Argada

Members
  • تعداد محتوا

    258
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

پست ها ارسال شده توسط Argada


  1. 1 hour قبل , scorpion57 گفت:

    این حجم از بسبج نیرو از طرف اسراییل و حمایت جهانی ازش رو بیاد ندارم.الان به قول دوستان ضربات پینگ پونگی ست.ولی نظرم اینه قرار به حمله گسترده باشه حزب الله به تنهایی اقدام نمی کنه 

     

    تشکیل اسرائیل بر اساس مظلومیت قوم یهیود و دروغ هلوکاست بود.دو جنگ جهانی برای ایجاد ملت یهود و در دست گرفتن تاریخ بشر به راه انداخته شد تا اسرائیل با مظلومیت شکل بگیرد. اما الان وجهه اسرائیل دیگر مظلوم نیست . برعکس نظر شما مشخص هست که بسیج نیرویی که شما میگید بسیار کم رنگ تر از قبل در حمایت از اسرائیل در جریان هست.  وجهه اسرائیل به خاطر وحشی گری گسترده و حمله به بیمارستان و کودک کشی به شدت مخدوش شده. تنها چند کشور استعمارگر و وابسته هستند که از اسرائییل حمایت می کند.

    اتفاقات اخیر وجهه اسرائیل رو کاملا تخریب کرد و امید فریب اعراب برای اتحاد با اسرائیل را بسدت کمرنگ کرده.  عادی سازی روابط با اعراب و کشورهای منطقه تحت شعاع قرار گرفته و اعتراض به نسل کشی اسرائیل حتی در قلب امریکا و نیویورک در جریان هست.

    پس حمایت جهانی ای در کار نیست که هعیچ کاملا برعکس هست.

    • Like 1
    • Upvote 2
    • Downvote 1

  2. بر 20 مرداد 1402 در 18:54 , alala گفت:

     

     

    با شارایط اعلامی همون بهتر که زیربار قرارداد نریم.درسته در کوتاه مدت دست یابی ما به 25 جت با همین شرایط هم خوب هست ولی نگاه میان مدت و بلندن مدت ( عادت دادن روس ها به این شکل قرارداد بستن با ما) نشون میده که باید یک جایی محکم ایستاد. روس ها یا یاد میگیرند که با ما من بعد قراردادهای درست ببندند و یا جت هاشون ارزانی خودشون تا ببینیم در آینده جت های باقی مونده روی دستشون و کشورهای تحت سلطه غرب و فشارهای افزون برش سبب میشه که خساست در ارائه تکنولوژی یا پشتیبانی و یا اصولا این وضع فروش و همکاری با خریداران محصولاتش به کارش میان یا نه.

     

    به قول معکوس: نبستن قرارداد، بهتر از «هر» قرار دادیه!

    درسته. البته تغییر مداوم سیاست های دولت ایران در نگاه به شرق و غرب که بعضا برای یک لبخند حاضر به ریختن بتن در راکتوری هست که برایش خون دلها خورده اند هم در نگاه روس‌ها و دیگر کشورها بی تاثیر نیست. 

    ما تا یک قدرت تمام عیار نشویم همین نگاه ها را باید تحمل کنیم. 

     

    در هر صورت ما نیازی جدی به یک جنگنده نسل 4.5 و 5 داریم.  امیدوارم بتونیم بدست بیاریم.

    • Like 2
    • Upvote 3

  3.  

    به نوشته اوراسیا تایمز، جتهای سوخو 35روسی علی رغم ادعاهای سابق مسولان ایرانی هنوز به نیروی هوایی ایران تحویل داده نشده است. بر اساس گزارشها، محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع کشور در پاسخ به این سؤال که ایران چه زمانی جنگندههای سوخو را دریافت خواهد کرد، گفت: «ایران میتواند هواپیماهای جنگی را در داخل کشور بسازد».

    آشتیانی گفت: «در مقطعی برای خرید اقدام کردیم اما به این نتیجه رسیدیم که می‌توانیم جنگنده‌ها را در داخل کشور تولید کنیم».

    این اظهارات تأییدی ضمنی بر شکست قرارداد خرید هواپیمای سوخو۳۵ روسی بود. در حالی که هیچ خبر رسمی از سوی وزارت دفاع ایران و روسیه منتشر نشده، شبکه‌های اجتماعی مملو از این گمانه‌زنی‌ها است. با این حال، وزیر دفاع ایران افزود که مقامات در حال «بررسی وضعیت» بوده و در صورتی که لازم بدانند فرآیند خرید می‌تواند مجدداً بررسی شود».

    پیش از این و حتی قبل از اظهارات آشتیانی، یک روزنامه‌نگار ایرانی در توییتی نوشت که سرتیپ واحدی، فرمانده نیروی هوایی ارتش ایران به یک منبع ناشناس ادعا کرده بود: «در حال حاضر، ستاد کل نیروهای مسلح با خرید جنگنده‌های چندمنظوره سوخو۳۵ مخالفت است. دولت روسیه نیز با انتقال تکنولوژی این هواپیماها برای تولید قطعات آن در ایران و همچنین دانش نگهداری آن‌ها برای ۳۰ سال آینده مخالفت کرده است». در این توئیت اداعا شده بود: «واحدی معتقدست که روس‌ها صرفاً می‌خواهند ۲۵ فروند هواپیمای سوخو۳۵ را که مصر قبلاً سفارش داده بود، بدون ارائه خدمات تعمیر و نگهداری، تسلیحات یا قطعات یدکی کافی بفروشند. علاوه بر این، آن‌ها درخواست ایران برای ۱۲ شبیه‌ساز سوخو۳۵ و هواپیمای جنگنده چندمنظوره دو سرنشین سوخو۳۰ام‌ای۲ را رد کردند».

