-
تعداد محتوا
126 -
عضوشده
-
آخرین بازدید
پست ها ارسال شده توسط sh_roshan2002
-
-
دوست عزيز DASHALI در جواب شما بايد بگم كه: 1-در بالا تر گفتم كه منبع را پيدا ميكنم! اينكه منبع بايد مسلمان باشد و يا مثا منبع شما عرب به هيچ عنوان قبول ندارم! (مثل اينكه امريكا به عراق حمله كرد و الان ما فقط بايد منابع انها را در مورد جنگ بخوانيم كه اين منابع دروغ محض است!) در ضمن كساني كه به ايران حمله كردند همانهايي نبودند كه به اورشليم حمله كردند!!! 2-فشاري كه تا به امروز برداشته نشده را همه ميدانند و بهتر است خود را به اون راه نزد! اجبار به زور اجراي احكام اسلام- گزينشهاي بي ربط در زمان استخدام ٬ بدون نگاه به قابليت هاي شخص و ... 3- اگر یک انسان باید با تحقیق کامل و پی بردن به حقانیت کامل اسلام آنرا قبول کند و اسلام هیچ کس را مجبور به پذیرش اسلام نمیکند ولی وقتی که یک انسان اسلام را پذیرفت دیگر نباید دین خود را تغییر دهد٬ شما كه در هنگام تولد!!! با تحقیق کامل و پی بردن به حقانیت کامل اسلام آنرا قبول كرديد!!! ايا اكنون ميتوانيد دين خود را تغيير دهيد!؟؟؟ 4- شما درست مي فرماييد و در دين مسيحيت شراب حرام است! ولي به نظر شما ايا خدا پيغمبران را براي ما فرستاد تا ما را مجبور به اجراي احكام كند و به زور من و شما را مجبور به ورود به بهشت كند!!!؟؟؟ دينهاي مختلف امدند تا به انسان راه درست و غلط را نشان دهند! اما هركس در اجراي احكام ازاد است! 5- بنده اين جواب را به اين خاطر كه فرموده بودند كه روحانيان زرتشتي فساد ميكردند٬ دادم! و همانطور كه فرموديد : این دلیل بر عدم حقانیت دين زرتشتي نمیشود. به قول شاعر که میفرماید: آب دریا از دهان سگ کجا گردد پلید 6-دوست عزيز بنده زرتشتي هستم و اين گفته شما به هيچ عنوان درست و قابل قبول نيست! شما فرموديد :mrgreen:((اینکه زرتشتیان آتش را پرستش میکنند آتش را وسیله ای برای تقرب به خداوند میدانند که این هم شرک است.))) بهتر است خود را به اون را نزد! خود شما به خوبي ميدانيد كه در دين اسلام مخصوصا شيعه بسيار از رسوم و قوانين عينا اتش پرستي زرتشتيان (بقول شما!) است! شما در نماز از سنگ يا مهر استفاده ميكنيد.ايا اين روشي براي تقرب به خداوند نيست!؟ در امامزاده ها افراد ساعتها به ميله ها تكه داده گريه ميكنند و پارچه و قفل!!! ميبندند! ايا اين برای تقرب به خداوند نيست! همه گي به سوي كعبه معضمه نماز ميخوانند. ايا براي تقرب به خداوند نيست!؟ (زرتشتيان به سوي خورشيد (و شبها به سوي اتش) نماز (دعا) مي خوانند.) و مثالهاي بسيار ديگر... شما ميتوانيد به من بگوييد كه كجاي تقرب به خداوند٬( به هر نحوي) شرك است!؟؟؟ اگر هر وسيله اي براي تقرب به خدا شرك است پس دين اسلام هم كمي از زرتشتي ندارد!!! من به شما قول ميدهم كه اگر با يك زرتشتي كار (تجارت- دوستي- و ...) داشته باشيد٬ حتي اگر سر خود را از دست بدهد دروغ و نارو از او نخواهيد ديد! ايا بين مردم ايران (مسلمانان) همچين چيزي وجود دارد!؟؟؟ پدر خود بنده بازاري بود و شخصا شاهد ماجرا هستم!!! راستش همه افراد مانند شما به صورت ازاد و به دور از جر و بحث مباحصه نمي كنند بنا بر اين بنده معمولا سعي در مباحصه نكردن دارم! در ضمن بنده هيچ اصراري ندارم كه شما حرف و يا عقيده ما زرتشتيان را قبول كنيد! همينطور اين گفته شما (((اگر شما هم عقیده خاصی دارید اگر مایل هستید بیان کنید تا ببینیم که آیا ایدئولوژی و عقاید شما صحیح است ؟))) به نظر من صحيح نيست! چون فكر نميكنم من و شما در مكاني باشيم كه صحيح يا نادرست بودن ایدئولوژی و عقاید ديني كسي را اناليز كنيم! به نظر شما صحيح است كه بنده بگويم اگر (شما هم عقیده خاصی دارید اگر مایل هستید بیان کنید تا ببینیم که آیا ایدئولوژی و عقاید ديني شما صحیح است يا نه؟) من كه فكر نميكنم! به عنوان صحبت و محاوره براي بالا بردن اطلاعات موافقم! با احترام -
الان من يادم نيست چون كتب بسيار زيادي درموارد گوناگون مطالعه كردم ولي خوشبختانه بر حسب عادت من اسم هر كتابي را كه مطالعه ميكنم در دفترچه اي نوشته و براي خود فهرست درست كرده ام! حتما در نزديكترين وقت خواهم نوشت! OK? -
دوست عزيز سعيد جان! چرا هروقت حقيقتي گفته مي شود شما از انگليسي بودن منبع ان حرف به ميان مي اوريد! اينها حقايقي هستند كه تمامي تاريخ دانان جهان ميدانند! متاسفانه در ايران مسدودیت شديدي وجود دارد و تمامي منابعي كه موجود است از كلي مسدود گذشته اند! در ضمن بنده مطالعه كافي در اين زمينه داشته ام (هم متون ايراني و هم خارجي) لطفا اگر ممكن است يك منبع كه اين گفته شما (دروازه های چند شهر توسط خود اهالی همان شهر گشوده شد؟!) در ان باشد را به بنده معرفي كنيد. ممنون ميشم! -
با كمل ميل: الف: خود بنده هم در قسمتهاي بالاتر گفتم كه علت پيروزي مسلمانان در جنگ با ايران٬ خود بزرگ بيني بيش از حد پادشاه ايراني يزدگرد سوم بود كه خود نشانه فساد است٬ و بنده تاييد ميكنم! شاه دستور برخورد شديد و هماهنگ نداد و خنديد و گفت كه اين اعراب از همان راهي كه امده اند بر خواهند گشت! كه كاملا اشتباه كرد! ب: جواب سوال ب در الف داده شد! من هم موافقم كه شاهان ساساني فاسد بودند! در ضمن تاريخ ايران بسيار طولاني و غني است و ساسانيان فقط يك دوره اي از تاريخ امپراطوري پارس بودند! من در جواب دوستاني كه تمامي شاهان پارسي و در كل امپراطوري پارس را فاسد مي پنداشتند مثال اورده و جواب دادم! ج- براي جواب به اين سوال دوباره متوسل ميشوم به تاريخ: پس از سقوط ساساني و بعد از اينكه حكومتي اسلامي در راس قدرت قرار گرفت تمامي زرتشتيان از ترس جان خود پنهان شدند! حتي بعد از چند سال زندگي در خفا٬ فهميدند كه ديگر خطري انها را تحديد نميكند٬ باز از حقوق شهروندي مانند مسلمانان برخوردار نبودند و حتي از ضعيف ترين و فقير ترين افراد جامعه بودند! هيچ كس به انها كار نميداد و چيزي به انها نميفروخت! چون كمك مسلمان به كافر!!!! گناه بود! به همين دليل اكثر زرتشتيان ان زمان مسلمان شدند! متاسفانه اين رويه در ايران تا به امروز ادامه دارد!!!! هيچ از خود سوال كرده ايد چرا يك زرتشتي و (يا ديگر اديان غير از اسلام) نميتواند خلبان هواپيماي جنگنده بشود و يا سردار و سرتيپ و ...!؟؟؟ دوست بسيار صميمي بنده كه زرتشتي بود با رتبه 9 در كنكور قبول شد در رشته پزشكي ارتش. ولي متاسفانه به علت مسلمان نبودن از قبول او سر باز زدند! بطوري كه اين جوان بدبخت خودكشي كرد ولي خوشبختانه او را نجات دادند و او نمرد! دوستان بياييد در اينباره بحث نكنيم كه دل پر است و حرف بسيار! با تشكر -
