nasirirani

با قابليت استفاده در زيردريايي و سفينه‌هاي فضايي؛موتوراسترلينگ توسط محققان ايراني ساخته شد

Recommended Posts

محققان شركت دانش‌بنيان «آريا موتور زاگرس» موفق به طراحي و ساخت موتور استرلينگ با قابليت استفاده در سفينه هاي فضايي و زير دريايي ها شد.

محمد عليدوستي شهركي مدير عامل اين شركت كه با همكاري مهدي اخوت موفق به طراحي اين موتور شده است، در گفت‌وگو با خبرنگار علمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت‌: موتور استرلينگ يك موتور حرارتي است و اختلاف زيادي با موتورهاي احتراق داخلي در اتومبيل دارد. نمونه ابتدايي اين موتور، اولين بار در 27 سپتامبر در سال 1816 توسط رابرت استرلينگ در اسكاتلند (چنسري، ادينبرگ) ساخته شد و تقريبا 100 سال به عنوان موتور استرلينگ، به انواع موتورهاي گازي با چرخه بسته اطلاق شد.

وي ادامه داد: از آن زمان تاكنون موتورهاي استرلينگ در اروپا و آمريكا و 20 سال بعد در ژاپن به خصوص بعد از شوك نفتي سال 1973، مورد مطالعه دقيق قرار گرفت، در حال حاضر نمونه هايي از اين موتور در چند كشور معدود صاحب تكنولوژي ساخت همانند آمريكا ، آلمان و اخيرا ژاپن مورد استفاده قرار مي‌گيرد و از اين رو در آينده اي نزديك شاهد نسل نويني از اين موتورها و كاربردهاي جديد آن در اين كشورها و جمهوري اسلامي ايران با توجه به دستيابي به تكنولوژي آن خواهيم بود.

[color=red]به گفته عليدوستي، راندمان تئوريك 75 درصد (تقريبا بيش از دو برابر موتورهاي درون‌سوز)، استهلاك بسيار پايين، طول عمر زياد، فاقد آلودگي زيست محيطي و صوتي، تنوع پذيري سوخت، كاركرد در هر فشار اتمسفر (حتي در خلاء) از مزاياي موتور استرلينگ به شمار مي رود. [/color]

وي در خاتمه خاطرنشان كرد:[color=blue] استفاده در موارد نظامي و استراتژيك از جمله در زيردريايي‌هايي پيشرفته و سفينه‌هاي فضايي، استفاده در توليد برق به خصوص برق نيروگاهي با توان‌هاي بالا با استفاده از انرژي‌هاي نو (بهترين توربو مبدل انرژي‌هاي نو به انرژي الكتريسته، با راندمان تقريبا سه برابر فتوسل)، استفاده در توليد برق در مناطق صعب‌العبور و دور از شبكه و در مباحث آموزشي ترموديناميك از ديگر كاربردهاي اين موتور محسوب مي شود. [/color]

http://isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1547278&Lang=P

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]راندمان تئوريك 75 درصد[/quote]
خیلی عالیه کسی اطلاعاتی از این نوع موتور داره؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بارز ترین خصوصیت موتور استرلینگ برای زیردریایی ها بی صدا بودنش هست !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بی زحمت یکی از دوستان زحمت توضیح این نوع موتور را بکشن.
دوستان تازگی ها دیگه برای من به دلیل سرعت پیشرفت علمی کشورمون شنیدن خبرهای خوش و فناورانه برام عادی شده.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان موتور استرلینگ که از روی سیکل معروف استرلینگ ساخته می شود انواع مختلفی دارد که اولین نوع آن در قرن نوزدهم توسط شخصی به همین نام ساخته شد

در خنک کردن سی پی یو ها .... در هواپیماهای مسافربری ..... در زیردریایی ها ... و بسیاری از جاهای دیگر از موتورهایی که بر اساس چرخه استرلینگ کار می کنند استفاده می شود