     

     

    • Like 3
    • Upvote 4

  4. 3 hours قبل , habdollahi83 گفت:

     

    آمارهای اقتصادی که از ارگانهای مسئول در اروپا و آمریکا اخیرا" بیرون اومده نشون از کاهش سطح تورم میده و احتمالا تا یکی دو سال دیگر دوباره رونق اقتصادی برگرده. یکی از روش هاشون برای مقابله با تورم استفاده از نیروی کار کشورهای در حال توسعه بود که تونستند با این نیروی قانع و ارزان و افزایش کم حقوق هم شرکت هاشون رو سر پا نگه دارند هم جلوی افزایش نقدینگی رو بگیرند. کلا میلیارد ها دلار هزینه ای که توسط کشورهایی مثل ایران جهت تربیت نیروی انسانی متخصص شد به کمکشون اومد تا با این نیروی کار ثبات اقتصادی رو دوباره به کشورهاشون برگردونند. 

     

    با بخش دوم صحبت هاتون موافقم. نظام آموزشی ایران متاسفانه در واقع به تربیت نیرو برای غرب کمک می‌کند. چه از لحاظ تفکر و چه تخصص که بحثش خارج از این تاپیک هست.

     

    در مورد بخش اول صحبت هاتون هم البته یورو هم مثل دلار می مونه و ارزش ذاتی اون کمتر هست و حباب زیادی هم داره و چاپ پول بدون پشتوانه برای حذف مشکلات اقتصادی اروپا دقیقا مثل آمریکا انجام میشه و تورم و رکود ا ن به کشورهای غیر صادر میشه. فرض کنید یورو و دلار رو در جهان کشوری قبول نکند قطعا اقتصاد غرب فرو می پاچد. 

    وگرنه اوضاع اقتصادی در اروپا چندان خوشایند نیست. کافی هست به صحبت و امار تو مردم اروپا مراجعه کنیم.

     

    با این حال اروپا در حال حاضر گوشت قربانی ای بهتر از اوکراین ندارد. چه در برابر روس و چه آمریکا

    • Like 1
    • Upvote 2

  5. 6 hours قبل , headshoter2 گفت:

    ظاهرا روس ها دارن سر تحویل SU 35 فیلم در میارن 

    https://www.tabnak.ir/fa/news/1184567/چرا-سوخوهای-روسی-به-ایران-نرسیدند

    متاسفانه شواهد از تایید این گزارش خبر دارد 

     

     

    روس ها به دنبال منافع خود هستند البته سوخو 35 هم جنگنده مدرنی به حساب می آید و روس‌ها تمایل به انتقال تکنولوژی و تحویل گسترده آن ندارند. اما اشتباه می‌کنند. منافع آنها در ایران قوی هست نه در زد و بند با غربی هایی که هر لحظه در صدد تجزیه روسیه هستند. 

     

    از طرفی متاسفانه بودجه صنایع نظامی در کشور ضعیف هست. هنوز نتوانستیم جنگنده سبک کوثر را تولید انبوه کنیم! چون بودجه لازم نیست 

     

    • Like 1
    • Upvote 6

  6. هم اکنون, baktari گفت:

    با این حساب که شما میگین مردم ایران جز ضد زره ترین مردم جهان از لحاظ تورم و سقوط ارزش پول ملی هستن و تا الان باید بالا ۱۰۰ مرتبه ۱۰۰ تا دولت عوض میشد و کشور هزار تکه اینطور ها هم نیست .

    اولا بهیچوجه از روسیه حمایت نمیکنم این نظر شخصی هست  ولی بار ها گفتم و میگم همه مثل ما نیستن لب مرز هزار جور ادا و اطوار دربیارن و فقط نگاه کنن روسیه کشور دوم جهان از لحاظ نظامی و میشه گفت یکی از ۲۰ اقتصاد بزرگ  جهان بشمار میاد 

    ارزش روبل به غیر از جنگ به تحریم های قبل از اونم برمیگرده اگر تحریم روسیه به نظر شما نابود خواهد کرد پس تا الان ایران باید بالای ۲۰ بار کفن پوسونده بود نمیدونم چرا ولی یادمون میره خیلی زود یادمون میره تو جنگ عراق و ایران عراقی ها صنعت نفت مارو کاملا مختل کرده بودن عملا نفتی صادرنمیشد تا مدتها نمیدونم چرا کسی یادش نبود نفت دنیا قطع میشه یا جهان به مشکل میخوره و مثل نقل و نبات به عراقیا تجهیزات میدادن چه غربیا چه شوروی هیچ فرقی نداشتن پس وقتی جنگ بدین شکل میره جلو عزیز مطمئن باشید هدف فقط واحد نیست .

    مورد بعدی  که ایراد اساسی هست که من حقیقتا هنوز نتونستم درک کنم یا حتی قبول کنم چرا روسیه با بالستیک اکراین رو شخم نزد  و نمیزنه یه بخشیش شاید اون اوایل برای مردم روس زبون و به اصطلاح دوستدار روس شاید بوده باشه ولی الان چرا نمیدونم کشور صاحب قدم بالستیک اکراین رو با بالستیک خیلی مورد هدف قرار نمیده این نمیدونم داستان هزینس موازنه قدرته چیه الله اعلم ولی عزیز تو جنگ مگه نقل و نبات پخش میکنن هیچ نباید وجود نداره همه مثل ما نیستن بازم اعلام میکنم همه مثل ما نیستن که مسکونی نزنن منابع نزنن فقط نظامی اونم تازه در مواردی که دیگه خیلی مورد عتاب قرار گرفته باشیم کشور های دیگه منتظر نمیمونن ببینن اونجا بیمارستانه یا مهدکودک تو جنگ عزیز جنگ جنگه اسمش روشه خیلی کثیف و حال بهم زنه توش نقل و نبات شیرینی پخش میکنن اما نه از نوع شبرینش بلکه از نوع سرب داغش .

