LegendaryAegis

VIP
  • تعداد محتوا

    110
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

  • Days Won

    3

پست ها ارسال شده توسط LegendaryAegis


  1. 2 hours قبل , bds110 گفت:

    خوب  عربستان  در حال پر کردن خلاء موجود خودش است در این خصوص تلاش های زیادی  و همکاری مشترک در تولید سوخت  جامد با چین واکراین  ویا  تولید توربو جت  با  همکاری شرکتی از برزیل و همکاری در زمینه نظامی  با ژاپن وکره جنوبی   در کنار خرید های دریایی از اسپانیا و امریکا در کنار بروز رسانی مستمر سامانه پدافند هوایی ونیرو هوایی  وبخش فضایی خود بزودی  شاهد خواهیم بود مزیت های بخش پهپادی  و موشکی ایران  از بین خواهند 

     

    موتورتوربینی tkf500  تولید مشترک شهر علم تکنولوژی پادشاه عبدالعزیز عربستان و شرکت برزیلی TurboMachine 

     

    https://www.aparat.com/v/E2Ise

     

    EKEdsaTW4AA3WtA.jpg

     

    موتورتوربینی tkf200

    3cf.jpg]thumb_Dst1_fNWoAAB3cf.jpg[/url] thumb_Dst1_fNXoAAWqWG.jpg

     

    موشک ضد زره  raybolt کره جنوبی در اختیار عربستان

    https://www.aparat.com/v/620Oj

     

    کارخانجات تولید موشک سوخت جامد عربستان که توسط چین ساخته شده است

     

    DxobXegWoAYK63g.jpg

     

    EBnFRm8W4Ac11sy.jpg

     


    بخش های پهپادی و موشکی ایران متوقف نخواهد شد بلکه متناسب با توانایی های حریف ارتقا پیدا خواهد کرد و سرعت و دقت و پنهانکاری آنها به همان میزان افزایش پیدا خواهد کرد ، هنوز غربی ها راهکاری برای مقابله موشک های کروز سوپرسونیک پیدا نکرده اند ، هایپرسونیک که جای خود دارد ، هیچ نیرویی در دنیا توان مقابله با شلیک انبوه و هیبریدی موشک و پهپاد را نداشته و ندارد و حداقل تا یک دهه آینده این چالش پا برجا خواهد بود. در ضمن آنها نیاز خود را با خرید محصولات دانگرید شده تامین میکنند که هیچ شناختی نسبت به آن محصول ندارند در حالی که ما نیاز خود را خود تامین کرده و از نقاط قوت و ضعف آن با خبریم دائما در حالی به روز رسانی محصول هستیم و تست های میدانی تولیدات همچنان ادامه دارد.

    • Upvote 10

  2. 2 hours قبل , behnamsniper گفت:

    به نام خدا

     

    موشک های ایران علیه نیروی دریایی امریکا

     

     

    توجه"این مطلب به هیچ عنوان مورد تایید حقیر و هیچ کدام از مدیران و مسئولان سایت Military.ir نبوده نیست و نخواهد بود و صرفا برگردانی از نظر یک کارشناس خارجی در مورد توان نیروی موشکی ایران است. لازم به ذکر است که از همین جا دست تک تک کارکنان زحمت کش تمام نیروهای نظامی ایران و به ویژه نیروهای موشکی را می بوسم و به تمامی این دلاور مردان خداقوت و خسته نباشید عرض می کنم. این متن تنها جهت اشنای خوانندگان و بحق و تبادل نظر برگردان شده است وبه هیچ عنوان نیت سوئی علیه نیروهای نظامی ایران ندارد. باشد که با نقد صحیح و هدفمند جهت توسعه کشور عزیزمان و به خصوص نیروهای نظامی حرکت کنیم." توجه

    ایران موشک های زیای در اختیار دارد و اماده است انها را به طرف ناوهای امریکا شلیک کند.

     

    حتی در شرایط مطلوب، بعید است  زرادخانه موشک های ایران خطر جدی را متوجه نیرویی دریایی امریکا کند.

     

    رویدادهای اخیر، خصوصا هدف قرار گرفتن MQ-4 نیروی دریایی امریکا توسط نیروهای نظامی ایران، بار دیگر احتمال جنگ بین امریکا و ایران را افزایش داده است. کش و قوس مذاکره بین تهران و واشنگتن وارد چهارمین دهه خود شده است، زمانی بوده است که هر دو طرف مذاکره را اغاز کرده اند و هر بار تهران قوی تر می شود. اگر ایران تصمیم بگیرد تا بر علیه هدف بزرگتری-همچون ناوشکن ها یا ناوهای هواپیمابر- حمله کند، چگونه از یگان موشکی خود در این زمینه استفاده خواهد کرد؟

    در طول 40 سال گذشته، مثل چین و کره شمالی و همانند دلیل آنها- پر هزینه بودن توسعه و حفظ نیروی هوایی- ایران منابع قابل توجهی بر نیروی موشکی بالستیک خود هزینه کرده است، و در واقعیت امر نیز توسعه و حفظ یک نیروی هوایی جهت رقابت با امریکا بسیار پر هزینه است. موشک های بالستیک راه تقریبا کم هزینه ایی جهت حمله متعارف، شیمیایی، بیولوژیکی و حتی هسته ایی دور برد در اختیار می دهند. مقابله با این موشک ها پیچیده و پر هزینه است. هر سه کشور زرادخانه بزرگی از موشک های بالستیک را با پیچیدگی متنوع در اختیار دارند و گاهی اطلاعات غیرقانونی و محرمانه بین خود و دیگران تقسیم می کنند.