دوست عزيز SEYYEDI دوباره ميگويم! اطلاعات شما در باره روسيه تقريبا اشتباه است!!! شما ميگيد (((بله شما توی روسیه میبیند دختر و پسر دقیقا مثل اروپا هست و درباره نظام و چیزهای دیگه هم صحبت میشه ولی این دلیلی نیست که نظام بسته نباشه)))!!! به نظر شما بسته بودن يعني چه ؟؟؟ شما يك بار ميگيد نظام بسته اي دارند و يك بار ميگيد مثل اروپا است ولی این دلیلی نیست که نظام بسته نباشه!!! اين حرف شما هم بيشتر به طنز شبيه است! (قصد توهين ندارم) در اينجا در تمامي شركتها٬ مغازه هاي بزرگ٬ دانشگاه ها و ... نه تنها كاتالوگ و كتاب به زبان انگليسي بلكه به تمامي زبانها (الماني-فرانسه و گاها عربي) وجود دارد! اگر در ايران اموزش زبان عربي و انگليسي براي دانش اموزان اجباريست در اينجا اموزش زبان الماني و فرانسوي و انگليسي اجباريست! در ضمن اگر در روسيه همه مامور اطلاعات هستند ولي مردم به راحتي حرف خودشون را ميزنند پس چه نيازي به مامور اطلاعاتي مخفي بين مردم است! و در اخر حتي اگر اينجور هم كه شما ميگيد باشه٬ شما از كجا ميدونيد!؟؟؟ بگوييد ببينم ايا در ايران به راحتي درباره رهبر ايران و اسلام و ... مي شود صحبت و انتقاد كرد ! يا اينكه بايد از اطلاعاتي ها ترسيد!؟ ولي در روسيه و ديگر كشورها به راحتي در تمامي مسايل صحبت ميشود و مشكلي هم نيست! شخصا در مركز شهر ديدم مردم تابلو هاي بزرگ مرگ بر پوتين و ... در دست دارن! ايا در ايران هم چنين چيزي ممكن است!؟؟؟ با تشكر -
1- اين نكته از تاريخ كاملا صحت داشته و غير قابل انكار است! 2- 10 سال بعد فشار از ايران برداشته نشد و تا به امروز ادامه دارد! 3- طبق قانون اسلام٬ يك مسلمان نميتواند دين خود را تغير دهد به همين دليل مردم ايران دين خود را تغيير ندادند! 4- ايا دين اسلام ضمانت اجرايي دارد!؟ مگر براي اجراي دين ضمانت لازم است!؟ شايد منظور شما٬ اجبار به زور اجراي احكام است!!! 5- ايا در اسلام مسلمانان معروف و روحانياني نبودند كه بدترین اعمال را انجام میدادند!؟؟؟ 6- در خارج از كشور اكثر مردم فكر ميكنند كه شيعيان٬ علي را خدا ميدانند!!! ايا اين درست است!؟؟؟ همينطور كه فكر ميكنند زرتشتيان اتش پرستند!!! فرزند خدا بودن حضرت عيسي فقط يك سمبل است مانند اينكه مسلمانان ميگويند (روح الله و ...) ! 7- خالص و پاک بودن به اينكه شما چه ديني داريد و چه اعتقادي٬ ربطي ندارد! همانگونه كه گفتم هستند مسيحيان و زرتشتياني و بودايياني كه صد ها مرتبه پاك تر و خالص تر از بعضي به اصطلاح مسلمانان !!! در ضمن بنده مسلمان نبوده و از مباحثه در اينباره با شما معذورم! با تشكر -
دوست عزيز DASHALI همانگونه كه بنده در توضيحات ارايه شده اوردم : (البته غرض بي احترامي نيست ولي تاريخ را نميشود عوض كرد!!! ايرانيان به اين دليل مسلمان شدند كه مسلمانان عرب به ايران حمله كرده و مردم ان زمان را مجبور به قبول اسلام كردند!!! حتي در تاريخ هست كه وقتي مسلمانان به نزديكي هاي (ري) كه در انزمان يكي از مراكز دين زرتشتي بود رسيدند و با تعداد زيادي (مغ) يا روحاني دين زرتشتي برخورد كردند٬ خواستار مسلمان شدن انها شدند ولي وقتي با مخالفت انها مواجه شدند در يك روز 10000 روحاني زرتشتي را سر بريدند!!! ) اين در تاريخ هست و انكار ان غير ممكن است!!! در ضمن دوست عزيز شما ميتوانيد بگوييد (براي نمونه) كه چه وقت( ایرانیان ظلم و ستم بی حد پادشاهان و دین زرتشت را تحمل کرده بودند)؟؟؟ اتفاقا برعكس..... ظلم و ستم بي حد٬ از وقتي كه پاي اعراب به ايران باز شد در ايران بوجود امد!!! در تاريخ هست كه شاهان ايراني خيلي از اقوام را نجات دادند (براي نمونه مصريان را از ستم فرعون رهاندند و بابل را از ستم بخت النصر)! كه حتي در انجيل هم امده و از كوروش و داريوش به عنوان شاهان صالح ياد شده ! و از اين نمونه ها زياد! در ضمن فقط دين اسلام بر پايه برابری و برادری و مساوات نيست! دين زرتشتي در زماني كه مردم حتي دست چپ و راست خود را تشخيص نميدادند امد و گفت : گفتار نيك كردار نيك پندار نيك واين خيلي قبل تر از اسلام بود..... در ضمن تمامي دينهاي دنيا بر همين اساس (برابری و برادری و مساوات) بوجود امده اند! فرموديد: (راه هدایت از راه گمراهی مشخص شده است.) قبول٬ ولي ايا كساني كه ايمان به ديگر اديان مانند زرتشتي و مسيحيت دارن٬ گمراهند؟؟؟ من كه چنين فكر نميكنم! خود ميدانيد٬ هستند مسيحيان و زرتشتياني كه صد ها مرتبه پاك تر و خالص تر از بعضي به اصطلاح مسلمانان !!! مهم طينت و درون انسانهاست! به قول جامي: بورو طواف دلي كن كه كعبه مخفيست ان خدا بنا كرد و دگري خلق خدا (البته شايد جايي از شعر اشتباه باشه چون كاملا يادم نيامد!) با تشكر -
دوست عزيز msh ايديولوژي كمونيستي اصلا بد نيست بلكه ايده بسيار جالب و كاملي هست! ولي دولت شوروي بعد از مرگ لنين به دست استالين ديوانه افتاد و بدبختي كمونيست از همينجا شروع شد!!! كمونيست واقعي اون چيزي نيست كه شما و خيلي از مردم دنيا ميدونند! در زمان روسيه تزاري (اخرين تزار نيكلاي) مردم در بد ترين وضع زندگي ميكردند! بعد از انقلاب 1917 روسيه توسط لنين مردم جان تازه اي گرفتند. همه كار ميكردند و درامد خوبي داشتن! كشاورزي و صنعت پيشرفت كرد. گرچه ايده كمونيستي بر پايه مساوات برقراره ولي در زمان لنين با منتقدان كاري نداشتند و حتي خود لنين شخصا در دفتر خود با منتقدان صحبت و تبادل نظر ميكرد!!! خلاصه 10-20 سال مردم بسيار راضي بودند تا اينكه لنين مرد و استالين بروي كار امد و بزودي جنگ اغاز شد! از اينجا بود كه مشكلات اغاز شد! بعد از جنگ٬ استالين شروع به غلع و قمع مردم خودش (مخالف و موافق ) كرد! تعداد كشته هاي دوران كمونيست استاليني بيشتر از جنگ جهاني بود!!! البته اين بحث بسيار طولاني ولي بسيار جالب است! من نميدونم كتاب (ماركسيسم و لنينيسم) در ايران هست يا نه ولي اگر اين كتاب را بخوانيد همه چيز را متوجه خواهيد شد. به نظر من هر ايديولوژي جاي تامل داره و جالبه٬ مهم اينه كه درست اجرا بشه! افرادي مثل لنين٬ افراد بزرگي بودند! همينكه تمامي مردم روسيه ( حتي تا به امروز) از او به عنوان فرد بزرگي ياد كرده و به او احترام ميگذارند٬ به نظر من كافيست! در ضمن دوست عزيز msh ما همگي محكوم به جبريم!!!!!!! ايا من و شما خود دين خود را انتخاب كرديم! دين من و شما دين پدر و مادر من و شماست است! ما در انتخاب ان سهمي نداشتيم! اينجور كه شما مي فرماييد انكس كه از پدر و مادر مسلمان زاييده شده خوش شانس بوده و ديگران٬ نه!!!!! ميشه بفرماييد ما كي رفتيم تمام ايديولوژی های مختلف رو بررسی کرديم و به اين نتيجه رسيديم که اسلام از همه بهتره! ؟؟؟ بگو ببينم اگر يك مسلمان٬ ايديولوژی های مختلف رو بررسی کرد و فرضا از يك ايديولوژي يا دين ديگر خوشش امد٬ ايا ميتواند انرا تغيير دهد؟! من كه فكر نمي كنم! (در اسلام اين شخص مرتد است و حكم ان مرگ!) البته غرض بي احترامي نيست ولي تاريخ را نميشود عوض كرد!!! ايرانيان به اين دليل مسلمان شدند كه مسلمانان عرب به ايران حمله كرده و مردم ان زمان را مجبور به قبول اسلام كردند!!! حتي در تاريخ هست كه وقتي مسلمانان به نزديكي هاي (ري) كه در انزمان يكي از مراكز دين زرتشتي بود رسيدند و با تعداد زيادي (مغ) يا روحاني دين زرتشتي برخورد كردند٬ خواستار مسلمان شدن انها شدند ولي وقتي با مخالفت انها مواجه شدند در يك روز 10000 روحاني زرتشتي را سر بريدند!!! در هر صورت٬ بايد كمي فكر كرد......!!!!!!! موفق باشيد -
با اقا سعيد موافقم! :mrgreen: -
دوست عزيز SEYYEDI من نميدونم كه شما چند سالتونه و مشغول به چه كاري هستيد! ولي در مورد روسيه كاملا اشتباه ميكنيد!!! اون در زمان جنگ سرد (تا سال 1991) بود كه 70 درصد مردم عضو شبكه جاسوسي بودند٬ و جامعه بسيار بسته بود٬ نه الان!!! برعكس جامعه امروزي روسيه خيلي هم ولنگ و وازه!!! در ضمن بنده نصف عمر خودم را در روسيه زندگي كردم و ميكنم! درس ميخونم و كار ميكنم! بنده اصلا نشاني از بسته بودن جامعه روسيه نديده ام و حتي هيچ وقت احساس بسته بودن هم نداشتم!!! بر عكس اگر از سياست درون حزبي كاخ كرملين بگذريم٬ ازادي مردم از هر نظر كه فكر بكنيد مانند اروپاست! (بنده شخصا ديده ام!) اينهم كه شما ميگوييد در باره امريكا و صهيونيست٬ بنده اصلا موافق نيستم! البته اينكه صهيونيستها در فكر گرفتن جهان هستند جاي شكي نيست! ولي در مورد منابع نفتي ايران بسيار اشتباه ميكنيد! بنظر شما چرا ميگويند كه در صورت حمله به ايران قيمت نفت سرسام اور ميشود!؟؟؟ چرا امريكا كه شما ميگيد تمام بازار نفت در دستشه٬ كاري نميكند كه حتي همين الان٬ و نه در زمان جنگ٬ قيمت نفت پايين بيايد و دست به دامان عربستان شده! چرا پارلمان (سنا) امريكا طرح تحريم اوپك را داد به علت بالا نبردن حجم توليد!؟؟؟ (و توضيحات بسيار ديگر) همين الان بيشتر نفت عراق به تل اويو ميرود٬ در صورتي كه اين مخالف كنوانسيون ملل متحد مبني بر ازاد بودن دولت عراق براي فروش نفت خود به هر كشور كه مي خواهند است!!! در ضمن من فكر نميكنم كه تمام غرب و امريكا عليه ايران بسيج شده اند فقط براي اسراييل! تاريخ ثابت كرده كه هر قوم (كشور) فقط و فقط براي منافع خودش تلاش ميكند! -
دوست عزيز maalek شما كه مي فرماييد ((( البته همچين آشه دهن سوزي هم نيست اين روسيه))) لطفا كمي فكر كنيد بعد حرف بزنيد!!! من با اين حرف كه روسها دنبال پول هستند بسيار موافقم٬ اما امريكايي ها چي؟ حتما عاشق چشم و ابروي دنيا هستند! تمام اين جنگهايي را كه امريكا و اروپا راه انداختند فقط براي بدست اوردن منابع عظيم خاورميانه است! اين دنيا دنياي بي قطب يا تك قطبي نيست! الان دنيا شده مثل بازي فوتبال! بايد ياركشي (انتخاب ) كرد! انكه بگيم نه شرقي نه غربي اشتباه است! البته اين به منضله وابستگي مانند گذشته نيست! الان تمام كشورهاي دنيا بهم وابسته هستند! اگر هم نباشن ميشوند مانند كره شمالي و ميانمار! اگر نگاهي به نمودار بازار بورس جهاني در سايت بانك جهاني بياندازيد خواهيد ديد كه حتي يك جمله يك ديپلمات باعث بالا و پايين رفتن نمودار ميشود!!! زمان جنگ سرد جهان دو قطبي بود كه از هم پاشيد! الان سران روسيه و چين دوباره دارند قطبي از جهان ميشوند. همين روسيه اگر نبود ما در خيلي از زمينه ها حالا حالا ها كار داشتيم! از نظر نظامي و علمي و ... تقريبا در تمام زمينه ها از سرامدان جهانند٬ رابطه شون هم كه با ما خوبه!؟ پس مشكل چيست؟؟؟ شما هيچ ميدونيد كه روسيه تنها كشوري در دنياست كه اجازه تحصيل در رشته هاي موشكي و اتمي و ... را به ايراني ها ميدهد!؟فقط در مسكو بيشتر از 5000 متخصص بورس ايران مشغول به تحصيل و تحقيق هستند! براي روسيه هم اصلا هيچ فرقي نميكنه كه جزيره ها ايرانيه يا اماراتي! راستش اينا اينجا به ريش ما (ايران و امارات) ميخندند!!! و اصلا براشون اهميت نداره! اينكارشون هم به نظر من نه براي پول بلكه براي بالا بردن موقعيتشون در دنياست كه بگن ما هم مشكلي را حل كرديم!!! دوست عزيز maalek ما كه با تمام ابر قدرتهاي جهان غير از يكي دوتا (روسيه و چين) در افتاديم! حتما ميخواهيد كه با اونا هم قطع رابطه كنيم خيال خودمون را راحت كنيم چون اش دهن سوزي نيست! به نظر من اشتباه بزرگ ايراني ها دوباره داره تكرار ميشه! اونم (خود بزرگ بيني بيش از حد) است! در زمان حمله مسلمانان به ايران٬ ارتش ايران بسيار بسيار قوي تر از ارتش مسلمانان بود ولي شكست خورد! علتش هم اين بود كه وقتي به پادشاه ايران (فكر كنم يزدگرد) خبر حمله را دادند او خنديد و گفت نگران نباشيد هيچ اتفاقي نميافتد و انها خود از همان راهي كه امده اند بر خواهند گشت! ولي اين خود بزرگ بيني بيش از حد باعث از دست رفتن امپراتوري ايران شد! من نه مزدور روسيه هستم و نه وطن فروش ولي سعي ميكنم دنياي اطرافم را اناليز كنم و منطقي با مسايل برخورد كنم! -
-
اين عكسها مربوط به واقعه نيروگاه اتمي چرنوبيل است كه در شوروي سابق (كشور اوكراين) كه در حدودا 80 كيلومتري پايتخت (كي يف) است!
در اين حادثه افراد زيادي در محل و بعدا بر اثر راديواكتيو كشته شدند!
30 درصد كشته شدگان٬ كاركنان نيروگاه بوده و 50 درصد اتش نشان ها بودند و 20 در صد داوطلبان مردمي.
علت حادثه كه در نيمه شب اتفاق افتاد اشتباه (خواب الودگي) مهندس شيفت بوده است٬ كه خود از اولين افرادي بود كه كشته شدند.
