gama

Members
  • تعداد محتوا

    357
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

پست ها ارسال شده توسط gama


  1. بیشتر این هلیکوپترهایی که می سازن عملا یا تولید انبوه نمیشن یا به تعداد کمی تولید میشن چون موتورش رو نمی تونن تامین کنن. خود هلیکوپتر طوفان به تعداد کمی تولید شده که اونهم با موتورهای موجود در انبار بوده است. مشکل اصلی این هلیکوپتر هم موتور ضعیف نسبت به هلیکوپترهای امروزی است. چون به علت افزایش تهدید برای هلیکوپترها در میدان رزم هلیکوپترهای تهاجمی امروزی موشک های برد بلندتر و در نتیجه سنگین تری حمل میکنند. تا حدی زره پوش ساخته میشوند و انواع تجهیزات فریب موشک های ضد هوایی را بر روی انها نصب میکنند. همه این اقدامات منجر به افزایش وزن هلیکوپتر میشود که نیاز به موتور قویتر پیدا میکند. جمع بندی اینکه تقویت ناوگان هلیکوپترهای کشور از طریق منابع داخلی نیاز به چاره اندیشی تامین موتورهای به روز دارد

    موتور های پیستونی  دیزل  آلومینیومی با توربو سقف پرواز بالاتر از توربوشفتها دارند و گیربکس ساده تری هم دارند


  2. زمینه بحث فراهم باشه منطقی و درست همه استفادده میکنند.  سوالای زیر میتونه پیش نیازی برای یک بحث خوب باشه:

     

    1- کدوم قایق های تندرو میتونن در عملیان حمله زنبوری شرکت کنند؟ چه مشخصاتی و چه تعداد از هرکدام وجود داره؟ هرکدام چقدر توان حمل بار با چه سرعتی و در چه مسافتی رو دارند؟

     

    2- چه تعداد قایق تندرو در چه تعداد از نقاط به ماموریت باید مشغول باشند؟ سکوهای نفتی؟ تاسیسات ارنژی گاز و نفت؟ جزایر ؟ مناطق مختلف خلیج فارس؟ برای رویارویی چه تعداد قایق تندرو وجود داره؟

     

    3- بزرگترین حمله زنبوری که بشه ترتیب داد شامل چند قایق و از چه انواعی میشه؟ در برابر دفاع چند لایه دشمن چه توانی رو دارا هستند؟

     

    4-  برد عملیاتی برای اجرای این حملات چند کیلومتر هست و در چه نقاطی به جز تنگه هرمز توان اینچنین حملاتی هست؟

     

    5- استعداد نیروهای دشمن در ابهای کشور چه خلیج فارس و چه دریای عمان به چه صورت خواهد بود؟ فرانسه و انگلستان چه تعداد کشتی اعزام میکنند؟ کشورهای دیگه از جمله اعراب و پاکستان چه نقشی خواهند داشت؟

     

    6- اگه تا یک هفته نزدیک تنگه هرمز نشده و از صحنه دور بمانند و تنها بمباران کنند نقاط رو این کشتی های تندرو در عملیات تهاجمی با توجه به مشخصات گفته شده در سوال اول چه میزان قابلیت افندی دوربرد خواهند داشت؟

     

     

     

    همه اینها در حالیه که جنگ تنها مثل بازی پینگ پنگ و در دریا نیست و طبعا بمباران هوایی مناطق ساحلی و تاسیسات از لحاظات اولیه شروع میشه ...

    با سلام

    به نظر من هم قایق های تندرو  مناسب دفاع طولانی نیست اما حمله نامتقارن در دریا لزوما با قایق تندرو انجام نمیشه و میشه عوامل متعددی مثل کامیونهای موشک انداز زیر دریایی و ناوچه و موشکهای برد بلند استفاده کرد ند چالش هزاره 2002  برتری ایران نشان می دهد