    همان طور که ماه گذشته وب سایت The National Interest اشاره کرد، ایران زرادخانه موشک های بالستیک بزرگ و متنوعی دارد. از انجا که اطلاعات محرمانه در داخل کشور سخت کنترل می شود و دولت نیز اغلب در مورد توان نظامی خو مبالغه کرده و یا طفره می رود، تعیین دقیق قابلیت های ایران بسیار دشوار است. در این مغاله، فرض بر این است که ایران موشک های توصیف شده در وب سایت The National Interest  ، همچون موشک هایی با جست و گرهای مادون قرمز برای هدایت نهایی (مدل های فاتح و مبین) و موشک های ضد کشتی بالستیک با برد 434 مایل را در اختیار دارد. ایران به چنین توانایی حتی برای در نظر داشتن هدف قرار دادن کشتی ها در دریا نیاز دارد.

    شاید به اندازه در اختیار داشتن موشک های بالستیک، داشتن ابزراهای مورد نیاز "زنجیره کشتار" (kill chain) اطلاعات، مراقبت و شناسایی ISR)) برای زیرنظر داشتن دائمی گروه های رزمی نیروی دریایی امریکا مهم باشد.  این ابزارها به پرتاب کننگان موشک اجازه می هد تا موشک های خود را با به روزترین اطلاعات از وضعیت فعلی اهداف شلیک کنند. ناوهای هواپیمابر امریکا و کشتی ها اسکورت انها می توانند تا سرعت 35 نات حرکت کنند، و اطلاعات را حتی با تاخیر یک ساعته برای هدف قراردادن کشتی عیرقابل استفاده و بی فایده کنند.

    کارشناسان متذکر می شون که چین نیز به ابزارهای ISR مشابه در پهنه اقیانوس ارام نیاز خواهد داشت، اما در مقایسه با چین، ایران ماموریت اسان تری را پیش روی خود خواهد داشت. مرزهای جنوبی جمهوری اسلامی ایران در طول خلیج فارس و دریای عمان امتداد دارند، نوار مرزی که از خط ساحلی کالیفرنیا، اریگان و واشنگتن نیز بیشتر است، و هر دو در پهن ترین قسمت خود کمتر از 300 مایل پهنا دارند. حتی کشوری مثل ایران که از نبود ابزارهای شناسایی و مراقبت رنج می برد، بسیار راحت می تواند شیئی به بزرگی گروه رزمی ناوهای هواپیمابر را دنبال کند. تجهیزات نظامی همچون هواپیماها و بالگردهای نظامی از رده خارج، قایق ها و کشتی های  بی شمار سپاه پاسداران، نیروهای اطلاعاتی ایران، و کشتی های غیر نظامی دوست ایران می توانند تقریبا به راحتی ناوگان نیروی دریایی امریکا تحت تعقیب قرار دهند.

    احتمالا ایران مایل است تا یک گروه زرمی ناو هواپیمابر امریکا را تا جایی که ممکن است به خط ساحلی خود نزدیک تر کند. این مسئله به ایران اجازه می دهد تا ناوگان موشک های بالستیک خود را در منطقه گسترده تری در داخل کشور پخش کند، و شانس بهتری به انها می دهد تا بعد از شلیک و قبل از اینکه توسط تجهیزات شناسایی و مراقبت امریکا – JSTARSو RQ-4-شناسایی شوند، فرار کنند. از انجا که موشک های ایران برد و پیچیدگی خوبی دارند، می توان این موشک ها را در عمق بیشتری در داخل کشور مستقر کرد تا شناسایی انها دشوار تر شود. لازم به ذکر است که ایران کشور بزرگ و  وسیعی با مساحت 636.000 مایل مربع است که این کشور را بزرگتر از مجموعه ایالت های کالیفرنیا، نوادا، اوریگان، واشنگتن و یوتا می کند.

    در صورت وقوع حمله، احتمالا ایران هر موشکی را که بتواند- حتی موشک هایی که شانس معقولی برای هدف قرار دادن یک کشتی جنگی متحرک ندارند- به طرف گروه ناوهواپیمابر شلیک می کند، و باید انتظار صد ها موشک را داشته باشیم. اکثریت غالب نیروی موشکی، شلیک می شوند تا دفاع ناو را از پا بیندازند. ایران که پبشتاز استفاده از قایق های تندرو مجهز به راکت، تیربارهای سنگین، و راکت های توپخانه ای در طول جنگ عراق-ایران  است، طرفدار از پا انداختن نیروی دشمن با استفاده از تسلیحات قدیمی و بی فایده برای حفظ قدرت رزمی است. یک حمله موشکی نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

    احتمالا هشدار دفاعی گروه رزمی به سرپرستی موشک های هدایت پذیر کروز همراه با سامانه رزمی Aegis،  تمامی موشک های متخاصم را نابود می کند. موشک های دفاع هوایی SM-6 با موشک های بالستیک کوتاه برد شلیک شده از خط ساحلی درگیر خواهند شد و موشک های رایج تر SM-2 BLOCK IV نیز قابلیت ضد بالستیک کم تری در اختیار دارند. ممکن است لازم شود تا از رهگیرهای موشک های بالستیک SM-3 بر علیه موشک های بالستیک برد بلند ایران استفاده شود. اکثریت موشک های ایرانی  هدف قرار گرفته و هرگز شانسی برای اثابت به هدف نخواند داشت و در بهترین حالت به عنوان ابزاری جهت گیج و سردرگم کردن دشمن به کار می روند.