در این نوع از موتورها چون مثل موتورهای احتراق درونی ما با جرقه و انفجار سروکار نداریم لذا ارتعاش و صدای بسیار کمی خواهیم داشت

سیکل استرلینگ برعکس سیکل اتو که برای موتورهای احتراق درونی کاربرد دارد ، به جای دو فرایند ادیاباتیک ، دارای دو فرایند هم دماست و مزیت موتورهایی که با این نوع سیکل کار می کنند هم به دلیل وجود همین دو فرایند هم دما می باشد

به مباحث ترمودینامیک مربوط می شه

باری درک بهتر به مطالب زیر دقت کنید

[code]
موتور استرلینگ ماشینی است که در یک سیکل بسته ترمودینامیکی کار کرده و انرژی گرمایی را به حرکت مکانیکی تبدیل می­کند.نوعاً موتور استرلینگ دارای پنج زیر سیستم اصلی است: فضای انبساط، فضای تراکم، خنک کننده، بازیاب حرارتی و هیتر. موتور همچنین یک مکانیزم رانش دارد که در طول سیکل کاری تغییرات حجم را کنترل کرده و حرکت خطی متناوب پیستون­ها را به شکل حرکت زاویه­ای به محور محرکه منتقل می­کند.سیال عامل در طول یک سیکل بین فضای انبساط(گرم) و فضای تراکم(سرد) جابجا می­شود. این جابجایی توسط یک پیستون که جابجا کننده نامیده می­شود انجام می­پذیرد. هنگامی که سیال عامل در فضای گرم قرار دارد در اثر حرارت فشارش افزایش می­یابد. نوعاً فشار در طول یک سیکل نزدیک به حالت سینوسی می­باشد. هنگامی که گاز پرفشار منبسط می­شود، دومین پیستون که پیستون قدرت نام دارد به سمت بیرون رانده می شود. بعد از حرکت گاز به فضای سرد و افت فشارآن، با برگشت پیستون قدرت گاز به حجم اول خود برمی­گردد. به دلیل اینکه میزان فشار پایین است، مقدار نیروی داخلی پشت پیستون قدرت در هنگام برگشت آن در مرحله تراکم از مقدرا نیرویی که باعث بیرون راندن پیستون قدرت در مرحله انبساط می­شود، کمتر است. بنابراین در هنگام تراکم گاز کاری کمتر نسبت به کار تولید شده در مرحله انبساط، مصرف می­شود و این به معنی تولید یک کار مکانیکی خالص است.

بازیاب حرارتی در زمانی که سیال عامل از قسمت گرم به قسمت سرد می­رود، انرژی را از آن در خود ذخیره می­کند. به محض برگشت جریان، سیال سرد در هنگام عبور از بازیاب انرژی ذخیره شده در آن را باز پس می­گیرد و گرم می­شود. این ذخیره سازی و بازپس دهی حرارت، یک مرتبه در هر سیکل رخ می­دهد و نتیجه آن کاهش در اتلاف گرما و بنابراین افزایش بازده موتور است. وجود این بازیاب در موتور استرلینگ سبب می­شود که بازده این موتور گرمایی نزدیک به بازده سیکل ایده­آل کارنو گردد.[/code]

توضیح از این بیشتر دیگه خیلی دانشگاهی می شه
:confused:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]بی زحمت یکی از دوستان زحمت توضیح این نوع موتور را بکشن. [/quote] حتما .

[quote]دوستان تازگی ها دیگه برای من به دلیل سرعت پیشرفت علمی کشورمون شنیدن خبرهای خوش و فناورانه برام عادی شده.
[/quote]البته كشور در حال پيشرفت هست اما اين جان استرلينگ فكر كنم فقط عكس سياه و سفيدش روي نت پيدا بشه ... و اين خيلي پيشرفت محسوب نميشه اگر به تكنولوژي اجداد اجداد اينها در سال 1800 برسيم فقط رفع عقب ماندگي خواهد بود و البته اگر الان توي يوتيوب يا جاهاي ديگه بگردي كلي آدم بصورت شخصي از اين موتور ها ساختن چقدر هم خفن ...