انفجار در راكتور شماره 1 اتفاق افتاد ولي خوشبختانه با وجود اسيبهاي شديد به راكتور شماره 2 ٬ اين راكتر تحت كنترول در امد. البته با از بين رفتن 150 معدنچي داوطلب٬ به اينصورت كه به علت تخريب ساختمان٬ راكتر شماره 2 كه از كنترل خارج شده بود در زير خروارها بتن و اوار بود و هر ساعت دماي ان بالا ميرفت كه به گفته مهندسان بعد از 3 روز راكتور شماره 2 هم منفجر خواهد شد كه ديگر اثري از كي يف باقي نخاهد ماند!!!
تصميم بر اين شد كه از 5000 متر انطرف تر معدنچيان تونلي تا زير راكتور حفر كنند و بصورت كنترل شده ان را از كار بياندازند!(چگونه٬ بنده اطلاع ندارم)
اين كار انجام شد و معدنچيان در 2 روز بصورت شبانه روز در محيط الوده به راديو اكتيو و در دماي 50-60 درجه سانتي گراد كار خود را با موفقيت انجام دادند ولي همگي كشته شدند.
كار بتن كاري براي پوشش راكتور٬ بعد از اينكه صدها نفر كارگر و ... به علت دوز بالاي اشعه راديواكتو كشته شدند٬ به وسيله رباتها انجام شد.
(هر يك نفر با لباس مخصوص بيشتر از 20 دقيقه دوام نمياورد! رباتها هم هر 2 ساعت به علت دوز بالاي اشعه راديواكتو از كار ميافتادند و ربات جديد شروع به كار ميكرد)
تمامي خلبانان هليكوپتر هايي كه براي عكس و تعيين موقعييت و حتي ريختن كف مخصوص به پرواز در امده بودند بعد از عمليات در طي چند روز مردند!
شهركي در فاصله 20 كيلو متري از نيروگاه بود كه خانواده تمامي كاركنان نيروگاه در ان زندگي ميكردند٬ كه بلافاصله تخليه شد.
نكته جالب در مورد اين شهرك اينست كه هيچكس اجازه برداشتن وسايل خصوصي خود را نداشت!!! (به علت راديو اكتيوي بودن وسايل و تعجيل در تخليه)
بهمين خاطر٬ اين شهر متروكه با تمامي وسايل زندگي در ان و كاملا دست نخورده بسيار جاي عجيبي است! (هركس بازي call of duty 4 را بازي كرده باشد قسمت نهايي بازي در اين شهر است كه بصورت واقعي در اين بازي بازسازي شده است)!
ناگفته نماند كه نيروگاه اتمي چرنوبيل در زمان خود بزرگترين راكتور شوروي و اروپا را دارا بود.
هر ساله در كشور اوكراين و ديگر كشورهاي منطقه سالروز (يادبود) برقرار ميشود.
فيلم واقعي تمامي مراحل موجود است.
اميدوارم لذت نبرده باشيد!!!!!!!!!!!!
زمان حاضر
زمان حاضر
زمان حاضر- 2
-
كلينيك ارتش امريكا و سربازان امريكايي!
اميدوارم كه عبرت گرفته باشند! گرچه ميخ اهنين نرود در سنگ!!! -
با سلام!
چند تا عكس جالب داشتم٬ گفتم دوستان هم ببينند!
ژاپن (كوچكترين هليكوپتر تك نفره دنيا)
بلژيك (هواپيماي بويينگ 747 باري امريكايي) 3 روز قبل!
ايران اير (شوخي!!!)
روسيه
اميدوارم لذت برده باشيد!- 5
- 1
-
با تشكر از تمامي دوستاني كه پشتيبان چنين مباحثي هستند! -
یکی از انواع موتورهای جت که فصل تازه ای را در پرواز با سرعت های بسیار بالا را در جو زمین باز کرده است، موتورهای رمجت باشد که امروزه در موشک های کروز و حتی برخی هواپیماهای نظامی کاربرد وسیعی دارد. در زیر به تاریخچه ساخت و چگونگی عملکرد این موتورها خواهیم پرداخت:
موتورهای جت از هر شاخه ای که باشند، در دنیای امروز نامشان با صنعت هوانوردی پیوند خورده است. امروزه تقریباً کلیه هواپیماهای مسافربری دوربرد به موتورهای جت مجهزند، چرا که مزایای فوق العاده آن ها این موتورها را در سطح بسیار بالاتری نسبت به موتورهای پیستونی قرار می دهد. یکی از امتیاز های غیر قابل صرف نظر این گونه موتورها، توانایی فراهم کردن نیروی مورد نیاز برای پرواز هواپیما در سرعت های مختلف از جمله سرعت های زیر صوت و سرعت های مافوق صوت است که در زمان های گذشته برای موتورهای پیستونی امکان پذیر نبود. در سرعت های نزدیک سرعت صوت یا سرعت های ترانسونیک، ملخ موتورهای پیستونی تقریباً به شکل یک دیسک دوار درآمده و موجب به وجود آمدن مقادیر زیادی نیروی پسا می شد. اما با به روی کار آمدن موتورهای توربوجت، یعنی همان ابتدایی ترین و ساده ترین موتورهای جت متحرک، این مشکل به سادگی حل شد، چرا که نیروی عظیمی که موتورهای جت قادر به تولیدش بودند هواپیماهای مجهز به این موتورها را با سهولت از سرعت صوت عبور می داد.
موتورهای رم جت چگونه به وجود آمدند
موتورهای جت معمولی متحرک، همگی دارای پایه و اساس و ساختار اصلی واحدی هستند. برای مثال موتورهای توربوجت، توربوفن، فن جت، توربوپراپ و ... اگر چه در کاربرد و سیستم های جانبی به کار رفته در آن ها متفاوت هستند، اما هسته همه این موتور ها بر پایه همان ساده ترین نوع موتور جت متحرک یعنی توربوجت استوار است. همان گونه که می دانیم، هر یک از انواع موتورهای جت برای رفع نیاز پرواز در سرعت های مشخصی ساخته شده اند و هر یک دارای محدوده های سرعت مخصوص به خود هستند. برای مثال موتورهای توربوپراپ برای پرواز در سرعت های زیر صوت و نزدیک به نیم ماخ ساخته شده و این در حالی است که موتورهای توربوفن هم برای پرواز در سرعت های زیر صوت طراحی شده اند، اما سرعت های نزدیک به یک ماخ. موتورهای توربوجت که به دلیل مصرف سوخت بالایشان بیشتر در هواپیماهای جنگنده و انواع ابتدایی هواپیماهای مسافربری جت استفاده می شد، اگر چه کارایی پرواز از سرعت های زیر صوت و تا بالای سرعت صوت را هم دارا بودند، اما در حقیقت صرفه از نظر مصرف سوخت آن ها فقط و فقط محدود به سرعت های بالای سرعت صوت و تا حدود سرعت دو ماخ می شد.
توربوجت
رم جت
مقایسه موتور توربوجت با موتور رم جت
به زودی مشخص شد که قطعه های متحرک در موتورهای جتی که می بایست برای سرعت های بالای سه ماخ ساخته شوند، دیگر جایی ندارند. چرا که همین قطعه های متحرک به دلایل متعدد اجازه دستیابی به سرعت های بالاتر را نمی دادند. یکی از مشکلات مهم این گونه موتورها حجم بسیار بالای هوای ورودی در سرعت های بالای یک و نیم ماخ بود که برای نخستین بار در موتورهای J-79 ساخت شرکت جنرال الکتریک به وسیله استفاده از سیستم استاتورهای متغیر که هوای ورودی را کنترل می کردند حل شد. اما این موتورها همچنان در سرعت های بالاتر دارای مشکلاتی بودند. با پی بردن به این مسائل، ایده موتورهایی که فاقد هر گونه قطعه متحرکی هستند پی گیری شد.