    نمیدونم چرا هممون زود فراموش میکنیم عراق دیگه براش روتین شده بود روزی چند بار با جنگنده و موشک شهرهای ما رو میزد غیر نظامی میکشت و عشق میکرد هیشکی ککشم نگزید الان نمیدونم چرا واقعا چرا باید یه همزبون خودم بیاد برای اکراین اینطوری بنویشه عزیز نه بی رحمم نه قساوت قلب دارم ولی ادمایی که از تاریخ درس نگیرن محکوم به نابودی هستن کسی به کسی تو جنگل رحم نمیکنه مگر اینکه یا از اون قوی تر باشی یا ازت بترسه یا ترس از روی اجبار یا ترس از روی چیز های دیگه .

    بله درسته لعنت به جنگ ولی ایا کسی برای کودک های ایرانی اکن سالها که شهید میشدن یا افرادی که در پالایشگاه ها با اتیش بازی میکردن توییتی زد اصلا اونموقع سازمان ملل براش مهم بود یا نبود خیلی درد داره اینا رو مرور کردن و فهمیدن اینکه ما جنگ رو بخاطر نداشتن تجهیزات به اجبار تموم کردیم نه نداشتن نفرات نه نداشتن روحیه نه نداشتن سلحشوری اونوقت اکراین با این حجم از کمک ها وضعیتش اینه این دوستمون فقط اشاره به چند تا موشک و کروز میکنه حجم تجهیزات اهدایی به اکراین رو بربد ببینید باهاش میشه چه کارهایی تا متوجه بشین اهداف جنگ از پیش تعیین شده روسیه و اکراین چی بوده .

    بارها گفتم ما میشینیم تحلیل میکنیم اونم از منابع غربی صد در صد درست نیستن ولی نیروی اطلاعاتی روسیه خوابه و نمیدونه تبعات حمله به اکراین رو اینطور ها هم نیست .

     

    گفتید نمی دونم چرا روسیه اوکراین رو شخم نمی زنه 

     

    شاید طولانی شدن جنگ برای روسیه هم فوایدی داشته باشه. چه برای خوراک داخلی و چه از لحاظ خارجی. 

    جنگ اوکراین اگرچه به نفع آمریکاست اما به ضرر اروپا هست. پوتین هم بهتر می تونه داخل رو کنترل کنه. 


  7. 1 hour قبل , SAEID گفت:

     

    سلام

    تشکر از نظر شما ، با اجازه چند نکته رو بیان کنم

    البته قصد ورود به این تاپیک رو نداشتم و ندارم بدلیل کمبود وقت و سنگین بودن مباحث ، همین پست رو پیام بازرگانی در نظر بگیرین !

     

    1- ایرانی ها در مقابل حمله اعراب تسلیم نشدن و برای اینکه عرب ها بتونن همه ایران رو به اشغال در بیارن در حدود 18 سال و بیش از 30 جنگ و درگیری بزرگ اتفاق افتاد تا اینکه به مناطق شرقی کشور رسیدن ، تهاجم در سال 633 میلادی در زمان یزدگرد سوم آغاز شد و تا کشته شدن وی در سال 651 میلادی ادامه یافت ، ولی بعد از یزدگرد سوم ، پسران وی به همراه نیروهای باقی مانده به چین پناهنده شدند و در آنجا دولت در تبعید تشکیل دادند و تقریبا تا 80 سال پس از مرگ پدر ، به دنبال آزادسازی ایران و بازپس گرفتن کشور از اعراب بودند.

     

    2- کاری به انفجار سد ندارم و گذشت زمان مشخص میکنه که کدام طرف این کار رو انجام دادن ؟ هر دو طرف سود و زیان در این کار دارن که بصورت پیش فرض نمیتونیم یکی را متهم کنیم و باید صبر کنیم.

     

    3- درباره مقاومت مردم اوکراین در مقابل روسیه ، بله قابل ستایش هست ، اما یک نکته ، هر جنگی ارزش ورود ندارد ، این را 2500 سال قبل جناب سان تزو گفته است ، جنگ هایی هست که نباید به آن وارد شد ، زمین هایی هست که در آنها نباید جنگید ، دشمنانی هستن که نباید با آنها جنگید ، بهترین پیروزی این است که بدون جنگیدن بر دشمن غلبه کرد و ... اینها جزو اولین دروس نظامی تاریخ هستند که تا امروز در دانشکده های نظامی کشورهای مختلف بصورت مستقیم یا بروز شده تدریس میشوند ، در سیاست خارجی هدف دستیابی به منافع ملی با کمترین هزینه است ، آیا راه دیگری بجز جنگ با روسیه وجود نداشت ؟ بله درست است روسیه حمله را آغاز کرد ، آیا امکان جلوگیری از این حمله وجود نداشت ؟ فرض کنیم روسیه بیمار روانی است و دنبال بهانه میگشت ، آیا امکان این وجود نداشت که بهانه ای به آن داده نشود ؟ جنگ و دیپلماسی دو بازوی سیاست خارجی هستند و در میان این دو ابزارهای مختلف دیگری نیز وجود دارد و بسته به شرایط باید از ابزار مناسب استفاده کرد و لجبازی و اصرار بر یک گزینه دقیقا حماقت و یا خیانت است که باعث میشود هزینه های بسیاری به کشور تحمیل شود.