    ایا یک موشک ایرانی خوش شانس می تواند بک ناو هواپیمابر امریکایی را غرق کند؟ احتمال ان بسیار کم است. موشک هایی با بهترین شانس اثابت، موشک های کوتاه برد با هدایت پایانی همانند فتح و مبین، کوچک ترین کلاهک ها را در اختیار دارند و در پایین ترین سرعت حرکت می کنند.  موشکی برای غر کردن یک ناو هواپیمابر باید کلاهک هسته ایی حمل کند تا تهدیدی جدی برای یک کشتی 100.000 تنی باشد، و ایران دانش و تجهیزات کافی برای ساخت چنین کلاهکی در اختیار ندارد. هدفی کوچکتر همچون ناوشکن می تواند بسیار اسیب پذیر تر باشد اما هدف قرار دادن ان نیز بسیار دشوار است.

    حتی در شرایط ایده ال، بعید است تا زرادخانه موشک های ایران خطری جدی بر علیه نیروی دریایی امریکا باشد.  می توان انتظار داشت تا ایران موشک هایی با برد بیشتر را توسعه دهد که وزن پرتاب بیشتر و دقت بهتری داشته باشند.  ممکن است زمانی برسد که پنتاگون از روی احتیاط، دیگر ناوهای خود را به خلیج فارس نفرستد، اما زمان این امر هنوز نرسیده است.

     

    مترجم: محمد رجبعلی/صرفا برای میلیتاری

    منبع: https://nationalinterest.org/blog/buzz/iran-has-lot-missiles-and-ready-use-them-against-americas- aircraft-carriers-105572


    جالب بود ، مخصوصا اون قسمت پرزنتیشن AEGIS ، برای فریفتن عوام خوبه ، ولی تهاجم گسترده با موشک های بالستیک یه قسمت کاره ، موشک های کروز فراصوت ضد کشتی و پلتفرم های زیر سطحی جنگ الکترونیک جنگ سایبری و... را عامدانه از قلم انداختن تا Massive Challenges همین موارد ذهن مخاطب مشوش نکنه وگرنه تنوع توانمندی ها تو بعد عملیاتی فراتر و پیچیده تر از بعد تحلیل های رسانه ای است.

    • Upvote 10

  3. همزمان با پیشروی سریع ارتش سوریه در شرق استان ادلب و تصرف ده‌ها شهرک و روستا در حاشیه بزرگراه بین المللی حلب M۵ ، حملات نیروی هوایی سوریه و روسیه به عقبه تروریست‌ها در استان ادلب ادامه دارد. در این فیلم که از رسانه ANNA NEWS وابسته به روسیه منتشر شده است لحظاتی از هدف‌گیری دقیق مواضع تروریست‌ها در مناطق مختلف استان ادلب را که توسط دوربین پهپادهای روسی ضبط شده است مشاهده میکنید. تنها در اهداف حاضر در همین ویدئو ده‌ها عضو گروه تروریستی هیات تحریرالشام به هلاکت میرسند.
     

     

    • Upvote 7

  4. 40 minutes قبل , mehdipersian گفت:

    قدرت نظامی ایران حالت بازدارندگی و ضربه ی متقابل را الان داره (حتی مقابل آمریکا) ولی در صورت بروز هر جنگی ایران خسارات سنگین زیرساختی میبینه که بیشتر به خاطر نیروی هوایی قدیمی هست. 

    جنگنده ای مثل کوثر را از لحاظ تاثیر گذاری نمیشه حتی با f 16 های قدیمی مقایسه کرد این در حالی هست که این منطقه پر شده از جنگنده های نسل 4.5 و نسل 5

     

    ایران قدرت استفاده از استراتژی ضربه اول را دارد یعنی به محض اعلان جنگ تا کمتر از ۵ دقیقه ما تمام پایگاه های هوایی در منطقه را هدف قرار خواهیم داد ، در ضمن موشک های بالستیک ضد کشتی و ضد اهداف متحرک با برد ۲۵۰۰ کیلومتر در اختیار داریم یعنی قادریم حتی ناو های هواپیما بر را با تعداد غیر قابل تصور از این نوع موشک هدف قرار دهیم در آن زمان جنگنده ای در منطقه وجود ندارد که بخواهد علیه ما تهدیدی ایجاد کند (در مورد توانایی های واقعی نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران ما هیچ چیزی تاکید میکنم هیچ چیزی نمیدانیم) در آن صورت احتمالا دست به اقدام خصمانه تر خواهند زد مثلا شلیک موشک های ترایدنت ۲ یا کروز های هسته ای از طریق زیر سطحی که جمهوری اسلامی برای مقابله راهکار دارد اما ممکن است خساراتی دریافت کنیم با این حال خساراتی که آنها دریافت خواهند کرد به مراتب بیشتر خواهد بود (نابودی دلار نفتی و فروپاشی اقتصادی به علاوه نابودی رژیم منحوس) و این را به خوبی میدانند.گمان میکنم در این مورد هم رهبر انقلاب اشاراتی داشتند. 

    • Like 1
    • Upvote 4
    • Downvote 3

  5. واقعا در عجبم این همه اصرار و اضطراب در مورد تهدیدات نیروی هوایی چیست علل الخصوص تاکید بر ضرورت نوسازی ناوگان نیروی هوایی با خرید محصولات شرقی درحالی که به اقرار نشریه نشنال اینترست ایران در تولید جنگنده کاملا خودکفا شده است این درحالی کارشناسان به این مورد اشراف کامل دارند ، گویی که آنها تهدیدات را نمیشناسند و بلانسبت بعضی میلیتاریست ها شناخت کامل تری نسبت به آن دارند ظاهرا بعضی ها هنوز متصورند که ایران همان عراق یا سوریه و یا لیبی است ، با این حال به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران ، آمریکا به زودی منطقه خاورمیانه را ترک خواهد کرد ، شاید با این دو تصویر بشه واقعیات را صریح تر بیان کرد.

