Phantom3

بدون سرنشین ریتئون کایوت (Raytheon Coyote)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

 

1~130.jpg

 


در پاییز 2005 نیروی دریایی آمریکا پرنده جاسوسی خود را مورد آزمایش قرار داد. این پرنده نمونه ای بدون خلبان است که می بایست از هواپیمای دیگری که در حال حرکت و پرواز است پرتاب شود .
((کایوت)) در زمان آزمایش ماموریتی 90 دقیقه ای در ارتفاع بالا به انجام رساند و بالاخره در اقیانوس سقوط کرد.البته عمر این پرنده ساخت دست بشر کوتاهتر از عمر حتی یک پشه خانگی است!
2~118.jpg

 

thumb_2~118.jpg

 

 


اما در همین دوره کوتاه ، کایوت که طول آن فقط 82 سانتی متر است توانست با نزدیک شدن به کشتی ها آن هم به گونه ای که کمتر متوجه آن شوند و خطر کمتری برای سربازان داشته باشد ، اطلاعات ارزنده ای جمع آوری کرده و به مرکز فرماندهی ارسال کند.
سادگی بیش از حد این پرنده را باید بزرگترین نوآوری آن دانست که همین امر تفاوت عمده آن را با سایر انواعی که تا کنون ساخته شده و انبوهی از حسگرها را در خود جمع آوری کرده اند ، مشخص می سازد.

http://gallery.military.ir/albums/userpics/3~110.jpg

 

http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_3~110.jpg

 


در زمان آزمایش ، این پرنده از زیر یک هواپیما از نوع اوریون پرتاب شد و پنج کایوت پرتاب شده که به وسیله سیستمGPS راهنمایی می گردید به طور خودکار بالهایش باز شده و در ارتفاع 30000 پایی بال گشود.
سپس ارتفاع خود را کاهش داده و به سطح دریا رساند جایی که دوربین نصب شده در دماغه آن قادر بود تصاویر ویدیویی را از مسیر حرکت آن برداشته و به کشتی مادر مخابره کند .
 

4~101.jpg

 

thumb_4~101.jpg


از زمانی که باطری های آن به مرحله انتهای شارژ می رسند به صورت یک شیرجه وارد آب شده و اصطلاحاً به سبک کامیکازه یا خود کشی ژاپنی ها به عمر خود خاتمه می دهد .در حال حاضر برنامه قطعی برای تولید انبوه این پرنده های جاسوسی جدید مورد تایید قرار نگرفته است.
گستردگی بال.........................................................................................................1525 م م
طول بدنه..............................................................................................................82 سانتیمتر
وزن....................................................................................................................5/5 کیلوگرم
حداکثر سرعت.................................................................................... 84 کیلومتر در ساعت


منبع:ماهنامه نوآور
استفاده از این مطلب تنها با ذکر منبع و لینک به سایتMilitary.ir مجاز است.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مممنون فانتوم جان
عكسي ازش منتشر نشده؟
اينطور كه معلومه اين پهپاد در واقع يك دوربين متحركه!
در مورد كاراييش تو شب چيزي نميدوني؟ اينكه اصلا تو شب قابل استفاده هست يا نه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]عكسي ازش منتشر نشده؟[/quote]
من که هیچ عکسی پیدا نکردم.
[quote]در مورد كاراييش تو شب چيزي نميدوني؟ اينكه اصلا تو شب قابل استفاده هست يا نه؟[/quote]
متاسفانه در این زمینه اطلاعی ندارم. چون هیچ مطلب دیگه ای راجع به این پرنده تو اینترنت وجود نداره. یا اینکه من نتونستم پیدا کنم. icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خوب بالاخره يك سري عكس ازش گير اوردم.
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/AIR_UAV_Coyote_and_Sonobuoy_Cannisters_lg.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_AIR_UAV_Coyote_and_Sonobuoy_Cannisters_lg.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10518691_a425fefbb9.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_10518691_a425fefbb9.jpg[/img][/url]

به توضيحات جناب فانتوم اين ها رو هم اضافه كنم كه اين پرنده هم توسط هواپيما و هم توسط هليكوپتر هاي جنگ دريايي (ASW) قابليت شليك رو داره و داراري دو نوع دوربين الكترواپتيكالي و مادون قرمز هستش همچنين در برخي منابع گفته شده كه يك سرجنگي ضعيف هم داره.! و هدايت اون به دو طريق دستي و برنامه ريزي انجام ميشه كه اين هدايت از طريق باند VHF يا UHF انجام ميشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسيار عالي

از اين پهپادها در خطوط اول جبهه جنگ براي جمع آوري اطلاعات از وضعيت دشمن و همچنين در عملياتهاي ضد تروريستي و مبارزه با مواد مخدر استفاده مي شود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.