     

    4- درباره عضویت ناتو در اوکراین ، بله اوکراینی ها حق دارند در این مورد تصمیم بگیرند ، اما دوست من ، ما در دنیای منطقی و عادلانه ای زندگی نمی کنیم ، در این دنیا باید واکنش های دیگر بازیگران را هم مد نظر داشته باشیم ، پایین تر از سطح کشورها و دولت ها ، در سطح شخصی نیز باید واکنش دیگر بازیگران را در نظر داشته باشیم ، شما می توانید در بازار مثلا کتابفروشی (کار فرهنگی رو مثال میزنم) یک مغازه تاسیس کنید ، اما اگر بیایید و کتاب ها را به نصف قیمت یا یک سوم قیمت به فروش برسانید و در اصطلاح منافع دیگر کتابفروش ها رو در نظر نگیرید و بازار رو به هم بریزید ، آنها علیه شما اقدام خواهند کرد ، کمترین آن شکایت است ، بیشترین آن هم می تواند هر کاری باشد ! مشکلات کشور خودمان را که شاهد هستید ، کشورهایی که هر کدام از فرق سر تا لای انگشتان پایشان سلاح هسته ای جاسازی کرده اند ، به ما فشار می آورند که نه حق داشتن سلاح هسته ای دارید و نه اصلا حق برخورداری از صنعت و نیروگاه هسته ای ! طبق قوانین بین المللی تصمیم در این مورد فقط به ما ایرانی ها مربوط میشود و مانعی در این خصوص وجود ندارد و میتوانیم از ان پی تی هم خارج شویم ، اما آیا ارزشش را دارد ؟ سوال اصلی همین است ، اینکه سرمان را بیندازیم پایین و فقط به جلو برویم یا به دیوار برخورد میکنیم یا در چاه و دره خواهیم افتاد ! هدف تامین و حفظ منافع ملی است با کمترین هزینه ، هدف از ساخت سلاح هسته ای دستیابی به بازدارندگی و جلوگیری از تهاجم علیه کشور است ، اما اگر این اقدام باعث تهاجم به کشور شود پس این سیاست اشتباه می باشد. هدف اوکراین از عضویت در ناتو جلوگیری از تجاوز احتمالی روسیه بود ، اما این اقدام در زمان نامناسب و با سیاست نامناسب اتفاقا باعث تجاوز روسیه شد ، پس این سیاستی که اوکراینی ها اتخاذ کردند اشتباه است چون به مشکلی افتادند که از آن فراری بودند.

     

    5- حق و باطل مطلق هستند ، ولی در دنیای فعلی حق و باطل تفسیر به رای میشوند ، نه روسیه حق است و نه اوکراین و نه آمریکا و ... ! در دنیای فعلی که انسان ها ساخته اند حداقل در ارتباط بین کشورها و دولت ها نباید بیش از اندازه به دنبال اخلاق باشیم ، همان کشورهایی که در تهاجم عراق به ایران از آن حمایت میکردند ، امروز در مقابل فروش محصولات غذایی ایران به روسیه جو رسانه ای ایجاد میکنند ! این کشورها فقط دنبال دستیابی به منافع خود هستند و هدفشان وسیله را توجیه میکند ، اگر وسیله این باشد که عراق را به سلاح شیمیایی تجهیز کنند تا علیه مردم ایران استفاده کند این کار را انجام داده اند ، اگر هم هدف این باشد که مردان اوکراین را تا آخرین نفر خرج حفظ هژمونی خود و گرفتن انرژی حریف یعنی روسیه کنند این کار را هم مشاهده میکنیم که انجام میدهند. اگر هم هدف این باشد که شهرهای غیر نظامی را با سلاح اتمی بمباران کنند این کار را هم انجام داده اند ! در حالی که می توانستند به پایگاهی نظامی این حمله را انجام دهند !

     

    فرض کنیم ایران کمکی به روسیه نمی‌کرد و روسیه در جنگ شکست می خورد . قطعا آذربایجان هم ارمنستان را اشغال میکرد و با وجود طالبان و عراق در اشغال و وجود خط ترکی در شمال و خط اعراب در جنوب ما علاوه بر شرق و غرب و جنوب در شمال هم کاملا محاصره بودیم!

     

    اینکه کشوری چه تصمیمی بگیرند حق انهاست اما اینکه چه نقشه ای برایش می‌کشند بحث دیگری است. 

    اینکه در اوکراین یک کمدین هتاک و بدون تجربه در سیاست و اداره روی کار می آید را دیگر نمیتوان تصمیم به نفع اوکراین دانست . سالها قبلش هم علی رغم تصمیم دولت وقت اوکراین برای پیوستن به اتحاد اقتصادی با روسیه غربی ها مانع و باعث کودتا شدند .