اون موتور ها حرارتي هستند مثل باقي موتور ها اما يك تفاوت عمده دارند اونهم بازدهي انرژي بالاست و اينكه فقط با جابجايي هواي گرم به سرد از دو پيستون تبديل مكانيكي انجام ميدن كه هواي بين اين دو پيستون در مدار بسته جريان دارد . و به همين ترتيب با نور خورشيد هم اين موتور روشن ميشه و راه ميفته بدون واسطي مثل باطري خورشيد و با بازدهي مصرف و قدرت بيشتر ولي خوب يك سري مشكلات هم هست ..

http://monsterguide.net/how-to-build-a-stirling-engine

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/stirling_engine.gif[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان ساخت این موتور را ساده نگیرید

می شه گفت یک شبه انقلاب در صنعت ما رخ داده

سیکل استرلینگ بر روی کاغذ کشیدنش خیلی ساده است ولی برای تبدیل شدن به یک موتور ما به به سخت افزارهای مدرنی نیاز داریم

این موتورها واقعا موتورهای پیشرفته و پیچیده ای هستند

تبریک .... تبریک ..... تبریک .... تبریک :confused: :( :( :evil:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ميشه در مورد اين موتور اطلاعات جامع تري بدين
يا اينكه ايا لينك مروبط به اين موضوع رو داريد كه بديد؟............لينك هرچه بار علميش بالاتر باشه بهتره...........نياز دارم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[img]http://img11.img98.com/out.php/i76824_41982dde838d64a3a4813c0803136f17.jpg[/img]

موتور استرلینگ یک موتورحرارتی است که اختلاف زیادی با موتورهای احتراق داخلی در اتومبیل دارد که در سال ۱۸۱۶ توسط رابرت استرلینگ اختراع شد. موتور استرلینگ قابلیت بازدهی بیشتری نسبت به موتورهای بنزینی و دیزلی دارد.

[img]http://img11.img98.com/out.php/i76851_18pat.gif[/img]

[img]http://img11.img98.com/out.php/i76854_stirli.gif[/img]

اما امروزه موتورهای استرلنگ فقط در برخی کاربرد های خاص مانند زیر دریاییها یا ژنراتورهای کمکی در قایق ها که عملکرد بی صدا مهم است استفاده می شود. اگر چه موتورهای استرلینگ به تولید انبوه نرسید اما برخی اختراعات پرقدرت با این موتور کار می کند.

[img]http://img11.img98.com/out.php/i76853_1816.gif[/img]

موتورهای استرلنگ از چرخه استرلنگ استفاده می کند که مشابه چرخه های استفاده شده در موتورهای احتراق داخلی نیست.

▪ گاز استفاده شده در داخل موتورهای استرلنگ هیچ وقت موتور را ترک نمی کند و مانند موتورهای دیزل و بنزینی سوپاپ دود که گازهای پر فشار را تخلیه می کند و محفظه احتراق وجود ندارد .به همین علت موتورهای استرلنگ بسیار بی صدا هستند .

▪ چرخه استرلینگ از یک منبع حراتی خارجی که می تواند هر چیزی از بنزین و انرژی خورشیدی تا حرارت ناشی از پوسیدگی گیاهان باشد استفاده کند و هیچ احتراقی داخل سیلندرهای موتور رخ نمی دهد .

صدها راه وجود دارد که یک موتورهای استرلنگ ایجاد کنیم .در این مقاله ما درمورد چرخه استرلینگ و چگونگی کار انوع مختلف این موتورمطالبی می آموزیم .

