Argada

Members
  • تعداد محتوا

    258
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

تمامی ارسال های Argada

  1. تشکیل اسرائیل بر اساس مظلومیت قوم یهیود و دروغ هلوکاست بود.دو جنگ جهانی برای ایجاد ملت یهود و در دست گرفتن تاریخ بشر به راه انداخته شد تا اسرائیل با مظلومیت شکل بگیرد. اما الان وجهه اسرائیل دیگر مظلوم نیست . برعکس نظر شما مشخص هست که بسیج نیرویی که شما میگید بسیار کم رنگ تر از قبل در حمایت از اسرائیل در جریان هست. وجهه اسرائیل به خاطر وحشی گری گسترده و حمله به بیمارستان و کودک کشی به شدت مخدوش شده. تنها چند کشور استعمارگر و وابسته هستند که از اسرائییل حمایت می کند. اتفاقات اخیر وجهه اسرائیل رو کاملا تخریب کرد و امید فریب اعراب برای اتحاد با اسرائیل را بسدت کمرنگ کرده. عادی سازی روابط با اعراب و کشورهای منطقه تحت شعاع قرار گرفته و اعتراض به نسل کشی اسرائیل حتی در قلب امریکا و نیویورک در جریان هست. پس حمایت جهانی ای در کار نیست که هعیچ کاملا برعکس هست.
  2. درسته. البته تغییر مداوم سیاست های دولت ایران در نگاه به شرق و غرب که بعضا برای یک لبخند حاضر به ریختن بتن در راکتوری هست که برایش خون دلها خورده اند هم در نگاه روس‌ها و دیگر کشورها بی تاثیر نیست. ما تا یک قدرت تمام عیار نشویم همین نگاه ها را باید تحمل کنیم. در هر صورت ما نیازی جدی به یک جنگنده نسل 4.5 و 5 داریم. امیدوارم بتونیم بدست بیاریم.
  3. به نوشته اوراسیا تایمز، جتهای سوخو 35روسی علی رغم ادعاهای سابق مسولان ایرانی هنوز به نیروی هوایی ایران تحویل داده نشده است. بر اساس گزارشها، محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع کشور در پاسخ به این سؤال که ایران چه زمانی جنگندههای سوخو را دریافت خواهد کرد، گفت: «ایران میتواند هواپیماهای جنگی را در داخل کشور بسازد». آشتیانی گفت: «در مقطعی برای خرید اقدام کردیم اما به این نتیجه رسیدیم که می‌توانیم جنگنده‌ها را در داخل کشور تولید کنیم». این اظهارات تأییدی ضمنی بر شکست قرارداد خرید هواپیمای سوخو۳۵ روسی بود. در حالی که هیچ خبر رسمی از سوی وزارت دفاع ایران و روسیه منتشر نشده، شبکه‌های اجتماعی مملو از این گمانه‌زنی‌ها است. با این حال، وزیر دفاع ایران افزود که مقامات در حال «بررسی وضعیت» بوده و در صورتی که لازم بدانند فرآیند خرید می‌تواند مجدداً بررسی شود». پیش از این و حتی قبل از اظهارات آشتیانی، یک روزنامه‌نگار ایرانی در توییتی نوشت که سرتیپ واحدی، فرمانده نیروی هوایی ارتش ایران به یک منبع ناشناس ادعا کرده بود: «در حال حاضر، ستاد کل نیروهای مسلح با خرید جنگنده‌های چندمنظوره سوخو۳۵ مخالفت است. دولت روسیه نیز با انتقال تکنولوژی این هواپیماها برای تولید قطعات آن در ایران و همچنین دانش نگهداری آن‌ها برای ۳۰ سال آینده مخالفت کرده است». در این توئیت اداعا شده بود: «واحدی معتقدست که روس‌ها صرفاً می‌خواهند ۲۵ فروند هواپیمای سوخو۳۵ را که مصر قبلاً سفارش داده بود، بدون ارائه خدمات تعمیر و نگهداری، تسلیحات یا قطعات یدکی کافی بفروشند. علاوه بر این، آن‌ها درخواست ایران برای ۱۲ شبیه‌ساز سوخو۳۵ و هواپیمای جنگنده چندمنظوره دو سرنشین سوخو۳۰ام‌ای۲ را رد کردند».
