Morteza313

نهاجا و Anti SEAD

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[quote]امير خان شما هم كه كما فى سابق همه رو از دم تيغ مى گذرونى![/quote]

جل الخالق!
من کجا همه رو از تیغ گذروندم؟!
خب هر جای حرف بندهکه اشتباهه با دلیل بفرمایید ما هم روشن بشیم!



[quote]من انتقادم به روش و سناريوى بچّه هاى سايت خودمون بود كه هيچ اشاره اى به اين موضوع نكرده بودند. بعدش هم شما دارى به سام-5 اشاره مى كنى در حالى كه تمام مانور بچه ها روى «شاهين» هست.[/quote]

آهان بله متوجه شدم. خب دوستان هم باید تمام پتانسیل موشکی ایران رو در نظر بگیرن تا بحث جامعتر باشه. تذکربنده هم از باب یادآوری بود.



[quote]يكى طلب من![/quote]

اصلا کلش متعلق به شماست تعارف نفرمایید سجاد خان پرشین کینگ!
[size=7]حاجی ما زمین خورده تیم، کرتیم، و از این حرفا![/size] :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نه بابا يك كم تحويل هندوانه با گرد و خاك اضافى(چى چى شد!) بود!
ولى انصافاً همه بيان و مايه بذارند٬ بحث خوبيه و داره به جاهاى خوبى مى رسه!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یژه‌نامه «پایداری» در شماره جدید خود پرونده‌ای مفصل درباره عملیات رمضانمنتشر کرده که یکی از مطالب آن اختصاص به روایتی از موشکل مهاجمی است کههدف خود را گم کرده بود.

در بخشی از این روایت آمده است: من درعملیات رمضان در سایت تبوک در 17کیلومتری آبادان بودم. ما آتشبارهای موشک‌هاوک را برای این عملیات زیاد جابه‌جا نکردیم، چون سایت‌هایی که برایعملیات بیت‌المقدس آماده کرده بودیم، منطقه رمضان را هم پوشش می‌دادند.البته سایت‌های فرعی و جایگزین پیش‌بینی کرده بودیم که اگر بچه‌های زمینیجلو رفتند ما هم جابه‌جا شویم.


[img]http://gallery.sajed.ir/images/gallery/dg_originals/__714/__721/normal_20090801_1969007692_001.jpg[/img]

عملیات رمضان در ماه رمضان بودو بچه‌ها حال و هوای خاصی داشتند. پنج روز از شروع عملیات گذشته بود و منداشتم وارد اتاق عملیات می‌شدم که به دلم افتاد امروز اتفاقی می‌افتد. ازخدا و امام‌زمان(عج) استعانت خواستم و وارد اتاق شدم. ساعت تقریبا 10صبحبود و من شیفت را به‌عنوان افسر عملیات تحویل گرفتم. داشتم گزارش شیفت قبلرا می‌خواندم که دیدم تلفنِ مرکز اعلام خبرمان که رادار بندر امام خمینی(ره)بود، زنگ زد. این رادار، رادار مادر بود که ما تحت‌کنترل عملیاتی ومراقبت آن رادار بودیم و رادار بندر امام(ره) با برد بلندی که داشت اهدافرا شناسایی می‌کرد و سپس بنا به نوع و فاصله اهداف، یک یا چند واحد موشکییا توپی را با آن درگیر می‌کرد.



تلفن را که برداشتم دیدم در آنسوی خط شهید ستاری است که سؤال کرد شما کی هستی؟ وقتی من خودم را معرفیکردم، بنا به سابقه آشنایی‌ای که در ستاد پدافند در اوایل جنگ داشتم من راشناخت. ایشان در آن موقع، مسؤول رادار بندر امام (ره) و کنترل‌کنندهآتشبارهای ‌هاوک بود.به من گفت حواستان جمع باشد که احتمالا هواپیماهایرادارزن عراق امروز با آتشبارهای هاوک ما درگیر می‌شوند و موقعیت شما جوریاست که اگر این اتفاق بیفتد، اول با شما درگیر می‌شوند. من بچه‌ها راتوجیه کردم که با اجازه دستگاه‌ها را روشن کنید که ما بیخود انتشار امواجنداشته باشیم.