موتورهای رم جت چگونه کار می کنند
در موتورهای جت معمولی، مثلاً از نوع توربوجت، وجود کمپرسور و توربین و شفت متصل کننده این قطعات ضروری به نظر می رسد. در موتورهای احتراق داخلی، مثل موتورهای پیستونی و جت کارکردن موتور وابسته به میزان کمپرس شدن هواست. این مسئله به گونه ای است که کمپرس هر چند که بسیار ناچیز باشد اگر وجود نداشته باشد موتور روشن نمی شود. از سوی دیگر هر چند ضریب کمپرس یا همان تراکم بالا تر باشد صرفه مصرف سوخت موتور هم بیشتر می شود. به همین دلیل است که موتورهای جت امروزی که برای بیشترین صرفه اقتصادی از نظر سوخت ساخته می شوند، دارای ضریب های تراکمی نزدیک به 44:1 هستند. موتورهایی نظیر موتورهای توربوجت با مکش هوا و فشرده کردن آن به وسیله طبقه فن های متوالی و سپس انفجار و عبور گازهای حاصله از توربین کار می کنند. در حقیقت کمپرسور وسیله کمپرس کردن هوا به شمار آمده و توربین نیز ادامه کار کمپرسور را به وسیله تبدیل انرژی گازهای داغ به انرژی مکانیکی تضمین می کند. در سرعت های بالای سه ماخ که موتورهای توربوجت کارایی خود را تقریباً از دست می دهند و دستیابی به سرعت های بالاتر توسط چنین موتورهایی امکان ناپذیر است، ما با پدیده ای به نام «رم افکت - Ram Effect» مواجه هستیم.
موتور رم جت
رم افکت به معنای فشرده شدن و تراکم خودبخودی هوا در اثر حرکت وسیله متحرک با سرعت بسیار بالا است. پدیده رم از سرعت های نزدیک به 500 کیلومتر بر ساعت خود را نمایان می کند اما تا سرعت های بالای سرعت صوت و گاه تا سرعت های بالای سه ماخ به حداکثر کارایی خود نمی رسد. در این چنین سرعت هایی، فشرده شدن هوا به حدی است که به راحتی می تواند ضریب تراکم لازم برای کارکرد یک موتور جت احتراق داخلی را فراهم آورد. اگر به موتور توربوجت مان بازگردیم، می بینیم که با وجود پدیده رم، دیگر وجود کمپرسور بی معنی است. اگر کمپرسوری وجود نداشته باشد، پس توربینی هم برای چرخاندن این کمپرسور لازم نیست. حذف مجموعه کمپرسور و توربین و شفت اصلی، در حقیقت حذف کلیه مجموعه متحرک موتور جت است چون غیر از این قطعات، قطعه های اصلی دیگری در موتور حرکت ندارند. نتیجه کار یک لوله تو خالی با یک ورودی، محفظه احتراق و خروجی است که همان موتور رم جت نام دارد و نام این موتورها هم از شیوه کارکردشان گرفته شده است. در سرعت های بالا، هوا با سرعت زیادی وارد ورودی موتور می شود. در این قسمت، بخشی به نام دیفیوزر تعبیه شده است که این بخش عمدتاً یک شی مخروطی شکل در دهانه موتور است. این وسیله وظیفه دارد تا با تولید امواج ضربه ای، هوای ورودی را به سرعت زیر صوت برساند چرا که می دانیم که در چنین موتورهایی احتراق در سرعت مافوق صوت ممکن نیست. با تقلیل سرعت هوا، همان پدیده رم افکت بار دیگر نمایان می شود و انرژی جنبشی هوا، تبدیل به فشار و حرارت بیشتر می شود و همین مسئله تراکم هوای لازم برای احتراق را به وجود می آورد. طراحی دیفیوزر و ورودی موتورهای رم جت از بالاترین اهمیت برخوردار است و باید به گونه ای کاملاً مهندسی و مطالعه شده طراحی گردد تا بتواند از پدیده رم افکت نهایت استفاده را ببرد.
پس از فشرده شدن هوا در این قسمت و تقلیل سرعت آن به سرعت زیر صوت، هوا وارد محفظه ی احتراق می شود. در محفظه ی احتراق هوا با سوخت مخلوط گشته و احتراق به وسیله شمع شروع می شود. پس از این قسمت، قسمتی بسیار حائز اهمیت در موتورهای رم جت وجود دارد که شعله نگه دار یا Flame Holder نامیده می شود. اهمیت این بخش از آن جهت است که این قسمت وظیفه همسان و هماهنگ سازی شعله احتراق برای بهترین کارایی موتور را دارد. پس از احتراق، هوای مشتعل شده از شعله نگه دار عبور کرده و سپس از خروجی موتور خارج می شود و بدین ترتیب نیروی جلو برنده یا همان تراست را به وجود می آورد. در موتورهای توربوجت معمولی حدود 85% انرژی گازهای خروجی صرف گرداندن توربین می شد، در حالی که در موتورهای رم جت کلیه نیرو و انرژی گازهای خروجی به نیروی تراست تبدیل می شود و این خود یکی از نشانه های کارائی بسیار بالا در سرعت های مافوق صوت است. ناگفته نماند چون در موتورهای رم جت دیگر محدودیت های دمای ورودی توربین وجود ندارد، این موتورها می توانند در دماهای بالاتری، در حدود 2100 درجه سانتیگراد نسبت به موتورهای جت دیگر کار کنند.
موتور رم جت چگونه ساخته شد
ایده موتورهای رمجت نخستین بار به وسیله رنه لورین فرانسوی مطرح شده و رنه لدوک دنباله این طرح را پیگیری نمود، اگر چه تحقیقات وی به شدت تحت تاثیر اشغال فرانسه در جنگ جهانی دوم قرار گرفت. ویلیام آوری از دیگر کسانی بود که در زمینه موتورهای رم جت اینبار در ایالات متحده فعالیت می کرد. مدل 010 لدوک نخستین هواپیمای مجهز به موتورهای رم جت بود که در سال 1949 ساخته شد. موتورهای رم جت یک نقص بسیار بزرگ دارند: این موتورها قادر نیستند در سرعت های پایین یا در شرایط ساکن روشن شوند و برای استارت نیاز به سرعت اولیه دارند، یعنی همان سرعت عملیاتی. بیشتر موتورهای رم جت از سرعت های بالای سرعت صوت شروع به کار می کنند، اگرچه موتورهایی هم وجود دارند که در سرعت های حدود 700 کیلومتر بر ساعت هم می توانند روشن شوند، اما کارایی چندانی ندارند. این موتورها اغلب توسط هواپیمای مادر به سرعت عملیاتی رسیده و به محض آنکه شرایط کارکرد موتور آماده شود، موتور روشن می شود. به همین علت موتورهای رم جت بیشتر در موشک ها به کار می روند و هنوز کاربرد وسیعی در زمینه هواپیمایی ندارند.
در موشک های مجهز به موتوهای رم جت نیز ابتدا موشک به وسیله راکت بوستر به سرعت مورد نظر رسیده و سپس موتور رم جت روشن می شود. موشک کراگ روسی که برای نخستین بار در سال 1967 به پرواز در آمد، از نمونه موشک های مجهز به موتور رم جت است. این موشک توسط چهار بوستر کمکی راکتی به سرعت مطلوب رسیده و سپس موتور رم جت با سوخت مایع شروع به کار می کند و قادر است با سرعتی بیش از چهار برابر سرعت صوت اهدافی را از فاصله پنجاه کیلومتری هدف بگیرد. موتورهای توربو رم جت از مشتقات اصلی موتورهای رم جت هستند. این موتورها ترکیبی از موتورهای توربوجت و رمجت می باشند که از موتور توربوجت که به صورت هسته اصلی درون موتور رم جت قرار گرفته است برای سرعت گرفتن تا سرعت های مافوق صوت استفاده شده و پس از آن موتور توربوجت از کار ایستاده و موتور رم جت شروع به فعالیت می نماید. از مورد توجه ترین مثال این گونه موتورها می توان به موتور تاریخی و انقلابی J-58 ساخت شرکت پرات اند ویتنی اشاره کرد که در هواپیمای مشهور SR-71 Blackbird به کار برده شد و موفقیت های بزرگی به دست آورد. این موتور قدرتمند قادر بود پرنده سیاه را به راحتی به سرعت بالای سه ماخ برساند.
آینده موتورها یا پیشرانه های رم جت
مدتی است که هواپیمای جدید تحقیقاتی ساخت ناسا با نام X-43 جنجال زیادی به پا کرده است. این هواپیما مجهز به موتور جدیدی به نام موتور سکرم جت یا Scramjet یا همان Supersonic Combustion Ram Jet به معنای موتور رم جت با احتراق مافوق صوت است. قبلاً گفتیم که در موتورهای رم جت، برای تکمیل فرآیند احتراق هوای ورودی می بایست به سرعت های زیر صوت برسد. در موتورهای جدید سکرم جت که به دلیل دمای بالای کارکرد از سوخت هیدروژن استفاده می کنند، احتراق در سرعت بالای صوت انجام می پذیرد و تنها تفاوت این نوع موتورها با موتورهای رم جت در همین مسئله است. احتراق در سرعت بالای صوت امکان کارکرد در سرعت های هایپر سونیک یا سرعت های بالای پنج ماخ را برای این گونه موتور ها فراهم کرده است. چنانکه می دانیم هواپیمای بدون سرنشین X-43A در آخرین پرواز آزمایشی خود به سرعت بالای 11 ماخ دست یافت. موتورهای سکرم جت که آینده روشن موتورهای رم جت هستند، قطعاً انقلابی ترین حادثه حمل و نقل هوایی با سرعت های بالا را در چند سال آینده رقم خواهند زد.