  4. با بخش دوم صحبت هاتون موافقم. نظام آموزشی ایران متاسفانه در واقع به تربیت نیرو برای غرب کمک می‌کند. چه از لحاظ تفکر و چه تخصص که بحثش خارج از این تاپیک هست. در مورد بخش اول صحبت هاتون هم البته یورو هم مثل دلار می مونه و ارزش ذاتی اون کمتر هست و حباب زیادی هم داره و چاپ پول بدون پشتوانه برای حذف مشکلات اقتصادی اروپا دقیقا مثل آمریکا انجام میشه و تورم و رکود ا ن به کشورهای غیر صادر میشه. فرض کنید یورو و دلار رو در جهان کشوری قبول نکند قطعا اقتصاد غرب فرو می پاچد. وگرنه اوضاع اقتصادی در اروپا چندان خوشایند نیست. کافی هست به صحبت و امار تو مردم اروپا مراجعه کنیم. با این حال اروپا در حال حاضر گوشت قربانی ای بهتر از اوکراین ندارد. چه در برابر روس و چه آمریکا
  5. متاسفانه شواهد از تایید این گزارش خبر دارد روس ها به دنبال منافع خود هستند البته سوخو 35 هم جنگنده مدرنی به حساب می آید و روس‌ها تمایل به انتقال تکنولوژی و تحویل گسترده آن ندارند. اما اشتباه می‌کنند. منافع آنها در ایران قوی هست نه در زد و بند با غربی هایی که هر لحظه در صدد تجزیه روسیه هستند. از طرفی متاسفانه بودجه صنایع نظامی در کشور ضعیف هست. هنوز نتوانستیم جنگنده سبک کوثر را تولید انبوه کنیم! چون بودجه لازم نیست
  6. گفتید نمی دونم چرا روسیه اوکراین رو شخم نمی زنه شاید طولانی شدن جنگ برای روسیه هم فوایدی داشته باشه. چه برای خوراک داخلی و چه از لحاظ خارجی. جنگ اوکراین اگرچه به نفع آمریکاست اما به ضرر اروپا هست. پوتین هم بهتر می تونه داخل رو کنترل کنه.
  7. فرض کنیم ایران کمکی به روسیه نمی‌کرد و روسیه در جنگ شکست می خورد . قطعا آذربایجان هم ارمنستان را اشغال میکرد و با وجود طالبان و عراق در اشغال و وجود خط ترکی در شمال و خط اعراب در جنوب ما علاوه بر شرق و غرب و جنوب در شمال هم کاملا محاصره بودیم! اینکه کشوری چه تصمیمی بگیرند حق انهاست اما اینکه چه نقشه ای برایش می‌کشند بحث دیگری است. اینکه در اوکراین یک کمدین هتاک و بدون تجربه در سیاست و اداره روی کار می آید را دیگر نمیتوان تصمیم به نفع اوکراین دانست . سالها قبلش هم علی رغم تصمیم دولت وقت اوکراین برای پیوستن به اتحاد اقتصادی با روسیه غربی ها مانع و باعث کودتا شدند . در خصوص جنگ ایران و اعراب ایرانی ها جنگیدند اما نه با همه وجود و نه با همه توان و نه با همراهی همه مردم فرار کردن شاه بی عرضه ساسانی به مرو که در نزدیکی گوک ترک ها بود به جای ماندن و استقامت کردن و هزاران دلیل دیگر برای این موضوع هست. البته اعراب هم پیوسته حمله نمی‌کردند. یک بخش را تصرف می‌کردند و بعد از مدتها دوباره حمله میکردند.بگذریم قبل از جنگ های ایران و روس در قرن ۱۹ شاه قاجار با امپراطور روس بر سر مبارزه با انگلیس و جلوگیری از سقوط کامل هند توافق میکنند که انگلیس متوجه شده امپراطور روس را در خواب می‌کشد و جانشینش که فرد متعصب مسیحی بود را جایگزین میکند و با فریب وی موجبات حمله به ایران را با بهانه آزادی سرزمین های مسیحی فراهم میکند و در مقابل با تلاش گسترده در کشور موجبات تضعیف ارتش ایران در جنگ با روس ها را شکل میدهد! یعنی در هر دو جبهه به فریب دست می‌زند! از این دست داستانها زیاد داریم . به جد در تاریخ سیاست و جنگ ها کثیف تر از عربی های معاصر ندیده ام.