     

    در خصوص جنگ ایران و اعراب ایرانی ها جنگیدند اما نه با همه وجود و نه با همه توان و نه با همراهی همه مردم فرار کردن شاه بی عرضه ساسانی به مرو که در نزدیکی گوک ترک ها بود به جای ماندن و استقامت کردن و هزاران دلیل دیگر برای این موضوع هست. البته اعراب هم پیوسته حمله نمی‌کردند. یک بخش را تصرف می‌کردند و بعد از مدتها دوباره حمله میکردند.بگذریم

    قبل از جنگ های ایران و روس در قرن ۱۹ شاه قاجار با امپراطور روس بر سر مبارزه با انگلیس و جلوگیری از سقوط کامل هند توافق میکنند که انگلیس متوجه شده امپراطور روس را در خواب می‌کشد و جانشینش که فرد متعصب مسیحی بود را جایگزین میکند و با فریب وی موجبات حمله به ایران را با بهانه آزادی سرزمین های مسیحی فراهم میکند و در مقابل با تلاش گسترده در کشور موجبات تضعیف ارتش ایران در جنگ با روس ها را شکل میدهد!

    یعنی در هر دو جبهه به فریب دست می‌زند!

     

    از این دست داستانها زیاد داریم . به جد در تاریخ سیاست و جنگ ها کثیف تر از عربی های معاصر ندیده ام.

    • Like 3
    • Upvote 7

  8. بر 16 مهر 1401 در 01:26 , worior گفت:

     

     

    من تست کردم، جا نمیشه...

    عقب کشتی یه درب به سمت محل فرود بالگرد هست و لانچر های قادر(مقتدر؟) اونقدری دراز هستن که راه عبور و مرور مسدود میکنند. انتهای لانچر های دو طرف به هم میرسه  باید یک در میون گذاشته بشن.

    بهترین جا دهی همین بوده که ناشی از طراحی بد هست!

    طراحی این خیلی بد هست...

    خوب بابد طراحی بهتر انجام می‌شد 

     

    الان با این طراحی عملا بالگرد غیر قابل استفاده هست! چون ممکنه در لحظه موشک شلیک بشه و بالگرد و پد آسیب ببینه! 

     

     

    واقعا وجود بالگرد در این کلاس آنقدر ضروری هست که طراحی رو مفلوک کنیم؟ 

     

    • Upvote 3

  9. در کل این توپ 30 میلی متری فعلی می تونست ترکیب بهتری داشته باشه! 

     

    حداقل از دو توپ 30 م م بصورت دو لول میشد استفاده کرد تا آتش و قابلیت های توپ بیشتر می‌شد. 

    یا استفاده از گاتلینگ کمند 

    یا توپ 40 م م فجر. 

    می تونیم توپ 57 روسی رو هم برای این شناور توسعه بدین اما فکر کنم این توپ کمی بزرگ و سنگین باشه برای این کلاس شناور 

     

    در کل این توپ تک 30 م م جالب نیست برای این کلاس 

     

     

    • Upvote 2

  10. بر 13 اردیبهشت 1402 در 01:13 , meshkat گفت:

    2 نفر بر اثر انفجار مهمات در یکی از مراکز سپاه در دامغان شهید شدند.

     

    به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، عصر امروز بر اثر انفجار مهمات در یک آمادگاه پشتیبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شهرستان دامغان، دو نفر شهید و تعدادی از نیروهای سپاه مجروح شدند.

    روابط‌عمومی سپاه دامغان در اطلاعیه‌ای از شهادت «جمال شبستانی» و «علی علی‌حسینی»، دو تن از کارکنان سپاه در حادثه انفجار عصر امروز در مرکز آمار و پشتیبانی سپاه در حومه دامغان خبر داد.

    در اطلاعیه جدید آمده است: در پی بروز حادثه انفجار حین تفکیک و جداسازی مهمات ضایعاتی در مرکز آماد و پشتیبانی سپاه در حومه دامغان، دو تن از کارکنان این مرکز به نام‌های جمال شبستانی و علی علی‌حسینی به مقام رفیع شهادت نائل آمدند و سه تن دیگر از کارکنان نیز مجروح و در بیمارستان بستری شدند و در حال درمان هستند.

    منبع

    نمی تونم با اطمینان بگم 

    برخی محافل می‌گویند با توجه شناسایی انبار از مدتها قبل توسط دشمن، پهپاد اسرائیلی که در نزدیکی منطقه اسمبل شده حین جابجایی مهمات به این انبار حمله کرده! 

     

     

    • Downvote 1

  11. بر 7 اردیبهشت 1402 در 00:35 , aminor گفت:

     

     

     

    البته تانکهای غربی به گستردگی تانکهای شرقی و روسی تا حالا در یک نبرد مانند اوکراین آزموده نشدند 

     

    ولی چیزی که روشنه نقاظ ضعف تانک های مدل روسی تا حد زیادی برای تمام ارتش‌ها مشخص هست 

     

    نگرانی من هم از وضع زرهی ماست که حتی ارتقاهای تانکهای روسی را هم ندارد! 

    • Like 2
    • Upvote 7

  12. 15 hours قبل , MR9 گفت:

     

    1_281229.jpg 1_281129.jpg

     

     

