najaf47

خودروی زرهی که در کمتر از یک دقیقه به بالگرد تبدیل می‌شود!!!

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

بسمه تعالی

با سلام

دیلی‌میل:
خودروی زرهی که در کمتر از یک دقیقه به بالگرد تبدیل می‌شود!


[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/762350710_orig.jpg[/img]


یک شرکت ساخت تجهیزات هوایی در تگزارش آمریکا از طرح خود برای ساخت خودرویی زرهی خبر داد که قابلیت تبدیل شدن به بالگرد را در کمتر از یک دقیقه دارد.


به گزارش شبکه ایران به نقل از فانت، این خودروی زرهی چهار محوره (۴×۴) با این هدف طراحی شده که در میادین جنگی و عملیات‌هیا شهری بتواند سرنشینان خود را از بمب‌های کنار جاده‌ای مصون نگهداشته و قابلیت عملیات بیشتری داشته باشد.
این خودروی زرهی که طرح آن از سوی شرکت ساخت تجهیزات هوایی AVX عرضه شده قادر به حمل چهار سرنشین با تجهیزات کامل نظامی است و می‌تواند ۲۵۰ مایل تقریبا ۴۰۲ کیلومتر را با یک باک کامل چه در زمین و چه در هوا طی کند. این شرکت همچنین اعلام کرده است که تقریبا هر سربازی می‌تواند با این خودرو هم رانندگی کرده و هم پرواز کند و نیازی به برخورداری از گواهینامه پرواز برای استفاده از این خودرو نیست.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/978880710_orig.jpg[/img]

این شرکت ادعا کرده است که پره‌های گردان این خودرو/ بالگرد در کمتر از یک دقیقه از مکان ویژه خود در آمده و این خودروی چهار محوره را نبدیل به یک بالگرد می‌کنند. این کمپانی که هنوز تنها طرح این خودرو را عرضه کرده، اعلام کرده است که این خودرو به طور ویژه مناسب استفاده در عراق و افغانستان است، جائیکه سربازان با خطر همیشگی بمب‌های کنار جاده‌ای و یا مواد منفجر شونده دست‌ساز روبرو هستند.
دیلی‌میل در گزارش خود آورده است که وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون این طرح را تحت نظر خود قرار داده است. چرا که پنتاگون به دنبال روشی مفیدتر و بزرگتر برای محافظت از سربازان خود در میدان‌های جنگ با دشمن و هنگام تردد بین پایگاه‌ها است.
خودروی زرهی شرکت AVX بنا بر اعلام این شرکت قادر به پرواز با سرعت ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت و ۱۳۸ کیلومتر بر ساعت بر روی جاده و ۴۸ کیلومتر بر ساعت بر روی زمین‌های ناهموار خواهد بود و این درحالیست که این خودرو ظرفیت حمل تقریبا ۵۲۰ لیتر سوخت را نیز داراست.
دیلی‌میل در پایان گزارش خود آورده است که این شرکت احتمالا از چندین سال پیش در حال کار بر روی نمونه آزمایشی این خودرو بوده است.

منبع: شبکه ایران http://www.inn.ir/newsdetail.aspx?id=47076

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام فكر جالبي ولي بايد خيلي پر هزينه باشه !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام ..


طرح خوبيه اما من زرهي اينجا نميبينم ! ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]سلام ..


طرح خوبيه اما من زرهي اينجا نميبينم ! ...[/quote]


احتمالا شیشه هاش ضد گلوله است و بدنه اش هم در برابر رطوبت عایقه !!! :evil:

بنظر من طرح قابل قبولی نیست و عملی نمی شه ، این پرنده باید یک موتور بسیار قوی داشته باشه ، برای اینکه این خودروی دو منظوره از یه هلی کوپتر ترابری وسایل بسیار زیادتر و سنگین تری داره، محورهای عقب و جلو برای انتقال نیرو، تایرهای سنگین برای تحمل وزن در هنگام حرکت بر روی زمین ، گریبکس ، سیستم تبدیل و انتقال قدرت از موتور هلی کوپتر و تبدیل آن به نیروی گشتاور چرخ ها و کلی وسیله اضافی دیگه ، حالا اگه بخواد واقعا زرهی هم باشه حتما یه پروژه چند صد میلیون دلاری می شه و به صرفه نیست یه هلی کوپتر با یه همچین قیمتی خرید. در ضمن بعید می دونم اصلا بتونه از روی زمین بلند بشه ؟؟؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بابا این شرکتی که طرح میده فکر اینجاهاش رو هم کرده دیگه