منبع: دانشجويان اوكراين -
با سلام راستش چند وقت قبل يك كتاب روسي درباره يك سيستم ضد موشك بالستيك روسي خوندم كه خيلي جالب بود! البته اين سيستم در سال در جريان جنگ سرد ساخته شده و از نظر استاندارد و قدرت٬ بسيار بالاست. من فكر كردم كه اگر واقعا ايرن توانايي و تكنولوژي هوافضايي را كه مي گويد داراست٬ حتما قادر به توليد چنين سيستمي هست! به خدا قسم اگر ميدونستم كه از طرف ايران حمايت همه جانبه (مالي و ...) ميشوم حتي خود من با كمك چند متخصص قادر به طراحي و توليد اين سيستم هستيم! (البته تعجب نكنيد! اين سيستم بسيار ساده تر از سيستم s-400 است ولي كارايي ان بسيار بالاست!) فكر مي كنم تعداد زيادي از همين سيستم بسيار كارا و مفيد خواهد بود و ديگر نيازي به خريد (التماس خريد!) پدافند از روسيه نخواهد بود! -
با سلام من متوجه نشدم! ((( سرلشگرخلبان حزين که بعدها جان خود را در اثر حادثه رانندگی از دست داد خاطرات خود را چنين نوشته است : در تاريخ ۲۶ اکتبر ۱۹۸۰ ما خود را به نزديکی چند فروند ميگ ـ ۲۱ عراقی رسانديم و آنها تا فاصله ۱۰۰۰ متری قادر به شناسائی ما نشدند .در اين فاصله ما اقدام به شليک يک فروند موشک سايدويندر نموديم . موشک به موتور يکی از ميگها اصابت نمود و انفجار شديدی را بدنبال داشت که من قادر به گريز از آن نبودم . قطعات متلاشی شده هواپيمای عراقی بال سمت چپ ما را مورد اصابت قرار داد و همچنين موتور هواپيما صدماتی متحمل شد .))) چرا در فاصله 1000 متري از موشك استفاده كرده و نه از توپ (تيربار)؟؟؟! اگر از تيربار استفاده ميكرد٬ خودش هم صدمه نميديد!!! در كل مقاله بسيار خوب و مفيدي بود. ممنون -
SU-37 Terminator -
صنعت هوافضا محيط مناسبي براي رشد و توسعه فناوريهاي نوظهور و علوم مربوط به آنها ميباشد اگر چه هنوز نانوفناوري در آغاز حيات خود قرار دارد، ولي در همين چند سال اخير اميدهاي زيادي را در بين دانشمندان براي دستيابي به مواد با قابليتهاي بالا و ساخت محصولات با عمر و كيفيت بالا ايجاد کرده است و باعث شده است كه تحقيقات در زمينه نانو بهعنوان يك چالش اصلي علمي و صنعتي پيش روي جهانيان باشد.
نانوفناوري به معناي توسعه، ساخت، طراحي و استفاده از محصولاتي است كه اندازه يكي از ابعاد آنها در بازة 1 تا 100 نانومتر قرار دارند. در حقيقت نانوفناوري يك فناوري جديد نيست، بلكه يك مقياس جديد در فناوريها و رويکردي جديد در تمام رشتهها است كه اين توانايي را به بشر ميدهد تا بتواند دخالت خود را در ساختار مواد گسترش دهد و در ابعاد بسيار ريز 9-10متر، به ساخت و طراحي دست بزند. اين توانايي در آينده در تمامي فنآوريهايي كه بشر تاکنون به آن دست يافته است، اثرگذار خواهد بود و باعث خلق فناوريهاي جديدي هم خواهد شد.
فناوري نانو هنوز در مراحل اوليه رشد خويش ميباشد. گرچه هم اکنون برخي از محصولات اين فناوري در بازار موجود است، ولي اين دانش بايستي قبل از تجاري شدن هم از جنبههاي توليدي و هم از جنبههاي علمي پيشرفت نمايد. فناوري نانو يكي از بازيگران اصلي در عرصه فناوريهاي نو ميباشد كه انتظار ميرود در سالهاي آتي تاثير زيادي بر كيفيت زندگي انسان بگذارد.
اين مسئله كه کاربردهاي نانوفناوري همراه با هزينه کمتر، دوام و عمر بيشتر، مصرف انرژي پايينتر، هزينه نگهداري کمتر و خواص فيزيكي بهتر است، از جمله دلايل جذابيت نانوفناوري براي صنايع هوافضا در حوزههاي مختلف از جمله هوانوردي تجاري، حمل ونقل هوايي، هواپيماهاي نظامي، بالگردها، ماموريتهاي فضايي، هواپيماهاي بدون سرنشين و غيره ميباشد. به همين دليل رويکرد جديد و اولويت بسياري از مراكز تحقيقاتي در ارتباط با فناوري نانو است.
نانولولهها
نانولولهها همان چيدن ملكولها به صورت ساختاري لولهمانند است كه باعث بوجود آمدن خواص فوقالعادهاي از لحاظ فيزيكي در مواد تهيهشده با اين مواد ميشود. اين مواد در ميانمدت اثرات خود را در بازار خواهند گذاشت. اين ارتقا بيشتر در نانوكمپوزيتها در صنايع مرتبط با آنها از جمله هوافضا خواهند بود. توليد نانولولهها تاكنون كم بوده است ولي در 5 تا 10 سال آينده نانولولهها كمكم كاربردي خواهند شد. برخلاف نانوكامپوزيتهاي سيليكاتي كه نسبت استحكام به وزن را 20 الي 30 درصد افزايش ميدهند نانولولهها اين نسبت را براحتي 100 درصد و حتي بيشتر افزايش ميدهند. با كاهش قيمت اين مواد در آينده بكارگيري آنها در صنعت هوافضا حتمي خواهدبود و به علت اهميت پرامتر وزن و نقش اقتصادي آن در صنايع هوافضا استفاده از اين مواد در صنعت هوافضا سريعتر از ديگر صنايع خواهد بود. تحقيقات بر روي نانولولهها هنوز در مراحل ابتدايي خود قرار دارد. روش ساخت نانولولههاي خالص در مقادير بالا از جمله اهداف اين تحقيقات ميباشد. براي توليد نانولولهها از مواد مختلفي استفاده ميشود نانولولههاي كربني و نانولولههاي نيتريدبور از انواع اين مواد هستند. نانولولههاي كربني توانايي تحمل دماهاي بالا را ندارند در حاليكه نانولولههاي نيتريدبور مقاومت بسيار بالاتري به دما دارند.
نانولولههاي كربني
نانولولههاي كربني مقاومتر از فولاد و سبكتر از آلومينيوم هر صنعتي را كه نيازمند پارامتر استحكام و وزن است را مجذوب مينمايد.
هماكنون صنعت هوافضا به سمت استفاده از نانولولهها در طراحي بدنه هواپيماها پيش ميرود استفاده از چنين مواد مقاوم و سبكي صنعت
هوافضا را در آينده متحول خواهد نمود. استفاده از كامپوزيتهاي پليمري كه توسط نانولولههاي كربني تقويت شدهاند [1] يكي از كاربردهاي
نانولولههاي كربني خواهد بود. اين مواد جديد به علت استحكام بيشتر و سبكي قادر خواهند بود به صورت بهتري شكل مورد نظر طراحان ايروفويل
را تأمين كنند به اين ترتيب با كاهش نيروي پسآي هواپيما، هواپيما راندمان بهتري خواهد داشت مصرف سوخت كاهش يافته و برد افزايش مييابد.
هواپيما در زمان كوتاهتري از زمين بلند ميشود و هزينه تعمير نگهداري نيز كاهش مييابد.