آن روز هم شهید ستاری نگران بود که با اینموشک‌ها ما را هدف قرار دهند. من رادار سمت‌یابمان را روشن کرده بودم امانگذاشتم رادار تعقیب هدف روشن باشد. یکی‌دو دقیقه از صحبت اول شهید ستاریبا من نگذشته بود که دوباره شهید ستاری روی خط آمد. گفت ببینید، در برد110کیلومتری و زاویه 310درجه چیزی داری؟ من به اسکوپ یا همان صفحهنشان‌دهنده رادار سمت‌یابمان نگاه کردم و دیدم انگار در 110تایی چیزی دیدهمی‌شود. دقت کردم دیدم هدفی با سرعت خیلی زیاد دارد نزدیک می‌شود. با توجهبه ارتفاع و سرعت خیلی زیاد حدس زدم که این هواپیما میگ25 است.


اینهواپیما، آمد تا 60-55 کیلومتری ما و شروع کرد به دور زدن. رادار بندرامام (ره) به ما گفت فعلا هیچ‌کار تاکتیکی‌ای روی این هواپیما انجامندهید. بعد از چند دور که زد، این هواپیما با سرعت دور شد. ظاهرا آمده بودتا ببیند در منطقه انتشار امواجی هست یا نه.

[center][img]http://www.livingwarbirds.com/images/warbird_pictures/sukhoi-su-17.jpg[/img][/center]یکی دو دقیقه بعداز این مسأله، دوباره رادار بندر امام (ره) به ما گفت که شما چیزی درمنطقه دارید؟ من روی اسکوپ دقت کردم دیدم سمت 265درجه تا 270درجه، دو هدفدر فاصله حدود 80کیلومتری ما هستند و مستقیم به سمت سایت ما حرکت می‌کنند.من بلافاصله تلفن را برداشتم و به بندر امام (ره) اطلاع دادم. شهید ستاریگفت خیلی‌خب، از الان تازه کار ما شروع می‌شود. حواست جمع باشد. در حدود55کیلومتری هدف به ما اجازه دادند که رادار تعقیب هدفمان را روشن کنیم ولیگفتند خیلی مواظب باشید.

[b][i]هدف که به برد پرتاپ موشک ما رسید، منروی آن قفل کردم. ما تمام فاکتورهای شلیک موشک را داشتیم که ناگهاناپراتور کنترل هدف ما، آقای بهزاد گیلانی گفتند من در گوشی‌ام علاوه برداپلر هدف، صدای دیگری هم شنیدم. [/i][/b]


من تا حرف ایشان را شنیدم وبا توجه به تغییراتی هم که در اسکوپ رادار دیدم و با آموزش‌هایی که به ماداده بودند، احساس کردم که موشک ضدرادار به سمت ما شلیک کرده‌اند. سریعداد زدم: «دستگاه Stand by». معنی‌اش این بود که بچه‌ها رادار تعقیب هدفرا در حالت انتظار قرار دهند.


حدودا هفت،‌هشت ثانیه از اینموضوع نگذشته بود که ما صدای انفجاری در محدوده سایت شنیدیم و رادارهای ماخاموش شد. من با خودم گفتم چون موشک ضدرادار حافظه دارد و 9 تا 12ثانیهمختصات امواج رادار را در حافظه نگه می‌دارد، با وجود خاموش‌کردن رادارسمت ما را گرفته و رادار را زده. غم وجود من را گرفت که با تمام تلاشی کهکردیم موفق نشدیم. در اتاق عملیات را باز کردم و بیرون را نگاه کردم. برایمحافظت از بمباران ما روی اتاق خاک ریخته بودیم و این خاک در فضا پخش بود.جایی را نمی‌دیدم. شنیدم که بچه‌ها هلهله می‌کنند و الله‌اکبر می‌گویند.چون دستگاه‌ها کار نمی‌کردند، اتاق عملیات را ترک کردم. دیدم همهدستگاه‌ها سالم هستند.

