karkas

بهترین Avionics هواپیما

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[quote]در حال حاضر امریکا خیلی تلاش میکنه تا گونه های دوربرد تر از امرام تولید کنه،ولی تا کنون خبری نیست و بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته!(کوچک بودن محفظه های داخلی هم مشکل دیگه ای برای گنجاندن این گونه موشک هاست)[/quote]

به هر حال برای پنهان کاری باید هزینه هایی پرداخت

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]من به این موضوع فکر می کنم اگر موشکی مثل فنیکس روی این جنگنده نصب بشه که بتوان با AN/APG-77 سازگار بشه این جنگنده خطرش خیلی بیشتر از الان می شه
اگر دوستان اطلاعاتی راجع به AN/APG-81 رادار f35 هم بدهند ممنون می شم[/quote]

سامانهء AN/APG-81 يك رادار فعال جستجوگر الكترونيكي (AESA) مي‏باشد كه توسط بخش سيستم‏هاي الكترونيكي كارخانجات نورثروپ - گرومن جهت نصب در جنگندهء F-35 طراحي و ساخته شده است.
كارخانه وستينگهاوس الكترونيك سيستمز (كه در سال 1996 به مالكيت نورثروپ - گرومن درآمد)، و كمپاني هيوز ايركرافت (كه اين شركت نيز در سال 1997 توسط رايتئون خريداري گرديد)، به تاريخ فوريه 1996، قراردادي را جهت ساخت سامانهء الكترونيكي موسوم به MIRFS/MFA امضاء كردند. (Multifunction Integrated RF System/Multifunction Array)
كارخانجات لاكهيد مارتين و نورثروپ - گرومن، به عنوان برندهء نهايي مناقصهء ساخت جنگندهء تهاجمي مشترك (JSF) برگزيده شدند و قرارداد نهايي طراحي و ساخت سيستم‏ها (SDD) نيز به تاريخ 26 اكتبر 2001 به امضاء رسيد.

رادار AN/APG-81 به عنوان رتبهء دوّم و ادامه دهندهء تكنولوژي رادار جنگندهء اف-22 يعني رادار AN/APG-77 قرار مي‏گيرد. انتظار مي‎رود تعداد 3000 دستگاه از اين رادار داراي اسكن الكترونيكي، جهت نصب بر روي جنگنده‏هاي اف-35 ساخته شود و توليد آن تا فراتر از سال 2035 نيز ادامه يابد و تعداد بيشتري نيز براي ساير كشورها آماده گردد.

تا تاريخ آگوست 2007، تعداد 8 دستگاه از اين رادار ساخته و تحويل گرديد. اولين سه قسمت نرم‏افزاري رادار نيز تكميل شده و در پرواز واقعي نيز مورد آزمايش قرار گرفته و طبق برنامهء زمان‏بندي كارخانجات نورثروپ - گرومن، تحويل شده است.

قابليتهاي رادار AN/APG-81 شامل قابليت رزم هوايي رادار AN/APG-77 به اضافهء قابليتهاي بسيار پيشرفتهء ويژهء عمليات زميني است كه شامل تهيهء نقشهء بسيار باكيفيت از سطح زمين، شناسايي و ردگيري اهداف متحرك چندگانهء زميني، تشخيص وضعيت جنگ زميني، جنگ الكترونيك، و ارتباطات مخابراتي بسيار عريض (با سرعت بالا) با مراكز فرماندهي و كنترل مي‏باشد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
كسى درباره اويونيك هواپيماهايى مثل SR-71 و YF-12A و MiG-31 و MiG-25 نظرى نداره؟ بايد اون ها هم حرفى براى گفتن داشته باشند؟!
[size=8]از زحمات و توضيحات دوستان مخصوصاً حامدخان صميمانه ممنونم.[/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با این اوصاف و با عدم توانایی رپتور برای حمل ویا استفاده از موشک دوربرد اگه این پرنده توسط یه رهگیر رهگیری بشه خصوصا از فواصل دور ( سوخو 35 ) دیگه فاتحه اون خوندست که
بعد هم همونطور که دوست عزیزم اشاره کرد هزینه یرسام آور تولید و نگهداری اون که دیگه هیچ