  3. F-22 و b-2 ميان اگر تاپيك اقا سينا را مطالعه كنيد پدافند ما را فلج و بعدش صدها جنگنده و موج هاى بعدى حمله صورت ميگيره
    دوست عزيز موشك بالستيك صد هزار كيلومتر هم برد داشته باشه در قبال اهداف متحرك بى فايده است

    f22 فاقد غلاف لیزری برای حمله به اهداف زمینی هست و برای نبرد هوایی ساخته شده تنها گزینه  امریکا  موشکهای حامل کلاهکهای کوچک اتمی است که باز برای امریکا پیروزی نمیاره


  4. مگه هلیکوپتر رو با تاو میزنن که روش سراب نصب کنن؟تا جایی که دانش ناقص ما میدونه تاو ضد زره نه هواگرد....اون مواردی هم که با تاو هواگرد زدن,رو زمین قرار داشتن نه تو هوا...برای زدن هواگرد از دوشپرتاب استفاده میکنن که این جمر به اصطلاح سراب تاثیری نداره روش!

    همه دوشپرتابها جستجوگر فروسرخ دارند و سراب روشون موثره با تاو نمیشه هلیکوپتر در ارتفاع بالا زد ولی در ارتفاع پایین ممکنه صرفا مثال زدم 


  5. عذر میخوام ولی اون موجودات (امیدوارم واژه رکیک محسوب نشه)دوش پرتاب دارن راحت میزنن .پهباد های نظارتی و تهاجمی و پشتیبانی توسط بمب افکن ها بهتر باشه فکر کنم.

    نقشه اخرین وضعیت جنوب حلب به نقل از پیج تحولات جهان اسلام:

     

     

    http://www.mediafire.com/convkey/b13c/cnh8lcmo4eroo09zg.jpg

     

     زدن هلیکوپتر به این سادگی نیست هلیکوپتر  حرکت می کنه برد توپ هلیکوپتر 3 برابر برد تاو هست  میشه سامانه سراب روی هلیکوپتر نصب  کنی که تاو کور کنه  هلیکوپتر آتش بالایی ایجاد میکنه و دشمن زمین گیر میکنه  تا نیروهای خودی موقعیت بگیرند  حالا هلیکوپتر هدف هم  قرار بگیره هم وقتی ارایش دشمن  به هم ریخته و انتهاری ها قبل از نزدیک شدن  منهدم شدند باز ارزش داره

    • Upvote 1
    • Downvote 1

  6. فرمانده نیروی زمینی ارتش از تحویل تانک ذوالفقار به وزارت دفاع برای تولید انبوه خبر داد.

    امیر احمد رضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران تسنیم "پویا" با اعلام احتمال نمایش جدیدترین دستاوردهای این نیرو در نمایشگاه 25 فروردین نزاجا تاکید کرد: تلاش نیروی زمینی متناسب با تهدیدات در حوزه سلاح‌های تک تیرانداز، پشتیبانی از یگان‌های پیاده و مخابرات است و سرمایه‌گذاری اصلی این نیرو ایجاد یک ارتباط امن بین نیروهای خودی و اخلال در سیستم های مخابراتی دشمن است که دستاوردهای مربوط به این توانمندی‌ها احتمالا در فروردین ماه رونمایی می‌شود.

    وی درباره توانمندی صنعت دفاعی کشور بر اساس تکیه به توان داخلی که مورد تاکید فرمانده معظم کل قوا است، خاطرنشان کرد: امروز صنعت دفاعی به این قابلیت و توانمندی رسیده که تجهیزات دفاعی را متناسب با تهدیدات و نیاز‌های نیروهای مسلح با همت داخلی و بدون اتکا به کشورهای خارجی در تیراژ بسیار بالایی آماده کرده و در اختیار نیروهای مسلح بگذارد.

    فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: هدف اصلی ما بالا بردن اقتدار کشورمان است و اگر روزی فرمانده معظم کل قوا دستوری مانند "اگر اسرائیل دست از پا خطا کند ما حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم" بدهند، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست توانمند نیروهای مسلح کشور این اتفاق می‌افتد.