اپراتور دستگاه مولد برق من را که دید گفتما داشتیم نگاه می‌کردیم که شما موشک را شلیک می‌کنید یا نه. دیدیم رادارخوابید و پشت‌سرش یک چیزی از آسمان آمد و از روی رادار رد شد و 20‌متریرادار منفجر شد.

موشک با حافظه‌ای که داشت، سمت رادار را گرفته بود اما چون زود رادار را خاموش کرده بودیم موفق نشده بود رادار را هدف بگیرد.


روایتگر : سرهنگ خظیب قوامی

[color=red]اندازه عکس تصحیح شد.
sina12152000[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نکته....
از روشنکردن رادار هاوک تا شلیک موشک خا28 فیتر عراقی خلبان حدودا به 50 ثانیه زمان احتیاج داشته.....!

نکته خیلی مهمتر .... فیتر رادار مراقبتی هاوک رو هدف نرفته ... چرا؟ شناساییش سخت بوده....؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]شناساییش سخت بوده....؟[/quote]نه هميشه در سياد ترجيح بر زدن اين رادار هست ! البته احتمالا فاصله رادار پيش اخطار با فيتر در حدود 100 كيلومتريا بيشتر بوده ! و بدون اون هم ميشه موشك شليك كرد ! ... مهم رادار كنترل آتش هست كه سايت نتونه هيچ موشكي شليك كنه .. بعدش ديگه اون سايت رادار پيش اخطار رو بابمب سقوط آزاد هم ميشه منهم كرد ....

[quote]پراتور دستگاه مولد برق من را که دید گفتما داشتیم نگاه می‌کردیم که شما موشک را شلیک می‌کنید یا نه. دیدیم رادارخوابید و پشت‌سرش یک چیزی از آسمان آمد و از روی رادار رد شد و 20‌متریرادار منفجر شد. [/quote] موشك مافوق صوت ! خ 28 ام به 3 ماخ سرعت ! كه مخصوصا به خاطر هاوك تغيير كرده ! ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این موضوع در جنگ ثابت شده که ایران به یه توانایی تا 100 درصد دست پیدا نکرده باشه حرفشو نمی زنه ثانیا از بلوف های زیاد امریکا که در مورد تسلیحات و توان نظامی خودش می زنه کسی نیست که خبر نداشته باشه نمونه کوچیکش سپر دفاع موشکی فروخته شده به اسرائیله که هیچ کارایی نداره و پایه تمام این تحلیل هایی که اینجا می شه حدس و گمانه و شرایط واقعی متفاوته به طور مثال هیچ جنگنده ای حتی f22 به طور 100 درصد پنهان کار نیست و راهایی برای اشکارسازی و رهگیریشون وجود داره و در هیچ جنگی این هواپیماهای پینهان کار آمریکا به صورت جدی محک نخوردن که بشه 100 درصد اظهار نظر کرد در موردشون ولی چیزی که ثابت شده اینه که بیش از 30 درصد توان نظامی امریکا بلوف و تبلیغاته ولی از قدرت بسیار بالا و برتر آمریکا در بخش نظامی هم نمی شه چشم پوشی کرد
شما اگر یه بررسی کوچیک در درگیری نظامی بین آرژانتین از یک طرف و امریکا و انگلیس از طرف دیگه بکنید خیلی چیزا دستتون می یاد که آرژانتین به چه تسلیحاته قدیمی و از کار افتادهای ناو اتمی انگلیس رو غرق کرد . پس واقع بینانه به مسائل نگاه کنید

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مطلب جالبی بود ، فقط باید بگم که عملیاتی هست ، حتی در بعضی مواقع از اینی که شما تعریف کردی شدیدتر.