    3- براساس اطلاعات اسناد منتشر شده ، سرویس های اطلاعاتی غربی و در راس آنها ایالات متحده ، به شکل عمیقی به درون سازمان های اطلاعاتی روسیه نفوذ کرده اند تا جایی که واشنگتن پست ادعا نموده که این نفوذ در سطوح بالای فرماندهی نظامی و اطلاعاتی صورت گرفته است . طبق برخی اطلاعات ، سازمان های اطلاعاتی آمریکا موفق شده اند تا ارتباطات داخلی وزارت دفاع روسیه را رصد و به درون آن نفوذ کنند تا شیوه برنامه ریزی دفاعی روسها در اوکراین و سایر نقاطی که حضور اطلاعاتی و نظامی روسها مشهود است ، بیشتر زیر ذره بین قرار گیرد و گفته می شود بخش قابل توجهی از این اطلاعات به کیف منتقل شده است  ( این مساله می تواند از چند جنبه تحلیل شود ، نخست اینکه نفوذی صورت نگرفته ، این مساله با پخش چنین اطلاعاتی توسط  یک متصدی ساده امنیت شبکه ، تاحدودی همخوانی می تواند داشته باشد  ، که احتمال درز عمدی با هدف تاثیر گذاری روی هدف یعنی شبهه افکنی در ساختار سیاسی – نظامی – امنیتی روسیه و ایجاد تزلزل و اختلال در کارکرد متعارف سازمان های امنیتی روسیه وجود دارد که نمونه های آن در دوره جنگ سرد و حتی قبل تر قابل بررسی است ولی اینکه واقعا چنین چیزی اتفاق افتاده باشد را نیز باید محتمل دانست ، ضمن اینکه فرضیه کمک های اطلاعاتی آمریکا به کیف برای اداره جنگ نیز با این داده ها ، تا حدودی عیان می شود .م )

     

    ضمن تشکر از زحمات حضرتعالی

    بنده در همان اوایل جنگ و شکست روسیه در کسب اهداف اولیه، نفوذ در سیستم روسیه رو از روی تحلیل اطلاعاتی منابع روسی و غربی مطرح کردم و اینجا نیز در یکی از نظرات به آن اشاره کردم. 

     

    و پاسخ دوستان به من این بود که روس‌ها با مطرح کردن احتمال وجود جاسوس می‌خواهند شکست خود را توجیه کنند!در حالی که شکست به خاطر مسائل تاکتیکی بحث دیگری هست. 

     

    البته ناگفته نماند روش طبقه بندی اسناد سری متفاوت و بعضا غیر منطقی است مثلا به این صورت هست که بعضا اطلاعات برعکس نوشته می‌شود! و یا اطلاعات بصورتی که مقبول عموم یا مورد توجه دشمن هست نوشته می‌شود (البته برای فهم درست از غلط مطالب از رمز و کد استفاده می‌شود که دسترسی بسیار محدودی دارد) تا اگر لو رفت و یا عمدا بخواهیم لو برود بتوانیم از آن استفاده کنیم! لذا این نشت اطلاعات را بدون بررسی و تحلیل آن نمی‌توانیم به عنوان واقعیت های اطلاعاتی آمریکا بدانیم. که البته در متن هم به احتمالات غیر واقعی بودن این اطلاعات اشاره کردید 

    • Like 6
    • Upvote 2

  13. بر 2 اردیبهشت 1402 در 12:53 , mehdipersian گفت:

    اگر قصد تولید داخل داریم به نظر خودم باید دوباره به سراغ تانک ذوالفقار برویم. طرح خوبی هست و قابلیت این را دارد که یک طرح خوب از آن دربیاید. 

     

    همین ذوالفقارهایی که تا الان رونمایی شده را اگر امکانات تانک کرار را رویش بگذاریم تبدیل به یک تانک عالی نمی شود؟ 

     

    اگر هم در قطعاتی مشکل داریم میتوانیم خرید از روسیه یا چین داشته باشیم. 

    4501104.jpg

     

     

    هر چی پرس و جو کردیم و تحقیق کردیم  به نتیجه ای در این خصوص نرسیدیم که ذوالفقار چه شد. 

     

     

    از دوستان مرتبط هم پرسیدیم و جواب قانع کننده ای ندادند.منتها اطلاعاتی که من گرفتم این بوده که 

    این طرح تولید شده و رو به عملیاتی شدن بود که طرح کرار که یک ارتقا به حساب میاد  و هزینه کمتری از ساخت ذوالفقار داشته مطرح میشه 

    لذا به دلیل نبود بودجه کافی  سرمایه گذاری برای تولید یک تانک جدید رو کنار می‌گذارند. جالبه کاملا توسعه تانک متوقف شده. 

     

    از اون حالب تر توسعه کرار هست که به جای آپگرید شدن دانگرید شده! 

    خدا به داد زرهی برسه 

    • Like 3
    • Upvote 4

  14. هم اکنون, Overdose گفت:

    کلا بالگرد های تهاجمی بشدت اسیب پذیر شدن با توسعه منپد ها و باتری های پدافندی کوتاه برد موبایل ملزومات پایداری بالگرد ها پابه پای اونها توسعه پیدا نکردن!

    تا جایی کشورها تحت تاثیر قرار گرفتن ازین جنگ که ژاپن قصد بخدمت گرفتن بالگرد تهاجمی جدیدی نداره! و دنبال جایگزینی با پهپاد هاست

     

    درکنار صحبت شما 

    الان یه موشک کروز که سه برابر یه بالگرد سرعت حرکت داره رو با یه توپ پدافندی ساقط میکنن حالا چه برسه به بالگرد! حالا دوش پرتاب و موشک‌های پدافندی به کنار! 

     

    البته بالگرد امروزه هم موارد استفاده خودش رو داره اما بیشتر وظایفش رو امروزه پهپاد ها بدست گرفتند. خطر اسارت و از دست دادن خلبان رو ندارند و هزینه پروازشون هم بمراتب کمتره. تو برخی موارد قدرت مانور بالاتری هم دارند. 

    • Like 1
    • Upvote 1

  15. عملیات نطامی اسرائیل علیه غزه با نام دست نیرومند با حمله جنگنده های این رژیم علیه منطقه محاصره شده غزه آغاز شد. 

    این عملیات پس از یورش وحشیانه نظامیان این رژیم به مسجد الاقصی و بازداشت صدها فلسطینی و انجام عملیات انتقام جویانه از طرف فلسطینی ها آغاز شد. 