  8. خوب بابد طراحی بهتر انجام می‌شد الان با این طراحی عملا بالگرد غیر قابل استفاده هست! چون ممکنه در لحظه موشک شلیک بشه و بالگرد و پد آسیب ببینه! واقعا وجود بالگرد در این کلاس آنقدر ضروری هست که طراحی رو مفلوک کنیم؟
  9. در کل این توپ 30 میلی متری فعلی می تونست ترکیب بهتری داشته باشه! حداقل از دو توپ 30 م م بصورت دو لول میشد استفاده کرد تا آتش و قابلیت های توپ بیشتر می‌شد. یا استفاده از گاتلینگ کمند یا توپ 40 م م فجر. می تونیم توپ 57 روسی رو هم برای این شناور توسعه بدین اما فکر کنم این توپ کمی بزرگ و سنگین باشه برای این کلاس شناور در کل این توپ تک 30 م م جالب نیست برای این کلاس
  10. نمی تونم با اطمینان بگم برخی محافل می‌گویند با توجه شناسایی انبار از مدتها قبل توسط دشمن، پهپاد اسرائیلی که در نزدیکی منطقه اسمبل شده حین جابجایی مهمات به این انبار حمله کرده!
  11. البته تانکهای غربی به گستردگی تانکهای شرقی و روسی تا حالا در یک نبرد مانند اوکراین آزموده نشدند ولی چیزی که روشنه نقاظ ضعف تانک های مدل روسی تا حد زیادی برای تمام ارتش‌ها مشخص هست نگرانی من هم از وضع زرهی ماست که حتی ارتقاهای تانکهای روسی را هم ندارد!
  12. ضمن تشکر از زحمات حضرتعالی بنده در همان اوایل جنگ و شکست روسیه در کسب اهداف اولیه، نفوذ در سیستم روسیه رو از روی تحلیل اطلاعاتی منابع روسی و غربی مطرح کردم و اینجا نیز در یکی از نظرات به آن اشاره کردم. و پاسخ دوستان به من این بود که روس‌ها با مطرح کردن احتمال وجود جاسوس می‌خواهند شکست خود را توجیه کنند!در حالی که شکست به خاطر مسائل تاکتیکی بحث دیگری هست. البته ناگفته نماند روش طبقه بندی اسناد سری متفاوت و بعضا غیر منطقی است مثلا به این صورت هست که بعضا اطلاعات برعکس نوشته می‌شود! و یا اطلاعات بصورتی که مقبول عموم یا مورد توجه دشمن هست نوشته می‌شود (البته برای فهم درست از غلط مطالب از رمز و کد استفاده می‌شود که دسترسی بسیار محدودی دارد) تا اگر لو رفت و یا عمدا بخواهیم لو برود بتوانیم از آن استفاده کنیم! لذا این نشت اطلاعات را بدون بررسی و تحلیل آن نمی‌توانیم به عنوان واقعیت های اطلاعاتی آمریکا بدانیم. که البته در متن هم به احتمالات غیر واقعی بودن این اطلاعات اشاره کردید
  13. هر چی پرس و جو کردیم و تحقیق کردیم به نتیجه ای در این خصوص نرسیدیم که ذوالفقار چه شد. از دوستان مرتبط هم پرسیدیم و جواب قانع کننده ای ندادند.منتها اطلاعاتی که من گرفتم این بوده که این طرح تولید شده و رو به عملیاتی شدن بود که طرح کرار که یک ارتقا به حساب میاد و هزینه کمتری از ساخت ذوالفقار داشته مطرح میشه لذا به دلیل نبود بودجه کافی سرمایه گذاری برای تولید یک تانک جدید رو کنار می‌گذارند. جالبه کاملا توسعه تانک متوقف شده. از اون حالب تر توسعه کرار هست که به جای آپگرید شدن دانگرید شده! خدا به داد زرهی برسه
  14. درکنار صحبت شما الان یه موشک کروز که سه برابر یه بالگرد سرعت حرکت داره رو با یه توپ پدافندی ساقط میکنن حالا چه برسه به بالگرد! حالا دوش پرتاب و موشک‌های پدافندی به کنار! البته بالگرد امروزه هم موارد استفاده خودش رو داره اما بیشتر وظایفش رو امروزه پهپاد ها بدست گرفتند. خطر اسارت و از دست دادن خلبان رو ندارند و هزینه پروازشون هم بمراتب کمتره. تو برخی موارد قدرت مانور بالاتری هم دارند.