این خاطره ای که یکی از دوستان نوشته بود رو من قبلا خوانده بودم ، این آقای سرهنگ خظیب قوامی از این خاطره ها زیاد تعریف کردند.

اگر اسلام دست و پام رو نبسته بود راجع به سیستم های پدافندی ایران یه تاپیک می زدم که آمریکا کل هواپیماهاش رو از منطقه خاورمیانه خارج بکنه . :evil:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با اینکه در برخی موارد کمی غلو شده ولی بسیار قابل تامل است ... مطالب جالب بود...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بنا بر فرض های مذکور تحلیل جالبی بود
ولی من فکر می کنم در جنگ حقیقی (و نه روی کاغذ) آمریکا از آفندی استفاده خواهد کرد که شاید غیر متعارف باشه و قطعا ایران هم از پدافند غیرمتعارف استفاده خواهد کرد
اصولا این غیرمتعارفها هم بنابر اصل حفاظت اطلاعات قبل از جنگ و در بعضی موارد حتی بعد از جنگ فاش نمیشه
و خب وقتی اطلاعاتی در زمینه آفند و پدافند در دست نباشه نمیشه تحلیلش رو هم ارائه داد
ولی خب چیزی که به من امیدواری میده اینه که این پدافند بعضا غیرمتعارف ایرانی ضعیف نیست و قویه چون اگر قوی نبود قطعا آمریکا و اسرائیل تا الان بارها دست به کار شده بودند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]البته احتمالا فاصله رادار پيش اخطار با فيتر در حدود 100 كيلومتر يا بيشتر بوده ![/quote]
نه! ابراهيم خان دقّت بفرماييد:
[quote]من روی اسکوپ دقت کردم دیدم سمت 265درجه تا 270درجه، دو هدف در فاصله حدود 80 کیلومتری ما هستند و مستقیم به سمت سایت ما حرکت می‌کنند. من بلافاصله تلفن را برداشتم و به بندر امام (ره) اطلاع دادم. شهید ستاری گفت خیلی‌خب، از الآن تازه کار ما شروع می‌شود. حواست جمع باشد. در حدود 55 کیلومتری هدف به ما اجازه دادند که رادار تعقیب هدفمان را روشن کنیم ولی گفتند خیلی مواظب باشید.[/quote]
خوب اين يعنى فاصله زير 55 كيلومتر بايد بوده باشه؟

يك سؤال ديگر:
[quote]هدف که به برد پرتاپ موشک ما رسید، من روی آن قفل کردم[/quote]
معمولاً از چه فاصله اى اقدام به شليك هاوك مى كردند؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کمتر از 30 تا هاوک لانچ میشه ....


یک نکته ... میشه به یکی ازاغراقهای نوشتار اشاره کنید.... حقیقتش این چند وقته اینقدر از جلبک جماعت ادعای بی دلیل مدرک شنیدم که رنگم داره سبز میشه ..... یه اشاره ای دلیلی چیزی...!

رضا جان ... در یک حرکت ضربتی نک اوت کردی مقاله رو برادر من .... عکسش کجا رفت؟

واریور جان .... خلبان فیتر که نمی تونسته تشخیص بده این رادار هدف گیریه یا رادار مراقبت درسته ؟ چون باندهاشون یکسانن... چرا نزده ؟ به این دقت کنید که سایت پدافندی حتما دیکوی داشته ... احتمالا صبر کرده ببینه کی روش قفل می کنه بعد بزنتش تا هدف دروغی رو نزده باشه ..... اب این شرایط بخوان الان سید انجام بدن ... وا قعا کاری از پیش نمی برن....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]خوب اين يعنى فاصله زير 55 كيلومتر بايد بوده باشه؟
[/quote] خير ! ...
چند پرتابگر و رادار كنترل آتش در يك منطقه وسيع چيده ميشن ! بعد همه اينها از رادار پيش اخطار براي رهگيري فرمان ميگيرند .. ..