    امیر پوردستان همچنین درباره انتقال تجربیات ارزنده نزاجا در حوزه طراحی و ساخت تجهیزات مختلف به بخش صنعت کشور نیز گفت: وظیفه نیروهای مسلح ساخت نمونه محصول با هماهنگی و ارتباط با صنعت دفاعی و مراکز دانشگاهی است به عنوان مثال در نیروی زمینی ارتش انواع اسلحه تک‌تیر‌اند شامل شاهر، باهر و ... تولید و همچنین تانک ذوالفقار طراحی و ساخته شده و برای تولید انبوه تحویل وزارت دفاع هم شده است. صنعت دفاعی به این قابلیت رسیده که تجهیزات دفاعی را متناسب با نیاز ما را تولید انبوه کرده و تحویل دهد و این خواست رهبری در اقتصاد مقاومتی است.

    به گزارش تسنیم، تانک ذوالفقار یک تانک بومی و ارتقا یافته تانک‌های تی 72 است که تاکنون 3 مدل از آنها تولید شده است. آخرین نمونه از این تانک‌ها که نمونه ارتقا یافته ذوالفقار3 بود، در 16 بهمن‌ماه سال 91 رسما رونمایی شد.

    در نمونه رونمایی شده از تانک ذوالفقار 3، امکانات مختلفی از جمله سیستم کنترل آتش جدید با قابلیت شلیک در حال حرکت نصب شده بود.


    نمونه جدید از تانک ذوالفقار 3

    پیشتر امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم ، با اشاره به ویژگی‌های نمونه به روز شده تانک ذوالفقار گفته بود: ما روی تانک ذوالفقار کار زیادی انجام داده‌‌ایم و اخیرا سیستم کنترل آتش آن که سیستمی به نام "EFCS3" بود را بهینه کرده و روی تانک پیاده کرده‌ایم و این تانک با تصویب ستاد کل نیروهای مسلح تولید انبوه شده و در اختیار یگان‌های نیروی زمینی قرار خواهد گرفت.

     

    لینک منبع؟http://www.tasnimnews.com/fa/news/1394/12/25/1027932/تانک-ذوالفقار-برای-تولید-انبوه-تحویل-وزارت-دفاع-شد

    • Upvote 4

  7. همه چیزمان به همه چیزمان می آید!

    شما به قد و قامت اون خلبان فقط توجه کنید!میشد یک خلبان با قد متوسط استفاده کرد! در تصویر مربوط به pc-7 سرنشین ها بدون مشکل روی همین صندلی و البته به صورت صحیح نشستن در حالی که خلبان مذکور نه صحیح نشسته و نه اینکه قدش درست به صندلی میخوره! البته موضوع مهمی نیست اما در بعد تبلیغات و فعالیت رسانه ای موجب مضحکه ایران شد!

    گذاشتن خلبان در هواپیمایی که موتور نداره  بی معنی هست  لازم نبود خلبان باشه به علاوه این که بعد از 3 سال از رونمایی هیچ خبری از قاهر نیست

    • Upvote 1

  8.  


     


    نکته ای که در مورد مهمات تانک ذوالفقار باید مد نظر قرار بگیرد اثر گذاری آن ها است. امروزه تانکی همچون M1A2 SEP در برابر تهدیدات گلوله های انرژی شیمیایی 1050 (سینه تانک) الی 1620 (جلوی برجک) میلیمتر و در برابر تهدیدات گلوله های انرژی جنبشی 560 (سینه تانک) الی 960 (جلوی برجک) میلیمتر مقاومت زرهی دارد که این میزان از مقاومت زرهی تمامی مهمات مورد استفاده در ذوالفقار را در مقابله با بخش های مورد اشاره از تانک آبرامز بی اثر میکند. اما یکی از بخش های جلویی تانک آبرامز که از آسیب پذیری قابل توجهی برخوردار است و شانس مقابله رو در رو با آن را فراهم میکند فاصله بین برجک و سینه تانک است که حلقه برجک (turret ring) در آن قرار گرفته است. البته حلقه برجک از جمله نقاط با دستیابی دشوار و احتمال اصابت پایین است که برای هدف قرار دادن آن سیستم کنترل آتش بسیار دقیقی نیاز است. هدف قرار دادن بخش حلقه برجک در یک مقابله رو در رو خواهد بود که بعید به نظر میرسد مسئولان ما چنین نقشی را برای ذوالفقار 3 در نظر داشته باشند. از زره بخش های جلویی تانک آبرامز که بگذریم به زره جانبی این تانک میرسیم. در مورد این بخش از زره آبرامز گزارشاتی همراه با بزرگنمایی وجود دارد 1. از دفع تهدید ناشی از اصابت گلوله های ضد زره ثاقب M892A1 به بخش های جلویی و ایضا جانبی تانک M1A1 حتی از فواصل نزدیک صحبت به میان آمده است.