  15. عملیات نطامی اسرائیل علیه غزه با نام دست نیرومند با حمله جنگنده های این رژیم علیه منطقه محاصره شده غزه آغاز شد. این عملیات پس از یورش وحشیانه نظامیان این رژیم به مسجد الاقصی و بازداشت صدها فلسطینی و انجام عملیات انتقام جویانه از طرف فلسطینی ها آغاز شد. هر چند غزه در شدیدترین محاصره و فقر به سر میبره ولی امیدوارم با یاری خداوند درس خوبی به این اسرائیلی های کودک کش بدیم.
  16. اینکه پاسخ نمی دهیم به خاطر شکست شخص نتانیاهو نیست. اغتشاش در اسرائیل یعنی خراب شدن هر چه بیشتر وجهه آن حتی نزد متحدین غرب یعنی فرار سرمایه یعنی کاهش قدرت اقتصادی کاهش نفوذ تضعیف دستگاهای اطلاعاتی و جاسوسی افزایش نفوذ ایران درون اسرائیل! یعنی شکاف بین فرماندهان نظامی اسراییل یعنی ضعف یعنی نابودی از درون هر حمله ایران به اسرائیل قطعا به بحران داخلی اسرائیل حداقل موقتی پایان میده! ما بدون شک انتقام را خواهیم گرفت انشاالله
  17. یک موضوع خطرناک دیگر این هست که غرب برای اذیت کردن ایران نخست وزیر غرب گرای ارمنستان را فریب دهد تا سیونیک را به آذربایجان تحویل دهد! حالا در عوص کمک مالی یا جایگزینی آن با بخشی از قره باغ، در این صورت بهانه لازم ایران کم رنگ می‌شود چون خود ارمنستان راضی به از دست دادن خاکش بوده!
  18. در صورت درگیری با جمهوری آذربایجان از لحاظ نظامی مشکل حاد نخواهیم داشت! در واقع من نگران ابعاد دیگر هستم فکر میکنم مشکل جدی تر میزان آسیب های ماست. آسیب صرفا نظامی هم مد نظر نیست. شما بهتر می دانیدکه جمعیت شمال غرب ایران در مرز با آذربایجان همه ترک زبان هستند! پس احتمال حرکت های آشوبگرانه و خرابکارانه پان ترکیسم ها وجود دارد! در واقع اینکه یک کردستان عراق دیگر در شمال ایران شکل بگیرد بسیار خطرناک است! آمریکا و اسرائیل بشدت در کمین ما هستند. درگیری با یک کشور دیگر بشدت از این حیث برای ما خطرناک هست. بگذریم که در شرق و جنوب هم با تهدیدات کشورهای مربوطه طرف هستیم. در داخل هم دارای جریانات معاند و وابسته به غرب هستیم و با اقتصاد فعلی کشور که صعف دارد که قطعا این موارد می توانند در ابعاد مختلف آسیب زننده باشند. اگر اسرائیل در بحران داخلی خود غرق شود و یا با حزب الله درگیر شود. آمریکا هم با بحث دستگیری ترامپ و اغتشاشات احتمالی ان درگیر شود و روسیه هم بتواند ناتو را در اوکراین به خوبی درگیر کند می توان بخش اعظم مشکلات را حل کرد. شاید اگر دولت ارمنستان یک دولت مطمعن تر و عاقل بود بتوان با کمک گسترده نظامی غیر مستقیم آنها را به جان جمهوری آذربایجان انداخت و در این بین نخجوان را تصرف میکردیم! موارد از این دست زیاد است اما رویکرد جمهوری اسلامی فکر نمی‌کنم چنین اقداماتی باشد. در هر صورت احتمال درگیری نظامی با جمهوری آذربایجان بالاست. علیف نشان داده یک صدام کوچک جدید است!
  19. جوابش مشخصه که طبیعتا شما هم می دونید... دیوان بین المللی لاهه و خیلی سازمان‌های جهانی دیگه که توسط غرب بالاخص آمریکا ساخته شده تماما جهت استفاده از اونها برای کنترل و استعمار دنیا هست. نمونه و مثال برای تناقض عملکرد این سازمان ها بسیار بسیار زیاد است.