     

    هر چند غزه در شدیدترین محاصره و فقر به سر میبره ولی امیدوارم با یاری خداوند درس خوبی به این اسرائیلی های کودک کش بدیم. 

     

     

     

    • Upvote 4

  16. هم اکنون, mehdipersian گفت:

    نتانیاهو یا رقیبش فرقی برای ما ندارند. باید جواب شرارتشان را محکم داد. 

     

    در حمله ی قبلی یکی از پاسداران مجروح شده بود که او هم امشب به شهادت رسید:

     

    مقداد مهقانی که در حمله روز گذشته رژیم صهیونیستی به دمشق زخمی شده بود، دقایقی پیش به شهادت رسید

    اینکه پاسخ نمی دهیم به خاطر شکست شخص نتانیاهو نیست. 

    اغتشاش در اسرائیل یعنی خراب شدن هر چه بیشتر وجهه آن حتی نزد متحدین غرب 

    یعنی فرار سرمایه 

    یعنی کاهش قدرت اقتصادی

    کاهش نفوذ 

    تضعیف دستگاهای اطلاعاتی و جاسوسی

    افزایش نفوذ ایران درون اسرائیل! 

    یعنی شکاف بین فرماندهان نظامی اسراییل

    یعنی ضعف 

    یعنی نابودی از درون 

     

    هر حمله ایران به اسرائیل قطعا به بحران داخلی اسرائیل حداقل موقتی پایان میده!

     

    ما بدون شک انتقام را خواهیم گرفت انشاالله 

    • Upvote 3
    • Downvote 1

  17. یک موضوع خطرناک دیگر این هست که غرب برای اذیت کردن ایران نخست وزیر غرب گرای ارمنستان را فریب دهد تا سیونیک را به آذربایجان تحویل دهد! حالا در عوص کمک مالی یا جایگزینی آن با بخشی از قره باغ، در این صورت بهانه لازم ایران کم رنگ می‌شود چون خود ارمنستان راضی به از دست دادن خاکش بوده! 

     

    • Like 2

  18. 2 hours قبل , alala گفت:

     

    سلام

    اصولا با توجه به پدافند فشرده و قدرتمند رژیم باکو ما قرار نیست حضور هوایی داشته باشیم در آسمان این کشور که نگران نیروی هوایی کشورهای دیگه باشیم. نیروی هوایی کشورهای دیگه هم اگر در حمایت از رژیم باکو باشه که بسیار بعید هست یا باید تهاجمی علیه خاک ما صورت بدند که تکیف روشن هست یا به شکل گشت های هوایی که درد زیادی از حملات پهدادی و موشکی دوا نمیکنه.

     

    اتفاقا ساعات اول بسیار هم مهم هست.

    رژیم باکو سالهاست که با خریدهای گسترده خصوصا از رژیم صهیونیستی مقادیر زیادی سلاح دپو کرده در یک مساحت نسبتا محدود. با توجه به اینکه این کشور وابسته به بخش هوایی برای انتقال تسلیحات هست بیشتر ( دریا که خیلی محدود میتونه باشه و زمینی هم انتقال از خاک ترکیه و گرجستان مسیرهای خاصی است که اون هم میتونه جزء اهداف باشه) در ساعات اولیه اگر دپوهای شناسایی شده سلاح ( خصوصا موشکی و پهپادی ) و فرودگاه های محدود نظامی و پایگاه ها و مسیرهای لجستیکی این رژیم همه سنگین مورد هجوم قرار بگیرند ( همه هم اهداف مشروع نظامی هستند ) عملا بخش زیادی از توان خودش را این رژیم برای عملیات از دست میده. چند سکوی نفتی دریایی این رژیم و یکی از مهمترین خطوط نفتیش هم به شکل جدی اگر مورد آسیب قرار بگیره عملا صدمات زیادی میخوره این رژیم.

     

    در مقابل ما هم صدماتی را متحمل میشیم ولی بسته به اون ساعات اولیه و عدم تکرار اشتباه روس ها و با توجه به ذخایر مناسب موشک های تاکتیکی و پهپادی ما ( که با توجه به اهمیت هر هدف میشه طوری برنامه ریزی کرد که خیلی اقتصادی این ضربات را با کمترین حجم سلاح وارد کنیم ) به هر حال سودش به زیانش میچربه.

     

    البته که بهترین راه برای رژیم باکو همون جنگ نیابتی است. اتفاقا ترک ها در جنگاوری و غیرت دینی بسیار جدی هستند. اگر رژیم علیف تصمیم خودش ار گرفته ایران باید تعارف را کنار بزاره و به این همه درخواست حسینیون که تا حالا بی پاسخ گذاشته به خاطر حسن نیت جواب بده و این گروه را برای آزادسازی آذربایجان و کشور خودشون از اشغال رژیم صهیونیستی کمک کنه. فرقی نمیکنه هدف ایران دفع غده سرطانی صهیونیستی از منطقه توسط مردم و مقاومت خود کشورهاست اصولا. خب حالا که الهام به اشغال رژیم صهیونیستی رضایت داده باید به مردم آذربایجان کمک کرد. این وظیفه دینی و شرعی و انسانی ماست.

     

     

    در صورت درگیری با جمهوری آذربایجان از لحاظ نظامی مشکل حاد نخواهیم داشت!  در واقع من نگران ابعاد دیگر هستم

     

    فکر میکنم مشکل جدی تر  میزان آسیب های ماست. آسیب صرفا نظامی هم مد نظر نیست. 