     

    Iranian_Ballistic_Missiles.jpg

    U_S_Bases_in_the_Middle_East.jpg


    متاسفانه هستند افرادی ممکن است نتوانند واقعیات را بپذیرند و وقتی پاسخی ندارند آن را به سخره بگیرند گویی که آنها بیشتر میدانند و میبینند
    بنده برای این قشر فقط یک پاسخ دارم
    سوره زمر آیه 9
    قُلْ هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَالَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ

    • Like 3
    • Upvote 2
    • Downvote 6

  6. 38 minutes قبل , mehdipersian گفت:

    با توجه به شرایط امروز دنیا و ایران شرایط خرید از روسیه وجود داره. پولش را هم میشه با پرداخت نفت به روسیه داد

    فقط توجه مسئولین به نیروی هوایی را می طلبه و پایان تحریم تسلیحاتی در دو سال آینده. 

    وقتی هم محصول خوبی مثل su 30 sm

    در دسترس هست بقیه ی گزینه ها ی چینی و... فقط تلف کردن سرمایه های ملی و اشتباه استراتژیک هست. 

    Su 30 sm هم چند کاره هست و هم قطعاتش در دسترس هست و هم کیفیت مناسبی داره در صورت خرید به اندازه ی حداقل 120 عدد نیروی هوایی را دوباره زنده میکنه و فکر کنم جایگزین شایسته ی فانتوم برای نیروی هوایی خواهد بود

     

    به قول یکی از دوستان به شرط تحویل نسخه SMD که Customize شده باشه : کانارد هاشو باز کنن ، رادار باند L هم پشت Slat های لبه حمله ی بال ها و همچنین موتور AL-41 F1S نصب شده باشه به همراه ورود فناوری قبوله ، در غیر این صورت فکر خرید جنگنده رو باید از سرمون بیرون کنیم

    رو جنس چینی هم اصلا نمیشه حساب باز کرد ولو J-10C باشه

    • Like 2
    • Upvote 3

  7. 2 hours قبل , Rezamad1 گفت:

    تغییر جستجوگر را بدون واسطه از امیر سرتیپ انگیزه شنیدم و اینکه خود ایشان موشک را بر روی تامکت تست کرده و هدف رو در زاویه مناسب با وجود پرتاب فلیر سرنگون کرده.


    البته تحول در جستجوگر ها به FPA/CCD/IIR مدیون اون دوتا سوغاتی هستند که از سوریه رسیده که عملا ده سال مارو جلو انداخت خلاصه مدیونید اگر فکر کنید از رو پلتفرم های آشغال چینی توسعه داده شده. 

    • Upvote 4

  8. بر 16 مهر 1398 در 21:16 , arminheidari گفت:

     

    نرم افزارهای پردازش تصویر هست 

    که تصاویر متفاوت و کم کیفیت رو میگیرن و عکسی با کیفیت بیرون میدن

    امریکا، چین، اسرائیل و ایران تو این زمینه کار می کنن

     

    شما همین الان هم میتونید بسته های نرم افزاری که کارشون پردازش تصویر و افزایش Resolution بدون افت کیفیت هست پیدا کنید نمونه اش محصولات نرم افزاری Topaz مثلا نرم افزار Gigapixel AL یا Sharpen Al از همین مجموعه رو اشاره کرد ولی برای کاربرد های خاص مخصوصا هوافضا معمولا شرکت ها Software Developer های خودشونو دارن و نرم افزار In-House توسعه میدن و مورد دیگه اینکه اینکار نیاز به پردازشگر های قدرتمند است تا بتوانند دیتا های سنگین با کش های سرسام آور بصورت به صورت Real-Time پردازش کنن مخصوصا Data Storage ها که در این مورد وظیفه سنگینی بر روی دوششون قرار دارد ، البته درحالا حاضر پردازشگر های GPU مخصوصا کارت های Quadro برای پردازش تصویر و کارهای گرافیکی انیمیشن و ویژوال افکت و Tesla برای کار محاسبات بسیار مناسب هستند تا حدودی این مشکل رفع کرده ولی خوب تو ایران کسی که زبان API و معماری GPU بدونه و با پلتفرم های Parallel Computing و Programming Frameworks آشنایی داشته باشه C C++ Cuda OpenCL Fortran Open ACC تا نرم افزار پردازش تصویر Real-Time اونم تحت GPU توسعه بده انگشت شماره حتی هزینه این کار هم برای ما مقرون به صرفه نیست و بعیده حالا حالاها وارد بحث توسعه نرم افزار های پردازش تصویر GPU-Based بشیم در کل همین که به این حوزه ورود کردیم واقعا جای تقدیر داره!

    • Like 2
    • Upvote 1

  9. 3 hours قبل , sasasasa گفت:

     

    برای مقابله با حملات کروز و پهبادی ارتفاع پایین معمولا اگر مکان مورد نظر از اهمیت برخوردار باشد از چند رینگ پدافندی استفاده میشود تا ضریب اطمینان افزایش یابد. سامانه موشکی از حدود 15 کیلوتر یا بالاتر(در صورت استفاده از رادار بر روی مکان یا برج های متحرک مرتفع ) درگیر میشود. اگر هدف به فواصل نزدیک رسید سامانه های دوش پرتاب و یا توپ های ضدهوایی استفاده میشود. نقش موشک ضدکروز نقش شلیک زیر مسافت زیر 2 کیلومتر انطور که در فیلم دیدیم نیست. این شرایط نه تنها ریسک بالایی برای خود پدافند دارد بلکه ریسک بالایی برای تاسیسات مورد پدافند دارد. فرض کنیم هدف دفاع از یک پادگان یا پایگاه هوایی یا تاسیسات نفتی باشد. اینگونه تاسیسات خود شاید بیش از چند کیلومتر طول و عرض دارند. اگر قرار باشد مثل این مورد که در فیلم دیدیم رادار پدافند زیر 2 کیلومتر روی هدف قفل و شلیک کند یعنی اینکه درصورتیکه سامانه پدافندی شمال تاسیسات نصب شده باشد و پهباد مثلا انتحاری یا کروز میتواند از جنوب با موفقیت به تاسیسات برخورد کند. برای همین است که میگویم شلیکی که در فیلم نشان داده شد اصلا جالب نبود. 