و معمولا رادارهاي هشدار و مراقبت در نزديكي سايت هاي موشكي نيستند ! حتي رادار فرودگاهي هم ميتونه به واحد آتش موقعيت هدف رو در چند صد كيلومتر دور تر مخابره كنه تا اون با قرار گرفته در ساعت و ارتفاع كشف هدف روش قفل كنه ... .
يكي از مهارت هاي يگان پدافندي اين هماهنگي ها و سرعت عمل هاست ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یه سوال ؟

رادارهای زمینی جنگنده ای مثل رپتور رو میتونند شناسایی کنند ؟

یعنی اشاره داشتم به قابلیت رادارگریزی اون . تا چه ارتفاعی قابل شناسایی میشه ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چند تا مورد رو اشاره کنم
اول اینکه اون ماکت که دارای ۸ موشک ظاهرا حرارتی بود ایا ایرانیه؟

دوما اقا جواد شما ظاهرا اصلا با سیستم های پدافندی اشنا نیستید وقتی فرمیشنی برای عملیات سید به جایی میره خوب با اون تعداد جنگنده و تسلیحات از بردی بالا قابل رصد شدن هستن و سیستم های پدافندی به این شکل هستن که رادارهایی بسیار قوی در فاصله زیادی از مرز تا عمق دفاع هوایی حتی کشورهای همسایه رو هم کنترل می کنن مثلا رادارهایی با برد چند صد ک م در فاصله ۲۰۰ ک م مرز قرار می گیرن و بر اساس اطلاعات اونها از وجود حمله در ۵۰۰ ک م (فرضا)مطلع میشن و این یعنی ۳۰۰ ک م مانده به مرز و اگر در ارتفاع پایین هم این جنگنده ها حرکت کنن با سایتهای مراقبت مرزی و پدافندهای کوتاه روبرو میشن.
و تمام این تفاسیر یعنی اینکه ما می تونیم از درگیری در مرکز احتراز کنیم و حتی در نقاط مرزی با اقدامات پدافند زمینی موشکی توپخانه ای و یا رهگیری هوایی از نفوذ دشمن جلوگیری کنیم و سیستم های پدافندی در عمق کشور عمدتا برای زمانی هستن که اونها نفوذ کرده باشن و ما بتونیم تلفاتی بگیریم.

درضمن مقابله با دشمن فقط زدن اونها نیست بلکه حتی اگر شاید ما به روشی اعلام کنیم که از حمله اونها با خبر شدیم و اماده هستیم به صورت اتوماتیک عملیاتشون رو ممکنه لغو کنن و اگر این هم نشه حتی معطل کردن اونها برای چند دقیقه و یا ثانیه ممکنه کل طرح اونها رو به هم بزنه و با مشکل دچار بشن .
مثلا اگر ما به محل مورد نظر اسکادران دشمن موشکی ای پی ام شلیک کنیم ممکنه حتی تلفات هم بگیره و کل ماموریت اونها رو به افتضاح میکشه.البته این فقط یک مثاله.

برادر من دفاع نقطه ای در پدافند زمینی یک اصله و همیشه این طور هست مگر برای کشوری که اندازه کف دسته مثل اسراییل و یا لبنان که حتی با چند مرصاد میشه دفاع منطقه ای براش فراهم کرد و این نوع دفاع کلا با دفاع هوایی که ممکنه منطقه ای باشه متفاوته.

در مورد موشکهای پدافندی باید بگم این موشکها رو حتی میشه با هدایت اپتیکی هدایت کرد مثل شاهین که اصلا نیازی به رادار هم نداره و فقط اطلاعات رادار پیش اخطار کافیه.

برادر من شما ما نفمیدیم توی پروژه اف ۲۲ هم کار کردین که این طور از توانایی اون مطمئن هستین و در کل از توانایی امریکا.