    thumb_M1A1_HA_sideLOS~0.jpg


    thumb_647px-M1A1_HA_frontLOS.jpg


    حفاظت زرهی جانبی و جلویی تانک M1A1HA


    thumb_hires_060202-F-7823A-034~0.jpg


    محدوده حلقه برجک تانک آبرامز


    بد نیست بدانیم که گلوله M829A1 معروف به گلوله نقره ای در حدود 570 میلیمتر نفوذ از فاصله 2000 متری دارد و زره جانبی آبرامز میبایست یک چنین نفوذی را مانع شود. این در حالی است که مقاومت زرهی سینه تانک (بخش جلویی شاسی) و بخش جلویی برجک تانکی همچون M1A1HA در برابر تهدیدات گلوله های انرژی جنبشی به ترتیب در حدود 590 و 680 میلیمتر است. این بدان معنی است که زره بخش جانبی برجک یا حتی شاسی تانک آبرامز می بایست مقاومتی در حد زره سینه تانک و بسیار نزدیک به بخش جلویی برجک آن داشته باشد و این در حالی است که زره جانبی تانک های مدرن امروزی به نسبت زره بخش های جلویی از حجم و مقاومت به مراتب کمتری برخوردار هستند. در اینجا یا باید به قدرت نفوذ گلوله های M829A1 شک کنیم و یا به گزارشاتی که در مورد اصابت های جانبی به تانک ابرامز با گلوله های خودی موجود است! تخمین هایی که از مقاومت زره جانبی تانک آبرامز در برابر گلوله های انرژی جنبشی (KE ) زده شده است ، 250 میلیمتر در مدل M1A1HA و 360 الی 400 میلیمتر در مدل M1A2 SEP است. البته تانک M1A2 با پکیج ارتقای تاسک 2 نیز موجود است که بخش های جانبی برجک آن به زره ARAT 2 مجهز است و مقاومت آن در برابر گلوله های انرژی جنبشی بیش از 400 میلیمتر خواهد بود. با توجه به موارد عنوان شده یکی از نقاط نفوذ پذیر زره تانک آبرامز برای مهمات ثاقب تانک ذوالفقار با نفوذ 450 الی 470 میلیمتر ، بخش های جانبی برجک آن میتواند باشد. البته دسترسی به نقاط جانبی آبرامز به همین راحتی ها برای ذوالفقار میسر نمیشود و نیازمند به کارگیری استراتژی مناسبی است که علاوه بر اصل غافلگیری ، شرایط بسیار دیگری نیز در آن لحاظ شده باشد. علاوه بر مطالب فوق ، احتمالی که در مورد مهمات ذوالفقار میتوان مطرح کرد دستیابی به مهمات ثاقب ساخت چین است که دارای شکافنده ای از جنس آلیاژ سنگین تنگستن با نفوذی در حدود 600 میلیمتر هستند. در صورت دستیابی به این مهمات امکان مقابله رو در رو و شکافتن زره سینه تانکی همچون M1A2 برای تانک ذوالفقار فراهم خواهد بود.

     

    در یمن و عراق مواردی بود که ابرامز از روبرو هدف قرار گرفت و از کار افتاد در زره جانبی انهدام کامل هم بود که منجر به مرگ همه خدمه شد 

    • Upvote 1
    • Downvote 1

  9. منبعی برای زره نسل ۸ و اصلا تعریفی براش وجود داره ؟ پوستر ان زره نسل ۵ مقاوم به تهدیدات تاپ اتک را بنده هم دیدم !

     

    ==========

     

    من جدا تعجب میکنم تانکی که حتی عکسی هم ازش منتشر نشده دوستان در باره اش گمانه زنی می کنند ...