كامپوزيتهاي پليمري تقويت شده توسط نانولولههاي كربني 50 درصد سبكتر و 6 برابر مقاومتر از كامپوزيتهاي فيبركربني كنوني خواهد بود.
در زير مقايسهاي از چند ماده مورد استفاده در صنعت هوافضا با مواد جديدي كه توسط نانولولهها تقويت شدهاند را مشاهده مينماييد.
ماده چگالي (gr/cc) ضريب استحكام (Gpa) استحكام (MPa)
استيل با كربن بالا 6.7 207 676
تيتانيوم 5.4 83 241
آلومينيوم 2024 8.2 70 486
كامپوزيتهاي فيبر كربني 7.2 140 2505
كامپوزيتهاي پليمري
تقويت شده با نانولولههاي كربني 2.1 147 15220
سراميكها:
كاربرد سراميكهاي توليد شده توسط فناوري نانو را ميتوان به دو دسته تقسيم نمود. دسته اول: سراميكهاي در ابعاد نانو يا نانوپودرهاي سراميكي هستند. دسته دوم: سراميكهايي هستند كه ابعاد دانهبندي آنها در حد نانو ميباشد.
يكي از مشكلات سراميكها شكنندگي آنهاست كه در تحقيقات انجام شده براي حل اين تمركز ويژهاي بر روي دانهبندي سراميكها شده است تا به اين ترتيب خواص ترمومكانيكي اين مواد بهبوديافته و سراميكيهايي با قابليت شكلپذيري بهتر توليد گردد.
با استفاده از نانوپودرها دماي ذوب كاهش يافته و زمان تثبيت مواد سراميكي نيز كاهش مييابد به اين ترتيب هزينه توليد اين مواد كاهش مييابد. بهبود خواص ترمومكانيكي تكنيكهاي ساخت جديدي مانند پردازش فلز و سراميك با هم را ممكن ميسازد كه اين موضوع نيز در كاهش هزينههاي توليد مؤثر خواهد بود. در توليد نانوپودرهاي سراميكي از فرآيندهاي فاز مايع و گاز استفاده ميشود و با روشهاي موجود ميتوان نانوپودرهاي سراميكي با خلوص شيميايي بالا و مقادير قابل توجه توليد نمود. البته يكي از مشكلات سراميكهاي كنوني شكلدهي و نحوه اتصال آنها به اجزاي ديگر است كه تحقيقات جديد اميدهايي را براي حل اين مشكل ايجاد كرده است.
در كاربردهاي هوافضايي سراميكها در حفاظت حرارتي و شيميايي مورد استفاده قرار ميگيرند. به عنوان مثال براي پوششدهي كامپوزيتها تقويت شده با نيتريدبور به عنوان حافظ شيميايي بكار برده ميشود. كاربرد سراميكهاي ساخته شده با فناوري نانو در سنسورها، الكترونيك نوري و سازههاي فضايي در حال گسترش است.
يكي از موضوعات مورد توجه ساخت سراميكهاي بزرگ شفاف و با استحكام بالا ميباشد. از ديگر كاربردهاي سراميك استفادة اين مواد در سنبادهها ميباشد مؤسسه فرانهوفرIKTS روشي را براي توليد سراميكهاي سنباده با ساختارهاي كوچكتر از ميكرون را دنبال ميكند. سنبادههايي با استفاده از اكسيدآلومينيومAl2O3 با مقاومت بالا (MPa 900-600) توليد شدهاند كه در مقابل خراش و شفافيت بسيار مقاوم هستند.
روشهاي كنترل رشد دانه در طول فرآيند توليد اين امكان را بوجود آورده است كه بافتهايي چگال و بدون تخلخل توليد شود كه تضمينكننده استحكام خواهند بود اين سراميكها در سطوح خارجي شفاف و پوسته فضاپيماها مورد استفاده قرار ميگيرند
دانشجويان اوكراين.- 1
-
اين هاله حاصل از شكستن ديوار صوتي است! -
دوست عزيز 137111 از اطلاعات كامل و مبسوطي كه داديد ممنون! اميدوارم كه اينجور بحث هاي علمي در سايت رواج پيدا كند! -
«ضدماده» قدرتمندترين سوختي است كه تا به حال شناخته شده است؛ در حالي كه به ميزان چند تن سوخت شيميايي براي فرستادن كاوشگرها به مريخ نياز است، تنها دهها ميليگرم از ضدماده براي همين منظور كفايت ميكند. اين مقدار از ضدماده حدود يك هزارم وزن, يك آبنبات كوچك است؛ اما در واقع اين نيرو خطرهاي خاص خود را دارد. برخي از واكنشهاي ضدماده فورانهايي از پرتوهاي پرانرژي گاما توليد ميكند. آنها به درون ماده نفوذ ميكند و مولكولهاي موجود در سلولها را متلاشي ميكند؛ بنابر اين, وجود آنها در محيط باعث خطرهايي براي سلامتي مي شود. همچنين, پرتوهاي پرانرژي گاما با متلاشي كردن اتمهاي مواد موتورها سبب راديواكتيو شدن آنها (موتورها) ميشوند. اكنون دانشمندان ناسا در حال پشتيباني مالي گروهي از پژوهشگران است كه در حال تحقيق و كار بر روي طرح جديدي براي ساختن سفينهاي با سوخت «ضدماده» هستند؛ اين سفينه با ايجاد پرتوهاي كمانرژيتر اين خطرها را اجتنابپذير ميكند. گاهي اوقات ضدماده «تصوير آينهاي» ماده عادي ناميده ميشود؛ زيرا در حالي كه مانند ماده عادي به نظر ميرسد, برخي از خواص آن معكوس هستند. براي نمونه, الكترونهاي عادي ذراتي كه جريان الكتريكي را در همه وسايل از تلفنهاي همراه گرفته تا تلويزيونهاي پلاسمايي انتقال ميدهند, بار منفي دارند و ضدالكترونها بار مثبت دارند و به همين دليل, دانشمندان آنها را «پوزيترون»ها نامگذاري كردند. زماني كه ضدماده با ماده برخورد ميكند، هر دو, با تبديل شدن به انرژي از بين ميرود. همين تبديل شدن كامل به انرژي است كه سبب قدرتمند شدن ضدماده ميشود. در طرحهاي قبلي براي ساختن سفينههايي كه از سوخت ضدماده استفاده ميكردند، تنها ضدپروتونها در نظر گرفته ميشدند كه در زمان نابود شدن, پرتوهاي پرانرژي گاما توليد ميكردند. طرح جديدي از پوزيترون استفاده ميكند كه پرتو گاماي توليدي آن حدود 400 بار كمانرژيتر است. فضاپيمايي كه از سوخت شيميايي استفاده ميكند, وزن بسيار زيادي دارد و هزينههاي پرتاب آن نيز بسيار زياد است. همچنين, رئاكتور هستهاي نيروي كافي را براي مأموريتي سه ساله فراهم ميكند, اما رئاكتورهاي هستهاي پيچيدهاند؛ بنابر اين, ممكن است در حال مأموريت, برخي از حوادث بالقوه ناخوشايند اتفاق بيفتد. رئاكتور پوزيتروني همه اين مزيتها را دارد؛ با اين تفاوت كه به نسبت ساده است. همچنين, رئاكتورهاي هستهاي حتي پس از اينكه سوخت خود را كاملا مصرف ميكنند, راديواكتيو باقي ميمانند. در مأموريتهاي فعلي پس از اينكه فضاپيما به مريخ ميرسد, رئاكتور به مداري هدايت ميشود كه حداقل يك ميليون سال با زمين مواجه نخواهد شد. در يك ميليون سال تشعشعات پس مانده تا حد بيخطر كاهش مييابد. در رئاكتورهاي پوزيتروني زماني كه سوخت تمام ميشود, هيچ گونه تشعشعي باقي نميماند؛ در نتيجه اگر رئاكتور پوزيتروني مصرف شود, به طور تصادفي دوباره به جو زمين وارد ميشود و هيچ گونه نگراني براي سلامتي ساكنان زمين ايجاد نميكند. فضاپيماي پوزيتروني در صورت انفجار، يك لحظه كوتاه پرتوهاي گاما رها ميكند كه اين پرتوها در زمان بسيار كوتاهي ناپديد ميشود؛ در نتيجه ذرات راديواكتيوي وجود نخواهند داشت تا با وزش باد جابهجا شوند. اين گسيل كوتاهمدت از پرتوهاي گامانيز به ناحيهاي به نسبت كوچك محدود خواهد شد. ناحيه خطر تنها يك كيلومتر در گرداگرد فضاپيماست. يكي ديگر از مزاياي برجسته اين فضاپيما سرعت آن خواهد بود. فضاپيماهاي فعلي مسافران خود را در 180 روز به مريخ ميرساند. هزينه توليد پوزيترون, بزرگترين چالش فني است كه تبديل اين فضاپيما را به واقعيت مشكل ميكند. ضدماده به دليل تأثير چشمگيري كه بر روي ماده عادي ميگذارد, به مقدار زيادي يافت نميشود. در فضا ضدماده بر اثر برخوردهاي ذرات پرانرژي موسوم به پرتوهاي كيهاني توليد ميشود. بر روي زمين بايد آن را در شتابدهندههاي ذرات توليد كرد. با كمك اين فناوري كه هم اكنون در حال ايجاد است, براي توليد ده ميليگرم پوزيترون كه براي فرستاده انسان به مريخ لازم است, حدود 250 ميليون دلار هزينه لازم است. اين هزينه ممكن است زياد به نظر برسد, اما بايد هزينه اضافي پرتاب راكت سنگينتري را با سوخت شيميايي و يا هزينه سوخت و ايمنسازي رئاكتورهاي هستهاي در نظر گرفت. هزينههاي فعلي پرتاب حدود 10 هزار دلار براي هر پوند وزن است. بر اساس تجارب در زمينه فناوري هستهاي انتظار ميرود كه هزينه توليد پوزيترون با تحقيقات بيشتر كاهش يابد. چالش ديگر ذخيرهسازي, مقدار كافي پوزيترون است. به دليل اينكه پوزيترونها ماده عادي را نابود ميكند, نميتوان آنها را در يك بطري قرار داد؛ در عوض بايد آنها را در ميان ميدان مغناطيسي و الكتريكي جاي داد. شايد منبع سوخت فضاپيمايي كه اولين انسانها را به سياره سرخ ميرساند, ضدمادهباشد! خواهيم ديد! دانشجويان اكراين!- 1
هداياي جرج بوش به كشور خود!!!