برادر من کی می دونه شاید همون فونیکس در ایران بهینه و ارتقا داده شده باشه بعد چی ایا معادلات تغییر می کنه یا نه؟

در مورد فلسفه شمشیر باید بگم فلاسفه چین می گن هدف اول از شمشیر زنی عجین شدن فرد رزمی کار با شمشیر هست و یگانگی با اون به شکلی که فرد حتی در خواب از شمشیرش جدا نمی شه و مرحله دوم نفوذ شمشیر در اعماق روح شمشیر زن هست و جزیی شدن از روح اون در این شرایط وجود شمشیر واقعی در دست رزمی کار نیاز نیست و هر کاه خشکی می تونه در دست رزمی کاری تبدیل به سلاحی کارا بشه و در مرحله شوم خارج شدن شمشیر از تفکر فرد هست که نکشه و ببخشه و زندگی رو به مردم هدیه بده و ارامش رو.

توجه کنین در مرحله دوم حتی کاهی خشک در دست این فرد می تونه تبدیل به سلاحی خطر ناک بشه و این یعنی ما به اونچه داریم با ید اکتفا کنیم و با همین هم می تونیم دشمنمون رو از بین ببریم کما اینکه حزب الله با نداشتن پدافند قوی و رهگیر پدر اسراییل رو در اورد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام به همگي مخصوصا آقا مرتضي !!!

خب اين همه فرض !
1- نبود اسكورت و تصور اينكه ما هم رهگير نداريم .
2 - 30 يا 40 پرنده دشمن !
3 - اولين رادار از دست مي ره و دشمن مشغول عمليات SEAD


[quote]
... رادارهای موج بلند مثل نبو یا مطلع الفجر به راحتی موشکهایی مثل هارم رو به یک دو قطبی تبدیل کرده و آشکار می کنند ... با اشکار سازی سلاحها ، قطعا امتیاز غافلگیری از دشمن گرفته میشه ، و با دستور به خاموش سازی راداها ، طرح گسترش و حرکت و جابجائی سیستمهای پدافندی عملا صحنه نبرد رو تغییر میکنه.... . [/quote]

[color=darkred]مشكل اينجاست كه پس از شناسايي رادارهاي لايه دوم خودي توسط دشمن ، موشك ها و بمب هايي كه عليه اونها بكار مي ره نه تنها مي تونه هارم باشه بلكه از انواع بمب خوشه اي و ليزري و احتمالا موشك هاي كروز با حافظه منطقه استقرار مي شه استفاده كرد . طرح جابجايي و گسترش خوبه ، اما معمولا بعضي قسمت ها جابه جا نمي شن و سرعت كندي دارن . مثل واحد فرماندهي :evil: تازه تصور كن كه با شناسايي كه قبلا توسط ماهواره ها صورت گرفته ، اولين جايي كه هدف قرار بگيره نقليه باشه ! ديگه دست و پات حسابي بسته هست !
[/color]
[quote]... مادامی که رادارهای شما خاموش هستند ، سکوهای کوتاه برد شما مثل تورام-1 یا شهاب ثاقب یا سماوات و 100 میلی متری، با استفاده از سیستمهای رهگیری اپتیکال و غیر فعال خودشون یک چتر کوتاهبرد دفاعی تو شعاع 20 کیلومتری ایجاد کنند.. این چتر عملا می تونه یک دفاع موثر در برابر حمله یگانهای هوایی دشمن به خطوط مقدم شما یا حملات پرحجم به تاسیسات حیاتی مثل پلها یا کارخونه ها به وسیله بمبهای هدایت اپتیکی یا جی پی اس/ اینرسی که از ارتفاع زیر 8 کیلومتر پرتاب میشن باشه...
[/quote]