حتما یه موتوری میذاره که بتونه وزن این ماشین رو ببره بالا

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين طرح پر از تناقض هست و به نظ من كه عملي نيست !
[quote]می‌تواند ۲۵۰ مایل تقریبا ۴۰۲ کیلومتر را با یک باک کامل چه در زمین و چه در هوا طی کند. [/quote]
چجوري ممكن مسافت قابل پيمايش با يك باك ، چه روي زمين و چه روي هوا با هم برابر باشه ؟

[quote]این شرکت همچنین اعلام کرده است که تقریبا هر سربازی می‌تواند با این خودرو هم رانندگی کرده و هم پرواز کند و نیازی به برخورداری از گواهینامه پرواز برای استفاده از این خودرو نیست. [/quote]
اين دوره زمونه كه دوچرخه سواري هم گواهينامه داره ... ، اين ديگه از اون حرفاست ! يعني هر كي از راه ميرسه بگه يالا و بشينه پشت بالگرد و بره يه دوري بزنه !
[quote]ین شرکت ادعا کرده است که پره‌های گردان این خودرو/ بالگرد در کمتر از یک دقیقه از مکان ویژه خود در آمده و این خودروی چهار محوره را نبدیل به یک بالگرد می‌کنند. این کمپانی که هنوز تنها طرح این خودرو را عرضه کرده، اعلام کرده است که این خودرو به طور ویژه مناسب استفاده در عراق و افغانستان است، جائیکه سربازان با خطر همیشگی بمب‌های کنار جاده‌ای و یا مواد منفجر شونده دست‌ساز روبرو هس[/quote]
در عكسي كه از بالگرد با پره هاي جمع شده ميبنيم ... پره ها فقط جمع شده اند و خبري از محفظه يا مكان خاصي براي در امان نگه داشنت اين عضو بسيار حساس و مهم بالگرد به چشم نميخوره ... و زره پوشي كه قراره مهم ترين كارش حفاظت سربازان در برابر تركش ها و گلوله ها باشه ... در اولين در گيري صاحب پره هاي شكسته و سوراخ سوراخ خواهد بود و احتمالا به همين دليله كه راكب احتياجي به گواهينامه پرواز نخواهد داشت ! 100% تضميني !

تناقض جالب تر هم اينه كه بالگردي كه دو پره هم مهور داره ... ديگه احتياحي به روتور عقب نداره ! كه تو اين عكس ها ميبينيم نه يكي ... بلكه 2 تا هم داره كه كار از محكم كاري عيب نكنه ! يا شايد هم ميخواستن توانايي حمل بار اظافه رو يه جوري محدود كنن كه موقع آمار دادن چشم نخوره !

در بهترين حالت بعد از تخيلي و توهم دونستن اين وسيله فقط ميشه گفت كه سالها تا رسيدن به تكنولوژي لازم براي ساخت و استفاده مفيد از چنين وسيله اي فاصله داريم (آمريكا) .
و از اين گذشته بايد فلسفه كاربردي بودن و مفيد بودن چنين وسيله اي بررسي بشه ... به نظر من كه چندان كاربردي نداره ... حتي با فرض صحت ادعا ها !
بيشتر بدرد زندگيه روستايي ميخوره كه كشاورزه زمين زياد داره ... هم بتونه سم پاشيه هوايي كنه هم برو سر زمين هم تو مزرعه دوردور كنه و هم به اقوام سر بزنه !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
520لیتر گنجایش بنزین داره؟؟!!کجاش جا میده این همه بنزین رو؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]تناقض جالب تر هم اينه كه بالگردى كه دو پره هم محور داره ... ديگه احتياحى به روتور عقب نداره ! كه تو اين عكس ها ميبينيم نه يكى ... بلكه 2 تا هم داره كه كار از محكم كاري عيب نكنه ![/quote]
نشد ديگه! درسته طرح نپخته اى هست و هنوز جاى كار داره ولى اين قسمتى كه شما مى گوييد سنديت نداره. اون دو تا براى پيشران بالگرد هست نه تعادل. يعنى براى اين هستند كه وقتى بلند شد و اون دوتا ملخ اصلى تعادل و ارتفاع رو تنظيم كردند٬ اين دو تا سرعت افقى به بالگرد مى دهند.

[quote]520لیتر گنجایش بنزین داره؟؟!!کجاش جا میده این همه بنزین رو؟[/quote]
درسته رقمش خيلى زياده ولى با مهندسى و طراحى فضا مى شه اين مقدار رو در همون محفظه پشت وسيله نقليه جاى داد.

[quote]در عكسى كه از بالگرد با پره هاى جمع شده ميبنيم ... پره ها فقط جمع شده اند و خبرى از محفظه يا مكان خاصى براي در امان نگه داشتن اين عضو بسيار حساس و مهم بالگرد به چشم نميخوره ...[/quote]
ايرادى كاملاً به جا!