     

    شما بهتر می دانیدکه جمعیت شمال غرب ایران در مرز با آذربایجان همه ترک زبان هستند! پس احتمال حرکت های آشوبگرانه و خرابکارانه پان ترکیسم ها وجود دارد!  در واقع اینکه یک کردستان عراق دیگر در شمال ایران شکل بگیرد بسیار خطرناک است! 

    آمریکا و اسرائیل بشدت در کمین ما هستند. درگیری با یک کشور دیگر بشدت از این حیث برای ما خطرناک هست. 

    بگذریم که در شرق و جنوب هم با تهدیدات کشورهای مربوطه طرف هستیم. 

    در داخل هم دارای جریانات معاند و وابسته به غرب هستیم و با اقتصاد فعلی کشور که صعف دارد که قطعا این موارد می توانند در ابعاد مختلف آسیب زننده باشند.

     

    اگر اسرائیل در بحران داخلی خود غرق شود و یا با حزب الله درگیر شود. آمریکا هم با بحث دستگیری ترامپ و اغتشاشات احتمالی ان درگیر شود و روسیه هم بتواند ناتو را در اوکراین به خوبی درگیر کند می توان بخش اعظم مشکلات را حل کرد. 

    شاید اگر دولت ارمنستان یک دولت مطمعن تر و عاقل بود بتوان با کمک گسترده نظامی غیر مستقیم آنها را به جان جمهوری آذربایجان انداخت و در این بین نخجوان را تصرف میکردیم! موارد از این دست زیاد است اما رویکرد جمهوری اسلامی فکر نمی‌کنم چنین اقداماتی باشد.

    در هر صورت احتمال درگیری نظامی با جمهوری آذربایجان بالاست. علیف نشان داده یک صدام کوچک جدید است! 

    • Like 2

  19. بر 27 اسفند 1401 در 00:43 , alala گفت:

    سوال اینجا نیست چرا برای پوتین  قرار بازداشت توسط دیوان کیفری بین المللی به ادعای ارتکاب جنایت جنگی صادر شده!

    سوال اینجاست چرا برای بوش/اوباما/ترامپ/بن سلمان صادر نشد!

     

     

    در مورد تک تک سران رژیم صهیونیستی هم اصولا اصلا جای سوال کردن نیست. هر طور راحتن! چون پرسشش هم بیجاست!!

    جوابش مشخصه که طبیعتا شما هم می دونید... 

     

     دیوان بین المللی لاهه و خیلی سازمان‌های جهانی دیگه که توسط غرب بالاخص آمریکا ساخته شده تماما جهت استفاده از اونها برای کنترل و استعمار دنیا هست. 

     

    نمونه و مثال برای تناقض عملکرد این سازمان ها بسیار بسیار زیاد است. 

    • Like 1
    • Upvote 7

  20. بر 6 اسفند 1401 در 18:54 , zed گفت:

    با سلام خدمت همه دوستان گرامی

    در واقع چیزی را به آنها می دهند که این استخوان لای زخم باقی بماند . نه روسها بتوانند اعلام پیروزی کنند و نه اوکراینی ها بتوانند بر حریف به طور کامل غلبه کنند . به هر حال در شرق اروپا مردانی هستند که هنوز هم بتوان به میدان فرستاد .

    در ادامه گفتار شما دوست گرامی 

    اگر چیزهای بیشتری هم بدهند نتیجه کار تغییر خاصی نمیکنه چون تجهیزات متقابل شرقیش هم هست. 

    از طرفی ارسال تجهیزات خاص ممکنه باعث ورود یک طرف شرقی یا غربی به جنگ بشه و جنگ جهانی بعدی رو رقم بزنه و یا باعث حمله اتمی بشه و کشورهای دیگه هم وارد میشند. 

    اگر جنگ جهانی رخ بده اروپا ویران و نابود میشه و یورو ارزشش صفر میشه و دلار هم آقایی خودش را از دست خواهد داد. 

    پس برای غرب یک چنین جنگی جز نابودی نخواهد بود. پس به جای اصرار بر فرستادن تجهیزات پیشرفته که البته نقطه مقابل شرقیش هم زیاده آمریکا بر همین طولانی کردن جنگ و سو استفاده از اروپا و آسیب حداکثری به روسیه اکتفا میکنه. و دنبال اقدامات نرم خود به موازات می‌رود البته اگر خود گرفتار نشود!! 

    • Upvote 3

  21. 11 hours قبل , 008 گفت:

    فکرشو کردید اگه روسها اوکراینو بگیرین بعدا برای خود ما هم شیر میشن ؟ 

    ببخشید که من اینجوری میگم ولی این دوستان رو توجیه کنید اینجا کجاست...اینجا اندیشکده هست برادر من.

    این حرفهای ابتدایی و عنترنشالی رو اینجا نزنید 

     کلی تحلیل گر نظامی و سیاسی اینجا هستند که ناشناس دارند مقالات حساس ارائه ميدند که بعصا مورد توجه محافل غربی قرار می‌گیره 

     

    به این سوال شما که بارها دیده شده بارها هم پاسخ داده شده. بازم میگیم هر کشوری دنبال منافع خودش هست. ما هم همینطور فقط منافع جمهوری اسلامی صرفا مادی نیست و الهی هم هست. در هر صورتی تصرف اوکراین توسط روسیه بهتر از تصرف اون توسط ناتو هست! 

    اگر تحلیل بیشتری میخواید با یه جستجوی ساده هزاران تحلیل در این زمینه رو تو همین سایت خواهید دید. 

    • Like 1
    • Upvote 7
    • Downvote 5