     درباره کرار و زره مورد استفاده اطلاعی ندارم اخرین فناوری زره  ایران زره مایع است که چند سال پیش تولید شد


  10.  

    برای فاصله یابی با سیستم های الکترواپتیکال از مسافت یاب لیزری  استفاده میشه!

     

     

    چنین چیزی در جنگنده ها وجود نداره بردش هم کمه

     

     

    فاصله و زاویه مختصات را می دهد 

    چون مختصات را نسبت به محل سنجش می شود محاسبه کرد

    زاویه را چطور بدست می آورید ؟

     

     

    جسنجوگر حرارتی می تونه رپتور در آسمان  امارات پیدا کنه موشک شلیک کنه 

    • Upvote 1
    • Downvote 2

  11. برادر گرامی موشک های ارو 2 و ارو 3 برای مقابله با موشک های بالستیک برد متوسط  تا میانبرد ( شهاب-3 ، قدر ، سجیل ) طراحی شده اند و نه برای مقابله با موشک های فاتح و امثالهم . برای مقابله با موشک های تاکتیکی و کوتاه برد نظیر خانواده فاتح ، موشک های ارزان قیمتِ استانر با بهای حدود 1 میلیون دلار ( نسبت به PAC-3 با قیمت 3 تا 4 میلیون دلاری ) توسعه داده شده که با سامانه پاتریوت یکپارچه و به کارگیری خواهد شد.

     

    نکته بعدی این که ، فاکتور و ویژگی اندازه حقیقتا معیار مناسبی برای مقایسه هزینه مالی میان یک موشک بالستیک و یک موشک دفاعیِ ضد بالستیک نمیتونه باشه و باید با شاخصه های دیگری به ارزیابی اونا پرداخت.

     

    البته با کلّیت فرمایش شما که به مقوله هزینه بَر بودن راهکار تدافعی نسبت به تهاجمی اشاره داره ، کاملا موافقم.

    ارو 2 ناموفق بوده و ارو 3 آزمایش نشده

    • Upvote 1
    • Downvote 1

  12. دوست عزیز... مهماته درون تانک زیاد موضوعیت نداره! حتی با وجود زره کاپوزیتی شانس باقی موندن یک نفر بر در میدان نبرد بسیار پایینه! هم تانک و هم نفربر بعد از مورد اصابت قرار گرفتن اگه به سامانه های اصلیشون اسیب جدی وارد بشه از کار میافته! شما فکر کن در میدان جنگ موشک به موتور تانک و نفربر اصابت کنه... تمام!

    تا وقتی نیرو وارد خانه ها نشه نمیشه شهر گرفت  نیرو با نفربر دیگه میره نفربر می بری عقب تعمیر می کنی 


  13. دوره تانک بدون پشتیبانی هوایی تمام شده است...ارتش سوریه بابد قبل از حضور تانکها با کمک بمباران یه منطقه امن ایجاد کنه...
    خوب معلومه که تانکهاشون به محض روئیت شکار میشن! یعنی فرماندهان و مشاوران اینو هنوز نفهمیدن؟ خدا آخر عاقبت ما رو با این جماعت بخیر کنه...
    ضمن اینکه اون ساختمان کاملا در دیده و راحت میزننش و این همه مدت هم یه دونه خاکریز اطرافش نزدن.تصرفش هم دردی دوا نمیکنه...

    90 درصد سوریه ویران شده بهد ارتش سوریه از ترس بهم خوردن بافت شهری یه خاکریز درست درمون اطراف مواضع پدافندیش ایجاد نمیکته لااقل تانکهاش سیف گارد داشته باشن...
    از همه دبدتر استقرار تسلیحات سنگین روی پشت بامه! این دیگه نهایت حماقته...

    این همه هزینه کرده توی جنگ اگه هزینه تجهیز پنجاه تا میگ 29 کرده بود و ارتقاشون داده بود تا حالا سرنوشت جنگ عوض شده بود...

    با سلام میشه  از ترکیب نفربر هلیکوپتر استفاده بشه نفربر کریمسک krymsk  با قابلیت حرکت بدون راننده نفربر خوبیه  البته زره ضعیفی داره  که میشه تقویت کرد

    • Upvote 1