● چرخه استرلینگ:

قاعده اصلی کار موتور استرلنگ این است که مقداری گاز داخل موتور محفوظ شده است .چرخه استرلینگ شامل یک سری رویداد است که فشار گاز داخل موتور را تغییر می دهد و سبب ایجاد کار می شود . چند خاصیت مهم گاز وجود دارد که برای عملکرد موتورهای استرلنگ مهم است :

▪ اگر مقداری گاز محبوس در یک حجم ثابت از فضا داشته باشید و شما به آن گاز حرارت بدهید , فشار گاز افزایش خواهد یافت .

▪ اگر مقداری گاز محبوس داشته باشید و آن را فشرده کنید (حجم آن را در فضا کاهش دهید ) ، دمای آن گاز افزایش خواهد یافت .

اجازه دهید به هر کدام از مراحل سیکل استرلینگ ، هنگامی که به موتور ساده شده استرلینگ نگاه می کنیم برویم .

موتور ساده شده ما از دو سیلندر استفاده می کند. یک سیلندر به وسیله ی یک منبع خارجی گرما، گرم می شود (مثل آتش) ودیگری به وسیله ی یک منبع سرد خارجی ، سرد می شود (مثل یخ ).محفظه گاز دو سیلندر به هم متصلند ، وپیستون ها به طور مکانیکی به وسیله ی یک اتصال که چگونگی حرکت انها را معین می کند به یکدیگر متصلند .

[img]http://img11.img98.com/out.php/i76852_edmod.gif[/img]

▪ سیکل استرلینگ ۴ مرحله دارد :

۱) حرارت به گاز داخل سیلندر گرم منتقل می شود (چپ) و سبب ایجاد فشار می شود این فشار پیستون را مجبور می کند تا به سمت پایین حرکت کند و این قسمتی از سیکل استرلینگ است که کار انجام می دهد .

۲) هنگامی که پیستون راست به طرف پایین حرکت میکند پیستون چپ بالا می آید .این جابجایی گاز داغ را به داخل سیلندر سرد می راند ، که به سرعت گاز داخل منبع سرد را ، سرد می کند و فشار آن کاهش می یا بد .این عمل فشرده کردن گاز را در قسمت بعدی سیکل ساده تر می کند .

۳) پیستون داخل سیلندر سرد (راست) شروع به فشرده کردن گاز می کند و گرمای تولید شده توسط این متراکم سازی به وسیله ی منبع سرد حذف می شود .

۴) هنگامی که پیستون چپ پایین می رود پیستون سمت راست بالا می آید .این عمل گاز را به داخل سیلندر گرم می راند ،که به سرعت گرم شده و فشار ایجاد می کند .در این هنگام سیکل تکرار می شود .

موتوراسترلنگ فقط در طول مرحله اول سیکل نیرو تولید می کند . در این جا دو روش برای افزایش قدرت خروجی از سیکل استر لیتگ وجود دارد :

▪ افزایش قدرت خروجی در مرحله اول : در مرحله اول سیکل، فشار گاز گرم، پیستونی که کار انجام می دهد را می راند ، افزایش فشار در طول این قسمت از سیکل قدرت خروجی موتور را افزایش می دهد .یک راه افزایش فشار، افزایش دمای گاز است . هنگامی که ما بعدا به دو پیستون موتور استرلنگ در این مقاله نگاه کنیم خواهیم دید که چگونه یک وسیله که ریجناتور نامیده می شود قدرت خروجی موتور را به وسیله ی حرارت ذخیره شده ی لحظه ای بهبود می بخشد .

▪ کاهش قدرت استفاده شده در مرحله ۳ :در مرحله سوم سیکل ، پیستون روی گاز کار انجام می دهد و از قسمتی ازکار ایجاد شده در مرحله اول استفاده می کند . کاهش فشار در طول این مرحله از سیکل، می تواند قدرت استفاده شده در این مرحله را کاهش دهد (و به طور موثر قدرت خروجی افزایش می یابد ). یک راه کاهش فشار سرد کردن گاز در دمای پایین تر است .

