رياست جمهوري نماند و مستقيما به‌دست عدنان خيرا...، وزير دفاع و پسردايي صدام داده شد.

عبدالباطن در ادامه مي‌گويد: در عمليات والفجر 8 كه ايراني‌ها فاو را با يك عمليات غافلگير‌كننده از دست ارتش صدام خارج كردند گروه‌هايي، مأمور تحقيق و بازجويي از اسراي ايراني اين عمليات شدند. آنها در خلال باجويي‌ها اصلا صحبت نمي‌كردند، من چون به زبان فارسي مسلط بودم مي‌دانستم در خلوت باهم چه مي‌گويند. آنها اهل همكاري نبودند و شيوه‌هاي رزم خود را افشا نمي‌كردند، بنابراين دستور داديم گروهي از غواصان اسير ايراني اين عمليات را در حالي‌كه دست‌هايشان با سيم‌هاي ويژه مخابرات بسته شده بود در كنار يكديگر به موازات بخوابانند. آنگاه تانك را از روي سر آنها عبور داديم و سرشان زير تانك قطع شد اما بقيه‌شان باز هم صحبت نكردند و اين اقدام باز هم ناكام ماند.

وي در خصوص انفجار اسراي ايراني نيز مي‌گويد: در اين زمينه اطلاع خاصي ندارم، ايراني‌ها را براي مرگ تدريجي شكنجه مي‌كرديم. انفجار‌ها بيشتر مخصوص كردها و برخي از شيعيان بود. تا آنجا كه اطلاع دارم برخي از كردها را در مركز و شمال عراق با اين شيوه كشتيم. از اين فجايع نيز فيلم تهيه شده است.

در كشتار شيعيان جنوب عراق نيز از اين روش كمتر استفاده شد و با تير خلاص قتل‌ عام‌ها صورت پذيرفت.

وي سوزاندن دست و ساير اعضاي بدن اسراي ايراني را با سيگار در اردوگاه‌ها بسيار طبيعي ذكر مي‌كند و تاييد مي‌كند كه گروهي از اسراي فني ايراني را براي بيگاري به خارج از اردوگاه‌ها نيز منتقل مي‌كردند.

عبدالباطن در خصوص همكاري ارتش و استخبارات عراق با تشكيلات گروه تروريستي منافقين در شكنجه اسراي ايراني نيز مي‌گويد: آنها بارها در اين زمينه با ما همكاري داشتند و يادم مي‌آيد چند اسير ايراني نيز زيردست آنها به قتل رسيدند. در برخي از اين شكنجه‌ها، خشونت منافقين بسيار بيشتر از ما بود به‌طوري كه من برخي از آنها را اس‌اس يا گشتاپو صدا مي‌زدم.

عبدالرشيد عبدالباطن افسر عالي‌رتبه گارد رياست‌جمهوري عراق در اواخر دهه چهل از سوي استخبارات عراق به همراه گروهي از افسران و ماموران امنيتي اين كشور براي طي دوره زبان و ادبيات فارسي به ايران اعزام مي‌شوند. در دانشگاه تهران در اواسط دهه پنجاه فارغ‌التحصيل مي‌شود و سپس در حوزه ترجمه و بررسي اخبار ايران در مدارج بالاي ارتش بعثي عراق به كار گرفته مي‌شود. با آغاز تجاوز صدام معدوم به جمهوري اسلامي ايران، وي در سمت بازجو و بازپرس اسراي ايراني در گارد رياست‌جمهوري عراق گمارده مي‌شود و جنايات او از اينجا به بعد كليد مي‌خورد. او حتي در خلال بازجويي‌هايش مانند قصاب‌ها جوارح اسراي ايراني را مي‌بريد و با تيرخلاص اسيران ايراني را به شهادت مي‌رساند.

شواهدي در دست است كه اين مزدور وحشي صدام معدوم در جريان عمليات كربلاي پنج شخصا اسيران مجروح ايراني را در بصره و زبير بر روي تخت درمانگاه‌هاي نظامي بازجويي كرده و سپس به‌دليل عدم اعترافات مورد نظرش از اين اسيران مجروح آنان را به شهادت مي‌رساند.

در برخي از مواقع، مجروحين ايراني درحالي كه غريبانه به شهادت رسيده بودند با پتوي خونين بيمارستان و درحالي‌ كه سرم آنها نيز به بدنشان وصل بوده است در بيابان‌هاي زبير و بصره دفن شده‌اند.

اين افسر جنايتكار حتي يكي از آجودان‌هاي خود را نيز در اعتراض به كشتار اسيران ايراني اعدام صحرايي كرده است. او در اعترافاتش كه در اواخر سال 2007 ميلادي اخذ شده است از اعمال خود اظهار ندامت نمي‌كند.

اما عبدالباطن به نكته ديگري هم اشاره مي‌كند و آن نوع شكنجه زندانيان سياسي زن عراقي توسط رژيم بعث صدام است. وي مي‌گويد: وقتي اين گروه از زنان بعد از تجاوز وحشيانه باردار شده و نوزادانشان به دنيا مي‌آمدند به عنوان «سيبل» در اختيار افسران رده بالاي مست عراقي قرار مي‌گرفتند و آنها نيز نوزادان را با يك يا چند تير خلاص مي‌كردند.