    من فکر میکنم تا زمان اماده شدن عقاب و تولید به تعداد زیاد این ضعف در پدافند ما باقی بماند. به نظر من ما باید کنار هر سامانه مثل اس 300 یا باور یا پانزده خرداد حداقل یک و درنقاط ساحلی که امکان حملات پرتعداد وجود دارد بیش از یک سامانه عقاب نصب شود. 

     


    فرمایشات شما درست اما اتفاق اخیر یجور نمایش قدرت برای حریف بود تا توانایی پدافند برد متوسط بومی را در برابر اهدافی با RCS بسیار پایین که در ارتفاع بسیار پایین پرواز میکنند را به نمایش بگذارند ، برای مقابله با این نوع تهدیدات ما راهکار مطمئن و قابلیت واکنش سریع داریم درسته تو تهاجم گسترده وضعیت فرق میکنه اونم در حالی که ما از لحاظ کمیت مشکلاتی داریم و غیر قابل انکاره ،‌ البته نکته ای که وجود داره اینه که در مورد اتفاق اخیر هم عمدی در کاره بوده تا Pattern ساختار شبکه یکپارچه آشکار بشه هرچند این ساختار از یک Irregular Pattern تشکیل شده و آرائه ها Variable و دائما در حال جابجایی هستند ولی با این حال اونها هم بیکار نخواند بود و این دست از اتفاقات بدون شک تکرار خواهد شد ولی مطمئن باشید در این مورد تدابیر و تمهیدات لازم در نظر گرفته شده نمونه اش همونطور که بالا هم در بند آخر صحبت هام اشاره کردم سلاح های لیزری کاملا متحرک موج کوتاه با توان بالا که قابلیت واکنش سریع در برابر این نوع تهدیدات را دارا میباشند، نکته جالب اینکه حتی اسرائیلی ها هم به دنبال جایگزین کردن سلاح های DEW بجای سامانه Irone Dome برای مقابله با تهاجم گستره راکت ها و ریزپرنده ها هستند ، اگر در این مورد اطمینان کافی وجود نداشت الان تمرکزمون به سمت توسعه صنایع هوایی و مخصوصا تولید جنگنده های multi role & interceptor & cas معطوف نمیشد.

    • Like 1
    • Upvote 7

  10. 4 hours قبل , sasasasa گفت:

     

    من نگفتم سامانه عمل نکرد. من  گفتم پهباد پیش از حد به سامانه نزدیک شده بود. سرعت موشک هاگ یا حتی ریم 66 حدود 3 ماخ یعنی خدود هزار متر بر ثانیه است. اگر حالا فرض کنیم موشک از ابتدا سرعت ماگزیمم رو داشته  تو فیلم پس از حدود 2 ثانیه به هدف برخورد میکنه. پس فاصله حدود 2 کیلومتر بوده. فاصله کمی است. یعنی اگر پهباد هم   مسلح بود میتوانست پیش دستی کرده و به سامانه شلیک کند. معمولا در این فواصل  کم از سامانه های اتشبار مثل مصباح استفاده میشود و فلسفه استفاده از موشک بکارگیری در فواصل بیشتر است. ظاهرا رادارها خیلی دیر پهباد را دیده اند. فکر هم کنم موشک از نوع شاهین و یا شلمچه بوده. تو فیلم اینطور به نظر می اید ولی مطمئن نیستم

     

    پهپاد های مسلح از این ارتفاع وارد عمل نمیشن و انقدر به هدف نزدیک نمیشن اگر فرض بگیریم بخوان چیزی مثل gbu-12 یا gbu-39 رها کنن باید ارتفاع بگیرن و از فاصله بیش از ۱۵ کیلومتر اینکارو انجام بدن مگر اینکه پهپاد انتحاری باشه که خوب از همون برد ۲-۳ کیلومتری باز هم برای سامانه تهدید ایجاد نمیکنن ولی خوب منطقی بخواییم نگاه کنیم برای مقابله با این نوع تهدیدات تو این برد Manpad بهترین گزینه است چیزی مثل Verba که قابلیت درگیری در شب هم دارد

     

     9K333-Verba-e1437753995216.jpg

     

    سامانه مصباح متاسفانه به خاطر عملکرد ضعیف و برخی مشکلات فنی فعلا دیگه ازش استفاده نمیشه تا اونجایی که بنده اطلاع دارم هوافضا دیگه از مصباح استفاده نمیکنه ، البته توپ سعیر اینطور نیست ولی چون Rate of Fire پایینی داره باز هم برای این نوع تهدیدات مناسب نیست ، در مورد عملکرد توپ سامانه پانتسیر هم باید بگم در مورد حمله به پایگاه الشعیرات عملکرد ضعیفی از خودش نشون داده و درصد بسیار بالایی از اهداف با موشک 57E6 سامانه پانتسیر و سامانه Buk-M2E ردگیری شدند همونطور که بالاتر هم اشاره شد بنا بر آخرین اخبار منتشر شده درصد موفقیت سامانه ۱۹ درصد اعلام شد

    در نهایت خواستم عرض کنم تا قبل عملیاتی شدن عقاب یا تور بومی سپاه با توجه به عملکردی که از مرصاد دیدیم به نظر میاد برای درگیری های شبانه فعلا بهترین گزینه است.