این بخش سیکل ایده آل استرلینگ را توضیح داد .کار واقعی موتور به دلیل محدودیتهای طراحی فیزیکی مقداری با سیکل ایده آل اختلاف دارد .

● نوع جابجا شونده موتور استرلینگ :

به جای داشتن دو پیستون ،نوع جابه جا شونده یک پیستون دارد که جابه جا می شود .جابه جا کننده برای کنترل موقعی که مخزن گاز گرم و یا موقعی که سرد است به کار می رود .این نوع موتور استرلینگ اغلب به صورت نمایشی در کلاس درس استفاده می شود .شما حتی می توانید قطعات آنرا برای سر هم کردن بخرید .

این موتور حتی با استفاده از حرارت کف دستتان می تواند حرکت کند .

به عبارتی حرکت موتور بالا مستلزم یک اختلاف دما بین بالا و پایین سیلندر بزرگ است . در این مورد ، اختلاف بین دمای دستتان و هوای اطراف آن برای چرخش موتور کافی است .

۱) پیستون قدرت :که پیستون کوچکتر در بالای موتور است و به طور محکم محفوظ شده است وبه علت انبساط گاز داخل موتور بالا می آید .

۲) جابه جا کننده :که پیستون بزرگ در تصویر است .این پیستون در داخل سیلندر بسیار آزاد است بنابراین هوا به سادکی بین قسمت گرم و سرد موتور هنگامی که پیستون بالا و پایین می رود می تواند حرکت کند .

جابه جا کننده بالا و پایین می رود تا گاز داخل موتور گرم و سرد شود .دو موقعیت برای این حالت وجود دارد :

▪ هنگامی که جابه جاکننده نزدیک بالای سیلندر بزرگ است بیشتر گاز داخل موتور توسط منبع گرم ، گرم و منبسط شده است و فشار ایجاد شده درداخل موتور، نیروی بالا برندگی پیستون را ایجاد می کند .

▪ هنگامی که جابه جاکننده نزدیک کف سیلندر بزرگ است بیشتر گاز داخل موتور سرد و متراکم شده است که سبب افت فشار می شود و پایین آمدن پیستون قدرت را ساده تر می کند و گاز فشرده می شود .

موتور مکررا گاز گرم وسرد می کند و از گاز منبسط و منقبض شده انرژی دریافت می کند .

● موتور استرلینگ دو پیستونه:

در این موتور ،سیلندر به وسیله ی مشعل خارجی گرم می شود . سیلندر سرد با جریان هوا سرد شده و در آن بالا و پایین می رود تا به فرایند سرد شدن کمک کند . میل رابط هر پیستون به یک دیسک کوچک متصل است که در حال چرخیدن به یک فلایویل بزرگ متصل است و هنگامی که نیرویی توسط موتور تولید نمی شود باعث تداوم حرکت پیستون می شود .

مشعل دائما انتهای سیلندر را گرم می کند

۱) در قسمت اول سیکل ، فشار تولید می شود و پیستون را به حرکت به سمت چپ مجبور می کند و کار صورت می گیرد . پیستون سرد چون در موقعیتی است که در حرکت خود تغییر جهت خواهد داد تقریبا ساکن باقی می ماند .

۲) در مرحله بعدی ، هر دو پیستون حرکت می کنند ،پیستون گرم به سمت راست و پیستون سرد به سمت بالا حرکت می کند . این عمل گاز را بیشتر به سمت رجیناتور و پیستون سرد حرکت می دهد .رجیناتور وسیله ای است که به طور موقت حرارت را می تواند ذخیره کند و از شبکه سیمی که گاز گرم از بین آن عبور می کند ساخته شده است .سطح بزرگ شبکه سیمی، حرارت را جذب می کند وآن را به آرامی به محیط سرد می دهد .