منبع: http://isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1329175&Lang=P

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این 8 سال دفاع مقدس همش افتخاره ( قابل توجه اون دسته از دوستانی که 3 سالشو افتخار می دونن ) همش فداکاریه . همش افسانه های مقاومت . چه دلیر مردانی شهید شدن . چه شیر مردانی . چه انسانهایی . چه والا مقامانی. . . . لعنت بر بعثیو و منافق و جدایی طلب . لعنت خدا بر هر چی ادم خودفروخته ! . . .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]این 8 سال دفاع مقدس همش افتخاره ( قابل توجه اون دسته از دوستانی که 3 سالشو افتخار می دونن ) همش فداکاریه . همش افسانه های مقاومت . چه دلیر مردانی شهید شدن . چه شیر مردانی . چه انسانهایی . چه والا مقامانی. . . . لعنت بر بعثیو و منافق و جدایی طلب . لعنت خدا بر هر چی ادم خودفروخته ! . . .[/quote]
اقا قضيه 3 سال چيه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]این 8 سال دفاع مقدس همش افتخاره ( قابل توجه اون دسته از دوستانی که 3 سالشو افتخار می دونن ) همش فداکاریه . همش افسانه های مقاومت . چه دلیر مردانی شهید شدن . چه شیر مردانی . چه انسانهایی . چه والا مقامانی. . . . لعنت بر بعثیو و منافق و جدایی طلب . لعنت خدا بر هر چی ادم خودفروخته ! . . .[/quote]
اقا قضيه 3 سال چيه؟[/quote]
[align=justify]با سلام خدمت همه دوستان گرامي
منظور سه سال اول جنگ است بين سالهاي 1359 تا 1361 كه عراق وارد خاك ايران شده بود و جنگ در جهت عقب راندن آنها از خاك ايران انجام مي شد پس از فتح خرمشهر ادامه جنگ منجر به ورود ايران به خاك عراق شد به همين دليل برخي آن را اشتباه دانسته و موجب متجاوز قلمداد شدن ايران مي دانند خصوصا به اين دليل كه پايان جنگ را منوط به نوشيدن جام زهر به تعبير حضرت امام دانسته اند درحالي كه حمله عراق به كويت نشان داد نرمش و كوتاه آمدن در برابر كساني كه به دوستان و حاميان خويش نيز رحم نمي كنند كار بيهوده و عبثي است بنابراين ورود به خاك عراق نه تنها تجاوز محسوب نمي شد بلكه عين دفاع در برابر متجاوز جهت رفع كلي تهديد از سوي او بود هر چند جريان حوادث در آن زمان به سود ما پيش نرفت
خداوند همه اين عزيزان را قرين رحمت و مغفرت خويش قرار دهد آنها كه در ميدان جنگ به خاك افتادند و پيكرشان جا ماند اين اميد وجود دارد كه با تفحص نشاني از آنها يافت شود اما در خصوص اين دسته از عزيزان به سبب پنهانكاري دژخيمان و جانيان بعثي كه مي خواستند هيچ سندي از جناياتشان باقي نماند اميد بسيار كمي به يافتن اثري از ايشان است . تنها خداست كه مي داند چه زجري كشيدند و تنها خداست كه مي داند اكنون چگونه اند . لعنت ابدي خدا بر اين جنايت پيشگان بعثي و اربابان غربي و شرقي ايشان باد . [/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]این 8 سال دفاع مقدس همش افتخاره ( قابل توجه اون دسته از دوستانی که 3 سالشو افتخار می دونن ) همش فداکاریه . همش افسانه های مقاومت . چه دلیر مردانی شهید شدن . چه شیر مردانی . چه انسانهایی . چه والا مقامانی. . . . لعنت بر بعثیو و منافق و جدایی طلب . لعنت خدا بر هر چی ادم خودفروخته ! . . .[/quote]
اقا قضيه 3 سال چيه؟[/quote]
هيچي بعضي ميگن كه به خاطر ديپلماسي غلط ما از 8 سال 5 سالشو اضافه جنگيديم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان عزیز ما همه به عشق امام زمان و نایب برحقش امام خمینی ره جنگیدیم حالا اگر امام می فرمودند 8 سال نه 20 سال می جنگیدیم هر کس هر حرفی خواست بزنه الان هم همینطوره اگر رهبر انقلاب دستور بفرمایند باز هم خواهیم جنگید مشکل اون افراد این که اعتقادی به ولایت فقیه ندارند از این آدم های احمق از اول رسالت حضرت محمد صلوات اله علیه و آللهم بوده و خواهد بود اگر با اینها بود که می گفتند بابا خوزستان بدیم به عراق صلح کنیم بدانید که خون شهدا دیر یا زود گریبان شما را خواهد گرفت و عذاب سختی در انتظارتان خواهد بود یکی نیست بگه آخه نادان ها اگر در آن شرایط صلح می کردیم دشمن احساس می کرد که ما نقطه ضعف داریم که صلح می کنیم اگر الان کسی توان نگاه بد به این مرز و بوم را دارد دشمن متوجه شد که ایرانی تا آخرین قطره خون خود و تا آخرین لحظه مقاومت می کند و هیچ ترسی از بمب و تانک و امثالهم ندارد آن پنج سال مظلومانه ترین لحظات جنگ بود که جوانان این مرز و بوم با آگاهی کامل از سرنوشت خود پای در میدان نبرد می گذاشتند :x :mrgreen: :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.