    البته مورد دیگری هم وجود داره اونم DEW با توان 30 کیلووات که تقریبا مشابه نمونه ای که شرکت Raytheon عملیاتی کرده البته وضعیت اونم مشابه عقاب تو چند نسخه به صورت آزمایشی برای برخی مناطق حساس مستقر کردن و بصورت آزمایشی دارن ازش استفاده میکنند ولی در کل ارزون ترین و stable ترین راه برای مقابله با تهاجم گستره ریز پرنده ها همین گزینه است
    https://www.youtube.com/watch?v=9j-E2bCOrg8

    • Like 2
    • Upvote 9

  11. 6 hours قبل , sasasasa گفت:

    واقعا با ان شلیک افتضاح سامانه مرصاد به پهباد اسراییلی جای خالی عقاب بیشتر حس میشه. امیدواریم زودتر عملیاتی بشه. البته ایرادی به سامانه مرصاد نیست چون این سامانه یک سامانه ارتفاع پست نیست. فکر میکنم پهباد تا حداکثر دو کیلومتری سامانه جلو امده بود. اگر مسلح بود میتوانست به سامانه شلیک کند. من ماندم چرا فیلم این شکار را پخش کردند.

    ایران سامانه هایی مثل سوم و پانزدهم خرداد و باور و عقاب رو ساخته یا قراره رو نمایی بشه. ولی اینکه به تعداد کافی از اینها ساخته بشه و جایگزین سامانه های قدیمی بخصوص در نقاط حساس بشه فکر میکنم چند سال دیگه یا بیشتر زمان لازم است. تا ان موقع در نقاطی دچار مشکل هستیم.


    به نظر میاد شما یه موردی رو اشتباه متوجه شدید ، فیلم ردگیری مربوط به ردگیری سامانه مرصاد 16 که موشکش برپایه RIM-66 طراحی شده با سامانه های هدایت ترکیبی بروز و پیشرفته نه MIM-23 Hawk و اتفاقا این به خاطر نوع طراحی در پرتابگر و موشکش قابلیت اقدام واکنش سریع و ردگیری اهداف در ارتفاع بسیار پایین را هم داراست

    1397081512153087115840434.jpg

    hqdefault.jpg

    پیشنهاد میکنم فیلم ردگیری این سامانه رو دوباره مرور کنید ، بعد از ردگیری هدف با موفقیت ساقط میشه و فیوز مجاورتی به درستی عمل میکنه و قسمت thruster موشک بعد از ردگیری دوباره یه مسافتی را به خاطر سوخت باقیمانده با turbulence بالایی طی میکنه مشابه همون اتفاقی که در فیلم ردگیری این سامانه علیه پهپاد افتاد در کل ردگیری هدفی با اون rcs در اون ارتفاع تو یه همچین بردی با یک سامانه راداری واقعا شاهکاره...!

    حتی سامانه هایی مانند پانتسیر و تور باید یه همچین مسافتی رو طی کنن تا در فاز آخر بتونن بصورت بالستیک رو سر هدفی که در ارتفاع پایین پرواز میکنه فرود بیان مخصوصا تور که پرتابرگرش vls در ضمن آخرین آمار از درصد موفقیت تور ۸۰ درصد بوده و پانتسیر ۱۹ درصد ، توسعه سامانه عقاب بر پایه تور و همچنین تور بومی هوافضا بهترین و عاقلانه ترین کار ممکن بود.

    https://www.youtube.com/watch?v=yAK-YsjroK8

    • Upvote 8

  12. 26 minutes قبل , aminf14 گفت:

    40 سال پیش نه 30 سال پیش . به نظرم قیاس درستیه چون دشمن به موازات زمان پیشرفت کرده ولی ما نتونستیم مشکلات اساسی خودمونو حل کنیم. مشکل اینه ما تموم تخم مرغ هامونو در سبد تکنولوژی موشکی چیدیم یعنی موارد قطعی و تاثیرگذاری رو حذف کردیم تا دل به احتمال کاربرد موشک ها بزاریم و بس. جنگ جهان دوم رو مرور بفرمایید که چه بلایی بر سر زیر دریایی های آلمان یا ارتش ژاپن اومد چون باید از اول به فکر آخر جریان بود . در سمت ما به فکر این موارد نیستیم، هدف رو ایستا فرض می کنیم که تموم اهداف ممکن رو بدون پوشش و نقشه های جانبی دم دست ما بگذاره. چیزی که از اول بحث به دنبال اون بودند اینه که اصلا تمرکز در مورد ایالات متحده اشتباهه چون در یک سطح نیستیم، تنها یک تک مضراب کافیه تا اونها به وحدت داخلی و تولید چند برابر جنگ افزارهای نظامی و گسیل اونها به سمت ایران برن. این امر تنها خوشایند اسرائیل و عربستانه ما باید با زیرکی قاعده بازی رو عوض کنیم.

    1) ایالات متحده خاکش چند هزار کیلومتر اونورتر و ورای برد موشک های ماست. آیا المانی برای کشاندن بازی به زمین دشمن و به خطر انداختن خاک اصلی اش داریم؟

    2) آیا برنامه ای برای به چالش کشیدن اقتصاد یا سیاست ایالات متحده داریم؟

    3) آیا قادریم گسل های درونی فرهنگ و جامعه ایالات متحده رو فعال کنیم؟

    این

    به نظرم بنده باید به دنبال مقاومت برای پیروزی بود نه مقاومت برای مقاومت.