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
موضوع اینه که می گن رهگیری نمیشه icon_rolleyes

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]با این اوصاف و با عدم توانایی رپتور برای حمل ویا استفاده از موشک دوربرد اگه این پرنده توسط یه رهگیر رهگیری بشه خصوصا از فواصل دور ( سوخو 35 ) دیگه فاتحه اون خوندست که
بعد هم همونطور که دوست عزیزم اشاره کرد هزینه یرسام آور تولید و نگهداری اون که دیگه هیچ
[/quote]
سلاح های مورد استفاده در این جنگنده عبارتند از
AIM-120 این موشک موشک میانبرد هست همان موشک AMRAAM
AIM-9M Sidewinder موشک کوتاه برد
بمب GBU-32
بمب GBU-39/B
توپ M61A2 20-mm می باشد

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/f-22-weaps-mg27.gif[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/mrfnd2.jpg[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
يه خواهشى از دوستان دارم. اين قضيه سلاح هاى رپتور و توانايى نبرد دورايستاى آن بارها مطرح شده و مورد بررسى قرار گرفته؛ :| لطفاً بريم سر اصل مطلب(موضوع اصلى اين تاپيك). پس بهتره همين جا از ادامه مبحث تسليحات(تا حد ممكن) صرف نظر كنيم... البتّه درباره سازگارى رادار و سلاح و تأثير سلاحهاى خاص بر اويونيك٬ بحث جايز است!! icon_rolleyes
خوب! حالا كه خط و نشون كشى تموم شد يكى بياد درباره هواپيماهاى SR-71 ٬ YF-12A(اين دوتا يكى نيستند؟) ٬ MiG-25 ٬ MiG-31 ٬ U-2 ٬همتاى روسى U-2(مياسچخف چند بود؟!) و ساير هواپيماهاى رهگير/جاسوسى بحث كنه. درسته كه رپتور٬ JSF ٬ Su-35BM و ساير رفقا داراى بهترين و جديدترين اويونيك هستند امّا دو محدوديت دارند: 1-اغلب در اختيار معدودى از كشورها و در تعداد كم(به نسبت كل ناوگان هوايى همان كشورها) هستند 2-هنوز به طور كامل عملياتى نشده اند و امتحان خود را در شرايط مختلف رزمى پس نداده اند(كم سابقه اند). پس به نظر من بهتره بيشتر روى هواپيماهاى شناخته شده مانور بديم(ضمن داشتن گوشه نظرى به هواپيماهاى مدرن).

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

به نظر دوستان کمی از بحث دور نشدیم؟ بحث درباره رادار و تسلیحات بارها در سایت مطرح شده و البته میدانیم که آیونیک پروازی تنها به رادار اطلاق نمیگردد و رادار بخشی از دهها بخش سیستم آیونیک میباشد که وظیفه کنترل فضای اطراف هواپیما را بر عهده دارد. اما برای پرواز خود هواپیما نیاز به تجهیزات ناوبری است تا خلبان به کمک آن قادر به هدایت هواپیما باشد. به نظرم بحث بیش از اینکه به رادار مربوط بشه به ابزار آلات ناوبری و کنترلی هواپیما مربوط میشه و باید امکاناتا کاکپیت و دیجیتال هواپیمای مورد نظر را بررسی کنیم.

البته از حامد جان بابت مطالب خوبی که ارسال کرد تشکر میکنم. icon_rolleyes

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان ادامه ى اين بحث را پى بگيريد٬ خيلى حيفه تاپيك به ارزشمندى فراموش بشه. [size=8]خودم كه بضاعتى ندارم وگرنه دست به كار مى شدم...[/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.