۳) پیستون در سیلندر سرد شروع به متراکم کردن گاز می کند .گرمای ایجاد شده توسط این تراکم به واسطه ی سطح سرد از بین می رود .

۴) در آخرین مرحله سیکل هر دو پیستون حرکت می کنند ، هنگامی که پیستون گرم به سمت چپ حرکت می کند پیستون سرد به سمت پایین حرکت می کند .

این عمل گاز اطراف رجیناتور (جایی که در طول سیکل قبلی گرما را ذخیره کرده بود ) را به داخل سیلندرگرم می راند .در این لحظه سیکل دوباره تکرار می شود.

شما ممکن است از اینکه هیچ درخواستی برای تولید انبوه موتور استرلینگ نبوده است تعجب کرده باشید .

● چرا موتورهای استرلینگ متداول نیستند؟

دو ویژگی وجود دارد که ساخت موتورهای استرلینگ را برای استفاده در بسیاری از کاربردها مانند بسیاری از ماشین ها و کامیون ها غیر عملی می کند .

به دلیل اینکه منبع حرارت در خارج است برای موتور مقداری طول می کشد تا به تغییرات گرمایی داخل سیلندر عکس العمل نشان دهد. برای انتقال حرارت بین دیواره های سیلندر و گاز داخل موتور زمانی صرف می شود . این بدین معناست که :

۱) موتورقبل از اینکه کار مفید را ایجاد کند به مقدارزمانی نیاز دارد تا گرم شود .

۲) موتور نیروی خروجی اش را نمی تواند به سرعت تغییر دهد .

این نقایص باعث شده است که این موتور با موتورهای احتراق داخلی اتومبیل جایگزین نشود. هر چند که وجود موتور استرلینگی که به ماشین هیبریدی نیرو می دهد امکان پذیر است .
[img]http://img11.img98.com/out.php/i76861_stirlingengine.jpg[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[img]http://img11.img98.com/out.php/i76871_stirlingengine.jpg[/img]

[img]http://img11.img98.com/out.php/i76870_228stmgrtasse.jpg[/img]

[img]http://img11.img98.com/out.php/i76869_Kenyon16a.JPG[/img]

[img]http://img11.img98.com/out.php/i76868_stirlingengine1.jpg[/img]

[img]http://img11.img98.com/out.php/i76878_6a00d83452989a69e200e5505077a28834800wi.jpg[/img]

[img]http://img11.img98.com/out.php/i76877_Stirlingmotorhog.jpg[/img]

[img]http://img11.img98.com/out.php/i76876_obr9.jpg[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من فيلم اين موتور رو ديدم كه دور بسيار بالايي داره اما متاسفانه قدرت نداره و ضعف موتور استرلينگ همين هست . كه هر چند ميتونه به دور موتور بالايي برسه اما نميتونه قدرتي رو ايجاد كنه . به همين خاطر براي وسايل متحرك جالب به نظر نميرسه .

[img]http://img11.img98.com/out.php/i76878_6a00d83452989a69e200e5505077a28834800wi.jpg[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان این عکسها که مربوط به موتورهای استرلینگ امروزی نیستند !!!

اگه به شما بگن ایران موتوری همانند موتور بنز آلمان ساخته شما عکس موتور ماشین بنز هیتلر رو برای معرفی می زارید ؟؟

از قرن نوزده تا به الان ، موتورهای بسیاری از روی چرخه استرلینگ ساخته شده

باز هم تاکید می کنم ..... موتورهای استرلینگ نسبت به سایر موتورها به سخت افزارهای پیشرفته تری نیاز دارند به همین دلیل ساخت آنها در انحصار چند کشور محدود می باشد

در برخی از جاها شما هیچ چاره ای ندارید مگر اینکه از این نوع موتور استفاده کنید

من یکی از کاربرد های موتور استرلینگ را که در هواپیماها کاربرد دارد و مزیت های زیادی هم همراه خود دارد را برای شما می زارم

[quote]موتور استرلینگ در کاربردهای هوایی

از موتور استرلینگ می توان در هواپیما ها استفاده کرد .در ارتباط با سر و صدای ناشی از پرواز هواپیما ها ، اجتماعات اطراف فرودگاه ها از مزیت موتور استرلینگ درهواپیما بهره می برند.