  20. در ادامه گفتار شما دوست گرامی اگر چیزهای بیشتری هم بدهند نتیجه کار تغییر خاصی نمیکنه چون تجهیزات متقابل شرقیش هم هست. از طرفی ارسال تجهیزات خاص ممکنه باعث ورود یک طرف شرقی یا غربی به جنگ بشه و جنگ جهانی بعدی رو رقم بزنه و یا باعث حمله اتمی بشه و کشورهای دیگه هم وارد میشند. اگر جنگ جهانی رخ بده اروپا ویران و نابود میشه و یورو ارزشش صفر میشه و دلار هم آقایی خودش را از دست خواهد داد. پس برای غرب یک چنین جنگی جز نابودی نخواهد بود. پس به جای اصرار بر فرستادن تجهیزات پیشرفته که البته نقطه مقابل شرقیش هم زیاده آمریکا بر همین طولانی کردن جنگ و سو استفاده از اروپا و آسیب حداکثری به روسیه اکتفا میکنه. و دنبال اقدامات نرم خود به موازات می‌رود البته اگر خود گرفتار نشود!!
  21. ببخشید که من اینجوری میگم ولی این دوستان رو توجیه کنید اینجا کجاست...اینجا اندیشکده هست برادر من. این حرفهای ابتدایی و عنترنشالی رو اینجا نزنید کلی تحلیل گر نظامی و سیاسی اینجا هستند که ناشناس دارند مقالات حساس ارائه ميدند که بعصا مورد توجه محافل غربی قرار می‌گیره به این سوال شما که بارها دیده شده بارها هم پاسخ داده شده. بازم میگیم هر کشوری دنبال منافع خودش هست. ما هم همینطور فقط منافع جمهوری اسلامی صرفا مادی نیست و الهی هم هست. در هر صورتی تصرف اوکراین توسط روسیه بهتر از تصرف اون توسط ناتو هست! اگر تحلیل بیشتری میخواید با یه جستجوی ساده هزاران تحلیل در این زمینه رو تو همین سایت خواهید دید.
  22. در کنار مطلب مفید فوق نکته دیگری هم هست. تولید مهمات در روسیه در هر حالتی ارزان تر از غرب هست! جنگ افزارها به انرژی و سوخت نیاز دارند. تهیه سوخت در روسیه بسیار ارزان تر از آن در اوکراین و غرب هست روسیه با توسعه قرارداد گاز با چین بخش قابل توجهی از صادرات خود به اروپا را با صادرات به چین جبران کرده در مقابل اروپا برای خرید گاز و حتی نفت باید هزینه بسیار بیشتری را به آمریکا بدهد! اقتصاد روسیه در مقابل رکود و تحریم به مراتب مقاوم تر از اقتصاد اروپا هست! فقط کافیست دلار و یورو فقط کمی از جهان شمولی خود را از دست دهند و چند کشور همزمان آن را از چرخه مبادلات حود خارج کنند که بتدریج این هم می‌شود! آنوقت اقتصاد غرب نابود می‌شود! در واقع تحریم روسیه تحریم خود اروپا هست! تورم در اروپا و آمریکا بسیار بیشتر از آمارهای رسمی کشورهاست. منتها قدرت یورو و دلار و رسانه اجازه عرض اندام تورم و رکود گسترده را نداده که آن مولفه های قدرت هم در غرب رو به ضعف هست. روسیه با این حجم عداوت غرب تا تصرف کل شرق رود دنیپر اوکراین را رها نمی‌کند یعنی اشغال حدود 40 درصد خاک اوکراین! اجبار ارتش اوکراین به سربازگیری مردان 50 ساله و دستگیری خشن افراد متاهلی که نمی‌خواهند به جنگ بروند یعنی ارتش اوکراین در آینده دیگر روحیه نبرد نخواهد داشت! و مردم اوکراین هم بر خلاف شومن بازی های زلنسکی دلقک کم کم به دست نشانده بودن او پی برده دست از مقاومت و سرسختی خواهند کشید و حتی ممکن است خواهان پیوستن به روسیه شوند! قطعا مردم روسیه هم از جنگ و سرباز رفتم جوانان راضی نیستن اما شرایط آنها با اوکراین قابل مقایسه نیست. قطعا روسیه هم آسیب دیده اما نه در حد اوکراین! شما فرص کنید اصلا اوکراین پیروز شود. با آن حجم بدهی و نابودی زیرساخت و وجود یک دشمن اتمی زخم خورده در کنار و چند دستگی و نازیسم و جدیدا داعشیسم! چه می شود؟! واقعا برای مردم اوکراین نگران هستم. در شرایط جنگی بدون انرژی و سوخت و زیرساخت و زیر آتش و نبود مردان! استعمار کاری جز نابودی نمی‌کند.