[color=darkred]شعاع 20 كيلومتر ! تا چه ارتفاعي ؟ ارتفاع رو هرچي تعيين كني ، وراي اوون شكافي هست كه داخل لايه دفاعي شما بوجود اومده . اگر منظور شما همون 8 كيلومتره باز هم مشكل داريم . دشمن مي تونه عمليات خودش رو در ابتدا براي باز كردن يك كريدور امن پروازي براي هواپيماهاش شروع كنه . داريم در مورد اين خبيث :evil: آمريكا حرف مي زنيم . خيلي راحت اولين اهدافي كه بمباران مي شن ، اوون هم از ارتفاع بالا و در حالي كه رادارهاي شما خاموشن ، هموون رادارهاي لايه دوم شما هستن! اين دفاع مؤثري در برابر حملات از ارتفاع بالا نيست ! [/color]

..[quote]. علاوه بر این شما می تونید با استفاده از سیستمهای رهگیری اپتیکال با موشکهایی که هدایت فاز نهاییشون مستقله مثل صیاد یا شاهین، یه چتر دفاعی محکم تا ارتفاع 10 یا 12 کیلومتری بسازید و حفاظت از تاسیساتتون رو بدون نیاز به رادارها انجام بدید ... شما فعلا برنده اید...[/quote]

[color=darkred]باز هم نقطه ضعف ارتفاع ! آن طوري كه من فهميدم SEAD مي تواند با استفاده از هر نوع بمب يا هرنوع پرنده اي صورت بگيره ! مهم هدفه كه آن هم نابودي رادارهاست . حالا وراي ارتفاع 12 كيلومتري يك B52 بياد و مثل نقل و نبات بمب بريزه ! چيكار مي شه كرد ؟

يك نكته كه بايد اضافه كنم ، اينه كه اگه كيفيت نيست بايد كميت افزايش پيدا كنه ! تعداد توپها و سايتهاي پيدا و پنهان موشكي بايد خيلي زياد باشن و با قابليت تحرك بالا . آموزش پرسنل توي اين شرايط حساس بايد خيلي بهتر انجام بشه . روي نيروي وظيفه نميشه زياد حساب كرد !
[/color]
[quote].. اگر شما بتونید مختصات تخمینی رپتور رو تو یه دایره 1 یا 2 کیلومتری به صورت لحضه ای به موشکی مثل شاهین بدید شاهین تو 1 یا 2 کیلومتری این دایره رادار آرایه فازی خودش رو روشن خواهد کرد و مثل شرایط ایده آل با رپتور درگیر خواهد شد و این برای رپتور یک مصیبت واقعی خواهد بود...[/quote]

[color=darkred] اين خوبه ، به شرط اينكه به بالادست حالي كني مي خواهي شير بگيري و وقتي بگيريش ميگن شير گرفتيم . براي همين هم به جاي پرتاب يك شاهين به مختصات فرضي رپتور بايد مجموعه اي از شاهين ها رو با فاصله زماني مناسب به مختصاتهاي متفاوت پرتاب كني تا اگه مانور داد ، يكي از شاهين ها بتونه اوون رو پائين بياره .
[/color]
قدرت خودي وقدرت دشمن بايد بدرستي برآورد بشه . بايد ديد يك رزمي كار با يك تكه چوب چطور دفاع مي كنه و يك بچه چطور با اوون چوب خر سواري ! ( چي گفتم :evil: )

اين يك اصله كه قدرت برتر در برابر قدرت ضعيفتر پيروز ميشه ! حالا اوون اصل سانتزو بدرد مي خوره كه بايد خودت و دشمن خودت رو بخوبي بشناسي !

راستي اگه حمله شد ، يادتون نره براي ما آژير خطر بزنيد ! :evil:


----------------------------

اين رو بعد اضافه كردم ، اگه به كشورت ، انقلاب و اسلام علاقه داري بهتره يك راهي پيدا كني كه تعيين كنه هواپيماهاي دشمن آمريكائي هستند يا اسرائيلي . اين خيلي كمك مي كنه !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.