در اخبار ویژه
ارسال شده در · Report reply
بنده چه عقيده نابهنجاري دارم تا بخواهم از شما پنهان كنم!
مطمين باش از اينكه من يك زرتشتي ايرانيم به خودم افتخار ميكنم و افرادي مثل شما٬ هيچ خللي در عقايد امثال بنده نمي توانند وارد سازند!
در ضمن بنده از عقايد شما (اسلام) هيچگونه ايرادي نگرفتم و اگر از ابتدا اين بحث را دوباره بخوانيد خواهيد ديد كه در ابتدا بي هرمتي و ايراد از ديگر اديان (مخصوصا زرتشتي) توسط بعضي از دوستان٬ بنده را مجبور به ادامه اين بحث كرد!
من فكر كردم با انسان منطقي اي سروكار دارم كه اشتباه كردم!
(عقايد بنده ناهنجار است بنابر اين بحث را ادامه نخواهم داد!هرچه دل تنگت ميخواهد بگو!!!)
در ضمن قول دادم چند منبع ذكر كنم!
گرچه اينرا ميدانم كه هر منبعي كه به مذاق شما خوش نيايد يا انگلوساكسون است يا صهيونيست!!!
منابع:
ابن خلدون (فيلسوف-مردم شناس-جامعه شناس-مورخ) سال 733 قمري
طبري (تاريخ طبري)
بلاذري
جرجي ذيدان (تاريخ تمدن)
تمامي عرب بوده و به غير از جرجي زيدان كه در قرن 12 ه.ق. بود مابقي در زماني نزديكتر به اين جريان (فتح ايران ) قرار دارند!
براي نمونه جملاتي از كتب مذكور مي اورم:
ابن خلدون که دقیق ترین جامعه شناس و مورخ عرب است درباره فتح ایران توسط اعراب این چنین مینویسد :
عرب های ذاتا ویرانگر هستند و ضد تمدن . این به ان دلیل است که آنان همواره در حال نقل و انتقال برای دستیابی به غنائم است . که این امر با تمدن منافات دارد . عرب عموما گرایش به تاراج گری دارد و میخواهد آنچه در دست دیگران است را از آن خود کند . زیرا که روزی اش توسط شمشیرش به دست می آید . عرب در گرفتن اموال دیگران هیچ مرز و حدی نمیشناسد و همین که چشمش به مال و متاعی می افتد آن را تاراج میکند . درنتیجه مردمانی که زیر سلطه این قوم باشند در امنیت زندگانی نمیکنند . آنان ساختمانهای اهل حرفه و صنایع را به زور میگیرند و هیچ بهایی برای آن پرداخت نمیکنند . آنان برای صنعت هیچ ارزش قائل نیستند و تنها هدفشان آن است که اموال مردم را از دستشان بیرون بکشند و در نتیجه هیچ توجهی به قومی که مغلوب ست ندارند . سپس آنان را در خودشان رها میکنند تا در آشوب و هرج و مرج باشند!!!
ابن خلدون :
ایرانیان به سبب عظمت کشورشان که کوله بار چندین قرن تسط بر جهان را در بر داشتند و تمدنی کهن را در خود جای داده بودند و به سبب استمرار پادشاهی شان - شان علوم عقلی نزداشان بسیار بزرگ و دامنه اش گسترده بود در زمانی که ایران فتح شد کتابهای بسیاری از کتابخانه ها بدست آمد . در نتیجه سعد ابی وقاص به عمر ابن خطاب نامه نوشت تا درباره کتابها تصمیم گرفته شود که در اختیار مسلمان قرار گیرد . عمر پاسخ داد که همه کتابها را در آب بریزید و یا آنکه آتش بزنید . زیرا اگر چیزهایی در آنها باشد که برای راهنمایی و هدایت انسانها باشد - ما را الله هدایت کرده است و نیازی به آنان نیست . اگر هم گمراهی باشد که الله ما را از اینها نجات بدهد پس به دستور عمر همه کتابها نابود گشت و هیچ برای ایرانیان باقی نماند . برادر سعد که این امر برایش ممکن نبود و دید که او باید در جنگ باشد و برادرش در نعمتهای ایران قوطه ور اینگونه او را ملامت میکند
طبری:
در نبرد نهاوند به فرماندهی فیروزان سپهسالار دلیر ایران به قدری از ایرانیان کشته شد که زمین از خونها لغزنده شد و اسبان لیز خوردند و لاشه ها در شهر فراوان (در سال 21 هجری)
در سال 22 هجری به گفته طبری ری به دست نعیم ابن مقرن تاراج شد و ثروتهایی که از ری به دست مسلمانان افتاد دست کمی از فتح کاخ سفید تیسفون پایتخت امپراتوری ایران در بغداد نداشت.در اين نبرد هزاران مغ سر زده شد.
طبری:
سپاه اسلام ۸۰ بار به شهر جلولا حمله کرد . زیرا نیروزهای ایرانی به مقابله برخواسته بودند . اما فرمانده ایرانیان شخصی به نام فرزاد فرهرمزد ( پسر عموی رستم ) بود که تا آخرین دم جنگید . به دلیل طولانی شدن جنگ نیروهای اعراب چندين ماه در نزدیکی جلولا منتظر ماندند . در همین اثنا چندين لشگر به شمار عربها اضافه شد . آنان شروع به آتش کشیدن مزارع و روستاهای اطراف کردند تا رعب و وحشت در دل مردمان شهر جلولا ایجاد شود . به گفته طبری مهران جان سالم بدر برد ولی در جنگ دیگری کشته شد . ولی فیروز از دیگر مبارزان ایرانی خود را به شادفیروز رساند تا لشگری برای مبارزه مهیا کند . جلولا به رسم دیرینه عرب تاراج شد و غنائم بسیاری بدست آمد!
فراموش نكن! در ان هنگام كسي فرار نكرد و اكثر مردم تا دم مرگ جنگيدند!
اصلا يك سوال!!!
خود شما صدها بار اوردي : قدرت فساد مي اورد!
چرا مسلمانان جنگ به راه انداختند!؟؟؟ علت انهمه جنگ و كشتار و كشور گستري براي چه بود!
ايرانيان كه با اعراب (مسلمانان) كاري نداشتند!
براي هركس نوشته بالا به صورت كامل٬ جالب است٬ اطلاع بدهيد تا قرار دهم!