موتور استرلینگ در هواپیما سبب می شود که ارتعاشات وارد بر بدنه و سر نشینان کاهش یابد .این امر به این خاطر است که در موتور استرلینگ جرقه زنی و انفجار وجود نداشته و موتور فاقد سوپاپ می باشد .گشتاور یک موتور 4 سیلندر احتراق داخلی در یک چرخه از 100 درصد منفی تا 350 درصد مثبت تغییرمی کند .درمورد موتور استرلینگ تنها 5 درصد تغییرات وجود دارد.

در این راستا سرنشینان راحتی بیشتری را احساس می کنند و بدنه هواپیما نیز کمتر دچار خستگی می گردد.

موتور های استرلینگ در هواپیما ها مشکل آلودگی ناشی از سوخت های دارای سرب را ندارند.همچنین در مورد مسئله ایمنی برای هواپیما احتیاج به سوختی هستکه خطر انفجار کمتری داشته باشد که این امر با توجه به خصوصیت موتور استرلینگ که با سوخت های مختلف کار می کند قابل دسترسی است .

در مورد موتور های استرلینگ بر خلاف سایر محرکه ها هواپیما می توان گفت که هر قدر هواپیما اوج بگیردو بالاتر رود عملکردموتور بهتر می شود.این امر به هواپیما کمک می کند که بتواند فراتر از آب و هوای بد پرواز کند و ایمنی خود را حفظ کندهمچنین می توان گفت که سرعت هواپیما به دلیل پرواز در ارتفاع بالاتر بیشتر می شود . زیرا هوا در آنجا رقیقتر می گردد.

در محرکه های دیگر این مسئله یک قید برای سیستم بحساب میآید و ارتفاع هواپیما محدود می شود.[/quote]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سیکل استرلینگ یک سیکل معکوس شونده است .اگر یک طرف موتور گرم شود در حالی که طرف دیگر سرد شده باشد ، موتور استرلینگ [color=red]کار مکانیکی[/color] انجام می دهد . [color=green]حال اگر کار مکانیکی را با اتصال یک موتور الکتریکی به شافت خروجی موتور استرلینگ به آن وارد می کنیم ،یک طرف موتور گرم می شود و طرف دیگر آن سرد می گردد .[/color]

با یک طراحی درست و دقیق طرف سرد موتور ، سرمای زیادی ایجاد کرده و به یک کولر تبدیل می شود. کولرهای استرلینگ در تحقیقاتی که به دماهای بسیار پایین مثلا زیر 10 کلوین نیاز دارنداستفاده می شود .اولین کولر استرلینگ در سال 1950 در کمپانی فیلیپس به بهره برداری رسید و به صورت تجاری به عنوان واحدهای تولید نیتروژن مایع استفاده شد .

پک های کوچک کولر استرلینگ برای خنک کردن چیپ های مادون قرمزبه کار می روند و سرمایی معادل 80 کلوین ایجاد می کند.

[b][color=blue]این میکروکولر ها به طور گسترده در وسایل دید شب ، وسایل ردگیری و هدایت پرتابه های نظامی و در دوربین های ماهواره ها کاربرد دارد.[/color][/b]

[URL=http://www1.upic.ir/][img]http://www1.upic.ir/images/ekpjo8yirh2pvw0rnsvd.jpg[/img][/URL]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
اگه به شما بگن ایران موتوری همانند موتور بنز آلمان ساخته شما عکس موتور ماشین بنز هیتلر رو برای معرفی می زارید ؟؟
[/quote]
گفتم تا با کارکردش آشنا بشید icon_idea

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.