[quote]بنظر من طرح قابل قبولی نیست و عملی نمی شه ، این پرنده باید یک موتور بسیار قوی داشته باشه...[/quote]
احتمالاً دو موتور داشته باشه(يكى براى سير زمينى و يكى براى پرواز)؟! ولى از لحاظ فضاى مورد نياز اون طورى كه شما فكر مى كنيد نيست... همين بالگردهاى 214 رو كه در نظر بگيريد تجهيزات موتور و گيربكس رو مى شه در اندازه اى معادل فضاى سقف يك پاترول(خودرو) نصب كرد! حالا اين كه به اون قدرت و شمايل نمى خواهد موتور تهيه كند پس دور از ذهن نيست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]نشد ديگه! درسته طرح نپخته اى هست و هنوز جاى كار داره ولى اين قسمتى كه شما مى گوييد سنديت نداره. اون دو تا براى پيشران بالگرد هست نه تعادل. يعنى براى اين هستند كه وقتى بلند شد و اون دوتا ملخ اصلى تعادل و ارتفاع رو تنظيم كردند٬ اين دو تا سرعت افقى به بالگرد مى دهند. [/quote]
بله ، اما چرا در سمت جلو یک شیشه ی نیم کره ای دارند .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
كسي ميدونه autogyro چیه ؟؟!! یکمی در موردش بخونید و تحقیق کنید بعد به این وسیله نگاه کنید ...

این فقط یک طرح سه بعدی هست و فاصله زیادی تا عملیاتی شدن داره اما در نوع خودش جالب هست ! و جالبتر اینکه بدونید چنین چیزی سالهاست که ساخته شده و استفاده میشه ! اما نه با این قابلیت های ذکر شده ... در ایران هم به وفور موجوده ! و جز تحهیزات ارتش و سپاه هم هست ! اما باز هم نه با این قابلیت .... !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
وريور جان شما داري اتوجايرو رو با بالگردي كه تواناييه تبديل شدن به زره پوش رو داره مقايسه ميكني ؟
اصل مطلب (بخوانيد مشكل) اين توانايي هايي هست كه اينجا براش بيان شده ... !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اقا اصلا بسازه مگر ما حسودیم امید خدا همش طعمه میثاق بشه.

ولی اس اس جان این سمپاشی رو خوب اومدی من روحم شاد شد و خندیدم :evil:

سرهنگ واریور اتو جایرو قابل مقایسه با این چیزی که اینها می گن نیست جایرو نه روی زمین راه میره و نه توان بالایی برای حمل بار و نفرات داره اینا دارن ادعا می کنن هلی کوپتر ماشینی زرهی ساختن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]وريور جان شما داري اتوجايرو رو با بالگردي كه تواناييه تبديل شدن به زره پوش رو داره مقايسه ميكني ؟
[/quote] وافن عزيز .. :
من قصدم از مقايسه عملياتي و امكانپذير بودن وجود چنين وسيله اي است و همون ابتدا (پست دوم تاپيك ) گفتم كه من وسيله زرهي اينجا نميبينم اما طرح خوبي هست .

[quote]سرهنگ واریور اتو جایرو قابل مقایسه با این چیزی که اینها می گن نیست جایرو نه روی زمین راه میره و نه توان بالایی برای حمل بار و نفرات داره اینا دارن ادعا می کنن هلی کوپتر ماشینی زرهی ساختن.
[/quote]چرا چنين فكري كرديد ؟!

اون مطالب خبري رو بي خيال شيد و به خود تصوير نشون داده شده نگاه كنيد .. ! من كه چيزي جز يك اتوجايرو بزرگتر از انواع معمول نميبينم ! . سقف پرواز هم براش ذكر نشده و نميشه از منابع ژورنال انتظار داشت فرق اتو جيرو و هيلكوپتر رو بدونند ...


و تنها فقط همون آتوجايرو هست كه سربازان معمولي هم بتونند پروازش بدن ! چون طراحي و بالهاي متحرك اون به صورتي هست كه استال در اون (در حالت طبيعي وجودنداره)و با كم شدن سرعت كاهش ارتفاع طبيعي تا فرود خواهد داشت ..

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام.
دقيقا وزنش چقدره؟
با تجهيزات كامل ساخته ميشه؟ مثلا موشك و مسلسل و ....؟ با اينا وزنش چقدره؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به عنوان سنگر متحرک و برای کمین ها مناسبه !! براحتی به همچین مسیله ای میشه تسلیحات رو به نقطه مورد نظر از راه هوا رسوند !!! ولی مشکل اصلی اسیب پذیری بالای این وسیله است - یک نمونه این چنینی تو بازی Red Alert 2 بسته الحاقی انتقام یوری بود !!! ماله نیروهای شوروی بود که شبیه میل -24 بود و در مواقع خطر بصورت سنگر روی زمین شکل می گرفت و از بالای اون یک توپ در می اومد :evil:

طرح بسیار مفیدی است .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.