    باید زیرک بود. در پست ها قبلی به سیاست هوشمندانه بیسمارک در تلاش برای بی طرف بودن بعضی دشمنانش برای تک  گیر انداختن دشمنان  اشاره کردم، باید سیاست ما دو لبه داشته باشه:

    1) یکی سیاست گذاری برای عدم اجتماع شیاطین بر علیه ما

    2) حلقه محاصره رو به تدریج دور گردن دشمنان خلق کردن

    حالا جای ایالات متحده رو با عربستان عوض کنیم

    عربستان فرهنگ یکدستی نداره، سیاستی منفور و قرون وسطایی داره، اقتصاد متوازنی نداره. نقاط ضعفش مثل تاسیسات آب شیرین و تاسیسات عظیم نفتی در دسترس ماست. ممکنه ما حتی  ضربه ای اساسی در حد دفاع مقدس بخوریم ولی شانس نابود کردن قطعی دشمنمون رو هم داریم.

    در مورد اسرائیل سرزمین اسرائیل در برد موشک های ماست،عمق استراتژیک نداره، دور این رژیم رو متحدین ما مثل حماس فرا گرفتند، اقتصاد این رژیم میتونه در مقابل ضربات ما بسیار شکننده باشه، مزدوران این رژیم سالهاست نبردی تمام عیار در تمام سطوح رو تجربه نکردند ( مثل یوم کیپور یا نبرد شش روزه ) و به نظرم کمی دچار فترت شدند.

     

     


    با عرض معذرت بنا به دلایلی به این بحث ادامه نمیدم چون احتمال میدم چیزایی که میخوام مطرح کنم برای بنده دردسر درست کنه ولی پیشنهاد میکنم باز همون دقیقه 1:30 ویدئو ضمیمه شده رو مشاهده کنید ،
    ولی در پایان فقط یه جمله میگم آمریکا برای سه کشور تاکید میکنم سه کشور اتاق فکر تشکیل داده (روسیه ، چین ،" ایران") شاید همین مورد جواب خیلی از سوالاتتونو بده
    موید باشید

    • Upvote 1

  13. 30 minutes قبل , aminf14 گفت:

    من نظرمو بر مبنای استدلالم گفتم. خوشایندتون نیست گزینه منفی هست اعمالش کنید! اگه با قوانین ناسازگاره پست رو حذف کنید. استدلال هارو گفتم. عملیات آخوندک و کمانگیر چابک رو مرور بفرمایید.  شما حسابرس نیستید که از کسی حسابرسی کنید و یا کسی رو موظف به چیزی کنید. هر کس دارای نظر خودشه. خوشایند شما نیست در بحث شرکت نکنید و...

     


    اشتباه شما اینجاست که ایران امروز با ایران سال 67 مقایسه میکنید یا اینکه با عراق و سوریه مقایسه میکنید که الحق با عقل جور در نمیاد ، قبلا هم تو استاتوس اشاره کردم که بعضی دوستان با تفکر 40 سال پیش تحلیل میکنن ، نمونه همین دو روز پیش ردگیری زیر پرنده با سطح مقطع رادارای بسیار پایین در ارتفاع 10 متری ، حادثه آرامکو ، زدن ترایتون... اگر همین فردا رهبر بگن تنگرو ببندن شک نکنید اینکارو میکنن چون همه جوانب از قبل سنجیده شده ولی اونا همه جوانب نسنجیدن یعنی نمیتونن بسنجن چون نمیدونن که امروز چه توانایی هایی در اختیار ماست و اینم بخاطر از دست دادن قدرت نفوذ و عدم اطلاعات کافی حریف از موقعیت فعلی ماست ، عملیات آخوندک جنگ عراق و سوریه هم بخاطر شناخت دشمن نسبت به دارایی های حریف بود که دستاوردهایی براشون حاصل شد

    پیشنهاد میکنن دقیقه 1:28 این ویدئو رو مشاهده کنید ، شاید بهتر متوجه منظور بنده بشید
    https://www.youtube.com/watch?v=N8PcpRHxWj4&t=89s

    • Like 1
    • Upvote 5

  14. 29 minutes قبل , ahmad212 گفت:

    این یک مثال ساده بود از وابستگی کشورها به هم به خصوص کشوری که 50 درصد اقتصاد دنیا را در اختیار داره

     

    و در مورد کلمات اخر  که گفتی افسارت پاره نکن کم کم آروم میشی


    برای ما وابستگی معنی نداره مخصوصا به اونی که شما مدعی هستید 50 درصد اقتصاد دنیا رو در اختیار داره چون انقدر اینجا منابع و ظرفیت وجود داره که جایی برای وابستگی نمیزاره ولی "مشارکت" وجود داره (بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند) مشکل ما هم از جای دیگری نشات گرفته نه تحریم و وابستگی به بیگانه که قبلا در موردش بحث شده و دوستان در جریانن ، وابستگی واژه است که بعضی انگل های اجتماع برای پیشبرد منافع خودشون استفاده میکنن تا عوام فریب دهند تا نونشون آجر نشه  (مراد از انگل ها اجتماع همون 4 درصد ها هستند)

    درضمن الفاظی که برازنده خودتونه نثار دیگران نکنید

    • Upvote 3

  15. 4 hours قبل , ahmad212 گفت:

    برادر عزیزم وارد کردن ایدئولوژی در سیاست یعنی غیرقابل انعطاف کردن و محدود کردن مانور آن است و مثالی که زدم برای غیرقابل انعطاف بودن آن بود و این رویه مانند سیلی شده که فقط جلو میره و هرچی که سر راه هستش را نابود می کنه حالا منظورم امریکا بود و اگر می خواهید این جوری به  قضیه استقلال نگاه کنید فکر کنم از بین 200 کشور جهان فقط ما مستقلیم بقیه نوکر و دست نشانده آمریکا هستند و نمیشه مرگ بر امریکا گفت و از این ور از اینترنت کدخدا استفاده کرد و ادعای اسقلال کرد

     

    عارضم در مورد بند آخر صحبت هاتون همین الان هم بستر اینترنت ملی فراهمه حتی روس ها چینی ها و اروپایی ها و استرالیا هم بخاطر تهدیدات آمریکا به فکر افتادن ایران و چین (بستر اینترنت 5G که جدیدا صدای آمریکا رو هم در آورده) و روسیه همین الان هم اینترنت ملیشونو راه اندازی کردن استرالیا و و اروپا هم دارن بسترشو فراهم میکنن که اگر در زمان بحران امپریالیسم خواست بازی در بیاره امثال شما امکان اینو داشته باشید که به واسطه اینترنت ملی به امثال میلیتاری دسترسی داشته باشید و به زبون درازی ادامه بدید و کاسه چه کنم چه کنم دستتون نگیرید

    • Upvote 3
    • Downvote 4

  16. 29 minutes قبل , worior گفت:

     

     

    اصولا اگر مرگ بر آمریکا نگید، روان خدادایتون هم آمریکایی میشه، طوری که با حج هم پاک نشه،...

    من یکی البته به آمریکا اکتفا نمیکنم، وقت کنم روزی چهارصد مرتبه به کل سلاطین عالم فحش نثار میکنم؛ چون لا اله الا الله به تنهایی کافی نیست و برائت هم لازمه. 

     

    البته در عصر حاضر صرفا به این دو مورد هم نمیشه اکتفا کرد:

     

    كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِتَالُ وَهُوَ كُرْهٌ لَكُمْ ۖ وَعَسَىٰ أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَكُمْ ۖ وَعَسَىٰ أَنْ تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَكُمْ ۗ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ

     

    حکم جهاد بر شما مقرّر گردید و حال آنکه بر شما ناگوار و مکروه است، لکن چه بسیار شود که چیزی را مکروه شمارید ولی به حقیقت خیر و صلاح شما در آن بوده، و چه بسیار شود چیزی را دوست دارید و در واقع شرّ و فساد شما در آن است، و خدا (به مصالح امور) داناست و شما نادانید.

     

    سوره بقره آیه ۲۱۶

    • Like 1
    • Upvote 8

  17. در مورد موشک های بالستیک ما محدودیت برد نداریم ، فکر میکنم قبلا سرلشکر حسین سلامی هم به این موضوع اشاره کردن منتها این بستگی به رفتار طرف مقابل داره که ما چه گزینه هایی رو دوباره از طبقه بندی در بیاریم ، چالش دیگر آنها ذخیره غیر قابل تصور از تعداد موشک های آماده پرتاب ماست مشابه همان سناریویی که در مورد پایگاه الشعیرات مشاهده کردیم منتها این بار با واسطه پرتابه های نسل جدید بالستیک ابر صوت چه بسا مسلح به کلاهک های چندگانه هدایت شونده و یا HGV در کلاس IRBM و ICBM که در این مورد ما به کسی متعهد نشیدم که اقدام به توسعه این نوع پرتابه ها نخواهیم کرد ، این که ما چه چیزی رو رونمایی میکنیم زیاد ملاک اونا نیست در واقع اونا میخوان بدونن که ما به چه سطح از فناوری موشکی دست پیدا کردیم تا به واسطه مشکلی که به دست خودشون ایجاد کردن یجورایی ترمز این روند پیشرفت کند کنند تا راه حلی برای مقابله با این نوع تسلیحات چاره کنن که نمونه اش میتوان به Orbital Interceptor و مواردی از این دست اشاره کرد.

    • Like 3
    • Upvote 5

  18. سرهنگ دوم رابرت کارور، سخنگوی رسمی پنتاگون در مصاحبه با مجله نیوزویک به عقب ماندن ایالات متحده از روسیه در زمینه ساخت سلاح هایپرسونیک اعتراف کرد.

    https://sptnkne.ws/Astw

     

    با توجه به اخبار منتشر شده در حال حاضر روسیه تنها کشوری است که تسلیحات هایپرسونیک را عملیاتی کرده و انتظار میرود که تا سال ۲۰۲۰ این نوع تسلیحات فعال شده و به طور کامل به حالت آماده باش نظامی در بیایند.

     
    • Upvote 3

  19. بر 16 آبان 1398 در 22:41 , ldmdff گفت:

    https://nationalinterest.org/blog/the-buzz/the-us-navys-ultimate-weapon-hypersonic-missiles-fired-23148

    با توجه به این مقاله آمریکا چندین ساله مشغول آزمایش یک موشک هایپر سونیکه و بعید نیست تا الان به نتیجه مطلوب رسیده باشه منتها با توجه به محرمانه بودنش ما تا سالها ازش چیزی نمیشنویم مثل f-117 و به نظر من این مطالب مثل تیکهای پازل هستن که باید کنار هم قرار بگیرن تا معنی منطقی بدن


    به نشنال اینترست نمیشه به عنوان یه نشریه معتبر نگاه کرد ، الان سوالی که باید در این زمینه مطرح بشه اینه که بپرسیم درحال حاضر چه کسانی واقعا تسلیحات هایپرسونیک عملیاتی کردند (آمریکا ، روسیه ، چین ، ایران ، هند) و زیرساخت تولید این نوع تسلیحات دارند ولی به شخصه فکر نمیکنم موضوع بالا ارتباطی با آزمایش هایپرسونیک داشته باشه
    خالی از لطف نیست اگر این ویدئو رو دوباره مرور کنیم
     

    https://www.youtube.com/watch?v=FyUTNRIuAqc&t=35s

    البته برای مقابله با این تسلیحات راهکار هم وجود داره ، خلاصه دوران جدید عرصه رقابت در فضا است و کسانی که وارد این عرصه شدند توان مقابله با این نوع تسلیحات هم خواهند داشت
    https://media.defense.gov/2019/Jan/16/2002080386/-1/-1/1/190115-F-NV711-0002.PDF

    • Like 1
    • Upvote 3